Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:55
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
AREND003 schreef: | Natuurlijk, ze zijn het van plan, maar heb je er ooit echt realistisch over nagedacht wat "eeuwig in de hemel" betekend? En als ik de evangelisten op straat tegen kom, en een praatje met hun maak, dan ben ik liever in de hel met de mensen waarvan die evangelisten denken dat ze in de hel komen! Is het zo wat duidelijker? Of waren dat evangelisten die het verkeerd hebben uitgelegd? | Ik denk dat je nu aan het spotten bent. Met evangelisten en met God.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:53
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Voor borderline op zich bestaat geen medicatie, wel voor symptoombestrijding; antidepressiva, antipsychotica...dus dat maakt het al met al best moeilijk om hiermee om te gaan. Het is inderdaad waar dat ieder mens wel bepaalde trekken van borderline heeft, maar je merkt het verschil wel degelijk! Vind alleen dat deze discussie nu wel een beetje een vreemde kant op gaat, tenslotte is bindingsangst echt niet per definitie een criterium voor borderline.
Persoonlijk wil ik dit ook nog wel even kwijt; zoals ik al zei ben ik "ervaringsdeskundige" en heb ik toch wel bepaalde dingen nodig van een eventuele nieuwe partner. Het doet me echt zeer te zien dat er een aantal mensen zijn die dit bij voorbaat afschrijven! Zoals ik al eerder zei; in onze huidige maatschappij is er eigenlijk niemand meer zonder enige vorm van bindingsangst, maar ik ben ervan overtuigd dat men hier in de juiste omstandigheden heel goed overheen kan komen... Jammer dus dat er mensen zijn die blijkbaar zo op zichzelf gericht zijn dat ze daar de tijd en energie niet in willen steken, voor mij is zo iemand bij voorbaat al afgeschreven... |
Het is niet een kwestie van op zichzelf gericht zijn, maar weten dat de problemen je dan snel boven het hoofd zullen groeien. Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen. En iedereen heeft toch bepaalde voorkeuren, en vaak zijn die nog onbenulliger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:35
Onderwerp: Themachat
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Wat is er nu mis met de waarden; respectvol, uitsluitend inhoudelijk en humor. Dat zijn ook ingredienten en zelfs basisvoorwaarden voor een goed debat. En dat is een heel aardige bezigheid. Onzin of als het tegen Gods woord ingaat kan gepareerd worden met inhoudelijke argumenten. Neem een voorbeeld aan Paulus, hij ging het niet uit de weg. Bijvoorbeeld op de Areopagus. Sommigen dreven zelfs de spot met hem. Zolang we maar inhoudelijk blijven is er mijns inziens geen vuiltje aan de lucht. En jij kan het verschil zien. Dus voor jou is het geen probleem. En voor degene die het niet zien is het ook geen probleem want ze zien het gewoon weg niet. | Er is niks mis met de begrippen als zodanig, maar de interpretatie van mensen kan nog wel eens verschillen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 11:16
Onderwerp: we lopen tegen het einde....
|
|
|
Het hoogtepunt van CM was voor mij, dat ik Esther op schoot mocht hebben, toen ik op kraamvistie bij Pieter en Annette was. Wat hebben we met ons allen meegeleefd met de zwangerschap en de bevalling. Bewondering en dankbaarheid waren de woorden die mij het meeste bijblijven.
Uploaded with ImageShack.us
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 16 december 2010, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 10:25
Onderwerp: Themachat
|
|
|
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de voorwaarden die gesteld worden. Ik ben bang dat er veel mee geschermd zal worden. Wat is respectvol? Iedereen in zijn waarde laten? Ook al verkondigt deze of gene de grootste onzin dat rechtstreeks tegen Gods woord ingaat? Je mag het niet met elkaar eens zijn, zonder dat je de persoon erachter veroordeelt. Ik kan dat verschil zien, maar ik ben bang dat heel veel mensen dat vermogen niet hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 10:11
|
|
|
MAR907 schreef: | Chat jij snap er niks van..... Bindingsangst heeft te maken met vertrouwen hebben in een ander en die worden telkens vernietigd door de realiteit omdat voor hun er personen zijn die niet waar maken wat zij zeggen.......
Zelf heb ik ervaren ondanks een onstabiele relatie, dat " ware liefde overwint alles".....
Juist bij bordeline en ADHD gaat dat heel diep.... | Mar, mijn benadering is gewoon een andere. Meestal werkt het andersom nl. Je houdt eerst van de ander en dan blijkt na loop van tijd, dat die persoon aan bindingsangst met evt andere stoornissen lijdt. Omdat je dan al een relatie hebt, probeer je er het beste van te maken. Of liefde echt in staat is alles te overwinnen vind ik ook weer te idealistisch, omdat je ook zou moeten kunnen erkennen, dat als je het niet aankan, dat je ook er een punt achter mag zetten. Je uitspraken geven een schuldgevoel bij mensen die alles geprobeerd hebben, maar waarbij het uiteindelijk niet gelukt is.
Maar als je van tevoren weet, wat je te wachten staat, ben je nog in staat om te beslissen of je aan dit avontuur wilt beginnen. Veel mensen zien dat nog met de bril van idealisme, maar bindingsangst/verlatingsangst is niet zomaar weg door liefde. En genezing van deze angst is niet alleen door het geven van vertrouwen. En stel, je liefje wil je niet meer vertrouwen.... Wat ik zelf ervaren heb, is dat het heel moeilijk is om duidelijk te maken dat er mensen zijn, die wel te vertrouwen zijn. Want het negatieve beeld over anderen wordt alleeen maar bevestigd en de positieve kanten van de ander worden aan de kant gezet. In mijn geval was het een neergaande spiraal, die ik niet kon doorbreken. Het gevolg was, dat ik volledig geïsoleerd raakte van mijn vrienden. Ik denk dat bindingsangst en verlatingsangst samen gaan. Aan de ene kant kan ze zich niet aan je binden, maar ze is jaloers op de anderen, omdat ze dan bang is, je te moeten delen. En ik moet zeggen, dat is heel heftig en zwaar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 23:33
|
|
|
Mijn conclusie blijft echter staan. Als je een nieuwe relatie zoekt, begin dan maar niet met iemand met bindingsangst. Om een relatie te beginnen moet je zelf toch wel een beetje stabiel in het leven staan. Ik vind dat er heel veel begrip is voor de gene met bindingsangst, maar dat er in de praktijk heel moeilijk mee te leven valt. Vooral als men ontkent dat er sprake is van bindingsangst, is er ook geen kans op het verwerken van het verleden.. Combineer dat met borderline of ADHD, dan heb je toch wel een grote last te dragen en ik vraag me gewoon af of je daar nu aan moet beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:26
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hij heeft zn reactie weggehaald.... Zullen we weer verder overgaan tot de orde van de dag? We worden er alleen maar shaggerijnig van, en dan krijg je een vertrokken bekkie, met als afschuwelijk gevolg....RIMPELS
En van rimpels word je weer niet knapper, en als je een afknapper word heb je weer minder geluk op CM, En als je minder geluk hebt op CM, moet je weer langer betalen voor je abbonement op CM, Met als gevolg dat je verarmd, en als je arm bent heb je weer minder te eten, en minder eten is weer slecht voor je gezondheid, en als je ongezond bent word je ziek, en als je vaak ziek bent ga je misschien eerder dood, dus dan heb je CM helemaal niet meer nodig.......
| tjonge, depri???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:15
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
BART817 schreef: | Grapjes over homo's en pedofielen | Bart, uit je uitlating blijkt duidelijk dat je niet zoveel meegemaakt hebt in deze wereld. Soms wou ik dat ik net zo argeloos als jij kon zijn, maar de realiteit is echter anders.
Er zijn meer slachtoffers van pedofielen, dan dat je je kunt voorstellen. De ellende is vaak, dat dat een bekende is. Die oom, die je vertrouwde of de vriend of de vader zelfs....
Elke dag is op het nieuws wat er in Amsterdam gebeurd is met heel kleine kinderen. En veel mensen zijn daar overstuur over. Want wie kun je eigenlijk nog vertrouwen. Vandaag zijn er weer twee nieuwe pedofielen ontmaskerd. Kan jij je dan niet voorstellen dat zo'n grap de mensen pijn doet. Dat je je dan mokkend gedraagt, omdat je grap niet begrepen wordt, vind ik ook pijnlijk...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 15 december 2010, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 16:34
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
ff Dit topic een nieuw leven inblazen. Heb veel verschillende reacties gehoord wat betreft de datum. Maar het is gewoon de beste datum in januari. Eerder zit te snel op oud en nieuw en later is het mosterd na de maaltijd. Dus de datum blijft 15 januari. En dat is het sneller dan je denkt. Geef je snel op, als je belangstelling hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:16
|
|
|
MAR907 schreef: | je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!.... Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen..... De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons..... Hij is tenslote de overste van deze wereld? De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al... Mij dus niet!!!! | Beste Mar, denk je nu echt dat God niet in staat is over Zijn Woord te waken? Dat Hij zoiets belangrijks aan de duivel overgelaten heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:09
|
|
|
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:57
|
|
|
HENK710 schreef: | Saai... Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt... ...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan, met onderling respect en geen ruzies en dergelijke...
Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!
En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven! | Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:43
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Lieve mensen,
Er moet mij iets van het hart… Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.
Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde). Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond. Hoezo ‘de hemel’ saai ? Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn… En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…
God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ? Is dat niet wat tegenstrijdig ? Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping ! Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.
Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.
We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Susannah |
Ik was degene die erover begon dat ik me afvroeg of het saai was. En als ik naar de bijdrage van Henk kijk, krijg ik associaties van een communistische heilstaat voor ogen. Tja Marx kon toch ook niet helemaal zijn achtergrond ontkennen niet waar.
Wat ik zo bijzonder vind in deze wereld, is dat we allemaal verschillend zijn. En dat komt door ons karakter. Juist omdat dat karakter niet perfect is, zorgt ervoor dat er verschil is tussen mensen onderling. Niet alleen onze karakters verschillen, ook ons verleden, waardoor we juist vanuit onze ervaringen van elkaar kunnen leren.
Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst? Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:43
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
GERT856 schreef: | Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop | Mits deze doop op bijbelse manier is uitgevoerd, door onderdompeling en op basis van geloof van de dopeling zelf, kun je stellen dat het de NT manier van besnijdenis is.
GERT856 schreef: | en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven. | die zijn nog steeds bestemd voor de joden, die nog steeds het volk van God zijn.
GERT856 schreef: | En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is. Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet. Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert |
Wij vieren onze feestdagen, omdat die de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Jezus centraal stellen. We zijn volgelingen van Christus, we zijn geen joden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:42
Onderwerp: we lopen tegen het einde....
|
|
|
December is een maand van afsluiting en evaluatie. Laten we eens een begin hiermee maken. Wat heeft CM voor je betekend dit jaar? Wat is je meegevallen, wat is je tegen gevallen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:30
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
ERIK701 schreef: | De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.
Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.
De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons. | Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon. Bovendien is de combinatie heidens/babylonisch ook een vreemde. Klopt historisch gezien ook van geen kanten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:16
Onderwerp: Halloween
|
|
|
De combinatie die er gelegd wordt, met allerheiligen/allerzielen vind ik echt stuitend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 12:56
Onderwerp: grote positieve CM-logboek
|
|
|
Dan hebben we het nog niet eens over het Kerstfeest bij Inka gehad. Op één of andere manier had hij het idee opgevat om Kerstfeest in een grote tent te vieren. In deze tent had hij grote strobalen neergezet, waar we met ons allen konden zitten. Hij had er een mooie geluidsinstallatie en had zelfs een podium ingericht waar diverse mensen gebruik van maakten. Op dat podium maakten we kennis met de zangtalenten van enige CM leden. En er was zelfs iemand die zn gitaar had meegenomen. Het hoogtepunt was wel dat een stelletje van CM zich verloofde, het was heel mooi om mee te maken. Voor eten was goed gezorgd, we kregen lekkere ham en heerlijke salades. Er was chocomelk en koffie. Echt een prachtig feestje met één nadeel. Helaas was het die dag ijs en ijskoud, het vroor op een gegeven moment vier graden. In de tent was je adem zichtbaar en we konden eigenlijk alleen maar warm blijven door zo dicht mogelijk bij de kachels te blijven staan. Zelfs de aangestoken vuurkorven konden niet voldoende warmte af geven. Een heel bijzondere manier om samen Kerst te vieren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 12:36
|
|
|
Tweede ervaring met CM'ers...
Ik zou opgepikt worden door iemand in Arnhem om naar Dld te gaan, bezoekje afleggen bij Pieter en Annette en Esther. Ik maar wachten en wachten...we hadden duidelijk afgesproken waar ik opgepikt zou worden en ik was op tijd. Het regende en het was koud... Nadat ik een kwartier stond te wachten ging mn telefoon. Ja Chat, ik kan er niet komen, want mn TomTom geeft de verkeerde richting aan...Ik denk nog, denk eens logisch na, maar goed, ik wachtte nog geduldig. Na een half uur weer een telefoontje, Chat ik weet echt niet hoe ik er komen moet.... Uiteindelijk kwam iemand van de NS op me af en die heeft haar zo goed en zo kwaad als het ging naar een andere plek gestuurd, waar ik ook naartoe kon lopen...Een uur zitten te wachten, omdat de Tom Tom het niet goed deed. De terugweg, zat ik in de auto en ik heb haar meteen kunnen wijzen hoe je bij dat station kwam....zonder Tomtom, gewoon borden volgen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 12:29
|
|
|
Ervaringen met CM'ers.
Ik draai al een aantal jaren mee hier. En natuurlijk heb ik daar wel leuke dingen meegemaakt. Misschien wordt het tijd een boek te schrijven: de ervaringen van chat met CM'ers...
Het eerste verhaal dat ik wil vertellen, was, dat ik op weg was met de trein naar een ontmoeting in Zwolle. Had een aantal mensen nog maar één keer gezien, sommigen nog helemaal niet. In de trein aan de andere kant van het gangpad zat iemand, waarvan ik dacht dat ik haar kende. Zou het een cm'er te zijn die ook naar dat avondje ging? Ik dacht, zal ik haar aan spreken? Maar goed, ik had haar nooit in het echt gezien, en alleen afgaan op de foto, vond ik wel heel moeilijk. Had ik moeten zeggen: Hallo ben jij Sola? Nee, dat vond ik te ver gaan. Zelf werd ik opgepikt in Hoogeveen, de dame in kwestie bleef zitten. Toen we in Zwolle kwamen, wie kwam er dus ook binnenlopen? Idd Sola. Had van Groningen naar Hoogeveen naast haar gezeten, met het gangpad ertussen!!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 13 december 2010, 13:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 22:06
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
MARTIEN579 schreef: | Hier Marieke 897 nog even... Egoistisch? Nee, zo zie ik het niet..realistisch dat wel! | Ik ben blij dat er een aantal hulpverleners bij betrokken is. Dat geeft al een heel stuk duidelijkheid. Toch denk ik dat het niet goed is om hier allerlei persoonlijke situaties behandeld worden. In het algemeen vind ik dat er maar één goede reden is, de ene ouder buitenspel te zetten en dat is mishandeling/misbruik. In alle andere gevallen vind ik dat het altijd in het belang van het kind is om contact met beide ouders op een gezonde manier in stand te houden. Kortom dames ( en heren) stel je niet zo aan met die onzinnige redenen, want uiteindelijk schaad je het kind nog meer.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 11 december 2010, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 19:34
|
|
|
MARTIEN579 schreef: | Hier Marieke897, ik log even in via een account van iemand anders.
Ik vroeg Hannah dit gedichtje te plaatsen voor mij omdat in dit topic de meningen nogal uit één lopen over het wel of niet betrekken van de vader bij de kinderen.
Mijn kids gaan nog steeds naar hun vader, en ja..dat sta ik toe met een enorm gevoel van angst. Hij heeft aangegeven geen zin meer te hebben in dit leven, neemt elke keer weer een beetje afscheid van ons allemaal... Vrijdag heb ik dit op papier gezet, niet om dramatisch te doen maar omdat ik vaak blog over mijn gevoelens en gedachten...een soort van uitlaatklep.
Er staat nergens hoe lang dit al gaande is, of ik wel of niet vooruit kijk voor de kinderen en ik zou NOOIT maar dan ook NOOIT dit soort gedichten plaatsen om medelijden op te wekken of om dramatisch te doen over de ruggen van mijn kinderen heen, en ik had gehoopt dat dat hier ondertussen wel bekend was over mijn persoontje.
het is allemaal erg verdrietig, en ik kan er niets aan doen...ik ga door met de 'gewone' dingen, vier sinterklaas, tuig de boom op met de kids en heb ze dan ook afgelopen vrijdag 'gewoon' weer meegegeven aan hun vader voor het weekend. Ik hoop en bid dat hij op de één of andere manier gaat zien hoe waardevol hij is in het leven van zijn zoons, en hoe belangrijk hij voor mij ook is als vader van onze kinderen!!!
Maar ook weet ik dat als de negatieve spiraal bij hem niet stopt ik de keus moet gaan maken om de bezoekregeling te stoppen, hoe moeilijk dat ook zal zijn. |
Hoe kom je er bij dat die beslissing bij jou alleen ligt. Heb je soms het alleenrecht op de kinderen. Ik vind je zeer egoïstisch. Denk je echt dat ie zich wat gaat aandoen als de kids erbij zijn? Heeft hij nog een beetje troost in zijn leven en wil je dat ook nog van hem afnemen..dat noem ik zeer egoistisch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 19:17
|
|
|
JOLAN931 schreef: | het moet ook niet gaan om de vaders of de moeders. Ieder besluit dat genomen wordt over bezoeks regelingen moet worden genomen in het belang van de kinderen. en dan kan vader hoog of laag springen en dolgraag de kinderen willen zien, maar als het schadelijk blijkt voor de kinderen, dan zijn sommige moeders genoodzaakt om in belang van de kinderen de bezoeken minimaal te houden. Dit word door niet alle vaders begrepen, waardoor weer nieuwe conflicten ontstaan.
het gaat toch om de kinderen, en niet om het ego van een van beide ouders?
Persoonlijk ben ik een gelukkig mens, en hoewel ik kapot geweest ben van mijn scheiding....dat wat toen zo erg was heeft zich ten goede gekeerd. ik mag gelukkiger zijn in mijn huidige relatie, dan ooit in mn huwelijk. vandaar dat wat mij betreft vergeving zo moeilijk niet is.
voor de kinderen ligt dat anders. ik zie hoe ze er door veranderd zijn, hoe mn oudste een psychisch wrak kan zijn af en toe. Hoe de tweede huilt als ze door vader opgehaald wordt omdat hij voor haar afgedaan heeft en ze eigenlijk gewoon thuis wil blijven. ik heb er moeite mee hem te vergeven wat hij de kinderen heeft aangedaan, ze verdienen dit gewoon niet. Kinderen verdienen een gelukkige stabiele jeugd, en daar zijn de ouders grotendeels verantwoordelijk voor. Een ouder moet zijn/haar verantwoordelijkheid dus ook nemen.
Het is zo dubbel...enerzijds blij van hem af te zijn, dit geld in zekere mate ook voor de kinderen. Anderzijds het gevoel van onrecht en onmacht als dochterlief door het huis brult dat dr vader haar kapot heeft gemaakt
moeten wij werkelijk vergeven wat de kinderen is aangedaan, aangezien het niet onze eigen persoon aangaat? |
Het is typisch het gedrag van een kind, dat weet dat als ze een drama maakt niet naar haar vader hoeft. Ze voelt ook je dubbele gevoelens aan en maakt daar gebruik van. De ervaring is meestal, dat kinderen er heel goed aan kunnen wennen. Dan hebben ze gewoon twee huizen.... En het ernaar toe gaan kan een ramp zijn, maar hoe komen ze terug? Meestal blij en vrolijk omdat ze hun vader gezien hebben. Nee, Jolan, niet overtuigend genoeg wat mij betreft...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 11 december 2010, 19:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 00:25
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik (Does) denk dat je als ouder zijnde idd wel degelijk meer kan zitten met het leed wat je kinderen is aangedaan, Dan je eigenleed. En dat het niet altijd een kwestie van projecteren is. Dat hangt helemaal van de situatie af, Je kunt niet zomaar alles over 1 kam scheren! Als ik kijk naar mijn oudste dan breekt mijn hart als ik zie wat hem is aangedaan door zijn vader, En ja dan ben ik blij dat ik de omgangs regeling altijd heb tegen gewerkt....Ik kon niet anders, Ik heb aan het begin van die strijd nu ruim 12 jaar geleden gezegt, Ik wil mezelf en men zoontje recht in de ogen kunnen blijven kijken, Daarom heb ik doorgezet, En hem niet naar zijn vader laten gaan, Ik reageer nu even op Mar omdat hij in zijn laatste stukje het over projectie had, Maar ook het stukje van Chatuliem doet even behoorlijk zeer... Want ook dat kwam bij mij over als over 1 kam scheren, Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan, Helaas zijn er ook moeders die het wel doen om hun ex te treiteren, Helaas zijn daar de moeders die het met gegronde redenen doen wel de dupe van. Verder het stukje over vergeven daar is ook behoorlijk veel over gezegt en ook het moeten vergeven...En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven. |
Does, ik ben blij dat je zo reageert. Want je weet dat ik jou absoluut niet bedoel. Ik ken echter zoveel mannen met zoveel verdriet omdat ze hun kinderen niet meer mogen zien. En dat is iets wat de moeders onderschatten. Kinderen hebben recht op liefde van beide ouders en het gebeurt te vaak en te snel dat de moeder maar beslist dat dat niet hoeft.
En gegronde redenen, er worden snel gegronde redenen gevonden hoor... Het meest gehoorde argument is, de kinderen moeten rust hebben. Maar hoe kunnen de kinderen rust hebben als ze hun vader moeten opgeven? Moeten ze hem dan maar helemaal vergeten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:08
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ongelooflijk, hoe een anoniem zo treffend kan omschrijven wat je zelf niet onder woorden krijgt
vergeven.... wat je kinderen is aangedaan, is dat dan werkelijk anders dan vergeven wat jou is aangedaan? Is het mogelijk die kant te vergeven zolang de kinderen er nog steeds de nare gevolgen van ondervinden? | Ik denk dat het tijd wordt dat de moeders zich ook eens gaan afvragen wat ze hun kinderen aan doen als ze dwars gaan liggen bij een bezoekregeling. Ik lees dit gedicht veel meer als een aanklacht van die egoïsten, die alles in het werk stellen de vader uit het leven van het kind te bannen. De meeste vaders willen dolgraag hun kinderen zien maar worden door die zgn lieve moeders daarvan weerhouden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 16:57
Onderwerp: Halloween
|
|
|
Halloween is een feestdag die vooral in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada gevierd wordt. Op 31 oktober verkleden kinderen zich en bellen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes, en roepen trick or treat (waarbij de keuze wordt gegeven tussen een plagerijtje uithalen of een iets lekkers (meestal snoep) krijgen). De bewoners geven de kinderen dan snoepjes. Jonge volwassenen gaan soms naar Halloweenfeesten.
Oorsprong
De naam "Halloween" is afgeleid van Hallow-e'en, ofwel All Hallows Eve (Allerheiligenavond), de avond voor Allerheiligen, 1 november. In de Iers-Keltische kalender begon het jaar op 1 november, dus 31 oktober was oudejaarsavond. De oogst was binnen, het zaaigoed voor het volgende jaar lag klaar en dus was er even tijd voor een vrije dag, het Keltische Nieuwjaar of Samhain (uitspraak Saun, het Ierse woord voor de maand november).
Samhain was ook nog om een andere reden zeer bijzonder. De Kelten geloofden namelijk dat op die dag de geesten van alle gestorvenen van het afgelopen jaar terug kwamen om te proberen een levend lichaam in bezit te nemen voor het komende jaar.
In Groot-Brittannië werd Halloween vooral door de Kelten gevierd. De geesten die uit dode mensen op zouden rijzen, werden aangetrokken door voedsel voor hen neer te leggen voor de deuren. Om echter de boze geesten af te weren droegen de Kelten maskers. Toen de Romeinen de Britse eilanden binnenvielen, vermengden ze de Keltische traditie met hun eigen tradities, die eind oktober natuurlijk de viering van de oogst betroffen, en ook het eren van de doden.
In de negende eeuw van de huidige tijdrekening steekt een Europees christelijk gebruik de zee over en vermengt zich met het Halloweenfeest. Op Allerzielen - 2 november - gingen in lompen gehulde christenen in de dorpen rond en bedelden zielencake (brood met krenten). Voor elk brood beloofden ze een gebed te zeggen voor de dode verwanten van de schenker, om op die manier zijn bevrijding uit de tijdelijke straffen van het vagevuur te versnellen en zodoende zijn opname in de hemel te bespoedigen. Het "Trick or Treat" spelletje vindt wellicht daar zijn oorsprong.
Het feest is in de negentiende eeuw door Ierse immigranten naar de VS gebracht. In Ierland was de aardappeloogst mislukt, de Grote Hongersnood decimeerde razendsnel de bevolking en de Ieren begonnen omstreeks 1840 massaal naar Amerika te vluchten. En zoals vaker voorkwam onder migranten: in den vreemde zoekt men contact en steun bij elkaar. Het heimwee naar de roots wordt verzacht in het verder beleven en onderhouden van de eigen feesten en gebruiken. In Amerika duikt dan de bekende jack-o'-lantern-pompoen op, die in de hele wereld wellicht het bekendste gezicht van Halloween is.
Vooral bekend van Halloween zijn de uitgeholde pompoenen, die dienst doen als lampionnen. Deze worden Jack-o'-lanterns genoemd.
Halloween in Nederland, België, Suriname en Bonaire
In Nederland en België wordt er steeds meer aandacht besteed aan het Halloweenfeest/Allerheiligenavond. Dit gebeurt meestal niet in de vorm van langs de deuren gaan en snoep ophalen maar wel door Halloween-feesten en het versieren van huizen. In sommige delen van Nederland en België is rond deze tijd het van oorsprong katholieke Sint-Maartenfeest populairder onder jongeren (van alle gezindten). Het lijkt op het Amerikaanse Halloween, hoewel dit feest niet in de grotere steden, maar vooral in dorpen gevierd wordt. In België en Nederland wordt Halloween wel gevierd in de pretparken. Parken zoals Walibi Belgium, Bellewaerde, Plopsaland en Walibi World spenderen enkele weken aan het feest door spookhuizen te bouwen en het park aan te kleden met Halloweendecoratie.
Ook in Suriname wordt Halloween groot gevierd. In dit land is deze traditie uit de Verenigde Staten overgewaaid. Vooral onder de jeugd is Halloween populair.
Op het eiland Bonaire komen alle kinderen van een dorp of stad bij elkaar, maar in plaats van bij mensen langs de deuren te gaan, gaan ze bij winkels langs. ] Controverses
Op Halloween is kritiek — zoals ook op Valentijnsdag — omdat het ontdekt zou zijn door de commercie als een geschikte aanleiding om de consument tot wat ruimer vertier aan te zetten in de 'slappe' periode tussen zomervakantie en Sinterklaas. Dit laatste wordt alom bestreden. Wel is duidelijk dat de commercie in toenemende mate belangstelling toont voor Halloween. Ook is er kritiek omdat het vieren van deze feestdagen gezien wordt als symptomatisch voor de Amerikanisering van de maatschappij.
Bovendien kent Nederland zijn eigen variant: Sint-Maarten. In vele regio's in Nederland, Vlaanderen en zelfs Frankrijk bestaat deze traditie waar kinderen met lampionnen en met speciale Sint-Maartensliedjes de deuren langs gaan om snoep op te halen. Het bekendste liedje is '11 november is de dag dat mijn lichtje...'
Verschillende organisatie en kerkgenootschappen hebben kritiek op Halloween vanwege het "heidense" karakter dat het feest op vele plaatsen zou hebben, alsmede vanwege het spiritisme dat erdoor bevorderd zou worden. Het oproepen van geesten is niet toegestaan in de bijbel. Evenwel dient aangemerkt te worden, dat het oorspronkelijke Ierse gebruik weliswaar samenhing met een Keltische heidense traditie, maar in wezen op christelijke wijze was ingevuld.
Pas later kwamen de demonenverkledingen en de horror-outfits op, in de Verenigde Staten. Hierbij kwam soms het karakter op spiritisme en zelfs de duivel te liggen bij de versieringen.
Vanwege de afwijzing van Allerheiligen en Allerzielen en het vagevuur door het Protestantisme, wordt vaak door reformatorische genootschappen bezwaar gemaakt tegen elke uiting van Halloween - ook het gekerstende Ierse gebruik kan als katholiek volksgebruik geen genade vinden in hun ogen.
Symbolisme
Kleur Symboliek Zwart dood, nacht, heksen, zwarte katten, vleermuizen, vampieren Oranje pompoenen, herfst, de verkleurende bladeren, vuur Paars nacht, het bovennatuurlijke, mystiek Groen goblins, monsters Rood bloed, vuur, kwaad Blauw water, lucht (overgenomen uit Wikipedia)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:19
|
|
|
Ik hoop dat mensen eindelijk een stuk zelfreflectie krijgen en dat was de bedoeling van mijn topic. Ik hoor alleen maar ellende en ik hoor nooit iemand zeggen, ik heb er ook een aandeel in gehad.....Zolang je je eigen rol niet onder ogen ziet, heb je geen mogelijkheid om ervan te leren denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 11:51
Onderwerp: Exen
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik vind dit topic niet zo'n goed idee nie... Dat gaat natuurlijk noooooooit lukken om alleen positieve verhalen over onze exen te vertellen | Het zou natuurlijk eens een keer goed zijn om alles te kunnen relativeren. Wat is je eigen houding geweest in alles. Ligt alles aan de ex of heb je daar zelf ook een hand in gehad?
Ik zie in de kinderen ook karaktertrekken van mn ex terug. En ik hou heel veel van ze.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|