Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:40
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | extreem? sorry, nu ben je me kwijt. Kan je dat omschrijven wat je onder extreem bedoeld? |
dan krijg ik iemand over me heen (zie het hot topic wat pas werd afgesloten) dat je dit soort zaken niet zomaar op het forum kan schrijven dus daar waag ik me niet aan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:30
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | ook, m.a.w. 1. toeristen(vreemdelingen) waren niet veilig in de stad omdat zij dus gebruikt werden voor de lusten van de stadbewoners. Heb je er nog meer? En wat waren de lusten van de stadbewoners? |
Extreem. Niet zoals trouwe liefde en diepe genegenheid.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:18
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Deze bijdrage kan ik volledig onderschrijven......hierin verwoordt Thomas exact waar het om gaat als je de Bijbel goed gelezen hebt en praktiserend christen wilt zijn en dat wil zeggen in alles proberen te zijn zoals Christus is. We zijn niet perfect en het is niet de gemakkelijkste weg en dat weet je als je ervoor kiest Zijn volgeling te zijn. Hardvochtig wetticisme staat lijnrecht tegenover wat Jezus ons leert in de bijbel en de kern daarvan is: het eerste gebod is hebt God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en heel uw verstand en hebt uw naaste lief gelijk uzelf. Stel dat je blijkt homofiel of lesbiënne te zijn: hoe wil je door je medechristenen worden benaderd en behandeld? Genadeloos worden afgewezen of worden aanvaard als broeder, zuster, schepping Gods? Christus vraagt mededogen van ons en geen oordelende houding. |
Mooi!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:15
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Een vraag aan jullie:
Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden. |
O.a. dat de mensen uit het huis werden geroepen om zich te laten gebruiken voor de lusten van de stadbewoners en dus geen veiligheid en gastvrijheid genoten in die stad.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:03
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dus is zeker op Christenen van toepassing. |
Hoezo? ik volg je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:51
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Shanita, deze reactie is niet ok ! Zet zoiets in je persoonlijk dagboek aub. |
Hoe zo mag Shanita haar gedachten niet delen op het openbare forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 16:10
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
toch maar goed om het recept vooraf te lezen, anderhalf uur de oven in:
soort van spaghetti bolognese van Jamie O.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:18
|
|
|
JANE336 schreef: | Ik wil even reageren op beide citaten Zonde tegen het 7-de gebod wordt door ons inderdaad vaak snel als een zwaarder wegende zonde gezien dan bijvoorbeeld liegen. Vanzelfsprekend zijn alle geboden gelijk, en als je zondigt allemaal tegen Gods eer in. Toch zie ik gevoelsmatig wel verschil tussen een leugen en iemand die bijvoorbeeld vreemd gaat. Ach... en zonde rond het 7-de gebod zijn natuurlijk ook smeuïger om te vertellen aan je naaste.....
Wat betreft de vraag of een homo gedoopt mag worden of de vragen die Tink stelt.... Ik denk dat er een groot verschil zit tussen de persoon en/of de levenstijl van de betreffende persoon. Maar dat is bij hetro's ook zo! Bijvoorbeeld: Iemand kan homoseksueel geaard zijn maar een keurig leven lijden. Dan lijkt me er niets mis. (evenals hetro's) Een homoseksueel kan ook een huwelijk of relatie aangaan met een andere homo. Dan lijkt er mij wel een probleem. Evenals een hetro die samenwoont... Naar mijn mening is dit tegen Gods Woord en daarom zijn doop, een kerkelijk ambt vervullen ed (op dat moment) niet mogelijk. (lees nog eens de geschiedenis van Sodom en Gomorra) |
maar
Sodom en Gomorra is toch iets heel anders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:15
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | vloeibare liefde??? Waar koop je dat? |
Liefde is niet te koop.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 08:33
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
37 Maar wij zegevieren
in dit alles
glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
Romeinen 8, what else...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 23:55
|
|
|
Quote: | SHANITA130 schreef: Hoi Nicky,
Dat zou misschien best wel een of één van de redenen kunnen zijn bij enkelen.
Je hoort ook wel dat het is aangeboren....
En Jane schreef: De homoseksuele geaardheid is naar mijn mening een aangeboren gevoel. Iets wat je overkomt en waar je niet om gevraagd hebt.
Alhoewel homoseksuele gevoelens ook beïnvloed kunnen worden. Uit een uitgebreid onderzoek is gebleken dat jongens die opgroeien (zonder mannen in de naaste omgeving) een verhoogd risico lopen om homo te worden. Opvoeding is ook een factor wat invloed heeft. Jongens die seksueel misbruikt zijn worden ook vaak homo, invloed van ervaring?
Ach, het zou veel redenen kunnen hebben, ik vind het belangrijk dat zij ook net als hetero's met een partner en kinderen een gezin moeten kunnen vormen. En geen discriminatie. Met uit zijn verband gerukte bijbelteksten. daar werd vroeger ook de slavenhandel mee goedgepraat, van dat het in de bijbel staat....
Ik ken inderdaad iemand daar zou het door verdriet kunnen komen, maar ik ken ook iemand, nou daar zou ik in de verste verte niet kunnen achterhalen dat er sprake is of was van verdreiet in diegene zijn leven, juist niet...
Ik denk: wees elkaar niets schuldig behalve elkaar lief te hebben. (bijbeltekst). Het hoogste gebod... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 23:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo .... en nu weer terug naar het niveau dames |
van ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 23:35
|
|
|
XABIA794 schreef: | |
okay... genoeg gelachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Laag complex is toch ook niveau..... en we hebben het wel over het onderwerp........ Jij week er vanaf...... |
is ook zo ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | HET????O ja , tuurlijk , ik snap het.
uhm......... HET is een pool , W-tje. |
hmm niveau stijgt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:38
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nu .....20.33 uur ....... die afgrijselijke kraaien beginnen weer met hun takkeherrie.
Wie weet er de oplossing voor ( behalve dan de luchtbuks) ? |
... oordopjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zou het denken......maar....ik weet nog steeds niet wat die lachende smiley nu betekende..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:13
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, de mijnes nu ook
Fijne Avond, laterz! |
haha, verwoorden doet soms voelen... have fun vanavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ging het niet over homo"s????? |
gezien de titel dacht ik van wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:08
|
|
|
ehm mijn lachspieren beginnen te werken... waar gaat dit topic over...
.. o ja..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:01
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
In de gezelligste stad van Zuid Holland rond gebanjerd tijdens het Lakenfeest...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 18:52
|
|
|
Nicky schreef:
Quote: | Ja shanita , zo is het , en dit probeer ik steeds te vertellen. Maar blijkbaar begrijp niemand Het.
Maar zit je in een ruzie , dan ben je uit de heilige geest en uit GODS liefde.
Dan moet je je weer keren naar GOD toe!!!!! |
Hoeft niet altijd Nicky, een conflict hoeft geen scheiding of scheuring te betekenen of dat je "uit God vandaan" zou zijn, maar een moment om tot een oplossing te komen met elkaar... Als dat dan ook maar zou gebeuren ....
Verder ben ik van mening dat ons onderwerp echt wel verder kan ondanks de mysterieuze lach...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 30 juni 2012, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 17:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Nicky,
Dat zou misschien best wel een of één van de redenen kunnen zijn bij enkelen.
Je hoort ook wel dat het is aangeboren....
En Jane schreef: De homoseksuele geaardheid is naar mijn mening een aangeboren gevoel. Iets wat je overkomt en waar je niet om gevraagd hebt.
Alhoewel homoseksuele gevoelens ook beïnvloed kunnen worden. Uit een uitgebreid onderzoek is gebleken dat jongens die opgroeien (zonder mannen in de naaste omgeving) een verhoogd risico lopen om homo te worden. Opvoeding is ook een factor wat invloed heeft. Jongens die seksueel misbruikt zijn worden ook vaak homo, invloed van ervaring?
Ach, het zou veel redenen kunnen hebben, ik vind het belangrijk dat zij ook net als hetero's met een partner en kinderen een gezin moeten kunnen vormen. En geen discriminatie. Met uit zijn verband gerukte bijbelteksten. daar werd vroeger ook de slavenhandel mee goedgepraat, van dat het in de bijbel staat....
Ik ken inderdaad iemand daar zou het door verdriet kunnen komen, maar ik ken ook iemand, nou daar zou ik in de verste verte niet kunnen achterhalen dat er sprake is of was van verdreiet in diegene zijn leven, juist niet...
Ik denk: wees elkaar niets schuldig behalve elkaar lief te hebben. (bijbeltekst). Het hoogste gebod... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 16:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Helemaal met je eens Roelande.....je zou het vaak wel anders willen dan het is maar het is ook een waardevolle tijd is mijn ervaring...... Als je dan steeds de nadruk hebt op wat je niet hebt wordt het ook allemaal zo sielug... En alles komt altijd wel weer goed is mijn vaste vertrouwen, niet op de manier zoals wij dat misschien willen maar wel op de weg die God met ons voor heeft.........En als je dat voor ogen houdt kan je ook veel meer aan......en dan zeg ik absoluut niet dat het makkelijk is......
Maar ja, dit topic ging over christelijke homo's en wat Yes nu eigenlijk zelf wil zeggen met zijn smiley........ |
ja ben eigenlijk ook wel benieuwd.... dus kom maar op met die uitleg, dan kunnen we weer on topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 16:25
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Jol..we gaan zo verhuizen met ze alle.. take it slow
|
ik volg het niet meer hier.. haha. Het begon met een smiley die voor wat onzekerheid zorgt hoe Yes het kan bedoelen begrijp ik....
|
|
Naar boven |
|
|