Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:05
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Kerken geprotesteerd ? de enigen die hebben geprotesteerd en ook zich hebben verzet waren de dokwerkers in amsterdam in februari 1941.
verder is er in heel nederland geen enkele poot uitgestoken door wie dan ook van de reguliere kerken. het is gemakkelijk om te waarschuwen van de kansel als daar geen consequenties op staan.
deze discussie is al zo ous als de oorlog zelf. en velen voelen zich persoonlijk beledigd als het ter sprake wordt gebracht.
ik en pieter hebben meer feiten dan alle lange tenen hier bij elkaar. nederland heeft bloed aan de handen , Joods bloed.
En uiteraard is het niemand zijn schuld. Maar de treinen en het transport naar de Hollandse schouwburg verliep voortreffelijk.
En ons koningshuis is net zo schuldig als de waffen SS. Een echte koningin was niet gevlucht en had zich voor haar nederlandse onderdanen , weliswaar van het inferieure ras , geplaatst.
Leg dat maar eens uit aan de families die vernietigd zijn. En je kunt vast in Amsetrdam in een Joods rusthuis wel iemand vinden die alles is kwijtgeraakt.
Ja ik laat het graag over aan de Rechter. En toch hoop ik dat jullie vriend Calvijn vervloekt is.
Antisemitisme is antisemitisme hoe men Calvijn en die andere , die Luther wil verdedigen. Maar wellicht stapt jullie God wel over jodenhaat heen? |
Je hebt gelijk Cortazar, er is een Schuld ten aanzien van de Joden, ook hier in ons land is er een collectieve schuld.
Het is waar, men heeft de treinen laten gaan en maar weinigen hebben heldenmoed betoond door zich te verzetten en in te zetten voor het Joodse volk. Corrie ten Boom bijvoorbeeld, uitgeroepen als "rechtvaardige onder de volken", heeft zich met haar familie ingezet en haar predikant riep haar vader ter verantwoording. Hij vond dat Casper ten Boom de overheid (de nazi's) moest gehoorzamen en dat dit ook bijbels zou zijn.. Joden helpen was not done volgens hem ... en in hoeveel gevallen zal dit zo gegaan zijn?
Nee, de God die ik ken stapt niet over Jodenhaat, wat rechtstreeks van de vijand van God komt, heen. Het is goed om hier een juist en duidelijk standpunt in te nemen. Ik houd mijn moeite met je duidelijke vervloekingen aan het adres van Luther en Calvijn, maar ik begrijp je standpunt zeker.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 september 2012, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 15:31
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
Dat je elkaar scherpt als ijzer met ijzer is alleen maar bijbels. Elkaar een beetje tegengas bieden en je mening verdedigen moet kunnen. Maar ik vind het apart hoe er geschermd wordt met dat er niet alleen maar lief en aardig gedaan hoeft te worden en vervolgens worden bepaalde bijdragen als doodnormaal beschouwd en moet men vooral de inhoud accepteren, namelijk de waarheid. Ik ben voor de waarheid, zeker weten. Maar waarheid zonder liefde klinkt toch hol.
En ik denk nog maar even aan een oude waarheid: confrontatie zonder relatie brengt frustratie. Zeker wanneer er vanuit irritatie (en oude vetes?) wordt gereageerd op elkaars visie kun je verwachten dat je elkaars taal niet meer verstaat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 september 2012, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 09:07
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Ik vraag me af of Willemijn ondanks de schrik toch nog geslapen heeft vannacht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:54
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | W-tje??
Weet je hoe erg ik hier van baalde? Het was maar goed dat er niemand in mn buurt was. |
Hetzelfde effect als bij hameren op je duim?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:49
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]en dat terwijl het afgelopen nacht al zo laat was voor jou.... ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:45
|
|
|
[quote=JANS221]
Ik ook... ik vraag me af of ik nog wel kan slapen... om on topic te blijven...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:33
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Plagen???
Maarre je kent hem goed!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:30
|
|
|
[quote=JANS221]ja dan kleurt alles roze... zelfs de spiegel...
maarre... we zijn zwaar off topic... maar ja... we hebben nog steeds geen antwoord op jouw vraag.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:25
|
|
|
[quote=JANS221]Ja heeeeelemaal of .... nee...
Jij?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 22:22
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Ehhhh Jans??? Ging toch over dé vrouw?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:58
|
|
|
[quote=JANS221]
Misschien weten we nog een mooie tekst voor morgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:55
|
|
|
[quote=JANS221]
ik ga bijna aan mijn ogen twijfelen... maar inderdaad, jouw vraag is nog relevant... wat zou Chat zich afvragen, vraag ik me af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:51
|
|
|
[quote=JANS221]Jans? Ik vraag me af of ik zag wat jij ook zag?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:31
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Je moet gewoon dat doen waar je je lekker bij voelt. Misschien komt het doordat ik morgen een huwelijk mag inzegenen, maar ik ben opeens in een romantische bui:
dat gaat morgen wat worden ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 11:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sorry hoor dit vind ik echt niet kunnen... Lees je vroeg in de morgen het forum en dan lees je dit.... Iemand vervloeken en laten branden in de Hel.. heb er geen woorden voor! Dus als ik jou zo lees ben ik vergiftigd?? Dank je wel voor uw oordeel....Ben dankbaar dat mijn oordeel bij God in de hemel ligt en niet bij jou!
Ik ben een refo en voor de duidelijkheid Wij hebben elk jaar Israël zondag. Elke zondag wordt er bijna voor Israël en het volk van God gebeden... Dus waarom deze veroordelingen en verwensingen?? |
Ik weet één ding en dat is dat de bijzonderheid van Israël en Gods liefde voor de Joden mij is ingepeperd juist in de "refohoek".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 08:50
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja arrogantie maar liefst. en in de melk te brokkelen heb ik niet. me dunkt .....
humanisme door de kerken ? en dat is goed ?
ik maak me niet druk om het humanisme in de PKN kerken. dat is mij worst. koosjere worst ......
de gedachte dat Israel er niet meer toe doet en niet de Klok van God is........dat is wat mij stoort. En vriendje Calvijn , vervloekt zij hij , heeft de Joden geen warm hart toegedragen. Trouwens evenals Luther , vervloekt zij hij voor eeuwig. Anti semitisme is geen grap ......
Jezus was een orthodoxe Jood , die een talliet droeg en zijn gebeden zei. Wij en alle onze voorgangers hebben zijn Jood zijn verdonkeremaand en er een nederlander van gemaakt. En sommige zeggen dat Hij zwart was en andere gekken , dat Hij een vrouw was.
Yeshua is Jood , man en besneden. En heeft nooit Zijn Volk verstoten. Noch Zijn Volk , de Joden, Hem.
Wie Israel vertrapt , vertrapt de Zoon van David.
Calvijn, moge hij branden voor eeuwig , heeft daarin een giga rol gespeeld.
En de refo clubs van vandaag de dag zijn doortrokken van dat gif. |
Ja, Israël is Gods volk, Zijn oogappel. En wie Zijn volk te na komt staat en strijdt tegenover God. Maar... dit kan je toch niet maken, iemand verwensen, iemand vervloeken?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 september 2012, 08:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 08:19
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Totaal onterechte conclusie. Absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd!! Voor het zelfde geld heb je bewezen dat vrouwn zorgzamer zijn dan mannen. Aangezien geen enkele man heeft gereageerd op het feit dat je met wat in je maag zat. Blijbaar zal het de kerels worst wezen.
|
Yes had gelijk met zijn Mars en Venusboekkie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst val ik niemand af, ik ben het gewoon niet eens met mensen. Dat wil helemaal niet zeggen, dat ik dan een persoon af val. Je geeft met deze opmerking precies weer waar het probleem zit.
IJsje zou best wel een lieve vrouw zijn, maar hoe lief ze ook is, dat verandert mijn mening niet over yoga. Je bent de tweede die dat verwart en met haar meepraat. Onder het mom van: Hoe zij het beleeft, zal het wel goed zijn" laat jij je misleiden.
Nee, ook dat begrijp je verkeerd. Ik heb het over die aanstellerij die ik merk als iemand eens een keer stevig vertelt hoe hij erover denkt. Ik ben ervan overtuigd dat er zeker een paar mensen al geklaagd hebben over mijn bijdrages. Op dat niveau zitten we nu. |
Okay, laten we even duidelijk worden in alle subtiele verwijzing. De eerste meeprater daar bedoel je mee? Geeft niet Chat, je begrijpt blijkbaar niet wat meepraten is en wat openstaan is voor iemands mening en die ook in haar waarde en heel laten.
Zielepieten, aanstellers... ik word jouw gescheld een beetje beu.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 6 september 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 21:18
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Das wel een heeeeel errrug lang aanloopje...nog niks... Hij zal toch niet...........hij zal toch niet naar het ziekenhuis zijn
Of hij is zn huishoudelijke vraag gewoon VERGETEN!!!!! |
Hij heeft vast de bibberaties... die vrouwen ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 19:46
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja, zou een Rennie helpen??
Of zou hij een Heimlich-greep nodig hebben?? |
ik denk dat hij even een aanloopje neemt ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:03
|
|
|
Ik vergelijk het even met een kerk die pretendeert de bijbel als hoogste goed en richtsnoer te hebben. Stel er loopt iemand binnen die zondags graag de diensten bijwoont en contacten aangaat. Die persoon denkt in cruciale zaken behoorlijk anders en rammelt voor velen ook aan de kern van de zaak. Doet dit dan af aan het karakter en de stijl van de kerk of is er een plek voor een ieder? Is dit een bedreiging voor datgene waar de kerk voor staat of zien we het als een plek waar we terecht kunnen met twijfels, zoektocht . Ook als christen kun je die hebben hoor, je bent niet gelijk geland, ook al weet je de kernboodschap en ben je een nieuwe schepping. Laat er asjeblieft ook ruimte zijn voor vragen en af en toe een pittige worsteling. Er is hier veel pluimage, de één formuleert het geloof anders dan ik maar kan hetzelfde bedoelen of juist mij aanvullen en andersom. Ik zie het als een verrijking en een aanleiding om het een en ander wat de revue hier passeert onder de loep te nemen. Zoals het onderwerp van dit topic, waar ik zoals ik al eerder opgemerkt heb mijn vragen en bedenking over heb en hierin mijn weg probeer te vinden. Ook een CM-er als IJsje gaf mij hierin nieuwe gezichtspunten die ik nog niet gelijk hoef te accepteren als die van mij.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 6 september 2012, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:52
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Vanavond goed oppassen he! Ze is het waard! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak.. |
Beste Chat,
Dat is inderdaad een eigen crea-uitspatting-uitspraak, spelen met woorden, niet meer en niet minder. Ikzelf ken de Zon der Gerechtigheid, de Zoon van God die alle verharde stukjes en alles wat niet tot Zijn eer is in mij smelt. Zoals goud gesmolten en gelouterd wordt.
Voor de rest Chat, leg ik graag verantwoording en getuigenis af van wat mijn hartsverlangen en diepste motieven zijn om God en geen ander te dienen wanneer ik zelf daar de ruimte, de openheid en het respect toe voel. En niet om het "zij-wij" principe te helpen nastreven waardoor je dus komt tot een onuitputtelijke woordenstrijd.
Ik moest denken aan Jezus die Zacheüs uit de boom riep. Niet met zoveel woorden... Hij keek naar boven want wist wel waar de boef uithing en deelde mee dat Hij zijn gast wilde zijn. Zo intiem, zo onbevooroordeeld. En in die aanwezigheid van Hem ... gebeurde het ongelooflijke... Zacheüs smolt voor en door de ogen van Hem... die rechtstreeks keken tot in het diepste van zijn motieven en zijn hart. Daar geloof ik in.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:35
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Liefde moet je laten gaan.
Op mijn Loesje-kalender voor september:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:02
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Gek is dat, ik weet wel wat ik aan je heb Jol. Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent en wat belangrijke waarden in je leven zijn. Eerlijk gezegd vind ik jou niet een klaagmens, je geeft wel aan wat jij belangrijk voor jezelf en ook voor anderen vindt. En ik vind je grappig! |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je iets klakkeloos overschrijft, ga ik ervan uit dat je daar achter staat. Je hebt nergens op het forum aangegeven waar je precies staat. Wel heb je lopen klagen over hoe bepaalde mensen aangevallen werden en heb je die in bescherming genomen. Sorry, Jol. Ik weet niet wat ik aan je heb en wat je gelooft, want duidelijk ben je niet. |
1. Wat schrijf ik klakkeloos over? 2. Lopen klagen? Nee zo zou ik het niet noemen. 3. Jij weet niet wat je aan me hebt? Je mailde me dit: "ik weet echt wel, dat dit niet jouw standpunt is,..." dus hoezo weet jij dat niet?!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|