Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:51
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
SILVER916 schreef: | wat vinden jullie van de volwassendoop ?
zou jij je ook laten dopen in zo zwembad ? | Eigenlijk een vreemde vraag, Silver. Ik ken voldoende gemeentes, die een doopbad in hun eigen gebouw hebben. En wat betreft de eerste vraag: dit is weer zo'n stelling, die je niet hoeft te verdedigen. De Bijbel roept nl. op dat je je laat dopen op grond van je geloof, en niet op grond van het geloof van je ouders...Ik vind het eigenlijk ongepast het andere ritueel met kinderen doop te noemen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:27
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
In de geestelijke gezondheidszorg heeft men veel problemen met mensen die vinden dat iemand die aan psychoses lijdt demonisch gebonden is. Is een psychose satanisch of is het gewoon een ziekte in de hersenen?
Zelf ben ik van mening, dat alleen mensen die zich bewust bezig houden met het occulte, demonische bezeten kunnen zijn. Is dat niet het geval, dan kunnen ze ook niet bezeten zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 12:24
Onderwerp: Digitaal op elkaars lippen zitten de website plat lopen
|
|
|
ANITA324 schreef: | Digitaal op elkaars lippen zitten de website plat lopen
Of met andere woorden zo gezegt bezeten achter je computer zitten. Elk woord moet gezegt worden of het leuk is of niet we slaan elkaar om de oren of moeten ze even flink de oren gaan wassen. Nee in die zin lijkt het mij niet gezond om digitaal op elkaars lippen te zitten. Want als je dagelijks achter je computer zit vanaf de vroege ochtend tot op de nachtelijke uurtjes kweek je na mij idee ongemerkt vijandschap op. Wat inwezen elkaar tot vriendschap mogen zijn naar onze Vader toe. Natuurlijk blijven er verschillen van meningen en dat mag ook alleen laat elkaar wel in de waarde en niet dat je alles erin stampt van zo moet het. Want als ik even de regels hier en daar door lees via forum lijkt mij gezonder voor jezelf als mens zijn dat je dan een korte/lange tijd van time-out neemt.
Time-out nemen in die zin minder achter je computer/laptop zitten dat je als mens is dit vrijgezel, alleenstaande met gezin of als man en vrouw tijd en aandacht voor elkaar meer gaat nemen. Want neem je te weinig tijd voor elkaar zal je dat ook opbreken tot ergenis toe zover wil je toch niet gaan dat het uit de hand loopt. In die zin is het hoogst van belang dat we minder bezeten achter ons computer/laptop zitten en ook nog kunnen genieten van Gods Schepping. Dat HEERE Jezus weer centraal komen te staan ja op nummer 1 van je leven.
Vergooi je uren niet er is meer in dit leven hier op aarde. Alleen wat doe je ermee in je dagelijks leven? Wie mag van jou op nummer 1 staan? Is dat je computer/laptop of is dat Jezus Christus?
Oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen.
Hartelijke groeten een zuster in Christus,
Anita | Ik vraag me een ding dan af. Je post dit om 4 uur 's nachts. Hoe komt het dan dat je zelf zo laat nog achter de pc zit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 12:04
Onderwerp: verjaarswandeling
|
|
|
De nieuwe lijst ziet er dan als volgt uit:
1. Leonard 2. Sabine 3. Willemijn 4. Chat en Nikita/Mickey 5. Imke 6. Gerdi155 7. Fenny
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 6 februari 2011, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 11:49
Onderwerp: secret ambition
|
|
|
Uiteindelijk gaat het erom, wat je er zelf in lezen wilt. Sommige mensen willen graag zien, dat hij satanist is, en zullen met allerlei argumenten komen. Maar dan bekruipt me het gevoel, dat je altijd wel een stok vindt om iemand mee te slaan. Zoals je terecht opmerkte staan er voldoende bijbelse voorbeelden in , dat God de gemeente oproept Hem te prijzen, maar goed, anderen lezen er weer iets anders in..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 11:41
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
WILLEM591 schreef: | Echt Marylien , je verdient mijn diepe respect en waardering. Hoe jij de kou uit de lucht neemt met deze eenvoudige reactie. Een voorbeeld voor velen die zich door onderbuik gevoelens laat leiden. Je bent een geweldig mens , amen \ ps Gewoon jezelf de vraag stellen voordat je reageert: Wat zou Jezus doen? | We kennen toch de houding van Jezus ten opzichte van mensen die logen, of die hypocriet waren? En we weten ook wat Jezus er van vond als vrouwen onderdrukt werden. Dus mijn antwoord zou zijn, dat Jezus de onrechtvaardigheid aan het licht zou stellen en opkomen voor de zwakkeren...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 28 januari 2011, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 00:07
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Duizend maal excuses Marylien....MIJN GROTE BLUNDER! Betreffende mail is/was bedoeld voor een dame met bijna dezelfde naam! Jammer dat er een slechte gedachten door je heen gaat omtrent mijn's persoon. Ik heb mij gruwelijk vergist...nogmaals DUIZEND MAAL EXCUSES.... | dus je had dit een ander willen vertellen? Heb je niet door dat dat helemaal niet kan wat je nu doet? Als je een pv mail hebt met iemand kun je die nooit op de site zetten. De vorige keer dat je dat deed werd je ook geband. Heb je nog niks geleerd vraag ik me af....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 11:24
Onderwerp: Vriendschap als fundament voor een goede relatie.
|
|
|
Het slot van de samenvatting:
Mijn emotionele wereld
1. Hoe reageerde de familie toen je als kind de volgende emoties toonde: Boosheid verdriet angst liefde interesse voor elkaar 2. Werd je als kind al geconfronteerd met heftige emotionele gebeurtenissen zoals ruzie tussen de ouders, een depressieve ouder of een emotioneel verwonde ouder? Wat voor invloed heeft dat op jou gehad, voor je partner en voor je kinderen? 3. Hoe denk je over gevoelens uiten, bij jou of je partner? 4. Wat is het verschil in denken tussen jou en je partner op dit gebied, waardoor komt dat en wat zijn daarvan de gevolgen?
Mijn doel en mijn nalatenschap
1. Hoe zou je het beste door de mensen herinnerd willen worden? 2. Schrijf je eigen levensverhaal op. 3. Wat zijn je doelen voor de toekomst. Wat is de zin van je leven wat wil je nog bereiken? Welke belangrijke doelen streef je naar? Denk er eens een momentje over na en lees nog eens goed wat je opgeschreven hebt.
Wat wil ik worden?
1. Beschrijf de persoon die je wilt worden 2.Hoe kun je jezelf helpen om die persoon te worden 3. Welke strijd heb je ondervonden om die persoon te worden 4. Tegen welke demonen in jezelf heb je moeten vechten of ben je nog steeds aan het vechten? 5. Wat zou je het liefst aan jezelf willen veranderen? 6. Welke dromen heb je jezelf ontzegd of zijn niet uitgekomen? 7. Hoe zou je willen dat je leven er uit zag over vijf jaar? 8. Wat is de reden dat je wilt zijn zoals je wilt zijn? Wat is je motivatie?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 27 januari 2011, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:00
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
MARIAN519 schreef: | it is mei sizzen net to dwaen
met praten alleen kom je er niet.. | Ik vertaalde het dus letterlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:09
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Marylien...wil je dat ik onze mailwisseling berichten op het Forum zet? Ik hou van transparantie...eerlijkheid en openheid. Ik heb je wel degelijk berichten via CM mail verkeer toe gezonden als antwoord op jouw vragen! Laat even weten en zo ja dan staat het er binnen 1 minuut in deze thread. | Ik ben erg benieuwd naar de mail die je gestuurd hebt, omdat ik de indruk heb, dat de inhoud vrij intimiderend is. De manier waarop vrouwen aangesproken worden is heel erg dominant. Ik hoop dat je door krijgt dat de vrouw van deze tijd ook op een normale manier aangesproken dient te worden. Als je op het forum al Leanne commandeert, kan ik me niet voorstellen dat een pv mail naar een andere vrouw een andere inhoud heeft. Verder denk ik dat Marylien er wijs aan doet die mail op te sturen naar de redactie, want in mijn ogen gaat dit alle perken te buiten.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 27 januari 2011, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 08:56
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Leuk Chat ik zal erbij zijn en als er mensen mee willen rijden dan hoor ik het wel... Zonder rammel bakkie | Leuk, het lijstje begint weer te groeien:
1. Leonard 2. Sabine 3. Willemijn 4. Chat en Nikita/Mickey
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 27 januari 2011, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 08:54
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Oeps Chat weg
Overtreding voor zondagrust? | Deze keer op zondag, omdat ik wandelen op zondag niet echt zondig vind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 23:52
Onderwerp: Weer de SNEER ...
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Ik denk dat de redactie zal komen met een slot als dit " uit de hand" loopt. | Allereerst zou ik je vriendelijk willen vragen niet voortdurend als redactie te denken. Ten tweede beschouw ik dit topic als zijnde een statement. Does is gewoon zat van al dat gesneer, en wil dat hiermee aangeven. Daarin geef ik haar volledig gelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 23:47
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Kunnen ze oefenen:
Thomas, it is mei sizzen net to dwaen. | Het is met zeggen niet te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 22:12
|
|
|
GIBBY159 schreef: | WIJ...Annette...maken er zo een behoorlijke ZOOITJE van...WIJ....!!! En dat zijn er nogal wat.!!! | Eerlijk gezegd vind ik dat er maar één is die hier een zootje van gemaakt heeft. Dat jij zo nodig weer eens de schuld op je wilt nemen, is jouw zaak, maar in dit geval voel ik me echt niet aangesproken door wat je zegt. Integendeel zelfs..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 18:01
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Ach Chat, voor het geval je helemaal wanhopig van me wordt....112 bellen.... | voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit wat je zegt, maar wat anderen je vertellen, zou ik maar eens naar luisteren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 15:52
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Inderdaad een rot-bericht Chat, wens je heel veel sterkte! | dank je Angy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 15:50
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | OKEEEEEEEEEEEEE.....HET WAS GEIN!!!!! om het geklep over mij es effe lekker te voeren! IK GA NIET TROUWEN, OOK NIET MET ZN VIEREN en ik hoop dat het gezever daarmee de wereld uit is...zo...ik heb gezegd! | Wat een aantal mensen hier probeert te zeggen, is dat je in de chatbox allerlei dingen beweert die gewoon niet kloppen en dat we dat dan niet begrijpen. Je eigen opmerkingen zijn vaak aanleiding voor verwarring. En die lijst is zo lang aan het worden dat we gewoon niet meer weten wat we met sommige uitspraken van je aan moeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 15:02
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Het bezoek bij de dokter ivm controle suiker. De uitslagen waren niet goed, moet toch maar accepteren dat ik een probleem heb. Die suiker zal ik mn hele leven houden, en daar baal ik van als een stekker!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 12:29
|
|
|
LORETTA033 schreef: | NATUURLIJK WIJS IK EEN PSALM UIT DE BIJBEL NIET AF
WEL DE BEKENDE [ VOOR MIJ] EXTREMITEITEN MUZIEK IS INDERDAAD EMOTIE
MAAR IK DOELDE OP MISBRUIK ER VAN EN VERKEERD OM GAAN MET....
GA VERDER NIET UITWIJDEN OVER NEGATIEVE ZAKEN ' LIJKT ME NIET DE BEDOELING EN IS NIET OPBOUWEND WEES BLIJ ALS JE DAT NOOIT HEBT MEEGEMAAKT | Dus, je erkent eigenlijk dat er in jouw geval sprake was van extremiteit. Doet me aan een baby met badwater denken. Een lied herhalen omdat het zo mooi is, is dat dan een extremiteit voor jou? Ik kan niet zo goed inschatten wat je bedoelt met misbruik van een lied maken of er verkeerd mee omgaan. Is dat eigenlijk niet iets heel subjectiefs? Wat voor jou misbruik is, kan voor de ander heel iets anders betekenen. Als mensen in aanbidding zijn terwijl ze een lied zingen kan dat door de buitenstaander opgevat worden als dat ze meegesleept worden door een lied. Zou je in de hemel dan wel durven te zingen tot eer van de Heer, of zou je dan ook bang zijn meegesleept te worden door een lied.
Weet je wat ik extreem vond? Een volle Amsterdam Arena het lied "zij gelooft in mij' uit volle borst zien zingen....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 26 januari 2011, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 11:53
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Beter een symphatieke knuffel (dat zouden meer mensen moeten doen) dan al die onbeholpen stompzinnge op en aanmerkingen. | onder welke categorie moeten we deze opmerking dan scharen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:58
|
|
|
[quote=HANNAH810]in het Hebreeuws klinkt het nog leuker: ki le olam chasdo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:42
|
|
|
LORETTA033 schreef: | HET IS ABSOLUUT NIET VERKEERD OM ONDERZOEK TE DOEN NAAR DE ACHTERGROND VAN WIE OOK WAAR KOMT IETS VANDAAN DE MANIER WAAROP HETGEEN GEBRACHT WORD
WAAR DRAAIT HET OM DE EMOTIE...... HET GEVOEL
EN WAT DOET HET GEVOEL MET JE....... KAN OOK GEVAARLIJK ZIJN DENK MAAR EENS AAN HET HERHALEN VAN HET ZINGEN VAN LIEDEREN
EN DAT OOK NOG EENS BIJV. TIJDENS EEN COLLECTE.....VAAK MEEGEMAAKT SOMS ZIJN VOORGANGERS NET CABERATIERS VOORBEELDEN GENOEG OM HET BIJ DE MUZIEK TE HOUDEN DAAR SCHREEF EEN GOEDE BEKENDE VAN MIJ EENS EEN BOEK OVER WELKE MUZIEK MAAKT JE GEEST ZIEK LEEN LA RIVIERA DUS
MEESLEPENDE WOORDEN TEKSTEN WE ZINGEN HET ZO GEMAKKELIJK MEE EERLIJK GEZEGD ZING IK NU BEWUSTER DAN VOORHEEN EN NIET ALLES MEER OVERIGENS DE LIEDEREN VAN JOHAN DE HEER HEBBEN ALLEMAAL AFZONDERLIJK EEN APART VERHAAL GESCHIEDENIS HEB ME DAAR OOK EENS IN VERDIEPT DAN GA JE DE LIEDEREN ANDERS ZINGEN HET LIED IK BOUW OP U MIJN SCHILD EN MIJN VERLOSSER NR 124 OPWEKKING IS GEBASEERD OP EEN OVERVAL DIE ZENDELINGEN MEEMAAKTEN RUIM 35 JAAR GELEDN IN ZUID AMERICA BIJ DE AUCA STAM ER IS EEN FILM OVER EVEN TER ILLUSTRATIE. |
Mag ik een misverstand wegnemen, dat vaak gebruikt wordt om bepaalde liederen af te keuren. Muziek is emotie....God heeft ons muziek gegeven om onze emoties in kwijt te kunnen. Om te zeggen dat je alleen maar liederen mag zingen die emotieloos zijn, is volgens mij een contradictio in terminis...(zoek maar op in het woordenboek wat het betekent). Het is nogal vreemd dat als we God prijzen we onze emoties buiten moeten laten. Ik heb wel eens gehuild tijdens een lied, gewoon omdat het mij diep raakte. Heb ook wel eens gelachen omdat het lied me vreugde en blijdschap gaf. Muziek en emotie horen bij elkaar. En zou God nu echt willen dat we Hem emotieloos aanbidden? Ik denk dat God weet wie we zijn, en als we troost ontvangen door het zingen van een bepaald lied, is het alsof Hij ons troost...Een mens zonder emotie is geen mens, en ik geloof dat God ons juist in onze emotie wil aanraken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 26 januari 2011, 10:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:11
Onderwerp: eerste date afspraak ,wat doen samen ?
|
|
|
Eerste dates vind ik altijd een ramp. Het dieptepunt op dat gebied is het onderstaande verhaal. Dit is mij drie jaar geleden overkomen, en ik vertel dit ter lering ende vermaek. Nu kan ik erom lachen, toen niet:
Hans schreef: | Thuisbezoek. Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaangan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn vrouw heb kunnenex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.
Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.
De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.
De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.
Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.
Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.
Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.
Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.
Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de meest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.
Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.
Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. |
Tjonge als ik dit zo lees, iets wat ik twee jaar geleden opgeschreven had, merk ik toch wel dat ik veranderd ben in mijn denken. Wat een drama was dat. Achteraf denk ik, dat als ze zich wel aangetrokken tot mij voelde ze zich er ook wel overheen had kunnen zetten...dus het ligt niet alleen aan het mislukken van die date...
Ten eerste, je moet er altijd van uit gaan dat de eerste date de moeilijkste is. Je ziet elkaar voor de eerste keer en het is voor jullie beiden onwennig. Verwacht ook niet meteen dat de vlam in de pan slaat, want soms kan dat wel een poosje duren. Stel je verwachtingen niet te hoog, want anders wordt de teleurstelling alleen maar groter. Zorg voor voldoende afleiding, ga eens samen de stad in ofzo, ga bij een restaurantje zitten koffie te drinken. Zorg ervoor dat jullie je kunnen ontspannen, dat is het allerbelangrijkste denk ik.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 26 januari 2011, 11:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 00:10
|
|
|
MAR907 schreef: | Waar hoor of lees jij dan het "lam" in de songteksten van Smith???? |
Alleluia Holy Holy are You Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb Amen.
Er is dus niks mis met dit lied en we zingen het graag in onze gemeente.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 26 januari 2011, 00:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:16
|
|
|
MAR907 schreef: | Het rode is hetgeen dat het zegt welke god regeerd nu....vul zelf maar in waarin je geloofd....
De tekst waarop het gebaasd zou zijn: en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.
Deze tekst spreek over de toekomst inplaats van heden.... | Er is maar één Lam dat aanbeden wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:15
|
|
|
MAR907 schreef: | Was Paulus niet welke zegde: de antichrist is reeds onder jullie???? Dat waren toen de christenen waar hij het tegen zegde..... Zou het nu anders zijn??? | Een satanist zou tot taak moeten hebben mensen van God af te houden, maar zijn liederen leiden ons juist naar God toe. Zelf zei je kijk naar de vrucht, en als vrucht zie ik dat mensen God gaan aanbidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Google een beetje rond dan kom je er achter dat zijn muziek oorspronkelijk gefundeerd is op "satannisme". Ook de outlook van zijn cd's (raamwerk, symbolische ruinen enz) geven het aan.... Zelfs heeft hij op een cd zijn naam omgekeerd geplaatst...
Ziende niet zien, horende niet horen (willen)..... | Toch vreemd een satanist die mensen oproept God te aanbidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:03
|
|
|
Tekst Agnus Dei:
Alleluia Alleluia For the Lord God Almighty reigns
Alleluia Alleluia For the Lord God Almighty reigns
Alleluia Holy Holy are You Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb
You are holy Holy are you Lord God Almighty Worthy is the Lamb Worthy is the Lamb
Amen
(Opb. 4:8)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:17
|
|
|
MAR907 schreef: | Waarom? Is de Heer veranderd dan? | Nee, maar het is heel duidelijk dat we net zo goed liederen voor de Heer kunnen componeren als vroeger.
|
|
Naar boven |
|
|