ChristianMatch

Forum

Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 19:13
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren

JOL252 schreef:
Mijn vorige reactie was even een schot rechts voor de boeg maar laat ik ook staan want is authentiek. Waarom reageerde ik zo? Omdat met deze stelling die jij hier neer plant onder meer een groot onrecht de wereld in is gekomen waarmee vrouwen klein en onder wordt gehouden. De geschiedenis staat bol met verhalen vanuit het christendom waarin mannen met die stelling in de hand menen te mogen regeren, heersen, onderdrukken.

Dat is niet wat ik bedoel te zeggen zo komt het bij jou over!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:43
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken

TINK100 schreef:
er stond ook nog iets over een slotgracht/ ravijn...in het frans ook een boolevard.....bla bla bla......
dus niet alleen muren maar ook min of meer onoverkomelijke kloven...die zijn dus niet helemaal te "slechten"

Dat klopt Tink.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:37

TINK100 schreef:
Het Middelnederlandse woord 'bolwerk' wordt over het algemeen gebruikt als Nederlandstalige benaming voor een bastion. In andere talen wordt vaak duidelijker onderscheid gemaakt tussen bolwerk en bastion. De term bolwerk kan men verder voor andere soorten verdedigingswerken gebruiken, bijvoorbeeld rondeel of bastei (zoals deze door Albrecht Dürer waren ontworpen). Ook een ravelijn voor een stadspoort, zoals deze wel eens werden aangelegd om stadsmuren te beschermen tegen kanonvuur, worden soms aangeduid met 'bolwerk'.

Hoewel een bolwerk veel gelijkenis heeft met een waltoren is een bolwerk meestal qua oppervlak groter en uitgebreider.

Het woord kan ook in nog algemenere zin gebruikt worden om een belangrijk punt (fort of vesting) in een verdedigingslinie aan te duiden

niet zozeer een muur om je heen maar om een stad of kasteel....een voordeel, je kunt bolwerken wel neerhalen, maar dat hangt af waaruit het is opgebouwd.....

Lachende smiley Gods "bolwerk" http://youtu.be/Zom-tQHrPyo

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:34

STEENTJE178 schreef:
Idd....... maar Adam had ook "nee" kunnen zeggen, toen Eva hem die vrucht aanbood........ Maar hij deed dat niet.

Dus???? de man maakte zijn keuze in vertrouwen van zijn vrouw.... Niet boven die van God!!

Zo komen we weer "heb God lief boven alles"....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:30

ROELANDE345 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley
Moest wel lachen om je reactie Jol, volgens mij kwam het er nogal fanatiek uit.
En ik snap je wel maar het staat er toch echt in Genesis 3 en in Tim 3 :14 staat dat niet Adam werd verleid maar Eva en zij overtrad Gods gebod staat er. Natuurlijk vind je ook dat God Adam verantwoordelijk houdt. Maar het feit dat Eva verleidt werd blijft bestaan

Precies. Whow je weet hetgeen dat gebeurdt is.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:29

STEENTJE178 schreef:
Wat bedoel je?
*legt even geen link tussen misselijkheidspillen en dit topic*

Dat kan kloppen omdat jij letterlijk de reactie leest en opvat.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:23

JOL252 schreef:
Mijn vorige reactie was even een schot rechts voor de boeg maar laat ik ook staan want is authentiek. Waarom reageerde ik zo? Omdat met deze stelling die jij hier neer plant onder meer een groot onrecht de wereld in is gekomen waarmee vrouwen klein en onder wordt gehouden. De geschiedenis staat bol met verhalen vanuit het christendom waarin mannen met die stelling in de hand menen te mogen regeren, heersen, onderdrukken.

Je mist een reactie op een andere topic.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:20

JOL252 schreef:
Kotsende smiley hier word ik nou echt misselijk van... ADAM!

Natuurlijk..... Eva, daar zijn wel pillen voor!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:20

JOL252 schreef:
Kotsende smiley hier word ik nou echt misselijk van... ADAM!

Natuurlijk..... Eva, daar zijn wel pillen voor!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

JOL252 schreef:
... taak ...?
Als het een taak is of wanneer het een taak wordt ben ik weg. Zieke smiley Verraste, verbaasde smiley

Taak is waarvoor een vrouw geschapen is. Net zoals waarvoor de man voor geschapen is door de Schepper!!

Tja, het blijft moelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:36

JOL252 schreef:
Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw.
"Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziërs 5:22 t/m 24).
"Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).

Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig.

Klopt Jol, het is niet zo dat een man het hoort te zien vanuit hiërarchie.
Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. Welke vrouw ziet deze taak in deze wereld???
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:27

WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta je onder een new age bolwerk???? Dat klinkt me zo vaag in de oren......

"Gij zult gelijk zijn aan God". Dat is het bolwerk.
Het was toch hetgeen waar Eva (vrouw) op in is gegaan???

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 17:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:23
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd voor kracht en motivatie huishouden

Precies Shanitha.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:20
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

ANNA415 schreef:
Dat zijn leuke smileys Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lijkt op een match Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec

ROELANDE345 schreef:
ff weer up en mn kleinkinderen eraf gehaald

De gezelligheid veranderd er niet door. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:14

Goed geformuleerd.

Bolwerk is een muur dat iemand om zich heen bouwt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 23:58

LAVERDE524 schreef:
Ik ben geen paard, ik zeg zoals de dingen er aan toe zijn en erbij liggen. Zonder strijd is er geen overwinning. Maar het probleem is dat wij gewoon liever vreugde alleen willen.

De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.

Gal 1:6 Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;
Gal 1:7 Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren.
Gal 1:8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben,[u] die zij vervloekt.
[/u]

Dit was al 2000 jaaar terug ook al zo. Vandaar dat Paulus naar Gelaten een brief schreef.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 9 december 2012, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 23:46

LAVERDE524 schreef:
1 Timotheüs 1:18 Deze opdracht vertrouw ik u toe, mijn kind Timoteus, overeenkomstig de profetieen, die vroeger aangaande u zijn uitgesproken, opdat gij, u daarnaar richtend, de goede strijd strijdt

1 Timotheüs 6:12 Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.

2 Timotheüs 4:7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden;

Waar Paulus het over heeft is de wandel in het geloof. Dat doe je met twee benen. Het klopt dat er veel christenen zijn welke hinken op een been en vallen dan omver want dat hou je niet lang vol.
Dat is ook hetgeen dat de Here Jezus bedoeld met volg mij. Op twee benen een wandel geen rennen. En ook niet voor Hem of naast Hem. Hij bepaald de snelheid en de weg.
Jammer dat de kerk anders leert. Want we bepalen zelf de weg en lopen Hem voor de voeten zodat wij denken Hij volgt ons wel.

Je ogen op Hem richten dan blijft Hij voor je en kun je de voeten plaatsen in zijn voetstappen. Weinigen begrijpen dat wat er geschreven staat.

1Pe 2:21 Want hiertoe zijt gij(vul je eigen naam erin) geroepen, dewijl ook Christus voor ons geleden heeft, ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt navolgen (dat kan alleen als iemand achter Hem loopt);

1Th 4:7 Want God heeft ons niet geroepen tot onreinigheid, maar tot heiligmaking.
1Th 4:8 Zo dan die dit verwerpt, die verwerpt geen mens, maar God, Die ook Zijn Heiligen Geest in ons heeft gegeven.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 8 december 2012, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:25

LAVERDE524 schreef:
DE Heilige Geest is een persoon er zijn 7 dingen. Ik was vergeten 1 bij te noemen namelijk: En op hem zal de Geest des HEREN rusten. En dan komen die andere dingen erachter aan.

Idd jij was vergeten maar de bijbel niet. Want de tekst geeft maar zes weer.
Vervolgens plak jij zelf er iets bij aan. Heb je de kontekst wel gelezen?
De zevende is daar te vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:15

LAVERDE524 schreef:
Jehovah's getuigen geloven ook dat de Heilige Geest een kracht is, zo ook de zevende dag adventisten.

Een kracht kan geen kennis en wijsheid sturen, een geest met een persoonlijkheid wel.

Hoe verklaar je dit dan?

Rom_15:19 Door kracht van tekenen en wonderheden, en door de kracht van den Geest Gods

Ti_1:7 Want God heeft ons niet gegeven een geest der vreesachtigheid, maar der kracht, en der liefde, en der gematigdheid.

Ik lees nergens in de bijbel iets over persoonlijkheid van de Geest van God.
God Yaweh zelf, is een echad, die is een.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 6 december 2012, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:12

MARGREET739 schreef:
Als wij evangeliseren op de kinderbijbelclub, leggen wij dit ook altijd uit.

Wij zeggen dan: het is net als de vlag van nederland. 3 kleuren en samen is het 1 vlag. Alle kleuren hebben hun eigen strook, maar zij zijn met z'n 3en de vlag van Nederland.
De Vader, de Zoon en de heilige Geest en samen zijn zij 1 God. Alle 3 hebben zij een eigen persoonlijkheid, ( net als iedere kleur van de vlag)
De Vader staat boven alles en regeert, de Zoon bemiddelt en brengt ons tot de Vader en de Heilige Geest brengt het Woord in ons hart.

Misschien is het wat simpel, maar vaak begrijpen kinderen dan wel ongeveer de strekking.
Engeltje smiley

Hier wordt door ons als mensen weer herargie in gestopt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 18:48

De Heilge geest is geen persoon.

@Laverde, "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN".

Dat zijn er zes. Er mist een.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 6 december 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 18:40
BerichtOnderwerp: Wet en Genade - Willie Smith

Genade...

Gen 6:6 Toen berouwde het den HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart.
Gen 6:7 En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
Gen 6:8 Maar Noach vond genade in de ogen des HEEREN.

Hier wordt voor het eerst gesproken van de genade van de Here.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 6 december 2012, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 18:22

1Jn 3:20 Want indien ons hart ons veroordeelt, God is meerder dan ons hart, en Hij kent alle dingen.
1Jn 3:21 Geliefden! Indien ons hart ons niet veroordeelt, zo hebben wij vrijmoedigheid tot God;
1Jn 3:22 En zo wat wij bidden, ontvangen wij van Hem, dewijl wij Zijn geboden bewaren, en doen, hetgeen behagelijk is voor Hem.
1Jn 3:23 En dit is Zijn gebod, dat wij geloven in den Naam van Zijn Zoon Jezus Christus, en elkander liefhebben, gelijk Hij ons een gebod gegeven heeft.
1Jn 3:24 En die Zijn geboden bewaart, blijft in Hem, en Hij in denzelven. En hieraan kennen wij, dat Hij in ons blijft, namelijk uit den Geest, Dien Hij ons gegeven heeft.

Joh 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Joh 3:17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

Wordt de wereld behouden door de "WET" ?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 6 december 2012, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 17:41

Genade en de wet.

1Jn 2:5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
1Jn 2:6 Die zegt, dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen, gelijk Hij gewandeld heeft.
1Jn 2:7 Broeders! Ik schrijf u geen nieuw gebod, maar een oud gebod, dat gij van den beginne gehad hebt; dit oud gebod is het woord, dat gij van den beginne gehoord hebt.

Een diep denker....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 6 december 2012, 17:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ANNA415 schreef:
Ze zeggen dat we hem moeten smeren Clown smiley

Dat was de smeer piet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 17:06
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd voor kracht en motivatie huishouden

MARGREET739 schreef:
Ik herken het wel een beetje, hoor Shanita, Maar ik merk zelf altijd, als ik veel moet werken, loopt mijn huishouding redelijk op rolletjes. Maar als ik langere tijd achter elkaar vrij ben, denk ik elke dag : "komt morgen wel".

Zelf doe ik ook meestal een soort belonen. bv als ik 3 mandjes was heb weggestreken, ga ik koffie drinken. Ik sop vaak 's middags tussen 2 en 4, dan is er een leuk programma op radio 5 en dan schiet ik zo door het huis heen.

En t is zeker waar: "na gedane arbeid is het goed rusten". ( en smaakt de koffie 10 x zo lekker!!)

Daarna een bemoedigende chat van CM doet wonderen!... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 04:02

ROELANDE345 schreef:
God plaatse Evan naast Adam.

Dat staat al in Genesis 1 en 2 Martime. God schiep de mens, man en vrouw schiep hij hen, gen 1. Eindelijk een gelijke aan mij roept Adam uit als hij Eva ziet Gen 2 En God noemt eva zowel in Gen 1 en 2 een hulp voor Adam. Dit woordje hulp is hetzelfde woord als word gebruikt als er staat dat God Israels hulp is.

Dat klopt.
Het is niet hetzelfde als naast elkaar.
Ze zijn elkaars gelijke, een vlees.
vergelijkbaar met de roep stem uit de woestijn: ik de Here is een (echad).

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 5 december 2012, 04:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 03:35

JOL252 schreef:

Ik laat niemand, en ook mijn partner niet, tussen mij en God inkomen. Zou mooie boel worden. (en zou letterlijk en figuurlijk voor veel vrouwen de dood betekenen).

Wanneer man en vrouw weten wat het is om de Heer de volgen, weet ook wat dat is in een huwelijk.
Meer wil ik er niet van zeggen.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 5 december 2012, 04:04
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 23:08

TINK100 schreef:
God plaatste Eva naast Adam.....

Waar staat dat?

Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen!
Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 4 december 2012, 23:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 Volgende
Pagina 13 van 22