Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 21:47
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik krijg nog een soep-fobie van dat geleuter...pfffff, kunnen we niet gewoon ruzie maken ipv over soep te tikken... |
ja het is wel een soepzootje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 19:02
|
|
|
PETRA944 schreef: | ehhhhhhh gets bedoel je nou ossehaar of okselhaarsoepje
zie je bij mannen moet je geen soep eten blijf het dapper vinden van jol dat ze ooit soep van frank durfde te eten |
Zelfs nog in de soep staan roeren! Zou dat gescheeld hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 18:58
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
YES356 schreef: | Weet je!!! Wat ik wel heel mooi vind om te zien?????
Dat de mannen na een pagina of 7 a 8 er niet meteen uitgeknikkerd worden!!!
Ik zou haast gaan denken ………. Nee laat ik het maar niet zeggen ......... |
Ze zijn er allang uitgebonjourd maar ja, geen luisteren in hé
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 8 juli 2012, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 18:50
|
|
|
PETRA944 schreef: | jaaa weet jehoeze dat doen? eerst met zo,n ding in hun neus en daarna in hun oor |
iew...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 11:31
|
|
|
YES356 schreef: | Stemmingswisselingen in de overgang = Vrouwelijk
………….'overschot' aan progesteron door een tekort aan oestrogeen, dus een verstoring in de balans, dan versterkt dit het serotoninetekort nog eens.
Resultaat: Onredelijkheid, prikkelbaarheid, boze buien. Kenmerkend is dat de emotionele reacties geen logisch gevolg zijn van eventuele niet altijd aanwezige oorzaken of triggers……
dan volgen niet onvaak: Agressie, minder geduld, gemopper,pesten, of gekrijs,. Sommige vrouwen zijn vatbaarder voor deze dingen. En de leeftijd kan erg verschillen…………………………. |
Hmmm voordat overgang alleen wordt gezien als vrouwendingetje
Mannen kunnen er ook wat van:
http://www.plusonline.nl/beauty/artikelen/artikel/395/help-ook-hij-is-in-de-overgang
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 8 juli 2012, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 20:20
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Erger u niet, verwonder u slechts.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:34
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Er staan in dit topic hele mooie en zeer waardevolle bijdragen, bijdragen waarin mensen zich open en kwetsbaar opgesteld hebben. Jammer dat dit nu weer teniet gedaan wordt... |
Klopt Josina, ik was al even aan het speuren waar we ongeveer gebleven waren. Volgens mij was het dit:
Quote: | YES356 schreef: Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :
“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp. (geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)
maar wat versta je onder gehoorzaamheid: - de 10 geboden - de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus - alle woorden die Paulus neerschreef - De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”
Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?
Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ? Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!
Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???
In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.
Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?
Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!
Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!! Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!
Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.
Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.
En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!
Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam. Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader
Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!
En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!
Xabia schreef: Mooi stuk Yes heel herkenbaar daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is. Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op. Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature
Voorbeeld hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.
Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander. Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.
Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt. en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 6 juli 2012, 08:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:14
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Jo, gehoorzaamheid aan God, toch ! |
Door dit tegenover elkaar te zetten met jouw interpretatie hoe anderen zich uiten op het forum? Daar zeg je dan nogal wat over geloof en intenties van anderen die een serieuze uitwisseling van gedachten/geloof proberen op te zetten... beetje jammer...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 6 juli 2012, 08:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:03
|
|
|
HERMAN968 schreef: | De vraag die zich steeds stelt Chanita is : gehoorzaam ik mijn emotions en spui ik er maar wat op los op het forum (het liefst met veel knip en pakwerk zodat ik veel plaats inneem) zodat ik gezien wodt of volg ik mijn God. Wat wil God van me? Ben ik meer bezig met het medium Christian Match of ben ik in rustige relatie met Hem? Vandaar dat ik bid voor evenwicht voor ieder van ons |
behoorlijk zwart wit gesteld. - de één is alleen maar bezig vanuit emotie, in het wilde weg spuien om maar gehoord te worden (aandacht vragen) - en de ander is goed bezig, met God en Zijn wil... daartussen in zit niets?
We hebben nog steeds geen antwoord op de vragen... maar dat geeft niet. We kunnen doorgaan met waar we waren gebleven...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 6 juli 2012, 08:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:55
|
|
|
HEIDE115 schreef: | meer niet?.. |
jawel... :))) best interessant..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus hij zegt eigenlijk op een beschaafde manier dat het forum vervuild wordt? Maar dan zo dat wij Nederlanders het toch niet snappen?????? |
ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:
Pollutie Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...
pollutie vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio
zo, dan zijn we helemaal bij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:19
|
|
|
HERMAN968 schreef: | En ik lees ook mooie getuigenissen van chistenen, het valt me op dat ze kwetsbaar durven zijn. En Jo, je kunt ook dit opzoeken, mar dan in de Bijbel bij 2 Petrus 3: "Zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zijn. Doordat zij de rechte weg verlaten hebben, zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad". Echt duidelijk die Bijbel, toch ! Maar nu ben ikzelf verleid om off topic te gaan, waarvoor mijn excuses aan de ontwerper van dit forum |
Dit is de zoveelste keer dat deze tekst de revue passeert. Wil je daarmee zeggen (de zogeheten verborgen (en subtiele) boodschap die ik steeds maar niet concreet en helder krijg) dat je hiermee wilt aangeven dat er hier op CM zulke mensen zijn? Het enige wat ik merk is dat er steeds mensen zijn die de discussie open willen aangaan en er niet op uit zijn om mensen in de verleiding te brengen. Gewoon open uitwisselen. Dat is geen verontreiniging maar een voorrecht in dit land waar vrijheid van meningsuiting is dus ook vrijheid om je visie, interpretatie en relatie met God te delen met elkaar. Ik leer er in ieder geval heel veel van... in ieder geval van dit topic: gehoorzaamheid.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 5 juli 2012, 17:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:09
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Jo, heel sterke bijdragen. Iedere zijn steentje en wat minder forumpollutie en het is niveau! |
ik heb het even opgezocht, de betekenis was me niet helder... nu wel:
pollutie http://www.encyclo.nl/begrip/pollutie
tsja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:41
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Frank vuilnis??? Die eet toch alleen maar bij de supermarkt?? Waar moet ie dan vuil van hebben?? |
ehm de blikkies kattevoer? En andere blikkies...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 5 juli 2012, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:57
|
|
|
PETRA944 schreef: | ach zolang ik jouw vuilnis niet op hoef te halen, zal het best wel leuk werk zijn |
het is nu weer even wachten op een snedig antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:58
|
|
|
Wat ben ik ontzettend blij met de sterke bijdragen van Xabia, Josina, Tink, Zeeland, Petra...
Ik moet even denken aan het geworteld en gegrondvest zijn, ergens in Efeziërs "Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, [17] zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. [18] Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, [19] ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid." (Willibrord)
Wow, pure genade en niet door eigen inzichten, werken, zwoegen... Het is Hij die ALLES volbracht heeft.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 5 juli 2012, 14:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:35
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wij waken over jullie ...als het slecht is zeggen we het en als het goed is zeggen we het ook...alleen is dat laatste nooit het geval... |
..... en stilletjes de kunst af kijken bij de ladies... vandaar dat jullie dagelijks in de gaten houden of we weer iets zinnigs hebben toegevoegd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Bestaat dat topic nog wel?
Vandaag, 18.00 uur ........al 0 berichten |
wat zijn mannen soms ouwe wijven, houden allllles in de gaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:36
|
|
|
Even wat gedachten... ik moet denken aan David die zich afvraagt waarom de mensen die geen rekening houden met God het juist zo goed gaat ... en hij strompelt maar voort, vind en ervaart hij...
Als ik om me heen kijk, zie ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen mij en "iemand die niet gelooft" qua heil en onheil... het verschil voor mezelf is dat ik mijn geloof en relatie met God als fundament in dit alles heb en ik mijn onmacht, hoop en vreugde met Hem kan delen....
Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet in en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 4 juli 2012, 15:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:50
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Klopt, het is immers onbetaalbaar |
zeg dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:16
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | YES
sorry, ps 133 heeft niets met homo's van doen, als je het mij vraagt, uit welke vertaling is bovenstaand psalm? Met broeders wordt mensen hetzij man en vrouw bedoeld. Liedesvuur staat voor eenheid in de HG, harmonie, of wel in overige vertalingen eendracht, eenheid, eensgezind, Een voorbeeld van deze eenheid van met elkaar wonen is te vinden in hand 2:40-46 . Ik heb verschillende vertalingen bekeken. waarvan vlgs willibrord vertaling is psalm 133 als volgt:
Psalm 133:1-3> 1 Een bedevaartslied, op naam van David. Wat is het toch goed, wat is het heerlijk, om als broeders en zusters eendrachtig samen te wonen. 2 Als kostelijke olie is het op Aärons hoofd, die neerdruipt in de baard en van de baard op de kraag van zijn kleed. 3 Als dauw is het, dauw van de Hermon, die neerdruipt op de Sionsberg. Ja, daar schenkt de HEER zijn zegen: leven voor altijd. |
Quote: | ps 133 heeft niets met homo's van doen |
zonder aanzien des persoons heeft het met ons allen van doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 06:29
|
|
|
XABIA794 schreef: | Naar mijn mening leven we in een tijd van genade... Als God straft met ziekte bijvoorbeeld... zou dan niet iedereen ziek zijn. Ik geloof eerder dat ziekte voortkomt vanuit de zondeval is, maar ook door keuzes die we in ons leven maken. God laat wel dingen toe om ons daaruit te laten leren. Ziekte kan net een middel zijn tot nederigheid en afhankelijkheid. Genezing is daarom niet het hoogste doel. Of een meter voor gehoorzaamheid.
Daarom ook weer naar de vraag van gehoorzaamheid. Vele items uit Gods Woord zijn vooral goede raad en goed advies, opdat het je goed gaat. Vele dingen zijn zelfs niet neergeschreven als letterlijk in het Woord, doch, Zijn woord maakt ons vooral duidelijker wie God in Wezen is. Hij weet wat goed voor me is, en waaruit ik een les kan leren opdat men zegen kan ontvangen in bepaalde opzichten. Zegen missen kan al als straf overkomen... Misschien is dit wel een ander topic waard. Krijg je alleen zegen door gehoorzaam te zijn |
Doet me denken aan onverdiend, genade... 100 procent... Dit is er ook: matth.5 Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:22
|
|
|
YES356 schreef: | Ik las de geschreven pagina’s vanmorgen door. En miste hier en daar de (onderlinge) LIEFDE.(inleving vermogen) naar onze homosexuele christenen (dat geeft misschien de link naar dit onderwerp en de psalm) alswell hen die hier schrijven als voor hen die mee lezen . en misschien betrokken zijn als vader ,moeder,oma ,opa, broes ,zus, van de mensen die er mee worstelen,
Ik schreef al “ik weet niet waarom ik dit schrijf” Misschien zijn er meer mensen die hem gekluisterd hebben> of aan alleen de tekst genoeg hadden en er voor kozen om niet te ontleden of analyseren zijn gegaan
maar er hun en het voordeel voor een ander en zelf in mogen hebben ervaren Ik luisterde die psalm en Ik voelde weer DE LIEFDE wie in deze verzen beschreven en bezongen zijn door David en de grote beloning(en) die er op staat te wachten dast, niet meer zeker ook niet minder. Alleen DE LIEFDE
Voor mij was het alles na dat ik meegezongen had/ )met in mn achterhoofd te teksten die hier te lezen zijn. Pag1 t/m 22
De LIEDE van God ergens ff missen weer in mn hart krijgen door deze psalm te zingen, en weer met frisse ogen naar de postings kijken
Dus gewoon ff zingen en voelen
Psalm 133 Vers 1 Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen, Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd; 't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd, De zalf, waarmee hij is aan God gewijd, Die door haar reuk het hart verblijdt.
Vers 3 Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen: Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen, En 't leven tot in eeuwigheid. |
Hoe waar is dit... we hebben al genoeg te doen als het gaat om God lief te hebben bovenal en je naaste -vul maar in-......
als jezelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:22
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Blijft dit zo doorgeven bro..ik kon niet laten dit toch nog even te plaatsen.. Thanks! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:52
|
|
|
[quote]Flowerful schreef: 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Shanita schreef: Over zúlke mensen gaat het hier....en die vergelijk jij met de homofiele medemens..... [quote]
Het erge is dat ik ook lees (maar kan mijn invulling zijn hoor) dat Flower de tekst behalve de homofiele medemens ook richting de mensen citeert (want ja, niet Flower zegt het maar de bijbel... dus) die open willen staan en de bijbel ook anders interpreteren. Ik heb er over nagedacht en vraag me af... wanneer mijn invulling klopt en Flower dit inderdaad richting zowel de homo geaarde schrijft als de mensen die zich anders opstellen ook vanuit hun christen zijn: hoe kan je tegelijkertijd vol zijn van God en Zijn Geest/Liefde en ondertussen zou je dan van God los zijn en overgegeven aan een verwerpelijk denken door God...?
Zijn Huis is namelijk niet verdeeld.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 3 juli 2012, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:55
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dit toont ons hoe weinig mensen God navolgen. En dat de Christenen pleiten voor de zondaars, hun verdedigers zijn. Het zegt ook dat Gods barmhartigheid enorm groot is en Zijn rechtvaardige toorn radicaal is. |
Ik begrijp je niet. Wat zeg je me nu rechtstreeks?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:53
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | dat is 1 van de gruwelijkheden, er zijn er nog meer. Maar er wordt hier op het forum langs elkaar gepraat als je het mij vraagt. En ik denk dat wat ik hier probeer uit te leggen niet in de topic past. Dus ik laat het maar voor wat het is. |
Nog even deze gedachte erbij: Abraham pleitte voor het behoud van de stad en God besloot te luisteren en overlegde met hem over Sodom. Als ik dit vergelijk met de houding van een aantal christenen tegenover onze homoseksuele broer en zus .... ....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:48
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: |
ok ik begrijp het. Dan laat ik het ook maar voor wat het is. Men mag zelf invullen. |
zie antwoord Roelande... als er meer dan 10 rechtvaardigen hadden bestaan in die stad was deze gered geweest op voorspraak van Abraham. Mét al die mensen die voor het huis stonden te roepen om seks te hebben met de gasten.
|
|
Naar boven |
|
|