Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:37
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JOSINA022 schreef: | |
haha... vertaling??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hou het nou lekker boerenhollands joh!!!!!
|
komtie:
EEN BOER ZONDER PAARD EN ZONDER WAGEN, MOET ZIJN ZAKKEN ZELF MAAR DRAGEN.
HEEFT DE BOER DE PET EN PRUIK NIET OP, LOOPT HIJ DE HELE DAG MET EEN KALE KOP.
ALS MEN DE BOER NAAR HET WEER GAAT VRAGEN, BEGINT HIJ AL METEEN TE KLAGEN.
GROEIT ALLEEN MAAR ONKRUID OP HET LAND, GEBRUIKT DE BOER NIET ZIJN VERSTAND.
PAKKEN ALLE KIPPEN SNEL DE BIEZEN, HEEFT DE ARME HAAN NIETS MEER TE KIEZEN.
AL IS HET KOREN OOK NOG ZO HOOG, ALS HET NIET REGENT, BLIJFT HET DROOG.
BIJ HET ZOEKEN NAAR DE VROUWEN, LOOPT HET BIJ DE BOEREN UIT DE KLAUWEN.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:01
|
|
|
- Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen. - Attitude is a little thing that makes a big difference. - A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.
-- Winston Churchill
Er is nog meer te vinden op: http://www.brainyquote.com/quotes/authors/w/winston_churchill.html
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 21 juni 2012, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:42
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
[quote=PETRA411] Het is mooi weer vandaag,maakhet weer goed herman met yes, jullie zijn allebei kinderen van god, en ja met een verschillende manier van denken,maar allebei mooi zoals jullie zijn.
Mooi stuk Petra. En je raakt ergens nóg een essentie. De vraag is of men hier van uit gaat dat mensen met andere manier/vorm/wijze van spreken kinderen van God zijn...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 21 juni 2012, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
BEUN656 schreef: | Wacht even.... YES hangt hier nou de zielepiet uit en Herman en ik zijn zogenaamd allergisch voor het seks, maar ga jij maar eens voor de gein in het topic Seks voor het huwelijk kijken... |
-gewist
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 06:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:00
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Je valt in herhaling You 're the centre ?i |
ik denk dat er twee andere heren stralend middelpunt proberen te zijn. Dit lijkt meer op uitsluiten en pesten wat jullie doen, en ik hoop dat hier een beleid op toe te passen is vanuit CM. Man-onwaardig heren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:48
|
|
|
BEUN656 schreef: | Precies, liefde is belangrijker dan sex maar dat slappe geneuzel is eigenlijk gekomen omdat er een zekere heerschap dacht met bizarre termen te kunnen komen... Maar ik ben het roerend met je eens: liefde is zeker belangrijker als sex. Maar daar ging onze humor ook niet over. Ik probeer slechts een beetje lucht te geven aan de situatie in dit topic. Mooi verhaal overigens... |
beide onwelriekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:07
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, voor mij is het een erotische beurs. Maar bedankt voor je informatie. Weet ik dat ook weer... |
joh er valt nog zoveel te ontdekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:04
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Is zo. Je hebt de liefdevolle Vader, maar ook de God die oordeel velt. |
precies, daarom moeten wij het laten!!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 juni 2012, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:41
|
|
|
BEUN656 schreef: | Precies, net als bij de Belastingdienst: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Voor dit topic geld: fraaier kunnen we het niet maken, wel komischer... |
-gewist-
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 06:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:12
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Yes, we leven in een periode van genade, de wereld "eist" dit en dat. |
-bericht gewist...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 juni 2012, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:11
|
|
|
BEUN656 schreef: | YES eerst ook denk ik dan voordat hij zijn excuses maakte... |
zo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:03
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ik vind het wel puberaal. |
Pubers giechelen hier in het algemeen over ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:55
|
|
|
BEUN656 schreef: | Fijn, onze grote puber van 46 heeft gesproken... Waar het hart vol van is he...? Weet je nog meer? Sjonge, je maakt er hier een halve Kamasutra van! Laat ik het maar in ieder geval op houden op het etaleren van wat er jouw oversekste brein omgaat. Dank u! |
Heb je zijn berichten daarna niet gelezen waarin hij op dit bericht terugkomt? Zou ik zeker even doen, kan verhelderend werken.. nu hebben we dit eerste bericht weer zo op ons netvlies hé... daarbij vind ik het geen puberaal iets om iets bij de naam te noemen en kunnen we er nog steeds op volwassen niveau over praten. Dus ook zeggen dat je liever niet met naam en toenaam erover praat, ook begrijpelijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 juni 2012, 18:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 15:12
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
ik heb wel es ergens een omschrijving/vertaling horen geven over een "jaloers God"...
"Hij begeert je met mateloos enthousiasme" ... nou kijk... dat klinkt wel!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:46
|
|
|
HEIDE115 schreef: | We hebben het ook in een pb met elkaar ook uitgesproken bij deze.. nou ik kan alleen nog dit maar zeggen..als je met Petra er niet uit komt dan ligt het dus echt aan je zelf;) |
Ik vind het een hartwarmertje hoe dit is opgelost, met open vizier en begrip naar beide kanten voor elkaar. Toppie, alleen maar respect hiervoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:32
|
|
|
PETRA411 schreef: | Wat er over blijft als je geen sex met elkaar heb is echte interesse in elkaar en niet dat het alleen om elkaars lichaam gaat. |
ja , platonisch, verstandelijk, gevoelens op afstand. Seksualiteit is niet alleen "de daad" an sich. Seksualiteit zit verweven in je relatie, in blikken, woorden, klank van je stem, manier van aanraking... kortom... een toegroeien in alle opzichten naar elkaar toe... leren kennen... en afhankelijk van hoe je er samen instaat en samen met God... een zoeken naar de juiste verhoudingen, kom je vanzelf het Woord wel tegen en Zijn Geest.... die je allang hebt leren kennen in je leven. Hij leidt het wel...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:01
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooi, nu komen de tongen los. . |
Nu pas?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:35
|
|
|
Volgens mij was dit het laatste wat nog on-topic was:
WILLEM618 schreef: | WE hebben het hier over sex voor het huwelijk. Heel het leven zou moeten zijn, en ieder vult daar wat in, gebaseerd op de Bijbel of niet. God staat op de eerste plaats, en Zijn liefde, gegeven in de Heere Jezus Christus, geeft dat we uit Zijn Liefde moge leven, en dat ook mogen uitstralen naar onze omgeving. En vanuit die Liefde mogen we ook ons zelf kennen, als een schepsel van Hem, gemaakt zoals Hij ons heeft bedoelt, met onze kwaliteiten om tot Zijn eer te leven, en tot nut van onze naaste te gebruiken, en om ook te kunnen zijn wie we zijn. Maar ook met onze gebreken, om ons niet beter te voelen dan een ander, maar ook om een ander nodig te hebben. Om zo een SAMENLEVING te krijgen. En de mooiste samenleving is die binnen een relatie. Waarin twee mensen hun hart kunnen geven aan elkaar, en vandaaruit ook de liefde kunnen bedrijven. Waarin twee gelijkwaardige personen één kunnen worden, in een uiting van liefde die het mooiste tot zijn recht komt bij sexuele omgang met elkaar. En al zou het zo moeten zijn, dat we dit ook alles doen met op de eerste plaats God, ik geloof dat het op die momenten niet zo werkt. Doe het alles ter ere van God, is en blijft een doel, maar laten we ook zo eerlijk zijn, dat als we opgaan in elkaar, en samen de éénheid voelen tot in het diepste van je gevoel, dat je dan niet met je gedachten bij God zit. En ik geloof ook niet dat dat van ons gevraagd wordt.
Sex, bewaar het voor het moment dat je één kan zijn in ALLES, dus je leven ook samen kan delen, God samen kan dienen, en samen waardevol met elkaar om kan gaan, binnen het kennen en liefhebben in een relatie. En ik geloof, dat God dit ons gegeven heeft, om ook van te mogen genieten, en uiteindelijk ook Hem daarvoor te mogen danken, die dit alles schenkt. Het mooie tussen twee mensen, overgelaten uit het paradijs, is een gave van God. Maar een puur bedrijven van liefdeloze lusten, doet altijd iemand te kort, en is in mijn beleving niet de bedoeling. Niet buiten, maar ook niet binnen het huwelijk. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vink toch een lastige. Als Jezus de vloek verbroken heeft (wat ik wel geloof trouwens) dan zouden christenvrouwen geen moeitevolle barensweeen meer moeten hebben en komen christenmannen niet meer overtollig zwetend uit hun werk (gechargeerd).
Maar we gaan wel erg off-topic... |
ja is wel erg off-topic.. klopt.. en ik vind het ook een lastige. Stof tot nadenken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 16:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 15:00
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waar in de bijbel staat dan dat wij terug moeten gaan naar de orde die er (volgens Koelewijn) voor de zondeval bestond? (Mogen we ook weer gaan naaktlopen...
Ik vind in het nieuwe testament nergens zo'n aanwijzing dat dit de bedoeling zou zijn. Wel legio uitspraken waarin staat dat de vrouw aan de man onderdanig moet zijn. Hoe je dat interpreteert is een 2e, maar t staat er toch wel. |
Ik vind even zo snel niet wat je precies wilt aangeven uit de link over de orde voor de zondeval? Naaktlopen haha, nou nee. Maar ik denk wel dat er Iemand is gekomen om te sterven voor ons, dit verbrak de vloek die het gevolg was van de zondeval en de weg werd vrij gemaakt voor verzoening met God. In die zin geloof ik ook dat de vloek verbroken is wat het gevolg was binnen relaties. (Dus: datgene wat uitgesproken werd in Genesis 3 : 16.) We zijn in staat om een nieuw leven te leiden en te doen wat Jezus ons voordeed: niet heersen maar dienen.
Over de teksten in het NT over onderdanigheid kan ik kort en lang en breed over praten. Ik meen dat er ergens ook iets staat van de onderdanigheid van de man aan de vrouw en die hoor ik weinig in de wandel onderweg... Hoe ik het invul: in dit alles zie ik dat God van ons vraagt om de gestalte van Jezus aan te nemen (dienen) hoe je dit ook vorm en naam zou willen geven. Onderdanigheid geeft bij mij in ieder geval niet de impressie van iemand die met gebogen hoofd toegeeflijk, slaafs en onderworpen is maar iemand die haar/zijn waardigheid kent in haar/zijn identiteit en daarvan uit ook de ander benaderd. Dat je daar als mens menig keer in kan blunderen is een feit.. het is ook een proces, niet iets wat je aan komt waaien.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 15:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:01
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | "Meester" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar in Gen3:16 kan je wel lezen dat hij over de vrouw heerst.
Gen3:16->nbg 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. |
Ja, dit was dus het gevolg van de zondeval. Maar niet de bedoeling. Ik vond net het e.e.a in deze link qua uitleg van deze uitspraak: http://cornekoelewijn.wordpress.com/2010/10/30/man-vrouw-conflict-na-de-zondeval/
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:28
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Da's een goeie Petra . Maar is het niet : "de vrouw is deel aan de man, want God nam de rib van de man en schiep haar" |
en wat concludeer je daar dan uit Herman?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:15
|
|
|
PETRA411 schreef: | Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar. |
ik lees het ook meer als een gevolg van de zondeval. Er werd tegen de vrouw gezegd: naar hem zal uw begeerte uitgaan maar hij zal over u heersen" ... is uiteindelijk niet de bedoeling van het huwelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:38
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Jaahaa; zij werkt dag en nacht terwijl haar man in de poort rondhangt.
Zorry off-topic |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 08:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Een beetje terecht boosheid op Zijn tijd is ook gezond! |
Dat is een hele mooie! Kan zo bij kreet van de week.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 08:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 00:05
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja Visser laat ons nou niet zolang in de zenuwe zitten..vertel!! |
Hoe komt het dat Visser het aan jou vraagt terwijl jij toch deze topic hebt geopend om tips te verzamelen over hoe het in het huishouden er aan toe gaat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:25
|
|
|
BEUN656 schreef: | Goed, over respectloosheid gesproken... Ten eerste: sinds wanneer zijn meisjes en vrouwen artikelen? Das één... Twee... Denk jij dat God geen respect voor vrouwen heeft en dit dus uit pure disrespect zo in Zijn Woord heeft laten schrijven? Zo, zo... Nou, nou... Jij durft... |
Okay... Ja ik durf.
En als jij zou kunnen aanvoelen hoe ik het bedoel tussen de regels door, dan heeft het woord gebruik in deze tijd waarin wij leven een zwaar beladen inhoud en vandaar mijn terminologie. Ik weet heel goed dat God vrouwen heel hoog heeft en waardeert. De manier hoe sommige mensen Zijn woord interpreteren kun je nalezen en zien in de hedendaagse media.
Zo, en nu maar weer terug naar ons discussiepunt.
|
|
Naar boven |
|
|