ChristianMatch

Forum

Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 28 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?

LEANNE226 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Nee joh,Petra heeft geen namen genoemd dus ik schoot in het wilde weg

Is al goed hoor, ik wilde het bij dezen wel even verduidelijken allemaal, voelde me eerlijk gezegd er erg erg naar onder, temeer omdat ik tot twee x toe diegene ben geweest die berend een flinke duw naar petra heb gegeven en juist niet uit verkeerde bedoelingen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:52

CORNE927 schreef:
Moedig van je Mamaloe.

Het ziet er naar uit dat jaloezie dus een speerpunt bleek voor Petra.
Petra, pak de handschoen op zou ik zeggen....opnieuw....krijg je de kans en ruimte...te gaan voor wat je wilt.

Persoonlijk zou ik de ontboezemingen verder privé houden als ik jullie was.

Succes

Moedig weet ik niet, ik voelde dat ik het hier neer moest zetten hoe het werkelijk is gegaan, en dat zal berend met mij kunnen beamen dat dit de waarheid is.
En nu wil ik er ook niet verder meer op in gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:49

JOL252 schreef:
ja zo zou het zomaar lijken dat jaloezie de reden is ... maar wij kennen niet de ins en outs van haar actie vanmorgen, dus zou ik de ontboezeming dat jaloezie haar drijfveer was even van zijn kracht ontdoen... Knipoog smiley

Nee jaloezie geloof ik ook niet, naar mijn inzicht was ze in de war, er waren en dat is in elke beginnende relatie wel zo, obstakels, afstand, ver van elkaar, berend appte mij van hoe is het, ik appte hem neutraal vriendschappelijk terug.
Er was niets meer dan dit, en berend is ook te vertrouwen zoals ik hem maar kort ken, hij is stapel gek op haar en was ervan ondersteboven vanmorgen vroeg, en hij appte mij, en later belde hij mij en ik heb hem gezegd dat dit een kans Moest krijgen, zo verliefd als ze zijn, misschien was het een verboden liefde zei hij treurig, en ik heb hem gezegd dat hij alles uit de kast moest trekken om petra te overtuigen, en daarbij hebben we samen gezegd dat we niet meer appen met elkaar, ook al was het heel heel summier.
Het grappige was, hij appte zodra petra terug krabbelde, niet meer wilde daten, en ik, ik gaf hem advies, en niets meer dan dat.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 12:02

LEANNE226 schreef:
Je bent een spin tegengekomen denk ik,1 van die vrouwen die niet contact met 1 man willen,nee ze wil ze allemaal in haar web(en ze lopen nog harder als een man aandacht schenkt aan een ander).........om ze daarna knetterhard af te wijzen,kicken ze blijkbaar op........

Houd de eer aan jezelf meid,wie weet blijft er nog een fijne vriendschap over met je driver? Knipoog smiley

Dit is een openlijk forum en ik wil hier openlijk mijn reactie op geven, ongeacht wie dit leest of niet.
Ik heb petra haar verhaal niet gelezen, dat hoeft ook niet, ik lees de reactie van Leanne en ben bang dat ze op mij doelt, als dat niet zo is, dan neem ik mijn woorden terug.

Mijn verhaal, berend en ik hebben een aantal weken geleden telefoonnummers uitgewisseld wat betreft het wokken en dat ik met hem kon meerijden.
We hebben elkaar toen eenmalig gesproken door de telefoon over het wokken en geregel daaromheen.
Berend heeft kort daarna een date gehad met petra en het resultaat weten jullie, ik heb hem zelfs nog gepushet toen petra de afspraak afgezegd had, omdat zij vond dat berend dichter bij mij woonde dus wij moesten maar gaan daten met elkaar, volgens petra.
Ik heb petra per bericht op cm laten weten dat zij de date met berend een kans moest geven en dat het jammer zou zijn voordat ze hem gezien heeft er al een punt achter zetten, puur omdat berend dichter bij mij wwoont!
Die date is doorgegaan en jullie weten het resultaat.
Berend gelukkig, petra gelukkig, en ik heb hem toen hij mij een apje stuurde, veel geluk gewenst met petra, en petra ook per mailtje hier op cm.
Ik heb op 1 x na, nog nooit uit mezelf contact gezocht met berend, het contact kwam van zijn kant per app, en hij zou graag op vriendschappelijke basis contact willen houden en ik ook, de appjes waren oppervlakkig en minimaal.
Tot vanmorgen toen appte berend mij dat petra het uitgemaakt heeft, omdat ze problemen zag voor de toekomst, en dat ze ook wat boos was op mij omdat wij contact met elkaar hadden.
Dit punt verdedig ik nu dan ook plein public hier omdat ik juist degene geweest ben die of petra, of berend iedere x weer bij elkaar gestuurd hebben, heb berend vanmorgen erop gewezen dat zij zo verliefd zijn dat ze dat niet zomaar opmoeten geven en het een kans moeten geven.
En ook heb ik gezegd, ik trek me terug, ook al hadden we vriendschappelijk minimaal contact, wat dan op 1 x na altijd van zijn kant kwam, ik heb berend gezegd, voor petra haar rust is het beter dat wij ook al is het minimaal, niet meer appen met elkaar.
Er is niets tussen berend en mij, en er komt niets tussen berend en mij, laat dit duidelijk zijn, ik ben niet die spin zoals lianne iets opschreef, maar ik voelde me wel geroepen openlijk dit uit te leggen omdat er nu dingen gezegd of gesuggereerd worden die totaal naast de waarheid liggen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 07:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

PETRA373 schreef:
ha ha kon het niet laten, ben gewoon verliefd, niet gedacht nog es mee te maken Lachende smiley

Onverwachts overkomen, hoe mooi kan het zijn Lachende smiley

Gun het je, geniet ervan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 19:42
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

PETRA373 schreef:
frank me mails niet opent en heb er nog wel 5 gestuurd Boze smiley

Frank zit smakelijk te eten
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: Euthanasie

En toch, ja, ik ga boksen. Want ik wil het lente zien worden....

Dit vind ik een prachtige gedachte van je Shanita!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 18:07
BerichtOnderwerp: Heer geef dat ik de juiste antwoorden mag ontvangen.

ALTJE848 schreef:
Ja dat zal wel maar voor nu kan ik daar niet bij en je mooi lied maar heeft God me voorbestemd om mijn hele leven zo gebukt te moeten gaan.

Is dat de God van liefde mij nu pas in laten zien dat ook ik schuldig ben geweest , waarom dan niet eerder zodat ik mijn kinderen had kunnen houden waar ik echt van hield ja ik weet dat ik niet mag vragen waarom ik weet waar naar toe ik ga mijn bestemming is hemels maar en nu dan en hier ?

Alles kwijt mijn kids een straat verder en ik maar thuis zitten wachten dat ik dacht hoop dat ze even komen maar nee hoor ze zijn boos op mij en ik denk terecht nu neem de schuld wel op mij deed Jezus ook toch.
Dat kruis draag ik wel tot ik in de hemel kom zo zal het wel zijn .

Dat is mijn belijdenis tekst van vroeger verloochen je zelf neem je kruis op en volg mij

Nu moet ik dat maar gaan doen sterker nog dat is wat gebeurd nu ik zie geef toe vergeef de ander nu mezelf nog en zien wat er van komt .

tot hier ga even thee nuttigen groet anita

Sterkte!
Woorden zijn hier teveel
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:16

ALTJE848 schreef:
nvt

Het is vaak ook moeilijk, ik wil ook zo vaak mijn weg zelf uitstippelen, maar het loopt altijd anders, maar soms pas veel later als we eens achterom kijken, zien we hoe verrassend goed God weet wat het beste voor ons is, ook al kan het nu langs kromme wegen met doornen en distelen gaan en zien we onze weg niet.....

God wijst mij een weg

(Refrein)
God wijst mij een weg
als ik zelf geen uitkomst zie.
Langs wegen die geen mens bedenkt,
maakt Hij mij zijn wil bekend.
Hij geeft elke dag
nieuwe liefde, nieuwe kracht.
Als ik mijn hand in zijn hand leg,
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Al moet ik door de wildernis -
Hij leidt mij.
Hij toont mij een rivier in de woestijn.
Alles zal ooit vergaan
maar zijn liefde blijft bestaan
en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 15:09

ALTJE848 schreef:
wat als een vriend waar je alles mee hoopt te mogen delen,
je steeds afwijst en je dat je hele leven al heb gevoeld ?

Wat zou jij doen ?
IK ben een open eerlijk mens heb het hem verteld maar dan nog.

Een voorbeeld wilde mijn profiel laten lezen zegt ie nee dat hoef ik niet ,
ik dacht wat een ..... daar staat wie ik ben niet geintereseert maar wel in mij ?

wilde ik een attentie geven doosje met hartjes chocolade nee hoef ik niet dag later ik wil jou hart ? ppff na zon afwijzing voor mij ?

Ik mag de keuze maken , maar ben van kop tot teen gestrest
En als ik dan hier mijn berichten lees doet me dat veel meer.

De bijbel teksten die ik krijg ja dat is wat ik nodig heb.

Delen in geloof met hem is matig denk ik moet de lat zover terug ?

Niet samen bidden hardop maar ieder je eigen daarin?

Eigenlijk vraag ik denk ik naar een bekende weg maar doe het toch hier.

Hoop dat er alleen mensen reageren die mij het goede geven en het goed bedoelen,

En uit het hart reageren vanuit wat de Heer je geeft niet je eigen bewoording maar diep van binnen biddend wat HIJ op je hart legt.

Ik zie uit naar jouw bemoediging

Liefs Anita

Altje, ik denk dat je topic titel al genoeg zegt, Heer geef dat ik de juiste antwoorden mag ontvangen, als je wat ik uit je verhaal opmaak in de knoei zit over een ( relatie, date) dan is de beste weg toch altijd op je knieen en een gebed tot God, vraag Hem wat Hij wilt dat je doen zult, of Hij je de weg wilt wijzen omdat je het zelf niet meer ziet en weet.
Hij heeft nog nooit een bidder laten staan!
Sterkte!

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op dinsdag 12 februari 2013, 15:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:47

JOL252 schreef:
Ja ik vind dat onzinnig. Je raast maar door met je eigen gedachten en invullen hoe ik of een ander iets in liefde schrijft. Dat vind ik onzinnig ja.

Ik raas niet door, ik heb een andere mening dan die van sommige anderen op dit forum.....
Dat kun je onzinnig vinden ja....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:43

ERIKA129 schreef:
Volgens mij zeg je nu dingen die Jol niet zegt en bedoeld, daarbij spreek je dan niet alleen Jol aan maar ook Jans en mij..
Als ik voor mezelf spreek dan zeg ook ik dat ik naast hem sta maar betekent dat per definitie dat ik het ermee eens ben?? Nee dat betekent het voor mij niet en als je goed leest bij de andere damens ook niet...
Ik ken Frank 2.5 jaar en al die tijd weet ik hoe moeilijk hij het heeft, dat hij het leven zat is was mij al lang bekent, maar wat ik zie in naast iemand staan is voor hem te bidden en een luisterend oor te bieden... ja het doet mij pijn dat tie het leven niet meer ziet zitten, ja ik wordt er verdrietig van maar moet ik hem dan als een baksteen laten vallen??
Nee zeker niet! juist nu en dan moet je naast iemand staan, dat is juist onze christenplicht en niet om hem finaal te laten vallen...

Ik had het in mijn posting zeer zeker niet om iemand laten vallen, mijn mening is Juist om diegene meer te bieden dan toestemmen in euthanasie en een hand vasthouden, temeer omdat ik tegen euthanasie ben, ik zou hem meer willen geven en helpen dan dat en niet als een baksteen laten vallen, ik zou diegene, en nu laat ik het open en in het algemeen, juist willen helpen op een andere manier, maar niet in het openstaan voor euthanasie want dat druist tegen mijn gevoel in.
En nogmaals als jullie bericht niet zo bedoelt was, mijn excuses, maar zo kwam het wel over nl.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:37

JOL252 schreef:
Joh Shanita, laat nu maar los naar mij toe. Ik vind dit te precair omdat het hier gaat om Frank. De onzinnigheid van diverse reacties richting mij maar ook o.a. naar Jans, en ook Erika rekent zich erbij, vind ik pijnlijk omdat het hier gaat om een mens die hier gisteravond iets heeft gedeeld. Het gaat hier ook om diverse harten die betrokken zijn bij deze mens en om hem geven en naast hem willen staan. Ik heb eigenlijk geen zin in haarkloverij. De manier van hoe in ieder geval mijn wijze van mensen benaderen wordt gepareerd ervaar ik op zijn zachtst gezegd als onprettig. Ik heb blijkbaar een ander Gods- en mensbeeld. So be it.

Dus omdat ik een andere gedachtegang heb over bv zelfmoord en euthanasie ben ik onzinnig op jullie aan het reageren?
Mijn volgens jou onzinnigheid betreft niet jullie persoonlijk, maar een mening die ik heb, en die haaks staat op jullie mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:35

JOL252 schreef:
ik leg me nergens bij neer, je vertelt mij hier even hoe ik denk en hoe ik hierin sta. Je mag ook vragen hoor. Verder zeg ik hierin niets maar je bent op een formidabele wijze aan het invullen.

Zo kwam je eerste bericht wel over, en als dit niet zo is, dan is mijn antwoord niet zo bedoelt, maar ondanks dat ben ik nog steeds van mening dat we beter iemand alle hulp moeten bieden dan ons er bij neerleggen en zijn hand vasthouden bij wat diegene wilt doen, en dan heb ik het niet over iemands reactie hier op dit forum, maar dit is in het algemeen mijn mening.

En ook omdat ik absoluut tegen euthanasie ben is mijn mening anders dan wellicht anderen op dit forum.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:59

JOL252 schreef:
Tja... ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een gesprek inzetten wat goed kan doen. Frank heeft aangegeven al enkele jaren met de dokter alles te bespreken en heeft eea ook al voor langere tijd ernstig overwogen ... kortom is behoorlijk overtuigd en vindt zijn leven nu afgerond...

Dat ik bid dat Jezus, de Opgestane, zich aan hem zal openbaren en hem zal leiden mag duidelijk zijn...

Jol... die dit ook lastig vindt... en een verdrietige zaak.

Er ligt altijd een diepere oorzaak achter, het is vrij makkelijk om nu maar te zeggen, ja maar hij praat al enkele jaren met de dokter, dus, met andere woorden, het is goed zo deze keuze.
Ik denk dat we eens wat meer naar De Reden moeten kijken waarom iemand deze keuze wilt maken, en Daaraan proberen iets te doen.
Bij Frank wat ik van zijn mails begrijp ( ik hoop en denk dat ik dit wel hier mag aankaarten van je ) is dat hij zich erg eenzaam voelt waar hij nu woont en weinig contacten, vriendschappen kan maken en zo word je wereldje dermate klein en vereenzaam je....
Vind het fout om als iemand dit aangeeft om je er maar dan zo bij neer te leggen en te zeggen, wij zijn bij je en houden je hand vast, nee mijn idee is, je mag meehuilen met diegene maar dan hem al het moois proberen te laten zien wat er is, maar hij nu niet ziet, maar proberen dat het leven van diegene een andere wending krijgt en hopen en bidden dat hij dat dan ook in mag gaan zien....
Bidden met elkaar, dat is wat Frank nu nodig heeft....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 07:13

GERRIT084 schreef:
Hé Frank, ik ga zeker niet met je mee huilen, maar probeer met je mee te lopen en te kijken elke dag, naar al dat mooie.
Naar al dat mooie wat er wel is, maar we nu even niet zien, maar morgen misschien wel.

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:49
BerichtOnderwerp: Vergeven

SHANITA130 schreef:
Ja, wat moet ik zeggen: het is niet persoonlijk, en ja, ik was behoorlijk opgefokt.
En ja, toevallig was jij degene.

Had ik door raar gedoe van IE10, niet ineens halverwege jou quote gekomen denkende dat ie van Zoeker was, ja, dan was me die ene zin waar 'het' mee begon niet opgevallen.

Ja, ik was opgefokt en ik kan niet zeggen dat ik dat niet meer word.

Had natuurlijk al een flinke voedingsbodem door andere dingen.

Ja, en door de uitleg van Jol, die weer komt door een reactie van mij op de post van Willemijn, ja, heb ik nu duidelijkheid.

Zegens, fijne avond!

Vind dit een mooie eigenschap bij jou Shanita dat al gaat er een week overheen, je kan zien dat jij erover na blijft denken, en uiteindelijk een rustig moment vind bij jezelf, en er op terug komt rustig en met liefde.
Fijn!
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:54
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

JOL252 schreef:
Ik begrijp dat je niet de bedoeling hebt te kwetsen, ik geloof dat dat ook niet je opzet is. Maar gevoelige snaren raakt het zeker wel omdat dit onderwerp zo uit het leven gegrepen is.

Je schrijft nu eigenlijk meer vanuit de instelling van iemand die ongelovig is (en ook daar hoeven we gelukkig niet over te oordelen, dat is er maar Een gegeven). Ik ging in mijn postings ervan uit dat we het hier hadden over gelovigen die ondanks hun basis in het leven het niet hebben gered vol te houden.

Je schrijft verder: Nogmaals is het niet mijn bedoeling mensen extra pijn te doen, maar het is een mening die ik heb, en die gegrond is op Gods Woord.

Dat ontneemt een ander met een visie in hoe hij/zij God heeft leren kennen en Zijn woord kent alle recht van spreken.

Laat ik het dan zo zeggen, ik MEEN dat mijn gedachte gegrond is op Gods Woord, alhoewel ik hier niet heel stellig in durf te zijn want ook ik ken van dichtbij waaronder mijn eigen vader die hiermee worstelt wegens zware depressies.
Graag wil ik dit onderwerp dan ook laten rusten, ik besef echt hoe pijnlijk het is voor mensen onder ons.......
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:51

JOL252 schreef:
Zulke uitspraken zijn genade-rovend.

"Niemand zal je roven uit Mijn hand, jouw leven is verborgen met Christus in God". Dat overstijgt de drempel tussen leven en dood.

Je (goedbedoelde) mening is ook nog een gevoelige trap onder de riem naar degenen met rouw in hun hart vanwege hun geliefden die ze niet meer konden bereiken.

Er is op één na geen enkele zonde die niet te vergeven is. Wij denken menselijk, in leven voor en na de dood op aarde maar God staat boven die tijd. Maar als wij bij Jezus horen is NU het koninkrijk van God aangebroken en daar zijn degenen die ik heb verloren aan suïcide ook. Zij behoren God toe.

Ik zou wel es willen weten op grond waarvan je zou stellen dat mensen die een eind aan hun leven maken in de hel komen. Waar staat dat?

Voordat ik iets zeg of schrijf, wil ik wel nadrukkelijk erbij zeggen dat het niet en nooit mijn bedoeling is om mensen die rouwen om iemand die zelfmoord heeft gepleegd op het hart te trappen.
Ik besef terdege hoe zwaar en moeilijk zij het hiermee hebben.
En ik besef ook dat het enorm moeilijk kan zijn voor mensen die het in dit leven zwaar hebben en met de gedachtes Lopen er een eind aan te maken.
Mijn vader is er zelf 1 van die zeer zwaar depressief is, ik weet uit eigen ondervinding dat het niet makkelijk is, en ik oordeel dan ook niet, maar haal hierbij een stukje van internet af, waar ik zelf achter sta, achter deze gedachte.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling mensen extra pijn te doen, maar het is een mening die ik heb, en die gegrond is op Gods Woord.
Ik oordeel niet hierover, vind het eigenlijk een erg pijnlijke discussie, amar toch wil ik met onderstaande tekst van internet mijn mening weergeven, hoe moeilijk ik het ook wel blijf vinden!

De Bijbel is op dit punt wel duidelijk. Als je op ’de weg der zondaars’ wandelt, zul je merken dat het een doodlopende weg is. Mensen plegen vaak in wanhoop zelfmoord. In Spr. 14:12 staat: “Soms schijnt een weg iemand recht, maar het einde daarvan voert naar de dood”. Als je God de rug toekeert, begeef je je op gevaarlijk terrein. Er staat je een moeilijk, rusteloos en wanhopig leven te wachten. Maar dat hoeft niet zo te blijven. In tegenstelling tot wat veel mensen denken die zelfmoord overwegen, is het zo dat iedereen die nog leeft en ademt, gebruik kan maken van de vergeving en de overvloedige en onuitputtelijke genade van God door Jezus Christus. Jezus ontvangt ieder individu die tot inkeer komt en zich tot Hem richt. Hij wil ieder, die dreigt verloren te gaan, redden. Ezech. 33:11 zegt: “Zo waar Ik leef, luidt het Woord van de Here Here: Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar veeleer daarin, dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen. Want waarom zoudt gij sterven, huis Israëls”? Besef dat het nooit te laat is om je tot Jezus te wenden! God is betrokken en bezorgd. Hij neemt geen beslissingen voor ons. God is niet verantwoordelijk voor alles wat wij doen (zie Matt. 23:37).

Wat gebeurt er met een ongelovige die zelfmoord pleegt?

In de Nederlandse wetgeving wordt zelfmoord en ook poging tot zelfmoord niet strafbaar gesteld. Hulp en aanzetting tot zelfmoord wel! (art. 294 van het Wetboek van Strafrecht). Hoe wordt dit in de Bijbel beoordeeld? Elk slachtoffer betekent in wezen een desperate schreeuw om hulp. De meeste mensen plegen zelfmoord om uiteindelijk aan alles te ontsnappen. Maar maakt zelfmoord een eind aan alles? De Bijbel is er duidelijk over dat er na de lichamelijke dood een bewust bestaan is. Lukas 16:19-31 beschrijft in levendige bewoordingen de benarde situatie van een rijke man die stierf. In vers 24 lezen we hoe hij gekweld wordt. Uit vers 25 blijkt dat hij zich dingen kan herinneren. Vers 28 geeft aan dat het zich afspeelt in een letterlijke hel. Het is waar dat zelfmoord iets beëindigt, namelijk het natuurlijke leven hier op aarde. Een onbekeerd mens zal nooit meer de kans hebben om Christus als zijn persoonlijke Verlosser aan te nemen (Hebr. 9:27). Voor een ongelovige die zelfmoord pleegt, geldt hetzelfde als voor iedere ongelovige die dood gaat. Natuurlijk moeten we het uiteindelijke oordeel aan God overlaten, maar de Bijbel is duidelijk hierover: de ongelovigen zullen staan â??â??voor Gods grote witte troon en worden beoordeeld volgens de werken die zij deden in hun sterfelijk lichaam. De activiteiten van hun leven zullen worden herzien en zij zullen worden geworpen in de poel van vuur om te lijden voor de eeuwigheid (Openb. 20:12-15). De hel zal erger zijn dan we ons kunnen voorstellen.

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zondag 10 februari 2013, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 07:54
BerichtOnderwerp: Ik match niet

[quote=FRANKT627]dat katholieke doet het hem weer. En als het dat katholieke niet is dan is het wel mijn te korte haartjes. Of mijn sterrebeeld is niet goed want daar werd ik ook eens voor afgewezen...het is altijd wat...De afgelopen 2 weken werd ik door een vrouw de hemel ingeprezen. Toen ze mij zag was het na enkele minuten voor haar beklonken...onze werelden pasten niet bij elkaar zei ze...wat ze daarmee bedoelde is mij nog steeds een raadsel. Het is altijd wat...Sommige mensen kunnen beter in het verdokene leven.[/
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 07:49

SHANITA130 schreef:
Daar gaat het wel om, eerst een groep die niet wil vergeven in situaties waarin er totaal helemaal geen sprake is van berouw oordelen....Wat totaal onbijbels is: het evangelie draait om vergeving en berouw van zonden...

En nu doet diegene hetzelfde; mensen oordelen die zelfmoord hebben gepeegd....met de bijbel in de hand.

Roady: Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:30

Ik denk dat er geen keuze is, als het gaat om zelfdoding.
Als iemand gelooft dat dan je problemen opgelost zijn, dan is die persoon ernstig misleid.

En een kortere weg naar de Heere God is het in elk geval niet.
De weg naar de Heere gaat door Jezus heen, niet door zelfdoding heen
.

Ik maak hieruit op, dat jij denkt dat degene die zelfmoord hebben gepleegd niet in de hemel komen...

Hoe rijm je dat met de Liefde en gerechtigheid Gods?

En daar, Mamaloe, is de gelijkenis: oordelen
Als je niet van Harte vergeeft ja, iemand die geen berouw heeft, dan wordt je door God overgeleverd aan de folteraars, maw je gaat naar de hel, aldus Roady.
En hetzelfde geld aldus Roady voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd.

@Roady: de weg naar de hemel gaat door Jezus en geloof in Hem, óók bij zelfdoding.

@ MAMALOE: Ik vind de Waarheid eventjes belangrijker dan dat zoals jij zegt, jullie er genoeg van hebben. En daar gaat het mij om.
En juist doordat ik hier dingen kan zeggen, ja, daar word ik rustig van. In tegenstelling door wat jij beweert over mij.

Want het gaat hier niet om van rood is mooier dan blauw ofzo, het gaat hier over principiële zaken.

Maar beste Shanita, je zit hier op een forum met meerdere mensen, en die hebben allemaal een eigen mening hierin, jij hebt jou mening en die mag je hier kwijt en zo kan iedereen hier zijn mening kwijt, maar als iemand nou anders dan jij denkt, dan kun je jou mening wel blijven verkondigen, maar dat heeft geen zin.

Ik ben overigens ook van dezelfde gedachte, dat de weg naar de hemel door Jezus Christus heen gaat, en ik denk ook dat God Zijn kind zal behoeden voor de hand aan zijn leven te slaan, Hij kan ons in dit leven wel een zwaar kruis opleggen, maar Hij zal er voor ons zijn als dat kruis niet meer te dragen is, Hij zal Zijn kind nooit zo ver laten komen dat het de keuze voor zelfdoding zal maken, en dat is mijn mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:33

FRANKT627 schreef:
mamadinges, waar heb je het nu weer over???? Gefrustreerde smiley

Nou ik lees allemaal scheetpraatjes en menstruatie enzo Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:32

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ....... het had toch iets met gehaktballen te maken??
*snapt er niets van*

Ik ben ff weg en het hele forum is vervuild met SCHETEN en MENSTRUATIE Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Als de kat van huis is Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:31

PETRA373 schreef:
ehhhh....isdie auto een ouwe diesel of ben jij een ouwe diesel Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley

Ach Petra, al is het een ouwe diesel, dieseltjes staan er om bekend dat het ff duurt voor ze op gang komen, maar als ze eenmaal op gang zijn, zijn ze niet meer stil te temmen of stil te krijgen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:26

SHANITA130 schreef:
Jij denkt dat de bijbel daar helder in is, dat is jou interpretatie.

Ik ben door jou indirect, direkt, boeie.., ook al beschuldigt dat ik in handen van folteraars kom nav Mat 18. Omdat ik niet van Harte vergeef.

Terwijl de slaaf bad voor vergeving en niet ontkende...verschilletje...

Later nu weg!

Fijne Avond iedereen!

Shanita, daar gaat het hier toch niet om?
Waarom daar op blijven hameren.....
Stop er mee als je wilt en hou het topic waar het voor bedoelt is dat zou fijner zijn, want wij worden er ook indirect iedere x bij betrokken, en ik persoonlijk vind het niet prettig lezen als er een onderwerp aangesneden word, en jij rakelt steeds weer een oud punt op zoals dit met Road, het moet nu maar eens een x klaar en uitgesproken zijn, dat geeft je zelf ook meer rust als je dingen eens wat meer kunt loslaten, probeer het maar eens.
Bedoel het niet rot, bedoel het beste voor je maar wilde het toch eventjes kwijt hier.
Ik hoop dat je mij hierin ook kunt begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 14:00

ROOS575 schreef:
Waarom zou je in zo'n grote wanhoop zijn om tot zelfmoord te plegen als je Hem ècht kent? Natuurlijk is er dan ook nog moeite en verdriet... Maar zelfdoding? Psychiatrische situaties zyn denk ik wel weer anders.

Ja dat vind ik een juiste reactie, waarom wanhoop als je Hem kent en mag weten geborgen te zijn bij Hem?

Inderdaad psychische situaties daargelaten.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:49

ROADY558 schreef:
Ik geloof dat je zelf ook behoorlijk misleid bent....

De zonde brengt de dood voort volgens de bijbel, maar als iemand zelf voor zijn dood zorgt, dan is dat geen zonde????

Ja ik geloof dat dat zonde is, hoe erg diegene ook worstelt maar het is en blijft een zonde als je zelf de hand aan het leven slaat.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:48

ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:44
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

PETRA373 schreef:
als je van vis als ontbijt houd.... Knipoog smiley

Nou mag het ook een beschuitje aardbeienjam zijn of een croissantje bv Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:43
BerichtOnderwerp: Hier kun je je lievelingsnummer delen

Oo wist ik niet, sorry.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 28 Volgende
Pagina 12 van 28