ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIO216 schreef:
Als de Jehova's komen is het moment gekomen om in dekking te gaan. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten.

kreeg net ook al een bezorgde mail...hierbij mijn antwoord

wees niet bang.....ik heb met ze gesproken. sta vast in mijn schoenen. Heb een heerlijke gemeente waar ik bij kerk. Een heerlijke God die mijn vader is.

Ik weet de verschillen tussen mij en hen, ben mij daar terdege van bewust.

Ik spreek wel meer met hen....getuig dan van mijn christen zijn, bestrijd het punt dat zij de enige ware God aanbidden. En ik hoop dat zij ook eens inzien dat God de God is die veel ruimer is dan zij doen geloven. Een God die inderdaad middelen geeft, dat mijn ziel niet in het bloed zit, dat Israël nog steeds God's uitverkoren volk is, en dat wij 'heidenen' God's kinderen mogen zijn, maar dat Israël nog steeds zijn oogappel is.

Ik durf die confrontatie met ze aan, ik laat mij echt niet ompraten. Mijn geloof is er sterk genoeg voor, en God's Geest, bemoedigt mij dat te doen.

Maar ik begrijp jouw bezorgdheid wel hoor....bij mij is het echt geen interesse in hun beleving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 17:46
BerichtOnderwerp: Queen and gospel

PIETER649 schreef:
tuurlijk... niets moet, het mag... en ondertussen wel ff iemand met een schuldgevoel opzadelen.. Gefrustreerde smiley

ik luister alleen naar muziek in de auto, en dan alleen radio, als ze t van mij moesten hebben ging de muziekindustrie compleet failliet.
geen knaak over voor n cd, ook niet illegaal gedownload ofzo...

vroegah, toen alles betah was, kocht ik veel hardrock, AC/DC Guns n Roses Metallica... heerlijke muziek!!! Verliefde smiley ook nu geniet ik als die muziek op de radio voorbij komt Lachende smiley

heerlijk lijkt me dat.....luisteren naar de volgende teksten:
en dan niets voelen van .....hé...ik ben christen hier kan ik NIET naar luisteren

ff zomaar wat AC/DC
......
Going Down, Party Time
My Friends Are Gonna Be There Too

I'm On The Highway To Hell

No Stop Signs, Speed Limit
Nobody's Gonna Slow Me Down
Like A Wheel, Gonna Spin It
Nobody's Gonna Mess Me Round
Hey Satan, Payin' My Dues
Playing In A Rocking Band
Hey Momma, Look At Me
I'm On My Way To The Promised Land

I'm On The Highway To Hell
(Don't Stop Me)

Hell's Bell's, Satan's Gonna Get You, Satan's Gonna Get You.
Hell's Bells, Satan's comin' to you
Hell's Bells, he's ringing them now
Hell's Bells, the temperature's high
Hell's Bells, across the sky
Hell's Bells, they're takin' you down
Hell's Bells, they're draggin' you around
Hell's Bells, gonna split the night
Hell's Bells, there's no way to fight, yeah
Ow, ow, ow, ow
Hell's Bells

en zondag weer psalmen zingen in de kerk...

kom op dat kan je niet menen dat je dat kan ????????
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 17:36
BerichtOnderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem

GRIFFIN748 schreef:
niet om je te ontmoedigen (en volledig off-topic): da's een Q7 op Youtube.

en de foto is een mooi staaltje van CT/Photoshop (soort van opgeblazen TT Roadster)

ok....dacht toch echt dat t een Q8 was, en internet stond vol met plaatjes van zo'n Q8 ding.......
Dan is het een Q7 dat ie heeft.....al met al blijft een vliegtuig om in te rijden.

en als ik dan weer in mijn eigen autootje stap....weet ik gelijk weer dat ik eigenlijk ook zo'n ding verdien....hahaha alleen krijg t niet.
Denk dat ik de bijtelling niet eens kan betalen, laat staan de 1-op-sleurp benzine kosten
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 15:26

GRIFFIN748 schreef:
knap...rijden in een auto die niet bestaat... Knipoog smiley

eh...... http://www.youtube.com/watch?v=9ZuTmoNPXg4&NR=1

Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 15:20
BerichtOnderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga

VISSER278 schreef:
Nog geen 2 dagen en hij is er al Clown smiley

iets langer geduurd dan 2 dg........ maar vooraf had ik intentie om lang ff niets met CM te doen...had tijd nodig voor mijzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 15:18

VISSER278 schreef:
Tot het besef komen dat ik nu echt 3 weken vakantie heb. Lachende smiley

yeah......!!!!!!! neem lekker de tijd voor jezelf. Geniet en rust uit !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 15:17

GRIFFIN748 schreef:
ik zou best meer willen werken dan de 40 uur die ik nu werk.

maar helaas.....het mag niet van de rijtijdenwet.

ik werk nu vaak 4x9,5 + 1x7 uur en dan 's avonds thuis nog wat...... krijg er maar 38 betaald......
Sinds jaar heb ik een HTS stagaire bij mij voor 3dg/wk voor 2jr lang....ben ik wel blij mee. Werk niet veel meer 's avonds, want het werd echt te gek.
Gelukkig was directeur nogal makkelijk toen met mijn verlofdagen......scheurde vaak briefje door.

Nu zou ik t liefst 4x9uur werken, maar ja.....dat zal wel niet gaan, t schijnt dat ik die ene dag ook onmisbaar ben ????

Van bovenstaand artikel herken ik wel wat dingen. Soms was het zelfs zo erg dat ik mijn dingen buiten mijn werk om als hobby en kerk liet schieten omdat ik het te druk op mijn werk had.

Dit jaar wil ik een groeigroep van onze gemeente gaan leiden, dus dat zal wel avond per week gaan kosten.....maar heb daar zin in. Goed om dingen buiten mijn werk om te gaan doen.
T was na mijn scheiding ook een vlucht geworden, omdat ik geen zin had om alleen thuis te gaan zitten. Half 7 s avonds al klaar met eten/opruimen...de muren spreken niet hè ???

Maar dit afgelopen jaar heb ik daar dus een punt achter gezet....tijd voor hobby, vrienden, kerk, kinderen.....daar gaat het toch om in het leven.
En mijn werk....ja dat blijf ik geweldig leuk vinden, maar wat niet af is...dat is voor morgen. En mijn naam staat niet voorop het pand geschreven, zo denk ik wel eens dat t mijn zaak is, maar ik rij mijn eigen auto....en de baas die rijdt een audi Q8......pff rij wel vaak in dat ding....lijkt wel een vliegtuig
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 14:52

Gelezen vanmorgen in de krant

De term ’workaholic’ wordt regelmatig lichtelijk spottend gebruikt. Een beetje in de categorie ’je bent getrouwd met je werk’. Maar workaholisme, of werkverslaving, kan ook dermate ernstige vormen aannemen dat het grote gevolgen heeft voor de werknemer zelf, het privéleven van de werknemer én voor de organisatie.

Probleem is alleen hoe je werkverslaving herkent. Deze werknemers werken vaak harder dan de gemiddelde medewerker, maar vanuit de verkeerde motivatie. „Werkverslaafden vinden doorgaans dat ze nog niet genoeg gedaan hebben, en werken daarom door”, „Dit in tegenstelling tot bevlogen werknemers, die harder werken omdat ze plezier in hun werk hebben.”
Workaholisme is gedefinieerd als veel werken, maar ook dwangmatig, dus vanuit een soort innerlijke drang om te werken.

„Werkverslaving wordt nog niet echt serieus genomen als probleem. Naar burn-outs bijvoorbeeld, is veel meer onderzoek gedaan.” En dat terwijl er legio nadelige gevolgen zijn van werkverslaving. De workaholic neemt in het algemeen te weinig tijd om uit te rusten van het harde werken, wat uitputting en andere lichamelijke ongemakken tot gevolg heeft. Het thuisfront heeft daar last van. Maar ook de werkgever kan op den duur nadeel ondervinden, bijvoorbeeld omdat de werknemer uitvalt.
„Daarnaast hebben werkverslaafden de neiging om heel veel werk naar zich toe te trekken”, „Maar ze blijken het werk niet terug te delegeren aan anderen als blijkt dat ze het niet meer aankunnen.”

Als buitenstaander is het lastig om het onderscheid te maken tussen bevlogen en werkverslaafde werknemers. „Hard werken kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Maar er zijn wel een paar signalen waar je als manager op kunt letten. Bijvoorbeeld dat iemand geen plezier in zijn werk heeft en niet meer wordt uitgedaagd, maar toch keihard werkt. Een ander teken is dat er vanuit het privéleven wordt geklaagd, maar dat de werknemer daar niets mee doet.

De werkgever moet zich er terdege van bewust zijn dat hij een belangrijke rol vervult in werkverslaving. Zo kan de leidinggevende zelf een te hoge standaard zetten door ’s avonds uren lang te blijven zitten terwijl het gros van de collega’s al naar huis is. „De cultuur in een bedrijf kan een grote invloed hebben op de manier waarop de werknemer denkt. Daarom is het goed als de leidinggevende duidelijke grenzen stelt. Daarnaast moet een bedrijf zorgen dat arbodiensten heel toegankelijk zijn.”

Herkennen is één ding, maar verandering van gedrag is iets heel anders.
„Het belangrijkste is dat de workaholic zelf inziet dat er iets moet veranderen. Het kan helpen om alternatief gedrag aan te leren. Bijvoorbeeld door een schema op te stellen, waarbij tijd wordt ingeruimd om dingen met familie te doen. Dan moet je wel stoppen met werken.”
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 14:46
BerichtOnderwerp: PC-problemen

TESSYBEAR731 schreef:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej gelukt!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Thanks!

tjonge........ heb het al aan tientallen uitgelegd via mails en telefonisch.
Allemaal vonden ze t zo leuk in mijn profiel.....

maar jij overtreft de stoutste verwachtingen...in 3 korte zinnen is het je gelukt !!!!!!!

Ik zou ICT'er worden als ik jou was.. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:55
BerichtOnderwerp: Voor Eeuwig

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:46

lekker in de zon in de tuin mijn ontbijtje.

Sigaar erbij.....me verwonderen over mijn leven.
Gedachten laten gaan over alle goeds

En vanmorgen een fijn gesprek met Jehova's gehad over geloof. En dat God niet alleen te vinden is in besloten clubjes, maar dat we allen het kruis van Jezus moeten vinden. Zijn genade daar ontmoeten en ons verwonderen over Zijn liefde. Ze waren zeer verblijd zo'n gesprek te hebben en wilden graag nog een keer met mij spreken. We zijn bewust de verschillen over bepaalde punten uit de weggegaan en hetgeen waar het uiteindelijk omgaat besproken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:18
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Had je bijna ingehaald Clown smiley

ja....en dat stond mij nou tegen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:17
BerichtOnderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga

GRIFFIN748 schreef:
ook gij Brutus: 11 dagen zonder CM...nog nèt geen rekord...

Clown smiley

Nee... ik ben 12 dagen met vakantie geweest.....en nu een 5-tal dagen terug in Nederland...dus 17 dagen zonder.

Maar in die tijd wel contact gehad met aantal van CM hoor...dus niet helemaal verstoten geweest van hetgeen hier. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:15

TESSYBEAR731 schreef:
Hmm...dan wil 1 van jullie me ook vast nog wel een keertje uitleggen hoe ik een youtube clipje op men profiel plaats?

Lukte namelijk maar niet, maar dat zal dan ook wel met Chrome te maken hebben Smiley die vol vragen zit

ja met Google Chrome lukt dat niet.

Moet je via IE doen

embedded code van YouTube copieren, in je profiel plaatsen, opslaan, weer terug naar dat stuk profiel....weer openen en weer opslaan....en je filmpie staat er Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:12
BerichtOnderwerp: Kinderkamp

DANIEL777 schreef:
op weg naar zijn bedje zeker Knipoog smiley

wel lastig als je je contactlenzen kwijt bent...... en het spoorvan je zweetsokken moet volgen op de weg naar je bed Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:42

JONATHAN890 schreef:
ik moet ff inhaal actie gaan starten....hahhahaha

verslaafd welneeeee Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:41

MARIO216 schreef:
Wegens een storing geen top 5 deze week, teller is kapot Knipoog smiley

ik moet ff inhaal actie gaan starten....hahhahaha
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:40

TESSYBEAR731 schreef:
Krijg nou niks! Dus dat ligt aan Google chrome? Geschokte, onthutste smiley

En ik maar denken dat Chris me gewoon niet voor vol aan zag Verlegen lachende smiley

rest mij nu dus de vraag of gebruikers van Fire-Fox ook problemen ondervinden, dat niet alle knopjes/emoticons/tekst opbouw goed funktioneren.
Het lijkt er dus namelijk op dat web-sites geschreven worden voor IE gebruikers.....zucht...kunnen we niet alles van B.Gates afschaffen.

Moet nu ook weer een oplossing zoeken voor updates van XP-SP2 die niet meer gemaakt worden. Dus XP-SP3 maar installeren?
Op mijn PC draait dat al, nu mijn laptop nog ...maar die heeft XP-media en de update naar SP3 kan ik niet vinden. Geen idee wat er gebeurt ......
Ach.....heb altijd nog een pc staan. Dus ga het gewoon doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:35
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?

Macht bij het kwaad of de macht bij God?
Tijdens mijn vakantie heb ik ook nog eens wat zitten mijmeren over iets waar ik met anderen wat discussies over had. Over het feit dat God alles in Zijn hand heeft, en dat niet zonder Zijn wil zou gebeuren.

Voor mij roept dit altijd een punt op waar ik niet uitkom. Heel erg oneerbiedig zeg ik dan wel eens....laat God dan zelf dat maar komen vertellen, tegen die moeder die met haar van de honger stervend kind op schoot zit, tegen die kinderen, waarvan de moeder sterft aan Aids, tegen die weeskinderen in Haiti die hun ouders begraven hebben in een massagraf.

Ik las zomaar eens wat stukjes

1 Joh 5:19 We weten dat wij uit God voortkomen, terwijl de hele wereld in de macht is van hem die het kwaad zelf is.

Luc 4:6 De duivel zei tegen Jezus: ‘Ik geef u de macht over dat alles en ook de roem die ermee gepaard gaat, want ik kan daarover beschikken en ik geef het aan wie ik wil; als u in aanbidding voor mij neervalt, zal dat allemaal van u zijn.’

Op heel veel plaatsen in de bijbel staat dat de duivel de overste van deze wereld is. In Genesis 3: 17 staat dat God de akker vervloekte. In Job lezen we ook dat God de duivel zijn gang liet gaan op Job, alleen zijn leven mocht hij niet nemen.

Hoe verhouden zich natuurrampen, ziektes, dood en verderf zich in deze.

Hoe vaak wordt niet gezegd dat bij dergelijke dingen God dat doet, dat wij niet moeten toornen aan God's almacht, een God die straft etc... zomaar wat woorden die over God gesproken worden.

Maar als ik dan lees over dat de macht blijkbaar ligt bij satan...zijn dan de rampen die gebeuren niet de verantwoording van hem die de macht in handen heeft??
En is dat ook niet de duivel zijn verlangen dat wij God's almacht gaan betwijfelen, God ter verantwoording roepen, God zelfs als een fabel gaan beschouwen. Wan t hoe kan een god nou liefhebben als die rampspoeden in ons leven geschieden.?

Is God dan niet bij machte om dingen te doen? Natuurlijk wel. Kijk naar de geschiedenis van het volk Israel bij de uittocht en op hun toch naar het beloofde land. Kijk naar het oordeel over Sodom en Gommora.
Maar in al die verhalen lees ik 1 belangrijk iets...God redde degene waar Hij een plan mee had. God treedt in al die gevallen bevrijdend op. God grijpt daar in, ja, hij tart de macht van het kwaad om te laten zien wie uiteindelijk de macht heeft.

In het boek openbaringen worden ook diverse rampspoeden aangekondigd, bij iedere bazuin, bij ieder verbreken van een zegel. Maar God's doel in dit alles is wederom een bevrijding van het kwade. De macht zal uiteindelijk toekomen aan wie hem behoort. Namelijk Jezus het Lam als koning.

Het toelaten van God dat deze dingen geschieden is dus voor mij hetgeen geschiedt. Ik vraag mijzelf en velen met mij....Waarom zoveel leed? en tot hoelang oh God?

2 Pet 3 :13 Maar wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

2 Pet 3 De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.

2 Pet 3:15 Bedenk dat het geduld van onze Heer uw redding is.

MAAR TOT HOELANG GOD IS DE VRAAG??
In de bijbel staat eigenlijk maar één ding, en dat is dat alleen God weet wanneer Hij de macht van satan zal afbreken en alles weer naar Hem toe zal halen, alle macht zal Jezus geschonken worden en uiteindelijk zal ook jezus zich onderwerpen aan God.
Maar de tijd hoelang nog, daarover schrijven Paulus, Petrus en Johannes allen hetzelfde. totdat het getal vol is. Tja....welk getal God in Zijn hoofd heeft weten we echter niet. Maar ik kijk er naar uit.

Hand 2:39 want voor u geldt deze belofte, evenals voor uw kinderen en voor allen die ver weg zijn en die de Heer, onze God, tot zich zal roepen.’

Rom 11:25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,

Openb 11:10 En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? 11 En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij.

1 Kor 15:24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft.

Efe 1: 8 Hij heeft ons in al zijn wijsheid en inzicht 9-10 dit mysterie onthuld: zijn voornemen om met Christus de voltooiing van de tijd te verwezenlijken en zijn besluit om alles in de hemel en op aarde onder één hoofd bijeen te brengen, onder Christus.

Openb 22:3 Er zal niets meer zijn waarop nog een vloek rust. De troon van God en van het lam zal daar in de stad staan. Zijn dienaren zullen hem vereren 4 en hem met eigen ogen zien, en zijn naam staat op hun voorhoofd. 5 Het zal er geen nacht meer zijn en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:33
BerichtOnderwerp: Ons bidden en Jezus boodschap

Ons bidden en Jezus boodschap
Wij leven in God's Koninkrijk. Ook al is dit niet zichtbaar. Geen paleis, geen manifestatie van Jezus als Koning in de wereld, geen rekening met God's wetten in de wereld.
En toch mogen wij weten, dat wij in God's koninkrijk leven. Als wij Jezus als verlosser aannemen, zien dat wij zonder Hem buiten god leven, als wij ons hart en ons leven aan Hem geven mogen wij eten dat wij in God's Koninkrijk zijn.

Ons lichaam daar verlangt God van dat het een tempel van de Heilige Geest is. God's Paleis. Ons leven moet een leven zijn waarin wij Jezus weerspiegelen in deze wereld. Laten zien dat Jezus invulling geeft, liefde en genade is. Zo kunnen wij Jezus als koning laten zien van ons leven.
Ons leven waarin wij kunnen laten zien dat God's wetten rechtvaardig zijn. Hierdoor mag en moeten wij getuigen dat het leven met God goed is en een doel heeft.

Wat verlangt God van ons? Wij geven dan zo vaak het antwoord :'God liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf'
Maar als je dit naast je eigen leven legt betekent dit dat wij zelf een stap terug moeten doen. God moet dan naar de 1e plaats en wijzelf naar de 2e plaats. Al onze verlangens, al ons bezit, al onze dromen, al die dingen naar een 2e plaats.
Ook met 'je naaste als jezelf' betekent dit niet veelal, dat wij minstens 1 stap terug moeten doen, om maar naast die ander te komen staan? Zodat onze naaste ook onze gelijke wordt.

Vanwaar komt het toch dat wij daarmee zo'n grote moeite hebben? De woorden zijn zo vaak gezegd 'God liefhebben en onze naaste als onszelf'.
Maar als ik mijn bidden, mijn doen en mijn woorden en daden hiernaast leg. Dan zie ik dat ik regelmatig daarin faal.

Is het niet zo dat wij te weinig vertrouwen in God hebben? Dat wij te bezorgd zijn om ons leven, Hoe wij willen dat ons leven eruit ziet. Onze baan, ons huis, onze kleding, vakantie, onze partner. Met al die dingen doen we vaak niets anders dan laten zien aan onze omgeving : 'Kijk mij/ons eens, hoe goed ik/we het voor mekaar hebben, Ik heb geen zorgen, ik regel het zelf'
Waar ligt onze schat? Op aarde of in de hemel. Alle aards vergaat, ons leven uiteindelijk ook. Weten we waarnaar wij dan gaan? Ligt daar ons verlangen> onze schat?

Jezus boodschap is : 'wees niet bezorgd over je leven, verzamel geen schatten op aarde'
Maar hoe zit dat dan met onze verantwoordelijkheid? Wij hebben hier op aarde toch ook een taak? natuurlijk is dat waar maar hoe vak is het niet onze taak, onze invulling die we hieraan geven. En betrekken we God helemaal niet bij alle dingen die wij graag willen, bij verlangen dat er is en bij ons doen en laten?

God die zelf zegt dat Hij weet wat onze behoeftes zijn. Wij hoeven daar niet naar te zoeken, God verlangt een gaan in vertrouwen. God verlangt dat wij eerst Zijn koninkrijk , zijn gerechtigheid zoeken. En Hij zal zegenen bovendien, extra dus.

Maar wat bedoelt Jezus dan met die woorden 'zoekt eerst het koninkrijk en zijn gerechtigheid"
Als God's koninkrijk al begonnen is in ons leven....waarom moeten we dit dan wel zoeken?
Wat dan met onze behoeftes en verlangens? Is het niet zo dat die ook in dienst gesteld moeten worden in God's koninkrijk? Ten dienste van God dus? Dat we het zo moeten zoeken?
En onze verlangens zijn vaak zo anders dan wat God geeft. Waarom wil ik dat en krijg ik iets heel anders? Waarom geeft God wel dit, maar het ander niet?

Ja wij mogen alles bidden naar God, maar de verhoring is vaak niet hetgeen wij eigenlijk willen. Dat maakt bidden soms toch wel eens tot iets lastigs, als het verhoren en moeizaam ding is.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:32
BerichtOnderwerp: meer

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:31
BerichtOnderwerp: verwond

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:30
BerichtOnderwerp: niet alles

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:28
BerichtOnderwerp: kleuren

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:16

GRIFFIN748 schreef:
zo, da's vriendelijk....

Clown smiley

ach.....hannah mag dat tegen mij zeggen/vragen hoor..... ik weet dat ze het goed bedoelt.
Misschien is ze wel blij geweest dat ik er ff niet was, en weet ze nu hoelang ze het weer met mij op t forum moet stellen.
ach...wat maakt het uit....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:59

GRIFFIN748 schreef:
dan is wat ik nu op de radio hoor ('knocking on Heaven's door, Guns&Roses) helemáál fout, volgens sommigen.

't is verdikkie gewoon een goeie plaat, net als zoveel andere platen (ja, ook van Queen en Rammstein). waarom moet er toch altijd wat achter gezocht worden?

* Z U C H T *

knocking on heavens door........heel goede plaat...
The Alarm en U2 (beiden bands die christen singer/songwriters hebben) spelen dat nummer ook op concerten.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:56

HANNAH810 schreef:
heet ik je heel vriendelijk welkom, krijg ik dit........ Huilende smiley, smiley in tranen

maar goed; jona is er weer!!!
de opmerking die ik schreef was niet echt heel aardig, dus ja.........
toch maar even gewist!

zeg, jonathan; tot wanneer duurde je abonnement nou eigenlijk?
(wanneer ga je weer foetsie??) Lachende smiley met blinkend witte tanden

ik heb nu een 3-maanden abo genomen, gewoon voor de gezelligheid van het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:54
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?

ANNETTE792 schreef:
Gelukkig zend de EO geen rommel uitGefrustreerde smiley
Zelfs de EO wil tegenwoordig graag meedoen in het kijkcijfergevecht en de programma's worden er niet bepaald beter op.
40 dagen zonder sex......moet dat nou echt op tv?
Het nieuwe programma van Arie Boomsma, (loopt een man over het water..) haalde gelukkig de beeldbuis niet, maar geeft wel aan dat waar ze vroeger voor stonden steeds verder wegzakt.
Presentators die halfnaakt op een damesblad gaan staan, het scheppingsverhaal in twijfel trekken of mee willen varen in de gaypride....sorry hoor, maar waar ben je dan mee bezig?

sorry hoor....maar ik vind het geweldig dat de EO ook dergelijke programma's maakt, bereiken ze eens een andere groep dan de Nederland-Zingt mensen.

40 dagen zonder sex, laat alleen zien dat sex een verslaving is geworden voor die jongeren, laat zien dat het moeilijk is die strijd aan te gaan, laat zien dat er ook andere dingen zijn. De niet christelijke jeugd bereiken is iets wat heel lastig is. En van mij mogen ze dit soort programma's maken.
Jammer dat ze dan een heel goede presentator dumpen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:46

MARIEKE897 schreef:
dat probleem had ik ook, ondanks dat de pop-up blokkering voor cm eraf was!
heb nu mozilla firefox geinstalleerd, en geen problemen meer als ik met die browser surf... Lachende smiley

ik surf met Google Chrome...en ook dat gaat perfect.
Ik zal Fire-fox ook eens proberen...Google Chrome heeft wat nadelen.
Bij het tikken van een mailtje via CM, kan ik geen emoticons inplakken.
Dat schermpje staat er gewoon niet.
Ook bij het replyen op een mail, wordt de hele mail in elkaar gevouwen
enters en dergelijke worden niet herkend. Ook bij het wijzigen van je profiel kan je sommige dingen niet die met IE wel lukken.
Erg vervelend dat sites toch wat afhankelijk zijn van IE terwijl die explorer zo traag is...zucht
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:36

HANNAH810 schreef:
.

kijk hier kan je nou lekker op reageren....en punt

Maar ik heb vroeger alles wat zwart/rond en waar een naald op moest gedraaid....voor de jongeren...dat is een langspeelplaat, vinyl rond ding, waar een heel lange spiraal op gegraveerd zit, in die groef, zit wat oneffenheden, die dor een naaldje worden opgemerkt, door een versterker versterkt en het knalt uit je speakers......juist net als jij nu hebt...t knalt uit je speakers. Clown smiley

Maar....dan knaagte er wat aan mij... het overgrote deel van de metal-scene is alleen maar satan, dood etc.
De beste rock-bands uit de 70-er jaren.... hadden teksten waar ik echt moeite mee kreeg.

Queen is daar 1 van........ bohemian rhapsody......waar gezongen wordt over de duivel die de duivel opzij zet ??
AC/DC.......anti christ/dead christ
Led Zeppelin .....Stairway to heaven....ooit de volgende linc wel eens bestudeerd???
http://www.albinoblacksheep.com/flash/stairway

leuk voorbeeld voor omgedraaide muziek...of je er nou wel of niet in gelooft
of je nou wel of niet denkt dat het in je hoofd iets doet?
de band is niet OK

tja....dan vallen er heel veel bands af.

En wat was ik blij dat ik in die tijd de gospel scene ontdekte en U2 !!!!

En de beste rockband allertijden zijn voor mij dus U2 en dan nog een gospelband - the 77's (heerlijke vervanger voor de stones)
http://www.youtube.com/watch?v=aqKpiKJNDEE&feature=related
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 54 Volgende
Pagina 13 van 54