Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 14:10
Onderwerp: Bakstenen
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dit is het bakstenen onderwerp
Hier kun je terecht voor wijsheden uit het stenen tijdperk. Voor het gooien van bakstenen. En voor sloopwerkzaamheden...
|
Kom ik al snel uit op:
http://www.nietiedereenkanstenengooien.nl/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 14:00
Onderwerp: Tegel
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dat is jouw interpretatie Chat. Ik lees het heel anders. En daarbij: niet alles wat Nederlands is, is slecht of minderwaardig!!
Tegeltjes wel overigens; die verafschuw ik maar ja dat mag ik hier natuurlijk niet zeggen... |
Tuurlijk mag je dat wel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 13:53
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wauwie super tekst meid Zo kan ik ook tegeltjes plaatsen zonder een tekst en tegel |
Strange??? Ik zie de tekst namelijk wel staan...
er staat :
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 31 juli 2012, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 10:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heb je daar vaak last van??? Lege pagina''s???
Was interessant om te lezen... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 10:32
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 07:39
Onderwerp: Tóch maar liever een kind
|
|
|
Ik begrijp niet helemaal waarom er nog steeds hierover wordt gesproken. Het zal best dat er ook verkeerd is gereageerd op TG maar ik weet naast de bedreiging op Bart minstens twee reacties van hem te noemen waarin hij op een grove ontoelaatbare manier zich uitte naar anderen en die worden ook niet uitgeplozen. Verder al die lege topics die hier nog steeds leeg staan te blinken die hij in een hele korte tijd achter elkaar het forum op lanceerde, elke keer die reacties op mensen die toch alsnog serieus in gingen op hem en dan triomfantelijk door hem als wettisch en religieus werden neergezet (en dan was hij nog mild!). Dan kun je toch niet meer spreken van een serieuze manier van met elkaar discussiëren?
Ik zou het verder gewoon willen zien als afgesloten. Volgens mij is alles nu wel gezegd wat er gezegd moet worden en meningen blijven hierin denk ik ook verdeeld.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 31 juli 2012, 07:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | alleen was je inkt op ...lol, goed gedaan
|
Inkt op? Het is toch een lief bescheiden tegeltje? Past precies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 21:21
|
|
|
lol, in 1x gelukt
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 18:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Herman... ongelofelijk dat jij zulke tegeltjes op het forum zet.... Gewoon walgelijk!!!
kHeb weleens betere bijdragen van je gelezen!!! |
en ook nog een lange ij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 18:37
Onderwerp: Zelfverloochening
|
|
|
CARMEN073 schreef: | De vraag is dan: wanneer is het liefhebben dan zelfverloochening? Als je liefhebt degenen die jou liefhebben, of waarmee je goed kunt opschieten? Of als je de mensen liefhebt waarmee je niet goed kunt opschieten?
Zie bijv Matth 5:"46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde? 47 En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde?"
Ik vind dit in de praktijk nogal weerbarstig. Heb onlangs het tegenovergestelde in praktijk gebracht: een christen die beweert een vriend te zijn maar zich als vijand opstelt, heel respectvol de deur gewezen. Heb mijzelf een tijdlang 'verloochend' (mijn grenzen onder de voet laten lopen) en nu ben ik er klaar mee. Waar liggen die grenzen dan? | '
juist ... en dan kom ik ook uit bij "liefde in waarheid"... waarheid in relaties...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 18:31
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja inderdaad, dat kan een gevaar zijn! Maar zo bedoel ik het niet! Niet zo van : er is toch niets meer aan te doen, het gaat toch wel zoals het gaan moet! Alles is al besloten! Nee, wij hebben toch zelf onze keuzes te maken in dit leven en moeten niet met de armen over elkaar te gaan zitten. En dan kan het toch een hele troost zijn om te weten dat het God niet uit de hand loopt!!! |
Eigenlijk heel concreet wat ik bedoel... thanks..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 17:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bekering is in mijn ogen de uiterste vorm van zelfverloochening. Maar daarna gaat het verder. Je kruis opnemen betekent in mijn ogen vertrouwen hebben in God ondanks de omstandigheden. Vaak ervaar je in je leven omstandigheden die als een kruis werken. bv. ziekte of handicap ofzo. Iedereen krijgt op een of andere manier met tegenslag te maken. De vraag is dan wat doet dat met je geloof? Raak je opstandig ben je boos. Of durf je dan te zeggen Heer ik vertrouw U ook in deze moeilijke situatie. Word je er bitter van of juist beter.. |
Ja, bekering is de uiterste vorm van zelfverloochening. Maar als het gaat om zelfverloochening in levensomstandigheden en relaties zijn er momenten dat er niet meer gevraagd wordt jezelf te verloochenen maar de muren te laten staan .... en dan kan het heel tricky en uiterst troebel zijn om dan de woorden "word je opstandig, boos? of vertrouw je" te gebruiken. Want mensen hebben soms tot het uiterste vertrouwd en gingen door in geloof en vertrouwen en liefde... God weet wat Hij heeft gemaakt, mensen met mogelijkheden en beperktheden binnen persoonlijke grenzen. Die beperktheden kunnen ook bescherming zijn.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 13:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, we hebben er ook een ander woord voor: bekering. Dat is het punt waarin je jezelf helemaal geeft aan God, en Zijn liefde centraal stelt. Een hogere zelfverloochening is niet denkbaar voor de mens... Alleen heeft dat zijn waarde als het vanuit je hart komt en gebaseerd is op Zijn liefde. Liefde is een bepalende factor in deze, anders wordt het een gedwongen opgave. En gedwongen zelfverloochening komt voort uit manipulatie. En het is heel gemakkelijk de ander te manipuleren op dit gebied, er zijn hordes mensen door de kerk gemanipuleerd om ze er onder te houden. Dus, wees voorzichtig met elkaar te verwijten of aan te sporen. Je kunt dit niet afdwingen nl. |
Mijn eerste reactie: ja dit klinkt bekend en vertrouwd, netjes zoals ik het altijd geleerd heb.. In tweede instantie denk ik : ja ho maar is dit zo? Is dit niet te simpel? De praktijk is grilliger. Overgave aan God ja zonder meer. En dan luisteren/leren of Hij het van me vraagt.. en ook dat is niet simpel want hoe snel denk je niet dat dit zo is..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 13:29
|
|
|
PETRA944 schreef: | vind dit topic een moeilijk onderwerp, eerlijk gezegd ben ik egoistisch en door liefde voor anderen verlochen je je zelf wel es, maar dan kom ik terug op de kern dat ik dat doe omdat ik van die mensen houd. dus ben ik zo egoistisch en wat bedoelt jezus nu precies, ook lief doen tegen mensen die niet lief tegen jou doen etc dat is een hele srtijd, kan het niet als opvolging van een regel, maar alleen als jezus me de liefde daarvoor in me hart geeft en dan kom ik weer op egoisme uit , want dat is iets wat ik graag doe vanuit liefde. snappen jullie wat ik bedoel? vind het onderwerp moeilijk en denk er veel over na, missschien dat dit topic wat verheldering geeft |
ja ik vind dit even moeilijk... Als je voor anderen iets doet omdat je van iemand houdt en vanuit welke motivatie verloochen je dan jezelf... ook een goeie om even op te kauwen ... wat je zegt: als Hij je de liefde geeft... dan is het iets wat niet opraakt, wat je passie doet opbloeien en waar je niet moe van wordt. Het is ook weer iets als Heb je naaste lief als jezelf... ... van jezelf houden en daarvan uit je grenzen weten en dus ook handelen, is nog niet hetzelfde als egoïsme... even zo maar wat gedachten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 11:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja natuurlijk zijn er grenzen. Want zelfverloochening kan heel snel misbruikt worden door de ander. En zelfverloochening voor God kan heel snel leiden tot een negatief Godsbeeld. |
Tja, maar zo heel natuurlijk vind ik het niet... voor je tot een dergelijke conclusie kan komen dat je ergens zit waar je je zelf compleet inlevert of uit vrije wil jezelf verloochend met hart en ziel in vrijwilligheid voor God en uit liefde... en dat blijft denk ik ook een soort struggle, strijd om hierin en hieruit te blijven... omdat het vaak een hart-zaak is.. Zelfverloochening.. je cijfert jezelf weg ten gunste/in het belang van de ander... zo bijbels... dus... de grens vind ik nogmaals dus niet vanzelfsprekend.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 08:14
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, dat ben ik met je eens. Dat je uit moet gaan van liefde en niet van zelfverloochening. Maar dat het dan vanzelf gaat........?? Soms toch ook niet! In een relatie gaat toch ook niet alles zomaar vanzelf? Dat is hard werken....ook al hou je nog zoveel van de ander. En natuurlijk wil je van alles doen voor de ander.... |
precies... en als je dan spreekt over een huwelijk met iemand die zo "gehandicapt" is dat jij zelf schade lijdt en er geen sprake meer is van relatie... je altijd en continue te kort komt in van alles, in hoeverre wordt er dan van je verwacht en gevraagd deze "relatie" vol te houden? Hoe moet je dat drievoudige snoer op zo'n moment dan nog zien..... zelfverloochening heeft ook z'n grenzen... en vraagt soms om herkadering.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 21:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Donder en bliksem en een wolkbreuk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 00:55
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Wat ik me afvraag? .. wat het nut is van muggen grrrrr .... zeker bij de zondeval of de zondvloed verkeerd gemuteerd. Nu maar even hopelijk raak meppen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 29 juli 2012, 00:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 21:15
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
PETRA944 schreef: | dat vraag ik me inmiddels ook af,zou ik zijn vergeten op verzenden te drukken en die eenheid, zou het willen, maar eerder doe ik volgens mij wel es nou net het tegenovergestelde. het zou prachtig zijn toch, een eenheid onder cristenen van verschillende kerken, dat is de bedoeling van jezus ook. heb het wel es vaker geschreven, wanneer er vervolging komt in nederland naar cristenen toe dan komt er denk ik meer eenheid en kijken we minder na de verschillen, maar naar de dingen die we gemeen hebben. vond het geweldig dat ik ooit diensten meemaakte in me charamatische gemeente samen met een katholieke pastoor, dacht jaaaaaaaa dat moeten we meer doen in nederland, samen tot god bidden, katholiek, charamatisch, gereformeerd etc.... |
yep... als het water in een vijver met verschillende vakjes stijgt zwemmen de eenden uiteindelijk in het zelfde water ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 16:46
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | JE BENT.......
Dus...??? NA DEZE...zal ik het verstaan??? |
..... dan zeker .. want alle raadselen opgelost.. maar misschien onderweg erheen ook af en toe.. zou fijn zijn... toch maar steeds weer los- en overlaten aan Iemand die beter weet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 11:13
Onderwerp: Mijn schooltijd..
|
|
|
HEIDE115 schreef: | er zullen toch wel meer mensen hier op school gezeten hebben?;) |
Ja ik ook blijkbaar.
Handwerkles... ik had zo de schurft aan dat gepruts dat mijn moeder uiteindelijk mijn rafelige onmogelijke broddelhaakwerk zuchtend tot een poppetje verwerkte ... ze kreeg een mager zesje Achteraf kun je er om lachen maar pfieuw wat een ellende op dat moment. Lezen, mijn liefste bezigheid... in de pauze hinkelbanen over het hele schoolplein.
De eerste school deed niks met pesters, de tweede school maakte al de eerste dag korte metten met een welbekende van de eerste school.... Onder deze school groeven we een ruimte uit waar we na schooltijd met onze bende in de buurt stiekem de eerste shaggies rookten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 28 juli 2012, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 10:50
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...heel mooi Djes....zeker waar Erika...
Ik ben ook vaak een WAAROM-vrager!!!!
Leer mij volgen zonder vragen... Vader wat Gij doet is goed.... Tja...en dan dat HEDEN dragen........(dragen???-klagen!!!)
Met een rustig-kalm-gemoed...
Gisteren had ik het er nog over...JOBS GEDULD...EN SALOMOS WIJSHEID!!!
Als ik dat nu eens had...
AL WAT MIJ ONTBREEKT!!! Juist...dat schenk ik je...als je er om vraagt... MILD EN OVERVLOEDIG!!! |
Mooi lieve Zeeland.... en alles wat ik nu niet begrijp of vatten kan, vragen, tranen, ondoorzichtigheden, onschuldig lijden, ook de prachtige dingen die "zomaar" op mijn pad me tegemoet komen.... alles eens duidelijk maar ook niet meer nodig om te weten want het doet er al niet meer toe... opgaand in dat veilige Licht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 28 juli 2012, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 02:18
Onderwerp: Humor
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hij moet zeggen: I, (name), take you, (name), to be my lawfully wedded wife,
En hij combineert, van de zenuwen, 'lawfully' en de w van 'wedded', dan krijg je dus 'wawfully'. Daarom zegt hij na enkele seconden ook "pancaky".
"wafelachtig" en "pannekoekachtig".
Echt lachen daarom zet ik hem er weer nog ff in |
haha... ik ken dat... ik kijk ook af en toe nog even, is zo aanstekelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 08:18
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Halve lucht van Heleen de Waal.
Een AIVD-er die door de eigen dienst werd veroordeeld.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 27 juli 2012, 08:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 08:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is er wel ruimte voor iedereen om te schrijven? Als ik zo de stukjes lees knap ik meer en meer af op het forum.....Iedere zin wordt getoetst door anderen of je wel iemand kwetst en of je iets wel mag zeggen? Is dit het forum nieuwe stijl? En moet het alleen maar over neuzel onderwerpen gaan? Ik voel geen ruimte om te schrijven in ieder geval dus je kan dat niet voor de ander invullen |
okay, dat is zo, ik kan dit niet voor jou invullen, toch zie ik dat er weer mensen reageren en schrijven die zich de laatste dagen wat stiller hielden. Wat jij schrijft is inderdaad een klacht die ik al vaker las. Het is jammer dat mensen wegblijven of niet meer reageren en ik kan me het aan de ene kant voorstellen. Als naar je gevoel er niet meer zo met elkaar wordt gediscussieerd als je gewend was, op niveau, is dat niet bepaald een uitnodiging om nog langer je gedachten neer te zetten. Aan de andere kant denk ik: geef dan ajb die toegevoegde waarde van jullie stijl van discussiëren en laat je niet weerhouden. Door je terug te trekken geef je ook je ruimte weg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 27 juli 2012, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 06:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We zullen nooit weten wat er gebeurd was, maar als hij zich geaccepteerd gevoeld had, zou hij prompt anders reageren. Dat is tenminste mijn gedachte erover |
CM is niet de enige site waar mensen door hem werden geschoffeerd of men nu wel of niet de juiste reactie naar hem toe had. Daarbij vraag ik me af wanneer hij zich geaccepteerd zou voelen.... en wat daarvoor gevraagd wordt van de omgeving.
Het grotendeels bij de cm-ers neer te leggen qua verantwoordelijkheid voor de gang van zaken gaat mij te ver. In de gewone samenleving waarvan wij een concentratie zijn in het klein op internet kan bepaald gedrag ook niet en dat gedrag was er sowieso, los van reactie op hem of niet.
Verder sluit ik me aan bij Zeeland. Ik reageer alleen eventueel nog in pv mail over deze man, die ik overigens niet op de persoon veroordeel maar wel op ontoelaatbaar gedrag. Het is goed om te merken dat de topics weer in balans komen en een ieder weer de ruimte voelt om te schrijven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 27 juli 2012, 06:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:09
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oh, was ie dan niet z'n heg aan het snoeien? |
nee, veel te warm voor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:10
|
|
|
PETRA944 schreef: | misschien zoeken ze eerst wat dingen goed uit gerechtelijk zodat ze goede stappen kunnen ondernemen |
dan zijn ze daar wel lang mee bezig... hij heeft voor CM al voldoende regels overtreden op het forum om hem niet te verwijderen. Bedreigen en beledigen en dat alles onder vrome vlag.....
|
|
Naar boven |
|
|