Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:45
Onderwerp: De binnenkamer
|
|
|
De Wet is eeuwig, maar heeft in het NT een andere invulling dan in het OT. De Wet in het NT is gebaseerd en gefundeerd op genade. God liefhebben je naaste als jezelf.....en als je zondigt is er nu vergeving, dat was in het OT niet zo!.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 8 augustus 2013, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:25
Onderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
|
|
|
Citaat:
“Verkondig het evangelie, desnoods met woorden.”
Een uitspraak van Franciscus van Assisi die ons zeer aanspreekt. Het is een moderne versie van een wandtegelwijsheid aan het worden: op facebook, twitter en in interviews kun je deze uitspraak lezen. We worden ons er steeds meer van bewust dat we ons geloof in de praktijk moeten brengen, dat we op die manier veel meer impact kunnen hebben.
Je ziet deze tendens ook in de evangelicale wereld. De jongere generatie heeft veel meer interesse in sociale rechtvaardigheid, mensenhandel, armoede en milieuproblematiek. Er is een bewustwording gaande dat het evangelie niet alleen van belang is voor het leven hierna.
We zoeken naar een geloof dat ‘werkt’; werkt in de zin van Jacobus: wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? (Jak.2:14).
Maar ik ben soms bang dat deze uitspraak zo populair is omdat we ook niet meer weten wát we nu precies geloven. En hoe kun je iets uitleggen als je het zelf niet weet?
Dus zeggen we maar:
“Verkondig het evangelie, desnoods met woorden.”
Ik vrees er alleen voor dat deze uitspraak vaak ook bij woorden blijft. Want als je daadwerkelijk anders leeft, dan komen de vragen wel. Dan zal je toch met woorden moeten uitleggen wat je gelooft en wat je motiveert om zo te leven.
Laatst las ik een leuke variatie op deze uitspraak: zeggen dat we het evangelie moeten verkondigen, desnoods met woorden, is gelijk aan zeggen dat we de armen te eten moeten geven, desnoods met voedsel.
En inderdaad, je kunt je op verschillende manier inzetten om voedsel aan de armen te geven, bijvoorbeeld geld inzamelen, mensen bewustmaken van de armoede om hen heen, maar als dat geen daadwerkelijk voedsel voor de armen tot resultaat heeft, dan ben je niet geslaagd in je opzet.
Op dezelfde manier is het belangrijk om te helpen, om te delen, om je voor rechtvaardigheid in te zetten, maar als je aan het eind van de dag niets hebt gezegd, ben je goed bezig geweest, maar heb je het evangelie niet verkondigd. Want in Romeinen vraagt Paulus: hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? (Rom.10:13,14).
Dus verkondig het evangelie met woorden én daden. Beide zijn niet van elkaar te scheiden. Zonder een overtuigende levensstijl zijn onze woorden leeg, zijn we hypocriet, maar zonder woorden zijn onze daden nietszeggend.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 2 augustus 2013, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 14:44
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het is hier, in Ede, op de koelste plek 34 graden....pfffffffffff...... hoe is het in het zuiden....en noorden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 14:39
Onderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Geluk bestaat wel degelijk,het is dat oergevoel in je hart dat je opbouwt in je (goede)huwelijksjaren.Het gaat voorbij aan de ellende,het maakt je samen sterk,het geeft je vertrouwen. Het gaat niet om bloemen of kaarsjes maar om die onzichtbare hand op je rug. |
Ik denk dat echt geluk alleen te vinden is in je relatie met God de Vader, de vrede van Hem in je hart is alles. Vanuit dat vertrekpunt kun je hele goede momenten in een relatie beleven. Als er geluk buiten God om te vinden zou zijn, dan zou er extra veel pijn zijn voor degenen die het niet (meer) kunnen vinden in een relatie om wat voor redenen dan ook.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 1 augustus 2013, 16:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 juli 2013, 02:38
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Het onweert en dondert nu in Amsterdam. Onze Picknick in het Vondelpark is vandaag afgelast. Jammer na 14.00 was het vrijwel droog. |
en het is hier nu heel erg heftig aan het onweren....meestal geniet ik ervan...maar dit is een beetje beangstigend, zulke harde klappen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 juli 2013, 00:24
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
|
|
|
LANFY127 schreef: | Haha! En waar was jij? |
En alweer knallend onweer in Ede. Maanden helemaal niets en nu twee keer op een dag.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 28 juli 2013, 00:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 11:59
|
|
|
JANS221 schreef: | Er was hier regen en onweer, en het regent nog wat. Maar noodweer.....? Ik zie geen nood, alleen het weer..... |
Hier is het echt heftig, er zitten maar een paar tellen tussen de bliksem en de donder, stortregen.....knallende donderslagen
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 27 juli 2013, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 11:44
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ga nú, op hoop v. zegen |
het is hier echt noodweer, Shanita, stortbuien en een fel onweer, de lucht ziet grijsgeel en erg donker.
Het stormt....niet gaan, zou ik zeggen. Het blijft link op de hei met dit weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 11:24
Onderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
|
|
|
In alles lijkt me dat we zijn geroepen tot een Liefdesrelatie met de Heere Jezus. De Bijbel is er duidelijk over. Wij zijn de Bruid en Hij is de Bruidegom.
Wij zijn geroepen om in onze eerste Liefde naar Hem te blijven.. In openbaringen 4 wordt een gemeente verweten dat ze niet in de 'Eerste Liefde' gebleven is. Het draait hier niet om ons, maar om de persoonlijke relatie met de Heere Jezus. Het draait om God de Vader, niet alleen om ons en dat mis ik een beetje in deze discussie. Wat wil Hij, wat is goed in Zijn ogen. En dat kan vaak heel anders uitpakken dan dat wij bedenken in onze gedachten. Tegen de overspelige vrouw zegt Hij 'Gaat heen en zondig niet weer'.....we weten niet wat er met haar huwelijk gebeurd is....maar vergeving was er wel degelijk. Het heeft geen zin om met dogma's aan te komen en wetten die door de eeuwen heen bedacht zijn. Het heeft m.i. wel zin om in deze hele discussie de persoonlijke relatie met de Heere Jezus centraal te stellen en niet te doen wat goed is in eigen ogen, maar Hem te vragen om wijsheid.
Ik moet ook toegeven dat ik het ook niet weet, dat eenzaamheid erg zwaar is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 27 juli 2013, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 18:08
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA373 schreef: | en je kan het zelf, ik heb het ook gedaan, je hebt het ook voor hout, als je gaten in je kozijnen hebt, dat e rop, voor hout dan, drogen, schuren, verfen en je kozijn rot niet meer verder weg.
Zo zie je maar, dat we het goed redden zonder mannen... |
Hoe heb je dat dan gedaan bij het muurtje het is een ronde plek in het midden 1 cm diep gewoon dat spul erop smeren, dat kleeft aan elkaar? En dan meteen met een plamuurmes glad schuren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 21:12
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA373 schreef: | soort tube met heet het niet plamuursel of zo iets, moet je effe vragen, zo gedaan. smeer je erop en dicht |
Hey bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:49
Onderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
|
|
|
MAT170 schreef: | Ben ik totaal niet met je eens je ziet juist dat de vrijheid van de christenen verdwijnt. Alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert moet weg. Het afschaffen van die wet geeft juist een heel slecht signaal en zou kunnen lijden tot christenvervolging. |
Als de Islam hier op den duur de twee derde van de meerdereid zou krijgen, kunnen zij juist deze wet tegen christenen gebuiken als zij de naam van Allah verkeerd zouden gebruiken. Zij kunnen dan christenen op grond van deze wet vervolgen. Deze wet is nu een zogenaamde dode wet, niemand trekt zich nog iets van deze wet aan en een discussie erover is al bijna niet meer mogelijk, omdat een groot deel van Nederland totaal niet meer begrijpt wat godslastering is, waarom ze Zijn Naam niet ijdel mogen gebruiken.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 21 maart 2013, 19:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:47
Onderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
|
|
|
dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 21 maart 2013, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 16:59
Onderwerp: Het grootste gevaar.
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik denk dat God alles kan gebruiken en ook gebruikt. Wij zijn gebonden aan ons lichaam , onze beperkingen , maar Jezus kan zich voordoen zoals Hij wil , wanneer Hij wil.
Hij heeft altijd de controle. Ook al zou de Antichrist voor ons staan en alles ontkennen wat Jezus is en God is , dan noch is Hij groter en machtiger. Niet door geweld , maar door Mijn Geest.
De Geest van God brengt iedereen op de knieen. Nee niet onder dwang , niet met overweldiging , maar door de Liefde , die met geen pen te beschrijven is. Een verandering van denken , die geen mens of macht kan bewerkstelligen.
Hij is de Koning
A su nombre sea gloria y alabanza |
Mooie bijdrage!!!. Vraagje, Jezus is toch ook gebonden aan Zijn verheerlijkt lichaam? Jezus zit toch aan de rechterhand van God de Vader. De Vader geeft toch de Heilige Geest aan ons? En de Heilige Geest is toch uitgestort op aarde? Hoe bedoel je dat, dat de Heere Jezus Zich voor kan doen zoals Hij maar wil en waar Hij maar wil?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:25
Onderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen... |
Hoe doe en ervaar je dat zelf, de Heilige Geest toelaten in diepe pijn, zodat er genezing plaatsvindt. Zou je daar wat over kunnen delen, hoe de Heilige Geest toe te laten in diepe pijn?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 9 maart 2013, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:09
Onderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
|
|
|
MAT170 schreef: | Het gaat over deze gelijkenis
matteus22vers1 En Jezus antwoordde en sprak wederom in gelijkenissen tot hen en zeide: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koning, die voor zijn zoon een bruiloft aanrichtte. 3 En hij zond zijn slaven uit om de ter bruiloft genodigden te roepen, doch zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere slaven uit, met de boodschap: Zegt de genodigden: Zie, ik heb mijn maaltijd bereid, mijn ossen en gemeste beesten zijn geslacht en alles is gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij sloegen er geen acht op en gingen heen, de een naar zijn akker, de ander naar zijn zaken. 6 De overigen grepen zijn slaven, en zij mishandelden en doodden hen. 7 En de koning werd toornig, en hij zond zijn legers uit en verdelgde die moordenaars en stak hun stad in brand. 8 Toen zeide hij tot zijn slaven: De bruiloft is wel gereed, maar de genodigden waren het niet waard. 9 Gaat daarom naar de kruispunten der wegen en nodigt allen, die gij aantreft, tot de bruiloft. 10 En die slaven gingen naar de wegen en verzamelden allen, die zij aantroffen, zowel slechten als goeden. En de bruiloftszaal werd vol met hen, die aanlagen. 11 Toen de koning binnentrad om hen, die aanlagen, te overzien, zag hij daar iemand, die geen bruiloftskleed aanhad. 12 En hij zeide tot hem: Vriend, hoe zijt gij hier gekomen zonder bruiloftskleed? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars. 14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
De koning is Jezus en de slaven zie ik dan als de personen die Jezus uitzendt om mensen uit te nodigen voor zijn maal. Dan zie je dat mensen het afwijzen en zogenaamd een excuus hebben om niet te komen. Ik zie het zo dat Jezus iedereen uitnodigt om binnen te komen in zijn koningkrijk maar dat er maar weinig zijn die de uitnodiging aannemen en ook echt komen.
Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren Die velen die geroepen zijn ik geloof dat dat ieder mens is maar dat er uiteindelijk maar weinig mensen de uitnodiging van Jezus aannemen (het offer van hem om gered te worden)
Dit is een waarschuwing Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars voor de personen die niet gered en vergeven zijn door Jezus. |
Volgens de Bijbel heeft de uitstorting en inwoning van de Heilige Geest de plaats van de wet heeft overgenomen. Er staat immers, dat de Heilige Geest Zelf in het hart zal getuigen van oordeel, zonde en rechtvaardigheid.
Zo is de Heilige Geest de vervulling geworden van de wet, met de woorden dat je de Heere moet liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 8 maart 2013, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:58
Onderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
|
|
|
Het kan ook zo zijn dat de starter van het topic juist even niet een stempel wil drukken op de discussie, maar hierin even kiest om zich wat meer terughoudend op te stellen, alsof hij even willen afwachten wat er los komt en zich daarbij wil aansluiten. Ook denk ik, dat hij wil benadrukken hoe vreemd het is, dat dit soort dingen uitgerekend in ons land beginnen. Wel vind ik het ook wel jammer dat het zo een zwaar onderwerp is. Het is wel waar, mensen worden ouder, sommigen lijden veel en de topicstarter heeft er in zijn werk dagelijks mee te maken.
Dingen maar niet zwaarder maken dan ze zijn, de topicstarter bedoeld het allemaal juist goed, denk ik.
Maar het is ook niet mijn favoriete discussiepunt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 21:51
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...jij mag niet meer op mijn FB lezen...je moet niet alles verraden. Niemand mag weten dat ik boullion maak van mummies...voila... |
getverda...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 10:36
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In Amerika weten ze het al: There is no business like God-business.
Dan valt het hier nog reuze mee hoor. Aan de overkant van de plas zijn er nogal wat mensen die materieel succes als een zegen van de Heer zien en mislukking als Gods afkeuring. Een rare vermenging van Bijbel en dollars. Het is goed om God en geld gescheiden te houden, afgezien van het feit dat een kerkelijke organisatie geld nodig heeft om te kunnen functioneren. De Bijbel besteedt veel aandacht aan de zonde van de hebzucht en dat is van alle tijden.
Thomas |
Mooie reactie. Ik had het er laatst nog met een vriendin over...prosperity teaching. Wat is dan voor God een manier om ons/je te zegenen....met innerlijke rust?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:29
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ben ik blij dat ik niet uit Drenthe kom |
joh, je weet niet wat je mist....Drenthe....Bartje... ...en sommige jochies, die het vertikken om voor bruine bonen te bidden.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 28 februari 2013, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:20
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vandaag zonder jas de deur uitgeweest |
.....in Drenthe zeggen ze dan...'Vandaag mét zonder jas weggeweest'....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:59
Onderwerp: Gebed gevraagd!!!
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien is het ook goed om eens te kijken wat je wel allemaal hebt ipv van wat je niet hebt en graag zou willen hebben.....En dan blijken er toch altijd weer zaken te zijn die je kan waarderen en die goed zijn.... En ik denk dat eenzaamheid in ieder mens zit, binnen een relatie kan je ook ontzettend eenzaam zijn.......en ik denk persoonlijk dat je wat aan eenzaamheid kan doen.....Maak keuzes die je leven wat gelukkiger maken en laat oude dingen achter je.... |
Ja, dat is waar. Pijn moet slijten.....tijd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 06:21
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 25 februari 2013, 11:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 22:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zal ook voor jou bidden Annette!
Tuurlijk haat God jou niet...
Ja, Pijn en eenzaamheid...ken ik, in een kliniek ging het ook altijd beter ja, ff enkele maanden onder de mensen structuur.
Mensen zijn ook niet gemaakt om alleen te leven...
Komt door deze maatschappij ten dele denk ik, gebroken wereld ook.
Ik moet morgen ook weer vechten om niet terug te gaan naar bed, want ik heb dingen gepland..
Ja, en heb je wat kinderen, ja...
En ja, werk hebben is ook geen garantie tegen eenzaamheid, kom je alleen thuis....
Ik zal bidden.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 21:50
|