Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:30
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
WILLIE511 schreef: | ja schat morgen bakken we een appeltaart |
bewaar je een stuk voor me, jolan? (tenzij hij te klef is natuurlijk)
of bak je even een stuk of tien taarten voor de picknick willie? daar draait een echte bakker zn hand tóch niet voor om, verwacht ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:02
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
toch niet renske; want chatuliem heeft waarschijnlijk dagelijks zijn insuline nodig, en die krijgt hij in dat geval niet meer, met alle gevolgen van dien......... t is dus maar te hopen dat er niet op medicatie beknibbelt wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:50
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
haar doel is om te weten te komen of meer mensen de ervaring hebben dat mensen minder eerlijk en open zijn dan ze leken te zijn. dat is wat ze schrijft, dus dat is wat ze bedoelt, mar....... overigens herken ik het niet, dat er mensen oneerlijk zouden zijn; wel dat mensen zeggen op zoek te zijn naar vriendschappelijke contacten, maar dat de invulling van het woord vriendschappelijk contact door twee mensen zeer verschillend kan worden ingevuld. maar ik denk niet dat dat met eerlijk/oneerlijk te maken heeft, maar met een spraakverwarring, en dus, zoals thomas al aangaf, een verschil in verwachtingspatronen.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:44
Onderwerp: kennen jullie dat?
|
|
|
ELOY025 schreef: | "
ik denk dat ik hiermee wilde zeggen "heel herkenbaar"
(derde poging)van deze quote dat brengt mijn totaal stand op +/- 35x niet en 5x wel op OK geklikt |
druk de volgende veertig keer dan maar wel gewoon op OK eloy....haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:10
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.
Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was.
oei, chat; oei oei oei nog nooit op sterven gelegen zeker? niet ongewenst kinderloos enzo??? *zucht*
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 27 april 2010, 13:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:40
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: ik "duld" geen concurentie in de tuin,
griffin schreef; dan schat je mijn tuinkwaliteiten hoger in dan ze in werkelijkheid zijn.
dank je wel!
ik kan je zeggen dat met mijn medewerking de prestaties eerder kleiner worden dan groter. (naah, zo erg is 't ook weer niet)
volgens mij zijn we ietwat off-topic geraakt; dit hoort onder "hannah's hof" maar t is gewoon zo, dat ik het hele tuinplan in mn hoofd heb zitten, en er heel byzondere tuinplanten tussen heb staan, die wel op de juiste plaats moeten staan, waar ze krijgen wat ze nodig hebben; anders ben ik ze kwijt namelijk.... dus ik doe het liever zelf, omdat het dan wél zo wordt als ik t wil; dus we picknicken gewoon lekker in ede.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 10:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: tja griffin; heel vriendelijk dat je bereid bent te komen helpen, maar ehm...... ik "duld" geen concurentie in de tuin, gekker nog; mn tuintje is mijn domein, en die doe ik lekker zelf!! en het is zelfs zo bar met me, dat ik bij anderen ook tuinontwerpen maak, en ze even aanleg voor mijn plezier; gewoon een kwestie van rol-verwisseling; mn vriendin zorgt voor mijn kinderen; ik zorg voor haar tuin; heeeeeerlijk!! pure ontspanning!
(@mar, stop maar hoor!!)
dikkie schreef; waneer kom je mijn tuinontwerpen,doen wum samen aanleggen..
helaas dikkie; je valt niet onder de cathegorie vriendinnen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 08:49
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | concuretie genoeg.. |
tja griffin; heel vriendelijk dat je bereid bent te komen helpen, maar ehm...... ik "duld" geen concurentie in de tuin, gekker nog; mn tuintje is mijn domein, en die doe ik lekker zelf!! en het is zelfs zo bar met me, dat ik bij anderen ook tuinontwerpen maak, en ze even aanleg voor mijn plezier; gewoon een kwestie van rol-verwisseling; mn vriendin zorgt voor mijn kinderen; ik zorg voor haar tuin; heeeeeerlijk!! pure ontspanning!
(@mar, stop maar hoor!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 08:41
|
|
|
imre schreef; Mèn, is er ook een hoekje waar groot èn klein grut een dutje kan doen?
En voor die bekertjes water: ik trek m'n zwembroek wel aan. Zeker als jullie ergens een pierebadje neerzetten.
er zijn daar vast wel van die wild-drinkplaatsen, imre, waar je in pieren kunt. en een beetje kikkerdril zit je vast niet in de weg, toch???
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 27 april 2010, 08:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 21:33
|
|
|
nou, ehm eh........ ze is de tuin aan t aanleggen, en aangezien een tuin toch wel heel leuk en belangrijk is in haar ogen, gunt ze zich amper tijd om t forum te volgen en te kijken wat ze nou plaatst!! vrouwen.............pffff (sommige vrouwen dan; sorry dames)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 14:43
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De kinderdoop is de oud testamentische kijk op de verlossing. Daarbij staan verbond en volk centraal. De geloofsdoop is de nieuw testamentische kijk op verlossing. Daarbij staan bekering en verlossing centraal. Lees in dit geval maar een 2 Kor. 3 waar een vergelijk tussen beide verbonden staat. Of lees de Hebreeënbrief, die vertelt van het nieuwe verbond, dat beter is. Het woord beter is het centrale thema van de Hebr. brief. De centrale vraag is, leef je in het oude verbond, of leef je in het nieuwe verbond? |
chat, ik heb een aantal vragen aan je; - waar lees je in het oude testament iets over de kinderdoop? - waar lees je dat het verbond en t volk israel in het oude testament centraal staan?
je reactie verbaast me namelijk nogal!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 18:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Regen en wind
Gr.Leanne(die zich afvraagt waar je lurven zitten.....naast je hurken? ) |
je lurven zitten achter je kladden, leanneke, wist je dat nog niet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:10
Onderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
|
|
|
IMRE695 schreef: | Waar blijft de beschuit met muisjes? |
tja, imre; t wordt deze ronde geen beschuit met muizen, maar met regenwormen..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 16:05
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Oke,voor wie hem wil..........komt ie!
(ik heb nog pallets vol Hannah ) |
mijn pallets staan opgeslagen in t magazijn leanne............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:09
|
|
|
STEPHENMI251 schreef: | Hi there , I would love to join. I hopefully will have nothing else come up to startle this plan! , ik kan ook in nederlands praten (een beetje) ... good fellowship |
you're very welcome stephen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:00
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | ik weet niet wat voor sprookjes boek jij heb,bij mij in bijbel staat dat david op het dak wandelde. en bathseba was zich aan het wassen,en was zeer schoon van aanzien, en liet haar halen ik weet niet hoe schoon jij ben,kan gevaarlijk zijn. |
tja, dikkie; hoe schoon ik ben, ehhhm ik was me wel errug regelmatig; dus best kans dat ik gevaaaaaaarlijk schoon ben, hihi.........
(advies; klim nooit op daken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:34
|
|
|
[quote=IMRE695]
ja imre, maar eerst een vergunning vragen; en relativeren kom je die dag niet aan toe hoor!! dan sturen we een paar kleintjes op je af met een bekertje water (of bij gebrek daaraan limonade)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:15
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
in jouw plaats zou ik óf niet antwoorden, óf een korte reactie terugsturen dat je blij bent dat deze persoon t goede met zijn/haar medemensen voorheeft. en het daarbij laten.
de bijbel is duidelijk mariska; je bent ofwel in christus, ofwel buiten christus. dus óf je vertrouwt je aan Hem toe, óf niet..... that simple.....
houd het bij wat de bijbel zegt, ook al is de uitleg wel eens verschillend. in de brieven van johannes aan de gemeenten kun je voldoende kenmerken vinden om je aan te toetsen of je daadwerkelijk een gelovige bent. er staan veel uitspraken in de zin van; die God liefheeft die........... en dan volgt er een kenmerk; - heeft de broeders lief - bewaart Zijn woord etc....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:29
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat is toch leuk voor de dames: kunnen ze kiezen!
En verder: heb je al een evenementenvergunning aangevraagd bij de gemeente Ede? Toestemming van de brandweer? Verkeersregelaars?
|
even voor de goede orde imre; we gaan niet daten, hoor!! we gaan met de kinderen picknicken als single-parent-gezinnetjes en er gaan ook single-parents-without-children mee. we houden de sfeer gewoon kind-vriendelijk......
vergunningen gunnen we onszelf niet, toestemming vragen ligt me niet, en t verkeer regelt zich naar verwachting van zelf; zo niet, dan toch.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:02
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik ga eten en daarna verder relativeren. |
ik denk dat ik er zelf relatief moe van zou worden!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 17:30
|
|
|
heren, nodig eens eens een aantal van jullie vrouwelijke contacten uit!! de dames zijn in de minderheid!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 23 april 2010, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 17:29
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) zusje (36jr) van hannah, met 1 kindje jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
ik heb er steeds meer zin in, carien!! hannah |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 23 april 2010, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 17:22
|
|
|
Vraag over het voorbeeld van David en Batseba: Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide. Wat zegt het 7e gebod.
als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is. hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen.... vrouwen kennende zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien... en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was. t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 15:21
|
|
|
sorry mar, maar ik denk dat je t verhaal nog eens over moet lezen; eerst laat david bathseba halen, dan laat hij uria naar jeruzalem sturen, omdat zij zwanger is van david; dus als uria nu even een nachtje thuis doorbrengt, kan het kindje ook wel van uria zijn. maar uria is loyaal aan zijn medestrijders op t front, en slaapt op t stoepje van zijn huis; dus dat feest gaat niet door. en dan is david zo vals, dat hij uria op de gevaarlijkste plaats in de strijd laat plaatsen, zodat hij sneuvelt, en bathseba vrij komt voor hemzelf..... niet echt een houding om respect voor te hebben, dacht ik.....
vandaar dat hij ps 51 heeft geschreven; en Gods genade was ook voor hem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:24
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Het probleem is, dat God niet betrokken is bij de geslachtsdaad. Maar Hij wordt wel verantwoordelijk gehouden voor de gevolgen. Inderdaad, een relatie moet samen met God opgebouwd worden, maar dan ook volgens Zijn wegen en niet onze wegen. En in jouw redenatie draai je dat precies om Jolan. De beslissing wordt door mensen genomen, en dan moet God daar maar voor opdraaien. Zo werkt het niet. Als je voor het huwelijk met elkaar naar bed gaat, ligt de verantwoording bij jezelf en niet bij God. En om bij iedere partner met wie je een seksuele relatie aangaat het predicaat huwelijk voor God te plakken, is een uitholling van een begrip en gaat tegen Gods principes in.[/quote
hellup chat, hoelang is het lijstje partners dan wel???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:17
|
|
|
ik heb de hele discussie met belangstelling gelezen, maar mis er wel een punt in; ik denk dat er een verschil is tussen echtbreuk en echtscheiding. echtbreuk definieer ik als "vreemdgaan" echtscheiding als afscheid nemen van je (huwelijks)partner.
om op mariska's verhaal in te gaan; persoonlijk denk ik aan de samaritaanse vrouw bij de waterput, zij heeft haar vijfde partner, en is niet getrouwd met hem; de Heere Jezus veroordeeld niet haar persoontje, maar zet wel duidelijk neer hoe Hij denkt; "je hebt vier mannen gehad, en die je nu hebt is je man niet....." dan bied Hij zichzelf aan als verlosser; de messias; "Ik ben het, die met u spreek...." en leert haar hoe zij hem dienen kan. wat mij opvalt is dat er geen waarde oordeel wordt uitgesproken door de Heere Jezus, maar dat Hij de feiten van heden en verleden in kaart brengt, en gelijk doorstoomt naar het onderwijs hoe zij God kan dienen. op zijn minst opmerkelijk denk ik dat zelfde kom ik tegen bij de vrouw die in overspel gegrepen werd door de farizeers; "zo veroordeel ik u ook niet, ga heen en zondig niet meer" daar zie je weer de vaststelling dat het niet goed is wat zij doet, maar t oog richten op de toekomst; vanaf nu niet meer doen, en ga verder met je leven.... (vraag me altijd af hoe die fariezeeers dat nou toch voor elkaar gekregen hebben, om haar bij de actie zelf op te pakken!! zouden ze om een hoekje mee hebben staan kijken???)
wat betreft het trouwen met de misbruiker; als een vrouw gilde, of tegenstand bood, terwijl ze werd misbruikt, dan moest de man worden gestenigd. ik heb een heel jong pleegkindje in huis gehad dat werd misbruikt, en de (levenslange) schade is enorm!! daarom wil ik van deze plaats degenen die zo openlijk op het forum durven melden ooit ook slachtoffer te zijn geweest, heel veel sterkte toewensen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:20
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
ja, ik lust ook cake'jes, maar ik heb geen oven, en geen bakker.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|