Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 april 2011, 21:35
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
HERMAN040 schreef: | Helaas gaan wij ook even niet verlengen..... Even kijken of er leven is na CM..... We willen dan ook iedereen bedanken voor de fijne gesprekken, en mailtjes die we hebben gehad......we gaan jullie absoluut niet vergeten! Ik (338), ben over 2 dagen weg en (040) over een aantal dagen. Enne we houden het forum in de gaten......die picknick willen we toch nog een keer meemaken..... Het ga jullie allemaal goed!!!!
groetjes van Herman en Marianne |
Het ga jullie goed... Groetjes, lady Sus (dit snapt Herman wel)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 april 2011, 21:29
Onderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50
|
|
|
MARIO216 schreef: | Nog maar een paar uurtjes. |
Sorry Mario, geen tijd gezien... oeps, en dat zeg ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 april 2011, 22:03
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
Ik ben ook weer thuis, vond het super gezellig, voor herhaling vatbaar... Sweetlady heel veel dank voor het halen en brengen en de gezelligheid , leuk al die oude bekenden weer te zien en weer nieuwe mensen te ontmoeten...
Enne... Erika, beterschap (gelukkig dat je nog bij de picknick aanwezig kon zijn...)
allemaal: hartelijk bedankt voor jullie gezelligheid !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 16 april 2011, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 april 2011, 00:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | livelife295 hoopt ook nog te komen met twee jongens van 8 en 9 jaar
en marco waal neemt zijn kersverse vriendinnetje mee........(moest ik zeggen)
ps; visser..........een fijne dag morgen!! als je zoon terugkomt uit bangladesh!! |
huh ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 april 2011, 00:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Maar luister eens mannen. Kan ik vanuit Hoeven in Ede geraken? Ik heb echt geen besef van de wegen in Nederland en ik heb geen wegvinder. Als ik niet heel zeker ben dat ik in Ede kan geraken zonder hele vele kilometers om te rijden ga ik liever niet. Het is voor mij als leek op de Nederlandse wegen erg moeilij om een alternatieve route te zoeken. Dus is enige juiste wegeninformatie is erg welkom |
eh, ff je mail lezen... 'k ben trouwens geen man haha, vrouw mag dat ook ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 23:22
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Nog een paar uurtjes dan zit mijn tijd bij CM erop.
Gelukkig mag ik vast nog wel met Duckie meelezen voorlopig, maar mijn eigen profiel gaat vanaf morgen heel veel op mijzelf lijken GRIJS.
Iedereen die ik niet meer spreek of zie:
Heel veel zegen en geluk toegewenst. |
Jammer dat je hier afgaat... gelukkig is Duck nog te bereiken... Veel geluk samen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 23:08
Onderwerp: De gedichten die ik voor mama heb gemaakt...
|
|
|
Beertje... ook al gaan de jaren voorbij, het is zo goed dat je verder bent gegaan met je leven... Ik ben trots op je (als ik dat zo mag zeggen)
12 jaar geleden overleed mijn tante... iemand die zo belangrijk voor me was en die mij gezelligheid geleerd heeft. Weet je, vergeten doe ik haar niet... ergens heeft ze een bijzonder plekje in mijn hart... En ooit hoop ik haar terug te zien...
Liefs,
Sus
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 15 april 2011, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mooi Frank dat je vader ook je vriend is/ kan zijn... Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten !! Koester die tijd die je nog hebt... En ook van mij, gefeliciteerd met je vader...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 15 april 2011, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:42
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In die brompot schuilt eigenlijk wel een gouden hart. Het is een echt sloeberke... |
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 15 april 2011, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:37
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dat wist ik niet. Maar een kikker is toch groter dan een muis. Ik weet wel dat Floshke kikkers eet Hij laat zelfs nog restjes voor mij over
Het is mooi weer hier in Hoeven. Een heerlijk zonnetje en een tros vogels die zitten te kwebbelen. De schepping op zijn best |
haha leuk taaltje dat Vlaams... mijn oudste broer had het vroeger altijd over een kudde yoghurt (het is wit en het loopt in de wei... ) En jij hebt het over een tros vogels ?? het zijn geen druiven hoor... lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:33
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | eerst maar eens kijken of Frankt de PN wel kan vinden. na 3x uitleggen schijnt hij nog niet te weten hoe hij moet rijden. |
Tja, jammer dat hij geen sussus heeft... Maar misschien kan je een routebeschrijving uitprinten Frank via google maps ? gewoon adressen invullen en voila... een idee ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | zat ik hier volop de tips van Suus in uitvoering te brengen om die kleine lettertjes te kunnen lezen...en wat lees ik dan? Er staan me kilo's water te wachten...
Ik slaap vannacht wel tweemaal zo hard als anders zodat ik morgen geen dutje moet doen... |
hahaha die Frank, tja, da's het nadeel he' van vergroten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 23:03
|
|
|
CORNELIA889 schreef: | Helaas, helaas, Christina en ik melde ons af voor de picknick. Mijn zoon heeft een huisje toegewezen gekregen en daar wil ik gaan helpen klussen. Prioriteit nr. one. Ik wens iedereen een goede ontmoeting met elkaar enne............ mooi weer. xxx |
Jammer dat je niet kan Cornelia, was nou echt benieuwd naar je... misschien bij een andere picknick ? Maar goed, wel begrijpelijk hoor... klus ze !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 22:06
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | *denkt even diep na*....nee, niemand die daaraan voldoet...
't zij zo. |
Wat dacht je van Jezus ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 22:03
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
INEZ910 schreef: | Tel je de nachtjes al?? Het past al bijna op 2 handen |
Ook van mij gefeliciteerd Inez !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 21:59
|
|
|
MARY052 schreef: | He Susannah bedankt voor de tip!!! Niet voor mij maar wel voor mij zus die maar beschikt over 1 oog, en dus altijd moeite heeft met het lezen op de computer. hierdoor wordt het een stuk gemakkelijkerl. Dus namens mijn zus: thanks!!! |
Graag gedaan hoor... (Je moet het net ff weten he'...)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 14 april 2011, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 21:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k ga het niet eens probéren . Beeeeeeeeetje dwars is ie wel he? visser gaat wel sparen voor een leesbril. |
eh, dwars ? nee hoor, vooral eh... MAN !!!!!!! hahaha....
zelfoplossers...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 21:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat een rotgedoe iedere keer zeg om met een vergrootglas de boel te lezen. |
haha Visser, ik weet iets beters... Toets eens ctrl en dan tegelijk de + Als het goed is krijg je dan de vergrootglas op je computer... ow ja en als je dat grote beeld weer klein wil hebben hetzelfde doen maar dan met de - (Dus ctrl en - tegelijk intoetsen).
Ben benieuwd of het lukt bij je... succes !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 14 april 2011, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:32
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Suus: nee heb ik, ja kan ik vergeten. voor de persoon in kwestie ben ik te heidens. |
Niet bij de pakken neerzitten Griff... hoe moeilijk het soms ook kan zijn... En als ze je "te heidens" vind, past ze misschien niet bij jou als je denkt... hoop houden en vooral verder gaan met leven, wees dankbaar voor de goede momenten en die zijn er meer als we soms denken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:12
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Maar ja, dat was dan ook niet bij haar thuis .... |
blijkbaar wel in haar kledingkast...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:03
Onderwerp: Defenitie van goed en kwaad
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij had ik de vraagtekens net zo goed weg kunnen laten.
En 2 dingen door elkaar halen, hmm van wie heb ik dat al eerder gelezen au
.. |
da's waar... die vraagtekens maken het anders... wil idd. nog niet zeggen dat je ook zo denkt... En van die 2 dingen door elkaar halen, doel je dan naar gisteravond op de chatbox ? (idd. au) of ben ik nu blondt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:33
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Heb jij de bijbel bestudeerd om te weten wat de gaven zijn die de Geest ons wil geven ?? Dan was je dus ook al indirect bezig met een analyse van wat gaven zijn toch?? En ik denk dat je tijdens je opleiding, zeker college hebt gehad over de gaven van de Geest.
Is zelfontdekking verkeerd dan, het is m.i. zelfs heel goed om te weten wie je bent. Als je weet wie je bent kun je ook grenzen stellen en die grenzen zijn zelfs noodzakelijk voor een goed functioneren. En zelfontdekking om te weten wie je mag zijn in Christus is volgens mij ook niet verkeerd, het geeft je namelijk de mogelijkheid om je nog meer open te stellen voor datgene wat Hij met je wil doen. Zelfverheerlijking heeft niets maar dan ook niets te maken met zelfontdekking, hiermee zet je zelfs je eigen suggestieve mening boven dat van de bijbel. Psalm 139:23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, peil mij, weet wat mij kwelt, 24 zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is. David vraagt God om hem helemaal te onderzoeken, te doorgronden, om te zien of hij niet de verkeerde weg gaat, en dan vraagt David, leid mij, zoals ik ben, over de weg die eeuwig is. David weet wie hij is, hij kent zijn tekortkomingen, en dat brengt hij voor het aangezicht van God.
Ik durf te zeggen dat ik ondertussen vrij goed weet wie ik ben en wie ik ben in Christus, wat mijn sterke en zwakke punten zijn. Waar ik aan moet werken of wat ik wil uitbouwen. Ik weet ook wat mijn gave is / gaven zijn die ik nu heb, maar dat wil niet zeggen dat de Geest mij niet geeft waarvoor Hij me op dat moment nog anders wil gebruiken of inzetten. Zelfonderzoek is op zijn tijd wel eens goed, jezelf een spiegel voor houden en eens kritisch naar jezelf durven kijken. Maar ik krijg de indruk dat heel veel mensen dat nooit doen omdat ze bang zijn om door de mand te vallen, dat hun zelfbeeld niet is wat het is.
Denk dat Calvijn het wel niet met me eens zou zijn geweest .... |
Calvijn misschien niet , ik vind dit een hele mooie aanvulling Cross... tnx !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:28
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | even wat Gouwe Ouwe Nederpop tussendoor:
Ik kan wel zeggen wat ik voor je voel Wat ik van je wil en hoe ik het bedoel Ik kan vertellen hoe ik het ervaar De glimlach om je mond, de lichtval op je haar
refr. Maar ik kan veel beter zwijgen Oh, ik kan veel beter zwijgen
Je kan wel merken hoe ik je bekijk Wat ik van je denk, je ogen steeds ontwijk Je kunt wel voelen hoe ik om je geef Dat ik van je hou, waarvoor ik nu nog leef
refr.
Ik kan wel zeggen wat ik fantaseer Wat ik met je wil en ook nog wel wanneer Ik kan wel raden wat je zeggen zal Als ik je vertel dat ik op je val
refr.
Scoobeedeedooa Ik kan wel zingen van geluk Want als ik niks probeer Dan kan er ook niks stuk
'k Wil je dag en nacht bekijken Tot ik alles van je weet Met alle mensen vergelijken Mensen die ik toch vergeet 'k Wil je aan me laten wennen Tot je ook iets in me ziet 'k Wil je langzaam leren kennen Maar misschien wil jij dat niet
Ik kan wel zeggen wat ik voor je voel Wat ik van je wil en hoe ik het bedoel Ik kan wel zeggen wat ik fantaseer Wat ik met je wil en ook nog wel wanneer
refr.
Je kan wel merken hoe ik je bekijk Wat ik van je denk, je ogen steeds ontwijk Je kunt wel voelen hoe ik om je geef Dat ik van je hou, waarvoor ik nu nog leef
refr.
http://www.youtube.com/watch?v=zSmgp0a1RaQ |
Ik zou zeggen, niet zwijgen... maar erop af... haha Nee heb je, ja kun je krijgen, maar ik heb wel eens gehoord dat 2 mensen stapelverliefd waren op elkaar, maar dit beide niet durfden te uiten... de ene trouwde met een ander en veel later kwamen ze er pas achter dat ze elkaar in die tijd leuk vonden. Een gemiste kans... Natuurlijk kan het ook anders lopen, maar dan weet je dat ook weer...
Of was het alleen maar een liedje ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ook niet, grace; stel dat de cam aanstaat; dan geeft ze wel een enorm vergezicht weg!!
(gelukkig zijn rokjes en jurkjes bij mariska in huis verboden.......... ) |
Dan heb jij Maris nog niet gezien op dat midzomerfeessie, waar ze toch echt een jurk aan had...
meeste van de tijd in combinatie met spijkerbroek, dat dan weer wel...
Enne Mariska, vervelend die computerprobleempjes... hoop voor je dat het snel opgelost is...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 13 april 2011, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:09
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | okee. Wie is je vriend of vriendin?, is de vraag.
mijn antwoord: geen idee, ik heb geen van beide. |
Gaat het hier dan om een relatie tussen man en vrouw ? Of ook je vrienden en vriendinnen om je heen ?
Als dat laatste ook mag, zou ik tegen jou willen zeggen Griffin... een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn... wie weet wat je dan nog tegenkomt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:51
Onderwerp: Defenitie van goed en kwaad
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zou er een sluitende definitie van goed en kwaad zijn??
Alles wat zonde is is kwaad, want het komt voort uit het kwade.
Wat is dan goed .... niets, want alles is door Genade?? Of alleen de werken van de Geest??
Elk mens heeft, door Adam en Eva, kennis van goed en kwaad: Genesis 3:22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven.
Als je, als christen, dicht bij God de Vader leeft, dan zul je ook beter goed en kwaad kunnen onderscheiden/herkennen. Omdat je in het Licht leeft, Jezus is het Licht der wereld, zul je de duisternis (het kwaad) opmerken. Daarnaast geeft Efeziërs ons hulpmiddelen om het kwaad te kunnen opmerken en zelfs te kunnen weerstaan. Efeziër 6:11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. |
Is het niet zo dat je nu 2 dingen door elkaar haalt ? Ik denk dat we juist door God te kennen kunnen weten wat goed is (en dus ook wat kwaad is)... (zie bijv. ook de 10 geboden) Echter de rechtvaardiging is enkel uit genade, goedheid kunnen we als mens wel weten (en vervolgens doen), echter kunnen we ons er niet op beroepen omdat dat enkel genade is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:11
Onderwerp: Drachten
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het misschien niet zo dat jij wat meer begeleiding en uitleg nodig hebt? En dat bedoel ik niet negatief, begrijp me goed.....Wie weet sneeuw je wel onder bij bijbelstudiegroepen en alpha cursussen en heb je meer profijt bij een persoonlijke begeleiding waar je al je vragen kwijt kan? Is er geen internet cursus of zo? Ik denk maar even mee? Dan kan je je vragen online zetten op je gemak? |
Zeker in die tijd (2 jaar terug) had ik idd. meer begeleiding nodig... en idd. sneeuwde ik onder, zowel op de huiskring (daar heb ik ook nog gezeten, maar was van een andere kerk, Ned. Geref.) als op de Alpha cursus... (Bij de bijbelgroep van de baptistengemeente kwam ik ook de nodige problemen tegen en bleek destijds (althans voor mij) niet geschikt te zijn).
Ik heb me daarom in die tijd aangemeld bij Eleos (waar ik een jaar op de wachtlijst heb gestaan), en daar bijna een jaar therapie gehad, maar niet hetgeen waar ik op hoopte. Ik had (heb) een identiteitsprobleem, en ik ben inmiddels bij Eleos weg omdat het voor Eleos blijkbaar theoretisch gezien niet mogelijk is dat iemand dat boven de 35 (jaar) dit zou hebben. Dat ik daar dan wel mee rondloop geeft hun stof tot nadenken, maar hun identiteitsgroep heeft een bepaalde leeftijdsgrens en kent blijkbaar geen uitzonderingen.
Dank jullie voor het meedenken Willemijn en Cross...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 12 april 2011, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:50
|
|
|
Dat ik gisteravond laat door mijn rug ben gegaan...
Hele dag niks geen last van gehad, mijn haren gekleurd, was gestreken en toen ineens (na het plaatsen van een of ander "satan" stukje hier op het forum)... aaaaaah.... Zal wel toeval zijn , maar ik zit er wel mooi mee... veel paracetamol slikken en juist die delen bewegen die veel pijn doen, was het advies van de huisarts... Gelukkig heb ik nog een paar dagen hersteltijd voor die overberoemde picknick in Ede is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:45
Onderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mag ik je nog aanvullen met een plaats in het nieuwe testament waar je er ook iets over terugvind, suus? judas ; 6 |
dat mag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:27
Onderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Waar stat in de bijbel dat satan een gevallen engel is? |
Volgens mij kun je dat concluderen aan de hand van Openb. 12:9
Openb. 12:7 En er kwam oorlog in de hemel; Michaël en zijn engelen hadden oorlog te voeren tegen de draak; ook de draak en zijn engelen voerden oorlog, 8 maar hij kon geen standhouden, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. 9 En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem
Verder:
Job 1:6 Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de HERE te stellen, en onder hen kwam ook de satan. 7 En de HERE zeide tot de satan: Vanwaar komt gij? En de satan antwoordde de HERE: Van een zwerftocht over de aarde, die ik doorkruist heb.
|
|
Naar boven |
|
|