ChristianMatch

Forum

Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:08
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?

[quote=ROELANDE345]het een sluit het ander niet uit Herman

[i]Klopt Roelande, ik wil alleen maar zeggen dat het verband tussen gezonde voeding en je eigen gezondheid relatief is. Ikzelf eet en drink zowat alles en de huisarts gaat failliet aan mij om het zo te zeggen. En mijn vriend is een echte groene gezonde voedingsgericht persoon met uiteerst consequente voedingsleer -en dit sedert jaren- en heeft toch een hele resum gezondheidsklachten.
[/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:06
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers

CARMEN073 schreef:
Waar ik persoonlijk heel veel moeite mee heb is dat we in Europa zogenaamd loyaal aan elkaar zijn: we helpen Griekenland door er vele euro's in te pompen en Nederland heeft Italie geholpen door overname van hun overtollige vuilnis(!)

Zowel Griekenland als Italie kampen met ernstige overload aan immigranten. Deze kunnen niet meer op humanitair verantwoorde wijze worden opgevangen. Vluchtelingen in Griekenland en Italie ontberen de meest essentiele voorzieningen. Als gevolg hiervan breken er opstanden uit (net zoals overigens in Nederland in de detentiecentra).

http://www.youtube.com/watch?v=br1Xy_t0_Fo&feature=related

Nederland heeft de opvangcapaciteit (leegstaand of gesloten) en goed opgeleide mensen om nog veel meer vluchtelingen op te kunnen vangen, maar doet niets.

Griekenland heeft nooit ernst gemaakt van de opvang van asielzoekers ondanks Europese regelgeving, en er zijn nog meer landen. Dus heelwat asielzoekers stromen door naar betere opvanglanden, waaronder Belgie en Nederland.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:00

Wat versta jij onder een profiteur?
[quote=CARMEN073]

Een profiteur is iemand die erop uit is op alle mogelijke, geoorloofde en ongeoorloofde wijze zijn voordeel te doen.

volgens mij dus iemand die er uitsluitend op uit is om persoonlijk voordeel te halen uit situaties.

Het heeft iets negatief omdat het uitsluitend op het IK gericht is en daardoor het solidariteitsprincipe ondermijnt.

Het is niet algemeen vatten, maar individueel te bepalen: gebonden aan persoon (verleden en mogelijkheden) en situatie (omstandigheden waarin men verkeerd).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 11:02
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:48
BerichtOnderwerp: Het weer

YES356 schreef:
Heerlijk zonnetje hier !!!!!! Lachende smiley
(ook in mn hart)

Jou zonnetje werkt aanstekelijk jo ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:11
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PIETER619 schreef:
Als de duivel je aan je verleden herinnert, herinner hem dan aan zijn toekomst.

Is een goeie !
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:55

[quote=XABIA794]
Of het al of niet een kunstenaar is of muzikant, doet niet terzake. Je hebt gelijk Xabia Knipoog smiley.
Ik hou het bij "gezonde voeding is één, vredevolle levensstijl is andere".

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 08:57
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 07:57

WILLEKE228 schreef:
Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!!

Ik heb een vriend -fanatiek gezonde voeding- maar is perfectionist, tegen het geloof gekant: kunstenaar en musicant. Heeft veel onvrede in zijn leven, zinloos ...
Hij is enkele jaren geleden geopereerd aan accute darmkanker, en wordt verder opgevolgd voor uitzaaiïng kanker in long, heeft herniagevoelig, ...
Dus gezonde voeding is één, vredevolle levensstijl is andere. Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 08:02
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 05:47
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel

YES356 schreef:
Ooooooooooooowwwww!!!!!!!!!!! Verraste, verbaasde smiley
Haha hij heeft het boek nu bijna gedigitaliseerd dus blijf hopen!
Knipoog smiley

Vandaag willen we even laten zien hoe Ouweneel het spanningsveld ziet tussen de Geest en het lichaam, dus Geest versus lichaam.
Een interessante passage van Bijbelleraar Ouweneel is de strijd tussen het vlees en de Geest.
Hierbij verwijst hij naar Galaten 5 vs 16-26 :” Maar ik zeg: wandel door de Geest, en u zult de begeerte van het vlees geenszins volbrengen. Want het vlees begeert tegen de geest, en de Geest tegen het vlees; want deze staan tegenover elkaar, opdat u niet doet wat u wilt. Maar als u door de Geest geleid wordt, dan bent u niet onder de wet.” Nu moet je in de eerste plaats goed zien –aldus Ouweneel- dat hier niet eens gesproken wordt van een “strijd” tégen het vlees. Het gaat hier veeleer om de principiële vraag wie het in jou leven nu eigenlijk voor het zeggen heeft. Wat de oude, zondige natuur betreft, wordt er helemaal niet van een strijd tegen het vlees gesproken, maar van een kruisigen van het vlees. Het staat er zelf in de verleden tijd: “Maar zij die van Christus Jezus zijn, hebben het vlees met de hartstochten en de begeerten gekruisigd” (vs 24). Laat dat eens even tot je doordringen. Verleden tijd! Wat betekent dat? Een gelovige heeft, toen hij tot bekering kwam, principieel het oordeel van God onderschreven. God zegt dat er in ons vlees geen goeds woont, alleen maar verdorvenheid, en een gelovige mens is iemand die “Amen” heeft leren zegge op deze uitspraak van God.
God zegt als het ware: Dat vlees van jou is zo verdorve, daar heb Ik in Christus aan het kruis het vonnis over geveld, daar is de “oude mens” ten einde gekomen; Een gelovige aanvaardt en erkent dat vonnis van God over de “oude mens”. Vervolgens zegt hij als her ware met het oog op zijn nieuw begonnen geloofswandel: Dit is nu ook voor mij het beginsel van mijn leven, dat ik met het zondige vlees niets meer te maken wil hebben. En als het door mijn eigen schuld toch nog weer eens de kop opsteekt, dan doe ik dat wat in kolossenzen 3:5 staat: “Doodt dan uw leden die op de aarde zijn.” Elk uitspruitsel uit die zondige natuur snij ik laag bij de grond, dicht bij de stam, onmiddellijk af, zodat het niet de kans krijgt tot ontplooiing te komen, zodat de zonde bij de wortel wordt afgesneden en zij niet de levenssappen naar zich toe trekt.

Dat is wat we hier vinden: géén “strijd” met steeds weer wisselende krijgskansen, waarbij nu eens de Geest, dan weer het vlees de overhand heeft. Nee, de strijd is in de gelovige al vanaf het begin principieel gestrede. Vastbesloten verklaart de gelovige dat hij voortaan met de werkingen van het vlees gebroken heeft. Dit vinden we weer duidelijk terug in hfdst 8 van de Romeinenbrief: “Daarom dan, broeders, zijn wij schuldenaars, niet aan het vlees om naar het vlees te leven want als u naar het vlees leeft, zult u sterven; maar als u door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zult u leven. Want allen die door de Geest van God geleid worden, die zijn zonen van God” (vs 12-14). Dat eens en voor altijd met de zonde breken is een belangrijke gedachte bij Paulus.
...
Ik heb dus helemaal niets te vertellen, of ik nu gelovig of ongelovig ben! Als ik nog een “natuurlijk” mens ben, heb ik niets te vertellen, want ik ben in de macht van de zonde; ik kàn niet eens goed doen, want de zonde heerst over mij. En als ik een christen ben geworden, heb ik wéér niets te vertellen, want de Heilige Geest is in mijn leven gekomen en Hij leidt mij in mijn leven, Hij is de krachtbron in mij. Ik kom er, bij wijze van spreke, helemaal niet aan te pas.

In Galaten 5 zegt Paulus: Dit is het christenleven: jij kunt het niet, en het doet er zelfs niet toe wat jij wilt, maar het gaat erom dat de Heilige Geest het voor het zeggen krijgt in jouw leven. Dan is er eigenlijk van strijd niet eens sprake. “Wandelt door de Geest, en u zult de begeerte van het vlees geenszins volbrengen. Dat is weer die positieve levensinstelling: laat jouw leven daarop gericht zijn, dan zal vanzelf het gevolg zijn dat je de begeerte van het vlees niet zult volbrengen. In Romeinen moet “ik” het zonodig proberen en dat lukt niet; in Galaten 5 is het de Geest die het doet, ik kom er niet meer aan te pas, Hij doet het in en door mij.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
16.00 uur een sms van Dennis: geslaaaaaaaaaaagd!

Is Dennis geslaagd ?!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?

[quote=HARALD940]Als je er maar bent.

Jawel jo, we zien elkaar in de gezellige "tuin van Ede".
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:52

HARALD940 schreef:
Dat moet beginnen met een goede wetgeving, maar dat is nogal lastig met linkse politici....

Wetgeving alleen is nie genoeg jo. Het gaat om het hart van de mens denk ik. En een afspiegeling van het profiariaat in ONS eigen Nl of Be - samenleving. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 16:54

HARALD940 schreef:
Nou ik ben eruit, ik ben zaterdag weer van de partij.
De verjaardag van mijn nichtje, die laat nog ff op zich wachten.

Fijn dat je'r zult zijn Harald ! Ik kom met de moto, dus geen BBQ-gesleur deze keer ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:58

[quote=HARALD940]Een goed asiel beleid is iets waar wij als Christen zeker aan moeten mee werken, het is alleen jammer dat met het huidige bestel zoveel profiteurs binnen komen, zodat de hulpbehoevenden in wat voor vorm dan ook hierdoor in de verdrukking komen.

Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking.
Maar hoe en wie dat is de vraag.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 13 juni 2012, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:38
BerichtOnderwerp: PC-problemen

SHANITA130 schreef:
Ach, hij had per ongeluk wat knoppies aangeraakt en het bureau gebled waar die werkt. en het was een kwestie van even drie knoppies indrukken en hij was weer normaal.

Mss bij forum "beste moment van de dag". Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:16

LEONARD480 schreef:
Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.

Steunbetuigingen van:

Bert,
Leonard,
Herman388,
Herman968
.....
vul je steunbetuiging in...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:50
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SHANITA130 schreef:
Ik heet geen Jo.

En,

Wat bedoel je?

Natuurlijk heet je geen jo maar Shanita. Jo is zo'n tussenwoordje dat in Vlaanderen in bepaalde streken veel gebruikt wordt. Het geeft iets zachtjes weer in de formulering. Dus stoor je hier écht niet aan. Knipoog smiley
Mooi van je dat je op mijn vragen wil ingaan. Het siert je Verlegen lachende smiley .

Het betreft eigenlijk in welke mate heeft die reformatorische hulpverlener je geholpen in je herstel, in je relatie tot God. Ik ken namelijk enkele vrouwen die ermee te maken hebben. Ik wil wel bijstaan maar voel me te onbekend met het thema. Kun je hier iets over vertellen (of is dit niet de juiste topic ? Geschokte, onthutste smiley ).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 13 juni 2012, 06:51
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Hoe blind kan een mens toch zijn?

(Gelukkig was God in de nabijheid van de bizarre "profeet" Beleam én sprak via zijn ezel. De ezel was slimmer dan Bileam !. Zijn volk werd gezegend ipv vervloekt).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 13 juni 2012, 06:55
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:12

LEONARD480 schreef:
Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.

Steunbetuigingen van:

Bert,
Leonard,
.....
.....
vul je steunbetuiging in...

Herman,
is dit geen nieuwe topic waard ? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date

[quote=WILLEMIJN232]
[i]
Doe zelfs geen moeite meer Willemijn om op dit forum nog iets in te brengen. Bedankt voor jullie openheid
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:14

[quote=JOL252] Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Jij vraagt in 1 avond aan de één: hoe waardevol is je geloof (oftewel je betwijfelt) en de ander vraag je : ben jij bijbels en lees zelf je reacties maar na. Dat is hoe dan ook impliciet veroordeling en geen mening meer... en de opmerking: ik geef alleen maar de mening van hetgeen in de bijbel staat vind ik linke soep. Daarmee is in de geschiedenis van de mensheid/kerk veel onrecht geschiedt. God en het recht aan jouw kant scharende geeft jou daarmee alle recht van spreken en de ander niet.[/quote
[color=#0000FF][i]
Ik heb geen enkele moeite met je opmerking Willemijn.
[/i][/color]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:36

JOL252 schreef:
sjongejongejonge zeg... niveau daalt en temperatuurtje ook...
wat een oordeel, wat een afwijzingen ...
ik ken genoeg relaties waarin de 1 wel gelooft, de ander niet. Het kan! en wat te denken van mensen die zwaar teleurgesteld raken in het voetvolk van God en het geloof erbij verliezen> Ik ken ze ! de één bleef geloven,
de ander verloor het onderweg... wie is er hier verdorie aan het labelen?

Ik heb het hier dat Thomas zomaar veroordeelt zonder dat dit nodig is.
Ik geef enkel de mening van hetgeen in de Bijbel staat, en verkies omdit te volgen. Heb ik iets verkeerd gezegd, gelieve mij dat dan te zeggen Jo ? Maar laat ons beleefd blijven ondanks verschillende meningen, hé ! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:29

THOMAS968 schreef:
Pardon? Volg je jezelf of Gods Woord vind ik een uitspraak waar je wat voorzichtig mee moet zijn. Er komen snel brokken van en die zijn lastiger te helen dan dat op het eerste gezicht lijkt. Verschillen van inzicht zullen er altijd zijn en het getuigt van enige wijsheid om eerst eens te kijken hoe die verschillen van inzicht zijn ontstaan. Willemijn is qua theologische achtergrond niet de eerste de beste en is het niveau van stenengooierij met vroom klinkende kreten en mogelijk verkeerd geinterpreteerde bijbelteksten echt wel ontstegen. Het is aan niemand en ook niet aan jou om de waardevolheid van andermans geloof in twijfel te trekken. Dat hoort niet bij het omgaan van christenen onder elkaar. De waarheid vinden zal niet altijd meteen lukken maar de zoektocht is de moeite waard. In dat proces passen dit soort beoordelingen niet.

Thomas

Thomas, ben je Bijbels?
Of van de wereld. Je weet toch dat vermenging heelwat problemen met zich meebracht bij het Israëlisch volk. Doe maar jonge, ik hou je toch niet tege.
Ik volg de bijbel hierin, gewoon. Dit heeft niks met veroordeling te maken.
Is mijn keuze, wat zit je hier allemaal toch te verkondigen. Je pint -en ook anderen- direct iemand een labeltje op, steek iedereen in een kastje, en durft dan nog te spreken van respect. Foei ! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:36

SHANITA130 schreef:
Mijn reformatorische psycholoog Knipoog smiley

Mooi gezegd jo. Vraagt echter om wat meer uitleg. Zeker nadat ik je reactie las op Ouweneel dat ik hem de hemel inprijs Knipoog smiley ?

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 12 juni 2012, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:34

WILLEMIJN232 schreef:
Bij jou werkte het niet maar dat wil toch niet zeggen dat het overal zo is?????
Er zijn ook best wel huwelijken waar dat prima samengaat in wederzijds respect......
[color=#0000FF][i]
Willemijn, de Bijbel zegt anders hoor ! Volg je jezelf of Gods woord. Hoe waardevol is je geloof ?i
Engeltje smiley [/i][/color]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:29

[i]
Dank je voor deze getuigenis Shantia. Mijn vraag is hoe hielp het Woord van God je in het verleden om dit allemaal te ondergaan, te verwerken. Hoe helpt het evangelie je om hiermee verder om te gaan ? Is je visie nu geënt op het evangelie ? Engeltje smiley
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:08

INGE721 schreef:
Persoonlijk denk ik dat ik als christen een heleboel heb geleerd van niet-christenen.
Ogevoed in een gereformeerd gezin, later in kringen verkeerd waarin het gedachtegoed van Faithfull normaal waren ben ik keurig netjes als maagd lhet huwelijk ingegaan om vervolgens te ontdekken dat mijn voormalig man een enorm bindingsprobleem heeft. En ja, een van de redenen om snel te trouwen was idd omdat we dan sex konden hebben.
Nu is sex net als fietsen.....je moet het onder de knie krijgen maar als je 1 maal kunt leer je het niet meer af Engeltje smiley Engeltje smiley

Mijn verantwoording naar God toe gaat jou in wezen niets aan, dat is tussen mij en Hem. Maar ik geloof dat God ons geschapen heeft met een gezonde dosis <aardsheids> en verstand dat we ons heel goed moeten laten leiden door nuchterheid.
En ja, als je gaat (her)trouwen zijn het vaak de praktische zaken waar men over struikelt......... Lachende smiley Lachende smiley

Het is me echt niet om mijzelf te doen Inge, maar om het forum Knipoog smiley .
Dank je wel voor je eerlijk antwoord. Kunnen we als cm-mers wat mee! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:55

LEONARD480 schreef:
De meeste denken praktisch Herman en soms ook logisch ook...

Maar Inge heeft wel een punt dat het de gemoederen behoorlijk bezig houdt. Het is blijkbaar een hot item, die als je logisch beredeneerd niet zo belangrijk hoeft te zijn.

Klopt Leonard, ik vroeg dan ook meer algemeen, in hoever de christelijke levensstijl van Inge meespeeld in die het nemen van beslissingen.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 12 juni 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:46

VISSER278 schreef:
Ach laat maar Hannah, sommige mensen ...... het zijn net kinderen , ze blij-ven om aandacht vragen.

Maar inderdaad Herman , visser kán nog steeds genieten van het Händels Halleluja- lied.
Het blijft mooi maar om het nu zaterdag uit te gaan voeren op de hei ??? Smiley die vol vragen zit

Dus dan nu maar even de link , kan je er ook van mee genieten.

http://www.youtube.com/watch?v=Abcgpn2UTV8

Klopt Visser,
ik was deze keer te vlug in mijn reactie Verlegen lachende smiley
en dacht dat Carmen reageerde op jou.
Da's ook een mop. Beter lezen, klopt ! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...

PETRA411 schreef:
geweldig Gloria Lachende smiley en natuurlijk is het echt waar,god laat ons niet in de steek als wij iets ergs moeilijk vinden, geeft ons de kracht, daar kunnen we op vertrouwen. ook al is dat in de praktijk heel moeilijk omdaar op te vertrouwen. Dapper van je zonder je neus dicht te houden.

Op de beloften van God kun je bouwen, Petra. Je moet ze natuurlijk weten te vinden in de Bijbel. En ik twijfel niet aan dat jij die vindt gezien je schrijverstalent Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:31

INGE721 schreef:
Het blijft me verbazen dat dit topic zo populair blijft.

Een paar andere dingetjes.
Waarom zo uitgebreid stil staan bij SEX voor het huwelijk terwijl er zoveel andere zaken ook meespelen.
Voor het gemak ga ik even uit van mijn eigen situatie.
Welke meubels houden we????
Hoe nemen we beslissingen.
Hoe vouw jij je wasgoed op??????
Hoe matchen onze kinderen met elkaar???
Het gaat om zoveel meer in een relatie......en ja, ik vind dat je daar heel hard aan moet werken voor je gaat trouwen en je gedachten en gevoel niet moet laten verzuren door een verlangen naar sex.

Als het goed is hebben de gescheiden mensen die hier zijn toch een bevredigend huwelijk achter de rug???? En dan zouden deze gevoelens opeens zondig zijn?????

Let wel, ik predik geen vrije liefde ( ik predik nooit Smiley die vol vragen zit ).

[i]Dank je wel voor het antwoord, Inge. Je hebt het vooral over de praktische regelingen van je partnerschap. Hoe zit dat dan met het geestelijke. Mijn vraag is dan ook laat je je leiden door de christelijke leer. Waar situeert God zich dan concreet hierin, is je levenswijze verschillend dan met diegenen die niet christen zijn?
Engeltje smiley [/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 12 juni 2012, 18:32
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 26 Volgende
Pagina 12 van 26