ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: Calvijn

HENK710 schreef:
Een aardige kanttekening hierbij. Want er is een tijd terug ihkv het Calvijnjaar een test gemaakt om te zien hoe calvinistisch de beantwoorder is. De geschiedkundigen en theologen waren het in elk geval over 1 ding is: volgens de definitie van de test zou Calvijn NIET calvinistisch zijn

Jammer dat je die test nu noemt.....was er al bang voor....
Ik kwam er als vrij calvinistisch uit........... Verraste, verbaasde smiley, maar dat was twee jaar geleden geloof ik......Een mens verandert als het goed is....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 24 maart 2011, 22:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:07
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIJAN072 schreef:
Sterker nog Willemijn, ik heb bij Lydia in de klas gezeten. Lachende smiley

Komende zondag ga ik naar ze toe, samen met mijn nichtje.

Ik ken ze verder niet maar toevallig stond er een stuk over hun in het Harderwijks Nieuwsblad..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:33

MARIJAN072 schreef:
Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!

Wist je wel Marijan dat zij ook op de Veluwe wonen?????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:31
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?

MARIA576 schreef:
Hoewel ik mezelf inmiddels té oud acht om nog kinderen te krijgen, wil ik deze vrouw toch niet veroordelen. Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben hier op dit forum die er anders over denkt?
Ja, het is 'oud', 63 jaar...en ja, er is medisch technisch ingegrepen. Met het laatste heb ik al helemaal geen moeite omdat we ándere ingrepen wél toestaan, zoals donororganen willen afstaan bijvoorbeeld, of een kunsthart of ....noem maar op.
63 jaar..het is de vraag hoeveel jaren zij met elkaar in goede gezondheid mogen meemaken...en ik hoop dat ze die jaren zullen hebben. Maar..is jong zijn een garantie voor gezondheid? Ikzelf heb al ruim 10 jaar een aandoening die mij tot een ándere moeder dan 'de doorsnee' moeder maakt. Mijn kinderen moesten snel zelfstandig worden, het kon niet anders. Mocht ik dan óók geen kinderen krijgen? Tuurlijk wel, zullen jullie zeggen...maar hoe natuurlijk is dat dan nog? Wanneer men afwijkt van het gemiddelde in Nederland, zie ik direct de veroordelingen al voorbij komen en dat stoort me. 'Steek je hoofd niet uit boven het maaiveld'...want je wordt onthoofd, keihard en genadeloos.
Wat is de volgende stap? Wie bepaalt het recht op ouderschap? 'De gemiddelde Nederlander', de publieke opinie?
Ik zou liever zien dat we begrijpen dat er mensen zijn die ánders zijn dan dat gemiddelde..en we het misschien wel niet voor onszelf zouden willen, maar het toch niet veroordelen. Ik heb haar een mailtje gestuurd...en ontzettend veel geluk toegewenst.

Ik kan me niet in het moederschap vinden op die leeftijd, zeker niet voor het kind.........lijkt me geen gezonde situatie als je zeventien bent en je moeder tachtig.......Ik vind zelf dat je op die leeftijd oma moet(mag) zijn .
Maar ik vraag me nu wel af waarom er zo'n ophef over is? Mannen hebben toch ook zoals ze dat noemen "een tweede leg"?
Er zijn ook mannen van 70 die nog vader worden?

En over het medisch ingrijpen? Tja, we willen ook wel een donornier of een donorhart als dat zo uitkomt......je hoort praktisch nooit dat mensen dat niet willen om ethische redenen, dus als je leven in gevaar is ligt de norm anders????? Eigenlijk wel een boeiende discussie.....
En dit zat ik allemaal te bedenken op een prachte lentedag....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 22:11

MARIJAN072 schreef:
Even een klein beetje humor tussendoor, mag wel hè. Knipoog smiley Is straks in het Jeugdjournaal te zien, gaat ook over dit onderwerp.

Vraag aan een jongen: Zie je ook voordelen in het hebben van een oude moeder?
Zijn serieuze antwoord: Het kan wel heel handig zijn als je een werkstuk voor geschiedenis moeten maken, zij kan dan wel goed helpen.

Lachende smiley

Kijk, die jongen ziet gelijk de praktische kanten....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:54

MIEKE364 schreef:
Helemaal met je eens, Thomas, daar is ze zich - blijkens het interview - terdege van bewust en haalt als reden aan dat dat niet verwerpelijk is, dat andere moeders ook wel een handicap kunnen hebben, geestelijk of lichamelijk en jong kunnen sterven....wat een drogredenen vond ik dat.

Dat er geen voldoende achterban is vind ik, met een geïnterviewde arts, ook erg zorgwekkend. Als deze vrouw wegvalt lijkt het erop dat dit kind aan zichzelf is overgeleverd. Ik ben benieuwd of dat ook mee heeft geteld bij de screening van deze vrouw bij haar verzoek om ivf.

Verbazingwekkend dat deze vrouw het voor elkaar krijgt een kind groot te mogen brengen hoewel ze liefdevol spreekt over haar kleine.

Kortom ik vind dat het niet moet kunnen. De grens in Nederland van 45 jaar om heel goede redenen zou mondiaal gehanteerd kunnen worden. En wat mee moet tellen is of er voldoende netwerk is voor de (vaak alleenstaande) moeders met zo'n late kinderwens.

Ik vraag me dan af waarom ze nu pas besloten heeft tot een zwangerschap?????en niet tien jaar eerder???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:26

MIEKE364 schreef:
ze ziet er griezelig jong uit voor haar leeftijd.....wel een jeugdig aandoende oude moeder iig.

Het is toch toevallig niet Marijke van Nimwegen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:35
BerichtOnderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?

CHATULIEM619 schreef:
Wat maken we het onszelf eigenlijk moeilijk. We kunnen toch ook gewoon een avondje bij iemand gewoon koffie drinken? Natuurlijk is de ene gastvrijer dan de ander, maar op zichzelf is dat toch ook leuk toch???

Je denkt toch niet dat ik jou uitnodig voor mijn theekransje?????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:19

LISA610 schreef:
Ik heb aangegeven dat ik niets onderneem.. dus laat je nergens van weerhouden om het zelf te regelen.

Wij wachten het voorstel van leonard af......... Knipoog smiley
Misschien is hij er wel zo druk mee dat hij geen tijd overhoudt om op het forum te reageren....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:08
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Persoonlijk vind ik het medische waanzin. Tegenwoordig wordt gauw gedacht, dat alles 'maakbaar' moet zijn. Sommige mensen kunnen niet/nauwelijks omgaan met een onvervulde wens, dus dan krijg je helaas dit soort dingen. Laat ze leren om te accepteren, lijkt mij veel beter.

Ben het met je eens, ik vraag me dan ook af: hoever kan je gaan????
In mijn ogen is dit duidelijk te ver.........maar ja, ik heb makkelijk praten want ik ben in het bezit van twee (meestal)prachtige kinderen, dat is ook wel weer waar......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:59

CHATULIEM619 schreef:
diensten op 10 april en 1 mei..

Ik zeg al niets meer....... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: chantage???

LEONARD480 schreef:
Friese les voor beginners Smiley die vol vragen zit

Docent: Thomas

back on-topic

Welnee, ik kom van de Veluwe en begrijp het ook....... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:49

CHATULIEM619 schreef:
Nou, als ze iets van plan is, laat ze dat op een nieuw topic plaatsen. Maar als ik zo de data bekijk, is het wel erg veel in april...

Toch alleen de picknick??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:43

GRACE585 schreef:
tja ik moet er niet aan denken om nu in de luiers te zitten en ik ben dan nog stukken jonger. Zieke smiley
ik vind het eerlijk gezegd toch wel enigzins onverantwoord en snap niet dat artsen hier aan meewerken want ik neem aan dat dit via ivf gebeurd is. Geschokte, onthutste smiley

Ik begreep dat het in Italie gebeurd was.......En ik mag toch aannemen dat het op die leeftijd geen spontane zwangerschap is Verraste, verbaasde smiley
Maar Grace, moet er ook niet aan denken........pff
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:58

Lekker even off topic......

In Harlingen is een vrouw van 63 jaar bevallen van haar eerste kind Verraste, verbaasde smiley

Dus als zij tachtig is, is haar kind in de heerlijke puberleeftijd en heeft een moeder van tachtig......pffff
Wat vinden jullie hier nu van? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:02

Heb je dan wel iets om over te praten? Verraste, verbaasde smiley, als je als man niet van auto's en voetbal houdt Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley

Nou ja, in ieder geval wel van koffie...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 maart 2011, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 16:48

Wordt er dan onzin geschreven op het forum???? Verraste, verbaasde smiley
Of bedoel je nu de libelle-theekrans praatjes?????? Verraste, verbaasde smiley

Dat zijn levenszaken Thomas, geen onzin! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 maart 2011, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 15:40
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

TESSYBEAR731 schreef:
Dat ik, ondanks het lekkere zonnetje, steenkoude handjes heb! Geschokte, onthutste smiley

nou ja, als je dat al het slechtste moment van de dag noemt wat zeg je dan als er echt een slecht moment is????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 14:36

Werd zondag gezongen bij mij in de kerk: blijft mooi......

http://www.youtube.com/watch?v=mwpLZRYTcmk
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:29

MARYLIEN613 schreef:
ik normaal ook niet willemijn,
maar een nacht kan druk zijn, maar kan ook wel eens heel rustig zijn, en dan doe je van alles om wakker te blijven,
dus waarom niet eens op de computer?

die "vermaning" gaat je goed af Willemijn, CM heeft invloed hé Knipoog smiley

Zijn meer de headnurse ervaringen vrees ik.......erg eigenlijk he?
Ik heb niets gezegd...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:55

LISA610 schreef:
Hé Visser. Een mooi stuk en een prachtige psalm. Alleen jou mening over bekeringsgeschiedenissen deel ik niet. Persoonlijk vind ik het namelijk altijd geweldig om iemand te horen vertellen over wat God in zijn of haar leven heeft gedaan. Maar let wel: niks moet natuurlijk en niemand is verplicht om zijn of haar bekeringsgeschiedenis te vertellen op het forum. Dat is eigenlijk oon niet waar naar gevraagd wordt in deze discussie. Waar het hier om gaat is de vraag waarom je geloofd:
- is dat omdat je je min of meer gedwongen voelt doordat je dit vanuit je opvoeding hebt meegekregen en t gevoel hebt dat je eigenlijk geen andere keuze hebt?
- Is dit omdat je op latere leeftijd tot het geloof bent gekomen doordat iemand je vertelde dat als je niet ging geloven, je uiteindelijk in de hel zou eindigen.
Kortom voel je je gechanteerd/gedwongen te geloven? Is je angst voor de hel groter dan je liefde voor God. Of herken je dat uit je eigen verleden en sta je daar nu toch anders in? Hoe is dat dan gekomen?

Ik heb hier zelf al een inhoudelijke bijdrage over geschreven. Persoonlijk heb ik nooit een angstgeloof gekend. Evenmin heb ik me ooit gedwongen gevoeld om te geloven. Maar er is wel een tijd geweest waarin ik het gevoel heb gehad dat ik wat goed te maken had, niet uit angst maar juist uit liefde. Anyway, ik ga mijn bijdrage hier niet herhalen, maar ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen van anderen. En nogmaals: het gaat hierbij dus om persoonlijke ervaringen en niet om theologische discussies. Laten we toch nog eens proberen om nu on topic te blijven, ok? Knipoog smiley Knipoog smiley

Toch kan ik me Visser wel een beetje voorstellen, ik zit ook niet op bekeringsgeschiedenissen van iedereen hier te wachten....
Misschien heeft het er mee te maken dat wij niet zo evangelisch zijn? Visser en ik bedoel ik?
Ik ben ooit eens in een evangelische doopdienst geweest waar 12 mensen werden gedoopt en bij de getuigenis van nummer acht dacht ik ook van nu weet ik het wel, met alle respect hoor.......
Geef mij ook de rust van de kerkdienst maar en een stukje bezinning in stilte....
Zo zie je maar weer dat je op veel verschillende manieren kan geloven en dat is toch ook prima?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:50
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

LEONARD480 schreef:
Is opgelost hoor lisa, wat mij betreft Knipoog smiley

Ik geloof dat vermaning een beetje HET nieuw CM woord gaat worden denken jullie niet?
Ik gebruikte het net ook al, niet serieus maar toch...... Knipoog smiley
Davis heeft toch zo zijn invloed op CM............ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:47

IMKE917 schreef:
hahahhaha...... herkenbaar Verlegen lachende smiley
ligt aan het programma geloof ik dat er op staat.
bovenaan bij de browser een knop geschiedenins of bij favorieten zit een tabblad geschiedenis>vandaag>christianmatch>rechtermuisknop>verwijderen..Knipoog smiley
rustige nachten gewenst en veel lees plezier Lachende smiley Knipoog smiley

Hebben jullie daar tijd voor dames????? Even een vermaning he Knipoog smiley
Ik denk niet eens aan CM als ik werk moet ik eerlijk zeggen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 23:57

MARYLIEN613 schreef:
Het is absoluut niet te filmen hier,
zou jij niet beter een privé topic openen,
want wat of wie hier ook maar één woord neerschrijft wat niet in jouw hoofd of hart of bijbel staat, heeft het toch sowieso mis!
En jij noemt je dan christen ??? dat normaal gezien ook begrijpend en meelevend en liefdevol betekent?

Empathie is niet de sterkste kant van David Marylien, dat schreef hij al in een eerder topic........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 21:19

http://youtu.be/Ck_JgJikKuM

Zo'n dag was het vandaag......
Met vertaling voor de niet Drenten onder ons..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 maart 2011, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:21
BerichtOnderwerp: Japan

DAVID923 schreef:
dat zijn 2 hele normale termen, zeker als reactie op jouw stukje.
dus mij hoogmoedig noemen is niet alleen geen argument, en op de man, maar levert niks bij aan de discussie, noch ga je ergen inhoudelijk op in.

zit serieus te denken om hier te kappen, zonde van mijn tijd.

Het is een discussieforum hier David, dus je moet kunnen verwachten dat mensen het niet met je eens zijn?
En vergeet niet: je zit niet bij gelijkdenkenden......ik vind dat juist boeiend maar jij blijkbaar niet......
En zonde van je tijd? Je doet hier toch vrijwillig aan mee???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:59

LISA610 schreef:
Ok, ff te snel gereageerd op de quote van Chat. Even voor alle duidelijkheid Adelaar: heb je liever dat de 40-plussers apart van jullie op stap gaan? Dan maak ik een ander topic aan. De keus is helemaal aan jou.. Lachende smiley

Misschien ook een optie om ons er niet mee te bemoeien en af te wachten wat Adelaar in petto heeft? Met of zonder 40 plussers of wat dan ook......? Smiley die vol vragen zit
Op deze manier krijgt hij ook geen ruimte om wat dan maar ook te organiseren ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:52

FRANKT627 schreef:
inderdaad, daarbij aanvullend dat ieder mens zo zijn eigen karakter heeft. Of zijn of haar gemoedstoestand. Vandaag lief en de andere dag bitsig. Gewoon mensen dus. Ieder verdedigt zijn standpunten, geloofsstrekking, levenswijze en zo meer.

Ik heb me ook eens laten leiden door zulke gevoels als Marylien, wat heel begrijpelijk is, maar ik kan de andere niet veranderen. Ik kan hen alleen maar aanvaarden zoals ze zijn. Het is mijn taak niet, en ik heb ook de kunde niet, om andere te veranderen.

Kop op meid... Knipoog smiley

Wijze woorden Frank..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:48

LISA610 schreef:
Moet je beter op de kaart kijken: d'r ligt heel wat boven Brabant, waaronder ook de mooiste provincie van Nederland:
[url]
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/114813/Frysl%C3%A2n:_mooiste_provincie_van_Nederland.html[/url]

Fryslân boppe!

Heb je wel gelijk in Lisa, Gelderland ligt boven Brabant he.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

DAVID923 schreef:
als er steeds zo oftopic word gegaan, heeft dit forum geen zin.
ook als debatregels worden genegeert. het is niet voor niets en FORUM!

Regels zijn er om er een beetje flexibel mee om te gaan David Engeltje smiley
Niet zo star doen hoor..... Knipoog smiley, en erger je niet zo op deze mooie zonnige dag........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 maart 2011, 13:27
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 180 Volgende
Pagina 127 van 180