Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:08
Onderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga
|
|
|
HANNAH810 schreef: | so feel welcome, jona!! lekkere vacantie gehad in turkey? |
ben in Griekenland - Rhodos geweest...... Grieken worden erg boos hoor als je zegt dat dat Turkey is......hebben ze 400jr lang onder gezeten.
Maar ik heb een heel fijne vakantie gehad. ging weg met onrust in mijn hoofd, ongenoegen, vragen. Had echt even tijd nodig voor mijzelf. Dingen van mij af schrijven, afstand nemen van. Maar rust en oplossingen doen een mens heel veel goeds. En toen de vakantie aan t eind was, wilde ik weer heel gauw naar huis toe. Miste opeens iets heel anders heel erg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 08:59
|
|
|
.......durf het bijna niet te zeggen........ maar ben weer terug....
Het was toch echt mijn eerdere bedoeling om wat langer afstand te nemen van CM. Had ik zo mijn redenen voor, moest ff iets voor mijzelf verwerken. Maar datgeen heeft opeens een heel andere wending genomen. Helemaal onverwacht lossen dingen zich zo anders op dan verwacht.
Maar ik kon jullie niet missen hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 00:49
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja leuk... laten we een bandbreedte stellen..
ik stel voor: 2x per maand uitgebreid en n vluggertje tussendoor is te weinig iedere dag + doordeweeks in de lunchpauze ff gauw langs huis is teveel.
wie bied er meer? |
gelukkig Pieter....... ik dacht dat dagelijks al als verslaafd getypeerd moest worden....maar t viel binnen de bandbreedte.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:38
|
|
|
Ik ga..... met een beetje brokje in mijn keel, mijn bedje roept...vannacht om 1u er al weer uit..... Over 3 dagen is mijn abonnement voorbij...... Voor nu ga ik lekker genieten van mijn vakantie, rust en nadenken over mijn dingen. En misschien tot later..... kom vast wel terug, wanneer...weet ik nog niet.
Wil jullie allemaal bedanken voor jullie fijne en mooie reacties, bedankjes en complimenten, bemoedigingen en zegeningen toegewenst.
Nogmaals mijn wens en boodschap aan jullie allemaal
Met alles wat we doen, hier op aarde kunnen we geschiedenis schrijven
Ons bidden voor de wereld en de mensen om ons heen, kan échte verandering teweeg brengen in mensen levens, in dat van onze naasten om ons heen.
Ons gebed en onze woorden moeten standvastig gegrond staan in de liefde en genade van Jezus.
Ooit zal de hemel openbreken, zal onze verlosser komen Maar voor die tijd kunnen wij harten openen,
Op die manier kunnen wij geschiedenis schrijven En de engelen zullen meezingen bij ieder die God vindt.
Leef vrij, leef met God, geniet van elke dag wees een voorbeeld, een kaars in deze wereld
God zal de energie geven, als we samen met Hem willen gaan
God's is geen geschiedenis, maar Hij is de toekomst, onze toekomst Geprezen zij de Heer, dag aan dag draagt Hij ons. die God is ons heil.
God zegene jullie
Friends are Friends forever, if the Lord is a Lord of them !!
http://www.youtube.com/watch?v=oOCJAVlESEo&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:28
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ahum! Behalve met je kids dan |
sorry....helemaal gelijk in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:27
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Lees nu; te druk om niet te bidden, erg mooi en praktisch boek. Kan het zwaar aanbevelen! |
stond ik zondag nog mee in mijn handen....twijfel...zou ik...of toch... t werd dus toch maar Mannen en hun gedachten. Meer bij mijn eigen persoon, dat wel.
Te druk om niet te bidden....ja dat herken ik wel eens in periodes van mijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:25
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
PETERZLND066 schreef: | Zegen en Groet Wil dit onderwerp toch is onder de aandacht brengen onder ons. Wil hierbij opmerken dat ik dus niet sexverslaafd ben, maar jij mischien wel. En denk je welicht, ach zo af en toe. Wist je wel van jezelf dat je het Koningkrijk geen zin,s in zult gaan. God ook jou wel wil helpen, maar vecht er dan ook voor. Of kan jij twee Heeren dienen.? Stop er dus mee en bekeer je, en kom met heel je hart voor de voeten van Jezus en laat je wassen in zijn bloed. En zorg er voor je gedachten ook rein blijven en/of zoek hulp. Zegen en suxxes. |
Zoals Carin al schreef...we kunnen aan heel veel dingen vast zitten in dit leven. Heel veel dingen kunnen ons van God afhouden. Geld, macht, sex, bezit, vrienden, familie, sport en noem maar op. Wanneer is iets een verslaving? Als je er niet zonder kan? Ach t lukt mij wel aardig, maar zou er graag een invulling aan geven aan dat stukje verlangen van mij. Ik denk er wel vaak aan....ben ik nu verslaafd?? Ik heb dagen in mijn leven gekend dat het dagelijks was... dan ben ik zeker verslaafd ?!?!
Hetgeen er nu bij staat dat je het koninkrijk van God niet in zult gaan??
Aan wie is dit oordeel eigenlijk?
Als iets je van God afhoudt, wat het ook is, mag je daarmee altijd naar God gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:02
Onderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Blijft de vraag.... wáárom, hoe komt iemand erbij om jou Lepeltje te noemen |
moet iedereen zijn nickname nu uitleggen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:00
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik kan er niet bij zijn, maar k heb wel een aanvullende suggestie op je 'programma' als het mag. Namelijk: lofprijs en aanbidding. Onderschat de kracht van gezamenlijk God aanbidden niet...
GrZing! |
helemaal mee eens...maar dat had ik sowieso al in mijn hoofd zitten als een van de belangrijke punten. Ik denk dat iedereen dat wel fijn vind...God lof en aanbidding toe te zingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:56
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | beter vrijgezellig dan vrij gezellig... (vind de nuance)
|
ach ik ga gewoon alleen met mijn kids, die hebben het wel verdiend, lekker met hun pa op vakantie. Vorig jaar ging ik nog met mijn vriendin wat op een totaal fiasco uitdraaide. Niets was goed wat ik met mijn kids ging doen. Nu lekker met niemand rekening houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:54
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven. Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben. Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum??? Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?
ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet? |
Ik lees die boeken af en toe wel eens ja, maar ik weet dat sommigen niets anders lezen. Waarom ik het lees, gewoon omdat ik wel eens bepaalde interesse heb, een onderwerp dat mij boeit of waar ik door geraakt wordt. Dan vind ik mijn gedachten daarover vormen, fijn om te doen met een boek.
Wie is die bejubeld schrijver dan, en waarom zou hij een dwaalleraar zijn?
En ik moet je t antwoord/advies schuldig blijven over 'ooit evangelisch', maar ik snap de reden van het schrijven van het boek van Otto de Bruine wel. Kerken hebben naast voordeuren ook achterdeuren en sommige zelfs draaideuren. En er staat alleen iemand vrolijk Welkom te roepen, maar niemand weet van de achterdeur of dat er zelfs een draaideur is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:45
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | misschien bedenkt ze zich, je weet het niet, he.... |
ik ben blij dat ik vrijgezellig op vakantie kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:26
Onderwerp: Topic voor mannen en vrouwen
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Vrouwen praten veel omdat ze eigenlijk niks te zeggen hebben. En dat bekend is geworden dat we maar een ding tegelijk kunnen, komt me wel goed uit. Zo van ach het is een man he.
En als jullie zo goed kunnen multitasken waarom is multitasking op een computer dan niet uit te leggen, vraag ik me af
Thomas, heerlijk deze onzin. |
ik denk dat ik, dit als man, eens één voor één moet analyseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:24
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | tsja, da's dan weer overtollige ballast. laat dat ding thuis, kan je Marieke meenemen
|
maar die ging opeens ergens anders naar toe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:29
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | eeh....correctie:
ik hoef me n i e t te scheren. tondeusewerk noem ik geen scheerwerk
|
ik neem dan ook een tondeuse mee....standje 3 mm Ben ik dus komende weken in ¼sec klaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:21
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | alsof dat nieuws is... |
ach er zijn ook mensen die nooit op gang komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:18
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | daar was ik al achter, Jonathan. het duurde maar liefst 7!! minuten eer ze reageerde toen ik mijn bericht over de lengte van mijn baard (3mm) schreef |
als ik mij nou eens heel de vakantie niet scheer...hoe lang is dan je baard?? Hoofdhaar groeit ongeveer 1 cm per maand, dus 0.33mm per dag dan haal ik dus net de 3mm baard in de vakantie....
Jij hoeft je maar 1x te scheren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | nog 43 jonatan.. je haalt de 1234 wel |
kan natuurlijk ff een aftel topic beginnen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:58
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | volgende week woensdag denk ik, het weekend neemt ex het w.s. over..willen kids graag. Dan heb ik na woensdag nog 2 dagen om de zooi weer te wassen voordat ze met paps 3 weken weg zijn. |
traaaaaaaaaaaaaaaag ben jij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:34
Onderwerp: Topic voor mannen en vrouwen
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Luisteren is ook een kunst. |
ja luisteren is ook een kunst.....soms vertellen we alleen ons eigen ding, onze kleine zorg en hebben geen aandacht voor andermans leven.
moet gelijk denken aan t volgende nummer
Jim - Rob de Nijs
http://www.youtube.com/watch?v=1esJp5sgZNE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:02
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..
Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.
Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht. Groep moet niet erg groot zijn.
En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.
- soberheid en dankbaarheid - zegen van God zien in ons leven - stilte voor jezelf - gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen - tijd voor gebed en bijbel studie - wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg |
nog wat verder aan met mijmeren en lezen geweest.....
Vasten smaakt naar meer
Kijkend naar onze welvaartsmaatschappij. Letterlijk alles is te koop, voortdurend maken we elkaar wijs dat je geen dag zonder eten kunt, dat de kleren die je gisteren kocht morgen alweer verouderd zijn en dat je ongelukkig bent als je seksueel niet actief bent. Elke behoefte moet instant worden bevredigd. In zo'n samenleving zijn er ook mensen die bij tijd en wijle vasten, doelbewust. Omdat vasten ook een oefening is in het nee-zeggen tegen jezelf. Wat is vasten eigenlijk? En wat is het niet? Het is geen christelijke vorm van hongerstaking waarin je kost-wat-kost iets van God gedaan wilt krijgen. Of een kuur om je lijf weer wat op orde te krijgen. Dat kan nodig zijn, maar het bijbelse vasten heeft een ander doel, een hoger doel. Vasten betekent in de bijbel letterlijk: niet-eten. Je onthouden van voedsel. Wel drinken, want een mens kan normaal gesproken hooguit drie dagen zonder drinken. Of je gedeeltelijk onthouden van voedsel: minder eten. Of je onthouden van lekkernijen, zoals snoep, zoetigheid, wijn, vlees: soberheidsvasten. Waarom doet iemand in onze tijd aan vasten? In bijbelse termen: vasten doe je om intensiever dan anders God te zoeken. Omdat je ergens mee worstelt en je gebeden tot God wilt ondersteunen met vasten. Zoals David die bidt en vast om het leven van zijn zoon die dodelijk ziek is (2 Samuël 12). Zoals Nehemia die lijdt aan de malaise van zijn volk. In ballingschap. Jeruzalem ligt in puin. Geen tempel, geen plaats om te offeren aan de Eeuwige. Als Nehemia hiervan hoort gaat hij bidden en hij ondersteunt dat met vasten (Nehemia 1). Zoals ook Esther die met haar volk in grote nood is, een holocaust dreigt. Ze roept een driedaagse vasten uit (Esther 4). Of zoals de apostelen in Antiochië. Eerst vasten ze om wijsheid van God te ontvangen. Daarna vasten ze om Barnabas en Saulus uit te kunnen zenden (Hand. 12:24-13:3). Waarom doet iemand aan vasten? Bijvoorbeeld omdat het vanaf 9 februari weer Veertigdagentijd is, 40 dagen op weg naar Pasen: van oudsher een tijd van bezinning, van inkeer, een meditatief meelopen op de weg van Jezus naar Jeruzalem en naar het kruis. De Veertigdagentijd, een tijd om te vasten bij uitstek. En tijd vrij te maken voor het bijwonen van vieringen, voor bijbellezing, voor gebed, voor het lezen van lectuur die je geest opbouwt, die de relatie met God kan verdriepen. Vasten doe je met een hoger doel. Je kunt een maaltijd overslaan. Of meerdere maaltijden, meerdere dagen. Of minder eten gedurende een bepaalde periode. Of je onthouden van bepaalde lekkernijen. Je kunt ook media-vasten: geen T.V-kijken, geen krant lezen, niet internetten, niet …… en de tijd die vrij komt benutten om God te zoeken. In het gezin kun je ook met de kinderen hier een weg in zoeken en de kinderen laten kiezen wat ze in bepaalde periodes van de Veertigdagentijd willen laten staan. Is het vasten een verplichting? Nee, het is geen elfde gebod. Het is een mogelijkheid. En wie de bijbel er op naleest, ontdekt zelfs dat het vasten voor de eerste christenen ergens ook een vanzelfsprekendheid was, een onderdeel van het normale christelijke leven. Christenen hebben er in alle tijden een praktijk van vasten op nagehouden, door de hele kerkgeschiedenis heen. Ook valt op dat derde-wereld-christenen er veel meer vertrouwd mee zijn dat wij. Vasten is niet leuk. Alle onthouding kost moeite, en als het je niks kost is het geen onthouding en ook geen vasten. En soms wil het niet: te moe, te gestresst. Maar ook hier is er weer die vreemde tegenstelling: wie er eenmaal aan begint, die ontdekt vroeg of laat: vasten smaakt naar meer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:38
Onderwerp: Als niemand het ziet...
|
|
|
CARIN303 schreef: | Als ik denk dat niemand me ziet - en dat gaat al gauw als je alleen woont - dan praat ik tegen de bloemetjes op mijn balkon. Zeg dat ze zo prachtig zijn, dat ik van ze geniet en dat ze maar groot mogen worden. En als ze dan water over hun koppies krijgen dan hoor ik ze juichen, joehoe....wat heerlijk is dit,zo`n fijne douche!
Bij de dode blaadjes bied ik mijn excuses aan, sorry jongens, heb ik je toch te weinig water gegeven, het spijt me. |
ooooh...wat lief de plantjes hebben t maar goed bij jou.
Als niemand het ziet....dan zing ik heerlijk mee op lekkere praise nummers in de auto, of thuis....lekker hard aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:33
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
maar ja.....ze gaat al ergens anders heen....dus dan toch maar een griekse uitzoeken....voor de strijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:29
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Lijkt me wel wat inderdaad...ik hou me in elk geval aanbevolen |
Dan dus op zoek naar een vakantiehuisje voor in November met voldoende slaapplaatsen......liefst met een open haardje erbij...back to basic
|
|
Naar boven |
|
|