Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 16:37
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik denk, maar wie ben ik , dat het kwam doordat er steeds meer vrouwen op dat topic reageerden. |
Ben het volledig met je eens Visser !!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:27
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is zaterdag. het schijnt een mooie dag te worden. |
Moet alleen schoonmaken, das minder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:49
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Dit leek me een mooie plek om te kijken of het me hier ook lukt (net als op m'n eigen profiel) een spelletje te plaatsen...
Ik ben benieuwd...
<div style="width: 500px; height: 500px; margin: auto;"> <object width="500" height="500"> <param name="movie" value="somefilename.swf"> <embed src="http://static.onemorelevel.com/games3/snotput.swf" width="550" height="400"> </embed> </object> </div> |
Niet dus................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:01
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Vrijdag 10 September; Hand. 8: 26-40, Een lift van een minister.
Het is niet zo maar iemand die daar in zijn wagen zit, op de weg van Jeruzalem naar Gaza. Het is de minister van financiën uit Ethiopië! Hij is naar Jeruzalem gereisd. Niet om zaken te doen, niet om te praten over de economie, maar om de God van Isaël te aanbidden. Nu is hij weer op de terugweg. Hij heeft waarschijnlijk in Jeruzalem een boekrol gekocht. In elk geval zit hij nu te lezen in het boek van de profeet Jesaja. Dat is een prachtig boek! Maar die 'arme' minister van financiën begrijpt er niet zo veel van... Op de weg loopt een man. Filippus. Door de Geest gestuurd. Hij hoort de minister lezen. Verstaat u ook wat u leest? Begrijpt u het? Misschien een brutale vraag. Maar de Geest maakt mensen vrijmoedig! Nee, zegt de minister. Ik begrijp er niets van! Waar heeft die profeet het over? Een schaap dat ter slachting wordt geleid... En dan begint Filuppus uit te leggen. Een preek onderweg. Het gaat over Jezus, de Messias, het Lam van God dat de zonder der wereld wegneemt. Ook die van de minister van financiën uit Afrika! De preek loopt uit op een doopdienst, zo maar aan de kant van de weg. Daarna is Filippus plotseling verdwenen. Maar de minister mist hem nauwelijks. Met vreugde reist hij verder! In de tempel te Jeruzalem kon hij God niet vinden. Daar was hij een vreemdeling, een buitenstaander. Maar dank zij Jezus hoort hij er nu bij, zo zwart als hij is. De Geest kent geen grenzen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 17:10
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Na weken voor niets wachten (door mn eigen fout) kwam zojuist eindelijk de stapel papieren binnen waarmee we eindelijk weer verder kunnen met de voorbereidingen voor de bouw van ons nieuwe huis |
Kan je ze gelijk bij het oud-papier gooien. Eerst wel even scannen graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:04
Onderwerp: BIESBOSCH
|
|
|
Ik zie al een heel langs lijstje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 21:50
Onderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Gelukkig bestaan er nog wijze mannen.
De portefeuille van de minister van financien bijvoorbeeld. Daar gaat helemaal veel in. Ooit gehoord dat in Nederland een vrouw die portefeuille in handen had? |
Dan krijgt ze opeens een gat in haar hand Blijft er helemaal niets meer over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 21:24
|
|
|
Donderdag 9 September, Hand. 8: 14-25; De Geest is gratis.
Simon, de tovenaar, ziet er wel wat in! In plaats van zijn toverpraktijken uit te oefenen, zou hij ne wel eens iets met de Heilige Geest kunnen doen! Dat lijkt hem wel wat: Simon, handoplegger te Samaria! Kom dat zien! Ga naar Simon, voor geestelijke gaven! Na de verkondiging van het evangelie door Filippus zijn heel wat Samaritanen tot geloof gekomen. Dat is iets bijzonders, want tot nu toe is de verkondiging van het evangelie eigenlijk binnen de grenzen van Israël gebleven! Nu gaat het woord van Christus in vervulling. Ook Samaritanen en heidenen delen in de beloften van Zijn Koninkrijk! De Geest is wereldwijd! Om die reden komen enkele apostelen uit Jeruzalem naar Samaria. Zij leggen de handen op de gelovige Samaritanen en zodoende ontvangen die de Heilige Geest. Het is net alsof het opnieuw Pinksteren is. Maar nu gaat de Geest over de grenzen heen! Simon is ook tot bekering gekomen. Nu ja, tot bekering... Simon bekijkt het van de zakelijke kant. Er zit wat hem betreft wel een handeltje in. Misschien kan hij die gave van de Geest kopen van de apostelen! De reactie van Petrus liegt er niet om: 'Uw geld zij met u ten derve!' Geen sprake van, Simon! De Geest is niet te koop. De Geest ontvang je alleen uit genade. De Geest is gratis. Daar kan Simon het mee doen. De Geest van Christus leent zich niet voor een show. De Geest is niet te koop. De Geest is alleen voor mensen met lege handen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 september 2010, 21:28
|
|
|
Woensdag 8 September, Hand. 7:54-60; De hemel geopend.
Een steen. Nog een steen. En weer één. Steeds meer worden er naar Stefanus toegeworpen. Stenen genoeg! Van alle kanten bekogelen de getuigen hem met stenen. Hun kleren worden bewaard door een zekere Saules. Zonder hun mantels kunnen ze beter gooien. Vooruit, sterven moet hij die brutale evangelist! En Stefanus? Hij staat in het midden. En hij bidt, zoals nog niet zo lang geleden Jezus dat ook deed. Hij bidt voor zijn vijanden. Reken hun deze zonden niet toe! Hoe komt Stefanus erbij zo iets te bidden? Waar haalt hij de kracht vandaan? Stefanus kan zo bidden omdat hij de hemel geopend ziet. En Jezus aan de rechterkant van God! Nee, niet iedereen krijgt zo'n bemoedigend gezicht te zien aan het eind van zijn leven. Soms hoor je er van; van mensen die op hun sterfbed hemelse stemmen horen en bovenaardse kleuren zien. Soms is er op het gezicht van stervenden een wonderljke glans, alsof de hemel hen tegemoet komt. Soms. Lang niet altijd is dat zo duidelijk, zo indrukwekkend als hier bij Stefanus. Het is bemoediging, niet alleen voor hemzelf, maar ook voor heel de gemeente in Jeruzalem. Jezus is opgevaren naar Zijn Vader. Hij zit aan de rechterhand van God! De hemel is niet gesloten. Jezus is de deur. Wie door Hem binnengaat, behoeft voor stenen niet bang te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 september 2010, 19:57
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Precies, blijkt vandaag maar weer uit het stukje van de kabinetsformatie........ |
Ik zou zeggen bel Bea op en vraag of je het kabinet mag formeren. Ik hou me aanbevolen oh een misterpost is iets anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 22:12
|
|
|
Dinsdag 7 September, Hand. 5: 1-11; Soli Deo Gloria.
Zo heten nog al wat verenigingen, fanfarekorpsen en zangkoren: Soli Deo Gloria. Een prachtige naam! Wat die Latijnse woorden betekenen? Alleen aan God de eer! Nu ja, alléén...Meestal is het de leden óók om hun eigen eer te doen. Nu is daar niets op tegen: wie eer verdient, mag die eer best ontvangen. Maar de naam in het vaandel zou dan eigenlijk veranderd moeten worden... Anannias en zijn vrouw Saffira zijn lid geworden van de christlijke gemeente in Jeruzalem. Ze zijn aangeraakt door de Geest. Ze hebben iets van het geheim van Pinksteren begrepen. Iets. En helaas blijkt nu: maar heel weinig. Wat is er aan de hand? Om de armen te helpen, hebben gemeenteleden vrijwillig hun huis en akker verkocht. De opbrengst is voor hen die best een extraatje kunnen gebruiken. Zo is er een zekere Barnabas die zijn akker verkocht heeft en het geld neerlegt aan de voeten van de apostelen. En dat voorbeeld willen Ananias en Saffira volgen! Soli Deo Gloria! Alleen: ze willen zelf toch ook wel wat van de eer...En daarom doen ze net alsof ze het hele bedrag geven, terwijl ze een deel voor zichzelf houden. Vroom bedrog! Een halve waarheid, en dus: een hele leugen. Petrus doorziet dit slimme spel. 'Gij hebt niet tegen de mensen gelogen, maar tegen God!' Hoe vaak zou dit nu nog gebeuren? Soli Deo Gloria...Alleen aan de God de eer! Of kunnen we beter een toontje lager zingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 21:12
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zou supergezellig zijn, als jij voor de jongste broer gaat! |
Dan komt er helemaal niets van het huishouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:32
|
|
|
Maandag 6 September; Hand. 4: 13-20, Horen, zien en spreken.
De leden van de Joodse Raad zijn verbaasd: die twee oproerkraaiers uit de tempel zijn eigenlijk maar ongeletterde en eenvoudige mensen. Vissers ui thet noorden, uit Galilea. In de taal waarin het Nieuwe Testament is geschreven, het Grieks, staat voor het woord 'eenvoudig' een uitdrukking die wij ook kennen: 'idioot.' Zo noemen zij al gauw iemand die al te simpel is: een idioot. Hij weet niet beter, zeggen we dan. En we wijzen met onze vinger naar ons voorhoofd. Getikt. Mesjokke. Idioot. Die indruk maken Petrus en Johannes ook. Daar staan ze, tegenover de deftige leden van de Joodse Raad. Ongeletterde en eenvoudige mensen. Hun dialect verraadt hun afkomst. Simpele zielen zijn het. Zeg maar: Idioten. Ze zijn niet wijzer! Maar naast Petrus en Johannes staat de verlamde. Met beide benen op de grond! Daar hebben de hoge heren niet van terug. Alleen: de naam Jezus willen ze niet meer horen. Dat moet afgelopen zijn! En daarom verbieden ze de apostelen nog langer die naam te noemen. Maar: ze ver krijgen ze Petrus en Johannes niet. Hun antwoord is eenvoudig: Wij kunnen niet nalten te spreken van wat we hebben gehoord en gezien! Horen, zien en zwijgen - dat spreekwoord kennen we. Maar de Geest leert ons een ander gezegde: Horen, zien en spréken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nu kun je t helemaal wel vergeten marijan; eerst reageert mario op een dames topic, nu gaan de heren ook nog je neus voorbij geloof ik..... |
Jullie regearen n.b. op een mannentopic en er komt prompt een slotje op...Hannah ik zou zeggen hou het bij picknicken.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 6 september 2010, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 20:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Thanks voor dit leuke alternatief. Mocht de wijnboe... eh... ik bedoel de intelligentste van de 3 broers niet reageren op mijn brief (die kans zit er dik in ), dan laat ik het je direct weten! |
Heb allang een brief naar de KRO geschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Precies, komen we terug als het werk is gedaan.......Goede taakverdelingen moet je nooit willen veranderen..... |
En maar klagen over de emancipatie, ik wist het al: ALS JULLIE HET UITKOMT, NOU HET KOMT MIJ OOK EEN KEER UIT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:52
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Daar heb je wel weer gelijk in, Willemijn! De veranderingen zullen al groot genoeg zijn voor de broers, dus laten we dit bij het oude houden. Joh, ik heb m'n brief al bijna klaar. De jongste is voor het huishouden toch? Kunnen wij lekker gaan winkelen. |
Brief, brief Heb effe snel een mailtje gestuurd. Dat is pas modern.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:51
|
|
|
Zondag 5 September, Hand. 3:1-10; Springen van vreugde.
Elke dag zit hij daar, de bedelaar. Lopen kan hij niet. Lam is hij geboren. Hij weet niet beter. Nu ja, hij weet niet beter...Zijn vriendjes konden wat hij niet kon. Hij zag ze lopen, rennen, springen. Dat was voor hem niet weggelegd. Zijn benen wilden niet. Hij was lam. Zijn vrienden gingen werken. Ze werden timmerman, bakker, koopman. Hij niet. Wat moet je, met twee van die lamme benen? Bedelen, dat kun je. Meer niet. Elke dag brachten ze hem naar de tempel. Daar had hij een mooi plekje. Vlakbij de Schonen Poort. Daar kwamen elke dag honderden mensen langs. En zo bedelde hij zijn kostje bij elkaar. Een aalmoes, alstublieft! Vandaag blijven twee mannen bij hem staan. Eén van hen kijkt hem scherp aan. 'Zilver en goud bezit ik niet...' Ach, dat is jammer. Wat heb je aan zulke mensen? Maar wacht, wat is dat...? 'Maar wat ik heb, dat geef ik u: in de naam van Jezus, de Nazareeër: Wandel!' En voordat de man beseft wat er gebeurt, staat hi recht op zijn voeten! Hij staat! En hij gaat, springend van vreugde, met Petrus en Johannes de tempel in. Om God te loven! Halleluja. God is goed! Hij kan weer lopen. Dank zij Jezus! Ach, zilver of goud heeft de kerk niet nodig. Maar wel het geloof om tegen mensen langs de kant te zeggen: Jouw leven heeft toekomst! In Jezus'Naam: Sta op en wandel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mario en Pieter,
Dit topic heet alleen voor vrouwen toch????? Jullie zijn wel nadrukkelijk aanwezig......... |
Eindelijk een keer een echte goede reden om op dit topic te mogen schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | ze zoekt n nuchtere hollandse gast Mario.. die iets grappigs heeft leuke hond ook trouwens.
strak blond meissie... schrijven mario!! |
Heb CM allang niet meer nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:13
|
|
|
Vraag me al een tijdje af of er geen boerinnen zijn. Laat er nou net een boerin komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:07
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Aha......dat klinkt beter! Waar woont hij? |
Daar hou ik me niet zo mee bezig, heb het niet zo op mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:57
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zucht.....lees ik dit nu pas! 'k Ga gauw even de tv aanzetten. Zitten er leuke boeren bij? Is het de bedoeling dat wij - vrije vrouwen - nu een brief gaan sturen?
Marijan, geen dierenliefhebber en waarschijnlijk niet geschikt voor een boer. |
En we hebben nog een wijnboer voor de liefhebber.
|
|
Naar boven |
|
|