ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 14:01
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date

De eerste date is vaak het moeilijkst is mijn ervaring. Wie heeft er nog leuke tips om te zorgen, dat je goed voorbereid de date tegemoet kan zien?

Zelf heb ik gehoord een aantal standaardzinnen in je hoofd te hebben die het altijd goed doen. Misschien weten jullie ook wel van die leuke zinnen?

De zin die altijd goed werkt is: "jij hebt die foto niet nodig, in het echt ben je veel mooier..." Heeft er nog iemand andere zinnen of andere tips, ga je gang, kunnen we van elkaar leren....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 6 februari 2011, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 13:54
BerichtOnderwerp: wat mis je op dit moment ?

SILVER916 schreef:
wat mis je op dit moment ? bijv: sex, liefde , knuffel , iemand om mee te praten enz
Silver, iedere keer open je een topic met een vraag, zonder dat je je zelf in de discussie mengt. Graag zou ik willen dat je zelf ook je mening geeft...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:55
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

MARIAN519 schreef:
1) Het staat in het O.T.,net als het opdragen staat in het O.T.

2) Hoe weet jij dat ze al door Johannes gedoopt waren?
Zij geloofden nl. al in Jezus.
Besneden joden werden gedoopt nadat ze tot geloof in Jezus gekomen waren.

Het punt blijft dat we van 2 verschillende visies uitgaan.
Het verbond dat God met mensen maakte en het verbond dat Jezus met mensen maakte.
Zo is het en zal het ook wel blijven.. Knipoog smiley
Ik vind dat je nu te gemakkelijk redeneert. Jezus neemt het woord verbond nooit in Zijn mond als Hij het over doop heeft. Waar leg je de verbinding tussen verbond en doop? Jezus ziet zelf de doop als antwoord op bekering en het ontvangen van de wedergeboorte. Waarom heeft de kerk deze visie laten varen en er een andere voor ingevuld? Dit gaat nl. rechtstreeks tegen de visie van Jezus zelf in.
Je kunt misschien met voorbeelden komen, waarin het niet duidelijk is dat men gedoopt zijn, maar de woorden van de Heer zelf staat haaks tegenover deze voorbeelden. Wat vind je belangrijker, de woorden van Jezus of de uitzonderingen.

De boodschap van Jezus is altijd geweest: bekeert U want het Koninkrijk Gods is nabij. Als teken van deze bekering, is de doop ingesteld. Gods antwoord op de doop is wedergeboorte.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:46

MARIAN519 schreef:
Hoi Chatuliem,

Er zijn mijns inziens 2 visies:

1) is dat God met ons een verbond wil aangaan van genade en liefde en dat geldt voor Abraham en in hem voor alle geslachten en wij stemmen in met dat verbond en dopen als gelovige ouders/opvoeders onze kinderen.

2) is dat Jezus een zendingsopdracht geeft aan de discipelen om de wereld in te gaan en het Evangelie te verkondigen en hem/haar die deze boodschap gelooft te dopen.

Er wordt nl. niets gezegd over de doop van de discipelen, omdat ze al kennis hadden van het Evangelie, het was immers de hele tijd in hun midden?
En zij waren als joden al besneden toen ze baby waren.

1. Dat is dus typisch de Oud Testamentische visie over God en Zijn volk. De verbondstheolgie is in de kern OT-isch.

2. Ze waren al door Johannes gedoopt. En er zijn tal van voorbeelden waarbij besneden joden alsnog gedoopt werden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

MAR907 schreef:
Chat ik heb niet over "vaste" bezetenheid..
Wel over bezetenheid die ontstaat kunnen door de omstandigheden die er afspelen bij iemand.
Lees Judas...
Natuurlijk hebben we het in deze discusie over vaste bezetenheid, omdat daar vaak het verschil tussen psychose en bezetenheid moeilijk aan te geven is. Misschien kunnen we een andere keer het eens hebben over welke vormen van bezetenheid er zijn, maar dat valt m.i.buiten deze discussie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:50

MAR907 schreef:
Tja, je laat alle kanten weer open, waar niemand iets mee kan in je reactie...
Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen".
Ik denk dat ik hier toch een kanttekening bij plaats. Als mensen echt demonische uitingen krijgen, die tot waanzin kunnen leiden, is dat niet iets wat zomaar gebeurt. Het meest sprekende voorbeeld is de ontmoeting van Jezus in :

Lucas 8 schreef:
Ze voeren verder naar het gebied van de Gerasenen, dat tegenover Galilea ligt. 27 Toen hij aan land stapte, kwam hem vanuit de stad een man tegemoet die door demonen bezeten was. Deze man droeg al geruime tijd geen kleren meer en woonde niet in een huis, maar in de rotsgraven. 28 Toen hij Jezus zag, viel hij schreeuwend voor hem neer en riep luidkeels: ‘Wat heb ik met jou te maken, Jezus, Zoon van de allerhoogste God? Ik smeek je, doe me geen pijn!’ 29 Jezus stond namelijk op het punt de onreine geest te bevelen uit de man weg te gaan. Want die had hem al heel lang in zijn macht, en gewoonlijk werd de man voor de veiligheid aan handen en voeten geboeid, maar telkens trok hij de boeien kapot en werd hij door de demon naar eenzame plaatsen gedreven.
Twee dingen vallen hierbij op: de waarzeggende geest, en de ongelooflijke kracht. Hierbij moet ik ook meteen denken aan de volgende tekst:
Hand 19 schreef:
Ook enkele rondtrekkende Joodse geestenbezweerders probeerden boze geesten uit te drijven door het uitspreken van de naam van de Heer Jezus. Ze zeiden: ‘Ik bezweer jullie bij Jezus, die door Paulus wordt verkondigd!’ 14 Het waren de zeven zonen van Skevas, een Joodse hogepriester, die dit deden. 15 Maar de boze geest gaf hun ten antwoord: ‘Jezus ken ik, en Paulus ook, maar wie zijn jullie?’ 16 De man die door de boze geest bezeten was, sprong op hen af en ging hen met zo veel geweld te lijf dat ze naakt en gewond uit het huis wegvluchtten.

Zelf denk ik dat je niet zomaar bezeten kunt raken. Dan moet je in contact gestaan hebben met het occulte. Bezetenheid gaat m.i. gepaard met overgenomen worden door demonen, zelf niet meer bewust zijn wat je doet...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 14:32

GIBBY159 schreef:
Vertrokken
Zelf denk ik dat deze postings zelfs een averechts effect hebben. Je vestigt hier nl. wel iedere keer de aandacht op jezelf. Wat er zich tussen jou en de redactie afgespeeld heeft, ben ik niet van op de hoogte. Maar het lijkt me ook niet de bedoeling toe om dan maar al je postings te vervangen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: De juiste volgorde in de liefde.

GRACE585 schreef:
chat ik had het niet over niet lekker in je vel zitten maar als je idd zoals eerder hier op forum reeds gemeld is de tekst neemt uit Gods woord ;heb je naaste lief als jezelf dan is dat een opdracht dat je juist ook voor jezelf er mag zijn,niet in egoisme maar in aanvaarding hoe God je als Zijn schepping gemaakt heeft met een opdracht in liefde en ook goede zorg voor je naaste.
je voed jezelf toch ook ,je wast je en kleed je naar het weer etc etc etc mensen die die liefde voor zichzelf niet hebben verwaarlozen zichzelf omdat ze het belang van die vorm van liefde niet zien ,herkennen of erkennen en zij zullen dan ook nniet openstaan voor liefde van en naar anderen
Dat waag ik dus te betwijfelen. Ieder mens kan liefhebben, zij het in meerdere of mindere mate. Tegenwoordig zie ik dat in evangelisch NL heel sterk de nadruk gelegd wordt op de mens. Deze mens moet genezen worden. En zo wordt deze tekst vaak gebruikt. Je hoeft niet van je naaste te houden, omdat je nog niet genoeg van je zelf houdt. En dan gaat men braaf naar allerlei conferenties toe om maar weer aan zichzelf te werken.
In deze tekst ligt de nadruk op de naaste, niet op jezelf. En wij hebben het juist omgedraaid.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:41

LEONARD480 schreef:
Even een korte reactie Chat …misschien een beetje laat..
Even wil ik kwijt dat Doop nooit een ritueel genoemd mag worden, staat in mijn inzien los of de vorm de juiste is. Had ook liever gezien dat alle gemeenten en kerken hierover meer de eenheid in geloof gingen zoeken, maar terzijde maak ik toch van de gelegenheid gebruik je erop te wijze dat de Doop een Teken en Zegel is van Zijn Verbond en of je nou wil of niet dit is wel Bijbels. Daar naast wil ik ook even kwijt dat de regels van de Kerk wel gefundeerd zijn op de Bijbel en je kunt niet zomaar zeggen dat de regels van de Kerk boven die van de Bijbel staan …geeft denk ik een verkeerde en onjuiste denkwijze over die regels. Natuurlijk toen de PKN een feit werd en men rollebollend over straat ging heb ik net als vele ook vragen gehad en nog steeds. Eens waren ze vrienden samen naar de kerk en later ach het is bekend. De PKN is een plurale kerk geworden met vele gezichten en dat doet mij verdriet. Ook Chat heb ik vele vrienden in de pinkster en of andere gemeentes, daarin hele goede contacten kunnen opbouwen en zeker ware Christenen, maar geloof me die vind je ook in de gewone kerk. Wat ik bepleit is laten we zoeken samen in het geloof wat ons samen bindt en daarin groeien in het geloof. De tijd is meer dan rijp om de kerk muren te verwijderen en het gaat uiteindelijk maar om één ding.

Een opmerking die ik tegenkwam van Jan Zijlstra …God heeft vele soorten satellieten
Leonard
Ten eerste betekent het woord ritueel godsdienstig gebruik. Daar zit geen enkele veroordeling is, meer een constatering. En een doop is een gosdienstig gebruik.
Ten tweede zal ik de definite bijbels een beter omschrijven. Als het ritueel met kinderen een doop zou zijn, zou dat precies zo omschreven worden zoals in de Bijbel staat. Maar meerdere keren hebben we gezien, dat dit ritueel niet zo bedoeld is, maar later door de kerken zo is ingevuld. Ook de invulling van het Verbond is daar een onderdeel van geworden. Maar in mijn ogen is de verbondstheologie Oud Testamentisch. Zoals God een verbond aanging met het volk Israel, gaat Hij nu een verbond aan de christenen. In sommige kerken wordt nog steeds beweerd dat wij het geestelijk Israel zijn (en dat het huidige Israel afgedaan heeft)
Ten derde kun je gewoon stellen dat de leer van de kerk in veel gevallen belangrijker is gebleken dan het Woord van God. Het is idd jammer, dat er geen eenduidigheid is in de visie op de doop. En ik vind het heel jammer dat de geloofsdoop uit de kerken verdwenen is, temeer omdat dat zo duidelijk omschreven staat in de bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:21

BIANCABB146 schreef:
heb je naaste lief zoals jezelf...

als je niet van jezelf houd, hoe kan je dan volmaakt van een ander houden?
ik vind het soms lastig als ik in een dip zit om een ander bij te staan, dat werkt gewoon niet, althans bij mij.

het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis.
eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben
Het is de standaard evangelische smoes, die mij te vaak gebezigd wordt. Je naaste liefhebben is een opdracht, de smoes is, ik hou niet genoeg van mezelf...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:12

ROSEVE659 schreef:
Chatuliem619

Alles kan misbruikt worden. En is dan niet verdedigbaar.
Maar ik zou zeggen: niet het kind met het badwater weggooien.
Eerlijk gezegd wacht liefde niet. En dat hoeft ook niet, want in een relatie is het ook mogelijk jezelf lief te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:17
BerichtOnderwerp: Vergeving

DENNISS669 schreef:

Als ik je vraag m.b.t. erfzonde en "gewone" zonde goed begrijp, bedoel je met erfzonde onze schuldige status voor God op basis van ons afstammen van Adam? En met zonde, al ons handelen denken en doen wat tegen Gods wet in gaat? Nu, m.b.t. de erfzonde, wij zijn een nieuwe schepping in Christus op basis van ons geloof en de doop. Romeinen 6,11: Zo dient ook u uzelf te beschouwen als dood voor de zonde, maar voor God levend in Christus Jezus, onze Heer. Dood voor de zonde, levend voor God. Niet dan een beetje dood, dan weer een beetje levend, van de erfzonde wordt je in een keer verlost, ben je dat met me eens? Over de zonde, na de bekering: Ik stel dat er geen zonde meer is als er geen wet meer is. Als jij mij een vers kan laten zien die zegt dat er een wet is die voor christenen nog geldt, ben ik daar reuze benieuwd naar!
Goed, je laat eigenlijk precies zien waarom ik erfzonde ten zeerste afwijs. Jij stelt in dit stukje dat een kind dat nog geen zonde begaan heeft als schuldig is voor God. Dit is niet alleen gênant, maar ook verzonnen. God stelt nl. geen enkel kind verantwoordelijk zolang het niet in staat is het goede van het slechte te onderscheiden....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:11

IMKE917 schreef:
.

Wel of niet houden van jezelf heeft niets te maken met het feit of je een keer niet lekker in je vel zit.
Heeft meer te maken met of je je zelf accepteerd zoals je bent.
De voorwaarde die gesteld wordt, is veel te absoluut en het geeft ook veel nare gevolgen vind ik. Mensen die het als excuus gaan gebruiken: ja ik hield niet van mezelf, hoe heb ik dan van jou kunnen houden. Geen wonder toch dat ik je zoveel sloeg, ik hield gewoon niet van mezelf....
Van zulke drogredenen krijg ik braakneigingen sorry...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 12:38

GRACE585 schreef:
ik vind em hardstikke sterk Coole smiley met zonnebril
je kunt idd pas van een ander houden als je van jezelf houd Engeltje smiley
Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:18

MARIAN519 schreef:
IK zeg niet dat het geleend geloof is.

Op het geloof van mijn ouders hebben zij ervoor gekozen om mij te laten dopen , zodat ik ook bij God zou horen.
De gevangen bewaarder werd toch ook met zijn huisgezin gedoopt toen hij tot geloof gekomen was?
Het is maar net hoe je met deze zaken omgaat.

In jouw gemeente wordt een baby opgedragen..waar komt deze gedachte vandaan?
Is het uiteindelijk niet hetzelfde?
De ouders zijn gelovig en willen hun baby bij God brengen.
Gods zegen ontvangen.

En het geloof van de ander heeft wonderen gewerkt en Jezus zegende dat geloof.
Lees de geschiedenis maar van de hoofdman over honderd die, omdat hij geloofde, tot Jezus bad om het behoud van zijn knecht.
Matth. 8:13
De jongen die door het dak werd neergelaten om genezen te worden.
Luc. 5: 20

In mijn ogen is het allebei geloofsdoop.
Als het alleen maar gaat om het gebed en de opdracht de kinderen op te voeden naar Gods wil, hoeft dat ten eerste niet gepaard te gaan met dat ritueel. Dat ritueel schept in mijn ogen nl. verkeerde verwachtingen: opgenomen worden in het verbond, predestinatie en vergeving van zonden...dat zijn dingen waar de doop niet voor bedoeld is en toch wordt het ervoor gebruikt.
De doop is als antwoord op bekering van de gelovige bedoeld...De gelovige zelf, niet de ouders van de gelovige.
Als dat ritueel die inhoud zou hebben, zou Jezus dat ook duidelijk gemaakt hebben in het onderwijs. Maar in het onderwijs lees ik niks van verbond, erfzonde of predestinatie...Er staat slechts: bekeert U en laat u dopen. Zelfs een orthodoxe jood als Nicodemus kreeg te horen, dat het verbond niet voldoende was, dat zelfs een toegewijd leven niet voldoende was, maar dat hij zich moest bekeren, en dan zou hij de wedergeboorte ontvangen....
Ik zou eens een keer een wedervraag stellen als de bijbel er zo duidelijk op is, waarom aanvaarden jullie dat niet? Waarom vind je de leer van de kerk belangrijker dan de leer van de bijbel?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:34
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
ja, ik vind het een leuk no nonsens topic....... Engeltje smiley én je kan het uitgebreid even evalueren, heerlijk!
no nonsense? Ik zie daar een heleboel raakvlakken met een datingsite.
De dames worden geselecteerd op foto en brief...
Het onwennige van het elkaar leren kennen...
Komt er een klik of komt ie niet...
Hoe dan verder,........

Allemaal actuele vragen die je hier ook tegen komt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 10:28

MARIAN519 schreef:
Het kindje kiest als ze volwassen is in de vorm van het doen van belijdenis.
Hiermee schaart ze zich achter de keuze van haar gelovige ouders en kiest zelf.
Net zoals de ander zich laat dopen zodra hij/zij volwassen is.
Hiermee stemt hij/zij ook in met de opdraag keuze van de ouders en kiest er zelf voor om bij God t ehoren.

Bij de kinderdoop erkennen we dat God ons roept en dat wij daarop antwoorden en zeggen dat wij en ons gezin bij Hem willen horen.
Als gelovige ouders wil je dan je kinderen die je ontvangt van God ook bij Hem brengen en wij doen dit door middel van de kinderdoop, jullie door op te dragen.

IK denk dat we wel moeten onthouden dat dit een teken is en dat Jezus heel bewust zegt dat het om het geloof gaat.

En in de bijbel ( N.T. ) staan heel veel voorbeelden van mensen die genezen/opgewekt werden op grond van het geloof van de ander.

Het gaat dus altijd om het geloof. van jezelf of de ander die het dichtst bij jou betrokken is...

Uiteraard ben ik het hier niet mee eens. Bij de doop gaat het juist om een persoonlijke keuze van de mens zelf. Geleend geloof is niet voldoende.. De doop is het symbool van bekering en wedergeboorte, het begin van een nieuw leven met God.
Dat dit al gebeurt bij het ritueel met kinderen, is een aanname van de kerk, niet gebaseerd op de bijbel.... En ik vind dat er veel aangenomen wordt, wat in mijn ogen niet overeenkomt met de bedoeling van de doop...Op een of andere manier zit er iets kunstmatigs in. Hoewel de Bijbel geloofsdoop als doop ziet, zou God dan geen genoegen nemen met kinderdoop??? In mijn ogen wringt het...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 2 februari 2011, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:22

Goed nu de andere kant van het verhaal: bezetenheid. Bestaat dat of niet? Mijn ervaringen op dit gebied vertellen me dat dit echt bestaat. Jaren geleden kwam er een man in de dienst, en hij werd enorm onrustig. Hij probeerde eerst weg te gaan, maar dat lukte niet. Toen de uitnodiging kwam ging hij toch naar voren, halverwege viel hij echter op de grond en begon te grommen en te blaffen. Uit zijn ogen stond een woestheid en een aggressie, die niet te beschrijven is. Ze hebben hem apart genomen en hebben voor bevrijding gebeden.....Na afloop ging hij bevrijd naar huis. Het was de eerste keer dat ik zag dat iemand bezeten kon zijn, en dat is iets heel anders dan een epileptische aanval.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:24

Hoe zou het onderwijs eruit hebben gezien als Jezus kinderen wilde laten dopen? Waar spreekt Jezus zelf over het verbond? Waar spreekt Hij over erfzonde? Waar spreekt Hij over predestinatie?

Als dit niet centraal staat in het onderwijs van Jezus, waarom neemt dit dan wel zo'n voorname rol in in de theologie van kerken?

Hij ageert juist tegen mensen, die zich uitverkoren achten. Hij ageert juist tegen mensen die zich alleeen aan regels en wetten houden en daarmee het leven van anderen onmogelijk maken.

Er is geen onderwijs te bedenken van Jezus, waarin Hij oproept de kinderen te dopen. Daarentegen roept Hij wel besneden joden op zich te laten dopen. Het uitverkoren zijn en het besneden zijn is dus niet voldoende.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:04
BerichtOnderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden

THOMAS968 schreef:
Chat, Marian en Cross zaten goed.

Zo is het en niet anders, want als het anders was, was het niet zo...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 00:16
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

LEONARD480 schreef:
Wat is er mis met Kids Chat ............geef ze maar even aan mij ...wordt gelijk de suikeroom .....haha Clown smiley
Daten en kids gaan in mijn ogen niet samen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:33

VISSER278 schreef:
Zeeeeeker, Chat.....wat dacht je dan??????
25 dames om mee te daten en het is nog lang geen april ......worden er misschien wel 40. Clown smiley
En dan een hele middag .........wat wil je nog meer man!
Daarom zo jammer dat ik er niet bij kan zijn hé . Maar ja ......zaken gaan voor het meisje , toch?
En heb je niet genoeg aan een hele middag.......pak het slim aan en zoek iemand die op de route woont van je terugreis. Kan je ze gelijk thuis brengen en verder daten.
Man , wat wil je nog meer , grijp je kans en ga naar Ede. Lachende smiley
Zeker waar kids bij zijn, sta daar eens even bij stil man...Nee hoor, mij nooit gezien daar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:18

MAR907 schreef:
Chat je weet zelf ook dat God verzoeking kan doen tot aan de zevende geslacht.... denk daar eens aan....
Ook dat er vervloekingen kunnen zijn in een geslacht....
Het is een bijbels gegeven...
Het is een oudtestamentisch begrip, Mar. En in het OT had men het begrip bevrijding nog niet door.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:09

MAR907 schreef:
Je vergeet iets, er is ook demonische gebondenheid (van geslacht op geslacht) die weleens doorbroken moet worden. Zodat het niet overslaat op de volgende generatie....
Ik vergeet het niet, Mar. Ik denk niet dat het zo is...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:22

Laat ik dan een aantal schoten voor de boeg lossen. Allereerst hoe ga je met die mensen om? Ik heb in mijn naaste omgeving iemand, die ook last heeft van psychoses, en ik moet zeggen, dat het er op het eerste moment allemaal erg geloofwaardig klonk. Hij was zo overtuigd van zijn gelijk, dat de mensen ,die hij als vijand beschouwde, ik automatisch ook als vijand begon te zien. Dat ze hem dit allemaal aandeden, terwijl hij het zo goed bedoelde...Pas toen ik met die mensen sprak, iets wat hij mij totaal wilde verbieden, kwam ik er achter dat er helemaal niks van waar was.....
Mensen met een psychose kunnen anderen proberen te isoleren, wat is jullie ervaring hiermee? Je kunt heel gemakkelijk hun dwangmatig denken overnemen.

Om het verschil tussen bezetenheid en psychose nog moeilijker te maken, is het feit, dat een psychose vaak een geestelijke inhoud heeft. Men beschouwt zich als Jezus of als een strijder van God...

En tenslotte, misschien kijk ik teveel naar CM (Criminal Minds) maar volgens mij kan een psychose tot geweld leiden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:59

LEANNE226 schreef:
Weet je wat ik niet goed begrijp?(niet persoonlijk tegen iemand bedoeld)
Uit de baptisten/pinkster hoek wordt flink geoordeeld over mensen die de Bijbel naar de letter(letterlijk!)volgen maar als ze zelf een zonde begaan zijn ze al bij voorbaat vergeven..........

Schiet mij maar lek Knipoog smiley

Gr.Leanne(leeft in 2011)
Er is een verschil tussen oordelen over mensen en het oordelen over een leer. Het laatste doe ik, het eerste in geen geval. Volgens mij mag je verschillende theologieën naast elkaar leggen en dat met elkaar bespreken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:09

LEONARD480 schreef:
Maar de overdoop Chat ...ook een ritueel??
Hoezo overdoop Leonard, gewoon doop, zoals de bijbel spreekt..dat men dat andere ritueel in de plaats heeft genomen van de bijbelse doop, dat is een zaak van de kerk zelf. Maar de doop waar de bijbel toe oproept is onderdompelen op grond van het geloof...Het is jammer en verwarrend dat men het besprenkelen van de baby een doop noemt. Het is geen onderdompeling, en gebaseerd op de traditie en de theologie van bepaalde kerken. Dat men dat dan ook nog een sacrament gaat noemen en de echte doop een overdopen gaat noemen, gaat me veel te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 13:24

LEONARD480 schreef:
Is dat zo Chatuliem ....de Doop en het Heilig Avondmaal de enige sacramenten die door Jezus zijn ingesteld.....

Voor de Kinderdoop als de volwassendoop zijn in de bijbel voldoende bewijzen te vinden. Alleen heb ik persoonlijk moeite met de overdoop...
Toevallig heeft Jezus opgeroepen tot de doop der wedergeboorte, dat andere ritueel is door de kerken ingesteld.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 13:08

LEANNE226 schreef:
Lok-eten! Want de liefde van de man gaat door de.........
Je had uiteraard al een bevallig mandje gevuld met lekkernijen van de traiteur(en roept:"daaaaaaaagen heb ik in de keuken gestaan,daar geniet ik zooooo van he")
Maar pas op voor de valkuil,net doen alsof je altijd op dieet bent(aangeboren gebrek),nip hooguit aan een bakje Activa yoghurt....(op de terugweg even aan bij de Mac voor een supersized burgermeal met karamelijs na)

En als het dan nog niet gelukt is een kerel te strikken ga je na afloop net als ik(en nog 3 malloten)stappen in Zwolle om vervolgens alleen mannen in lederhosen tegen te komen Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley (dus geef je je weer op voor de volgende picknick etc etc etc)

Het is dus duidelijk een date-picknick, fijn dat we dat nu eindelijk eens boven water hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:42

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb???? Als baby ben je gedoopt, de doop is een sacrament, iets heiligs bijna....maar dan laat je je later toch weer over dopen maar dat is dan toch eigenlijk niet nodig?????? Je hebt dat sacrament toch al gehad??? Dus Imke geen Smiley met dichtgeplakte mond maar ben echt benieuwd hoe je dat ziet......
hoezo sacrament? Het is iets wat door de kerk ingesteld is....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 ... 169 Volgende
Pagina 110 van 169