Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 21:04
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Tjongejonge, aan jullie zelfbeeld mankeert niks zeg.
Maarre.......lichten jullie eens een tipje van de sluier op. |
Wij maken nooit geen ruzie, maken altijd lol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 20:53
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Vrijdag 26 November; 2 Tim 1: 3-7; Op je post.
Daar staan in het leger een zware straf op: wie niet op zijn post is, kan rekenen op een plaats in de cel! Wie vlucht in plaats van dapper volt te houden, is geen goede soldaat. Dat geldt ook in het leger van Gods Koninkrijk. Deserteurs kan God niet gebruiken. Paules schrijft een brief. Een brief aan zijn jonge medewerker Timotheüs. Zal Timotheüs standhouden in de strijd van het geloof? Zullen de vijanden hem niet overmeesteren, de hatelijke opmerkingen van mensen, de verdachtmakingen in de plagerijen van de ongelovigen? Zal Timotheüs op zijn post blijven en dapper de goede strijd uitstrijden, tot het laatste toe? Paules wil zijn vriend met deze brief bemoedigen. Hij schrijft over het geloof van Timotheüs’ oma, Loïs. En over het geloof van zijn moeder, Euníne. Timotheüs moet er bovendien maar goed aan denken dat Paules hem de handen heeft opgelegd! Hij heeft de Geest ontvangen! En Gods Geest is niet een Geest van lafhartigheid, maar van kracht, van liefde en van bezonnenheid. Kracht. Daar staat eigenlijk weer dat bekende woord: dynamiet. Soldaten in het leger van Gos heil ruimen muren op, muren van tegenstand, bunkers van wantrouwen. Hoe dat dynamiet heet? Liefde! En hoe je daar mee om moet gaan? Met bezonnenheid, evenwichtig en voorzichtigheid zoekend en tastend naar de goede momenten. Die Geest heeft God ons gegeven! Zijn Geest spoort ons niet aan om te deserteren, weg te lopen uit Gods dienst. De Geest van Jezus Christus maakt ons dapper om vol te houden. En daarom: Op je post! De overwinning is dichtbij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 20:51
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Hé Willemijn heb je de Sinterklaas al op je dak gehad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 20:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jullie spelen vals
Gelukkig heb ik 1 van de liefste cm-leden getrokken |
Dat ben ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou Mario, ik fiets iedere dag langs het Pietenhuis maar vanochtend vroeg kon ik er niet langs want er was van alles aan de hand.......... |
Vertel, vertel......de sleutel hadden ze gevonden van de pakjeskamer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:32
|
|
|
Donderdag 25 November, 1 Tim. 6: 3-10; Onderhoud en onderdak.
Je kunt aan God verdienen! Er zijn predikanten die rijk worden dank zij de verkondiging van het evangelie! Er zijn christenen die handelen in godsdienstige zaken, boeken, platen en ga zo maar door; zij beschouwen die godsvrucht als iets winstgevends. Mag dat dan niet? Mag je dan geen geld in ontvangst nemen als predikant, of als eigenaar van een christelijke boekhandel? Zeker wel! Maar wee degene die van het evangelie een ‘zaakje’ maakt, een winstgevend bedrijf! Paules merkt dat sommige predikers zo te werk gaan en waarschuwt tegen hen. Ballonnen zijn het, opgeblazen lieden, je prikt er door heen… Wat ze zeggen is niet gezond! Op een humorischtische manier borduurt Paules nog even verder op zijn opmerking over het maken van winst. Inderdaad, zo zegt hij, de godsvrucht brengt winst met zich mee. Maar anders dan die dwaalleraren bedoelen. Als ons geloof gepaard gaat met tevredenheid levert dat een enorme winst op! Niemand is rijker dan degene die tevreden is met wat hij of zij heeft! Als je onderhoud hebt van en onderdak, dan moet dat eigenlijk genoeg zijn. De wortel van het kwaad is de geldzucht! Erg zijn al heel wat mensen van het geloof afgedwaald doordat ze geen tijd meer hadden voor God vanwege hun bezit! Onderhoud en onderdak. Eten en drinken, een dak boven je hoofd. Wat wil je nog meer? Wie dat bedenkt, is rijk! We komen niets te kort dan dankbaarheid. Over winst gesproken….
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 21:09
|
|
|
Zeg Willemijn, hoe zit dat nu met die Pieten in Harderwijk, heb je 's nachts last van die babypiet op het dak? Of zing je een slaapliedje bij de schoorsteen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 21:06
|
|
|
Woensdag 24 November, 1 Tim. 4: 6-16; Oudevrouwenpraat.
Nou, nou daar wordt me die Paules even feit! Dat is wat je noemt krasse taal! Oudevrouwenpraat – noemt Paules de beweringen van sommige predikers. Je moet maar durven! Wat hebben die dwaalleraars dan te vertellen? Wel, zij verbieden te gebruiken wat God geschapen heeft? En waarom? Vanzelfsprekend met de beste bedoelingen! Zij willen niet anders dan dat de gelovigen dicht bij God zullen leven. Het gaat hem om vroomheid en heiligheid. Maar al met al willen deze vrome broeders heiliger zijn dan God zelf! Ze verbieden nota bene wat God zelf geschapen heeft! Wat zou daar nu achter zitten? Zo vraag je af. Hoe komen mensen bij zulke ouwevrouwenpraatjes? Ik denk dat het te maken heeft met angst. Angst voor genot. Altijd zijn ze er geweest: de kluizenaars, de monniken. Vrome broeders en zusters die dachten dat genot en God elkaar niet konden luchten of zien. Índerdaad: wie zich alléén maar afvraagt hoeveel er in dit leven te genieten valt, verliest door al het genot God snel uit het oog. Maar wie denkt dat onze hemelse Vader ons verbiedt te genieten van Zijn schepping, die heeft van Gods liefde weinig begrepen… Van zulke gedachten kun je maar één ding zeggen: ouwevrouwenpraat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 20:04
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Moet je echt alles lezen dan? Hmm.....dan heb ik ook medelijden met de persoon, die mij getrokken heeft. |
En dan hebben we het noch niet over het oude forum..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 22:39
|
|
|
Dinsdag 23 November 1 Tim. 1: 12-17; Gods lankmoedigheid.
Dat is een woord dat wij niet zo veel zo veel meer gebruiken: lankmoedigheid. Jammer eigenlijk, want het is een prachtige uitdrukking! Iemand die lankmoedig is heeft een ‘lange moed’, een groot geduld. Zo is God, wil Paules zeggen. Hij schrijft aan zijn jonge vriend Timotheüs hoe blij hij is met zijn opdracht. Aan de volgende mag hij het Koninkrijk van God verkondigen! En dat, terwijl hij zelf vroeger een vervolger van de gemeente was! Waarom heeft God hem nu juist uitgekozen om het evangelie te prediken? Op die vraag heeft Paules wel een antwoord. Niemand behoeft te twijfelen aan Gods lankmoedigheid, want zodra iemand dat doet, kan Paules zeggen: Kijk maar naar mij! Als God geduld heeft met mensen zoals ik, dan zeker ook wel met u! Gods lankmoedigheid. Ja, God heeft geduld met mensen. Misschien dat daarom de komst van Zijn Koninkrijk zo wordt vertraagd. God schuift het op de lange baan. Hij geeft ons de tijd. Nog wel. De maat is nog niet vol. Zo groot is Zijn geduld. Zo ‘lang’ is Zijn ‘moed’, zo ver gaat Zijn bewogenheid met ons! Gods lankmoedigheid. Komt er geen eind aan? Jawel, Gods geduld heeft een grens. Er komt een dag waarop Hij het onrecht niet langer zal dulden! Of zal God zelfs in het oordeel nog lankmoedig zijn? Ik (de schrijver) denk het, ik hoop het, en we bidden erom. Wie weet zal God ons genadig zijn! Vast wel! Zegt Paules. Kijk maar naar mij! Wie vertrouwt op Christus’ lankmoedigheid, die heeft geen kwaad te vrezen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 19:36
Onderwerp: geboren baby haasje
|
|
|
Van harte gefeliciteerd met de kleine !! Heel veel geluk toegewenst !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 november 2010, 21:50
|
|
|
Die Belg is weg, vertrokken, naar Belgonië.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 november 2010, 21:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Opgepakt wegens ontvoering van baby-pietje |
Vergeten port te plakken op de wieg naar Spanje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 november 2010, 20:12
|
|
|
Maandag 22 November, 1 Tess. 3: 1-12; Bomen planten.
Toen men aan Luther vroeg wat hij zou doen als hij zou weten dat we op de volgende dag Christus zou wederkomen, zei hij: Dan plant ik vandaag nog een appelboom! In Tessalonica zijn er echter gemeenteleden die er niet over piekeren om bomen te planten. Zo hebben hun baan opgegeven omdat Jezus toch elk moment komen kan. Wat zou je je nog druk maken? Wie weet breekt morgen de laatste wereldoorlog uit… Elk moment kan het afgelopen zijn met ons! En Paules? Wat zegt hij? Prachtig, dat is nog eens vroom! Wat een verlangen naar de wederkomst van Christus! Nee, dat zegt hij niet. Integendeel, Paules, keurt die houding van deze gemeenteleden volstrekt af. Zij moeten rustig hun werk blijven doen en hun eigen brood eten! Dit is zijn advies. Zakelijk en nuchter. Maar zo zakelijk en zo nuchter is het geloof! Het is alsof je in onze tijd het Koninkrijk van God voelt aankomen. Het loopt met deze wereld uit op een radicale einde en op een volkomen nieuw begin! Maar tot die tijd planten we bomen! Niet anders dan vroeger gaan we naar school, studeren we, doen we ons werk. Want juist zij die het Rijk van Christus verwachten, hebben hoop voor de toekomst! En waarom zouden op de nieuwe aarde niet onze appelbomen staan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 november 2010, 00:16
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Marijan was even druk (maar 2 uurtjes) met bellen. Jij mazzel!
Fijn, dat Visser me vervangen heeft. |
KPN heeft lekker verdiend, of wie dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 22:22
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Suc6 allemaal met de voorbereidingen en tot ziens op Pakjezavond!
GrZing! |
En het wordt op eens stil op het forum......................................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 22:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Paard en halal gaan geloof ik niet samen Mario... |
En noch een schrijf fout ook geslagt i.p.v. geslacht. Marijan heeft het niet gelezen geloof ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 21:29
|
|
|
ZINGA672 schreef: | In de diepvries? |
Hallah geslagt zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 20:47
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het bij jullie niet de laatste zondag van het kerkelijk jaar???? |
Weet je wat me opvalt elke keer weer bij de laatste zondag? Dat er in een jaar best veel mensen dood gaan. Dat besef je eigenlijk nooit zo en bij deze zondag word je er zo nadrukkelijk meegeconfronteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 19:21
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
SOFIE807 schreef: | |
Pieter heeft wel gelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 18:27
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zelfs in het weekend. Maar wees gerust, alleen als mensen er een beetje om vragen. Dat ik een spelfout vaak wel zie, zie ik maar als een tic van mezelf. |
Beroepsdeformatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 16:14
|
|
|
Zondag 21 November, 1 Tess. 5: 1-11; Openbaring.
‘Mamma, wanneer wordt de baby geboren…?’ Op zo’n vraag kan een moeder antwoord geven. Dat wil zeggen: ze kan vertellen in welke maand het gebeuren zal. In maart of in september... maar op welke dag precies, dat kan ze niet zeggen. Je kunt ernaar raden en soms komt het uit, maar het blijft afwachten! Zo is het ook met de wederkomst van Christus, zo schrijft Paules. Je weet dat Hij komt. Het zal geen eeuwigheid meer duren! Maar wanneer het precies zijn zal, dat weet niemand. Dat kan zelfs de beste theoloog niet uitrekenen! Onverwacht zal het moment aanbreken. Dat wil zeggen: onverwacht voor hen die met Jezus’ komst geen rekening houden. Voor hen zal die dag een pijnlijke ontmoeting zijn. Dat is bij elke geboorte zo: er is vreugde, maar ook pijn. Een kind komt nu eenmaal ter wereld dwars door de weeën van de moeder heen. Voor hen die het Koninkrijk van God niet verwachten, voor de kinderen van de duisternis betekent Jezus’ wederkomst: schrik, verwarring, angst en pijn. Maar voor de kinderen van het licht is dat anders, zo schrijft de apostel. Wij zullen er vol van vreugde getuigen van zijn dat het Koninkrijk van God wordt openbaard! Nog even, dan is het zo ver: de geboorte van Gods toekomst! De moeder van het leven is in verwachting. Waarvan? Van een tweeling! Een nieuwe hemel. En een nieuwe aarde. En reken maar dat die twee op elkaar zullen lijken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 16:11
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu echt eens jeugdsentiment ......ik was vroeger groot fan van Joe Jackson en vooral van dit nummer.....Leuk Mario! (ondanks al je geplaag ) |
Ik vind hem ook zelf heel erg leuk en mooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|