Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 14:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat is zeer zeker waar. Hij begint nu pas echt op te knappen en hoopt morgen weer naar school te gaan. Heeft er dus behoorlijk in gehakken |
misschien is het maar gewoonlijk tijdelijk. Mijn neefjongen, Nils, wordt volgende maand 15, hij is 1.83m, hij is een hele goede motorcrosser en ook hij heeft wel eens van die aanvallen. Ja, migraine dus. Het kunnen groeipijnen zijn. Ook ik had op jonge leeftijd enorm veel hoofdpijn maar in die tijd was er nog niet zoveel heisa rond. Soms groei over iets heen. Soms krijg je het na een bepaald feit. Je moet niet altijd direct het ernstig vrezen en ook niet alles zo opblazen ook al is het op het moment heel ernstig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 12:18
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
De vraag was of een 2de huwelijk kan ingezegend worden. Ondertussen worden hier enorm veel teksten over scheidingen en dergelijke geplaatst die eigenlijk helemaal niets vertellen over een inzegening van een 2de huwelijk. De enige tekst die een beetje relevant is, zijn de woorden dat een mens niet kan verbreken wat God verbonden heeft.
Bij de katholieken is het huwelijk één van de 7 sacramenten. Sommige sacramenten kunnen maar 1 maal gegeven worden, ziekenzalving bijvoorbeeld en ook het sacrament van het huwelijk. Dit is kerkrechterlijk bepaald.
De protestanten kennen maar 2 sacramenten en daar is het huwelijk niet bijgerekend. Een huwelijks inzegening is dus geen sacrale gebeurtenis, kerkrechterlijk gezien dan. Het kan wel een echte geloofswaarde hebben voor het bruidspaar maar eigenlijk vind er geen handeling plaats die alleen maar dat eerste huwelijk zodanig bestempelen zodat er geen eventueel 2de huwelijk kan ingezegend worden. Dit dan in tegenstelling met de katholieke kerk. In principe zou men dan bij de protestantse kerk gerust kunnen hertrouwen met een inzegenig erbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 11:00
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat ik na 2 weken grieperig te zijn geweest, eindelijk de energie gevonden heb om iets te doen. |
Afgaande op je 'foto' zie je er nog niet te best uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 10:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Nu de overvaller is opgepakt in Rotterdam-Oost dan kan mijn lieverd met haar dochter met gerust hart boodschappen doen. |
Laten we dan maar hopen dat er geen aardbeving op komst is. Of dat er geen onweer losbarst met dodelijke bliksemschichten. Ik vraag me af of je lieverd, al dan niet met dochter, nog wel ergens veilig is.
Het is bijna Pasen...misschien tijd voor een andere foto waar geen kerstboom opstaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 10:47
|
|
|
LISA610 schreef: | Maar als er dan sprake is geweest van vergeving... waarom zou een inzegening van een tweede huwelijk dan in aangepaste vorm moeten gebeuren? |
Idd, Lisa...want dan kan je je ook nog afvragen wat vergeving eigenlijk waard is de dag van vandaag.
Is een 'aangepaste vorm van inzegening' eigenlijk wel een inzegening?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 09:30
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Zoals Momo al aangaf kan je het ook later toevoegen. Als je een ijsblokjesvorm vult met kokosmelk en laat bevriesen kan je elke keer dat je een bakje van je gerecht wilt opwarmen ook afgepast voor dat bakje de kokosmelk ontdooien en hoef je niet elke keer een half blik kokosmelk weg te gooien. |
Hé, dank je wel voor die tips. Zo heb ik weer wat bijgeleerd wat zeer zeker de moeite waard is om te proberen.
Dank je wel dames...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 08:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp deze reactie eerlijk gezegd niet. Aan de ene kant verwachten we van de kerk dat ze ons leren over normen en waarden, maar als ze dan grenzen gaan stellen, vinden we dat we dat zelf wel kunnen uitmaken. Stel je eens voor dat we zomaar klakkeloos alles zouden doen wat de mensen van ons willen, dan krijgen we te horen dat we geen voorbeeld zijn en niet de regels van de bijbel gebruiken. Het is heel gemakkelijk kritiek te hebben op de kerk, maar uiteindelijk heeft het ook met de verantwoordelijkheid van jezelf te maken. En ik vind dat een echtscheiding niet zomaar iets is en dat je dus best wel regels kunt stellen hoe je dat vorm wilt geven. |
Ik zag net da je ook gescheiden bent. Dus als jij later nog eens trouwt zou jij dan niet graag je huwelijk willen laten inzegenen alsof het jullie eerste huwelijk is? Zo ja, waarom zou je dat graag willen? Indien je neen antwoord wat is dan je motivatie om het niet te willen?
Daar gaat het toch over, denk ik, in deze topic?
Kijk, ik was ooit eens getrouwd. Zij wilde niet voor de kerk trouwen. Dus ik had geen inzegening. Ik ben wel gescheiden, na amper 3 jaar. Waarom doet er niet toe. Als ik binnenkort weer zou trouwen mag ik dan een huwelijksinzegening hebben? Kerkrechterlijk kan dat best maar ik wil jouw mening hier eens over horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 08:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Voor kokosmelk geldt ook dat de kans groot is dat het gaat schiften,het is nl. ook erg vet(het verkeerde verzadigde vet ook nog eens). Dus kleinere portie maken en flink dooreten? |
Oké, dank je wel. Dan begin ik er toch maar niet aan. Is zonde van de tijd en het geld...dooreten lukt niet zo goed hier. Tenzij het komkommer en radijsje zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 08:23
|
|
|
Enige tijd geleden zag ik op 'Dagelijkse Kost' (een goed kookprogramma, kan ook niet anders want het is Belgisch) een gerecht met kip dat werd bereid op een Thaise manier.
In dat Thaise kipgerecht zit ook kokosmelk. Ik weet dat je een gerecht waar room inzit niet kan invriezen omdat het daarna schift wanneer je het opwarmt. Kan je iets invriezen en terug opwarmen zonder te schiften wanneer het met kokosmelk bereid werd? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Op het internet vind ik er niets over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 07:59
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Mensen allemaal super
voor jullie wensen. Zowel via PM als hierboven K heb een hele gezellige dag gehad en zaterdag doen we het nog dunnetjes over |
dunnetjes??? Je gaat toch weer niet binnenstebuiten zijn zeker???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank en pindakaas. Dat mag wel in de krant. |
pindakaas...Hét Nederlandse nationale gerecht krijg ik echt niet doorgeslikt...baaaah in het kwadraat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:24
|
|
|
Ik vraag me nog steeds af waarom een 2de huwelijk of misschien een 3de huwelijk niet zou ingezegend mogen worden.
Als het vorige huwelijk spaak liep om de één of andere redenen heb je dan geen recht meer op geluk, die je door een inzegening hoopt te verkrijgen, bij een volgend huwelijk? Wat als 1 van de partners nooit eerder getrouwd was of wel getrouwd was zonder een kerkelijke dienst, en dus ook geen inzegening kreeg?
Ik weet wel: ,de woorden uit Matteüs 19:6 indachtig (...wat God heeft verbonden, moet de mens niet scheiden.), het christelijk huwelijk is een afspiegeling van de liefde van God en Jezus. Het is een ja-woord van Jezus aan de Vader en dat tot aan of in de dood. Dat ja-woord spreken mensen ook uit tijdens de kerkelijke inzegening. Wij zijn immers de afspiegeling van Jezus en beloven dan ook (we zeggen volmondig 'ja' bij de belofte): 'in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in ziekte en gezondheid...tot de dood ons scheidt, bij elkaar te blijven. Tot de dood dus. De lichamelijike dood. Maar wat als een huwelijk op een andere wijze helemaal dood is? Moeten we dan na de zoveelste mislukte reddingsoperatie nog samen blijven? Moeten we dan maar ongelukkig zijn tot aan de dood?
Scheiden is soms een bevrijding. Bevrijdt worden van het verdriet, onrecht, pijn, etc, dat in een mislukt huwelijk (dat wel met een goed bedoelde en eeuwigdurende intentie werd aangegaan) geen levenskwailteit meer bood. Bevrijding is vrij worden, is terug kunnen of willen openstaan voor een nieuwe liefde. Voor nieuw geluk. Het is weer een heldere afspiegeling worden van Jezus' liefde. Waarom zou die liefde die tot een nieuw huwelijk leidt dan niet ingezegend mogen worden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:29
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En dan was ik nog vergeten te melden dat het bar mistig was vanmorgen vind er niks meer aan dit weer ik heb het koud en wil ZON......ZON.....ZON |
Wij hadden hier niets mist, geen regen, milde temperatuur...echt een mooie dag. Ik heb buiten wat werkjes gedaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:29
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | De echte winter kunnen we wel vergeten. Sneeuwklokjes schieten al uit de grond, dat is de teken van aankomende lente. |
Tijd voor een lente-foto van jullie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:48
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hoi Cootje...ik wil je van harte feliciteren met je verjaardag. Een heel mooi nieuw levensjaar wens ik je van harte toe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:29
|
|
|
Ik ben vergeten te zien welk weer het gisteren was.
Nu is het wel droog en nog donker. Wel een beetje fris maar niet koud genoeg om de verwarming aan te doen...het is een goedkope winter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:27
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Om in ieder geval hoofdpijn van te krijgen Ik stond vanmorgen vroeg op, liep naar de keuken voor een bakkie leut. Stond daar een beetje vaat, ik de kraan open gedraaid om af te wassen. Liep effe naar de huiskamer, voor het nieuws, geen nieuws, toen effe naar internet en de krant door gespit. Toen weer terug naar de keuken, koffie zal wel klaar zijn, en wat schertste mijn verbazing het lege kopje kwam me al tegemoet kraan vergete dicht te draaien, overloopje verstopt, me hele keuken drijfnat |
Was misschien de voorzienigheid die je ook nog eens wilde laten dweilen omdat het nodig was...hoe was het ook alweer: 'elk nadeel hep sijn voordeel...'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:25
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Frank je hoeft het ook niet zwart te laten worden hoor..... |
Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met kaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja een lekker gebakken visje van de visboer die wordt door een lekker papje gehaald en dat is echt geen dikmaker hoor
T'was wel een mooie droom |
Erika, lees alles eens, meid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:29
|
|
|
geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik heb bij een slager gewerkt en daar was het ook geen afval hoor ja van biefstuk |
...volgens mij heb ik nergens het woord 'afval' gebruikt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En als je de bal gehakt, rundergehakt extra mager, ook nog es in zijn eigen vet braadt valt het met de vettigheid ook wel een beetje mee, toch? |
als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Rundergehakt is mager vlees hoor |
gebakken in veel boter...die 'lekkere' jus erbij...dus dat wat het vlees betreft...de bloemkool overgoten met één of andere saus...en vermageren maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag bloemkool, aardappels en een gehakte bal daar een beetje konijnenvoer bij en maaltijd is weer compleet |
Ik heb al gemerkt dat er veel gehakt (ofwel in de vorm van een bal of een worst) wordt gegeten. Ik weet dat het goedkoper is maar ook vettiger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 16:55
Onderwerp: belangstelling???
|
|
|
ROMY721 schreef: | je hebt niet goed gelezen denk ik Frank |
Sorry, ik had het inderdaad verkeerd begrepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:17
Onderwerp: belangstelling???
|
|
|
ROMY721 schreef: | dus dan maar niet meer vragen??/ Ik vraag het meestal in de hoop dat het goed gaat, gaat het niet goed vraag ik ook waarom niet, gewoon belangstelling. is dat gek? |
Dus als iemand antwoordt dat het niet goed gaat dan vraag je ook niet wat er aan de hand is? Is dat dan niet juist een gebrek aan belangstelling? Misschien wil die andere even haar verhaal kwijt. Nu lijkt het er op dat het eigenlijk alleen maar goed moet gaan en dan mag er eventueel ook over verteld worden. Het geeft me allemaal zo'n gevoel alsof we alleen maar de leuke des levens mogen vertellen. Iemand die gelukkig is mag dat honderuit bejubelen maar als er eens wat fout zit moet het maar verzwegen worden. En als goede christenen zijn we dan wel begaan met het leed van de arme mensen aan de andere kant van de wereld of we vinden het allemaal heel erg dat één of andere natuurramp een dorp heeft weggevaagd. Maar wat dan met de mens die we kennen en die heel dichtbij woont? Of is dat verdriet of leed dan toch weer té dichtbij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:11
|
|
|
ROMY721 schreef: | vandaag wordt het bruinebonensoep.........uit de diepvries getrokken...wel zelf gemaakt hoor. Dochter komt weer eten.... |
diepvries-bouillion getrokken en daar bruinebonensoep van gemaakt...hoe origineel...euh smakelijk...
heb nog nooit gehoord dat ze van diepvries bouillion maakte...moet ik eens overleggen met Cootje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:02
Onderwerp: Vader wat zouden we zonder U doen ...
|
|
|
Een gebed tot de Heilige Geest.
Present, Heer, Heilige Geest, wij zijn present, geboeid weliswaar door vele zonden, maar toch uitdrukkelijk in uw naam bijeen.
Leer Gìj ons, wat te doen en hoe te gaan. Toon Gìj ons, hoe te handelen, om met uw hulp in alles aan uw wensen te voldoen. Wees Gìj alleen èn voorstel èn besluit van ons beraad. Gìj die alleen met God Vader en diens Zoon de glorierijke naam hebt.
Gij, minnaar van het hoogste recht, laat niet toe dat wij de rechtvaardigheid verkrachten; laat domheid ons geen verkeerde wegen wijzen; laat gunst noch afgunst ons doen buigen; laat ons niet corrupt worden om steekpenningen of aanzien des persoons. Maar bind ons vast aan U, en stevig, door uw genadegave alleen, opdat wij samen één zijn in U en in niets afwijken van het ware.
Laat ons, verzameld in uw Naam, in alles gerechtigheid en godsvrucht en wijsheid betrachten, opdat ons oordeel nu in niets afwijke van het uwe en het eeuwig loon straks ons wachte voor wat we goed gedaan hebben.
Amen.
(Isidorus van Sevilla)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 06:21
Onderwerp: Trouwen