ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:37
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

ALTJE848 schreef: Geweldig wat ik allemaal lees of ik er niet aan toe ben , dat denk ik juist wel .
Maar de angst ja om gekwetst te worden is te groot dan weer niet.
Maar degene zegt wel hou is op en ga eens leven ik schreeuw het uit naar God ik wil wel vertrouwen maar liever terug in mijn huisje zonder mensen.
Wil ik dat nee ook niet meer welke keus zal ik maken?
Ja ik ga een gesprek aan wat ik heel moeilijk vind ,en hou zeker het kruisje dat ik vanochtend gekocht heb ik het midden voorlopig.
En als ik God wil dienen Hem wil volgen in alle dingen dat doe en hij er niet in mee kan gaan dan weet ik dit is niet voor mij.
Voor nu denk ik veel aan hem ben ik in gesprek en heb ik weer rust want Vader zorgt voor mij Hij woont in mij en ik wil Hem elke dag kunnen prijzen al is het alleen voor mij adem die ik ontvang.
Ik wil van HEM zijn ten eerste dan zal al hetbandere er mij bij gegeven worden.
Ik ga in biddend verlangen mijn vriend ontvangen en zie wel of het schip strand of niet .Dan weet ik zeker dat ik verder mag varen al zijn de golven hoog de Heer zal ze bedaren en brengt mij op het droge .

Nogmaals dank aan allen wat heeft God mooie mensen gemaakt.
Jullie hebben door Zijn kracht en woord mijn hart geraakt.

Anita

SHANITA130 schreef: Nog een stukje uit je reactie:
Quote:
ALTJE848 schreef: Maar degene zegt wel hou is op en ga eens leven

Ja, en waarom zegt degene niet; ik luister vertel alles maar waar je moeite mee hebt, dat doet mijn vriend namelijk wél....die zegt niet 'ga eens leven', want die weet hoe moeilijk dat soms is voor mij, dan krabbel ik overeind, dan gaat het helemaal goed Drie weken ofzo, dan stort ik weer in, 3 stappen vooruit, 2 terug....

Quote:
ALTJE848 schreef: Ik ga in biddend verlangen mijn vriend ontvangen en zie wel of het schip strand of niet .

SHANTA130 schreef: Haha, ja ze hadden 2 en een half jaar geleden tegen mij ook niet moeten zeggen van kan niet etc. Ik was blind.

Ja, eigen ondervinding, ook al ben je rond de 40, en ja, misschien gaat het wel goed, en vergis ik mij behoorlijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:27

ALTJE848 schreef:
Even weer terug naaar af mijn vraag in deze angst om lief te hebben
Want ik krijg geen burnout door als het niet goed gaat in de relatie maar meer de dingen er om heen

Schulden nu, schulden uit verleden waar ik mee worstel om dat mensen en instanties zien maar niet willen horen hoe het werkelijk is .
angst of er nog mensen zijn die me begrijpen en willen in hun leven.
Met mijn angsten probeer ik dan wat van het leven te maken maar mis ik mijn kids ga ik daar aan onderdoor dan zou ik nooit een relatie kunnen hebben.
Voor hier alles goed is ben ik misschien wel 150 en och ja dan komt er nog veel meer bij kijken
Want dan hoef ik geen spiegels meer nu kan ik er nog inkijken en iets aan doen maar het is een berg die ik zeker overkom met de HEER.
Maar die ik ook graag wil delen met iemand die er voor me is ,
en waar ik als het moeilijk is ook op terug mag vallen.
Of hebben we elkaar alleen nodig voor de lol plezier en sex dat laatste hoeft voor mij al niet dat andere heb ik nu ook niet echt
Alles in je leven alleen doen daar ben ik ook wel klaar mee.
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Anita

SHANITA130 schreef: Stukje uit je reactie:
Quote:
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Ben ik het helemaal niet mee eens: als je beide lasten hebt, ja, dan kan je mekaar behoorlijk naar beneden halen, onbewust en niet expres natuurlijk.

Je lasten aan God geven, ja klinkt makkelijk, weet ik, zo bedoel ik het niet.

Ik bedoel, ik neem mezelf even als voorbeeld; ik heb best wel veel dingen waar ik me zorgen om kan maken, dat vertel ik aan God en ik bid ervoor, en ik doe wat ik kan, wat ik mijn vermogen ligt, meer kan ik niet doen.

Bidden is dan voor mij gewoon enkele of meerdere keren per dag in mijn gedachten opnoemen waar ik me eventueel zorgen om maak.
En dan naar God gericht.
En dan kan ik naast het allemaal in zijn hand leggen op die manier, werken doen wat ik kan, wat de mogelijkheden zijn.

Maar ja, ik ga niet ff, naast me eigen lasten ook nog es fftjes die van een ander dragen, buiten dat ik dat niet wil, als ik het wel zal willen en doen zal ik onder die lasten het begeven. Kan ik bijna me eigen niet kan dragen laat staan die van een ander er nog eens bij.

Iedereen draagt toch zijn eigen lasten?

Mat 23 4 Zij binden zware lasten bijeen en leggen die op de schouders der mensen, maar zelf willen zij ze met hun vinger niet verroeren.

En ik bedoel niet mekaar eens helpen, zoals buren vrienden uit de kerk etc.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:54

Stukje van Altje haar post op woensdag 16 januari 2013, 22:30; Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

SHANITA130 schreef: Verstandig, ja sommigen groepen zeggen onrust is van de vijand, nou onrust kan ook van
God komen.

Ik ken dat ben je boven de veertig, kwetsbaar, veel meegemaakt......ja, die pikken ze er zo uit.

Wat Leanne zei op woensdag 16 januari 2013, 23:29 :
'Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.
Dus, ik denk, leer de man eerst goed kennen, dus voordat er sprake is van intimiteit.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:38

Stukje quote uit het stuk van Petra van woensdag 16 januari 2013, 23:32 : Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.

SHANITA130 schreef: Ja, ik en dat. En dan nog, heb ik gezien, hoeft dus niet voor anderen op te gaan, is ook misschien wel uitzonderlijk:

Niet elke goede man is christelijk, en niet elke niet christelijke man zou niet goed zijn.

En nog iets: Petra, ik begrijp je helemaal, als je zoveel kinderen hebt, een paar al uit huis, bij je in de buurt, en die andere zullen ook wel bij je in de buurt gaan wonen, ja, ik zal dan ook niet naar Friesland gaan emigreren ofzo.

Ik snap dus ook de 'niet begripvolle' reacties daar niet op.

Ik zeg ook regelmatig dat ik geen relatie meer wil, ja, heb 2 goede vrienden daar hou ik het bij.
Ik zou het ook niet leuk vinden als men dan dingen gaat zeggen.

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 01:21

Interessant Linkje

Dit is de reactie van Lydia op mijn reactie op haar post, die hierboven staat.
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 07:56
Lydia: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Ja, en dat 'weggeven' kan zijn, langskomen bij iemand die angstig is, terwijl je dat absoluut niet aankan op dat moment.
Ook door manipulatie, als je aangeeft niet te kunnen; 'ja, maar ik deed ook dit en dat....'.
En dan idd, ligt een burn-out op de loer, of je krijgt een burn-out, raakt zwaar overspannen.
Lydia: absoluut, en er is zóveel 'verborgen en onbedoelde' manipulatie..

Ja, onbedoeld, dat voel ik wel aan, maar ja, je kan niet zeggen van 'onbedoeld' dus ja, ga er in mee want dan ligt dus de burn-out op de loer, met alle gevolgen van dien....

En ja, ja kan door 'onbedoelde' manipulatie je ook (vals) schuldig voelen.

Wat weer 'fijn' bijdraagt aan de burn-out.

Ik bedoel een vals schuldgevoel; niet van wat ik welles had van ja, dit kan niet, ja dan voel ik dat zelf aan en bied bijvoorbeeld mijn excuses of laat dingen op andere manieren merken.

Maar ja, juist dat vals schuldgevoel, ja, daar kan je dus aan onderdoorgaan, dat voelt heel naar aan, juist omdat het dus vals is.

Even een quote uit een ander forum, waar ik me in kan vinden:
Alsof ik, door anderen te redden, waard kan maken om te mogen leven en hier te mogen zijn maar ik kan het niet.... ik heb zelf zoveel hulp nodig
Ben niet eens in staat om mijn eigen leven op de rails te houden dus hoe kan ik dan een ander helpen en toch... zo erg dat gevoel van ik mag alleen leven als...

Ik zelf zou bij de laatste zin zeggen; , Hoe kan ik dan een ander gaan helpen als ik mezelf nauwelijks kan helpen....me eigen angst en stress met veel moeite onder controle kan houden...'Maar ja, het komt op hetzelfde neer.
En ja, ik kom vaak 'goed' over/kan goed over komen, terwijl ik een zenuwinzinking nabij ben. Dat is niet overdreven.

Maar ja, dát heb ik weer op een cursus 'omgaan met crises' geleerd; Om ondanks een crises met een glimlach rechtop op straat te lopen...
maar ja , kan iemand denken ze overdrijft etc.
Lekker ingewikkeld weer....

Iig bedankt voor de inzichten die ik zo nodig heb!

Ja, ik heb ook even contact met een zuster hierover, die had dat ook; van ja een schuldgevoel, wat niet terecht was; ik herkende me daar ook in...

En juist door die herkenning, ja, dat is ook bevrijdend, ja, want dat lag ook op de loer de laatste tijd. laterz, fijne dag, werk ze en bedankt!

Dit was Nog even een post van Lydia op mijn reactie die ik gaf op haar post.

Ik vind dit veels te belangrijk, vandaar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 januari 2013, 01:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:44

Ik wil dit hele goede stuk van Lydia er nog even in zetten, uit topic; 'Jezelf zijn'.

Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:38

Quote:
Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:46
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ERIKA129 schreef:
Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Twijfelende smiley Wat wordt dat toch snel een troepie Gefrustreerde smiley
Maar goed het begin is er, nu de rest nog Knipoog smiley

Ik heb geen trapkast, want ik heb geen trap.

Ik heb een soort inloopkast, eigenlijk een kleine kamer, zonder ramen, ongeveer 2X zo groot als een groot toilet.
Daar heb ik planken in laten zetten.
Die kast puilt uit van de zooi, ja alle planken barstenvol spullen, en dan op de grond dingen op elkaar gestapeld.

Ja, dat kwam zo, van de zomer toen me vloer er werd uitgehaald, moest ik ervoor heel snel die vloer dus eerst leegmaken, alles in de badkamer en in die kast gepropt....

En ja, schilderen laat ik doen, wou ik eerst zelf, maar ja kans ik dus groot dat ik het laat doen, tegen een vrienden prijsie en ja, dat wordt februari/maart. Maar ja, dan wel in 2 dagen.

En ja, me meubels had ik al met hulp bij grofvuil gezet.

Dus ja, ff kamperen, matras in huiskamer, 2 camingstoeltjes een tafel, en 2 tafeltjes voor mijn pc's.
Bij de ene pc staat wel mijn lekkere fauteuil, waar ik heerlijk in kan zitten, als ik 'kleine huis' kijk...

Anyway, me slaapkamer dient nu ook als kast.....zo wat een zooi, ja, dat ga ik allemaal ordenen; dingen die weg kunnen, andere dingen ff tijdelijk in van die plastic mandjes, en in AH kratten....

Ja, ik ga me huis niet vol meubels douwen als er eerst geschilderd moet worden....

Ja, ik had ook eerst schilderen dan de vloer erin moeten laten zetten, maar ja, tis nu al gebeurd..., maar ja, je kan zo plastic kopen in meter 2, wat bedoeld is voor schilderen om je vloer droog te houden, komt er toch een spatje ergens, doekie in emmertje lauw water en tis weg.

Dus ja, ik hoop dat me huis zo is in maart al dat ik me vrienden kan laten komen, kan nu ook wel maar ja....you know...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:24

Keith, even 2 stukjes die je schreef er uitgehaald, die me 'aanspraken;, en die ik kon....Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken

Het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz....

Deze zaken herken ik: er gaat dan veel te veel energie van je inzitten, zodat je zelf niet meer aan je eigen toekomt...

En hij wordt er ook niet beter van, dan ga je 'zuigen'; krijgen.
Tot je leeg bent. Ook al doet hij dat niet eens expres: je moet aan je eigen denken; een ander kan zonder het zelf te willen je naar beneden halen.
En dan kan je het, je eigen leven en dingen niet meer aan: burn-out zelfs kan je krijgen.

En, hij wordt er ook niet beter van.

Heeft alles te maken met ten allen tijden, met iedereen, je grenzen bewaken.

Dat kan jij alleen doen.

En als men dan boos wordt omdat je voor je grenzen opkomt, ze bewaakt, ja, dan weet je ook genoeg.

S. Een Vriend respecteert ten allen tijde me grenzen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 23:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:29

PETRA373 schreef:
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen. Willems bijdrage vind ik goed geschreven.

Quote:
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen.

OOk dat!!!

En Willem ze reactie moet ik nog lezen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:21

ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.

Hoe weet je dat het goed is ?

Anita

Je kan het nooit weten zeker.

Ik zelf zou uitkijken, eerst een tijd vrienden, geen intimiteit, kijken hoe is tie met zijn vrienden, mensen in zijn kerk.....(evntueel familie, als tie daar mee omgaat...
Is degene erg beschadigt, zo ja, hoe erg, en zo ja, kán je hem dan wel helpen....
Ik zou zelf ook zorgen dat ik betrokken zou worden bij zijn vrienden en mensen van de kerk met wie hij omgaat...
Daaruit kan je veel informatie verkrijgen....

.
En ja, wat deed ie? Hoe ziet ie dat nu? Wat was de reden?

En over schulden; je hebt 3 soorten schulden.
1. Schulden omdat degene gewoon onverantwoord dingen op afbetaling kocht, rood stond, lening aanging, die die never nooit kan afbetalen.
2. iemand met een beetje schuld, te overzien, zo 2 á 3000 euro.
3. iemand die schulden heeft omdat ie zijn huis heeft verkocht, en er veel minder voor kreeg dan dat ie ervoor had betaald. Dat zie je vaak, en kan betrokkene niets aan doen.

Nou, met het 1ste geval kan je uitkijken denk ik. 3de kan hij niets aan doen.
2de, nou ja, is degene aan het aflossen, ook al is het bij wijze van spreken een beetje per maand, of....blijft degene lenen, geld vragen, klagen over te weinig geld etc.
Maar ja, met internet daten moet je mi sowieso uitkijken.

Deze tips kan ik je geven...

Belangrijkste: bewaak je grenzen, geef geen geld elke keer, blijf voorlopig eerst vrienden, kijk of je een vriendschap op kan bouwen, anders is er geen basis.

Als je namelijk geen vriendschap kan opbouwen, kan een relatie niet, en ja, als iemand verliefd is, is tie blind. Liefde maakt blind.

Geef het de tijd, blijf vrienden, of werk aan een vriendschap en ga met de mensen van zijn kerk om en met de mensen met wie hij ook omgaat.

Sterkte....vertrouw op je intuitie, van God gekregen en ook op je instinct, wat vertellen ze je?

En ook: Beter een goed vriend erbij na een half jaar, dan een verbroken relatie waar vrienden zijn, voorlopig, niet meer zou kunnen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:46
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

ZOEKER064 schreef:
Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.

Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd.
Ik heb met hem te doen.

En natuurlijk is het zo helemaal niet gegaan.

Ja, idd ik had nét iets heel ergs verdrietigs meegemaakt.

En idd, hij deed daarom ontzettend veel voor me.

En ja, dan kom je, ik dus, ergens achter.....wat écht niet kan....

En dan maak ik het uit, met gegronde reden, en met veel pijn en verdriet, dus je kan wel raden wat....

En ik stuurde hem niet weg, ging naar me huis.

Nog steeds als ik langs ze huis fiets doet het me pijn, wat er was gebeurd waardoor ik het uitmaakte, en dát het uit is, het feit dus.

ps: 'langdurig' was voor mij al enkele maanden....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 11:33

ZOEKER064 schreef:
Meen je dit serieus Shanita? Dat kan haast niet waar zijn want je noemt jezelf een wijze vrouw....

Ikke niet snappen Smiley die vol vragen zit

Ik zat toen in een moeilijke periode....

Ik wil daar nu niet over uitweiden, was iets verdrietigs gebeurd toen recentelijk, heel verdrietig...

Ja, anders had 'je' natuurlijk een hele ander situatie..

Maar ja, ik bedoel het zo, dat ik het wel heel tof vond, dat er dan iemand voor je zorgt, waar je van houdt en een relatie mee hebt...

Ja, zo kunnen dingen verkeerd overkomen he, als je niet alle informatie hebt...

Daarom ben ik zelf altijd heel voorzichtig met oordelen.....je/ik ken nooit het hele verhaal...

Goed dat je het even vroeg!

Mazzel!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:52

GERRIT084 schreef:
Dubbel bemand, is misschien een beetje vreemde uitdrukking, als ik met zijn twee zou zijn, en dat ben ik niet, anders zou ik hier een soort van bigamie gaan plegen.
En dat mag ook nie............ en dan nog, ik heb al moeite er één te ringen, laat staan meerdere.............. Boze smiley

Hai Gerrit :)

Ik bedoelde het zo met 2 vrouwen vriendschap, dat je het dan moeilijker zou krijgen met het vlees.
Met één van de twee natuurlijk ;)
Dus natuurlijk niet, met 2 vrouwen tegelijk een seksuele relatie, da's toch bigamie?

Maar ja, het is me nu helemaal duidelijk, bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:45
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

PETRA373 schreef:
Goed begin van de dag shanita.

Eh ik versliep me, de wekker ging af en dacht nog 5 minuten liggen en viel weer in slaap dus om 8 uur snel uit bed, kleuter aankleden , de slee pakken en hup na school. Kom ik aan , hadden de kleuters vrij vandaag, of ik het briefje niet had gehad? Dus via omweg terug door de sneeuw met kleuter en slee. het is echt prachtig in de sneeuw buiten Lachende smiley

Haha, dat ken ik, lol, dan gaat de wekker af, dan zet ik hem niet op herhalen, maar uit, en dan blijf ik gewoon ff liggen en val ik gewoon weer in slaap, om dan soms gewoon úren later wakker worden.

Nou ja, je bent al wel gezellig met de kleine een ommetje wezen maken ;)

Nou ja, ik heb net weer een mazzeltje gehoord: me behandelaar/begeleider of hoe ze ook heet officieel, ja, die komt pas om 4 uur, ipv tussen half 12 en half een Engeltje smiley , dus dan kan ik gewoon ietsie rustiger aandoen, en me niet de pl@@#$ werken.
Ja, das dan ff ongeveer 'ruim vier uren erbij'.

Ja, ik ga gewoon door, met pauzes, dat wel natuurlijk, ja, ben net lekker op gang :)
Alleen ja, de 'werkdruk' is wel minder, en ja, dat werkt prettiger.

S. heeft de neiging dingen op het allerlaatste moment te doen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:15

Hai Gerrit :)

Ik vind je stuk erg duidelijk!

Ik heb een vraag over de tweede alinea. Daar snap ik dit stukje niet van:
Quote:
En wat de kop betreft?!
Hoop ik wel, dat ik altijd mijn hoofd er bij te houden, mijn huidige positie is in deze momenteel, wel erg makkelijk van oordeel.
Maar ik geloof ook wel, dat als ik bubbel bemand zou zijn, het vlees het zou winnen.
Maar wel met die gedachte, dat het menselijkerwijs emotioneel goed is.

Bedoel je met 'de kop', de eerste bijdrage waarmee je dit onderwerp begon?

En deze zin: 'maar als ik bubbel bemand zou zijn....dat moet natuurlijk, denk ik, zijn, 'dubbel bemand'. En bedoel je daar dan mee, met 'dubbel bemand', dat je zeg maar met twee vrouwen date, of met 2 vrouwen een vriendschap hebt?
Dat dan 'het vlees' het zou winnen?

Ja, dit zijn oprechte vragen.

Alvast bedankt voor de antwoord(en)!!!

ps: nu, enkele minuten later denk ik het te snappen: je bedoelt met 'dubbel bemand', dat je gewoon met zijn tweeën bent, dus een vriendin hebt....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 10:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 09:55
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ZEELAND736 schreef:
Ik ga zo werken...jij ook...
Alleen...jij bent een beetje de baas van jezelf...
Toch wil die ""baas"" van jezelf ook dat zij straks trots kan zijn op ""haarzelf""
Dus stel jezelf echt een tijdslimiet...
Wel ff je pc uitdoen...anders roeptie weer naar je....(shanita kom maar zitten)
Handen uit de mouwen....sopdoek...stofzuiger...en daarna een lekkere douche...Probeer het maar!!!!
Zijn er straks 2 mensen trots op jouw...Je behandelaar, maar bovenal JIJZELF...OP JOUW!!!!!

Zo.

Een uur en een kwartier!!! bezig geweest met de afwas, ff pauze ;)

Pc laat ik aan....nee, daar ligt 't niet aan...Dan zou ik ook mijn bedje 'uit' moeten doen...;)

Ja, ging vaak gewoon weer terug na een half uur ofzo, dacht ik van bekijk 't ff maar.

Nu ff pauze dus. Bakkie koffie.

En strakkies weer verder, de keuken schoonmaken, stofzuigen, douchen, maw, het rijtje afwerken in volgorde van belangrijkheid.

Het geeft me nu al een heerlijk gevoel dat ik die hele afwas heb gedaan, ja, en ik was heel goed af he, grondig en dan naspoelen met heet water...
:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:25

Zo, bijna half 9, duwtje in me rug; S. gaat nu beginnen met de afwas...;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:23

CORNE927 schreef:
Gerrit, je bent wel wat angstig hoor...leef! Elke dag is er weer 1 minder dat je dit kunt doen. En ja, pijn hoort erbij, maar geluk ook. Aan jou en je partner de eer er samen het beste van te maken en de moeilijke tijden te trotseren en de fijne tijden te genieten. Inge verwoordde het goed, een wijze vrouw, helaas bezet voor je, maar er zijn er meer. Zoekt....en Gij zult vinden!

Enne...afdrogen? Als je het een uurtje laat staan...is het al droog he.

Ja, ik ben bijvoorbeeld zo'n wijze vrouw ;)

Als ik je openingsposting een jaartje geleden had gelezen, ja, had ik wel een mailtje gestuurd.... ;)

Eerst hart, dan vlees, dus eerst vrienden worden en een tijd zijn, en dan pas...ja, die instelling trek me wel aan....vind het ook bijbels...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:13

ZEELAND736 schreef:
Oke...dan noem ik het een duw (tje) in je rug....
Zo van...Kom op!!! Je kunt het!!!

(een duwtje doet niet zoveel pijn als een schop)
Ja toch?? Knipoog smiley Knipoog smiley

Dank Zeeland,

Je hebt vaak dat je me bemoedigd, nu weer Lachende smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:12
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?

ROOS575 schreef:

Ja, Roos zoist en niet anders, en anders...ff afstand....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:05
BerichtOnderwerp: stil alleen

Mooi...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:00
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Dat ik vandaag zo vroeg opstond, 7.15 uur, dat ik nu van mezelf tot 8.15-8.30 uur wakker mag worden beetje bij de pc, ja, ik heb een tafeltje waar die opstaat, ernaast een ander tafeltje die is maar ongeveer 20 cm lager, en daar staat me koffie dan.

Slim he?

En dat ik zo fijn ga afwassen, stofzuigen, beetje opruimen, douchen, me haar ga doen zodat me behandelaar weer tevreden is vanmiddag....en ik ook Knipoog smiley

Iedereen een fijne dag, met Gods hulp!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 07:53

De laatste relatie die ik had, langdurig, ja, die gozer deed alles voor me...lag ik de hele dag op de bank te hangen, tv, achter de pc...als hij thuis kwam van ze werk ging die huishouden doen, boodschappen, koken, en ik maar op die bank, zeggen hoe blij ik was met hem Knipoog smiley

Was een goede gozer, ook al was tie niet gelovig, ging uit, wil niet over reden uitweiden...ja, ik maakte het uit...

Doet me nog pijn hoor, als ik er es langsfiets ofzo, hij heb nu en ander....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 07:47

FRANKT627 schreef:
Dat hotel was vandaag nog in het journaal...er bleek ook het één en ander niet netjes te zijn geweest... Zieke smiley

Toen ik daar wegging kregen ze net een nieuwe keuken, warenwet kwam langs....maar twas wel tof werken daar....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 07:34

ZEELAND736 schreef:
DAT...mogen we niet meer tegen je zeggen...dus dat doen we ook niet meer..!!!!

Knipoog smiley

Ja, maar ik herken of het bemoedigend is bedoeld of belerend zeg maar, ja dat voel je aan he, zeker als je mensen al langer kent dmv postings die ze schrijven Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:25

PETRA411 schreef:
ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi
alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen
zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt.

Precies!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:23

MARITIME853 schreef:
Beter dan alle vriendschap van de wereld is de vriendschap met hen, die Christus heeft verlost.

De warmte van ware vriendschap is de liefde, die hart met hart verbindt, in een voorafspiegeling van de vreugde van de hemel.

Mooi gezegd, Maritime, en ja zoist!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:18

ERIKA129 schreef:
Wat ik van plan was vandaag tssssss.... ik plan niet meer vooruit wat dat aangaat want dan gebeurt het toch niet.. kijk gewoon wat de dag me brengt Knipoog smiley

Ehm, ja, ik herken, Erika....

Soms moet iets, en ja, dan moet ik mezelf een schop onder mijn kont geven, so to speak...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:05

MAMY994 schreef:
Mijn type beslist niet! Maar goed dat smaken verschillen. Knipoog smiley

Ach Mamy,

Jeugdsentiment, toen ik 13 was had ik verkering met zo'n gewichsthef gozer van 21 jaar, die had dus ook zo'n body, en een bos hele mooi krullen ja, dat had wel wat.
Ja, wat wil je, ik was 13, nou mog ik er ook wel zijn hoor;), maar ja ik was wel erg impressed Verraste, verbaasde smiley

Hij verdiende ze geld ermee, door in bladen te staan als model.

Het was ook nog eens een Italiaan Knipoog smiley En hij kon ook nog eens heel mooi gitaar spelen, en we gingen in de zomer zwemmen elke avond, als er bijna niemand meer in het zwembad was...

er zijn nu eenmaal dingen die je nooit meer vergeet

Maar, off-topic Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 15 januari 2013, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 22:56

MARITIME853 schreef:

Heee Petra,

Mijn type!

Wat leuk!

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 ... 235 Volgende
Pagina 109 van 235