Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 16:59
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Waar blijft die ouderwetse zomer die zo vaak op kaarten staat. Met een blauwe lucht en heel veel mensen op de straat. Mis de koude ijsjes uit het kraampje op de hoek Is die ouwerwetse zomer nu helemaal zoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 12:04
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Maris ....wat ga je dan op de bbq gooien? |
de 2 katten en de hond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 11:08
|
|
|
Eerst begon de hond trappen te lopen en te blaffen. De katten werden er wakker van, en stond er een aan de slaapkamer deur te krabben. Ik de deur open gedaan en liet de kat maar binnen. Die begon te stuiteren op mijn bed. Even later stond de andere kat te mauwen bij de deur. Die ook mar binnen gelaten. Toen begonnmen ze beiden op mijn bed te stuiteren. Inmiddels was de hond stil. Meneer kat heeft me wakker gehouden met zijn gelebber. Nog 1 zo'n nachtje en ik ga een bbq houden. Jullie zijn hierbij uitgenodigd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:37
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
Het volk Irael werd in de woestijn besprenkeld met bloed, als teken van het verbond. En waarom dan? Waarom was dat nodig? Wel, omdat aan dat bloed van de Here Jezus Christus, inderdaad een belofte vast zit. De belofte van reiniging, en vergeving. Dus ook de kleine kinderen werden besprenkeld met bloed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:16
|
|
|
Vandaag knuffel ik mijn beesjes niet, omdat ze mij de halve nacht hebben wakker gehouden.
En verder een knuffel voor wie hem wilt hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:49
|
|
|
[quote=IMRE695]
Dan word het tijd voor veel caffeine
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:43
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
Daarom draag ik een gewoon kruisje, geen crucifix. Bij dat laatste heb ik het idee, dat het lijkt alsof Jezus nooit is opgestaan uit de doden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:38
|
|
|
[quote=IMRE695]
mogge, lekker geslapen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:32
|
|
|
[quote=MARIO216]
dat kan alleen als hij wakker is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 22:22
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik wil gewoon dat z'n baasje hem op komt halen |
er is vast wel ergens een paal waaje hem aan kan binden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:25
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
Neemt iemand dit hoekje van rel over?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:22
|
|
|
IMRE695 schreef: | De aap lust alles, behalve.... apennootjes. |
Lust je wel muffins? Die ik heb zit chocola in. Apen zijn verzot op zoetigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Kweenie, ik vàl nog om van de slaap..... |
heel veel koffie met caffeine drinken, dat schijnt te helpen. maar of koffie gezond is voor een aap , weet ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:52
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Bij deze wil ik iedereen bedanken die mij op welke wijze dan ook gefeliciteerd heeft. Ik heb gisteren een fantastische dag gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:38
|
|
|
nee jaap is geen leuke apennaam. aapie imre klinkt veel leuker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:53
|
|
|
IMRE695 schreef: | Vinnik wel lief, ja... |
dat is em..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Maarre.... hoe wat jouw fjadag vandaag, Mariska? Of heb je dat elders al verteld? |
In 1 woord : GEWELDIG
heb als souvenir een aapje gekocht.. zal ik hem naar jou vernoemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:16
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik ben ook wel eens tussen pinguïns beland... in het water....
Sinds die tijd mag ik alleen nog in het berenbos. Onder begeleiding. |
Niet in het apenverblijf? Tenslotte stamt de mensniet af van een aap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:57
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Als ik ik is dan is ik slim en jij dom. Want jij bent jij. Jij kan geen ik zijn. Want ik ben al ik.
Jij snap? Ik snap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:27
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Waarom eigenlijk?
Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.
Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen? Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.
Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen. Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken. Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?
Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.
Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden. Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan? Dat is toch verre van bijbels!
Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!
Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden. Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.
Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis! Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...
Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.
Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis! |
Ieder mens doet dagelijks nog zonden, en ieder dag hebben we tijd om te vragen of ze worden vergeven. Door Jezus lijden en sterven en opstanding, is er vergeving van zonden mogelijk, en daar herinnert het kruis ons aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:16
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
Ik ben iedereen dankbaar die mij vandaag een onvergeetlijke dag heeft gegeven. Bovenal bedank ik God dat ik 50 jaar mocht worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:48
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
effe tussendoor.....
ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:42
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Waarom eigenlijk?
Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.
Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen? Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.
Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen. Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken. Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?
Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.
Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden. Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan? Dat is toch verre van bijbels!
Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!
Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden. Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.
Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis! Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...
Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.
Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis! |
Bedankt dat je degenen die een kruisje dragen een idioot noemt. Voor mij betekend het kruisje iets heel anders. Ik behoor tot het "hokje" christenen. En het herinnert mij er dagelijks aan dat Jezus voor mij aan het kruis is gestorven en weer is opgestaan uit de doden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:52
|
|
|
kgaat lekker naar de dierentuin met de familie en daarna lekker bikken in een of ander restaurant...heb een heleboel kadootjes gehad, bloemen en een megakaart. we zitten nu aan de koffie met tompoezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:43
|
|
|
een aardbeiengebakje voor u,
en een kop koffie met slagroom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 08:32
|
|
|
Om 10.00 uur ten huize van een bejaarde dame:
het adres is:
"De Muischenmolen" Muischenstraat 50 5050 MM Muischendorp 0605196050
U wordt vriendelijk verzocht uw klompjes uit te trekken. Dit maakt onnodig veel kabaal op de trap. Mocht u helaas voor een dichte deur staan, dan verzoek ik u vanavond na 20.00 uur het bovenstaande telefoonnummer te bellen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 6 mei 2010, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:23
Onderwerp: picknick-with-music
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee, henk, oooh, je moet mannen soms ook alles uitleggen he; met bessen natuurlijk, en halve noten.......... |
vergeet de hele noten niet en de borrel noten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:41
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
ik brand kaarsjes voor de gezelligheid en wierrook voor een lekker geurtje. in mijn kerk branden ook regelmatig kaarsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:52
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
Ik ben dankbaar dat mijn ouders mij een christelijke opvoeding hebben gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|