Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:41
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
TINK100 schreef: | kijk es bij de witte werkster als je een hulp zoekt...... Een vrouw is wel meer dan dat net zo als een man dat is.....zo'n opmerking kwetst een vrouw...( ben ik niet meer waard dan alleen een hulp?? Goed voor het huishouden en meer niet???)) |
Je slaat helemaal door. Ik geef nergens aan dat een man of vrouw een meerdere is van de ander. Samenwerken is elkaars hulp zijn. Ook in een relatie. Begrijp dat jij dat niet kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:33
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat verdere discussie geen zin heeft Roady, jij draait je eigen verhaal af en staat niet zo open over wat een ander nu vraagt of zegt...... Iedereen in zijn/haar leven ervaart bolwerken van angst en leed.....Dat heet het leven....dat gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot, ook niet voor een christen......
Jij praat als iemand van de new age maar veroordeeld het wel, typisch...... |
Zoals de waard is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:29
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Erika, als je het door jouzelf geciteerde stukje van Maritime nu eerst 's GOED leest, dan zie ik iemand schrijven die met liefde van God over vrouwen schrijft. "Hoe God het bedoeld heeft" dat moet toch voldoende zeggen?
Zelfs het positieve haal je er niet meer uit!!
Ik snap Maritime heel goed. Ik zoek ook een vrouw die haar waarde in Christus KENT en zich ernaar gedraagt. Zo'n vrouw is een genezen vrouw, en het loflied uit spreuken 31 waard. |
Je hebt het door. Zo is het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:25
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik mag hopen dat mensen in hun partner meer zien dan een financiele sponsor............je neemt samen alle verantwoordelijkheden en zoekt daar een goede verdeling in,het is geen "of-of" Heb je geen partner dan zul je toch echt zelf voor brood op de plank moeten zorgen,of je man of vrouw bent maakt daarin niets uit. |
precies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:19
|
|
|
JANS221 schreef: | Nee, dat hadden wij al begrepen, dat is jouw probleem juist! Had je maar een idee waar je het over had!Heb je mijn vraag wel begrepen? |
Jawel maar ga daar niet op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:18
|
|
|
TINK100 schreef: | weet onderhand wel wat ik bedoel want zo'n vrouw zoek jij...... Is dat zo???
het heeft mi volledig leeggezogen (idd jou)....niets kreeg ik er voor terug...geen liefde, waardering, respect of wat dan ook.....het was mijn taak of iets dergelijks.........ik had maar 1 recht.....het aanrecht....en ik verkoos uiteindelijk mijn vrijheid, mijn eigenwaarde, mijn geloof en liefde, respect mijn leven boven dat van hem.......ik was monddood gemaakt, geen eigen mening ( werd niet geaccepteerd)...was wat jij bedoelde dat wat een vrouw hoort te zijn, volgens Paulus'normen..... |
Je vergelijkt mij met jou verleden. Dat is het beeld dat je blijkbaar hebt van mannen.
Ik ben niet heftig op zoek naar een vrouw. Er is al een vrouw dat in mijn hartje aanwezig is en zal blijven. Hoop wel een waardige vrouw wederom te ontmoeten. Gezien de op en aanmerkingen hier op het forum van vrouwen ontdek ik dat de kans zeer klein is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Zo waar Tink Daarbij zou ik willen opmerken Maritime, dat je niet spreekt (ivm fijngevoelige taalvaardigheid) over "een vrouw DAT". "Dat " zet je niet voor "een waardevolle vrouw". |
tjee, heb geen idee waar jij het over hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 20:51
|
|
|
TINK100 schreef: | er is vast een topic over wat de kenmerken zijn van een goede vrouw.....
maar,
om een vrouw te zoeken met deze kwaliteiten??? ik wens je veel succes!!! Een vrouw tegenwoordig moet een alles kunner zijn, jongleren met alle verantwoordelijkheden die zij heeft, huis, kids, werk, man en noem alles maar op......en als ze dat niet kan, of doet dan word ze gezien als een buitenbeentje..... Toch wel raar day veel werkgevers juist vrouwen in dienst willen hebben omdat zij alles heel goed kunnen organiseren.....hmmm, waarom hoor je dat nou nooit es over mannen??? Vertrouwen mannen dan teveel op de duizendpoot in hun leven?? |
Dat is de maatschappij Tink, 2012. Zelf zoek ik niet naar zo'n vrouw.... Wel een vrouw dat sterk staat in deze maatschappij om een waardevolle vrouw te kunnnen zijn naar Gods beeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 20:40
|
|
|
PIETER619 schreef: | Met grote olifantepoten dwars over de dienstbaarheid van man ten opzichte vrouw, (gelijk Jezus ons heeft voorgeleefd) walsen, bekrachtigd door een paar uit hun verband gerukte Bijbelteksten om eigen gewin te verkrijgen.
Wat dat is ? Kun je niet zeggen, het is gewoon jammer.
Dit word zo langzamerhand een zoutloze discussie, ik zie hier geen zoutend zout meer in. |
Dat dit een zout loze discusie is, ben met je eens. Ook Paulus had het ermee te maken en werdt daardoor in het gevang genomen...
Jammer dat er zo veel vrouwen zijn welke niet meer weten hoe God het bedoeldt heeft!! Wie zal haar vinden anno 2012??
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 12 december 2012, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vraag me echt af wat jij hier op deze site doet met zo'n sterke vrouw-minachtende visie. Geen vrouw die zich hier gewaardeerd bij voelt of door aangetrokken wordt. (Of ze moet zichzelf haten en onderwaarderen.) |
Dat is anno 2012.
Zo vat jij het op, weet wel beter....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 12 december 2012, 18:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:01
|
|
|
PIETER619 schreef: | MARITIME853 schreef: Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.
De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.
"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.
"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen. De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.
Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man. Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.
Bedoel jij met het onderstreepte dat de man gelijk is aan de vrouw en dus door de dienende liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd de man niet meer boven de vrouw blijft staan? Als je dat bedoelt heb ik het verkeerd gelezen |
De vrouw heeft nooit boven de man gestaan, dat is niet Gods bedoeling. Kijk naar hetgeen gebeurd is met Israel, hoe de vrouwen de mannen misleiden.
Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in.
Het belang om een samenleving te kunnen aanwijzen waar niet mannen heersen maar vrouwen (of anders eentje waar gelijkheid tussen de seksen heerst), is door vooruitstrevende denkers altijd onderkend. Aldus Balkenende....
Ik ben bezig om me daar voor te bereiden. Anno 2012 zoek naar een deugelijkle werkende vrouw. Het ander is oud testamentisch.
Heb al een schort in de keuken, ben op zoek naar een minni rokje in aanbieding, tevens naar een deugelijke Beautycase, ben er bijna klaar voor. Alleen moet ook "gehackt" worden.
Eph 5:22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 12 december 2012, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 02:08
|
|
|
"Een verstandige vrouw is van de Here" (Spreuken 19:14). "Op haar vertrouwt het hart van haar man... zij is bezig met wol en vlas en werkt met vaardige handen... Met wijsheid opent zij haar mond, vriendelijke onderwijzing ligt op haar tong. Zij houdt toezicht op de gang van haar huishouding, het brood der traagheid eet zij niet. Haar zonen staan op en prijzen haar gelukkig, ook haar man roemt haar: Vele dochters gedragen zich wakker, maar gij overtreft haar alle" (Spreuken 31:11,12,26-29). Hij, die zo'n vrouw wint "heeft een goede zaak gevonden, en verkrijgt de gunst des Heren."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 02:07
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Maritime kun je dat voor mij Bijbels onderbouwen dat de man zijn gezin in zijn eentje moet kunnen onderhouden? Ik kan daar geen Bijbelse grond voor vinden |
Dat bedoel ik vanuit financieel oogpunt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 12 december 2012, 02:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:55
|
|
|
TINK100 schreef: | ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen...... |
Dat zou kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:50
|
|
|
JOL252 schreef: | Je beaamt het nog ook! |
dus niet he.... Ik ben niet op zoek naar???!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat bedoel je daar nu mee? ik kan je niet volgen???? Zoekt en Gij zult vinden???? |
Je redt jezelf en hebt geen man nodig dus.... Dat is hetgeen dat ik van je begrijp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Sorry ik volg je niet (lol tuurlijk niet). Maar je communiceert uiterst vaag. |
Tja de diepe achtergronden zijn niet te lezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:46
|
|
|
TINK100 schreef: | ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen...... |
Hahaha absoluut....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:45
|
|
|
PIETER619 schreef: | Tjonge jonge beter weten dan Jezus? De vrouw de schuld blijven geven is wat mij betreft wel heel kortzichtig je gelijk halen met één bepaalde Bijbeltekst. Beste Maritieme leer van Jezus en bijt je niet zo krampachtig vast in 1 enkele tekst maar (her)leef en doe dat zo Jezus wil, niet gelijk jij wil, puur oudtestamentisch |
Begin eens goed te lezen Pieter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:41
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij klaagt Maritime.......wij niet.....
Hoe is de leus ook alweer? Een goede vrouw is op haar toekomst voorbereid???? En zorgt ervoor dat zijzelf ook brood op de plank kan krijgen? |
Haha, je redt jezelf. Helemaal goed.... Zoekt en gij zult vinden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:54
|
|
|
JOL252 schreef: | Trouwens een mooie: de zondeval "licht bij"... die hou ik erin. |
Dat was de kern...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Mij hoor je niet klagen. |
lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:49
|
|
|
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.
"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.
"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen. De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.
Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man. Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:19
|
|
|
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 20:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:15
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Is dit neerbuigend bedoelt?? Zo klinkt het wel namelijk |
dat is het niet.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 19:48
|
|
|
JOL252 schreef: | Welke stelling bedoel je nu? |
Deze: "" De stelling dat door de vrouw de zonde in de wereld is gekomen".....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 19:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja die ken ik. "Het is jouw beleving".
resumé : De stelling dat door de vrouw de zonde in de wereld is gekomen en in stand wordt gehouden door helaas christenen houdt ook het onrecht in stand van onderdrukking, vrouwen ergens op de laatste sport van de hiërarchie te zetten in kerken (cq men schakelt minstens 50 procent van wat de Heilige Geest wil doen door mensen heen uit). Ook worden vrouwen gezien als minder en dus beheersbaar, zij moeten gehoorzamen en zwijgen. De geschiedenis bewijst zichzelf Maritime. Het komt niet zomaar bij mij over, ik kom helaas elke week de brokstukken tegen van waar jij mee schermt. |
Dat is een stelling van wie??? Van God onze schepper??? De kerken kunnen meer zeggen maar ik hou het bij de liefde van God!!!
De zonde? Daar is de man verantwoordelijk voor, niet de vrouw. De "man " had ook nee kunnen zeggen tegen de vrouw!!! Waardoor is de mensheid in verval gekomen door vinger wijzing tussen man en vrouw?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 19:18
|
|
|
Waar gaat het nu over?
Zelf ben ik blij geweest dat een vrouw haar man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is voor mij als man. Waarschuwt tegen de verleidingen van vrouwen o.a. Dat is mijn beleving een belangrijke rol van de vrouw kan zijn. Een vrouw dat van haar man houdt ziet dat!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 11 december 2012, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 19:15
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Is dit neerbuigend bedoelt?? Zo klinkt het wel namelijk |
nee!
|
|
Naar boven |
|
|