Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 00:13
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
maar ff ontopic: Hij die weet wat hij deed, is dom als hij zijn fouten vergeet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 23:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Zaken gaan fout of men heeft dingen fout gedaan, bij de eerste zijn het situaties en de ander eigen schuld. Ik denk dat beide "fouten" bedoeld worden.
Door het rode licht rrijden is een stomme fout en als je een dikke bekeuring rijd, denk je in het vervolg er wel even om en kijk je of er ook een camera bij staat of niet, voor je het weer doet, dus leer je er van even simpel gesteld.
Als de natuur niet doet wat wij willen ( rampen of fysiek) en overkomt ons iets waar we geen deel aan hebben, zullen we in het vervolg daar ons toch aan gaan aanpassen. Men kan opzoek gaan naar zekerheden en vandaar de draad weer oppakken of in een hoekje gaan zitten zielig te wezen. Mijn beid eoma's zijn rond d e93 geworden, de ene door te doen wat de dokter zei en de andere, (moest op zwaar dieet anders zou ze maar 70 geworden zijn) door haar blijde geest. Moest ze zoutloos brood , zei ze geen probleem do eik er wel rookvlees op. Ze heeft vele tegenslagen gehad in haar leven, maar bleef ten alle tijde positief en dankte God voor haar zegeningen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:53
Onderwerp: Koningshuis
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik snap dat ik jouw gevoelige snaar heb geraakt ? ik ga op beweringen wat ik wel en niet zou hebben gelezen of de voetnoten niet zou kennen , nooit in. dus nu ook niet.
Verder heb ik voldoende kennis van deze materie om daar een mening op basis van feiten te poneren.
Derhalve : afgezien van een semi ludiek , vrij inhoudsloos commentaar op mijn schrijven zie ik geen weerlegging. Tuurlijk kunnen we gaan roeprn dat de ene wel leest en de andere niet...
Ga ik niet aan mee doen , is oeverloos gezeur en heel oppervlakkig.
Felix qui potest cognoscere rerum causam.
QED |
Lokkich is hy dy't him wol goed ynformearje lit en dan pas de krekte konklúzjes lûkt.
In latijn iets neerzetten en zo proberen te laten zien dat men "geleerd" is. doet wederom bewijzen, dat hoe meer men leert, hoe meer het logisch denkvermogen de vernieling ingaat. Je gelijk niet krijgend en zo niet mee willen doen omdat anderen misschien wel eens gelijk kunnen hebben lijkt een teken van zwakte.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 13 mei 2013, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:47
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
|
|
|
onder voor behoud, kan ik de Barbieknoeier ook weer meekrijgen, over een goeie week weet ik meer, dit ivm als men nog een groep krijgt voor verhuur op het schip van die broer, maar schoonzus dacht dat er niets was.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 16 mei 2013, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:58
|
|
|
WILLEM618 schreef: | we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar) Hannie ( Joannie) 50 jaar, regio 0318 en hondje Jilly Roelande345 54 jaar, regio 0342 Shanita, 41 jaar, regio 078
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) pieter619 59 jaar, regio 514 mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 |
ER KAN NOG MEER BIJ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:51
Onderwerp: Ziel
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik was weleens in een heel groot huis met allemaal gelovigen(ging uit van GVK, maar er kwamen ook andere richtingen), dat was heel tof. Na enkele maanden ging ik daar weg, en er was een iemand van de begeleiding, een hele lieve vrouw, waar ik een heel goed contact mee had.
En toen ik definitief wegging zei ze, letterlijk: 'Ja, wij christenen kunnen 'tot ziens' zeggen, ipv 'vaarwel', omdat wij elkaar weer in de Hemel zien ooit'.
Ja, dát vind ik nou zó mooi! Bemoedigend en Troostvol!!!
Trouwens, mooi opgeschreven Pieter! En ja, zo denk ik ook precies. Ik denk het zelfs zeker te weten.....
Waar staat dat nou; geloof is het zeker weten van....
Zoek het later op! |
Hebreën 11 vers 1.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:42
Onderwerp: Wie gaat er mee naar Opwekking?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik denk nog ietsje meer dan 30.000...
Wikipedia...: |
Maakt niet uit hoeveel er zijn geweest maar het is een feest om met zo'n groot aantal de Heer te loven en prijzen door de liederen die men daar dan zingt. http://www.youtube.com/watch?v=z33TRfAC8Gc
Zelf meende ik dat er per dag zo'n dikke 15 a 20 duizend bezoekers, kampeerders niet mee gerekend. Het begint al op de vrijdag t/m maandag, maar een mooi feest is Opwekking wel, althans mijn ervaring
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:30
Onderwerp: Emancipatie
|
|
|
Ik heb een fantatische opvoeding gehad van een fantastische moeder, die mij heeft voorgeleefd om je best te doen om het grote gebod gehoorzaam te wezen.
Een moeder van groot gezin, die ook een keutrerboerderijtje runde (vader was metaalbewerker en had van boereleven geen kaas gegeten). Een vrouw die ondanks haardrukke gezin , klaar stond voor de buren, waar de vrouw in het ziekenhuis lag en haar man (boer en melkrijder), dankbaar was dat moeder hem zondags hielp, om na het melken van de koeien, bij de buren de kinderen uit bed haalde, in de kleren stak en ze klaar voor de kapel waren, terwijl mijn vader ons in de kleren hielp en eten gaf. Als buurman van zijn melkrit thuis kwam, kon hij zich verkleden en met zijn kroost naar de kapel, terwijl mijn moeder huiswaarts keerde en zich ook verklede en ook wij ter kerke gingen.
Diep respect voor de vrouw die mijn moeder was, wilde ik even kwijt op deze moederdag, zij had geen last van emancipatie Liefde was haar hoofdmotto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:25
Onderwerp: Wie gaat er mee naar Opwekking?
|
|
|
JEE013 schreef: | Hoi Allen,
Dit jaar wil ik voor het eerst naar Opwekking gaan. hoewel ik uiteraard de keus heb om a. alleen te gaan b. me bij de groep van de kerk aan te sluiten c. naar een vakantiepark te gaan (ik houd namelijk niet van kamperen )
dacht ik als vierde optie d. om voor te stellen om met meerdere mensen van deze site daar te verenigen.... Zijn er mensen die dat ook leuk lijken Op deze manier kun je meerdere mensen ontmoeten. ik zie het als een soort speeddaten, maar dan anders.
Ik heb mezelf overigens nog niet opgegeven voor de camping, dus dat moet ik nog even doen...
groetjes! |
Goede keus om er eens naar toe te gaan, ben ook een paar geweest. eigenlijk had ik er het gehele weekend wel willen staan, maar ga alleen maar op pinkstermaandag naar toe.
Ik mocht altijd graag op zondagmorgen naar Kees Goedhart zijn dienst gaan, ook de singin is fantastisch, met 30.000 God eren met liederen. Vor elk wat wils, voor alle leeftijden. Al sje d estream van Family7 hebt kun je ook vele voorgaande diensten van Opwekking terug zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Men spreekt toch ook als iemand overleden is van een ontzield lichaam? Wij weten natuurlijk niet hoe het daarna zal zijn, wij hopen dat het er goed is en in dat vertrouwen leven we ook.Het is ook altijd tragisch om te zien dat mensen doodsangst hebben en heel het leven weer voorbij komt, vooral de nare zaken waar men zich schuldig over voelt. Er zijn niet voor niets zoveel familie herenigingen aan een sterfbed.....dan is het weer goed en kan men- wat dat betreft- rustig sterven....Bijzonder vind ik altijd dat het dan in het gewone leven een brug te ver is en als men op het sterfbed die brug niet te ver is.... Ook de bangheid voor God of de hel is altijd tragisch om te zien en dan zie je maar weer dat wij allemaal nietige mensjes zijn......ook al denken we van niet.... |
Ja en nooit van ontgeest lichaam, maar toch hebben we wel met beiden van doen. De dood boezemt angst in terwijl het niet zo hoeft te zijn omdat Jezus de dood overwonnen heeft. Bij het overlijden van mijn vader had ik maar 1 tekst (vroeger moeten leren op catechesatie) Joh 3 vers 16, deze bepaalde mij bij het feit dat ik verzkerd was dat mijn vader goed terecht was gekomen en ik de keus moest maken, om ook voor Jezus te kiezen en zo het afscheid een "tot ziens"mocht worden.
Mijn moeder een heel lieve zacht vrouw, moeder van groot gezin ook nog keuterboerin en voor een ieder klaar staand en zeer gelovig, had het wel moeilijk om afscheid van ons te nemen, ze zei", "ik weet waar ik naar toe ga en zie er wel naar uit, maar de reis zie ik zo tegen op". Zo aangevend dat afscheid nemen van geliefden niet zo gemakkelijk is, mede omdat er nog een paar kinderen de juiste keuze niet hadden gemaakt en je als ouder dat toch wel graag ziet gebeuren.
Jezus geeft ons de zekerheid dat als we hem erkennen als opgestane Heer en Hem willen volgen, Hij zich sterk maakt bij de Vader om ons plaats te verschaffen in de Hemel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 13:09
|
|
|
Het één kan momenteel niet zonder het ander, lichaam ziel en geest zijn ons eigen. Het lichaam is sterfelijk, maar ziel en geest nietIs e rverschil tussen ziel en geest, ik denk het wel.
Zelf zie ik gelijk geschreven staat, dat de ziel ons is gegeven om te leven, die ons karakter ed geeft.
Onze geest is meer voor de relatie met God bedoelt, mede daardoor kan men zich zich ook meer laten beïnvloeden door zaken welke van buitenaf aan ons soms worden opgedrongen.
De geest is zeer beïvloedbaar, mede daarom oook het advies om ons open te gaan stellen voor Gods Geest, hoe meer Hij van onze geest mag delen destebeter kan Hij zijn werk doen is ons leven.
Komen we te overlijden zullen geest en ziel meegaan naar of de Nieuwe Hemel of op de Nieuw Aarde mogen vertoeven, mar omdat het toch onder de Grote Koning komt te staan maakt dat niet zo veel uit.
Maar ik hoop dat we wel allemaal in de zekerheid mogen leven dat het wel goed komt omdat God bepaalt wat goed voor ons is en we dankzij Jezus eeuwig Leven mogen beërven, puur door genade en gelukkig geen eigen verdiensten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:06
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje.
Mijn klacht is dat men zich niet aan het grote gebod houdt wat Jezus ons gegeven heeft, ook dat men zich niet houdt aan hoe mannen zich behoren te gedragen naar hun vrouw toe. Ook duidelijk omschreven door God, wat deze orthodoxe joden doen is zich verheven voelen boven hun vrouw ipv haar dienstbaar te zijn zo Jezus dat ons heeft voorgeleefd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 01:54
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Lieve mensen ik ga een poosje tussenuit. andere dingen doen
in de wereld van echte leven tijd anders gaan indelen................. wie weet van de herfst weer ......misschien
wees lief voor elkaar Geloof hoop en liefde Gods liefde is centraal voor eeuwig
liefs Joannie |
Alle goeds en Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 mei 2013, 04:36
Onderwerp: Koningshuis
|
|
|
Wij hebben een pracht stabiel koningshuis ondanks de negatieve dingen die gebeurd zijn. Een blijk van inzicht op zaken en zo du soa naar Engeland te gaan in WW2 was een goede zet omdat men zo beter in vrijheid door kon gaan met regeren. met zo'n figuur als Hitler was men zijn even niet zeker omdat alles wat hem niet beviel ter dood veroordeelde.
Gelukkig hebben we goed koninginnen gehad en ik ben er van overtuigd dat Willem en Maxima ook goed staatshoofden zullen zijn. Mede omdat het ook heel veel voordeliger is dan een republiek, moet het hier niet veranderen.
Wat een pracht dag was het op 30 april, welverdiend voor ons vorstenhuis. En wat kwam op de tegenstanders hun oproep af, maar een paar mensen de meesten gingen genieten van een superdag, of niet dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 15:36
|
|
|
Zo het er nu voor staat heb ik geen problemen met de vaarderij dat, een stukje omrijden is geen probleem, heb ik ook al bij de pannenkoekerij gedaan, maar misschien komen er wel uit Ede zelf vandaan.
In goed overleg is veel mogelijk, maar je bent in ieder geval verzekerd van vervoer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 13:03
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Zelfs Jezus wat heeft gedaan as tot voordeel van ons, maar we zullen ons oude leven wel moeten afstaan om het nieuwe te kunnen ontvangen.
Zelf heb ik alles gegeven aan mijn vrouw en kinderen, puur omdat ik van hen hield. Mijn verlangen was dat men liefde terug gaf en dat heb ik ook gekregen. Ik wil een ander helpen, maar wil eigen er we waardering voor terug, geen geld of goed.
Ik denk dat liefde zonder voorwaarde geen bestaansrecht heeft. Men mag gerust als voorwaarde stellen dat de liefde beantwoord wordt en zo kans krijgt om te groeien. Als ik zie dat die 4 fantastische knapen van mij, het fijn vinden om een tuut en kroep ( kus en knuffel) te krijgen dan wel te geven, is dat ware rijkdom door voorwaardelijke liefde. Dit kom omdat de liefde bij ns een kwestie is van geven en krijgen ipv geven en nemen.
Het mooiste wat Jezus ons bevolen heeft is de Liefde, hebben we de Liefde niet is alles waardeloos, zelfs al zouden we de gaven van de Geest bezitten.
om de ware liefde te vinden stellen we zo ook onze eisen toch, dus eigenlijk al een beetje bezig om voorwaarden te scheppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 07:25
|
|
|
WILLEM618 schreef: | we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar)
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 |
Wat mij betreft, ik ben ook weer van de partij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 01:05
Onderwerp: Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, maar nu noem je wel eventjes wat op.
Ja, naar dictators zoals Hitler hoef je natuurlijk, moet je zelfs niet naar luisteren. Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid wel op zijn plaats, zoals Joden in huis nemen, etc.
Maar ja, ik bedoel nu, als ik zo eens naar Willem Alexander, Maxima, Rutte kijk, ja, dan heb ik toch wel het gevoel dat ik hun sympathiek vind. en dat ze doen wat ik hun vermogen ligt, ja dat idee krijg ik. (Nou volg ik nauwelijks politiek, heb er ook geen verstand van ook). Maar ja, ik heb wel het idee, dat wij hier veilig en rustig leven.
Fftjes, ik lees het nu pas....Babymoorden? Jij doelt op abortus, ja, dat is toch wel zeker de beslissing van de moeder, en is hier helemaal niet verplicht, ik krijg zelfs de indruk dat de algemene opvattingen zijn dat men vindt dat je geen abortus moet doen.. |
Wij hebben een fantastisch koningshuis en ik zie in Willem en Maxima waardige opvolgers van Beatrix. Wat Rutte en ook Samson betreft, die hebben niet veel op met christelijke maaatstaven en zullen dan ook meer toestaan dan God wil gelijk abortus ja. Natuurlijk is het wel moeders keuze omdat te doen, maar mogen wij het leven dat God geeft zelf ten einde brengen dmv abortus, het is de staat die het geleagiseerd en wettig gemaakt heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:55
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Toch nog hier ook maar een keer, Roelande , vanharte gefeliciteerd vele gezegende jaren in goede gezondheid er achteraan gewenst
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 29 januari 2014, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 14:03
Onderwerp: Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
|
|
|
Is en dictator die tegen God en Zijn gebod ingaat wel door God aangesteld, of heeft zo'n iemand zichzelf aangesteld. Kim Jong-il, Noord-Vietnam Hitler, Duitsland Moammar al-Qadhafi, Libië Isaias Afewerki, Eritrea Omar al-Bashir, Sudan Islam Karimov, Uzbekistan Bashar al-Assad, Syria U Thein Sein, Myanmar G. Berdymukhammedov, Turkmenistan Raul Castro, Cuba Teodoro Obiang Nguema, Equatorial Guinea Hugo Chavez, Venezuela Robert Mugabe, Zimbabwe
Zo maar een paar namen die op antichristelijke wijze hun machtt hebben verkregen, sommigen zien hun naaste niet staan en als je bijvoorbeeld ziet hoe gehersenspoeld het Noord-Vietnamse volk hun leider vereerd, dan hoeft men zich beslist niet te houden aan die gehoorzaamheid.
Wat wel een heel grote indruk maakte was dat bij een "Nacht van gebed" bijeenkomst eeen paar jaar terug, Noordvietnamese christenen vroeg om gebed voor hun onderdrukkers. Hun motto was bid vooral voor hen, wij zijn al gered.
Maar ook hier als men er wetten door wil drukken die tegen God en wat Hij wil ingaan, mag men daar niet aan gehoorzamen gelijk de babymoorden (in 2010 al zo'n 32000).
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 5 mei 2013, 00:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:53
Onderwerp: NEDERLAND GAAT EEN GROTE VROUW MISSEN!
|
|
|
IFAN841 schreef: | Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt! |
Zeer domme uitspraak die je hier doet en getuigd van weinig respect voor de medemens. Er is volgens mij nog nooit een paus geweest die zich zelf als plaatsvervanger van Jezus heeft gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:21
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
PETRA373 schreef: | jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet . En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij. |
Dat is ook maar het beste, gelukig is Jan niet de enige die aan gebedsgenezing doet en gebeurd het veel meer en gelukkig krijgt Jezus de eer die Hem toekomt. We hebbeneen machtig God die zo veel van ons houdt en nabij wil zijn. We krijgen geen antwoord op onze waaroms vragen, maar mogen ten alle tijde wel bouwen op Zijn Zekerheden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 12:50
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | 1 van de vragen , vroeg mijn dochter,
waarom zijn er zoveel verschillende christenen? waarom zoveel verschillend in denken? En welke geloof is wel goed?
ik vraag mij af, of ik het goed heb geantwoord? Er is maar 1 God, het is net waar je thuis voelt wat bij jou past........... Ik vraag mij af een buitenstaander die langs de zijlijn staat wat zal die buiten staander van ons denken
als wij , als christenen ook al niet met elkaar eens zijn? |
Als wij maar in gedachtne houden waar het werkelijk omdraait, zo mogen wij deel uitmaken van het Lichaam met Jezus als hoofd. De ene gemeente zal de hand zijn en de andere de voet en weer een ander een ander lichaamsdeel.
Waar het ewel om draait is dat we elkaar niet in de haren vliegen over wat dan ook, maar elkaar juist bij staan in alles. Helaas is door eigen inzicht verdeeldheid ontstaan in de gemeente, maar al sw emaa rvasthouden aan Jezus en Hem te blijven volgen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 30 april 2013, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 14:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jazeker heb ik die meegemaakt. Ik praat niet alleen van horen zeggen. En wat mij opviel was de commercie rond de persoon Jan Zijlstra......Je kan genezen worden maar......en ik denk als je die gave hebt om te genezen dat je dan niet zo commercieel te werk moet gaan. Zeker niet als ik van jou lees dat hij ook nog gewoon een salaris krijgt......Dan hoeven de machtigingen ook niet op de stoelen en hoeven die grote emmers ook niet rond voor de collecte..... Een boodschapper van God hangt niet van die prijskaartjes aan zijn genezingen.....En zijn die genezingen spontaan of waren die mensen ook onder doktersbehandeling? Het trieste is dat mensen die genezing zoeken alles wel willen geven om dat maar te krijgen en ik vind dat men daar handig gebruik van maakt......Maar dat is een persoonlijke mening. Toch wat goeds over de goede man: ik vind het knap als ik hoor dat hij net zo lang door gaat met "genezen"in die diensten tot de laatste aan de beurt is geweest en ik begrijp dat dat wel eens tot één of twee uur 's nachts is...... Volgens mij is het iemand die zich "machtig' of zoals gezegd een Apostolisch Overziener voelt en daardoor enige zelfreflectie mist......en dat is jammer.... |
Mee eens, men moet ten alle tijde Jezus als voorbeeld houden. Wanneer men op de commerciële toer gaat of zich zelf boven anderen uitgaat staan ben je verkeerd bezig. Alleen Jezus mocht zich superieur voelen omdat Hij Gods zoon is, Hij gaf in Zijn zendingsopdracht duidelijk aan dat men moest gaan en er op vertrouwen dat God hen geven zou wat ze nodig hadden.
Helaas komt het verkeerde te vaak om de hoek kijken (gelijk ook met Benny Hinn en Tod Bentley), he zal goed begonnen zijn, maar oordelen cq veroordelen is aan God, het beste wat wij kunnen doen is hen opdragen in ons gebed en vragen of ze het juiste pad maar mogen gaan bewandelen.
Dit omdat Jezus graag iedereen bij Hem wil hebben en dat hij niet hoeft te zeggen "ik heb u niet gekend", omdat men wel in Zijn naam genezen heeft, want dat is wat er dan aan de hand kan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 14:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wie zijn 'wij'.
Ik denk dat namelijk niet.
Ik snap het zinsverband niet en ik snap niet waar het op slaat; maw, ik begrijp er niets van:
In mijn omgeving zijn al heel veel mensen gaan geloven door wat ik zeg. Als de gelegenheid daar is. Als het er toevallig over gaat heb ik het erover.
Ik denk juist dat door mensen als Zijlstra juist veel meer mensen afhaken van het geloof, of al zijn ze twijfelende, dan kunnen ze doorslaan naar niet geloven.
Maar goed, wie zijn 'wij'. Ik hou er niet zo van als mensen in de wij vorm, en dus ook maar gelijk even voor anderen gaan spreken, en ik snap niet dat als Willen 'wij' dan niet dat ze tot geloof komen ofzo. Nou, ik iig wel.
Dus, misschien kan je het in de ik vorm uitleggen, of uitleggen wie je met 'wij' bedoelt. |
Dus vindt jij het jammer wat Jan Zijlstra is overkomen en zie je hem liever weer als dienaar Gods in de Levenstroom aan het werk? en zo dat hij zijn genezingsdiensten weer ten volle kan uitvoeren, of zit er toch iets van jou bij dat wij, van waar ik het over heb, natuurlijk niet in die extreme vorm waar ik het in gegoten heb, maar gezien je reactie er op zie ik dat dus eigenlijk wel.
Desalniettemin , prachtig dat je zo een werktuig van God mag zijn door wat je aan anderen kan getuigen als kind van God en zij zo to geloof komen, keep up the good work.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|