Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:23
Onderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Meestal merken we dat pas achteraf, dat we gedragen zijn...zoals het gedicht ook zegt |
Pcies tess, zijn we het nu weeeeeeeeeeeeeer eens?
Dat is wat ik bedoelde Suus, vaak als je achteraf terugkijkt, dan besef je pas dat je gedragen werd...
Ik droomde eens dat ik aan 't strand liep bij lage tij Ik was daar niet alleen, want God liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door en lieten in 't zand een spoor van stappen, twee aan twee. Want God liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop in tijden van geluk en vreugd van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.....
Ik zei toen 'God, waarom dan toch?!!' Juist toen ik u zo nodig had. Juist toen ik zelf geen uitkomst zag op het zwaarste deel van mijn pad.....
God keek mij vol liefde aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen....."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:19
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
HENK710 schreef: | Veroordelen doe je niet. Je keurt zijn/haar gedrag af. En ja, je vindt dat hij/zij dit niet zo had moeten doen....maar dat is in mijn ogen nog geen veroordeling... |
Idd Henk, dit stukje is wat ik ook een beetje mis in deze discussie... We zijn allemaal kinderen van God!! Het is aan ons de keuze om te kiezen voor een leven met of zonder Hem!
Maar dat neemt niet weg dat iedereen evenveel waard is, het is idd het gedrag en de keuzes van mensen waar je eventueel een oordeel of een vermaning aan kan hangen...maar dan nog is het nodig om dit uit liefde voor je naaste te doen en niet om degene nog meer het idee te geven dat hij of zij door het gedrag niets waard is!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:57
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sorry Jonathan, je maakt jezelf echt belachelijk met deze voorbeelden. Heb je wel eens een drugsgebruiker meegemaakt? Het eerste wat ze van je verwachten is dat je voor ze klaarstaat...Daar maken ze juist gretig gebruik van. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:52
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja krom,ik zie het nu pas.........het is hoe ik het gevoeld heb,laten we het daar maar op houden |
Het is niet krom Lean,het was gevoel op dat moment..... ik voelde het zelf als God die me niet behoed heeft op dat moment voor de ellende..misschien net zo'n serieuze aanklacht, maar wie wil er nu niet gespaard worden voor moeilijke dingen? Jij en ook ik voelden Hem niet in die tijd van nood..maar toch denk ik dat als Hij mij en jou niet gedragen had toen, dat alles nog veel erger was geweest!! Ik zie dat nu (voor de duidelijkheid) en probeer dat dagelijks zo te blijven zien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:44
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Precies zoals mijn gedachten en gevoelens ook zijn Ergens lukt heel veel zelf wel, maar ergens is er ook een verlangen naar die overgave en zegening van God. |
dat is wat ik idd voelde bij het lezen van je posting...maar we komen er wel! Dat is één ding waar we zeker van mogen zijn. Kleine stapjes Jonathan..en vergeet dan die voetstappen naast je niet, en als ze er niet zijn dan weten we dat we op dat moment gedragen werden!!
Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 15:58
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Cross!Wil je een draai om je oren? Mariek heeft geen enkele behandeling nodig en ook geen rijke vent |
Dank u, dank u...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 15:58
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zeg je dat nou tegen Marieke, "we gaan die ouwe kop van jou eens verbouwen (zal je maar als vriendin hebben Marieke ) |
Moest het ook 2 keer lezen hoor Cross
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:20
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor. (lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij ) |
Dat is zeker iets om dankbaar voor te zijn Lean! Enne als je maar over het muurtje kan heen kijken...dan ben je al zo'n eind!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ook die nuchterheid,koppigheid en dat zelfvertrouwen (karaktertrekjes)krijg je van de Heer en die trekjes geven je de kracht om de juiste beslissingen te nemen.Beproevingen blijf je je hele leven krijgen,hoe goed je ook je best doet je bordje leeg te maken het leven schept hem steeds weer vol...... Maar je doet het niet alleen he,als ik ga daten prent ik maar 3 woordjes in mijn hoofd :verraad Mij niet......... en tot nu toe heb ik daardoor de juiste beslissingen genomen(hoop ik) |
Gedeeltelijk mee eens Lean, maar ik zie het ook als een muur die je opbouwt als je jaren zonder Hem leeft....als de teleurstellingen zo groot zijn in je leven dat je het dan liever maar alleen doet..dus wat dat betreft zijn het karaktertrekken die mss wel door hem gegeven zijn maar toch een beetje een verkeerde ontwikkeling meegemaakt hebben... Pffffff , zelfonderzoek...in de spiegel kijken...je eigen tekortkomingen opsommen..het is zwaar maar het leidt me wel verder op de weg terug!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:04
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja!!! Maar wel op de goede manier dus je bent gered
Overigens ben ik ook wel geneigd om de dingen "even zelf te regelen" hoor...en dan word het dus meestal één grote chaos zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf...maar anderen refereren dan meestal naar me als controlfreak Soms is het wel raar...ben inderdaad heel nuchter ingesteld en heb over het algemeen een houding van "eerst zien dan geloven" ...dus ergens ook wel een beutje pessimistich, beutje maar...maar ik heb gemerkt dat ik in mijn geloof juist die nuchterheid een rol kan geven door gewoonweg te vertrouwen. En word het eigenlijk "eerst geloven dan zien"...ik stel mijn vertrouwen op Hem en zie als het ware terwijl het gebeurt alles op zijn plekje vallen zonder dat ik er zelf echt heel veel voor hoef te doen (behalve natuurlijk mijn eigen deel, maar dat valt dan altijd weer mee vergeleken bij wat ik gedaan zou hebben wanneer ik zelf de controle in handen zou willen houden)... en dat geeft dan toch een stukje vrede |
kiek..das pcies wat ik bedoel, dat is een stukje wat er bij mij nog mist... zoiets als de weg terugvinden naar de stal, mijn Herder wil me het laatste stukje ook helpen, maar die neiging om het zelf te kunnen, zelf te doen! Word er soms helemaal maf van...van mezelf dan bedoel ik En het is eigenlijk zo simpel...maar tegelijkertijd ook zo'n inleveren van je eigen wil waar je zo op vertrouwd hebt jaren lang!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:35
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik wacht...
Misschien bedoel je met die nuchterheid een soort van pessimisme? |
Heej nu niet alvast voor me invullen... enne ik pessismistisch????????
nee wat ik bedoel is dat er in mijn 'nuchterheid' een groot deel van controle houden zit..zo van " ik kan het zelf ook wel even regelen en dan weet ik iig waar ik aan toe ben".. nuchterheid die een stukje vertrouwen mist...
ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...
of vul ik het voor jou nu ook in?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:15
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Daarom zoek ik ook een lange man die me stevig beethoudt
Ik ben gek op kleurrijk,ik ben een Didi fan! |
jaaaaaaa , didi!! Heb daar zaterdag een(witte ) rok gezien..niet gekocht, dom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:11
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Hmm...toch vind ik nuchterheid niet per definitie een slechte eigenschap hoor. Ik ervaar zelf juist dat het vaak mijn nuchterheid is die het mogelijk maakt om "gewoon" te aanvaarden en rust te vinden...terwijl ik juist wanneer ik probeer die nuchterheid te laten varen hopeloos van slag raak... Hij kan het dus ten goede gebruiken |
ik denk dat we het dan over verschillende vormen van nuchterheid hebben Tess zal er nog even over na denken hoe dat onder woorden te brengen..ok?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb idd een paar nieuwe schoenen nodig. Weet niet of ik weer een paar sportschoenen doe. Maar mijn voeten gaan lachen als ze die schoenen zien.
De sportschoenen die ik nu heb heb ik al 4 jaar. |
Mijn voeten lopen spontaan weg bij het zien van die martelwerktuigen van Sasha Daarnaast heb ik enorm veel last van hoogtevrees
voor mij ook liever iets sportievers!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:50
|
|
|
Ja Jonathan, dat is voor mij ook een enorm vraagstuk!
Geduld, overgave, vertrouwen...allemaal dingen waarvan je weet dat je het op zou moeten brengen...maar wat is het soms een strijd!
Ik zeg vaak, ik krijg kracht naar kruis, maar daarbij vraag ik me af of ik wel zo heeeel sterk wil zijn? Moet ik nog krachtiger worden of mag ik ook eens die rust en vrede ervaren?
Ik weet....Hij voorziet! Maar toch wil ik de dingen zelf controleren, want...dat heb ik toch jaren 'moeten' doen om te overleven?
ik wacht op de dag dat ik mij volledig kan overgeven, dat mijn vertrouwen in Hem groot genoeg zal zijn. Ik bid daarvoor, elke dag..dat mijn Vader mijn nuchterheid een stuk zal wegnemen en me daarvoor in de plaats een stuk rust wil geven..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ook niet die zwarte met witte stippen doen. Maar wat vind je van die Sacha schoenen? |
hihi...vind ze 3X helemaal niks!! Jij dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die felgroene rechts past wel bij al het zwarte van je Marieke |
Maris, had net nog het berichtje aangepast...zwart gaat eruit...kleur komt erin!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:26
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Yes,Marieke bekend kleur!
ja lean, vind zelf dat kleur van kleding veel over de mens erin zegt...vandaar dat ik nu lekker gekleurd en wit wil kopen!
Ik heb een leuke idee voor de picknick,kies maar eentje uit......
|
zie je me al strompelen Lean? niets voor mij die palen! sta liever met beide voetjes stevig op de grond
maar ik geeft wel toe dat ze super zijn...!!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 8 juni 2010, 10:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:20
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
RUCOSKA532 schreef: | Hallo iedereen,
Hierbij geef ik mijzelf op voor de gezellige picknick. Hopelijk hebben we mooi weer.
Groetjes me |
Gezellig! Je staat op de lijst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:19
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud)
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) Code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) RUCOSKA532
37 aanmeldingen dus; 22 dames en 16 heren en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 18:04
|
|
|
een witte blouse aangezien mijn kledingkast voornamelijk uit zwart bestaat....noem ik het toch een kleine overwinning!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 20:04
Onderwerp: Wat een ander zegt..
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het is soms zo makkelijk he, om een muurtje te bouwen... maar zo moeilijk ook weer af te breken. We mogen van onszelf houden, ondanks al onze gebreken...en dat dankzij Hem |
ja idd Tess, opbouwen gaat zo maar...maar dan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 20:04
Onderwerp: Wat een ander zegt..
|
|
|
ESSIEM524 schreef: | Je hebt het echt intens goed verwoord...sterkte meis! |
dank je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 15:22
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik heb jullie gemist
daarom een dikke knuf voor iedereen
:-
ik hoop dat het er genoeg zijn en anders moeten jullie maar delen |
Heej! WB Renske!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 09:34
Onderwerp: Vrienden
|
|
|
---
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op vrijdag 4 juni 2010, 15:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 09:17
Onderwerp: Vrienden
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat erg voor je roos! mijn ervaring is juist heel anders; de vriendenkring die ik hád heeft me enorm geholpen, én ik heb nieuwe vriendschappen opgedaan; mijn ex-echtgenoot hield niet van het ontvangen van bezoek, en zodoende waren veel vriendschappen op een laag (telefoon-) pitje komen te staan; ik geniet nu enorm van het feit dat ik weer mensen kan ontvangen wanneer ik dat wil, zonder dat zij zich de deur uitgekeken voelen. echt een reden tot dankbaarheid voor mij dus!! |
Dank je wel Hannah, jouw reaktie zette me even aan het nadenken.
En ja, ik heb veel mensen om me heen, en word elke dag weer verrast door hulp en meedenken! Dus eigenlijk veel mensen om dankbaar voor te zijn...deze positieve benadering is ook beter! Enne...anders had ik jullie ook nooit leren kennen..
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op woensdag 2 juni 2010, 09:24
|
|
Naar boven |
|
|