Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 22:41
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
Zet er mij maar ook op. ligt er alleen waar het is ,
onder voorbehoud dus.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 14 november 2010, 23:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 08:30
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zondag 14 November, Fil. 2: 1-11; De ander uitnemender.
Hoe komt het toch dat samenwerking in de praktijk zo moeilijk is? Natuurlijk, iedereen is daar een voorstander van! We moeten het samen doen! Op school, in het gezin, op het bedrijf waar we werken, in de gemeente waartoe we toe behoren… Samen zullen we het doen, eensgezind! Maar van die samenwerking komt vaak weinig terecht. Waar zit dat toch op vast? Paules verklapt het geheim: de één acht de ander niet uitnemender dan zichzelf. Daar zit de knoop! Nu is dat ook wel erg moeilijk: de ander hoger achten dan jezelf. Wij hebben de neiging om het om te keren. Wij vinden al gauw dat wij zelf het net iets beter doen dan een ander. En de ideeën van de ander zijn natuurlijk wel goed, maar die van onszelf zijn toevallig altijd net iets beter. Acht de ander dan maar eens uitnemender dan jezelf, wanneer je telkens de gedachte hebt dat jij het beste inzicht hebt… Paules zou geen dienstknecht van Christus zijn, als hij niet onze aandacht vroeg voor Jezus. Hij werd de minste. De Heer werd een knecht. De Meester een slaaf. God heeft de gestalte van een dienstknecht aangenomen! De Meerdere werd een mindere, de Hoogste de Laagste. Wie daaraan denkt, krijgt het vertrouwen om goede gedachten in te ruilen voor beter. Wie bedenkt hoeveel Jezus los moest laten om onder ons te zijn, die zal heel wat gemakkelijker eigen iedeeën laten schieten om open te staan voor de belangen van de ander. Dat zou een mooie ruzie betekenen: wie mag er vandaag de minste?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:04
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In die wiebelzak zat babypietje.... |
Dit riekt naar kindermishandeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 22:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | |
Heb geen schoorsteen dan slaat ie maar een raam in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja waar is baby-piet. Wat ik ook zou willen weten is: wie is papa-piet en mama-piet dan? |
Vond wel komisch dat ie de muur opklom, leuk gemonteerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 18:57
|
|
|
Waar is de baby-piet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 18:37
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Dank je allemaal, en ook de anderen.
Morgen ga ik op 'grijs'. Mijn tijd zit op CM zit erop....doeg allemaal. Tot laterssssss. |
Dag Jonathan !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:06
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
Iedereen een leuke wandeling toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:05
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het blijft een superleuk lied!
Maarre.....Mario (en Frank), volgens mij vinden jullie het spannender dan Willemijn. Jullie zijn er heel druk mee. |
Doe het in mijn broek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 09:42
|
|
|
Zaterdag 13 November, Filip. 1:18-24; Verlies en winst.
Als iemand sterft, zeggen de mensen tegen de nabestaanden: Van harte gecondoleerd met dit verlies! Dat woord ‘verliezen’hoor je nogal eens als het over sterven gaat. Een vrouw ‘verliest’ haar man. Ouders ‘verliezen’ een kind. Sterven en verliezen – dat zijn twee woorden die bij elkaar schijnen te horen. Voor ons is dat misschien ook wel zo, maar voor Paules niet. Als hij spreekt over ‘sterven’dan heeft hij het niet over ‘verliezen’ maar over ‘winst’! Nee, denk nu niet dat Paules een oude, uitgeleefde man is geworden. Geen sprake van. Wat hem betreft: hij zou graag vrij komen uit de gevangenis en de christenen in Filippi nog eens opzoeken. Dat zou goed uitkomen, want er zijn in Filippi allerlei predikers gekomen die niet met zuivere bedoelingen het evangelie verkondigen. Aan de andere kant: wat maakt het eigenlijk uit? Als het evangelie maar verkondigd wordt! Zo wordt Paules van twee kanten aan zijn jas getrokken. Enerzijds zou hij wel in leven willen blijven om de gemeente van Christus te helpen. Anderzijnds zou hij best willen sterven om voor altijd bij Christus te zijn. Voor Christus zal hij leven. Met Christus zal hij sterven. Wie zo leeft, praat niet over de dood als over een verlies. Integendeel. Voor wie zo leeft, is sterven: winst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 09:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, dat heb ik ook net gedaan. Misschien ging we er wel een beetje te hard tegenaan...
Eigenlijk zijn we ook wel lieve mannen naast het feit dat we plagers zijn. |
Die andere snappen het gewoon niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 21:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Jij durft, Mario! |
Heb al een mailtje gestuurd, vond het wel te...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 19:28
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? |
Ik zal het tijdens het eten in Rotterdam extra opletten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 19:23
|
|
|
Vrijdag 12 November, Ef 6: 10-17; Het leger des heils.
Een soldaat herken je aan zijn uniform. En aan zijn wapenrusting: een geweer, een karabijn, misschien, een riem met munitie. Vroeger waren de soldaten uitgerust met een soort harnas. Een pantser, een helm, een schild, een zwaard – dat hoorde er allemaal bij. Zo alleen had je kans de strijd te overleven. Een christen is ook zo’n soldaat. Nee, niet uitgerust met zwaard of karabijn, maar met een geestelijke wapenrusting. Per slot van rekening is het niet onze opdracht te vechten tegen mensen van vlees en bloed, maar tegen onzichtbara machten, geestelijke vijanden. Paules somt de onderdelen van dat geestelijke harnas op. Je krijgt een riem: dat is de waarheid. Schoenen: de bereidheid om het evangelie van de vrede te verkondigen. Je krijgt een schild: het geloof; de brandende pijlen van de vijand ketsen daarop af, de hatelijke opmerkingen en de valse verdachtmakingen. Je krijgt een helm: het heil, de bevrijding in Jezus Christus. En bovenal: een zwaard, het zwaard van de Geest. Wat dat is? Het Woord van God! Zie daar: het portret van een christen-soldaat! Een lid van het Leger Des Heils! Klaar voor de grote revolutie. Wat geen bommen en kanonnen ooit bewerken kunnen, dat zal de Geest in deze wereld doen: mensen worden vernieuwd, overwonnen door Gods liefde, bereid gemaakt om te zegenen in plaats van te vervloeken, lief te hebben in plaats van te haten. De Generaal? Dat is de Gekruisigde! En Zijn bevel? ‘In de wereld lijdt gij verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 19:18
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
LOES550 schreef: | hm misschien toch leuk om eens bij die Rotte te gaan kijken...... Je weet maar nooit wat ik daar vind |
Een rottevis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 19:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | zeg Mario, zo oud was die vrouw nu ook weer niet hé?
die burgemeester kreeg de deur van de dingesfabriek amper open. Moet je niet vragen hoe hij dat dorpje kan besturen... |
Die pepernoten die weg waren gebruikt hij om het aantal inwonners te tellen. Die drie mensen die er wonen en dan nog een stuk of 12 dolfijnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 17:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ga aan de Sint een zak knuffels vragen...misschien is er wel een knuffelpietin... |
Er was opeens een oude vrouw in het St. Klaas journaal, ze had het over een scootmobiel. Leek verdacht veel op W.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:05
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Oei... nú maak je een hele GROTE vergissing |
Leg uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:46
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Huh , is dat bewezen Dat hoor je mij niet zeggen. Ook over de Zuiderlingen zal vast iets te zeggen zijn, maar daar heb ik geen kenner over gesproken.
'k Denk dat in het midden van het land, de meeste normale/gemiddelde/niet afwijkende mensen wonen.
Om even on-topic te blijven, 'k wens iedereen alvast heel veel wandelplezier toe! |
Ze wonen daar niets voor niets, ze zijn gem. dus in het midden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:21
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een knuffel voor Willemijn, ze is nu, St. Klaas aankomt, wel heel erg het mikpunt. Hopelijk krijgt ze een cadeau extra. Wel een extra liedje zingen hé !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vertrouw het hele zaakje niet meer. Het is me veel te geheimzinnig. Volgens mij is de Vergeetpiet vergeten de Sint mee aan boord te nemen. Ook de hoofdpiet deed heel eigenaardig tijdens het interview met Dieuwertje. W-tje is ook plots verdwenen...Het zijn teveel toevalligheden... |
We kunnen op onderzoek uit gaan...., maar dan zijn wij ook dalijk niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Waar zit die rebel uit Harderwijk eigenlijk? Ik heb haar nog niet gelezen vandaag... Ze zal toch niet al aan de haven staan zeker... |
Ze is vast de kruidnootjes aan het leggen, zodat de VergeetPiet Harderwijk kan vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:45
|
|
|
Donderdag 11 November, Ef. 6: 1-9; Anti-revolutionair.
Zo heette de politieke partij waar vele christenen jarenlang toe behoorden: Anti-Revolutionaire Partij. Je zou haast zeggen: Paules was er ook lid van. Dat blijkt uit wat hij schrijft aan de gemeente in Efeze. Paules is bang. Hij heeft het evangelie verkondigd, de boodschap van de bevrijding! Maar nu dreigt het gevaar dat deze boodschap niet goed wordt begrepen. Het gevaar dat mensen denken zullen dat nu alle verhoudingen anders moeten worden. Als christenen ben je toch vrij? Wel dan behoeft een vrouw haar man, een kind zijn ouders een slaaf zijn baas niet meer te gehoorzamen! Tegen die gedachte verzet Paules zich. Het is nooit zijn bedoeling geweestom te roepen tot een soort revolutie. Het evangelie ie wel een kracht, springstof, dynamiet – maar dat betekent niet dat de hele maatschappij zo maar opgeblazen moet worden. De kracht van het evangelie werkt als het gist in het meel. Langzaam maar zeker zal het dat deeg geheel doorzuren. Niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest zal dat gebeuren! Zo werkt het evangelie. Nog altijd. Het is niet revolutionair. Maar het brengt wel een omwenteling. Vrouwen worden niet langer als tweederangs schepselen gezien. Kinderen worden niet langer als goedkope werkkrachten misbruikt. Negers worden niet langer als slaven mishandeld. Nee, een revolutionair was Jezus niet. Maar overal waar Zijn Geest aanwezig is, worden wel dingen veranderd. Mensen overal waar Zijn Geest aanwezig is, worden wel dingen veranderd. Mensen worden gezet in het licht van Gods liefde. En die revolutie is de grootste van alle tijden…
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Neen W-tje was het niet alhoewel er wel een gelijkenis was... |
W-tje was opeens een man geworden
|
|
Naar boven |
|
|