ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 17 november 2013, 14:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Blijft mooi.....

http://www.youtube.com/watch?v=q-XCmb6t6Zw

Bridge over Troubled Water - Simon & Garfunkel

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 17 november 2013, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 17:47
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne

Ik kende het gedicht niet, mijn eerste reactie was : wat wreed! Een God die iemand van ons afneemt.
Dat er troost te vinden is in het gegeven dat een geliefde van je nu bij de Eeuwige is, is mooi. Als dat het zou moeten zijn wat in het gedicht door zou moeten klinken, dan had de rol van God in dit geheel van mij wel wat anders verwoord mogen worden. Als het antwoord op het waarom van het lijden in deze wereld, het antwoord op het waarom van het verlies van een dierbare is, dat God er de hand in heeft, klinkt dat wel heel eng. Zo`n beeld van God zou ik niet willen maken.
God is erbij, in het lijden, in het verdriet, Hij loopt met ons mee door dit leven. Maar Hij is niet degene die dood en ziekte wil en naar willekeur uitdeelt. Van Hem is wel de toekomst…..kome wat komt!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 20:18
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13

Broeder Sjaoulski, allereerst van harte welkom op het forum.

Ook al is het volgens jou geen verwijt, toch vind ik dat je wel heel wat zegt met je opmerking dat je er weinig van ziet dat hedendaagse gelovigen het woord van de Eeuwige toepassen in hun leven. Er zijn toch genoeg christenen die het ``God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf``, hoog in het vaandel hebben staan. Ik ben het met je eens dat je gelovigen kunt herkennen aan hun vruchten. Aan alleen vroom gepraat heb je niets. Van de vervangingsleer (De christelijke kerk heeft de plaats van Israël ingenomen) moet ik ook niets hebben, daar is al teveel ellende uit voortgekomen.
Je kunt denk ik de Eeuwige wel prijzen, dat er (ook in de kerken) nog gelovigen zijn die Christus hebben aangenomen en zo weer in de juiste verhouding tegenover God zijn komen te staan. Gezegende gelovigen die leven in Zijn toekomst die nu al begonnen is.

Jullie zuster Jans
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:04
BerichtOnderwerp: Heilige Geest

Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen hebben met de Heilige Geest of met mensen die menen namens de geest van God te spreken en te handelen. Dit kunnen dus positieve en negatieve ervaringen zijn. Kritische geluiden mogen hier dus zeer zeker ook gehoord worden.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 12 november 2013, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 november 2013, 06:08
BerichtOnderwerp: Happy birthday!

Bedankt allemaal! Ik heb een fijne dag gehad en zaterdag feesten we gewoon nog even verder! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 november 2013, 17:10

Fauré - Requiem op. 48 - Philippe Herreweghe

http://www.youtube.com/watch?v=qiT0NC750xQ

Fauré: "Alles wat ik kon opbrengen op religieus gebied heb ik in het Requiem gestopt, wat bovendien het stuk domineert van begin tot eind met een groots humaan gevoel van het geloof in de eeuwige rust"
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 18:01
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

ROELANDE345 schreef:
haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluisterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

En wat heeft hij je toen allemaal ingefluisterd? Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 06:36
BerichtOnderwerp: foto

BASSL872 schreef:
hoe krijg ik mijn foto erop ..geef elke keer aan te groot ..ik weet niet hoe ik die kleiner moet maken. gr Bas

Kijk even bij `help` bovenaan de pagina. Daar staat precies hoe je je foto kunt verkleinen:

Mijn foto is te groot (of geen JPG-formaat), hoe maak ik hem kleiner?

Om een foto kleiner te maken of te wijzigen naar JPG-formaat, heb je software nodig. Bijvoorbeeld Adobe Photoshop. Er zijn ook gratis foto-bewerkings-programma's verkrijgbaar, die je zo van het internet kunt downloaden, zoals het programma IrfranView. Kom je er niet uit, dan kun je je foto mailen naar de redactie van ChristianMatch, wij zullen de foto dan voor je bewerken en terugmailen. Let op: foto's in Word-bestanden zijn onbruikbaar, scan de foto's opnieuw in en exporteer de scan naar een grafisch formaat of programma.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 08:49
BerichtOnderwerp: Verlegen met mijn God

JOL252 schreef:
Verlegen met mijn God

Ook ik kan wel als Strauss en als Renan
en zoveel andere verlichte heren
het vreemde fenomeen analyseren,
de fabels en parabels van de man
die door het koren liep in Kanaän.

Historisch is het ook wel te verstaan,
de oude mythe kan men er in horen:
een god wordt gaarne uit een maagd geboren,
doet wonderen en sterft zoals het graan
om als het graan weer op te staan.

Maar als ik door het pad naar voren schrijd
en om mij heen de arme stervelingen, mensen zo dwaas als ik,
de lofzang zingen: “O Heer, uw bloed roept voor altijd barmhartigheid, barmhartigheid”

dan ben ik niet verlegen met mijn God, dan is Hij vlak bij mij,
dan weet ik zeker dat hij mij aankijkt uit de donk're beker,
dan eet ik zijn genadebrood, dan leef ik van zijn dwaze dood.

Jan Willem Schulte Nordholt
uit: God in gedichten

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 18:47
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

Ik knap op van een echte man. Een man die weet wat hij wil en die weet wat een vrouw wil.
En wat dat is? Een echte man weet dat, dat hoef ik hier niet te vertellen!
Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 22:41

http://www.youtube.com/watch?v=qHJRaqaHiEc

Johann Sebastian Bach - Suite nº 3, BWV 1068
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 21:31
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ANNA415 schreef:
Ik hoef van de VN toch Sinterklaas niet meer te helpen met beantwoorden van de kindervragen, dan zal ik eens in de drie maanden oude mail neuzen... Clown smiley Engeltje smiley

Straks zit je zonder werk, zwart werken mag ook niet. Zwart geld witwassen al helemaal niet.

En hoe gaan we mensen die reizen zonder geldig vervoersbewijs noemen? Zwartrijders klinkt ook aardig racistisch……….

De werkgroep die nu bezig is met het onderzoeken van Zwarte Piet, gaat ook pleiten voor het afschaffen van een witte kerst.
Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens 'om wit' kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 11:27
BerichtOnderwerp: Het weer

.........en een week later:

Zeist (weeronline.nl), 20 oktober 2013 - Vanuit het zuiden trekken vandaag buien over het land. Vooral vanmiddag en vanavond kunnen die stevig uitpakken, met onweer en windstoten. Morgen wordt een bewolkte dag met in het noorden en westen kans op veel regen. Het blijft voorlopig zacht voor de tijd van het jaar. Dinsdag kan het lokaal 23 graden worden.
Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 20 oktober 2013, 11:29
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 09:54
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!

Waarom er zoveel scheuringen zijn? Ik denk omdat er zoveel verschillende mensen zijn die allemaal op verschillende manieren hun geloof beleven. Zolang al deze mensen hun manier van geloven niet opleggen als norm aan de ander, zie ik geen probleem. En wat versta je onder eenheid? Eenheid wil niet zeggen dat we allemaal ons geloof op dezelfde wijze moeten beleven. Dat kan ook niet, niemand kan voor mij uitmaken hoe ik zou moeten geloven. Ik voel me niet thuis in charismatische kringen en ook niet in bevindelijk-gereformeerde kerken. Anderen voelen zich daar juist wel op hun plek. Ik ben blij dat ik een kerk of gemeente kan kiezen waar ik mij thuis voel en dan nog zou je soms bepaalde zaken anders willen zien. Geloof/geloven is een zaak tussen mij/jou en God. Kerken kunnen mensen helpen om samen hun geloof te beleven en een gevoel van verbondenheid geven, maar ze kunnen geen geloof geven. Ik denk dat je niet zo zwaar moet tillen aan al die scheuringen. En natuurlijk weet ik ook dat alles niet altijd goed gaat en dat er veel verdeeldheid en soms zelfs ruzie is, dat praat ik ook niet goed. Het gaat fout daar waar mensen claimen dat zij de enige echte ware christenen zijn, daar ontstaat onverdraagzaamheid. Gebrek aan respect voor verschillen heeft al heel wat leed veroorzaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 08:43
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest

JOL252 schreef:
We waren alweer on topic hoor. Denk jij dat een kwinkslag of logische woordspeling bij dit onderwerp dus verboden is?

Ik vond het ook wel geestig!

Maar goed, verder maar on-topic dan.............
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 18:56

ROADY558 schreef:
Kijk, als je bidt in tongen, is dat een gave van de Geest.

Maar wat is het als je bidt tijdens het tongen??

Clown smiley

ik lach niet! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 18:21

In elk geval komen op deze topic de tongen aardig los..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 18 oktober 2013, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 19:10

JOSEF872 schreef:
Ik wil jullie een beetje uitdagen. Maar goed hier is ie dan:
1 Corinthians 1:7
zodat gij ten aanzien van geen enkele genadegave te kort komt, terwijl gij uitziet naar de openbaring van onze Here Jezus Christus.

Kortom de gaven(alle) van de H.Geest blijven tot dat Jezus Christus terug komt. Voordat we een discussie starten over tongetaal. Wil ik er wel blijven zeggen dat wij onder de leiding van de h.Geest moeten blijven.

Wat bedoel jij ermee dat we onder de leiding van de H. Geest moeten blijven, voordat we een discussie starten over tongentaal?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 06:57
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

THOMAS968 schreef:
Laat ons ons volksfeest houden. We zijn in Nederland meestal zo ver dat we de hedendaagse Duitsers niet meer verantwoordelijk houden voor wat er in de oorlog is gebeurd. Terecht want alle schuldigen zijn dood of oud en bijna overleden. Met name Surinamers raken niet uitgepraat over het onrecht van de slavernij. Dat was ook aan alle kanten fout maar niemand in Nederland die nu nog leeft is daar verantwoordelijk voor. Niemand hoeft zich dus ook schuldig te voelen. Kinderen van NSB-ers zijn onschuldig en dat geldt in een breder verband ook. Ik vind dat dit gezeur op moet houden en we vieren gewoon Sinterklaas met veel zwarte Pieten en die Quinsy weet ik veel stoppen we overdrachtelijk in de zak met haar uiting van superioriteit naar sint-en-piet-liefhebbers toe. Ik voel me persoonlijk niet schuldig over de slavernij en laat me ook niet in de verdediging daarover drukken.

Thomas, er gaat al genoeg leuks naar de Filistijnen

Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 16 oktober 2013, 07:10
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:39
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Bezwaren tegen intocht Sinterklaas.

Zodra de pepernoten in de winkel liggen begint ook weer de discussie over de Zwarte Pieten. A.s. donderdag houdt de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam een hoorzitting over de intocht van Sinterklaas. Er zijn ruim 20 bezwaren binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november. De aanwezigheid van zwarte knechten wordt al beledigend en discriminerend gezien.
Volgens de directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur in Utrecht moet er een conferentie komen om de gevoeligheid rond Zwarte Piet te bespreken omdat steeds meer mensen de zwarte Pietenknechten zien als een vorm van racisme.
'De rol van Zwarte Piet is een koloniale oprisping, het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', aldus activist Quinsy Gario.

Misschien kan Anna415 hier iets meer over zeggen ………………
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 08:39
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..

Wij kunnen de vervulling van onze wensen (bv. De vraag om genezing) voor onszelf of voor de ander niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden om genezing voor jezelf en voor anderen niet verhoord worden. God is er dan ook bij en trekt ook dan met ons op. Gebed brengt je in contact met God, je in de nabijheid van God weten, geeft troost, ook als genezing uitblijft.

Van Hem is de toekomst, kome wat komt, licht dat niet dooft, liefde die blijft. (Huub Oosterhuis)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 15:33
BerichtOnderwerp: Het weer

JOL252 schreef:
Hondenweer dus!

Vreselijk he, straten staan blank, het waait hard en het is koud, 7 graden!

(nou ja, nog altijd warmer dan met 4 graden in een tentje)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 13 oktober 2013, 15:34
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 oktober 2013, 18:16

Waar liefde is, daar is God.

http://www.youtube.com/watch?v=457nVpxJDkA.

Ubi Caritas et amor - by the Cambridge Singers - Maurice Duruflé
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop

In de PKN, waartoe ik behoor, is het gebruikelijk om jonge kinderen te dopen. Ik vind het toch elke keer weer een mooi gebeuren om te zien dat God ook deze kleine kinderen de hand reikt en laat weten dat Hij er is en dat Hij er zal zijn. Maar van een persoonlijke keuze is geen sprake. De ouders kiezen en doen dit vanuit hun geloof. Als klein kind gedoopt te zijn vraagt nog wel om keuze en een antwoord. De openbare geloofsbelijdenis zou je als antwoord kunnen zien.
Maar het is moeilijk (zo niet onmogelijk) om dit te kunnen onderbouwen vanuit de Bijbel. En de zin dat de (kinder)doop in plaats van de besnijdenis gekomen is, (zoals staat in een oud doopformulier) lijkt mij in het geheel niet op zijn plaats.
Maar omdat ik tot een kerk behoor waar de kinderdoop gebruikelijk is, wil dat nog niet zeggen, dat ik de keuze om zich als volwassene te laten dopen afkeur. De volwassendoop als bevestiging van een persoonlijke keuze kan toch niet verkeerd worden genoemd. En hoe je die keuze wil vorm geven en openbaar wil maken, is (voor mij) van minder belang. De doop is een teken en meer niet. De een zal kiezen door een doop op volwassen leeftijd (al dan niet door onderdompeling) en de ander door het doen van een openbare belijdenis. God ziet het hart aan en een persoonlijk kiezen voor Hem, is voor mij belangrijker dan de gewoonte van een kerk. Zelf heb/voel ik de behoefte niet om die keuze te laten bevestigen door mij (nogmaals) te laten dopen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 08:06
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FERRY620 schreef:
Eet smakelijk :)

Dat wordt dan minstens een week niet daten met 6 teentjes knoflook en 1,25 l olijfolie.Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 07:52
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.

CORTAZAR588 schreef:
Het Nederlands,een van de rijkstalen,is in de laatste decennia verworden tot een verzameling loze kreten en nietszeggende uitdrukkingen die bij mij en ik denk ook bij vele anderen, onduidelijkheid en vooral ergernis opwekken.

Op nr 1: ''ergens klaar mee zijn'' dat is toepasbaar op alles ook op mensen schint,zegt niks en is erg beledigend.

Op nr 2: '' het gvoel hebben dat'' is en subjectief en tijdelijk,maar in onze praat cultuur erg in de mode en ......wordt te pas en vooooral onpas gebruikt.

Op nr 3: '' zoiets hebben van " helemaal jeuk verwekkend.
" Ik heb zoiets van ....." cq ik denk , ik heb de idee , de indruk....het vermoeden.

Op nr 4: " je ding doen '' ....................tja kan het nog waziger ?
is toepasbaar op alles mi van je behoefte doen tot je werk uitvoeren.
Erg onnozele, inhoudsloze opmerking

Op nr 5 : ''het voelt niet goed /het voelt goed " behoeft geen commentaar denk ik.
Ons geloof berust niet op onze gevoelens maar op het onwankelbare karakter van Christus

Zo een paar kreten,die in zwang zijn geraakt en behoren tot het woordenboek/woordenschat van vele mensen,maar zo inhoudsloos zijn dat in de dagelijkse omgang van mensen onderling en vooral het willen berispen of wijzen op een tekortkoming ,deze openingszinnen gewoon goed zijn geworden.

Wij zeggen in het Nederlands en Nederland liever niet waar het opstaat en als we het wel doen,dan vooral met deze dooddoeners, rhetorische kletskoek.

Waarom gebruiken mensen dit soort uitdrukkingen ?
omdat hun woordenschat tekort schiet ?
of omdat het lekker bekt ?

Zijn er misschien andere redenen ?

ben benieuwd .....

Je ergert je dus aan nietszeggende hoog ergernis gehalte phrases. Persoonlijk zou ik het woord ``phrases`` in de titel, vervangen hebben door een Nederlands woord.
Ik krijg soms kromme tenen van spellings- en grammaticafouten, niet het minst bij mensen die zeggen zich te ergeren aan de Nederlandse taal die anderen bezigen.
Taal is wel een beetje zeg maar mijn ding en dan voelt dat niet goed. Maar ik heb ook zoiets van, laat iedereen nu maar zijn ding doen.
Mensch erger je niet!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 oktober 2013, 10:04
BerichtOnderwerp: Daten

FAITH187 schreef:
Maar daar kan je je flink in vergissen... iets kan goed 'voelen', maar helemaal NIET goed zijn. Ik denk dat we meer moeten kijken hoe iemand in de Heer staat, en onze gevoelens op de tweede plek moeten zetten (of wensen).

Wat versta je onder goed? Wanneer is iets dat goed voelt, niet goed? En als iemand ``in de Heer staat``, zijn dan de gevoelens wel altijd goed? En waarom moet je je gevoelens op de tweede plek zetten? Mogen die gevoelens er niet zijn dan? Dat is toch juist wat ons mens maakt en ons in staat stelt een relatie met de ander aan te gaan?

Ik kan er niet zoveel mee, zoals je merkt. Ik krijg nooit briefjes uit de hemel, m.b.t. in dit geval daten, waar de wil van God op staat. Leef je leven in vrijheid, durf beslissingen te nemen, overleg indien nodig met anderen. Leef je leven zoals het komt, zoals het zich aandient. Geniet van wat er op je pad komt. En God trekt met ons op, Hij heeft beloofd dat Hij er bij zal zijn. Ook als het niet gaat zoals je gehoopt had en het anders gaat als jij voor ogen had.

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 6 oktober 2013, 10:22
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:43
BerichtOnderwerp: Daten

ANNA415 schreef:
Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man Gefrustreerde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik kies ook altijd keurig.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 19:28
BerichtOnderwerp: Lieddag in de Dominicuskerk in Amsterdam op 9 november 2013.

Op 9 november aanstaande is het zover: een speciale Lieddag in de Dominicuskerk in Amsterdam ter gelegenheid van de tachtigste verjaardag van Huub Oosterhuis, onder de titel 'LIEFDE BEGINT MET ZINGEN'. In de ochtend worden de verschillende partijen ingestudeerd en na de lunch is er een Liturgisch concert in aanwezigheid van Huub Oosterhuis. Met medewerking van verschillende solisten, instrumentalisten en het koor van de Amsterdamse Studentenekklesia o.l.v. Tom Löwenthal en pianist Henri Heuvelmans.

Op het repertoire staan onder andere:
- liederen van de in 2003 overleden Bernard Huijbers;
- nieuwe psalmen en 'liederen over zingen' van Tom Löwenthal en Antoine Oomen;
- liederen van Tjeerd Oosterhuis, op teksten van Huub, gearrangeerd voor solisten, koor en ‘volk’ en opgenomen op de CD 'OM LIEFDE', die ’s middags wordt gepresenteerd.

Aanvang 10.30 uur, afsluiting ca. 16.00 uur. Kosten deelname € 25, inclusief programmaboek, koffie en thee. Er is een uitgebreide boeken- en cd-tafel.

Let op: de aanmelding gaat dit keer niet per e-mail en er is geen kaartverkoop aan de deur. Vanwege het aantal te drukken partituren en de capaciteit van de kerk is het noodzakelijk dat iedereen zich van te voren opgeeft door online kaarten te bestellen via de website van De Nieuwe Liefde:

[url]www.denieuweliefde.com/programmas/lieddag---liefde-begint-met-zingen.234.html[/url]

U betaalt via iDeal of met uw creditcard. Op de lieddag s.v.p. een uitdraai van uw kaart(en) meebrengen. Een handleiding kaartverkoop via deze website vindt u op:

[url]www.denieuweliefde.com/handleiding-kaartverkoop.45.html[/url]

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 3 oktober 2013, 19:51
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 20:34
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

Samen uit eten.......... Kwijlende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=EVwlMVYqMu4&feature=player_embedded
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 54 Volgende
Pagina 12 van 54