ChristianMatch

Forum

Berichten van VISSER278
Ga naar pagina Vorige 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 ... 162 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van VISSER278
Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

LEONARD480 schreef:
Gaat mij niet zozeer of de agenda van een ex-partner bepalend is voor dat weekend, maar je kunt in onderling goed overleg er toch samen een creatieve invulling aan geven, want per defenitie is het toch niet elke week een kerstviering.

Nou...ík heb er totaal geen behoefte aan om samen met mn ex een invulling te geven aan mijn weekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:01

LEONARD480 schreef:
Ja Visser in jouw verhaal, merk ik een beetje op, dat de communicatie lijnen tussen jouw en je ex, niet van dat niveau zijn die wenselijk zouden zijn, bij het opvoeden van jonge kinderen en natuurlijk willen kinderen de in hun ogen leukere dingen doen ...en in hun situatie geef ze is ongelijk, maar of het verstandig is hmmm...toch een ander verhaal....

Mijn ex heeft gekozen voor nieuwe toekomst, een ándere toekomst .
Ik leef nu mijn leven , daar heeft mijn ex niks meer mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

LEONARD480 schreef:
Wat zijn jullie ineens close Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley
Ha ha is dat zo ....nou broeder Visser is een prima kerel hoor ...altijd al gevonden...[/quote]

Zo is dat , mn hart zou opspringen van blijdschap he ...als ons familiewapen overeen kwam. ( op welk topic staat dat ook alweer)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:25

LEONARD480 schreef:
Duidelijke afspraken tussen de twee ex-partners is van essentieel belang voor de opvoeding van kinderen. Kinderen kunnen er misbruik van maken als ze in de gaten hebben dat er naast de scheiding ook problemen zijn in de communicatie.

en als er nou geen afspraken te maken zijn?
Nee, dit werkt (vaak) echt niet. In veel gevallen zou de ex nog het reilen en zeilen willen beïnvloeden .
Ík zeg altijd : ben je bij je moeder , dan ligt de verantwoording bij je moeder.
Ben je bij mij, dan ligt de verantwoording bij mij . Ik bepaal wat hier gebeurt en niet gebeurt , en niet mijn ex.
Wat ze bij mn ex mogen of niet mogen , daar heb ik niks mee te maken.
'k zal een voorbeeld geven , want voor sommigen is dit misschien kort door de bocht.
Paar jaar geleden , het was kerstviering van de kerk , op een zaterdagmiddag. Mn kids waren dat weekend bij mij en hun moeder vond dat ze naar de kerstviering moesten. Op diezelfde zaterdag was het ook viswedstrijd en daar hadden ze veel meer zin in ( en ik ook)
Goed, dat weekend bij mij? Dan bepaal ik dus wat we doen en niet zij.
Dus..............vissuhhh
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:00

LEONARD480 schreef:
Nou ja, een dagje rust .......best lekker toch? Knipoog smiley
We gaan, Clown smiley na die broodnodige rust weer vol aan de bak ...toch Visser[/quote]

Zo is dat Leo, 6 dagen zult gij arbeiden hé.
Maar volgens mij had jij dit weekend niet genoeg aan die ene dag. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:40
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Zo'n zonnige dag als vandaag
http://www.youtube.com/watch?v=yLq_zO4NwCI
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEONARD480 schreef:
Tjonge wat een super dag, om met zo'n leuke vrouw te mogen daten...of beter nog ......haar beter te leren kennen...

Ze kan trouwens, ook heel goed varen in de Rotterdamse Havens ....nam direct het stuur over van het bootje en gaf vol gas. Knipoog smiley

Nou...'t is wel heerlijk rustig gisteren en vandaag op het forum. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 16:26
BerichtOnderwerp: BZV Topic

MARIJAN072 schreef:
Dat zal apart zijn, vanavond geen BZV. Twijfelende smiley

Geen mededelingen dus vanavond. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Mijn dag was weer goed omdat ik vandaag in Klaas-Waal was om een paar MFB Boxen te laten repareren en dat kan ik later weer ophalen in Krimpen aan de IJsel en later zijn we (mn vriend en ik) naar Breda gereden want hij wilde een andere suto hebben en ik moet ook een ander omdat de mijne niet meer door de keuring kwam .
En hij is gaan kijken en ik liep ook over het terrein dat ik zag een leuk karretje dat die heb ik maar gekocht met een dikke korting en mn vriend is niet verder gekomen dus ik ben wel weer blij dat ik kan sturen alleen moet ik hem nog ophalen volgende week en moet dan maar met het hondje de trein in want alleen achterlaten gaat niet want ze moet wel uitgelaten worden.
Sjalom.
Martin

He Martin , gaaf man ....eerst een hond , nu een andere auto . 't zal gaan met jou. En die boxen, zijn die voor je auto? Lachende smiley
Dat wordt dus oppassen, Martin ons scheurijzer weer op de weg. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 18:43
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij zijn jullie stiekem broers. Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Schrrijft Leo dan al net zulke kolder als dat ik doe? Lachende smiley

Dácht het niet.........die bijdrages van hem zijn zo verreikend , helder en leerzaam, daar kan Visser niet aan tippen.
Of vind jij van niet , Marijan? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 17:14

MARIJAN072 schreef:
We kunnen gewoon niet zonder elkaar ...ha ha... Lachende smiley
Zijn jullie, Visser en Leonard, zo gehecht aan elkaar Smiley die vol vragen zit Lachende smiley Clown smiley[/quote]

Nou ja, een dagje rust .......best lekker toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 17:11

LEONARD480 schreef:
Voor sommige wel Visser ..gelijk een vraag aan je Visser ...is de naam direct verbonden aan jou en zo ja ....zijn we in de verte nog familie met een familie wapen....ha ha

Je bedoelt de naam Visser?
Nee, heeft alleen te maken met m'n hobby.
Ach ja....als het beesie maar een naam heeft, toch? Lachende smiley
Maar aan de andere kant: Best wel jammer eigenlijk..........m'n hart zou opspringen van blijdschat!!!!!!
Wat betreft mn familiewapen .......'k zou niet weten hoe die eruit ziet.
Ben niet zo voor wapens, geef mij maar VREDE.
En al die losse flodders ....mwah Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
VISSER278
op zaterdag 5 maart 2011, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 09:00
BerichtOnderwerp: Topics omhoog halen

MARIJAN072 schreef:
Je hebt even een dagje rust, Visser. Knipoog smiley Maar hij komt vast weer terug. Lachende smiley

Ik alleen????????????????????????? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CROSSROAD317 schreef:
daarom is het dus een optie .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

midden in de nacht chatten? en dat noemen ze dan het slechtste moment van vandaag?
lijkt me meer voor het topic "het mooiste moment van vandaag" Clown smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op vrijdag 4 maart 2011, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 22:01

LISA610 schreef:
Hey Leo , als je hier weg gaat , dan meld je het wel even he?
Staat wel zo netjes vind ik. Lachende smiley

Hij komt wel weer terug hoor Visser.. even één dagje geduld Knipoog smiley[/quote]

Relaxed...... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:02

Misschien dat ik er morgen niet ben ivm te laat verlengen....[/quote]

Hey Leo , als je hier weg gaat , dan meld je het wel even he?
Staat wel zo netjes vind ik. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 22:56
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

MARTIN695 schreef:
Hallo Visser.
Ik ben helemaal diep ontroerd dat ik er op mag staan en ja ik heb het op 2 kalenders gezet want ja soms staat het ook in het vergeet boek maar iniedergeval bedankt dat je dat hebt kunnen zien want ik schijn ziende blind te zijn hahaha.
Sjalom.
Martin

Hahaha...grapjas. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 22:53

GRACE585 schreef:
kom je zoveel aandacht te kort dat je alles bij wilt houden om op te reageren Smiley die vol vragen zit

Sja ..................sómmigennnnnnnnn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 22:48

LEONARD480 schreef:
Ben ook even aan het nadenken ....geslagen en begrijp wel dat het voor sommige een moeilijk en teer onderwerp is de openheid van CM forum.

ja.......errugh he? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:02

LEONARD480 schreef:
Maakte me zorgen om de bomenstand daar in Zeeland .....pfff Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:34

LISA610 schreef:
Nou Visser en zijn ook heeeeel wat mensen die te maken hebben met de situatie die ik schetste en ik vind dat je die tekort doet door de manier waarop jij het verwoord. Het gaat er niet om wat ik wel of niet zie.. het gaat erom dat ik vind dat jou bewoordingen nogal veroordelend klinken en dat het lijkt alsof jij iedereen over één kam scheert. En dat vind ik jammer. Ik weet heus dat er mannen zijn die mee maken wat jij schetst, maar dan nog is mijn eerste vraag: wat was de situatie voor de scheiding.

En voordat je denkt dat ik me wellicht persoonlijk aangevallen voel: ik zit zelf in een hele andere situatie en draag keurig mijn belasting af.. Knipoog smiley

Nou , dat is jouw mening en zo heb ik mijn mening.
En of je dat nou over één kam scheren vindt .....jóuw mening.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:26

LEONARD480 schreef:
Visser dit bovenstaande komt helaas vaker voor en het zou zo anders moeten zijn natuurlijk. Neemt niet weg dat beide ouders de verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun kroost en je trok de vergelijking dat een mogelijke ex vrouw daarvan zou kunnen profiteren en in bepaalde situaties klopt dit inderdaad ...hoef niet ver te gaan om te zien wat voor een ellende dit met zich meebrengt. Als ik bij de buren zag wat een schuldproblematiek hij in terecht kwam en vervolgens hij dan daarvoor ook nog opdraait is het echt bizar. De man weet letterlijk niet hoe het ooit nog goed moet komen. Is natuurlijk een situatie die niet voor iedereen geld maar toch ze gebeuren wel.

Ze gebeuren zeer zeker wel , dat weet ik ook zeker. En niet zo weinig ook .
En ik durf hier ook wel hardop te zeggen dat bij evt. procedures de man altijd aan het kortste eindje trekt.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:20

LISA610 schreef:
Waarom wordt dit nu gelijk weer zo negatief uitgelicht. Hoewel ik zelf in een totaal andere positie zit, kan ik me er wel eens aan ergeren dat het er blijkbaar wordt gedacht dat het voor vrouwen zo fijn is om van een bijstandsuitkering te moeten rond komen na een scheiding en daarnaast financieel afhankelijk te blijven van haar ex-man. In hoeverre berust dat echter op een eigen vrije keuze.

In veel gevallen waarin de vrouw niet werkt nadat de scheiding, werkte zij ook al niet voor de scheiding. En dat is vaak een hele bewuste geweest van beide partners samen. Een keuze voor een traditioneel rollenpatroon waarin hij werkt en zij voor de kinderen zorgt. Als er dan een scheiding komt en de vrouw geen werk heeft, als gevolg van de keuzes die eerder samen zijn gemaakt, dan is zij ineens iemand die "lekker thuis zit, een uitkering geniet en ondertussen haar ex-partner kaal probeert te plukken door hem alimentatie te laten betalen".

Ik snap dit niet hoor.. Als je dan samen keuzes hebt gemaakt tijdens het huwelijk, dan moet je ook staan voor de consequenties na de scheiding. En als een vrouw jarenlang niet gewerkt heeft, valt het niet mee om een baan te vinden die goed te combineren is met de zorg voor de kinderen. Dus ja.. dan zit ze thuis, moet ze door vindingrijk te zijn de eindjes aan elkaar knopen, blijft ze nog altijd afhankelijk van de welwillendheid van haar ex om alimentatie te betalen. En sorry Visser: ik ken geen vrouwen die van de bijstand moeten rond komen en dan drie keer per jaar op vakantie kunnen.

Hoe dan ook, de kids zijn van vader en moeder samen. Als zij tijdens hun huwelijk keuzes gemaakt hebben waarvan zij toen meenden dat dit in het belang was van de kinderen, dan kan het niet zo zijn dat een scheiding dat ineens allemaal veranderd. Blijkbaar gaan andere belangen dan ineens boven dat wat ze eerder verkozen. Maar hoe je het ook wendt of keert: beide ouders blijven samen verantwoordelijk voor de zorg van de kinderen en zullen daarom dus oook beide naar draagkracht moeten mee betalen aan het levensonderhoud van de kinderen. Zolang de vrouw dan geen werk heeft of te weinig uren kan werken om van rond te kunnen komen, zal de man dus moeten bijdragen in de vorm van alimentatie. En inderdaad: alimentatie is fiscaal aftrekbaar: kinderalimentatie ten dele en partneralimentatie volledig.

Waarom dat negatief word uitgelicht???
Gewoon om het feit dat er heel wat mensen zijn die daarmee te maken hebben.
En als jij dat niet ziet of niet wil zien ....oke, dat is aan jou.
Maar ik ken er dus wel : Alimentatie ontvangen, zwart bij verdienen en op vakantie gaan .
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:45

CROSSROAD317 schreef:
Ik hoorde dat jouw kapster 2 maand met vakantie is .... Coole smiley met zonnebril

Kan niet Cross......dat kennen ze alleen maar in het onderwijs Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:39

MARIANNE129 schreef:
Waar ging het nu ook al weer over? Toch de verantwoording voor de kids?

Is het niet terecht dat een vader alimentatie voor de kids betaald dan? Partner alimentatie is natuurlijk een heel ander onderwerp. Maar ook daar kun je beide mee te maken krijgen hoor.
Als je als vrouw toevallig een beter inkomen had dan je man, dan moet je als vrouw alimentatie betalen voor je man (zeker wanneer hij toevallig van een uitkering moet rondkomen). Dan heb je dus als vrouw en de zorg voor de kids, en ook nog eens de financiele last voor je ex.
Maar goed, ik denk dat (om bij het onderwerp te blijven) beide ouders naar draagkracht voor de kinders moeten blijven zorgen, en dat geld dan zowel financieel maar ook in de opvoeding.

Precies ja.....naar DRAAGKRACHT. En dan beide evenveel .
Maar niet dat de gene die alimentatie betaald zichzelf het ape...moet werken om de centen te betalen en dan weet de gene die die centjes ontvangt lekker zwart bijverdient , uitkering trekt , 3 keer per jaar vakantie viert ,huisje verbouwt en noem maar op.

Visser, die heel blij is dat de alimentatie aftrekbaar is van de belasting.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

MARTIN695 schreef:
even een vraagje hoe zet je je zelf er bij op de lijst want mijn geheugen heeft een heel kort termijn.
Sjalom.
Martin

He Martin .....gij staat al op de lijst . Hoef je niks meer voor te doen.

En.........vergeet het niet in je agenda te zetten he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:19

THOMAS968 schreef:
Nou ik heb alle haar nog hoor, wel grijs, dat is zo. Als ik naar de kapper ga moet het gewoon weer wat korter. Ik ga zo om de vijf weken, vind het niet leuk maar het moet nu eenmaal. En die rastas of hoe die lange pijpekrullen ook mogen heten van Gijsbert, passen niet zo bij me. Hoe lang is jouw haar inmiddels Marian? Moet je niet eens naar de kapper? Ik vind lang haar wel mooi bij vrouwen overigens. Kort is veel makkelijker voor een man he, beetje shampoo, wat uitspoelen en klaar.

Thomas

he Thomas, ik herken me daar wel een beetje in.
en zodra het weer zo lang is om te kammen, weer naar de kapper he Lachende smiley

Zo , visse heeft geschreven en Willemijn .......nou niet weeeeeer beginnen over m'n profielfoto hé Boze smiley
Ben het nog lang niet vergeten Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:37

WILLEMIJN232 schreef:
Wat leuk Visser, welke krant??

Jaaaaaaaaa........dat zou je wel eens willen weten he? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:29

Wat leuk voor Annemarie.........weer 2 mannen bij d'r op het erf om te helpen: Staatssecretatis Bleker en en lijsttrekker Spies
Met foto in de krant.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 17:27

LEONARD480 schreef:
Hoe zal dat komen Visser denk je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verveling? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven