ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen

WILLEMIJN232 schreef:
Welkom bij de club van overgevoelige wezens Jol...... Knipoog smiley Clown smiley

thanks... ik stel voor een vereniging op te starten:

DVVOW
nee sorry: DCVVOW

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:44

ANNETTE792 schreef:
Owja, dan ben je gewoon overgevoelig. Dan nemen we toch gewoon een ander voorbeeld: Grow up laiverd, get a life...
das gelukkig opbouwend bedoelt he Gefrustreerde smiley

Smiley met dichtgeplakte mond dat is er nog maar één... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:43

CHATULIEM619 schreef:
Die van marsepein? Tjonge wat reageer je weer overgevoelig...

Ik hoop dat je je zelf hoort spreken Chat, maar ik ben bang van niet. Ik ervaar jouw houding als respectloos en ongepast. En nee niet die van marsepein, denk er maar es over na hoe je mij hier probeert neer te zetten.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:37

CHATULIEM619 schreef:
Goed, Erika. Heb je echt gelezen wat er geschreven is? Ik heb niet gemerkt dat mensen aangevallen worden. Wel heb ik duidelijke meningen gelezen, maar waar zitten dan de beledigingen? Ik lees juist veel bijdrages waarbij mensen hun best doen om liefdevol te blijven....

Nou ik kreeg er wel één om mijn oren hoor... Zo schuif je alles af onder je eigen noemers en staat niet open voor de ander.

De beste reactie tot nu toe die ik heb gelezen is van Steentje, wel omschreven, goed onderbouwd, bij zichzelf blijvend en toch ruimte en respect naar de ander toe.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:23

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt gelijk hoor Mamaloe. Het is toch te gek voor woorden dat je dingen in je schoenen geschoven krijgt die helemaal niet waar zijn? Ik heb het idee dat men dit topic expres gestart heeft om ruzie te zoeken...In elk geval wordt het wel gebruikt om menen in een kwaad daglicht te stellen, die de bijbel wiillen lezen zoals hij geschreven is.

... ik vind dit eigenlijk een ongepaste verdachtmaking naar de TS toe... ik ga er van uit dat ze oprecht een vraag heeft gesteld om van gedachten te wisselen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:14

MAMALOE463 schreef:
Het brengt je niet dichter bij God, maar Hij verwacht het wel van ons, zo zegt Hij zelf in Zijn woord, onderhoudt Mijne geboden...

Ongelovigheid kan alleen maar door God in ons hart gelegd worden, dat komt niet uit ons zelf want van nature zijn wij horende doof en ziende blind......

Is wel off topic maar wat bedoel je daarmee? Geloof is toch een gave van God?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:02
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...

CHATULIEM619 schreef:
Waarom denk je nu de hele tijd dat er alleen maar zielige mensen hier op het forum zitten? De mensen zijn niet van marsepein zeg....

IIII I trouwens.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:56
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

MIRRIE240 schreef:
Het is precies een jaar geleden, dat er in onze relatie een knop om ging bij hem. En dan ga je een proces in, waar je helemaal niet in wilt. Het was niet mijn keuze, maar ik moest het aanvaarden.

Nu een jaar later, heb ik er een prachtig dochtertje bij, zelf bevallen, zelf gekraamd, zelf een huis opgeknapt, zelf een mooie leven opgebouwd met 2 kindjes. En ik ben er zo trots op! Trots op mijn kinderen, die ondanks alles altijd vrolijk zijn, altijd lachend de toekomst in kijken. Daar kan ik nog wat van leren, maar wat ben ik blij, dat ik het nu, een jaar later, los kan laten. De relatie is voorbij, we leven ons eigen leventje nu, maar ik kan weer vooruit kijken. En ik ben sterker en zelfstandiger dan ooit.

Vandaag, geef ik mezelf een schouderklopje! Goed gedaan meid :) Ja, ik ben trots! En tevens trots op alle andere vrouwen, die in gelijke situaties zitten/zaten!

Schouderklop erbij voor jou van mij. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:50

WILLEMIJN232 schreef:
Je bent net een echt mens he? Engeltje smiley Gelukkig maar.....

Een echt mens... Lachende smiley
ja ik heb eens deze gehoord (was een voorganger): Het is een groot wonder als een mens christen wordt maar een nog groter wonder als een christen een (echt) mens wordt... hoe langer ik er over na denk hoe meer waarheid ik er in vind zitten ...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:41

ANNETTE792 schreef:
gevalletje 12 gebod Knipoog smiley

Ja, oeps, die heb ik alweer gebroken... het vlees is zwak Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:38

CHATULIEM619 schreef:
Waarom denk je nu de hele tijd dat er alleen maar zielige mensen hier op het forum zitten? De mensen zijn niet van marsepein zeg....

Geen flauw idee waar jij op doelt. Mijns inziens hebben voorgangers pastorale vaardigheden nodig en die heb ik hier in de discussie nog niet herkend.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:37

PETRA944 schreef:
De zonde mag wel genoemd worden, het is de manier warop je het doet.

Yep.... ik heb iemand es horen zeggen: je hebt profeten die de zonde zien en profeten die de wonde achter de zonde zien.
Zielig? Nee, wel in wijsheid reageren en niet met hak- en breekwerk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:33

MIRRIE240 schreef:
Iemand al nagedacht waarom de TS zich er niet in mengt? Terwijl zij het onderwerp toch opbracht...

Dat is een hele goeie...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:32

ANNETTE792 schreef:
Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp.
Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan.
Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg.
Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt.
Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.

en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie?

Precies! Kotsende smiley En nee hoor, ik vind het een ruzie niet waard, wel is het een waardeloze opmerking ...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 12:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:28

CHATULIEM619 schreef:
Je zit weer hopeloos te overdrijven Jol. Want de mensen zijn niet zo dom en zielig als dat jij ze wilt afschilderen. Als je als niet christen zou lezen wat er staat, kun je nl. verwachten dat er standpunten geponeerd worden waar je niet achter staat. Bovendien zou je ook verwachten dat mensen op deze manier met elkaar omgaan. Ik ben lid van diverse fora, over diverse onderwerpen en de toon hier op het forum is soms zelfs milder dan op andere fora.
Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes...
Grow up laiverd, get a life...

Ik ga maar turven. "weer" hopeloos "te overdrijven" en "grow up, get a life"...

dat maakt II

Oh nee III
Nee zeg IV "zo dom en zielig als ik ze af wil schilderen... "

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 12:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:56

ZWAAN995 schreef:
Ik schaam mij niet want ik ben juist gehoorzaam aan Gods Woord.
We moeten rekening met God houden en Zijn Woord waarlijk lief nemen en niet dat we water bij de wijn doen want dat is modern visie en gedachte`s leveren vanuit humanistisch denken.

<><

Zwaan

Is weer duidelijk gekopieerd maar wel jouw mening. Moderne visie en gedachten leveren vanuit humanistisch denken. Ik reken mijzelf niet tot de humanisten. Wel tot kind van God die door de jaren heen op een andere manier heeft leren omgaan met "eigen verantwoording ten opzichte van God en Zijn woord" en "de verantwoording van anderen t.o.v. God en Zijn woord" en het daarbij laten. Alleen Gods Geest overtuigd als er sprake is van zonde, gerechtigheid en oordeel, wanneer ik me ga bemoeien met Zijn werk breek ik mensen af in plaats van op te bouwen.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 09:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:54

ZWAAN995 schreef:
We moeten niet proberen de rechte bananen krom te buigen want dat breekt
Je kan kromme bananen wel recht maken

<><

Zwaan

Kijk maar uit dat je niet iets anders breekt bij mensen hier op het forum, is veel erger dan een banaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 08:29

Misschien ook een topic: de zonde van heteroseksuele praktijk ...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 08:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:59

CORTAZAR588 schreef:
Galaten 5:18 is een opsomming van de werken van het vlees.
En uiteraard is roddelen , arrogantie etc etc scherp te veroordelen.
Maar daar gaat het ook om in Galaten.

Het zijn werken van het vlees.
En het vlees heeft niets van doen met de Geest.
De werken van het vlees voeren tot de dood.

Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij.
Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.

Het gaat er mi niet om of wij ook zondig zijn en andere mensen, maar of homoseksualiteit verenigbaar is met het geloof in de Zoon van God.

Mi is dat het niet , net zomin als stelen , liegen , moorden , kwaadspreken.

Het gaat erom wat God erover zegt in Zijn woord , niet of het ons wel zint wat er staat.
De straf op de zonde is de dood.
En wie een kind van Jezus wil zijn moet breken met de zonde en zich bekeren.

Zo niet dan zal hij/zij door deze zelfde Heer geoordeeld worden.
Daar is denk ik geen enkele eigen mening bij maar staat in de bijbel.
En dat is , zo is mij verteld, het woord van God.

We worden opgeroepen om te bouwen met goud en zilver dat onvergankelijk is en niet gegrepen wordt door Gods vuur. Wat je bouwt met hout en stro zal verteerd worden door het vuur.... maar er is wel redding "men zal gered worden... als door vuur heen" (nee geen vuur van de hel, Gods vuur is wat anders). Zo zal heel wat gebouwd zijn met wat geen goud en zilver is, geen eeuwigheidswaarde heeft (lees ook: met wat Gods woord aanmerkt als niet van Hem, als zonde) wat weggebrand zal worden. Het Echte blijft over, het is van Hem.

Wij weten vaak niet wat er ten grondslag ligt aan gedrag maar God ziet ons hart. Natuurlijk tolereert hij geen moord, roddel, kwaadspreken, liegen, bedriegen... hier proef ik ook opzet doorheen. Mensen die ondanks beter weten toch verder gaan en niet stoppen. Als je hart gericht is op God, je ondanks dat toch soms mis stapt weet Hij wat maaksel wij zijn en Wiens zegel wij dragen. Genade is 100 procent en niemand rooft ons uit Zijn hand. Voor mij staat daar een punt, geen komma.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:24

JANS221 schreef:
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.

Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar".

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 07:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:18

PETRA944 schreef:
je laatste woorden, inbegrepen de hooogstverachtelijke zonde van homosexueliteit. waar staat dat in d ebijbel dat dat de hoogstverachtelijke zonde is? en graag niet met teksten komen van weet ik veel wie, maar van uit de bijbel graag.

Over sodom: ezechiel 16 vers 49:
Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom,in trots, overdaad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht, darom vaagde ik ze weg, zodra ik het zag.

ander woord voor verwaten is: verwaand, dikdoend, minachtend, zelf ingenomen, trots etc. komt op mij over dat god dat erger vond dan homosexuelitieit.

Goed dat je dit naar voren haalt, zo komt het in de context te staan. Thanks.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:16

JANS221 schreef:
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.

Mee eens Jans. Hieraan zullen mensen herkennen wie God is; als er liefde onder ons is. De meeste indruk, in een tijd waarin ik een stap zette die je met het woord van God kunt torpederen, maakten de mensen die niet veroordeelden. Die me met respect en liefde behandelden en me zo ook niet buiten sloten. De andere kant was er ook.... zoiets als hier soms gebeurt... wat ook het meest schaadt.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 08:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:12

PETRA944 schreef:
cristen match forum is leuk om de positieve dingen, ik had me effe terug getrokken me zeer irriterend hoe sommiggen met elkaar omgaan op het forum, elkaar kwetsen. maar ik ben terug en wat lees ik een topic waar staat de hoogst verachtelijke zonde is homosexueliteit eh terwijl er een ander topic is van een vrouw die lesbisch is, hoe kwetsend voor die vrouw die woorden, ik trek me verder terug van het forum, lappen tekst lezen vind ik niet zo erg, maar iedere keer weer moeten lezen hoe mensen worden gekwetst en dat op een cristelijke site Boze smiley achter alle geschreven worden zitten mensen met gevoelens achter hun pc, die kwetsbaar zijn, vraag me wel es af of iedereen zich dat wel echt goed bewust is?

Precies. Maar daarom is het ook goed als mensen hierop ageren en laten zien waar ze voor staan. People like you.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:43

ZWAAN995 schreef:
Ieders eigen de ene leest het de ander niet.
Echte lezers maken daar géén punt van ook niet als een boek is van 300 blz
Engeltje smiley

<><

Zwaan

Ik ben een echte lezer hoor... een interessant boek is geen punt. Maar een lap tekst op het forum vind ik niet uitnodigend. Voor een ander misschien geen bezwaar om door te ploegen, ook prima.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:19

ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?

Ik ken een situatie waar twee vrouwen enorm veel deden in de kerk, goed zorgden voor hun medemens, uitreikten, bekend stonden om hun wijsheid en een groot voorbeeld waren in hun relatie met God naar hun omgeving toe. Toen ontdekt werd dat deze vrouwen een relatie hadden werden ze in alle opzichten eruit geknikkerd en genegeerd. Gevolg was dat deze vrouwen gekwetst en geëtiketteerd werden en niets van hun hele functioneren bleef er over. Hoe kan dat allemaal opeens vergeten zijn, vraag ik me dan af.

Ik vind je nuancering een juiste... seksuele zaken worden altijd uitvergroot en gezien als het ergste van het ergste terwijl er zoveel in de gemeente gebeurt wat schadelijk is. Het feit dat deze vrouwen niet meer in een kerk komen en dit verder ook mijden vind ik begrijpelijk en super pijnlijk.. en een verlies van hun aanwezigheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 september 2012, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:31

... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

VISSER278 schreef:
Hier een halfje zeeuwse vlegel. Knipoog smiley

http://www.zeeuwsevlegel.nl/

Weer wat geleerd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ROELANDE345 schreef:
nou we zijn er uit hoor: varkenshaasje met pepersaus en een lekkere salade,
voor de jongens nog gebakken kriel erbij

lekkerrrr!!! ik probeer vanavond es kebab uit, wrap, witte kool erbij en knoflooksaus of course.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:51
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

ZWAAN995 schreef:
Kent Hovind - Seminarie 4 - Leugens in de Lesboeken (NL)

http://www.youtube.com/watch?v=39fSYuIsyu8&feature=relmfu

<><

Zwaan

Kent Hovind... ja... is beetje off topic maar is hij al uit de bajes?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:42
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

CARMEN073 schreef:
Wat bedoel je met vanzelf Jol? Hoe zie jij het woord van God zijn werk doen; kun je dit uitleggen a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld?

Het woord van God is levend... toch?

Praktijkvoorbeeld... bijvoorbeeld in een gesprek iets zeggen wat achteraf geïnspireerd was. Dan zie je hoe iemand hierin geholpen wordt, zich ergens bewust van wordt, zonder dat je met een eigen interpretatie aan komt.
Ik denk dat we niet in een kramp hoeven te raken met hoe Gods woord moet uitwerken in ons leven of dat van een ander.

We zijn zelf vaak de brief.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 ... 136 Volgende
Pagina 106 van 136