Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 22:59
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de tweede pagina van dit topic......inclusief foto van het restaurant. ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud) Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar zou graag met iemand meerijden Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska johanna598 48 jaar anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin marieke913 37 jaar imke917 54 jaar, met vriendin
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar (onder voorbehoud) dirk548 42 jaar (onder voorbehoud) rick261 30 jaar sambal490 35 jaar(onder voorbehoud) frankt627 46 jaar(onder voorbehoud) gauke185 46 jaar William521 39 jaar neemt iemand mee (onder voorbehoud)
we zitten dus op 15 vrouwen, en 20 mannen! er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........ de heide is nog lang niet vol!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:39
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 27 juli 2010, 11:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 18:24
|
|
|
mij is altijd verteld dat sm een spel is, met respect voor de ander. dus wanneer één van de partners iets niet zou willen, de ander die grenzen altijd zal respecteren. dit houd dan dus in dat je wel degelijk op elkaar gericht kunt zijn, zonder elkaar te beschadigen. en in die zin zie ik dan dus het probleem niet voor de liefhebbers van dergelijke vormen van intimiteit, als ik eerlijk ben.
neemt niet weg dat die vorm van met elkaar omgaan niet door iedereen gewaardeerd zal worden, houd me ten goede, maar een bijbelse onderbouwing van het onderwerp kan ik nog niet vinden in de bijbelgedeelten die je noemt.
rest me nog je te zeggen, dat ik je streven naar bijbelse normen en waarden op geen enkele manier in twijfel trek tessy!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 17:20
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Misschien ben ik wel naief...maar ik ga ervan uit dat een werkelijk christen deze verhoudingen niet prettig zou vinden, al zeker niet ook nog es buiten de slaapkamer |
dat is dus meer vanuit je persoonlijke beleving dan op de bijbel gebaseerd als ik je goed begrijp, tess?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:46
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou Hannah, het spijt me...ik geloof dat in de tijd van de bijbel de term S(ado) M(asochisme) nog niet bestond... Wat centraal staat hierin is de machtsverhouding tussen twee mensen, een machtsverhouding die in mijn ogen niet is zoals bedoeld door God. |
en wat als er twee mensen zijn die zich prima voelen bij deze machtsverhoudingen, zowel in het dagelijkse leven; in de keuken, in de tuin alsook in de slaapkamer? je neemt tenslotte je persoonlijkheid overal mee, dus de verhoudingen blijven echt niet beperkt tot één kamer in het huis, verwacht ik. of eh......ben ik nu naief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Is dat zo, dat alles maar is geoorloofd zolang beide partners zich er prettig bij voelen ?? |
ja dat denk ik wel ja....... ik zou niet kunnen verzinnen wat er niet zou kunnen, wanneer het voor beiden een fijne ervaring is.
tessy, wanneer beide partners sm als heerlijk ervaren, waar kun je dan terugvinden in de bijbel dat dat niet zou kunnen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 16:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 14:28
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
ik copieer uit een ander topic; opzouten dan!
moeilijk he, om je mond te houden! ik zou zo heel graag heel veel willen roepen, maar ja..............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 10:09
|
|
|
HENK710 schreef: | Ja, er kan ook wel lust in zitten, maar enkel uit lust lijkt me echt niet oké. Daarvoor is het een te bijzonder geschenk! |
waar baseer je dat op dan henk? ik moet zeggen dat ik het in deze wel eens ben met chatuliem en pieter. waarom zou het per definitie verkeerd zijn, wanneer je er beiden van kunt genieten? de bijbel is er denk ik vrij duidelijk in; het huwelijksbed is onbevlekt. dus binnen een huwelijk is alles prima, mits beiden zich er prettig bij voelen.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 10:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 09:44
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | FOUTJE: Ik moet boven Hannah staan |
nederigheid is een groot goed mario....... boven iemand gaan staan is net iets minder!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:46
|
|
|
we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de tweede pagina van dit topic......inclusief foto van het restaurant. ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud) Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar zou graag met iemand meerijden Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud)(grace zou graag met iemand meerijden.) Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska zoekt nog vervoer naar de picknick johanna598 48 jaar anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin marieke913 37 jaar
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar (onder voorbehoud) dirk548 42 jaar (onder voorbehoud) rick261 30 jaar sambal490 35 jaar(onder voorbehoud) frankt627 46 jaar(onder voorbehoud) gauke185 46 jaar William521 39 jaar neemt iemand mee (onder voorbehoud) marcelja631 39 jaar
we zitten dus op 15 vrouwen, en 21 mannen! er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........ de heide is nog lang niet vol!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 17:06
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hoeveel meter (steiger) ben je dan? ('n steiger is zo'n ding waar de buitenschilder op staat
n.b.: stIJger is wat meer van toepassing |
o, joh, ik dacht tijger!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 16:00
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
CARIN303 schreef: | Haha, leuk Tess....
Ik herinner me dat ik zoiets aan een klant vroeg en die zei; een kus
Tjonge....voelde me erg ongemakkelijk toen en nee, niet gegeven natuurlijk, duhhhh! Heb vanaf toen wel een andere openingsvraag bedacht |
haha, zei je niet; "sorry, meneer, daar is uw saldo niet hoog genoeg voor!"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:12
|
|
|
we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud) Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar zou graag met iemand meerijden Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud)(grace zou graag met iemand meerijden.) Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska zoekt nog vervoer naar de picknick johanna598 48 jaar anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin marieke913 37 jaar
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar (onder voorbehoud) dirk548 42 jaar (onder voorbehoud) rick261 30 jaar sambal490 35 jaar(onder voorbehoud) frankt627 46 jaar(onder voorbehoud) gauke185 46 jaar
we zitten dus op 15 vrouwen, en 18 mannen! er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........ de heide is nog lang niet vol!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 25 juli 2010, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 12:46
Onderwerp: vakantie gedicht
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat ben je toch een leuk mens, Hannah Marianne zal ook blij met je zijn! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 12:38
Onderwerp: vakantie gedicht
|
|
|
speciaal voor marianne;
k loop me uit te sloven, over al ligt wasgoed, alles ondersteboven, een campingbed hier, en een gasfornhuisje daar alles ligt overal en door elkaar
de wasmachien draait overuren, want een weekje vacantie moet je bezuren met ruimen en rommelen; een hele dag lang kan ik amper lopen in de kamers en op de gang.
maar fluitend en zingend komt het best voor elkaar; t knapt toch lekker op, gewoon even doorgaan dus maar! en straks als ik klaar ben, pak ik er een bakkie koffie bij en denk; toch was het leuk; jammer, maar t is weer voorbij....
(ik kon het niet laten marian!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 11:28
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
CARIN303 schreef: | We gaan dus alle 3 ( Hannah/ Zivaatje en ondergetekende ) met frisse tegenzin maandag weer aan het werk! Maar wel uitgerust, meiden als we nou even aan elkaar denken maandag is die dag zo om
En...we hebben vandaag nog VRIJ en morgen nog VRIJ , heerlijk ! |
was het wel leuk in brussel carin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 10:13
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ik ben al op vakanyie geweest. In een bungalowtje in Drente. Met mijn jongste 2 zonen en nog wat familie. Was heerlijk Maar ja nu wacht de was en het gras en maandag weer werken back to normal |
o jij ook al; erg he? ik zit nog even met een bak koffie moed te verzamelen eigenlijk......... ben je ook gisteren teruggekomen ziva?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 10:10
|
|
|
we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud} Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud)(grace zou graag met iemand meerijden.)Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska zoekt nog vervoer naar de picknick johanna598 48 jaar
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar onder voorbehoud
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 24 juli 2010, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 21:27
Onderwerp: gezocht
|
|
|
ik ben niet nieuwsgierig, ik (w)eet graag alles!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 21:02
Onderwerp: Waarom ik niet naar de picknick ging
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor mij zijn de kinderen een storende factor. En niet om het feit, dat ik niet van kinderen houd, maar meer omdat ik mezelf te goed ken. Ik zal me nl. teveel met de kinderen bezig gaan houden. In een vreemde omgeving zoekt men naar veiligheid. Mijn veiligheid in zo'n setting is de kinderen. Daar voel ik me dan meer op mijn gemak dat bij hun ouders. En zoiets is heel natuurlijk, ik denk dat meer mensen daar last van hebben. En dan is het een afweging, moet ik zo lang onderweg zijn en zoveel geld eraan besteden om later tot de conclusie te komen, dat ik de kinderen ken, maar met de ouders vrijwel niet gepraat heb. |
joh, chat, zo gaat het bij mij ook altijd; kinderen zoeken me op...... dan ben ik in gesprek, en als vanzelf zitten er vier kleintjes op mn schootje....(met zwarte heide-handjes, en bruine choco-mondjes, liga bekkies en volle pampers, knoeiende tuitbekertjes om in slaap te vallen en al wat dies meer zij) zijn de ukkies eenmaal naar huis, dan schieten de pubers me af met een voetbal, (dirkie en roos, voed die kinderen nou es op zeg!! ) en dan ga ik van diepe ellende maar richting huis, en zit de tafel rondom gevuld met "friet-feest-vierders" en weet je; eerlijk gezegt; ik vind het vreselijk gezellig, en dat voelen ze misschien aan. iets is ook pas een probleem als je er een probleem van maakt toch; t leven is een feessie, chat!! je moet alleen wel slingers durven ophangen. (en frietjes bakken, toetjes cleanen, liedjes-zingend-rondlopen met een schattig johanneke-ukkie op je arm, voetbal-fanaten achter hun vodden aanrennen, etc)
so, chat; enjoy life, and enjoy kleffe picknick!! you're welcome......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:51
Onderwerp: gezocht
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | jammer dames maar dit topik word opgeheven |
je vergeet iets cowboy; wie is de gelukkige winnares geworden?? zo kom je er natuurlijk niet van af he..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voorlopig interpreteer ik alleen maar de gevraagde tekst. Wek de liefde niet op voordat ze er aan toe is....En dan is het ondenkbaar dat seksualiteit buiten het huwelijk toegestaan is. |
ik intepreteer de tekst; "de liefde niet opwekken tot het haarzelf lust" als dat je dingen niet extra gaat stimuleren, een proces van (lichamelijk en emotioneel) naar elkaar toe groeien niet overhaasten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:11
Onderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me vaker in deze discussies dat er erg veel misbruik gemaakt wordt van deze tekst. Vaak veronderstelt men om alles te gaan onderzoeken en te onderwerpen aan een toets. En daar is deze tekst niet voor bedoeld. Sommige dingen vereisen nl. geen onderzoek, je weet gewoon wat verkeerd is. In deze tekst gaat het om de profetieën die uitgesproken worden in de gemeente. Deze dienen getoetst te worden, het goede daarvan dient behouden te worden. Om dan maar te stellen dat we ons allerlei occulte of vreemde leren moeten gaan verdiepen, is heel erg onjuist. Wat dat betreft is de geciteerde tekst ook weer een voorbeeld. Ik vind dat je je niet moet verdiepen in iets waarvan je weet dat het niet goed is en je van Gods waarheid kan afhouden. Het evangelie van Thomas heeft een heel gnostische inslag, het zoeken van God in jezelf. Daarom hoort dit boek niet in de Bijbel thuis. |
de laatste tekst die aangehaald werd is die dat je je ver moet/mag houden van het kwade, dat sluit dus het onderzoeken van dingen die zowiezo fout zijn uit. wat betreft de evangelien die niet tot de bijbel behoren; ik heb me er ooit eens in verdiept, en je zou eens na moeten gaan, in welke tijd die opgeschreven zijn. uit mijn hoofd meen ik dat zij zijn opgeschreven door iemand die "door de geest geleid" een paar flinke visioenen gekregen heeft, en er staan hele verhalen in over afgodsbeelden die van de haard vallen als de Heere Jezus binnenkomt en meer dingen die in mijn ogen duiden op een rijk fantasie/droomleven. zelf hecht ik geen enkele waarde aan deze evangelien, en ik houd me bij de 66 boeken die opgenomen zijn in de statenvertaling.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 23 juli 2010, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:55
|
|
|
dan begreep ik je inderdaad verkeerd chatuliem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 15:52
Onderwerp: forum
|
|
|
ARNOLD765 schreef: | hoi susann ja dat ben ik ook jij toch ook?? |
me too
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 15:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren? |
wat gaan we nu toch krijgen chatuliem; denk eens aan lot, en zijn twee dochters in de grot, die op hun vader "aanvielen" bij gebrek aan beter. dat was buiten het huwelijk. denk eens aan thirza, die verkracht werd door haar eigen broer dat was buiten het huwelijk. denk eens aan thamar, die haar schoonvader aan de put verleidde, verkleed als prostituee, dat was buiten t huwelijk. denk eens aan david en batseba, etc etc etc allemaal buiten het huwelijk; dus misschien toch een ideetje om de andere helft, de realistische helft, nog eens door te spitten? er is namelijk niets nieuws onder de zon!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 15:08
|
|
|
tentinie was verrukkulluk! bedankt joke, geholi, en leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 23:09
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nog een groter compliment voor Hannah! Na alle spanning en enthousiasme waren we zooooo blij eindelijk aangekomen te zijn op onze vakantiebestemming, de kids hadden me een lol...maar toen kwam de nacht, en na de hektiek van de voorgaande twee dagen was ik er al een beetje bang voor...mijn lijf trok het niet, en daar om ik dus niet! Gepaard met veel emotie heb ik uiteindelijk besloten het op een weekendje te houden... Eerst van plan de trein te nemen, bleek dit een reis om de wereld te zijn...en besloot Hannah om ons helemaal naar huis te brengen alvorens ze zelf weer verder reed naar huis. Ik baal als een stekker...maar heb wel met volle teugen genoten van alle avontuur tot nog toe...lieve mensen die dit mogelijk gemaakt hebben, enorm bedankt en niet in de laatste plaats natuurlijk onze lieve Heer... Maar toch zeker ook een dikke knuf voor Han...meis, ontzettend bedankt! |
nou, mn hoofd klapt bijna uit elkaar van t autorijden en tenten in elkaar zetten; maar morgen ga ik vacantie vieren hoor! en de tent komt thuis; hoe dan ook!! geef je je mannetje nog een knuf van me?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:12
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
zo ken ik ook verhalen chatuliem, over hetero's die kleine meisjes misbruiken, zodat ze op drie jarige leeftijd meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde volwassene; zij hobbelen vaak van pleeggezin naar pleeggezin, en kunnen zich niets voorstellen bij een liefdevolle God. als je het hebt over misbruik, dan komt dat bij hetero's even zo goed voor! dit geld zowel binnen als buiten de kerkelijke gemeente. ik weet zelfs van mannen die ín het kerkgebouw zelf, zelfs onder het gebed hun dochter betast hebben. dus ook dat is al geen verschil met jouw verhaal, zij het dan dat het binnen een man/"vrouw" verhouding valt. ook zijn er dames genoeg, die tegen de betaling van drugs hun lichaam geven, ook daarin zie ik eerlijk gezegt geen verschillen.
Maar de verhalen die ik ken over hetero-seksualiteit sterken mij in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. en hoe verantwoordelijk voel je je dan wanneer er een hetero in je gemeente naar het evangelie zit te luisteren? in hoeverre hebben hetero's "het beest" onder controle denk ik dan; er zijn immers voldoende uitspattingen gaande!
dus wanneer je de homofiele mens uit de gemeente wilt verstoten, verstoot dan ook de pedofiele mens en de heterofiele mens. en ga dan boven op je preekgestoelte staan, en breng het evangelie aan allen die onder je gehoor zitten.
immers is het evangelie voor de grootsten der zondaren, want die gezond zijn, hebben de medicijnmeester niet nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 00:22
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Tent staat klaar, tassen ingepakt...nu nog een bestemming maar ook die komt er wel |
wordt aan gewerkt, hoor tess! oke, mee eens, t is op de valreep, maar t komt allemaal vast goed; je bent aan t avonturieren of niet he?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|