Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 16:13
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
Ligt het nou aan mij of is dit topic helemaal van koers gewijzigd...? ....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 30 juni 2012, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 12:10
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hoe ontstaat medelijden? |
Wanneer er een appèl op iets in je wordt gedaan?... herkenning...? de mens in kwetsbaarheid...? lijden niet kunnen aanzien en dus mede op je nemen... pffff iets om op te kauwen dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 02:24
Onderwerp: Humor
|
|
|
BART347 schreef: | een typisch echtpaar is samen thuis:
vrouw: áááárrrgghh, lievert kom snel! er zit hier een enorm groot beest!! man: (argwanend) o ja?? heeft t een grijze slurf dan? vrouw: nee t heeft geen grijze slurf... man: weet je t echt heel zeker schat? vrouw: ja, hë-hë. man: o, gelukkig! geen zorgen, dan is t waarschijnlijk alleen maar een vrouwtjes olifant...
(iets te flauw? een variant met vrouwtjes neushoorn kan een iets andere indruk geven...) |
misschien is deze net iets te intelligent ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:28
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
Het glas halfvol...
- die boom die daar staat heeft decennia getrotseerd en stond er al in WOII - de merel zingt elke morgen en avond hoe de dag ook is verlopen - die moeder in verweggistan weet niet eens of ze in de avond haar kind heeft kunnen voeden - ik heb familie, vrienden, mijn werk, een dak boven m'n hoofd, eten, kleding - ik heb een toekomst voor me en ik bouw vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:49
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
PETRA411 schreef: | ha ha dank jullie en ja het is echt een geweldigge zegen. heb er bijna geen woorden als moeder doet je dat wat als je kinderen zich laten dopen. ha ha ze zijn nu bezig hun getuigenis schrijven,die ik niet mag lezen,hoor ik vanavond wel zeggen ze lachend. ben natuurlijk heel nieuwsgierig naar wat ze gaan zeggen vanaf het moment dat ze geboren worden ga je met ze na god, bid of hij met hun mee wil gaan.dit is voor mij zo bijzonder, dopen,een soort nieuwe geboorte, dan in het koninkrijk van god, ga vast een traantje laten van ontroering. |
oh wauw... slik... GAAF!!! Wat een bekroning...! ik wens je nog meer voorplezier vandaag in deze momenten van geluk en super veel zegen vanavond tijdens de doop van je kids...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 22:14
Onderwerp: gescheiden...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Litttekens mogen er zijn want die vormen je in wie je bent.......en vaak wordt je door ingrijpende zaken in je leven een wijzer mens........ Een ander noemt dat dan misschien eretekenen......en dat mag en kan ook..... Alleen ik vind de prijs hoog die ik voor de littekens in mijn leven heb betaald en zie ze meer als iets dat mijn leven uiteindelijk verrijkt heeft......en ik had ze liever niet gehad..... Maar ieder mens heeft littekens in zijn/haar leven en zal daar weer anders mee om gaan..... Ik vind wel dat zolang je in je leed blijft hangen je nog geen littekens hebt en wel veel wonden en daar kom je soms niet verder mee..... Mensen zijn soms zo nog zo dagvullend met het hun aangedane of overkomen leed bezig dat er geen ruimte is voor iets nieuws.....en je moet het leven toch vooruit leven is mijn ervaring..... maar ik ga off topic, het ging over scheiden..... |
Ik kan me goed vinden in wat je schrijft en al helemaal in wat je aangeeft over het open staan voor het leven vanuit welke situatie je dan ook komt. Gaande die weg in de toekomst kan je dan soms nog steeds geconfronteerd worden met het verdriet en leed wat je in het verleden droeg ook al heeft het verleden een plek. Sommige fysieke littekens reageren op types weersomstandigheden... zo zullen deze littekens ook reageren op omstandigheden waarin je geconfronteerd wordt of herinnerd wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Littekens draag ik nu echt niet mee als eretekenen.......en dat wil ik ook niet eerlijk gezegd....... Zo zie je maar weer, wat voor de één herkenbaar is is voor de ander ondenkbaar... |
... toch zijn er littekenen uit andere situaties die in mij wel daarin zijn omgevormd... en dit wil ik ook van toepassing zien op mijn scheiding en alles wat daarin- en om heeft gespeeld. Ik begrijp dat de omschrijving ereteken wat triomfantelijk overkomt, in een scheiding zijn er verliezers en het woord ereteken klinkt in eerste instantie niet gepast... maar ik heb dan toch altijd nog iets van... en toch..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 28 juni 2012, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ook ik heb een scheiding meegemaakt en toch herken ik me niet in het verhaal. Ik was enorm blij dat de scheiding zo vlot verliep. Ik gaf zelfs nog toe in de procedure hoewel ik redenen had om er 'meer' uit te halen. Voor mij was het een traneloze bevrijding en eindelijk kon ik me na die scheiding me wijden aan een kloosterleven...helaas heeft dit kloosterleven en de scheiding me meer tranen en verdriet gekost dan een ontbonden huwelijk. |
ja, dat kan... ieders verhaal is weer anders. Ook ik heb mijn keuze uiteindelijk als bevrijdend ervaren maar herken ook wat Inge zegt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:07
|
|
|
INGE721 schreef: | Persoonlijk ben ik bezig een nieuwe relatie op te bouwen.... Maar ik ben ook gescheiden en herken me in veel reakties. Het is vreemd dat een scheiding altijd aan je blijft kleven ook al ben je nog zo los van je voormalig partner. |
omdat het juist ook zoiets is van... dat wilde je niet, daarvoor was je niet met elkaar getrouwd... omdat je toch ook elkaars leven deelde en dit je heeft gevormd en beïnvloedt... een scheiding is verscheurend.. en toch kan na het scheuren er een tijd van heling komen en kunnen de littekenen zelfs eretekenen worden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 28 juni 2012, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:57
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vind één reactie per man goed op deze man-onvriendelijke topic. Waarom blijven dan sommige mannen dan steeds posten? Is het al niet erg genoeg wat we moeten lezen... Laat dat vrouw-volk toch gewoon doen. Ze hebben nu eindelijk IQ- en EQ-genoten gevonden. |
Volgens mij heb jij dan je eigen voorstel voor één reactie per mens al overschreden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 28 juni 2012, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juni 2012, 20:21
Onderwerp: Sorry...
|
|
|
Dank je wel voor je uitleg, tof.
welkom terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:55
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
QSJE546 schreef: | Graag wil ik jullie gebed weer vragen voor vrijgezel. De bacterie die in zijn been zit is zijn kraakbeen aan t aantasten. Zullen we met elkaar bidden voor het weggaan van de bacterie en voor volledige genezing van zijn been en zijn knie? Alvast heel erg bedankt,ook namens Ernst!!
groetjes van Qske |
Pff wat is dit bijzonder heftig. Laten we inderdaad blijven bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:08
Onderwerp: Ik denk anders over sex!
|
|
|
NICKY298 schreef: | ''waarom we er op een goede manier ook ervan mogen genieten''.
vreemde vraag eigenlijk, God heeft ons aan elkaar gegeven.
En als het uit je hart komt dan is het een aanvulling en verijkt het je leven. Op de momenten dat je er samen behoefte aan heb. en dan word sex gezond
brengt het geluk in je leven warmte en geborgenheid. zo wil ik het zien en ervaren. |
mooi !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:06
Onderwerp: Ik denk anders over sex!
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mag ik je bijbeltje lenen, willem? die "vertaling der Schrift" ken ik nog niet, namelijk!!  |
deze reactie is niet okee
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 juni 2012, 21:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 18:22
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA411 schreef: | misschien ben je besmet op dat vrouwentopic door vrouwelijke hormonen. en dan word je huishouden mee ontregelt. tip, neem een fles bier, laat een boer, ga op de bank zitten kijken naar een voetballen op de tv en laat ongeneerd een scheet, Daarna voel je je weer helemaal een echte man.  |
je vergeet de chips en de bitterballen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:33
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
PETRA411 schreef: | misschien kunnen we er ook tips voor elkaar bij zetten over hoe begrijpen we mannen beter? want kunnen jullie mannen nou echt begrijpen?  |
nee... Jij?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 juni 2012, 15:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:35
|
|
|
Haha ingewikkelder kunnen we het niet maken. Maarre thanks anyways
Terug naar ons onderwerp maar weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 13:42
|
|
|
Hmpf Okay nog even voor de goede orde voordat mijn intentie nog verder in twijfel wordt getrokken.
'DJES101 schreef: MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN ! IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????
dan is mijn reactie daarop naar Djes toe (die als het daarover gaat evengoed iets impliceert maar ik weet dat ze dit niet doet): nee natuurlijk geen slotje er op (is het zelfde als) of deur dicht want stel je voor, als je dat zou doen is de schade compleet. Je kan als ouder het soms niet eens zijn of moeite hebben met of totaal anders ergens in staan maar wat dit ook moge zijn; het blijft altijd je kind. Ik hoef verder niet uit te leggen dat ik dus geen oordeel heb over de christelijke homoseksuele mens, het mag duidelijk zijn ook uit eerdere reacties dat ik dit oordeel niet heb.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 juni 2012, 14:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | het valt mij op dat jij steeds dingen zegt die niet zo zijn en daar reageer ik op....We begrijpen elkaar bij het topic homo's zeg je? Nou, absoluut niet....Maar wie weet ;lees ik het niet met jouw ogen en met een meer realistische blik......
ik lees het verhaal.....niet naar de letter en bij Jol lees ik al een duidelijke veroordeling naar de homo toe......als jij dat lezen vind hoe het je uiitkomt prima......zo veeg je wel altijd je stoepje schoon he?
En verder Heide denk ik dat Jol mans of vrouws genoeg is om haar eigen weerwoord te geven.......spreek niet voor de ander is dat ook niet een christelijk basisbegrip? |
Vrouws genoeg. ja. Even heel kort: jij zegt het al zelf: IK lees een duidelijke veroordeling naar de homo toe. Dat lijkt mij de duidelijkste conclusie tot nu toe.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 juni 2012, 11:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:44
|
|
|
XABIA794 schreef: | hahaha, je lijkt wel op een biker... dat zijn daar ook allemaal bro's |
in mijn vorige leven was ik een biker... maar dat is weer een ander topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:21
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Willemijn het valt mij op,dat jij soms de dingen wilt lezen zo jij het wilt lezen..goed recht.. maar,zelf lees ik hier de woorden Stel je voor.
Dus betekend het volgens mij hoe ik Jo; nu begrijpt..zoiets zou ik niet doen,omdat zij ook ergens wel weten zal..dat dit wel door onbegrip of anders gedaan wordt in de praktijk.
|
thanks bro.... je schat mijn woorden goed in.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 09:49
|
|
|
DJES101 schreef: | MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN ! IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????
|
ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:44
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Even een shop erna hé jol. Sorry, maar ik begin goed geirriteerd te raken. Dat is wel te merken, hé. En ik merk dat jij of moet ik jullie zeggen alleen zien hoe de ander reageert maar hoe men zelf reageert op de ander, dat ziet men blijkbaar niet.Het is de één na de andere. En dan gelijk bij springen om nog even een shop achter aan te geven. Jij of jullie zijn goed bezig. Zoveel beter ben jij of jullie ook niet! |
gewist
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 06:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:31
|
|
|
Flowerful zegt:
Quote: | Wel, wat zal ik zeggen: actie -reactie. Dacht dat het forum voor iedereen was om te reageren of is het maar voor een bepaald klein groepje van jouw soort,hé. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 06:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:48
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ik ga niet akkoord dat er dingen voor God onmogelijk zouden zijn, alleen... volgens mij ligt het probleem vaak dat genezing voor velen "het" doel is. God laat dingen gewoon ook toe om tot een doel te komen in een bepaald plan, soms voor jezelf, maar ook tot licht voor een ander. We leven inderdaad in een gebroken wereld, en daarom zit ieder van ons nog gekluisterd aan het zondige, gebroken en zeker niet perfecte bestaan. ik vraag me vaak af of alle situaties nodig zijn om persé te "veranderen". Het is vaak leerrijker om te ontdekken dat God juist handvaten geeft om met bepaalde situaties om te gaan. En niet alles moet veranderen... |
wauw Xabie.. mooi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:14
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ojee, een ingewikkelde klus en volgens mij kan dat niet gedaan worden zonder dat er iets 'Jol-achtigs' gebeurt...ik hou het forum alvast in de gaten.  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:36
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | idd kunnen goede therapieën niemand van zijn/haar verkeerde geaardheid helpen maar God wel. Bij Hem is alles mogelijk staat geschreven. Hij is de enige die alles kan verhelpen bij de mens daarvoor is hij ook de enige die de prijs ervoor op het kruis heeft betaald.
Niets en dan ook niets is onmogelijk bij God! |
ja, klopt, ik ben het helemaal eens dat God alle macht heeft, in staat is tot het onmogelijke. Dat heb ik ook best gezien, al was het maar in mijn eigen leven. Toch is mijn ervaring tot nu toe ook dat er muren blijven staan, vragen overblijven (de raadselen van I Corinthiërs 13 misschien?). Dat er mensen zijn die niet genezen van persoonstoornissen, ziekten (mijn broer is opgegeven), verslavingen. Dan dus ook de geaardheden waar men hard tegen knokt, voor bidt en smeekt en er komt blijkbaar geen verandering. En dan kan de hele omgeving biddend en smekend op de knieën rond deze persoon aanwezig zijn en vasten, proclameren, banieren... ik houd mijn vragen hierin... omdat de praktijk weerbarstiger is... maar twijfel niet aan het feit dat God altijd goed is met of zonder alles waar we mee kunnen worstelen en geen verandering in zien.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 juni 2012, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|