Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:02
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
PIETER649 schreef: | das n pokke end lopen hoor. |
Neem dan liever het vliegtuig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:25
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
6 November, Gal. 5: 13-24; Vlees en geest.
Deze twee woorden komen we nog al eens tegen in bijbel: vlees en Geest. Wat bedoelt de schrijver van de schrijver van de Galaten brief met die woorden? Is ‘vlees’ alles wat je lichaam te maken heeft en ‘Geest’ alles wat zich in je gedachten afspeelt? Nee, daar heeft het niets mee te maken, al word dat nogal eens zo opgevat. Dat zou dan betekenen dat alles wat je lichaam te maken heeft, negatief zou zijn en dat alles wat met de ziel te maken zou hebben, positief zou zijn. Nee, het gaat over iets anders. Wat bedoelt de apostel dan met dat woord ‘vlees’? Wel, ‘vlees’ duidt alles aan wat te maken heeft met de zonde. ‘Vlees’is alles wat in strijd is met Gods liefde. En dat kan met het lichamelijke te maken hebben, maar net zo goed met het ‘geestelijke’. Daartegenover wordt met ‘Geest’ niet onze gedachtenwereld bedoeld, maar: de Heilige Geest, de Geest van Jezus, vol liefde en barmhartigheid. Die twee staan tegenover elkaar: vlees en Geest. Duisternis en licht. Haat en liefde. Paules noemt een aantal ‘werken van het vlees’: hoererij, jaloezie, egoisme, dronkenschap. Wie zich door het ‘vlees’ laat leiden, moet er niet op rekenen Gods Koninkrijk te zullen erven! De Galaten zijn gewaarschuwd. En niet alleen zij…. Paules noemt ook de vrucht van de Geest: liefde, blijdschap, vrede. Opvallend is dat hij spreekt over de wérken van het vlees en over de vrúcht van de Geest. Liefde, blijdschap en vrede kun je niet be-werken, niet organiseren. Dat alles kan alleen groeien, daar waar de Geest ons leven vervult. Wat zullen we kiezen: de werken van de dood? Of de vruchten van het leven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:35
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | k Zou maar dubbel reserveren voor Mario.... die eet voor 3 maanden vooruit hé |
Dan mag jij voor mij gaan werken en het topic weer omhoog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 21:20
|
|
|
5 November, Gal. 4: 1-7; Abba, Vader.
Stel je voor: je denkt dat je een kind van je vader bent, maar dan komt er op een dag iemand die zegt: Nee, geen sprake van, jij bent geen kind maar een slaaf! Dat komt hard aan! Reken maar dat de Joden onder de Galaten ook een vreemd opgekeken hebben bij dit bericht van Paules! Geen kinderen, geen erfgenamen van Abraham? Wat zullen we nu beleven? Slaven? Toe maar, die Paules, die doet maar, hoe komt ‘ie erbij? Het is bijna beledigend: zij, kinderen van God, erfgenamen van Abraham: slaven? Als je goed leest wat Paules schrijft, kom je overigens tot de ontdekking dat hij nú een beweert dat de Joden lijken op slaven, dan weer dat ze werkelijk slaven zijn. Hij weet namelijk heel goed dat God Israël niet loslaat. Israël mag dan een ongehoorzaame zoon zijn, het blijft Gods kind! Maar: eerst door het geloof in Jezus kan Israël aan de weet komen wat dat betekent, kind van God te zijn! De Geest leert ons ‘Vader’ zeggen, ‘Abba’, ‘pappa’, betekent dat eigenlijk. Waarom maakt Paules zich tot druk over die wet? Omdat hij aan den lijve ervaren heeft hoe je verslaafd kunt raken aan vroomheid! En nog altijd zijn er zulke slaven: mensen die geboden, verboden, gebruiken en tradities beslist nodig hebben om christen zijn; mensen die zich niet afvragen in het licht van het evangelie wat de zin van dit alles is. Voor zulke vroomheid is Paules doodsbang. Jezus is toch niet voor niets gestorven en de Geest is toch niet zomaar uitgestort? Dat alles is gebeurd opdat wij als kinderen van God zouden leven en roepen: ‘Abba, Vader!’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 21:20
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
HENK710 schreef: | Zie je al licht aan het eind van de topictunnel |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 21:19
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Haha... jullie hebben honger zeker?
Of Mario verlangt naar z'n winterslaap vanaf de 21 |
Jij niet dan, en weer omhoog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:28
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Het ga je goed Carin !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 20:04
|
|
|
4 November, Gal. 2: 15-21; Tevergeefs.
Paules is behoorlijk teleurgesteld in de Galaten. Sterker: hij noemt hen uitgesproken onverstandig! Hoe komen ze er bij om die praatjes van sommige christenen uit de Joden te geloven? Zij verdraaien het evangelie! Ondertussen bedoelen die Joden-christenen het natuurlijk heel goed. Zij zijn bang dat het Oude Testament, de Thora met name, aan de kant zal worden geschoven. En daarom doen ze hun uiterste best de Galaten zo ver te krijgen dat zij zich laten besnijden, de sabbat houden en allerlei andere wetten in acht nemen. Maar Paules laat zich niet door vrome bedoelingen van de wijs brengen. Wie denkt door een achterdeur toch weer de wet in huis te kunnen halen, is bij hem op een verkeerde adres. Dan zou Jezus tevergeefs gestorven zijn! Zijn alle geboden dan absoluut afgeschaft? Mag je dan tegenwoordig rustig stelen, echtbreken, liegen? Zeker niet! Maar wat bedoelt Paules dan? Paules wil zeggen: Jullie moeten niet denken dat je toch nog rechtvaardig kunt worden in Gods oog door zo keurig volgend de wet te leven! Je bent alleen rechtvaardig omdat Jezus voor jou gestorven is! Hij is het Lam dat de zonden der wereld wegdraagt! Nog altijd kun je het horen: Ik zal vast wel in de hemel komen, want ik heb altijd netjes geleefd. Wie dat zegt, heeft van het evangelie nog niet altijd veel begrepen. We zijn kinderen van het Koninkrijk, niet omdat wij zo fatsoenlijk leven, maar omdat Jezus zo onfatsoenlijk gekruisigd is! Zijn dood is ons leven. En door het geloof leeft Christus in ons! Hoe is het mogelijk! Als God maar mij kijkt, dan ziet Hij: Jezus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 20:02
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 18:59
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Doei Liesbeth, het ga je goed !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 22:35
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hallo allemaal.
Hebben jullie dat nu ook, van die grote en kleine problemen in je relatie? Je hebt op CM een leuke vriend of vriendin ontmoet, Dan komt hij of zij een keer langs, en wat gebeurt?..... Ze gaan de hele avond op de bank liggen pitten.
Tsja...dat overkomt mij dus Ik ervaar dat natuurlijk als een werkelijk probleem, en vraag me af of ik daarin de enige ben.
En jullie...een leuke cm partner opgeduikeld, of een date gehad...en dan, waar loop je tegenaan? |
Hij voelt zich blijkbaar thuis bij jouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 22:33
|
|
|
3 November, 2 Kor. 12: 1-10; Opschepper.
Paules is een opschepper. Paules wil nu ook wel eens een paar sterke verhalen vertellen! Ze moeten daar in Korinte nu maar eens goed weten wat hij allemaal heeft meegemaakt…. Nu zou je verwachten dat Paules eens breed gaat uitmeten over zijn grote daden voor het Koninkrijk van God. Dat zou hij heel goed kunnen! Hij zou kunnen vertellen in welke landen hij zoal geweest is En hoeveel mensen tot geloof gekomen zijn. En welke invloed hij had in de apostelkring in Jeruzalem. Maar daarover spreekt Paules niet. Als hij dan met alle geweld moet opscheppen, dan zal hij opscheppen over zijn zwakheid! Ja, Paules zou ook kunnen vertellen over een wonderlijke ontmoeting met God, een visioen waarin hij onuitsprekelijke woorden hoorde – maar veel liever spreekt de apostel over zijn moeite en zijn verdriet, zijn lijden en strijd. Want juist in momenten van zwakte, komt de kracht van Christus het duidelijkst naar voren. ‘Als ik zwak ben, dan ben ik machtig!’ Opscheppen. Ach, dat is een koud kunstje. Iedereen kan wel sterke verhalen vertellen, ook over het geloof. Er zijn mensen die daar zo over praten kunnen dat je er gen speld tussen krijgt. Maar Paules praat anders. Hij heeft een doorn in zijn vlees gekregen. Wat hij daarmee bedoelt is niet duidelijk. Maar in ieder geval zorgt die doorn ervoor dat Paules geen opschepper wordt. Die doorn – wie weet: een handicap – die doorn houdt hem klein. En wie echt klein is, die is werkelijk groot in Gods ogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:37
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet niet of iedereen dat met je eens is Frank |
Ik hou ook noch van je hoor krijgen we op eens een topic wij houden van Willemijn.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 3 november 2010, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:02
Onderwerp: Wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christianmatch?
|
|
|
LOES550 schreef: | het leven is al serieus genoeg, leve de lol
Als we nu eens een rekening openen voor de niet draagkrachtige cm-leden.......Dan kan iedereen naar t feest! |
Een kerstactie van Chris: Doneer ieder een euro en iedereen kan er naar toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:05
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | nee, je bent te jong....... |
En ik had je zoon kunnen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:51
|
|
|
Woensdag 2 November; 2 Kor. 9: 6-15; Blijmoedig geven.
Paules schaamt zich niet om een bedelaar te zijn. Hij vraagt de gemeente in Korinte om geld. Niet voor zichzelf, maar voor de broeders en zusters in Jeruzalem, de moederstad. Daar heerst armoede, honger en tekort aan allerlei levensbehoeften. Alleen al uit dank voor wat de Korintiërs aan geestelijke gaven uit Jeruzalem gekregen hebben, mogen zij de gemeente daar nu niet vergeten! Nu kun je op twee manieren geven, zo schrijft Paules. Karig, Maar ook mild. Met tegenzin, maar ook blijmoedig. Van die eersten moet God niet veel hebben. De milde gevers, die blijmoedige schenkers – die heeft God lief! Je ziet ze voor je: twee zaaiers. De één zaait karig, een paar zaadjes hier, een paar zaadjes daar. De ander is veel guller, over de akker. Die eerste zaaier moet niet rekenen op een grote oogst. Die tweede mag daar wel op hopen! Wie karig zaait, zal ook karig oogsten en wie mild zaait, zal ook mild oogsten…. Laten we nu maar eerlijk zijn: maar al te vaak zijn wij nog al karig in ons geven. Met een zuinig gezicht stoppen we een kwartje in de collectebus of een euro in de zak van de diacenen ons aanreiken. Wij geven wel mild, maar vraag net waaraan….Heel wat zaad valt in slechte aarde. Wat is dan toch het geheim van dat blijmoedig geven. Het is het geheim van de oogst! Al wat je nu zaait, zie je een keer terug…! Nee, je zult er niet aan verdienen, maar wel, misschien veel later, oogsten: handen vol vreugde!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 3 november 2010, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 21:35
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ow, dus op 21 november zoek jij een grot op... Met je berevelletje, knots en zaklantaarn? |
Word ik een soort Flinstones.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 20:21
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Dat zijn wel hele lange nachjes dan Mario. Ga je winterslaap houden
GrZ! |
Nee, want dan mis ik HotelBazaar, eerst mijjn maag vullen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 20:20
|
|
|
1 November, 2 Kor. 5: 11-17; Een voor allen.
Wanneer ik (de schrijver) deze woorden uit de brief van Paules lees, moet ik denken aan een oude man, die wanneer hij in een kring van mensen kwam, soms maar éé’n persoon een hand gaf en dan zei: “Eén voor allen, dat zal alleen welgevallen…”. Eén voor allen, Met die ene bedoelt Paules: Jezus Christus. Hij is voor alleen gestorven. Hij is voor allen opgestaan. Eén voor allen. En dat zal allen welgevallen! Aan deze Ene dankt de wereld het leven! Paules spreekt daarover zeer blijmoedig. Hij zegt niet: Jezus is alleen voor de zondaren gestorven. Of: alleen voor Zijn gemeente. Nee, voor állen! Heel de wereld deelt in deze dood. Heel de schepping heeft baat bij Zijn opstanding. In Hem zijn alle mensen gestorven. In Hem zijn alle mensen opgestaan. Tot dat inzicht is de apostel gekomen. Betekent dat nu dat Paules zegt: Welaan, wat zou ik me nu verder druk maken? Nee, geen sprake van! Juist omdat het nieuwe zichtbaar wordt in deze wereld. Dat is de boodschap van de apostelen. Laat u met God verzoenen! Bedenk toch dat er een nieuwe tijd is aangebroken, een tijd waarin voor afgoden geen plaats meer is! U bent in Jezus Christus gestorven en opgestaan tot een nieuw leven. Wandelt dan als nieuwgeboren kinderen van God! Eén voor allen. Juist wie Gods beloften begrepen heeft, luistert naar Zijn geboden. Juist de vrijgesprokene neemt de rechter serieus!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 3 november 2010, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |