Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 10:15
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is ook de 26e vandaag (dubbbel 13!). Ik kom vandaag de trap niet af! |
gelukkig is jouw kat niet zwart.. de mijne wel , met een wit befje en witte tenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 10:13
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dan maar thee. Dat kun je nog met een fluitketeltje zetten. Mits je nog aardgas krijgt.... |
ik heb gelukkig wel warm water en zelfs koud water thee heb ik ook in huis. zal wel effe een pot zetten voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 10:11
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd denk ik bij mezelf is gezond verstand het criterium hiervoor? Ik denk veel eerder dat gezond verstand geen oog heeft voor geestelijke gevaren. Het verstand zal altijd het gevaar bagateliseren.....En dat zie ik ook in jouw redenaties terug. Die variëren van: 1. alles kan een afgod zijn, dus een afgod meer of minder maakt ook niet meer uit. 2. Je hoeft er geen last van te krijgen, dus ik krijg er geen last van.
Verstandige redenaties?
Ik denk dat je juist niet je verstand moet gebruiken maar je geestelijk inzicht. En dat houdt m.i. in dat als je van tevoren weet dat je daarmee God geen eer geeft je het gewoon niet moet doen.
Verder vind ik dat je de Bijbel moet gebruiken en die keurt deze afgodsbeelden af. Nu krijg ik altijd als tegenargument: de Bijbel wordt door iedereen anders geïnterpreteerd. Daarmee ontzeg je de kracht van de Bijbel en geef je aan de Bijbel niet serieus te nemen. Mijn criterium voor het gebruik van de Bijbel is duidelijk. Als Gods Woord zelf de ruimte geeft voor meerdere interpretaties, is het niet erg verschillend over dingen te denken. Maar als Gods Woord duidelijk is, heeft het in mijn ogen absoluut gezag en probeer ik er naar te luisteren. Ook al gaat dat tegen mijn eigen vlees en redenaties in. Het is moeilijk christenen te overtuigen dat ze de Bijbel eens een keer serieus moeten nemen. Het is een heidens karwei soms. Als het ze uitkomt, strooien ze met bijbelteksten, maar zodra het ze niet uitkomt, zetten ze met hetzelfde gemak Gods Woord aan de kant. En mensen die oprecht zijn in hun leven, worden afgeschilderd als betweters en bemoeials. Een niet christen staat soms meer open voor Gods Woord dan christenen die ik via deze site heb leren kennen. Sommigen van jullie vinden de zonde in je leven zo normaal, dat je ook nog denkt dat het goed is. En dat je dat ook nog met hand en tand probeert te verdedigen, dat mensen die naar Gods Woord willen luisteren maar afgebekt mogen worden. |
Chatuliem,
wanneer geef jij nou eens ruimte dat er mensen zijn die er anders tegenaankijken, ook al hanteren ze de bijbel op een andere manier dan jij? het lijkt alsof jij je erg verantwoordelijk voelt voor de daden/gedachten die een ander heeft. ik geef jouw de ruimte met jou visie. maar geef een ander ook de ruimte met zijn/haar visie. het is ieder zijn/haar verantwoordelijkheid of ze iets in huis halen wat eventueel een afgod kan zijn.
het gaat er in het leven om hoe ga je zelf met Gods Woord om. vele christenen weten dat een buddahbeeld een afgod is. we mogen het tegen ze zeggen, dat het gevaren met zich mee kan brengen,maar het is een ieder zijn/haar verantwoordelijkheid hoe ze er mee omgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 09:31
|
|
|
IMRE695 schreef: | Is er al koffie, Mariska? |
ja er is koffie, maar ben bang dat die koffie zetter vandaag ook gaat zeggen, doe het maar zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 09:30
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
heb maar een nieuwe aangemaakt, de vorige kon ik niet vinden
en ja hoor het is maandag. was van plan om 2 wasmachines te laten draaien. zet ik de machine aan en ja hoor toen ik aan het touwtje trok hoorde ik plok, teken van dat het maar met de hand moet gaan doen.
ben maar naar beneden gegaan en koffie gezet. ondertussen ook de pc aangezet.de beesjes eten gegeven. getelefoneerd met de woning bouw. en wat denk je? niet lachen hoor.. mijn pc doet het niet.
ik geloof dat ik vandaag alle apparten wat het lichtnet is aangesloten maar vermijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:58
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 'tuurlijk! kijk maar in de spiegel! |
als ik daar ik daarin kijk, dan zie ik een monster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik ga eens lekker vroeg slapen vanavond! |
slaap ze imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:45
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een mega knuffel voor alle schatten hier |
bestaan ze nog dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:21
Onderwerp: kerkdienst
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat is blijkbaar niet zo? Wat mis je? |
de saamhorigheid. maar ik ga niet iedere zondag. de kerk is hier de ene zondag voller dan de de andere en dat ligt vaak aan het feit welke dominee er is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:17
Onderwerp: kerkdienst
|
|
|
MIEKE364 schreef: | - gevoed te worden door Gods Woord - af te stemmen op Zijn Geest, in een uur gewijd aan Hem - onder gelijkgestemden te zijn, zielsverwanten - de vreugde en de saamhorigheid te delen met hen - me onder te dompelen in de schoonheid van het gebouw, de Heilige teksten, de uitleg ervan, met elkaar zingen voor Hem en voor elkaar, de muziek, de zegen..., het daarna elkaar de hand geven en een goede zondag en een fijne week te wensen, de koffie erna, het met elkaar bespreken van de dienst en mee te leven met elkaar.... - geestelijk en naar de ziel doortrokken te zijn van Zijn Liefde en de bemoediging van mijn broeders en zusters. |
zo zou ik een kerkdienst willen beleven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:44
|
|
|
lees wat ik eerder heb geschreven chat. ik beredeneer niks weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:35
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
jaren geleden heb ik ergens een discussie gevolgd en dat ging over dopen van adoptie kinderen. er waren mensen die bezwaren hadden, omdat ze niet wisten of de kinderen wel geboren waren uit gelovige ouders.
graag alleen reacties van mensen die de achter de kinderdoop staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:27
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een Harley??? |
kon het niet zien, maar vele harley rijders hebben een pispot op hun hoofd. stomme helmen zijn dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:18
|
|
|
ik dacht dat het onweerde, maar het was een motor die voorbij kwam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:15
|
|
|
IMRE695 schreef: | Misschien toch wat kabouterjes inhuren? |
hoe kan ik die kaboutertje bereiken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:51
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:30
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:29
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | idd, dat griekse beeld staat bij mij gewoon voor de sier. Trouwens die goden uit die tijd, Zeus, Afrodite etc bestaan niet eens meer
(Af)Goden van deze tijd: werk, muziek, voetbal, partner, sex, sport
ook die dingen kunnen je contact met God geheel verstoren.
En dan gaf ik eerder al aan bepaalde muziek waar iedereen naar luistert en meeblert. Bohemian Rapsodie van Queen, Hotel Calafornia van the Eagles, Paradise by the dashboard light, acdc etc Daar luisteren christenen ook naar, zingen het mee. Dan vraag ik mij af of die invloed niet veel en veel directer is. Dan kan je met allerlei...gij zult geen geneden beeld- teksten komen, maar dan kan je dus elk beeldje wegdoen, van een hond/kat/paard/mens/dier etc, want alles zou je als afgod kunnen gaan zien. |
dat bedoel ik dus. er zijn vele voorwerpen in huis , waar wij niet meer zonder kunnen. het gaat er om, wat doe je ermee, en waar gebruik je het voor. ook in de muziek kunnen we wel een opruiming gaan houden. muziek speelt op je emotie. dat is bij mij zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:20
|
|
|
ik moet mezelf nog steeds bij de lurven pakken om de afwas te doen
maar ik heb de hele dag al naar mijn lurven lopen zoeken. heb zelfs internet geraadpleegd. maar niks hielp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:16
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:13
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
[quote=IMRE695]
nee, ik hou niet van verenkussens ik ben er zelfs op tegen. die veren in die kussens zitten komen van ganzen, die levend geplukt worden, tot bloedens toe.
maar die sneeuw die ik bedoel komt van de kersenbloesem. als het een beetje waait lijkt het hier net een sneeuwbui
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:10
|
|
|
de een heeft slechte ervaringen in buddah beelden en een ander weer niet. maar we mogen een ander er wel opwijzen dat een buddha beeld bepaalde dingen met zich mee brengt.
er zijn meer dingen die in religies aanbeden worden. in het oude egypte werden vele dieren aanbeden. nu heb ik 3 kleine kattenbeeldjes en 1 hondenbeeldje. ze staan gewoon in de vensterbank. ik aanbid ze niet, maar ze staan er voor de sier. ben ik nu fout bezig? ik denk zelf van niet.
hoeveel kinderen nemen zelfs geen beestenknuffel overal mee naar toe? het kind voelt zich veilig als hij die knuffel bij zich heeft. moeten wij daar moeilijk over gaan doen? nee, een knuffeldier aan een kind onthouden is niet verkeerd. zolang wij het kind vertellen dat er een God is die over ze waakt.
laten we ons gezond verstand gebruiken en niet achter of bij ieder ding stilstaan of het wel goed is dat we dat in huis halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 17:30
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | gister in de commotie is hier niet op gereageerd, daarom nog maar een keer
Ik heb dus geen boeda beeld meer in mijn huis, maar wel :
een oud grieks beeldje, je weet wel , zo'n ding met zonder armen (haha met zonder ???) en met blote borsten...... zou zomaar van afrodite (Godin van de liefde) kunnen zijn.
Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis. |
Het hangt ervanaf of je beeldje aanbid, maar ik zie jou nog niet met wierook en kaarsjes dat beeldje aanbidden. En het is ook niet verkeerd om boeken over de griekse mythologie in huis te hebben. Zolang jij maar de enige God aanbid en Zijn Woord leest zit het wel goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:46
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen
idd mooi weer, niet te zonnig hier in t westen, dun sluierbewolking
vraag me af of dat wel mag....burhka bewolking in de zomer
|
het is de natuur die dat doet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:44
|
|
|
zoals ik al eerder zei, ik zie een boedahbeeldje als een afgod. op zich zijn er wel leuke , maar ik zelf zal er geen 1 in huis nemen. kijk er meel beelden eigenlijk. maar hoe gaan we er mee om? beelden aanbidden mag gewoon weg niet.
maar als ik het 4de gebod heel letterlijk neem, mag ik niets in mijn huis hebben, wat ook maar lijkt op een schepsel die God geschapen heeft.
in tuincentra's kom je verschillende objecten tegen die je in je kan zetten. ook bepaalde beelden die op mensen lijken die zou ik eigenlijk niet in mijn tuin mogen hebben. als ik tot mij dit beeld gaat richten , en waarvan ik verlichting en wijsheid wil ontvangen dan ben ik verkeerd bezig.
maar is het verkeerd om dan toch zoiets in je huis of tuin neer tezetten?
|
|
Naar boven |
|
|