ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:26
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

CHATULIEM619 schreef:
Opgaan in het totale niets, bekend thema binnen het Hindoeisme. Misschien in dit leven of het volgende. Tjonge wat een dwaalleer zeg, en dat jij dat zomaar gelooft Jol...

Verraste, verbaasde smiley wat ben jij slim bezig, "voorganger".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 10:09

IJSJE204 schreef:
Blijkbaar heb je mijn woorden niet goed gelezen. Ik heb niemand belachelijk gemaakt, heb alleen mijn mening weergegeven.
Als dat niet mag op dit forum, dan is het goed dat ik weg ga.
Ik denk en geloof, dat er altijd tussenwegen zijn.
Ik vind het heel jammer dat je denkt dat ik spot met het geloof en met de beleving ervan van anderen. Het maakt mij werkelijk niet uit hoe en wat jij of iemand anders gelooft. Ik ben bereid daar over te praten met je op een normale en respectvolle manier.
Ik weet dat dat kan, er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die anders denken dan ik en waarmee het mogelijk is om een goed gesprek te hebben. Ook al zijn we het niet eens.
Ik aanbid geen (andere) goden. Ik groet de zon en doe wat oefeningen die yoga genoemd worden. Het had ook volleybal of zumba kunnen heten. Veel weet ik niet van het boeddhisme, maar wat ik ervan weet komt positief over. Ik heb niets gelezen of gemerkt van agressie, opdringen, be- of veroordelen of wat dan ook. Wel gaat het over luisteren naar wat je lichaam je vertelt, vrede met jezelf hebben, niet (te ver) voor- of achteruit kijken, bezig zijn met dat wat er nu is. Daar heb ik mijn handen al vol aan!
Ikk vind het jammer dat je je blijkbaar zo aangevallen voelt door mij, dat is niet de bedoeling. Aan de andere kant ervaar ik enkele van jouw woorden als respectloos en veroordelend. Je weet blijkbaar niet goed hoe je kunt praten over meningsverschillen zonder de ander aan te vallen.
Je lijkt me een eenzaam mens.

Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus).
Ik heb begrepen door jouw mails dat je begrijpt hoe die Zon in mensen werkt en wat Hij door mensen heen wil doen. Lachende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 5 september 2012, 10:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:56

IJSJE204 schreef:
Nee, ga jij maar. Ik denk dat ik het mijne al wel gezegd heb.
Ik ben net zo aardug als jij!

Gefrustreerde smiley Pfff kijk maar uit... dat is als net met de voordeur waar je elkaar voor laat gaan en uiteindelijk kom je samen klem te zitten. Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:24

CARMEN073 schreef:
Nou, volgens mij hebben ze bij Hem toch ook vaak op de "Niet Oke" knop gedrukt... Verraste, verbaasde smiley

Smiley die vol vragen zit Ik vat 'm effe niet?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:12

IJSJE204 schreef:
Maakt niet uit, ze doen allemaal hun werk als je er maar in gelooft! Lachende smiley

Dat vind ik zo mooi van Jezus... Hij kwam en leefde onder ons ondanks al het ongeloof... en volbracht datgene wat Hij voor ons wilde doen. Ik zou bijna zeggen "who else"...

Ik vind je goudeerlijk, dankje wel daarvoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:56

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij vind je de sfeer belangrijker dan de argumenten, en je wilt daarmee een heleboel goedpraten wat gewoon niet goed is....

.... oh ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:09

CHATULIEM619 schreef:
Dus jij vindt de gemiddelde evangelisatiepreek ook een persoonlijke aanva? Beetje vreemd allemaal.l

Ik verwachtte je al Chat... je hebt het vetgedrukte waarschijnlijk over het hoofd gezien...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:40

FILIA110 schreef:
Beste IJsje, ik weet dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.

Jij vindt alles goed, zo heb je een keer hier op het forum verteld...maakt niet uit of het de Islam, Boeddhisme, Hindoeisme of wat dan ook is. Tja, inderdaad als nog nooit jouw ogen zijn opengegaan voor wie Jezus Christus is, n.l. Gods zoon, die gekomen is in het vlees en die voor onze zonden moest sterven aan het kruis dan zul je en kun je het niet zien. Bij jou gaat het erom, dat je alleen maar lief en aardig tegen elkaar doet en voor de rest heb je natuurlijk totaal geen oog voor de andere aspecten, die in het Christendom spelen en zeer belangrijk zijn.

Jij kent niet iets als en weet niet van de STRIJD DIE ER IS IN DE HEMELSE GEWESTEN, want die is er natuurlijk ook niet voor jou. Er valt voor jou helemaal niets te strijden, dat is duidelijk en dat herken ik ook, want vroeger was mij dat ook niet bekend hoor deze strijd in de hemelse gewesten. Daar hield ik me echt niet mee bezig, maar die is er echt wel.
Maar daar kom je pas achter als je ogen geopend worden hiervoor, als je gaat geloven in de Zoon van God Jezus Christus.

Voor de rest kun je natuurlijk totaal niet weten wat de "regels" van het spel zijn, want het geloof is geen spel. Dat is soms bittere strijd en hiervan verhaalt o.a. Paulus in de bijbel. Misschien mag ik je uitnodigen om eens de Bijbel heel goed te gaan lezen. Begin dan met het Nieuwe Testament, met de evangeliën?

De regels van het spel staan in die bijbel n.l. en kan iemand, die niet gelooft in Jezus Christus natuurlijk voor een Christen de regels van het spel NIET uitmaken.

Nee, dit is niet persoonlijk... en geen aannames... en goed onderzocht... nagevraagd bij IJsje persoonlijk...

Als het wel persoonlijk is en aannames zonder na te vragen... vind ik dit walgelijk en NIET OK. Weet je wat, ik volg mijn gevoel...Klik...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 16:45
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:17

CHATULIEM619 schreef:
Ik lees dit meer als een waarschuwing, iets in de trant van: je bent zo overtuigd van je gelijk, maar stel dat je ongelijk hebt.
Wat ik een persoonlijke aanval vind is dus heel wat anders, dan wij jij vindt. In mijn ogen is het argument nog altijd belangrijker dan de persoon. Maar dat is denk ik een andere vorm van beleving.
Voorbeelden van persoonlijke aanvallen: je bent een stoker, je bent een heiden, je bent een hoer. Dat vind ik persoonlijke aanvallen...

Als je daar alles aan af meet ... dan valt inderdaad al het andere weg. Maar het is jouw maatstaf van wat een persoonlijke aanval is.
Waar het om communicatie gaat is het goed om te luisteren hoe je met wat je zegt bij iemand over komt. Ontkennen dat het geen persoonlijke aanval is en iemand zich zo niet kan voelen is het zelfde als bijvoorbeeld een huilend kind zeggen: "Jij bent niet verdrietig".

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:14

CHATULIEM619 schreef:
eNoem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat.

[quote]Filia aan Willemijn: daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!![/quote]

Zoals ik het zie, ook al betreft deze aantijging niet mij, is hier wel een op de persoon aanvallende houding in te bespeuren. Filia zegt hiermee in mijn woorden dat Willemijn een hoogmoedige houding aanneemt en onbereikbaar als iemand die denkt alle bevoegdheden te hebben van alles het forum opslingert als een soort messias die de waarheid in pacht denkt te hebben. Misschien subtiel weliswaar maar de persoonlijke aanval kan ik ook herkennen en dan quote ik nog alleen dit stukje tekst.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 4 september 2012, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:30
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd

MAMALOE463 schreef:
Graag zou ik jullie willen vragen te bidden voor mijn lieve vader.
Vandaag zijn ze bij de huisarts geweest, de huisarts heeft een vermoeden dat mijn vader darmkanker heeft, gezien de uitslagen van het bloed.
Een dezer dagen moet hij naar de internist en worden er scans gemaakt, tot nu toe leven we in onzekerheid.
Graag gebed voor hem........

Oh die onzekerheid....
STERKTE.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Ja, erg he? Dat ik zo maar off topic ging.....(was een uitschieter... Knipoog smiley )
Mijn yoga les was verleden week alweer begonnen.....en ik kijk er ook altijd naar uit......lekker een uurtje bezig zijn met die ingewikkelde oefeningen maar wel lekker rust in je hoofd.....daarna een gezellig kopje koffie drinken en dan kan ik weer tegen een week CM......

it's a hard knock life... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:27
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid

WILLEMIJN232 schreef:
, zij is voorwaardelijk vrij he? Dus zij zal nog niet alle bewegingsvrijheid hebben neem ik aan....
En verder waren het maar wat gedachten die me bezig hielden, ik ben er helemaal niet in thuis.....dus geen meningen of visies.....(meer bedenksels Knipoog smiley)

Ja voorwaardelijk vrij, dus linea recta terug naar de bajes als ze zich niet houdt aan de afspraken.

Bedenksels... ja en zeker bij mezelf ook herkenbaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:22

PIETER649 schreef:
ik geloof ook in een 2e of zelfs 3e kans.
Maar ik ben tegen het bevoordelen van criminelen na hun straf.
Waarom ongestrafte mensen op wachtlijsten voor een huis en ex-gedetineerden voorrang?
Waarom een normale werkloze zelf laten solliciteren en een ex-gedetineerde begeleiding plus subsidie?

De subsidie gaat eruit in ieder geval en wordt inkoop zorg.
Een (ex-)gedetineerde weet in veel gevallen niet de weg en heeft er soms juist een zootje van gemaakt en gekomen tot delict omdat hij de weg niet wist door een combinatie van factoren.
Een "normale" werkloze heeft een verworvenheid als hij zelf kan solliciteren die hij ook moet houden door dit zelfstandig te blijven doen.
Ex-gedetineerden voorrang voor een huis? Het is ook voor hen moeilijk om aan een dak boven hun hoofd te komen en áls ze al een streepje voor krijgen is het alleen maar in het belang ook van de samenleving. Ik ben het zeker met je eens dat dit zorgt voor een gevoel van onrechtvaardigheid...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:38

PIETER649 schreef:
Naar mijn bescheiden mening is straf gewoon straf.
En die behoord gewoon uitgezeten te worden.
Als ik een snelheidsbekeuring krijg van € 100,00 moet ik die volledig betalen, zelfs de 6 euri administratiekosten.
Niemand scheld mij hiervan een derde kwijt.

Gevangenisstraf is genoegdoening voor slachtoffer en maatschappij.
Als iemand er slechter uitkomt dan dat hij er inging, is dat zijn eigen keuze, niet een risico dat de maatschappij hoeft af te kopen met het in de watten leggen van gedetineerden die door eigen schuld in de bak kwamen.

Eigen schuld dikke bult... ?
Ik ben het eens dat misdaad moet worden bestraft. Maar ik zeg wel es als ik de verhalen met levensloop hoor dat de echte daders thuis zitten of op het kerkhof liggen. Ik praat absoluut niet goed wat mensen op hun geweten hebben maar ik geloof wel in de formule barmhartigheid en 2e kansen... en weet je... de grens tussen ons en hen die in gevangenschap zitten is soms maar heel dun.. eng dun.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:34

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt moraal en recht, duidelijk twee verschillende zaken, slachtoffers hebben levenslang maar daders hebben dus recht op ontwikkeling en herstel?
I
k vraag me af(ik heb er verder geen verstand van) in hoeverre daders inzicht hebben in wat ze werkelijk gedaan hebben en daar ook de consequenties voor willen dragen..Ik kan me voorstellen dat je zo goed mogelijk je leven leidt in het gevang en er zo goed mogelijk probeert uit te komen, dat recht heb je ook.....
Maar het inzicht? Nu hebben we het over de moraal: Was het niet grootmoedig geweest van de vrouw van Dutroux als ze gezegd had, ik heb zoveel leed veroorzaakt en ik heb vergeving gevraagd en ik blijf als consequentie daarvan die 30 jaar weluitzitten....Dit omdat ik de slachtoffers niet meer wil bezeren? Dat zou wel een mooi gebaar zijn geweest....
En ik heb het nu over dit soort gruwelijkheden niet over andere delicten.....

Ja, dit had ze zeker kunnen doen... maar hoe vrij is ze verder in dat klooster?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:21

HANNAH810 schreef:
voor het juiste voorbeeld zal ik je een link geven, willemijn......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_user.php?uId=45454&start=0

helaas waren op de eerste pagina 14 de berichten zodanig leerzaam, dat CM de vrijheid heeft genomen deze "communicatieve hoogstandjes" en zélfs de auteur te verwijderen.

waarschuwing; niet teveel berichten tegelijk tot je nemen, dat belast het hart te veel........ Lachende smiley met blinkend witte tanden
hannah....nooit te oud om te leren!! Engeltje smiley

... oh mijn lieve hemel... en gebeurt nu weer hetzelfde? Verraste, verbaasde smiley ik herken in ieder geval het een en ander... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 15:40

SHANITA130 schreef:
Ja, ik had dat zowel gehoord als zelf gelezen.

Er was sprake dat die beul op zijn knieeen huilend vergeving vroeg....

Dan is het mi makkelijker, als iemand die de hele boel ontkend, je belachelijk maakt....en daarin ook anderen meetrekt...broer, zelfs moeder...zie ook films, sites over narcistische persoonlijkheidsstoornis...

Want dan is er geen spake van waarheid en eerlijkheid....en da's een voorwaarde voor vergeving, God vergeeft mij ook niet als ik dingen ontken...

Ik begrijp jouw punt. Het is inderdaad een heel lastige klus als iemand doorgaat in feite met waar hij mee bezig was. De ander in diskrediet brengen, het buiten zichzelf leggen en geen verantwoording nemen. Dat maakt het een boel lastiger om te verwerken en los te laten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 15:37

SHANITA130 schreef:
Ja, ik had dat zowel gehoord als zelf gelezen.

Er was sprake dat die beul op zijn knieeen huilend vergeving vroeg....

Dan is het mi makkelijker, als iemand die de hele boel ontkend, je belachelijk maakt....en daarin ook anderen meetrekt...broer, zelfs moeder...zie ook films, sites over narcistische persoonlijkheidsstoornis...

Want dan is er geen spake van waarheid en eerlijkheid....en da's een voorwaarde voor vergeving, God vergeeft mij ook niet als ik dingen ontken...

Volgens mij ligt de vergeving al kant en klaar (niet lichtvaardig bedoelt). Maar erkenning van de persoon is nodig om die vergeving ook te ontvangen en de deur te openen naar de verzoening die God voor een ieder klaar heeft gelegd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 14:18

SHANITA130 schreef:
Ik zal me d'r ook ff mee bemoeien Knipoog smiley

Corry ten Boom kon die beul van dat kamp vergeven, omdat die man, ergens in een dienst, voor haar op zijn knieen zat te huilen en vergeving te vragen.

Even niet om te bagatelisseren wat De Familie ten Boom heeft meegemaakt.....maar als iemand zo voor je staat is vergeven wel ff een stuk gemakklelijker dan als iemand galshard ontkend....

Zo ff me gedachten erover....

Fijne Dag!

Geen idee of dit zo voor Corrie was.
Als iemand tot vergeving komt hoeft dat nog niet eens gekoppeld te zijn aan wat de dader aan inzicht heeft... (al kan het wel mee helpen en erkenning aan je geven :))
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 13:57

WILLEMIJN232 schreef:
Ook goedemorgen Hannah, we maken er een mooie week van...... Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Count me in.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 13:49

PETRA944 schreef:
ik zelf vind ook al is het oprecht de straf gewoon uitzitten, ook dan de gevolgen aanvaarden van je daden. dan lees je de bijbel maar in de gevangenis. als of je daar al niet dankbaar genoeg voor moet zijn voor gods genade.
is een kenmerk van pedofielen en meerdere daders van sexueel misbruik,zelfs met geweld erbij. straf, spijt, wegens goed gedrag, vervroegde vrijlating, want ze kunnen zich perfect gedragen ind e cel en dan eenmaal buiten gaan ze weer verder tot ze weer worden gepakt. als je oprecht spijt hebt, zal je dan niet de gevolgen alleen al aanvaarden tegenover de ouders van slachtoffers? of ben je dan egoistisch bezig? dat vond ik mooi van het geen die pastoraal begeleider schreef over het proces in neurenberg, de daders hadden oprecht spijt, maar aanvaarden ook gewoon hun excitatie, dan kom je echt oprecht over vind ik. want wat was haar excuus? als ze dan zo zwak was om voor ze op tekomen, stop haar dan 30 jaar in een inrichting, niet in een klooster, ik kan me er ook boos om maken, vind het onrechtvaardig, maar misschien zie ik het verkeerd en ben echt blij dat god oordeelt ooit. wat genoeg straf, het zouden je kinderen maar zijn geweest, ze heeft gewoon die keuze gemaakt om ze niet te helpen, dus fout

Kan het ook niet zijn "en-en"? In Nederland hebben we nu eenmaal mogelijkheden en ook voor zedendelinquenten. Sowieso gaat er al 1/3 van de brutostraf af en kom je bij goed gedrag in aanmerking voor meer vrijheden voordat je vrij komt.
Inderdaad is het een teken van inzicht en spijt (wat je oprechtheid kunt noemen) als iemand zijn of haar straf aanvaardt en uitzit. Maar wat mij betreft is dat ook als iemand behandeling aanvaardt, vrijheden krijgt en binnen die vrijheden kan bewijzen dat men echt kan veranderen en weet waar de valkuilen zitten (die men dan ook vermijdt als dit aanleiding kan geven tot terugval in delict).

p.s. iemand 30 jaar "wegbergen" veranderd iemand niet, dat is een feit, mensen worden soms alleen maar harder en leren binnen de gevangenismuren nog even kneepjes van een bepaald boevenvak. Het geeft de maatschappij wél een gevoel van gerechtigheid; iemand boet voor gepleegd onrecht en dat moet ook. Maar het heeft geen enkele zin als als er niet gewerkt wordt aan de achtergronden van iemands daden en aan een herstel. Wat gebeurt er als dat achterwege blijft en iemand komt (stel na 30 jaar) buiten en er is geen vangnet binnen de veroordelende maatschappij?

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 3 september 2012, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 13:31

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat ik allemaal zo lastig vind hierin? Wat moet je geloven? De één zegt dat zij een doortrapte vrouw is en heel bewust zich bekeerd heeft tot het katholicisme om uit het gevang te komen en dat al die meewarige blikken van haar in de rechtbank heel doelbewust zo meewarig zijn en waren.....Aan de andere kant kan het natuurlijk ook puur en echt zijn....ik weet het niet.....Volgens mij was het verstandiger geweest om haar de volledige dertig jaar uit te laten zitten en dan naar het klooster maar ja, de wetgeving zit wat anders in elkaar en zij had het recht(wettelijk gezien) op vervroegde vrijlating door goed gedrag......
Haar zoon zegt op zijn beurt, zij is voor ons een goede moeder geweest en heeft haar straf gehad, het moet nu klaar zijn.....Ik vind het een dilemma......

Een dilemma is het zeker... en dit is dan een extreem voorbeeld en uitgebreid in de media geweest maar velen zijn met haar. Hoe beoordeel je iemands oprechtheid en motivaties voor schijnbaar/blijkbaar (ver)beter(d) gedrag? Hier in Nederland hebben we bijvoorbeeld speciale penitentiaire programma's waarin er stap voor stap meer vrijheden worden gegeven en geleidelijk iemand weer de maatschappij binnenkomt. Dat programma start wanneer iemand gemotiveerd overkomt en blijk geeft van goed gedrag en inzicht in zichzelf en in delictgedrag. Ik dacht dat in België het niet zo geregeld is als hier dus kan ik me voorstellen dat er gekozen is voor de stap richting het klooster. Ik hoop dat als het inderdaad zo is als Petra beschrijft; dat er ws een onzekere vrouw in haar schuilt die zich heeft laten beïnvloeden (wat niet haar verantwoordelijkheid wegneemt) ze een goede begeleiding krijgt om herhaling te voorkomen en ze een ontwikkeling zal doormaken tot een zelfbewuste vrouw. Ik geloof in nieuwe kansen met goede begeleiding tot een menswaardig bestaan. Daarin zit dan ook gelijk een risico.. maar hoe leer je mensen die de fout in zijn gegaan het anders...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 3 september 2012, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 13:58
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

WILLEMIJN232 schreef:
ik ben een beetje een cinefiel en zag recent Blue like Jazz, een film waarin iemand vanuit de christelijke traditie 'de wereld' van lichtzinnigheid ingaat om te ontdekken waar hij voor staat en waar hij in gelooft....absoluut een aanrader ook al heb je geen puber kinderen.......

.. klinkt goed, ga ik es opsporen.. En ja August Rush zag ik dank zij mijn puberdochter ..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 13:05
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Genieten van het weer, boodschappen binnen en net deze film gezien, hier even de eindscene, een modern wonderkind, jochie die via zijn muziek zijn ouders vindt.

http://youtu.be/NLWDWbI_Bu0
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:56
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

CHATULIEM619 schreef:
Zeiden ze 100 jaar geleden ook al. Gelukkig zijn er verstandige mensen die toch maar aan de slag gegaan zijn...

Ja het boompje planten in je tuin ook al weet je dat Jezus morgen terug komt. Dat moet ook!

Maar vooralsnog hoort deze uitspraak (open einde van de bijbel) wat mij betreft thuis in het komen tot een keuze over de politiek; hoe beheren en bewaren wij de aarde (in alle opzichten) totdat Jezus komt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 19:41
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:
Nivo stijgt bij jou zeg Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ja he? of meligheid....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 19:06

hmmm achteraf nogal depressing

even iets vrolijkers Clown smiley

http://youtu.be/K1i1SywE64E

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 31 augustus 2012, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 19:03

... en jawel, regen....

http://youtu.be/lDYB-4lGtjk
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 18:59
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Jummieeeeeeeeeeeee
waarom woon je zover weg Huilende smiley, smiley in tranen
maar ja denk dat ze me nu toch niet zouden smaken Twijfelende smiley

Nee, ben bang dat jij je nog gezellig bij je crackertjes moet houden vanavond onder The Voice...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 ... 136 Volgende
Pagina 110 van 136