ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
Trouwens ben je veranderd in een windhoos Verraste, verbaasde smiley

Ja, is mijn nieuwe look, verjongend he? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:12
BerichtOnderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond

BERT168 schreef:
huh.. hoezo niet bekend?...Woedende smiley Woedende smiley

dat is de mooiste plaats van Drenthe,ligt tussen Stadskanaal en Emmen....

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Woon jij er soms????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.

Hoi Susannah,

Je kan het stukje gebak ook delen he? Is ook een optie......

Het zijn prachtige woorden die je schrijft maar net wat ik al eerder heb aangegeven ik denk dat je in de praktijk gewoon je netjes moet gedragen zoals Jesus dat van ons verwacht en al die woorden over Hoogmoed en Nederigheid? We maken ons er allemaal weleens schuldig aan......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:06

MARISKA601 schreef:
dorpstraat of kerkstraat? Knipoog smiley

Crossroad zet het adres er niet bij dus er zal wel niet veel keus zijn....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:04

MARIO216 schreef:
Helaas niet niet nee, maar ken wel iemand die Smiley met dichtgeplakte mond

Vertel het mij maar, ik vertel het niet verder......(ook niet aan Visser Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:57

MARIO216 schreef:
Ken jij je klassiekers niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is het niet waar pas die bosbrand was????? En trouwens? mijn roots liggen in Drente Mario dus kijk uit wat je zegt........ Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 18:33
BerichtOnderwerp: Euthanasie

COOTJE711 schreef:
Ben het volledig met je een Renate.
Het is een taak om het lijden te verzachten oftewel symptomen te bestrijden. Sedatie kan een goede handeling zijn als de situatie dermate zwar is en de levensverwachting kort.
In mijn werk zie ik helaas wel een toename naar de vraag naar euthanasie.
Zelf denk ik dat bijbels gezien euthanasie niet verantwoord is, maar soms kan ik mensen wel begrijpen. Vooral als mensen denken dat na de dood alles voorbij is.
Vaak zijnfactoren die meespelen in de euthanasiewens; eenzaamheid, angst voor wat er komen gaat. Ik durf de stelling aan als er goede palliatieve zorg gegeven wordt èn ieder een goed sociaal netwerk heeft dat de vraag naar euthanasie minder wordt.

Ik hoor ook regelmatig de opmerking dat euthanasie gewenst is omdat: 'ik een goed voldaan leven gehad heb en niet graag achteruitgang bij mezelf ziet' "Prettige gedachte om er dan maar uit te stappen wanneer je wenst...." Alles moet 'maakbaar' zijn dus ook het tijdstip van je dood....
(vanzelfsprekend is deze euthanasiewens wettelijk niet toegestaan)

Is het tegenwoordig ook niet zo dat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen een goed sociaal netwerk heeft? Dat is iets wat je volgens mij steeds minder ziet worden.......Eenzaamheid neemt erg toe en ook de zorg rondom de zieke neemt af.
Ben met je eens dat de vraag naar euthansie ook vaak voor komt omdat mensen het heft in eigen hand willen hebben maar toch ook zie dat mensen gaanderweg het ziekteproces hun grenzen ook aardig verleggen en toch wel blij zijn met de wat mindere kwaliteit van leven...
kortom, het blijft een lastig dilemma waar je als je gezond bent een mening over hebt maar die je aardig kan bijstellen als je ziek bent..........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 17:32

Misschien kan je even uitleggen waar 2e Exloermond off all places ligt?
ik heb er nog nooit van gehoord?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 17:24

ERIKA129 schreef:
zo bedoelde ik hem ook niet misschien verkeerd uitgelegd, maar je ziet met bepaalde doseringen mensen toch echt in een roes zakken.

Maar wat vind jij een roes dan? Mensen komen in een toestand van rust maar dat noem ik geen roes?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 15:40

RENATE619 schreef:
Dat klopt. Zo is mijn ervaring ook. Ik denk dat het ook normaal medisch handelen wordt genoemd om er zo de negatieve lading van af te halen.

Een geweten mag en is goed. Dat houd je dichtbij je geloof. Maar ik denk dat je ook voor een ander kan en mag klaarstaan ook al kom je niet overeen van mening.

Als geestelijk verzorger hoef je niet iemand aan de pomp te leggen zoals een verpleegkundige dat doet. Dus de daadwerkelijke handeling voer je niet uit. Voor mij maakt dat wel een verschil.

Daar heb je wel een punt natuurlijk. Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of het nu vaak gebeurd dat geestelijk verzorgers het weigeren. Het is nu even actueel maar eigenlijk lees of hoor je er weinig over......Of het wordt in de doofpot gestopt, ook een optie.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 15:26

RENATE619 schreef:
Ik ben zelf verpleegkundige. Palliatieve sedatie valt onder normaal medisch handelen, dus officieel kun je dat als verpleegkundige niet weigeren. Dat is met euthanasie wel zo. In de praktijk kun je er met collega's meestal wel uitkomen als je dit echt niet zou willen.
Terug te komen op jou punt. Ik vind het lastig dat je juist op zo'n belangrijk punt in iemands leven, afhaakt als geestelijk verzorger. Dit zijn toch de momenten waarin je zo iemand het meest nodig hebt?

Ik ben zelf al jaren verpleegkundige en mijn ervaring is dat als het moet en kan er zeker wel rekening mee wordt gehouden als verpleegkundige gewetensbezwaren hebben..... Palliatieve sedatie is normaal medisch handelen maar de praktijk heeft mij toch wel geleerd dat sommige zaken voor de één nu eenmaal wat gevoeliger liggen als voor de ander.En als geestelijk verzorger mag je toch ook je geweten hebben? Net als dat van een verpleegkundige die bepaalde zaken niet met haar/zijn geweten overeen vind komen. Ik denk dat je in het leven-indien mogelijk- elkaar die ruimte ook moet kunnen geven.......
Als het niet anders kan heb je inderdaad je verplichtingen en kan je niet weigeren maar meestal is er wel een oplossing voorhanden is mijn ervaring.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 augustus 2011, 15:27
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 15:13

RENATE619 schreef:
Ik ben het niet met je eens over de werking van morfine. Dit is een sterke pijnstilling. Maar werkt niet om in slaap te komen. Wat vaak wel gebeurt is dat mensen rust vinden omdat ze geen pijn ervaren en daardoor in slaap raken.
Maar de morfine zelf ga je niet van slapen. Om iemand te sederen wordt dan ook meestal Dormicum voorgeschreven. Daarvan raken mensen wel in slaap.

Je hebt helemaal gelijk met wat je schrijft......en zo komen de verhalen nu de wereld in he......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 augustus 2011, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 15:01

THOMAS968 schreef:
Hij mag wat mij betreft wel weigeren, een voorganger moet ook vanuit zijn eigen geweten en opvattingen kunnen verantwoorden wat hij doet. Los het dan wel pastoraal op en leg het neer bij een collega die dat wel wil verzorgen. Geharrewar over een uitvaart, terwijl de kist nog boven de grond staat, kun je de nabestaanden ook niet aandoen. Ik vind het niet goed voor het aanzien van de kerk wat er is gebeurd. Het bisdom heeft het wijs opgelost, denk ik.

Thomas

Ik denk dat het in de praktijk is dat het niet zo aan de grote klok gehangen wordt als het over euthanasie gaat. En als een voorganger het wel weet en er grote gewetensproblemen mee heeft kan er toch-zoals het bisdom heeft gedaan- een oplossing worden gezocht?
In de zorg is het ook zo dat als een verpleegkundige niet achter palliatieve sedatie of euthanasie staat daar ook rekening mee wordt gehouden.......Dus waarom bij de geestelijk verzorger niet?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 11:15

MARIAN519 schreef:

Het zijn volgens bepaalde leren vaste definities he? Misschien is de bedoeling ervan wel een heel andere..........of kan je het anders opvatten dan het er staat......
En uiteraard kan je dankbaar zijn voor bepaalde gaves maar je moet ook realistisch blijven kijken en mens kunnen zijn......en enthousiast mogen zijn over zaken waar je goed in bent........
En natuurlijk ben je dankbaar voor de zaken die je kunt maar buiten de hoogmoed en nederigheid die mensen tentoonstellen(je weet tenslotte nooit wat er zich in de krochten van de ziel van die mensen afspeelt) is het belangrijk denk ik dat je als christen hoop, moed en vertrouwen in een betere wereld uitstraalt, dat je omziet in liefde naar de ander, niet roddelt over de ander en vooral de ander heel laat in zijn mens zijn met zijn minnen en zijn plussen......En dat dat al een hele klus is hoef ik hier eigenlijk niet te vermelden denk ik....... Engeltje smiley
En is het niet zo dat als je de ander niet heel laat dat je dan al hoogmoedig bezig bent? Ik vind persoonlijk het toppunt van hoogmoedigheid als mensen je gewoon straal negeren omdat ze het niet met je eens zijn of je niet aardig vinden........doe dan in ieder geval fatsoenlijk denk ik dan, is een heel verschil met aardig doen......
Dus hoogmoedig en nederigheid is een veel breder begrip dan we zo 123 denken.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 augustus 2011, 12:45
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:52

FRANKT627 schreef:
Ieder mens bezit kwaliteiten. Daar is niets mis mee. Het is zelfs goed of misschien wel noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Ook daar is weer niets mis. Als men die kwaliteiten gaat gebruiken of misbruiken om je eigen persoontje in de verf te zetten door neer te kijken op anderen die deze kwaliteiten niet hebben is men hoogmoedig. Als men zich meer acht dan de anderen dan is men gewoon verkeerd bezig.

Augustinus schreef dat 'God hoogmoed zozeer haat, dat Hij liever nederigheid in verkeerde daden ziet dan hoogmoed in goede daden.'

Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachtong neer op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel)

Ik kan natuurlijk nu weer teksten op gaan zoeken waar het omgekeerde het geval is......Ik presenteerde alleen maar mijn eigen blik van kijken en niet wat een ander daar van vind........
Het lijkt tegenwoordig wel of je niet trots meer mag zijn op jezelf?
Jij weet dat je goed bent in het geschreven woord, het zou onzin zijn dat te ontkennen en ik weet dat ik goed ben in mijn werk.....Wil absoluut niet zeggen dat je nooit een miskleun maakt, als je dat denkt ben je inderdaad hoogmoedig.........maar dat schrijf ik ook helemaal niet....
Als ik soms stukken op cm zie over het geloof en hoe het allemaal moet volgens sommige mensen vind ik dat ook weleens hoogmoedig, maar dat is mijn beleving.......
En een beleving is natuurlijk weer een heel persoonlijk iets.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:25

MARIAN519 schreef:
Je geeft zelf al aan wat hoogmoed is...
Te koop lopen met..dát is inderdaad hoogmoed..
er goed mee omgaan en gebruik maken van de talenten die God je gegeven heeft, zonder ermee "te koop" te lopen...dát is nederigheid..

en dan niet in de zin van je minder voelen, maar wel dienend bezig zijn.

Is dat niet wat calvinistisch gedacht? Wat is er mis mee om in je eigen kracht te gaan staan en weten dat je dingen goed kunt. Ben je dan gelijk hoogmoedig en overtuigd van je eigen ik?
De één is goed in het geschreven woord, dat is een gave maar ben je dan hoogmoedig?
Mijn hulp in huis kan als geen ander poetsen en dat weet ze ook, daar liggen haar kwaliteiten maar ben je dan gelijk hoogmoedig? Nee, dan geloof je in jezelf en daar is toch niets mis mee.....Volgens jou loop je er dan te koop mee....
Daarintegen kan nederigheid ook irritaties opwekken, mensen die het er altijd maar over hebben terwijl ze best weten wat voor kwaliteiten ze in huis hebben? En je mag toch ook eens best trots zijn op jezelf.....
Volgens mij moeten we dat calvinistische denken eens los laten over hoogmoed en nederigheid.
Hoogmoed vind ik als ik beweer als ik mijn huis beter kan poetsen dan mijn hulp dat kan.......dan zeg ik dingen die niet zo zijn want ik heb altijd strepen op mijn ramen als ik ze lap dus dan doe ik me beter voor dan ik ben........
En nederigheid? Nederigheid voor God, dat wel.....zelf niet voor God willen spelen maar een stukje ontzag voor de Allerhoogste.......daar kunnen we misschien nog wel een lesje in nederigheid over leren......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 augustus 2011, 09:33
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:44
BerichtOnderwerp: PC-problemen

VISSER278 schreef:
Waarom werkt de zoekfuntie niet?
Typ ik wat in bij zoeken op het forum ......niks, zoek zelf maar op. Gefrustreerde smiley

Wat wil je weten Visser? Hoe vroeg je je bed uit moet morgenochtend? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:32

ANNE589 schreef:
Maar dan toch aan iemand anders geeft weer niet.....

Nee, vind ik niet....dan doe je nederig maar je denkt hoogmoedig..... Knipoog smiley
Dus dan doe je je anders voor dan dat je eigenlijk bent...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:28

MARISKA601 schreef:
Ik gun een ander het laatste stukje gebak.

Maar als je het eigenlijk liever zelf hebt is het toch weer hoogmoed.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:26

CHATULIEM619 schreef:
bescheidenheid is eerder een vorm van hoogmoed. Je wilt je beter voordoen dan dat je je op dat moment voelt of denkt...

Bescheidenheid kan ook eenvoud zijn, je niet op de voorgrond willen dringen......het hoeft-mits goed gebruikt- niets met hoogmoed te doen hebben...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:21

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=rNfzjBVlJVc&feature=related

Wil je ons wat vertellen Mario Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:20

MARISKA601 schreef:
bescheidenheid is een vorm van nederigheid.

Bescheidenheid is totaal iets anders dan nederigheid.....Niet met elkaar te vergelijken zelfs......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:15

SUSANNAH475 schreef:
Ik denk dat hoogmoed en talenten idd. verschillende dingen zijn; wel denk ik dat je hoogmoedig kunt zijn vanwege bijv. een talent...

Nederigheid betekent voor mij... je plaats weten. Ik vind niet dat je altijd alles maar moet pikken, maar dat je ook voor jezelf mag opkomen, mits het op een assertieve manier is.

Maar waarom moet je altijd nederig zijn? Wat is er mis mee om zelfbewust in het leven te staan? Het is wat calvinistich die nederigheids gedachte.........Nederigheid voor God vind ik wat anders, maar in het gewone leven? Niets mis met een een stukje zelfverzekerdheid en weten dat je dingen kan.....en ook weten dat dingen grandioos mislukken want dan-weet je je plaats weer- zoals Susannah zegt.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:43

IMKE917 schreef:
Ik denk dat hoogmoed iets anders is dan talenten gebruiken.
Hoogmoed is een innerlijke houding, een hartsgesteldheid, waar in de Bijbel voor wordt gewaarschuwd. Hoogmoed is jezelf boven anderen verheven voelen.
Heb even wat definities opgezocht:
Hoogmoed= Trots, Overschatting van eigen kunnen, Aanmatiging, Arrogantie, Egoïsme , Eigendunk, Eigenwaan, Grootsheid, Hoge dunk van zichzelf, Hovaardij, Ijdelheid , Inbeelding, Opgeblazenheid, Overmoed.
Er wordt door Jezus over gesproken in Markus 7:21-23 Daarin waarschuwd Hij voor de kwade overwegingen uit ons hart, waaronder hoogmoed.
Jezus roept ons op om niet hoogmoedig te zijn maar nederig, zoals Hij was. Hij waste de voeten van Zijn volgelingen.

Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben

Chatuliem geeft dat toch aan in zijn stukje? Hoogmoed is zonde.......
Alleen is het denk ik heel verschillend wat je onder hoogmoed verstaat......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:36
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

[quote=MARISKA601] Jij zet het hier op het forum en ik reageer daarop......
Om met jouw woorden te spreken: ik uit mijn ongenoegens........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 augustus 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:25

HERMAN388 schreef:
Hij heeft groot gelijk.
Euthanasie is vergelijken als zelfdoding of zelfmoord.
Alleen God moet dat doen wanneer de mens sterft, niet zijn eigen wil.
Het kan best wel moeilijk zijn als iemand hele tijd ondraaglijk pijn lijden en wil sneller sterven om zichzelf te verlossen van zijn lijden.
Maar ja maar ja, moeilijk hoor, hoelang duurt zijn lijden dan?

Maar ja, Herman, wij praten natuurlijk wel vanuit een gezonde situatie.....
Dan is het natuurlijk makkelijk om er een mening over te hebben. Zou het niet zo zijn dat als je er werkelijk mee te maken krijgt je er wat milder over gaat denken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:20
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

[quote=MARISKA601]

Hopelijk vind je jezelf erg leuk, ik vind je alleen maar sneu.....
Zet dit bij het topic waar het hoort en ga de discussie aan maar die flauwe verborgen boodschappen dienen nergens toe vooral niet voor sfeerverbetering Mariska.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Hier is het ook de gewoonte dat als het kan de bruidskleding door de ouder(s) wordt betaald Knipoog smiley

Ik mag wel vast gaan sparen Erica......(of Marktplaats? Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 21:04
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

[quote=MARIO216]

Dat vind ik een beetje vertrouwelijke informatie Mario...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:20
BerichtOnderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?

HANNAH810 schreef:
er bestaat op het forum wel een "picknick-topic", willemijn, maar geen "mijn picknick-topic", "christelijke-picknick-topic" of "libelle-picknick-topic".
sterker nog, ik geloof dat er wel negen "picknick-topics" zijn,
en christelijk, ach..................moet dat een woord zijn, dat bij deze (in mijn ogen nutteloze) discussie voorkomt?
en moedwillig kwetsen? blijkbaar heb ik een andere bril op dan jij, willemijn.
sterker nog; ik draag geen bril, zelfs geen lenzen.

just see the bright side of life!
waarom het leven moeilijker maken als het ook makkelijker kan.

hannah vraagt zich wel eens af, waarom ze door willemijn schijnbaar nogal eenzijdig met picknicks geassocieerd wordt; ze denkt zelf meer te zijn dan "een broodje bbq-hamburger".

mag jij zeggen dat ik arrogant ben, oke? Clown smiley

Doe niet zo flauw Hannah......dat we het ergens niet over eens zijn is duidelijk.....maar om het op zo'n flauwe manier te brengen......
Jij mag vinden wat je vind en schrijft en het ergens mee eens zijn of niet maar dat recht heb ik ook......
En je kwetst wel moedwillig,jammer dat je dat zelf niet beseft......
Maar je zal vast wel weer één of ander bijbeltekst hebben die dat rechtvaardigt........dat ik dan weer nutteloos vind, houding is soms belangrijker dan allerlei teksten......

Gelukkig dan maar dat wat voor jou nutteloos is voor mijwel een waardevolle en vooral leerzame(zo leer je de mensen kennen he?) discussie is..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 augustus 2011, 20:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 180 Volgende
Pagina 105 van 180