Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:53
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klopt, die vraag was eigenlijk "een beetje dom" |
Dat zei Maxima ook: 'een beetje dom'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:49
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb ook het profiel van m'n laarzen al onderzocht, maar kan niks anders vinden dan modder en steentjes.
Wat zie ik over het hoofd |
Je moet verder kijken dan je neus lang is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:45
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En was het gezellig? Waar is nu die kikker uhhhh prins? |
Die kikker is opgelost in het water
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 12:15
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Jullie moeten echt goed overal kijken. Ws zit ut aan de onderkant |
Dat is mijn zool
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 10:26
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Heb je wel goed gekeken? |
Helemaal niets, zelfs geen kikker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 10:08
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zaterdag 20 November, 1 Tess. 4: 13-18; Voorgaan.
In Tessalonica is groot verdriet. Iedereen verwachtte Christus spoedig zou komen. Maar helaas, Hij laat op zich wachten. En nu is er zelfs iemand in de gemeente gestorven en begraven! Hoe moet dat nu, als straks Jezus komt? Zullen de overledenen dan op het kerkhof achterblijven? In Tessalonica weet men met deze vragen geen raad. Gelukkig, Paules schrijft een brief. En in deze brief gaat hij in op deze vragen die in de gemeente leven. Nee, zo schrijft hij, daar behoeft niemand bang voor te zijn: de levenden zullen de doden niet vóórgaan! Niemand behoeft geplaagd te worden door de gedachte straks de doden te moeten achtergelaten, als Jezus komt. Het is juist andersom! Op de grote dag van Christus’ wederkomst zullen zij die in Christus gestorven zijn, juist het eerst opstaan! Pas dan zullen zij die dan nog leven, op weg gaan, Jezus tegemoet, niet de doden vooruit, maar achter hen aan! Dat is een wonderlijk antwoord! Wij zouden andere antwoorden geven. Wij zouden zeggen: Mensen, maak je niet bezorgd: zij die in het geloof gestorven zijn, verblijven toch allang in de hemel! Wat maken jullie je toch druk over dat lichaam dat in de aarde begraven is! Zo spreekt Paules niet. Hij neemt die vragen serieus. Hij neemt ook ons lichaam serieus: het zal opstaan uit het graf! Als nieuwe mensen gaan we Christus tegemoet – de doden voorop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 09:52
|
|
|
Maarruh........ik heb niets gevonden in mijn schoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 november 2010, 20:59
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nou vooruit; jullie mogen vanavond alvast je schoen zetten
GrZ! |
Komen er dan ook sleutels mee met het strooigoed ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 november 2010, 19:46
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Frank, ik zal je missen. Samen W-tje plagen. En reken maar dat ik door ga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 november 2010, 19:44
|
|
|
Vrijdag 19 November, Kol. 3: 12-17; Gods garderobe.
Een christen gaat opvallend gekleed. Nee, niet altijd volgens de laatste modesnufjes uit Parijs en ook niet per se zo ouderwets mogelijk. Een christen heeft een bijzondere garderobe. Paules spreekt erover in zijn brief aan de Kolossenzen. In dit gedeelte gebruikt hij nog al eens de woorden ‘uittrekken’ en ‘aantrekken’. Hoe komt Paules daarbij? Ongetwijfeld denkt de apostel hier aan de bediening van de doop. In onze kerkdiensten zijn het veelal kleine kinderen die gedoopt worden en dan nog wel met een paar druppels water. Ze worden besprenkeld dan werkelijk in het water gedoopt. Dat was in Paules’ dagen anders. Heidenen die tot geloof gekomen waren, moesten bij hun doop helemaal in het water indergaan. Zij kleedden zich daarom uit en gaven daarmee tegelijk te kennen dat ze hun oude, heidense levenswijze achter zich wilden laten. Na hun doop kregen zij dan een wit doopkleed. Als nieuwgeboren kinderen van God mochten ze de toekomst ingaan. Gereinigd en geheiligd! Onze doopjurken zijn nog altijd een herinnering aan dat witte doopkleed! Dat doopkleed is echter een symbool, een teken van het nieuwe leven! Nu komt het erop aan ook werkelijk als kinderen van God te leven! Paules vergelijkt het met kledingstukken die je aan moet trekken. De mooiste gewaden hangen in Gods garderobe klaar! Je behoeft ze alleen maar aan te trekken: ontferming, goedheid, nederigheid, zachtmoedigheid en geduld. Nee, een christen herken je niet altijd aan de kleren die de mode voorschrijft. Maar wel aan deze gewaden. Het is de feestkleding van mensen die klaar zijn voor de bruiloft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 21:22
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een knuffel voor mijn lekkere chocolaterie een dorp verder, hij maakt alle letters zelf.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 18 november 2010, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 19:51
|
|
|
Donderdag 18 November, Kol. 3: 1-11; Safe.
Op de deur van het kantoor van een tankstation, ergens langs de rijksweg, las ik (de schrijver) eens een vreemd opschrift. Er stond: ‘Heren overvallers, doe geen moeite, het geld is in de kluis en de sleutel is niet hier!’ Telkens als ik de brief aan de Kolossenzen lees, moet ik aan die woorden denken. Paules zegt: Door het geloof zijn we in Christus gestorven, begraven, opgestaan en opgevaren ten hemel. Ons leven is als het ware met Christus verborgen in God. Hij heeft ons leven meegenomen en bij God opgeborgen, in de hemelse kluis. Daar is het veilig, safe, voor altijd. Geen mens kan er aankomen. Geen koning, geen keizer, geen boef en geen beul, geen Amerikaan, geen Chinees, geen Rus. Niemand. Heren overvallers, doe geen moeite, ons leven is met Christus verborgen bij God!
Het is net alsof Paules zeggen wil: eigenlijk sta je als christen met één been al in de hemel. En daarom moeten we ons ook niet bezig houden met aardse praktijken die het licht van de hemel niet verdragen kunnen. Hoererij, hebzucht, laster en leugen – dat alles past niet meer in het leven van een christen zoals de stukken van een kleine puzzel niet passen in een grote. In Christus is een nieuwe schepping ontstaan. Daar vallen allerlei oude onderscheidingen weg; die tussen Joden en heidenen, slaven en vrijen. De grote overvaller, de duivel probeert weliswaar overal een wig tussen te drijven en scheiding te maken waar God mensen samen brengt, maar het zal hem niet lukken! Ons leven is safe: met Christus verborgen in God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 20:56
|
|
|
Woensdag 16 November, Fil. 3: 7-14; Schade.
Elk bedrijf kan er over meepraten, je ontkomt er niet aan: schadeposten zijn er altijd. Een machine gaat stuk, een auto krijgt een botsing. Zonde, zo’n schade!
Paules heeft ook schade opgelopen. Het vreemde is echter dat hij ‘schade’ noemt wat een ander als ‘winst’ beschouwen. Nu heeft Paules van Jezus geleerd om alles op de kop te zetten. Het Koninkrijk van God keert nu eenmaal de rollen radicaal om! Zo lazen we al dat Paules over het sterven niet spreekt als over een verlies, hij noemt dat winst! Maar nu schrijft hij over dingen die wij ‘winst’ zouden noemen, terwijl Paules spreekt over schade… Wat bedoelt de apostel? Hij denkt aan zijn opvoeding en opleiding. Wat was hij een vrome jongen! Een echte Jood, in hart en nieren! Stipt, punctueel, een fanatieke vervolger van die ketterse christenen…Kortom: onberispelijk in handel en wandel! Maar sinds zijn ontmoeting met Jezus op de weg naar Damascus, is Paules anders gaan denken over zijn zogenaamde ‘winst’. Zijn voordeel bleek een oordeel. Zijn winst bleek verlies. Zijn goede werken bleken kwade daden. Met al zijn vroomheid liep hij God voor de voeten. Het was geen winst, maar vuilnis, drek, viezigheid. Walgelijk, in één woord! Wie van genade leert leven, laat het wel uit zijn hoofd om nog langer zich op de borst te kloppen. De Farizeeër wordt alleen gerechtvaardigd als hij een tollenaar wil zijn. Geloven is niet: achterom kijken naar wat je allemaal hebt gepresteeerd, maar vooruitzien naar wat Jezus doen zal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:12
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik heb het Sinterklaasjournaal gemist. Hoe is het nu afgelopen met die sleutels in het deeg? Euh...moest ik vragen van mijn buurjongetje van 6... |
Iedereen probeerde de deur op te beuken maar het lukte niet. Ennuh de baby-piet krijgt geen cadeautje in de schoen.
Trouwens wij hebben in Nederland www.uitzendinggemist.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:04
|
|
|
Dinsdag 16 November, Fil. 4: 4-9: Het geheim van de vreugde.
Dat is de gemakkelijk gezegd: Verblijd u! Maar kom daar maar eens om, als de wind tegen is en je levensschip door het noodweer gaat. Zeg dat maar eens tegen een langdurig zieke of tegen een familie rond een graf op het kerkhof. Verblijd u te allen tijde! Toch kunnen we het van Paules wel hebben, deze oproep. Je zou het een ander, die zelf geen zorgen heeft, kwalijk nemen. Maar wanneer iemand die zelf gevangen is, zo iets schrijft, klinkt het anders! Paules heeft goede reden om het hoofd te laten hangen. Hij zit opgesloten en, ook al mag hij contact hebben met geloofsgenoten, vrij om te gaan en te staan waar hij wil is Paules niet. Maar ondanks dat alles verliest hij de moed niet! En daarom is het ook geen loze kreet als hij schrijft: ‘Verblijdt u te allen tijde!’ Wat is nu eigenlijk het geheim van Paules’ blijdschap? Hij verklapt het zelf, in een paar woorden. ‘Verblijdt u in de Hére te alle tijde!’ Paules is niet zo maar blij. Paules brengt zich te binnen wat Christus voor hem betekent! Zijn leven is vol van Jezus en zijn sterven is daarom puur winst! Reden genoeg om een blij mens te zijn! Er zijn nog twee andere woorden in dit Bijbelgedeelte die het geheim van Paules’ vreugde verklappen. Als hij de Filppenzen aanzet om hun wensen door gebed en smeking bij God bekend te maken, voegt hij daar twee woorden aan toe: met dankzegging. Bidden? Prachtig! Maar wie vergeet om God te danken voor Zijn zegenigen, die kan met bidden maar beter ophouden. Bidden zonder dankzegging is een belediging aan Gods adres. Geen wonder dat mensen die alleen maar bidden, nooit vreugde vinden. Het geheim van de blijdschap is: God danken voor alles wat in Jezus Christus ons is beloofd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:02
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mario!!! Dat wist ik niet
Wanneer was je jarig? Anders doen we net of je een andere keer jarig bent |
14 MEI
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:42
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Waarom ben ik met mijn verjaardag vergeten op het forum, niet populiar denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:40
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Omdat als ik Hebreeuws zou kunnen vertalen het weer heel anders zou vertalen als jij dat zou doen toch? Mensenwerk, hoe dan ook....... Ben nu al blij dat ik het alfabet onder de knie begin te krijgen...... |
....
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 16 november 2010, 18:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:36
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Mario, geef 't maar op. Mensen, waaronder ik, gaan nu eenmaal heel graag off-topic. |
En Chris vindt dat ook heel erg leuk, kan ie weer een slotje op doen.
Mario, die vindt dat dit een hele tijd geleden is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:30
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
Wat heeft boswandelen en hoog water met elkaar te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:22
|
|
|
Hoort dit trouwend bij het topic agenda.
Mario, die van orde en netheid houdt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:01
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | da da.. ikke stakkies dak op klim.. ikke sjoen kijken.... niet tellen aan sint hool
|
Jij slaapt toch bij Hoofd Piet in bed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 22:00
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oke , ik doe mee.
Visser snapt er nog geen bal van , maar dat komt door dat ie bijna-belg is |
Moet je wel Zeeland uit zien te komen, goed de Sint is er ook, neem die gelijk even mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 21:31
|
|
|
Maandag 15 November, Filip. 3: 7-14; Schade.
Elk bedrijf kan er over meepraten, je ontkomt er niet aan: schadeposten zijn er altijd. Een machine gaat stuk, een auto krijgt een botsing. Zonde, zo’n schade!
Paules heeft ook schade opgelopen. Het vreemde is echter dat hij ‘schade’ noemt wat een ander als ‘winst’ zou beschouwen. Nu heeft Paules van Jezus geleerd om alles op de kop te zetten. Het Koninkrijk van God keert nu eenmaal de rollen radicaal om! Zo lazen we al dat Paules over het sterven niet spreekt als over een verlies; hij noemt het winst! Maar nu schrijft hij over dingen die wij ‘winst’zouden noemen, terwijl Paules spreekt over ‘schade’… Wat bedoelt de apostel? Hij denkt aan zijn opvoeding en opleiding. Wat was hij een vrome jongen! Een echte Jood, in hart en nieren! Stipt, punctueel, een fanatieke vervolger van die ketterse christenen…Kortom: onberispelijk in handel en wandel! Maar sinds zijn ontmoeting met Jezus op de weg naar Damascus, is Paules anders gaan denken over zijn zogenaamde ‘winst’. Zijn voordeel bleek een oordeel. Zijn winst bleek verlies. Zijn goede werken bleken kwade daden. Met al zijn vroomheid liep hij God voor de voeten. Het was geen winst, maar vuilnis, drek, viezigheid. Walgelijk, in één woord! Wie van genade leert leven, laat het wel uit zijn hoofd om nog langer zich op de borst te kloppen. De Farizeeër wordt alleen gerechtvaardigd als hij een tollenaar wil zijn. Geloven is niet: achterom kijken naar wat je allemaal hebt gepresteerd, maar vooruitzien naar wat Jezus doen zal!
|
|
Naar boven |
|
|