ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: Drachten

Goed dan even concrete afspraken: er is voldoende animo voor.

Hoe vaak doen we dit?

Laten we dan eerst eens kijken naar data die al vast staan:

Mijn voorstel is, dat we een keer in de zes weken of een keer in de drie maanden ergens samen naar toe gaan. Het moet een uitje blijven, vind ik en kan niet in de plaats komen voor bezoek aan eigen gemeente.

De eerste avond die we gaan bezoeken is 3 april in Drachten...de themadienst.

Daarna stel ik voor de Alpha Dienst te bezoeken, waar we nog een darum van door krijgen.

Graag het onderlaatste lijstje aanvullen:

Zondag 3 april
"
1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 24 februari 2011, 18:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 08:36
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

DENNISS669 schreef:
Beste Chat,
het lijkt me dat je alleen het oude verbond kent zoals jij je hier uit. Marian geeft mijns inziens een zeer goed antwoord op je vraag m.b.t verbond en genade. Lees de brief aan de Hebreeën nog eens, ben benieuwd of je bovenstaande quote dan nog steeds zo ziet?
Dennis
Nee Dennis, ik weiger alleen het verlossingswerk van Jezus te vertalen in oud-testamentische termen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 24 februari 2011, 09:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 08:34

MARIAN519 schreef:
In Galaten 3 staat iets over het verbond..

vers 17: 'En dit zeg ik: Het verbond, dat te voren van God bevestigd is op Christus, wordt door de wet, die na vierhonderd en dertig jaren gekomen is, niet krachteloos gemaakt, om de beloftenis te niet te doen."
. Het is opvallend dat het stukje öp Christus" niet in de nieuwe vertalingen voorkomt. Ik wil gaan onderzoeken waarom niet, maar mijn indruk is, dat het er later bij geschreven is. In de Textus Receptus stond het waarschijnlijk wel, maar verder onderzoek heeft ervoor gezorgd, dat deze toevoeging er uit verdwenen is. Het heeft ook geen enkele meerwaarde, omdat het in dit gedeelte niet zozeer gaat over Jezus, maar over het verbond dat God had gesloten met Abraham.
MARIAN519 schreef:
Luc. 1:72 en 73 :
Opdat Hij barmhartigheid deed aan onze vaderen, en gedachtig ware aan Zijn heilig verbond;
En aan den eed, dien Hij Abraham, onzen vader, gezworen heeft, om ons te geven.
verbond dat God sloot met Abraham.
MARIAN519 schreef:
Hebr. 8 ver 7 tm 10
Want indien dat eerste verbond onberispelijk geweest ware, zo zou voor het tweede geen plaats gezocht zijn geweest.
8 Want hen berispende, zegt Hij tot hen: Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere, en Ik zal over het huis Israëls, en over het huis van Juda een nieuw verbond oprichten;
9 Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb, ten dage, als Ik hen bij de hand nam, om hen uit Egypteland te leiden; want zij zijn in dit Mijn verbond niet gebleven, en Ik heb op hen niet geacht, zegt de Heere.
10 Want dit is het verbond, dat Ik met het huis Israëls maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven, en in hun harten zal Ik die inschrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
Voor het volk Israel was dit een nieuw verbond, omdat zij al in Abraham een verbond hadden met God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 23:07
BerichtOnderwerp: Sorry zeggen

REBECCA667 schreef:
Ik zeg sorry tegen iedereen die ik vandaag mogelijk tegen de schenen gestoten heb op de topic volwassendoop.
ik heb het gevoel dat ik dat moet doen, dus bij deze.

het waarom zal God mij van zelf wel duidelijk maken. Ik zal fout gezeten hebben.

of dat nu is omdat ik een kort chat moment heb benoemd of omdat ik zelf de gene was met de lange tenen. mogelijk zelfs beide.

dus nogmaals sorry.
Weet je Rebecca dat ik hier eigenlijk een hartgrondige hekel aan heb wat je nu doet? Wat voor zin heeft zoiets eigenlijk? Je hebt je eigen mening gegeven, meer niet. Het is onzin een forum te vergelijken met het dagelijkse leven, je ziet geen non verbale communicatie en je hoort geen intonatie. Dus het is heel moeilijk te constateren dat je iemand grieft. En wie gegriefd is, nou laat hem toch..het is toch niet je buurman. Grote kans dat ie 200 km bij je vandaan woont. En waar maak je je dan druk om. Als we voortdurend gaan lopen nadenken of lopen te zeuren over de toon die aangeslagen wordt, kunnen we nergens meer over praten.
Jouw bijdragen zijn per definitie zinvol, omdat je schrijft vanuit je eigen beleving en mening. Wees daar trots op, dat je daar tenminste voor uit durft te komen...Niet dat angsthazengedrag en geen geslijm meer aub....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Dank voor alle verlate felicitaties, better late than never...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:48

HENK710 schreef:
Toch wel frappant dat God Zelf duidelijk belang hecht aan het verbond. Knipoog smiley En nergens is God/Jezus tegen de verbondstheologie...De enige zaken waar God tegen waarschuwt, en dat geldt al vanaf het begin, is het invullen naar eigen inzichten, het teveel gericht zijn op eigen daadkracht en het gearriveerdheidsgevoel (1 keer ja zeggen is voldoende). God/het evangelie is dus niet tegen het verbond of de verbondsgedachte, maar tegen een bepaalde invulling daarvan door mensen. Want Hij wil Zelf nog steeds gestand doen aan Zijn verbond. Dat heeft Hij wat mij betreft heel mooi samengevat in de woorden van Johannes 3:16. Dat is nog eens een verbond!
Jezus gaf juist de mensen die geloofden dat ze uitverkoren waren ervan langs. Ze vertrouwden teveel op hun wet en besnijdenis. Twee pilaren waarop de verbondstheologie geënt is. En wat betreft de termen van verbond en evangelie: wijs mij eens aan in het NT dat die link gelegd wordt..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:28

HENK710 schreef:
Gods genade IS juist een verbond dat Hij met ons wil aangaan! Knipoog smiley
Verbond=verbinding=relatie=wat God zoekt en geeft...uit genade! Coole smiley met zonnebril
jullie vertalen nu eenmaal alles in verbondstermen, terwijl je niet doorhebt dat het evangelie juist tegen de verbondstheologie gericht was.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:12

HENK710 schreef:
Ben benieuwd naar de verdere uitleg van deze bewering. Want staat het verbond van genade werkelijk niet centraal? Wellicht is de bewering vooral gevoed vanuit een andere kijk op bepaalde begrippen, waardoor de beleving ervan ook anders wordt...
verbond en genade zijn in mijn ogen een contradictio in terminis...zie de andere discusscies.
Wat betekenen die termen in elkaars waarde houden eigenlijk. Wanneer heb je respect voor andermans mening??? Het bevragen van elkaars standpunt, het uitlokken van meningen, dat heeft toch als doel om elkaar te respecteren? Dan begrijp je toch waarom de ander zo denkt en zo schrijft. Wat is erop tegen elkaar met goede argumenten te woord te staan? Ik vind dat veel mensen bang zijn voor anderen. Ze zijn bang om hun mening te uiten en ze schreeuwen moord en brand als een ander dat wel durft. Het is altijd een goede gewoonte geweest, zelfs in de Joodse traditie, om elkaar te bevragen en op die manier tot een standpunt te komen. Ik word er persoonlijk niet goed van geklaag over sfeer, omdat het gewoon niet waar is. Met mensen die ik in het forum bestrijd, heb ik in het echte leven een goede band.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:10

THOMAS968 schreef:
Jawel hoor, Jasmijn. Ik ken de dorpen in Friesland en de cultuur daarvan heel goed. Wijs van je.

Thomas, yn Ljouwert kin it hwat mear lije.
Alleen maar Leeuwarden Thomas?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:54
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem

THOMAS968 schreef:
Het gaat dit kabinet, noch de voorgaande over beter inrichten van het onderwijs. Hoe verkoop je bezuinigingen als zorg voor het kind, daar gaat het alleen om, vrees ik. Ik heb geen enkel vertrouwen in de huidige onderwijsminister en zeker niet in haar intenties. Het aanbod aan hulp inperken zodat de vraag vanzelf daalt - en de gemeenschap betaalt later de rekening, verder gaat het beleid helaas niet.

Thomas.
Dat wordt de VVD vaker verweten, maar bij elke hervorming die ze doorvoeren wordt het systeem er beter van. Neem als voorbeeld de hervorming van de WAO. Veel kritiek, maar erg functioneel gebleken. Het is opvallend, dat als deze maatregelen doorgezet zijn en ze blijken te werken, zal de oppositie geen enkele aanstalten maken om ze weer ongedaan te maken als ze zelf regeringsmacht krijgen. Wie heeft er eigenlijk boter op hun hoofd? In feite zijn ze blij dat de VVD dit doet, want dan kunnen ze later de vruchten plukken van dit beleid.

Chat, VVD'er in hart en nieren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:24

THOMAS968 schreef:
Vroeger had je de BLO en dan was je verstandelijk niet sterk. Stigmatisering is dan onvermijdelijk. Mensen die verstandelijk normaal begaafd waren maar met een probleem, gingen naar het LOM. Dat voorkwam in ieder geval het stigma van de BLO dat je verstandelijk niet mee kon en het belang daarvan kun je niet onderschatten. Het kromme is dat in het speciaal basisonderwijs van nu die twee vormen weer zijn samengevoegd. Stigmatisering dus. Weer samen naar school klinkt mooi maar de praktische uitvoering ervan rammelt aan alle kanten. Kinderen zijn veel beter af met een aparte LOM-school. De basisscholen ook, men kan de problematiek vaak niet aan maar scholen hoeden zich ervoor dit naar buiten te brengen. Het houdt een systeem van leugenrapportage in stand. Maar ja, als het op papier maar klopt, dan is er geld. Geef mij maar betrokken en bekwame mensen die wat betekenen voor kinderen in plaats van beleidsambtenaren en dure vergaderboeren.

Thomas

Dus eigenlijk is het zo gek nog niet als men gaat kijken hoe we dit beter kunnen inrichten...

In mijn buurt zijn er aparte scholen voor kinderen met autisme of adhd. Ik weet nog hoeveel moeite het ons gekost heeft mn dochter er naar toe te krijgen. Twee jaar lang hebben we de leraren proberen duidelijk te maken dat het echt niet met haar ging en hebben we zonder medewerking van de school zelf contact opgenomen met de andere school. Toen ze er uiteindelijk terecht kwam en ze werd getest zijn we met die testen weer naar de reguliere basisschool gegaan. Ze kregen het schaamrood op hun lippen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 23 februari 2011, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:18
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

Een middagje niet op het forum en dan opeens tot de ontdekking komen dat men ruzie maakt over datgene wat tegen mij gezegd is.

Ten eerste vind ik dat je op het forum gerust op een scherpe manier mag praten over dit onderwerp. Het gaat immers toch ergens om, en zulke lange tenen heb ik niet, en al zou ik die hebben zou ik toch niet zoveel kunnen voelen vanwege mn neuropathie (wrang grapje).

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ik gekwetst zou zijn als Marian zegt, dat ik moet staan waarvoor ik geloof. En dat blijf ik ook gewoon.

We kunnen nu eenmaal niet rekening houden met gevoelens van andere mensen, zou je denken dat iemand het pijnlijk vindt als men het bv. heeft over dat ze hun kinderen zelf naar school laten fietsen??

We kunnen gewoon het beste bij onszelf blijven en bij goede argumenten. Dan kunnen we heel veel van elkaar leren. In deze discussie heb ik veel van jullie geleerd en ik hoop dat dat wederzijds is.
Ik begrijp ook niet goed waarom zo uit alle macht geprobeerd wordt de discussie te stoppen. Want eigenlijk kijken we op deze manier in andermans keuken, en wat geeft waardering en liefde voor elkaar: dat je elkaar leert kennen.

Het topic begon met een denigrerende opmerking over een zwembad. Ik hoop dat we nu een stukje verder zijn gekomen in de waardering naar elkaar toe. Ik hoop dat de spotternij van ons ritueel de kop ingedrukt is door mijn bijdrages, en als men zich wat minder hooghartig opstelt ten opzichte van wat wij leren hebben we al een heleboel bereikt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:35

I think we are walking too hard from staple....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 01:12
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties...Het voelt als een warme deken om me heen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 01:06

MARIAN519 schreef:
Beste Chatuliem,

Ik kan er een heleboel bijhalen maar aangezien ik ook jouw bijdragen gelezen heb en hier gemerkt heb dat jij erg gekwetst bent door zg. kerkmensen, zit er bij jou heel veel pijn en die speelt mee in jouw bijdrage.
Ik wil niet overtuigen..ik geloof dat het om het geloof in Jezus gaat en verder mag iedereen erover denken zo die wil.
Jij bent blij met jouw gedachten hierover en ik met de mijne..dat is mooi toch?
Hier mee wil ik iedereen in zijn waarde laten en zeggen dat ik het voor mij wel fijn vond deze verschillende zienswijzen en dat ik er wel weer veel van opgestoken heb.
Uiteindelijk gaat het ons allemaal zo aan het hart dat we er veel emotie ingelegd hebben ...en dit wel tot eer van God,want we willen ieder op zijn eigen wijze doen wat ons goed dunkt en dan volgens Gods Woord.
Ik wil het hierbij laten.
Allereerst reageer ik absoluut niet vanuit mijn pijn. De voorbeelden die ik aangegeven heb, gaven alleen weer hoe de denkwijze is (geweest) in bepaalde kerkelijke kringen. Ik zou graag eens naar je argumenten willen luisteren, want daar draait het uiteindelijk om. Ik vind ook dat als men bewust kiest voor een ander ritueel, daar ook verantwoording over af mag leggen. Het is nogal vreemd, dat ik moet uitleggen waarom ik voor de doop ben zoals in de Bijbel is beschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: Bowlen 2e Paasdag

SWANETTE250 schreef:
Bij CS zag ik dat ze 2e paasdag gingen bowlen.
Lijkt mijzelf ook wel gezellig toe.
Reageren voor 25 februari! Da's al snel!

Voor de duidelijkheid: ik organiseer dit niet zelf, maar misschien is het een idee dat meer CM-ers erheen gaan.
Kunnen we elkaar ook eens in real life ontmoeten.
www.christensingles.org voor de link
Het is niet de bedoeling dat we reclame gaan maken voor een concurrent. En het is in mijn ogen ook niet gepast om mee te doen aan hun activiteiten.,
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 13:31

LISA610 schreef:
Op 3 april 2011 wordt er iemand gedoopt in Amsterdam toch Chat. Is misschien ook wel leuk om bij te zijn voor de mensen die kunnen...
Ik heb het haar nog niet gevraagd of we daar welkom waren, anders had ik daar een afzonderlijk topic over geopend. Zelf zat ik te denken begin mei samen naar de Bethel te gaan...Alleen komt de vraag naar boven: wat voor soort dienst is de meeste animo voor, schijnt ook al bekend te zijn.
Er is een praise dienst, een themadienst, of een gewone dienst...
Zelf zou ik Orlando graag eens willen horen spreken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 13:20

ANNETTE050 schreef:
Zouden de leerkrachten van het basisonderwijs en op de VMBO scholen in de grote steden van ons land er ook zo over denken?
Ook NT-2 leerlingen (allochtone ll.) kunnen niet zichtbare handicaps hebben...
Ik vind de bezuiniging zoals deze nu wordt doorgevoerd, nog steeds een probleem....laten ze dan in ieder geval er in de grote steden niet op bezuinigen.
Hier op de Veluwe is de term een kind in nood te zwaar in de meeste gevallen, dat is zo, maar m.i. toch niet in de grote steden van ons land?
Ik denk dat we nog steeds uitgaan dat we ieder kind kunnen helpen. En dat is gewoon niet het geval. De problemen verdwijnen niet met extra geld. Ze verdwijnen ook niet als we ze op een speciale school zetten. Wanneer komen we op het punt, dat de problemen altijd blijven bestaan, en laten we de onderwijzer gewoon datgene doen waar hij/zij voor geleerd heeft, onderwijs geven?
En in de klas zullen altijd moeilijke kinderen blijven, maar wordt dat nu extra opgelost door er extra hulpverleners op te zetten. En waarvoor worden ze dan opgeleid. De meesten krijgen Wajong en hoeven hun hele leven niks meer te doen. Weten jullie wat dat doet met die kinderen? Van het begin af aan krijgen ze het idee, wij zijn bijzonder, wij zijn niet goed genoeg om te mogen werken...Is dat dan de oplossing? Geef ze maar een uitkering, zijn we daarvan af. Door mensen met een aparte bril bekeken worden, wat hij zegt, hoeven we toch niet naar te luisteren, want hij is toch autistisch. Het stigma dat je leven lang achtervolgt waardoor je zelf ook het gevoel krijgt dat je niks meer kan....
Volgens mij zit het probleem veel dieper dan alleen geld. Het heeft ook te maken met de kijk op de problematiek. Wat dat betreft vertrouw ik onze premier volledig. Hij is de enige die in zijn eigen leven heeft laten zien waar zijn bezorgdheid ligt. Als staatssecretaris heeft hij zich voortdurend ingezet om uitkeringsgerechtigden aan het werk te krijgen. Hij staat zelf nu nog één middag per week voor de klas, een VMBO. Bovendien is hij ook nog een actief lid van de Hervormde Kerk....Als er één premier oog heeft voor de achtergestelden in de samenleving is het de huidige premier. Omdat hij er midden in gewerkt heeft.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 22 februari 2011, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:42

MARIAN519 schreef:
Je kunt ook redeneren dat men iets niet verzonnen heeft , maar dat men de Bijbel eens goed ging lezen..
vreemd, dat de Bijbel ons oproept tot een doop door onderdompeling en dat mensen dat gaan lezen als kinderdoop..Men is niet beter gaan lezen, men heeft een theologie erom heen gebouwd om dit te rechtvaardigen.
MARIAN519 schreef:
"Men" regelt geen behoud van kinderen dat kan alleen God doen ...een teken doet dat ook niet..en de erfzonde bestaat uit een erfenis van het ongehoorzaam zijn aan Gods wil...Gods antwoord hierop was het uitsluiten van ons van de eeuwigheid.( En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. )
Door Jezus overwinning op het kwaad , Zijn Verlossend MIddelaarswerk hebben wij wel weer toegang tot dat eeuwige leven..
Ik denk dat ik nog vrij mild oordeel over dit ritueel, maar dit is echt onbijbels gedacht. Een kind dat nog geen zonde begaan heeft veroordelen door het gedrag van zijn ouders. Je zegt dat zonder dit ritueel God hen uitsluit van de eeuwigheid..Toch een kwestie van behoudenis door de doop? Als ik de bijdrages lees, ging het toch om het persoonlijke geloof wat behoudenis bewerkstelligt, niet geleend geloof?? Dus wat is het nut van de kinderdoop?
MARIAN519 schreef:
De waarde van de doop is niet aan ons maar aan God.
Eigenlijk vind ik dit een smoes. Jullie kiezen de kinderdoop en als ik dan probeer aan te tonen waar ik het niet mee eens ben, ga je opeens zeggen: niet zo belangrijk of laten we dat maar aan God over. God heeft in Zijn Woord aangegeven hoe belangrijk de doop is. In het zendingsbevel komt die opdracht terug. Maak hen tot mijn discipelen en doopt hen...
MARIAN519 schreef:
Hij ( God in Jezus en Jezus in God. ) heeft het ingesteld als Zijn opdracht aan ons en die hoeven we alleen maar te gehoorzamen...zoals Jezus wilde dat wij het avondmaal zouden vieren..tot Zijn gedachtenis..
Dan zou ik daar maar eens aan de slag mee gaan Marian. Het is heel opvallend, dat juist Jezus zelf ageerde tegen mensen die de predestinatieleer aanhingen. Niet hun besnijdenis of uitverkiezing was bepalend voor hun geloof, hun levende relatie met God...het persoonlijk geloof van een ieder. Het is daarom jammer, dat die leer na die tijd zoveel invloed heeft gekregen in de traditionele kerken. En dat het symbool van bekering vervormd is tot een symbool van predestinatie...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 22 februari 2011, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:34

JASMYN704 schreef:
Die bodyguard weet ik nu te vinden hè..!
En deal! Vanuit onze alphacursus organiseren wij met de deelnemers altijd een alphadienst. Bij deze is iedereen uitgenodigd! Volgens mij staat die dienst begin mei op het programma. Zodra ik weet wanneer precies, dan laat ik het weten...
Leuk idee zeg Jasmyn. Vind het ook wel leuk om mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

LEONARD480 schreef:
Loopt uit de hand visser ....waar blijven die mannen Clown smiley
tja, we koppelen niet, maar willen we een evenwicht hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:53
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LEONARD480 schreef:
On-topic inderdaad als we de vaatwassers al als criteria gaan nemen voor een gezond huwelijksleven dan slaan we echt de plank mis
Beste Leo, als ik verliefd ben, ben ik de liefste man van de wereld...heb dan zelfs een hekel aan mezelf. Dan doe ik alles voor haar, zelfs samen met haar afwassen...Maar ik zal nooit van te voren op een openbaar forum dat ik mee zou helpen met de afwas.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:50

LISA610 schreef:
Daar hebben we vaatwassers voor Chat... Knipoog smiley
Ik zou het nooit aanbieden vooraf...per slot van rekening ben ik geen halve vrouw. Je moet gewoon weten wanneer je welke kaarten speelt en vooraf nooit in je kaarten laten zien...Afwassen en seks, hebben die dan geen raakvlakken???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 februari 2011, 21:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:45

LEONARD480 schreef:
Had totaal niet die indruk van je lisa integendeel zelfs...in veel opties sta je goed in het leven met naar mijns inziens een gezonde visie, daarbij gaf ik al eerder aan dat in bepaald opzicht het zo kan zijn dat vrouw het beste uit een man teweeg kan brengen en daarmee bedoel ik niet op voorhand een slaafse manier van leven. Ten eerste houd dat geen mens vol en werkt averechts. Een natuurlijke evenwicht qua huishouden is niet meer dan logisch en geeft voldoening aan beide partners...daarmee wil ik gelijk aangeven dat een relatie in meerdere opzichten een verrijking moet zijn voor zowel geestelijke en lichamelijk.
Tjonge Leo, ga jij echt in de keuken staan afwassen??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: quizzie

yep Cross in één keer goed.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 februari 2011, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:31

dubbel

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 februari 2011, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:10

LEONARD480 schreef:
Is wel een beetje de tendens in de huidige maatschappij Lisa. De rol man/vrouw is op een merkwaardige wijze veranderd en niet dat het verkeerd is hoor ...maar toch komt het nu steeds meer voor dat de vrouw het initiatief neemt en de man volgt....daardoor is het nu lastig om de rol van de oude man weer naar boven te halen en hem vertellen wees een man ga die pijl en boog eens zoeken ehhh denkt de man jagen kan ik niet meer ....eens afgeleerd en nu moet ik weer zo nodig om als man weer iets van die oude grandeur te herleven ...waar blijkbaar zo'n behoefte aan is. Nu de oude man heeft afgedaan herschikt de nieuwe man ...gaat nu proberen op een hele lieve en creatieve manier iets van die oude grandeur te herleven of te herpakken. Op zich prima zou je denken en wat moet je als vrouw nog meer ..je krijgt er een maatje, hulpje in de huishouding, kroelmomentje, ontbijtje op bed, koffie verkeerd, ramen gelapt, lieve woordjes, boodschappenmannetje voor terug....al met al niet verkeerd en ja dan roepen ze geef mij maar de pijl en boogman zucht ik weet het niet meer.... Verlegen lachende smiley Smiley die vol vragen zit
Leo, vrouwen zijn op zoek naar een sterke man. Hoe meer je de archetype van de man benadert hoe beter het is...Een mannetje dat slaafs het vrouwtje volgt, is iemand die ze liever niet willen hebben. Ter bemoediging van jou volgt hier een belangrijke link: Zo willen de vrouwen met de man omgaan en zo wil de man zijn:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1683
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: quizzie

All I wanted was a sweet distraction for an hour or two.
Had no intention to do the things we've done.
Funny how it always goes with love, when you don't look, you find.
But then we're two of a kind, we move as one.

We're an all time high,
We'll change all that's gone before.
Doing so much more than falling in love.
On an all time high,
We'll take on the world and wait.
So hold on tight, let the flight begin.

I don't want to waste a waking moment; I don't want to sleep.
I'm in so strong and so deep, and so are you.
In my time I've said these words before, but now I realize
My heart was telling me lies, for you they're true.

We're an all time high,
We'll change all that's gone before.
Doing so much more than falling in love.
On an all time high,
We'll take on the world and wait.

We're an all time high.

Wie kent dit liedje? Zonder opzoeken aub?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:19

JASMYN704 schreef:
Is het in dat geval dan niet een goed idee om een "uitje" naar meerdere kerken (geloofsstromingen) te organiseren? Op die manier kunnen we nog veel beter elkaars denkwijze etc leren begrijpen. Als we het bij een gemeente houden, blijft het eenzijdig.
En inderdaad fijn om samen naar de kerk te gaan en het te beleven!
Je hebt gelijk, Jasmyn. We kunnen de volgende keer ook eens naar een andere kerk gaan....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:55

LEONARD480 schreef:
Lekker voetballen haha maken we mar als vliegende kiep en chat rechtvoor enz enz.....we moeten wel even oefenen voor de picknick...anders gaan de dames nog winnen ...even off-topic ..sorry Gefrustreerde smiley
Lekker doorgaan Leo, heb net gezien dat Demy de Zeeuw nog steeds last van hersenschudding heeft....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 169 Volgende
Pagina 105 van 169