ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 21:27
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/u2JRo1xoov8

Hier hoef je niets aan te te voegen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

THOMAS968 schreef:
Daar mogen mensen zich best aan aanpassen, geen probleem! Buter, brea en griene tsiis....

En als je dat niet goed kon uitspreken, hakte Greate Pier je hoofd er af, vooral als je er een beetje rijk uitzag. Maar dat was in de Middeleeuwen.

Thomas, toch wat subtieler dan Greate Pier.

Boter, brood en groene thee(wel gezond trouwens....)?? Waarom praten en schrijven die Friezen toch zo raar???? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 22 april 2011, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:22
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
Ze is gistermiddag bij de huisarts geweest samen met mijn zus.
A.s woensdag wordt ze in het ziekenhuis verwacht dan maken ze eerst een echo aan de hand daarvan als er een tumor te zien is wordt er direct een biopsie gedaan en weten we dezelfde dag nog waar ze aan toe is.
Voor mijn moeder m'n zus , broer en hun gezinnen en voor mij een spannende en zware dag.
Ik zelf ga mee naar het ziekenhuis, mijn moeder is moedig en sterk en kan het over geven in God's hand.
Dat is mooi en rijk. ik zelf vecht er nog mee dat heeft natuurlijk mede te maken met mijn eigen psychische toestand.
Maar ook ik weet ons in Gods hand geborgen.

Gr Erika.

Wie weet valt het allemaal nog wel mee Erika, ook een beetje positief blijven denken hoor!

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 22 april 2011, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:47
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Jezus
Uitgegeven: 20 april 2011 16:22
Laatst gewijzigd: 20 april 2011 16:22

BERLIJN - Een Duitse helpdeskmedewerker die er een gewoonte van had gemaakt gesprekken te beëindigen met de woorden ''Jesus hat Sie lieb'' (Jezus houdt van u), is terecht op staande voet ontslagen. Dat heeft een rechtbank in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen woensdag bepaald.
De diepgelovige telefonist van postorderbedrijf QVC was begin vorig jaar op straat gezet. De 29-jarige man stapte daarop naar de rechtbank, omdat hij vond dat zijn vrijheid van godsdienst en meningsuiting was ingeperkt.

De rechters stelden de man aanvankelijk in het gelijk, maar de werkgever ging met succes in beroep. De rechtbank oordeelde woensdag dat de man niet in gewetensnood zou zijn gekomen als hij zijn vrome afscheidsgroet had

Ik vraag me af: wat vinden jullie hiervan?
Mijn mening is dat het niet kan op je werk, niet iedereen zit er op te wachten........geloof blijft een persoonlijke beleving die niets te maken heeft met het werk wat je doet.......je houding kan wel zodanig zijn dat het iets van je christen zijn uitstraalt.............

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 22 april 2011, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:32
BerichtOnderwerp: The Passion

MIEKE364 schreef:
Toen ik de voorfilmpjes zag vond ik het ook wat hip opgesteld, zo om de grote massa te bedienen. En toch vond ik dat grote witte kruis door jonge mensen gedragen imponerend. Ik ben er voor gaan zitten om het te zien, alle vooroordelen opzij schuivend die smolten gaandeweg tot niets. Er werden bijna allemaal bestaande songs weergegeven die je qua tekst kon vertalen naar de gebeurtenissen in het leven van Jezus, de weg naar zijn sterven toe. Er liepen joden, atheisten, moslims en christenen mee, jong en oud. De boodschap was duidelijk en op een nieuwe manier gebracht. "En zie, Ik maak alle dingen nieuw".
Ik hield het niet droog toen Do in een intense stilte na het sterven van Christus (door een verteller werd het stervensproces wetenschappelijk beschreven) bij het grote witte kruis met ijle stem "dat het niet voor niets is geweest" bracht. Het Lijden in haar mooie gezicht als gebeeldhouwd.
Ik prijs je de herhaling van harte aan.

Ik veroordeel het absoluut niet, ik gaf alleen aan dat het mijn ding niet is.....
Ik heb ook niets tegen die liedjes, vind het juist heerlijk om daar een avond mee uit mijn dak te gaan, ben recent nog naar de vrienden van Amstel live geweest......
Maar als ik op op dinsdag in de Spits lees dat Syb van der Ploeg een nacht in de cel heeft doorgebracht omdat hij zijn vriendin mishandelde en op donderdag zie ik hem zingen als Jesus.......tja.....maar dat is eigenlijk een detail, het sprak me niet aan......
Ik was donderdagavond in de kerk en daar hebben wij het heilig avondmaal gevierd en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar meer van onder de indruk was........
Maar het is toch goed als er zoveel andere mensen van genoten hebben en er van onder de indruk waren?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:25

MARIO216 schreef:
En vlieg met me mee.......................

http://www.youtube.com/watch?v=KUHjA0vjfIM&feature=related

Mooie tekst Mario....... Verraste, verbaasde smiley Moet eigenlijk iedereen even goed naar luisteren......., nou ja, niets moet.......het is maar een tip..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:10

FRANKT627 schreef:
Die uitspraken van hem zijn zo erg nog niet. Zijn daden dat is heel wat anders...hij krijgt nu zo'n 26.000 euro per maand van de staat maar dan moet hij wel beloven dat hij niet werkt Gefrustreerde smiley

Dat wil ik voor dat bedrag ook wel beloven....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:06

FRANKT627 schreef:
Lachende smiley dat is heel fijn om te horen.

Maar ook jullie prinses Maxima deed eens een uitspraak: "Er zijn geen echte Nederlanders." Na dit gezegd te hebben verdween ze een tijdje uit de openbaarheid... Knipoog smiley

Omdat het zo'n mooie zonnige dag is zullen we maar even de uitspraken van Prins Laurent niet aanhalen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:51
BerichtOnderwerp: The Passion

IMKE917 schreef:
Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat.
En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!!
Heeeel mooi en o zo waar !!

Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist

Guus Meeuwis zong deze tekst toch ook al? Knipoog smiley En van oorsprong is de tekst toch van Andre Hazes? Ik ken mijn klassiekers Engeltje smiley
Ik heb er een klein stukje van gezien en om heel eerlijk te zijn was het niet mijn ding.........Hoeft ook niet natuurlijk.....
Lees ook een beetje verbaasd deze reacties eigenlijk.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 22 april 2011, 03:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:17

GRACE585 schreef:
deze paashaas heeft vakantie Clown smiley
dus vergeet die eieren nou maar mooi Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe is het met het humeur Grace? Weer beter dan gisteren? Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:12
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin

DINI968 schreef:
Het is denk ik voor iedereen verschillend, sommige mensen noemen hun kennissen ook vrienden en dan kom je al snel tot een flink aantal.
Ook is het maar net hoe je aard is. Ik heb niet veel vriendinnen maar degenen die ik heb daar kan ik blind op varen en verder heb ik er ook niet zoveel behoefte aan.
Ik mag graag alleen thuis zijn, lekker wat lezen en nadenken en ik moet er niet aan denken dat ik continu mensen om mij heen heb.

Met bezoek ben ik altijd 2x blij, als ze komen en als ze weer

weggaan..............

Ik altijd driekeer.....als ze komen, als ze er zijn én als ze weer weggaan.........niu ja, soms is het ook wel leuk als ze blijven...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 21 april 2011, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:59

http://youtu.be/L8Co7IzOyhw

Even sentiment he, ik heb een jaar in Israel gewoond en blijf de muziek geweldig vinden.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:38

MARIAN519 schreef:
Itzhak Perlman

http://youtu.be/0yYikshdLcw
nog steeds de mooiste..al het lijden..of God Auschwitz verlaten had..zei iemand.

...
Mattheüs Passion...
IK was echt een beetje abuis Frank...oeps... Knipoog smiley

Mooi he? Ben jij weleens in Yad Vashem geweest? Daar ligt het graf van Schindler he? Ik was er erg van onder de indruk.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 20 april 2011, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

GRACE585 schreef:
natuurlijk hebben we hier hele goeie en leuke dingen meegemaakt en natuurlijk genieten we van de zon etc etc .maar het is toch gewoon niet leuk dat alle gezelligheid ff op t laatst door anderen verziekt wordt.
ik heb hier nog nooit lelijk of respectloos gedaan bij mijn weten maar soms kan het je net even te gortig worden,en ben ik dus idd met mijn pestbui vandaag ff een zeurpiet voor jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Als het morgen dan maar over is vind ik het prima hoor..... Engeltje smiley
Ik heb werkelijk geen idee waarom je nu boos bent, maar dat maar even terzijde.......ik wil het niet eens weten geloof ik......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 20 april 2011, 21:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:39
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ERIKA129 schreef:
Blij dat ikke jou hyves heb Knipoog smiley
Ga je missen Huilende smiley, smiley in tranen
Door die zeurpieten ga jij er vandoor Boze smiley

Mensen mopper toch niet zo..........de zon schijnt, met Pasen is het ook mooi weer.......jullie zijn zelf bijna zeurpieten met dat gezeur.......
Kijk eens naar de goede dingen die je hier hebt gehad.......zijn er vast ook wel veel....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:34

MARIO216 schreef:
En dan vraagt CM zich al een tijdje af waarom wij dat doen................nou dat vinden wij reuze gezellie maar dat wordt niet altijd gewaardeerd.

Blijven wij gezellig slowchatten he? Knipoog smiley Engeltje smiley Je moet de groeten hebben van....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:23

MARIO216 schreef:
Dan krijg ze gewoon een kus Kussende smiley

Straks zoen ik nog terug Mario Verraste, verbaasde smiley Dat wordt oppassen geblazen....... Knipoog smiley

Oei, we zijn weer aan het slowchatten Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:47

GRACE585 schreef:
ik vraag mij af of die cm leden die zo heerlijk kunnen zeuren daar nu niet eens vreselijk sappel van worden dat ze het zichzelf en anderen zo moeilijk kunnen maken. Gefrustreerde smiley

Ach Grace, zeuren is een heel persoonlijk gegeven He? Ik vind het niet nodig om hier te lezen wat jij 's avonds gaat koken en jij vind andere dingen weer niet belangrijk.......
En het is ook jammer als je zolang lid bent geweest en zoveel plezier hier hebt gehad om dan zo mopperend weg te gaan....
Maar ongetwijfeld vind je nu dat ik zeur....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:08

VISSER278 schreef:
Dat ligt er aan.
Ligt er maar net aan hoe veel ik de avond er voor heb gedronken.
Als ik al die plaspauze's moet meetellen ...... Smiley die vol vragen zit

Klopt, je moet ook nooit plassen in je pauze, dat is zonde..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 18:36

MARIAN519 schreef:
Ontroerend mooi Willemijn, ben vanavond naar de MP geweest..
Morgen Aswoensdag..

Naar mijn weten is aswoensdag toch aan het begin van de veertig dagen tijd? de woensdag na carnaval? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:50

MARIAN519 schreef:
Ontroerend mooi Willemijn, ben vanavond naar de MP geweest..
Morgen Aswoensdag..

Ik ga ook ieder jaar en ieder jaar vind ik hem weer mooier dan het jaar daarvoor.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen

maar die èchte vriendschappen kan je denk ik ook alleen maar beleven met mede-gelovigen.

Meen je dit nu??? Ik lees het een beetje met verbazing...... Verraste, verbaasde smiley en met ongeloof......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:00
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

VISSER278 schreef:
Griff....dat zegt ie wel maar of ie dat ook meent???? Knipoog smiley

Hij lijkt wel een beetje de Heintje Davids van CM...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:57

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=puZoPJSFwbk

Ik heb Marijan net uitgebreid gesproken en zij is -uiteraard- diep onroerd dat zij zo gemist wordt door jullie........
Ik breng dan nu ook even de hartelijke groeten over van haar......speciaal aan Engeltje smiley Nee, Mario , dat zeg ik niet....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50

http://youtu.be/4mEQRnAEFeY

Dit is toch wel een van mijn favorieten, vooral als je naar de tekst luistert.........ben nog steeds op zoek naar de vertaling van dit lied.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen

SUSANNAH475 schreef:
Ik dacht juist dat Jezus ons het voorbeeld (gelijkenis) gaf van de barmhartige Samaritaan om aan te geven wie je naaste is...
Niet de priester of de Leviet kwam de man (die door rovers overvallen was) te hulp maar de Samaritaan, degene van wie je het laatst zou verwachten dat ie zich zou bekommeren om die man...

Vaak genoeg heeft Jezus ook gewezen op wat voor verschil het eigenlijk is als je goed bent voor degene die goed voor jou zijn... (Luc. 6:31-35)
M.i. is het nogal duidelijk dat je -of het nou een gelovige is of een niet-gelovige- een voorbeeld dient te zijn voor anderen...
En niet altijd is direct evangeliseren de manier, soms is het beter de ander dieper te willen kennen... en daar pas later op terug te komen...

Ik vind het voor mezelf belangrijk dat ik mijn dingen niet voor de ander in houd... ik schaam me niet voor mijn geloof en ook niet (meer) voor Jezus, dus als het daarover gaat vertel ik wel wat mij bezighoudt.
Vaak zegt het meer hoe je bent en kun je op die manier mensen nieuwsgierig maken denk ik...
Maar overtuigen kan ik niet, wel getuigen...

Het is iets anders dat ik liever gelovige vriendschappen heb, ik merk toch dat als de vriendschap dieper gaat ik het mis als de ander mij daarin niet kan begrijpen betreft mijn geloof, maar dat is denk ik iets persoonlijks...

Is het juist niet zo dat je elkaar kan waarderen in wie je bent? Dat is in ieder geval mijn ervaring.Ik ben een christen en dat hoort bij mij, dat weet men ook en ik merk wel dat mensen er toch wat milder tegen aan kijken als ze merken dat je ook een persoon bent die midden in het leven staat en dat het christen zijn bij je leven hoort. Net zoals niet geloven ook bij iemand leven hoort......en dat kan tot boeiende gesprekken leiden.......Ik zou het persoonlijk erg kortzichtig vinden als je zo de keuze voor vriendschappen maakt.......en ook niet zo christelijk eigenlijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:31
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50

MARIO216 schreef:
Kees Kraayenoord is de favorite artiest van deze lijst. Later meer.

Die ken ik niet eens Mario......dus mijn favoriet is het ook niet...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:29

VISSER278 schreef:
9 uur .......bijna pauze, tijd voor de 3e bak koffie en 2e ontbijt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoeveel pauzes heb jij dan op een dag Visser????? Knipoog smiley
3e bak koffie? tweede ontbijt? en dat om negen uur 's morgens al? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:09

http://youtu.be/dxzAk04rJtw

Prachtige muziek voor een ingetogen stille week........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 19 april 2011, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:58
BerichtOnderwerp: Calvijn

SUSANNAH475 schreef:
Ik vind dit eerlijk gezegd een rare reactie op die van Annette David... Smiley met dichtgeplakte mond

Misschien is het zo dat David meer theoretisch is en dat de praktijk wat weerbarstiger is???????
Ervaringen vormen je he? En ik denk zelf dat hij het verhaal van Annette niet zo goed begrepen heeft anders schrijf je dit soort dingen niet......
En misschien zijn die verhalen ook niet te bevatten als je het zelf niet bij de hand hebt gehad..En je doet een ander ook onnodig verdriet om er zo over te schrijven.....Maar ja, dit is maar een aanname van mij he? Wie weet heeft hij er zelf een verklaring voor? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 ... 180 Volgende
Pagina 121 van 180