ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:04
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop

WILLEMIJN232 schreef:
Blijft toch staan denk ik dat je het niet in je uppie kan vieren omdat er toch altijd een ambtsdrager of voorganger of wat dan ook erbij moet zijn.....Je kan ook niet met zijn tweetjes even zelf gaan trouwen of jezelf dopen.....

Het is naar mijn idee de "gelovigen" opgedragen. Waarom zou er dan dan een etiket of functie (en zelfs sexe!) aan vast gekoppeld moeten zijn of een hiërarchie?

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 augustus 2012, 10:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:30
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

WILLEMIJN232 schreef:
Hij (van der Staaij dus) komt vrijdag in mijn stad, ik zal het hem eens vragen......
Knipoog smiley

Doe 'm de groeten Boze smiley en mijn leedwezen Smiley met dichtgeplakte mond
Ach nou ja, ook weer triest wat de gevolgen voor hem zijn, hij wordt nu bewaakt , valt ook niet mee...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 08:40

CARMEN073 schreef:
Thnx! Maar ik lees hier niet dat je het met anderen zou moeten doen eigenlijk. De schrijver reageert op de gebruiken die er in Corinthe zijn, maar hij geeft geen opdracht dat het avondmaal per definitie met een bepaald aantal mensen samen gevierd moet worden. Toch?

Je hebt gelijk.. ik dacht twee vliegen in één klap te vangen omdat in dit stuk aangehaald wordt hoe Jezus de beker en het brood doorgaf aan zijn discipelen. In Corinthe 11 gaat het hoofdzakelijk over de misstanden en het niet naar elkaar omzien tijdens de gezamenlijke maaltijden. Maar ook het doorgeven door Jezus van beker en brood aan de discipelen was aan die avond met deze personen gebonden.
Ik zou er in ieder geval geen vaste regel aan willen verbinden in hoe en met wie en hoeveel je dit doet. "Doe dit tot mijn gedachtenis" is gericht aan een ieder persoonlijk. Maar omdat God alle belang hecht aan éénheid denk ik dat het (ook) een waardevol en diep symbolische betekenis geeft om het met elkaar te vieren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 07:20
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!

CHATULIEM619 schreef:
Je slaat precies de spijker op de kop. In het pastoraat kom je nogal eens de term tegen: ik weet niet wat een goede vader is, omdat mijn vader geen goede vader voor me was. (nu ik het zo opschrijf, zie ik de tegenstrijdigheid). Uiteindelijk heeft iedereen wel een bepaald beeld van een goede vader.... dat is het enige wat ik heb willen zeggen.

Ja okay, ik snap je punt maar dit is op het gebied van het verstand, het herkennen, het onderscheiden van. Er is nog een ander soort weten: het nooit ervaren en gezien hebben en dáárin dus niet weten hoe het voelt en hoe het is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 00:16

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat wel ? Je kan altijd een goede vader hebben gehad en dus wel het voorbeeld van een goede vader......maar dingen kunnen veranderen en dan is het op dát moment niet meer een goede vader.....
Als ik met mijn broers en zussen over mijn vader praat lijkt het wel of we allemaal een verschillende vader hebben gehad dus de blik van kijken is en blijft altijd een heel persoonlijke......ook al heb je het over dezelfde vader....... verrassend soms om te horen......

Herkenbaar wel.. alsof je een heel andere jeugd hebt gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 23:53

CARMEN073 schreef:
Waar staat dat Jol?

11e hoofdstuk van Corinthe 1.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 22:55

CARMEN073 schreef:
Maar ik bedoel niet kerkordelijk, maar bijbels gezien?

... Waarom zou het niet kunnen.. als je heel bewust wijn en brood tot je neemt en het hele gebeuren tot je laat spreken.. kun je het zelfs alleen doen..

waarmee ik niets wil af doen aan hoe in de bijbel het verwoord staat om het binnen de gemeente te vieren. Ook binnen je eigen gezin kun je het vieren met je kinderen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 20:56
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
A gossie wordt je achtergesteld? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee maar ik ben wel gek op hebbedingetjes Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PETRA944 schreef:
is die kreet bedoelt voor mannen die zich niet durven te laten steriliseren Smiley die vol vragen zit

nee
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

JANS221 schreef:
Het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap na een verkrachting minder vaak tot stand komt. Zoiets roepen vraagt dus om reacties.
Hij had ook kunnen zeggen dat hij meeleeft met slachtoffers van een verkrachting, zonder te zeggen dat de kans op zwangerschap minimaal is. Dan was het waarschijnlijk wel goed overgekomen.

Die uitspraak van eerst die Amerikaanse politicus en nu v.d. Staaij zou bijna gaan inhouden dat de verkrachte vrouw zelf schuldig is aan de zwangerschap want ze kan die knop toch uitzetten om zwanger te raken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:01

wijsheid van Ghandi:

Angst heeft zijn nut, maar een lafaard zijn heeft dat niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:59

PETRA944 schreef:
sterilisatie bij de man is een harstikke goed middel Lachende smiley

Duiveltje smiley

spijker op de kop.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:16

JANS221 schreef:
Misschien heeft hij dit gehoord van zijn conservatieve vrienden uit Amerika?

Aha! ... of de paus... Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:53

TEAPARTY711 schreef:
Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen.
De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien.
Ik wist dit eerst ook niet.

-kan iemand misschien hier iets meer over uitleggen? -

Denk dat andere middelen dan beter zijn.
Of een combinatie. Als het überhaupt al geoorloofd is om zwangerschap te voorkomen, ik denk dat de meningen daar over verschillen.

Ik kan het toch nog even niet laten... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:14

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....

Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 28 augustus 2012, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEANNE226 schreef:
Ik kan hem in mijn market niet vinden Boze smiley
Ik wil ook een regnbuipingel op mijn sony xperia!

Huilende smiley, smiley in tranen ik ook.... wel weerplaza op market van HTC maar geen regenbui ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 08:54

TEAPARTY711 schreef:
Is de pil niet toevallig een oplossing?
Op mijn werk gaven we vaak de pil, om ongesteldheid weg te houden.
Je kan er in ieder geval je periode mee reguleren dat het maar 1 keer per maand komt.

Zolang er geen gemeenschap is, is er volgens mij uit christelijk oogpunt geen bezwaar.

Maar,.. ik ben weer heel gauw weg, ik zit nu niet echt in mijn comfort zone.
Succes met je dag vandaag, je had veel te doen.

Interessant (maar wel offtopic natuurlijk). Zou er naar jouw idee uit christelijk oogpunt dan bezwaar zijn als er wel sprake is van gemeenschap??
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:05

ERIKA129 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond
Tja 50 mooie leeftijd om te mogen worden Knipoog smiley

On topic maar weer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:02

ERIKA129 schreef:
Ook gij zijtt nooit te oud Knipoog smiley
Maar wel 11 jaar ouder Clown smiley

ja en nog wel het jubeljaar. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:57

ERIKA129 schreef:
Maakt me niet uit meis!!
Mens is nooit te oud om te leren en uwes is ouder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dus wordt wijzer geacht Clown smiley

tjee wat een leerzame avond ..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

LEANNE226 schreef:
Jaaaaaaa das (zuid?)Hollandse zuinigheid! Knipoog smiley
Hier komt er vlees bij hoor EN spekjes dr door!

Vanwaar die zuinigheid?

Lekker enthousiast strooien met kruiden (zoals kerrie maar ook wel es basilicum erdoor knippen, doe es gek), kippie in de oven of lekker een ouwerwetse gehaktbal.

Toevallig stond het vandaag op menu met speklappie ernaast.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:15

ERIKA129 schreef:
Bij ons komen avondmaalsgangers die dat willen samen in de week van het avondmaal om zich voor te bereiden op het avondmaal.
En Censura Morum wordt daaraan vooraf gehouden, en wat ik er altijd uit hetb begrepen is dat ieder gemeentelid zich dan kan vervoegen bij de predikant en een kerkeraadslid om als ik bv zou weten van Willemijn dat ze iets heeft gedaan wat echt niet zou kunnen zeg maar hoereren (sorry Willemijn echt gewoon een voorbeeld hoor weet dat dit abxoluut niet waar is) dat ze van het avondmaal onthouden kan worden...
Echter wordt er bij mij weten nooit gebruik van gemaakt heb het tenminste nog nooit gehoord of gemerkt!

Enne nee W dat andere was ook met een Knipoog smiley he!!

Oftewel geeft dat dus alle ruimte om te roddelen, smet te werpen en kwaad te spreken over een ander... mooie boel... en hoe bijbels? Het gaat er toch om om jezelf te onderzoeken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

WILLEMIJN232 schreef:
Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed?

Ja, ik vind de uitspraak "je brandt in de hel" inderdaad persoonlijk want men verwenst je. Het is wel degelijk zoals Chat zegt een vervloeking en een reden om de redactie in te seinen. Zulke uitspraken zijn not done en onwaardig. Punt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 18:43

THOMAS968 schreef:
Shanita:

Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.

Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.

In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook. In mijn beleving doen ze echter gewoon iets wat op termijn ongezond is en kennelijk is het karakter van de roker om weerstand te bieden tegen de gewoonte van het tabaksverbranden niet sterk genoeg. Dat zegt ook iets over de werkzame stoffen die de roker tot zich neemt.

Persoonlijk vind ik dat je wat moet uitkijken iets occult te noemen want als je de bijbelteksten fout interpreteert, zet je medechristenen in een extreem kwaad daglicht.

Thomas, die wel vindt dat iedereen zou moeten stoppen met roken.

Kijk dus maar uit voor de achtergrond van je dierbare bakkie koffie.... de profeet Mohammed heeft er wat mee te maken...

Quote:
Arabieren eerste koffiedrinkers (Bron:EspressoPowerhouse)
Algemeen wordt aangenomen dat Arabieren de eerste koffiedrinkers waren. Zij begonnen een soort brouwsel te maken van de bessen en de bladeren, dat Qahwa werd genoemd (betekenis: het opwindende). Zo zou de profeet Mohammed, de stichter van de Islam, al ruime hoeveelheden qahwa gedronken hebben om wakker te kunnen blijven voor zijn nachtelijke gebeden.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:48

SHANITA130 schreef:
Willemijn: In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.

Idd...
Waar staat die tekst ook alweer: weest stil want ik ben Uw God? Knipoog smiley

Ik ken ook evangelische diensten met meer meditatief karakter ...
't kan verkeren...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:34

SHANITA130 schreef:
Ha, lieve Jol

Elke christen komt in de hemel, ieder die geloooft, staat in de bijbel.... Lachende smiley

Was satirisch bedoelt... Verlegen lachende smiley

oooowww Gefrustreerde smiley Niet begrepen maar het was ook nog voor de eerste koffie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:52

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht ook dat het voor een ieder persoonlijk geldt.....Boeiende discussie wel, zou je met iemand aan het Avondmaal gaan die op yoga zit? Of zou ik met iemand aan het Avondmaal gaan die het verafschuwt en veroordeelt????? Knipoog smiley

hoe was het ook alweer...
"een ieder beproeve zichzelf..." om aan het avondmaal te gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:25

WILLEMIJN232 schreef:
Zo zou het moeten zijn Jol, maar zo is het op CM niet en dat weet je ook. Je wilt niet weten wat voor mailtjes ik heb gekregen heb over hel en verdoemenis en dan heb ik het nog niet eens over de beledigingen hier op het forum. alleen omdat ik wat andere visies en gedachten heb.
Ik ben nu bezig met de voorbereidingen voor een Thomasviering en bedacht me dat ik er hier maar niets over ga schrijven omdat het dan weer belachelijk en veroordelend wordt gemaakt....daar heb ik geen zin in omdat het voor mij toevallig-en gelukkig veel meer mensen- een hele waardevolle dienst is.......Kan niet jouw ding zijn maar dat is een heel ander verhaal......

Ben dus toch benieuwd wat het is, Thomasviering..

Zolang we de verdeeldheid benadrukken, dus datgene wat we zien, zal dat ook overheersen. Neemt niet weg dat ik het verwerpelijk vind dat jij zulke bagger over je heen krijgt.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 14:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:22

ROELANDE345 schreef:
bedankt Jol Weer wat geleerd!

tja m'n ouwe stiel...
maar gelukkig, vrouwen horen er niet bij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:18

ERIKA129 schreef:
Thanks dan ben ik hierbij een strenge refo Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar wel een leuke strenge refo... Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 14:19
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 ... 136 Volgende
Pagina 112 van 136