Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:07
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
En ook nog even hier...van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Hannah! Maak er een mooie dag van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 10:10
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
Fijne avond samen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 08:45
Onderwerp: wonderen
|
|
|
Zomaar ff een rijtje: *elke nieuwe dag *alle kindjes die geboren worden *weer een jaar ouder mogen worden *de prachtige natuur * genade * liefde * verhoord gebed * vrede in je hart in moeilijke tijden ...en vul zelf maar in...
Mooie aanvulling, Hannah!
Wie volgt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:50
Onderwerp: wonderen
|
|
|
Het valt mij op dat het begrip "wonder" veelvuldig gekoppeld wordt aan genezingswonderen en dat is ook zo, elke genezing is een wonder.
Maar wonderen zijn meer dan alleen genezingen...
Zomaar ff een rijtje: *elke nieuwe dag *alle kindjes die geboren worden *weer een jaar ouder mogen worden *de prachtige natuur ...en vul zelf maar in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:19
|
|
|
Carmen en Mirrie...van harte gefeliciteerd met weer een jaar erbij! Een fijne dag vandaag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 09:13
Onderwerp: Discussiëren
|
|
|
Wat een verhaal, Petra! Respect!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:53
Onderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
|
|
|
PETRA944 schreef: | Volgens mij met zachtmoedigheid en begrip en vergevingsgezindheid en met heel veel liefde voor ze. |
Jezus wees mensen op beide manieren hoe fout ze waren. Zowel met zachtmoedigheid en geduld zoals bij Zacheus, alsook met woorden als "adderengebroed" bij de farizeeën. Ook ging Jezus als een razende tekeer op het tempelplein toen daar dingen gebeurden die te erg waren voor woorden.
Maar er is een heel groot verschil...Jezus wist bij wie Hij wat moest doen om te laten zien wat niet goed was.
Wij weten dat niet (altijd) en wij moeten niet op Zijn stoel willen gaan zitten!
Dé opdracht is daarom ook: "heb je vijanden lief, bid voor hen, zegen hen"! Behandel hen zoals jezelf ook graag behandeld wilt worden...met liefde, respect en geduld!
Dat wil niet zeggen dat je dus alles maar moet accepteren en goedkeuren. Je mag best aangeven dat je het met bepaalde dingen niet eens bent, dat jij denkt/gelooft dat God dat ook niet fijn vindt, maar alles staat en valt met de manier waarop je het brengt...met liefde, respect en geduld!
Mocht iemand dat dan toch niet ter harte nemen, probeer het dan los te laten en over te geven aan God, Hij weet wel raad hoe die mensen aan te pakken! En ja, ook ik weet hoe moeilijk dat is...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 3 oktober 2012, 15:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:04
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geslaagd voor mn examen In een heel druk jaar met 2 zorgenkindjes (1 blijkt asperger te hebben en de andere had/heeft een motorische ontwikkelingsachterstand) tussendoor toch maar mooi voor elkaar gekregen. Stiekum ff trots op mezelf |
Gefeliciteerd, knap hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Moed scheppen doe ik wel met 7 bezichtigingen, niet voor niets gesopt en geplenst en huis strak getrokken. |
Wow, toppie zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:30
|
|
|
JANS221 schreef: | Pfff,..........vandaag doe ik mee aan de open-huizen-dag! soppen, poetsen, opruimen, weggooien, zemen, boenen, vegen, zuigen, stoffen, wassen....... Nu nog even de laatste dingen opruimen. Dat er maar veel mensen mogen komen........
(en als er niemand komt is mijn huis weer eens helemaal schoon!) |
Suc6!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 08:37
|
|
|
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Leanne! Een fijne dag vandaag en voor het komende jaar Gods zegen toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 19:56
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Strak plan! Hieronder volgt het programma:
1. Verzamelen en inspannen ergens in het midden van NL 2. Huifkartocht over de grote stille heide 3. Nog een huifkartocht omdat Leanne de kurketrekker vergeten is 4. Indrinken 5. Uitspannen 6. Uitspanning
| 7.inspanning
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 19:25
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je mag niet veroordelen? Maar wel vermanen en onderrichten???? Dus iemand in alle oprechtheid met een partner trouwt van het zelfde geslacht mag je die wel vermanen maar niet veroordelen......? Wij moeten ons niet verbeelden dat we voor God moeten spelen he? Vooral zoals wij denken dat God het bedoelt...... |
Goed lezen, Willemijn, achter het woordje "vermanen" heeft Gerrit ook "niet" geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 september 2012, 23:01
Onderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...
|
|
|
JEANNETTE963 schreef: | Josina, ik heb het boek ook gelezen, en het geeft zeker stof tot nadenken. Niet enkel de 'kerkmens' en de kerkleiding zou de blik kunnen verruimen van stellen- gezinnen naar ook singles, maar ook wij als singles zelf kunnen veranderen... Bezinnen op de vraag waar wij als christen( zowel de single als de getrouwde) onze identiteit vandaag halen is een punt wat voor ieder geldt. Net zo min als werk, geld of goed dat vaak zijn, is een romantische relatie dat. M.a.w. wordt onze identiteit bepaald door Jezus, of door het hebben van een leuke man of vrouw? Dan trek je de discussie in de gemeente meteen breder, ipv enkel te focussen op aktiviteiten voor singles in de kerk waar je misschien wel een leuke partner tegenkomt. Niks mis met die aktiviteiten, of met dat verlangen, maar je laat denk ik een waardevol stuk liggen...singles hebben zoveel te delen in de kerk, juist omdat zij in hun single leven God als enige en altijd aanwezige factor hebben kunnen ervaren... |
Ik heb het boek inmiddels uit en het is een aanrader, zowel voor getrouwde als ongetrouwde mensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:30
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
BILLY701 schreef: | Lieve Mensen
Per 4 oktober loopt mijn abbo. Ik ga jullie dus nu definitief verlaten. Wens jullie allen nog veel plezier hier op CM Het was voor mij namelijk een groot genoegen Gods zegen voor in de toekomst.
Groetjes Billy |
Het ga je goed en ook voor jou Gods zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:28
Onderwerp: 10 geboden
|
|
|
Hallo Desiree,
Welkom op CM en hier op het forum!
Fijn dat je op zoek bent naar God! God klopt ook bij jou op de deur en nu is het aan jou om die deur open te doen! Maar die deur open krijgen is niet altijd ff makkelijk en daarom is het goed dat je hulp vraagt. Dat kan hier, maar ook zeker in je eigen omgeving. Ik kan je daarom adviseren om een Alpha-cursus te gaan doen. Op de site van de Alpha-cursus kun je zien wat er zoal behandeld wordt, hoe het in z'n werk gaat en waar er een bij jou in de buurt is. http://www.alpha-cursus.nl/
Sterkte en suc6 in je zoektocht! Ik zal voor je bidden!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:53
Onderwerp: speed date in alphen aan de rijn
|
|
|
PETRA944 schreef: | nee hoor, was gewoon super blij met een mail van hem en oké dan wil je op het dak gaan staan en met een vlag zwaaien enzo, ha ha maar pfffff een opmerking op cm en jullie blijven doorzeuren..... nee nee nee ik zeg niks. dus terug ontopic speetten, dat ga ik ook es proberen als ik 64 ben of zo en nog vrijgezel, omdat die man misshcien toch het forum leest en dit allemaal leest. help |
Haha, zo dit bericht weer ff boven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:34
Onderwerp: speed date in alphen aan de rijn
|
|
|
Ik krijg het idee dat Petra het stiekem toch wel heeeeel graag wil vertellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:33
|
|
|
MARIO216 schreef: | Om 06.00 uur gaat mijn vliegtuig. Hopelijk waait ie de goeie richting op. |
Fijne vakantie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 12:00
Onderwerp: Een broodje veulen uit Benin
|
|
|
PETRA944 schreef: | Sorry josina, heb inderdaad met me losse pols in verontwaardiging geschreven, niet bij nadenkend ik met die woorden anderen kan kwetsen, |
Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 10:31
|
|
|
PETRA944 schreef: | En nuchter tegen aan, vind het mens onterend zulke verhalen, gruwelijke evrhalen over enge zwangerschappen, kan wel merken je zelf nooit zwanger bent geweest. zo boze verontwaardigge petra die maar es gaat beginnen. leuk voor vrouwen die in verwachting zijn, om zulk soort dingen te lezen, nee zon verhaal is niet van god. dat gaat er bij mij niet in. |
Ik begrijp dat je boos bent, maar met dit soort dingen zeggen "pak" je niet alleen Zwaan, maar ook andere vrouwen...dit voelt nl ook heel niet fijn om te lezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 08:11
|
|
|
ANNA415 schreef: | Bah, ronduit smerig!!!
Ik zie de nut niet om zo'n bericht (en zeker met deze foto ) te plaatsen op het forum. |
Idd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 22:49
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik voelde me schuldig naar God toe omdat ik had beloofd bij mijn ex te blijven in voor en tegenspoed, tot de dood ons zou scheiden. Maar God heeft mij laten zien dat het de beste keuze is geweest die ik heb kunnen maken in mijn leven. Voor mij maar meer nog voor mijn jongens. Ik hield nog van hem toen ik de scheiding aanvroeg. Maar was voor mij ook zoals jij zegt: op een gegeven moment kun je gewoon de kar niet meer trekken. |
Idd!
|
|
Naar boven |
|
|