Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 11:05
Onderwerp: Het weer
|
|
|
WAT EEN WEER EEH!
Wat een weer eeh! Het liek weh herfst, ik ben zekesnat!. De oneliners spraken boekdelen deze week. Op sommige plaatsen viel wel 130 mm, bijna twee keer zoveel als het gemiddelde voor de hele maand juli. De meest gehoorde kreet in mijn omgeving was toch wel die van: je za hier an de kust sitten. Dat vind ik ook meteen de trieste . Ik heb altijd te doen met die mensen die het hele jaar uitkijken naar hun vakantie, er waarschijnlijk zelfs voor sparen, die hun kinderen helemaal blij hebben gemaakt met de mededeling dat ze twee weken lang naar het strand kunnen en dan komt het met bakken uit de hemel. Op een of andere manier voel ik me dan schuldig. Ik weet het, dat is een raar en onterecht sentiment, maar als die mensen naar hier komen, dan hoop ik dat ze het naar hun zin hebben. Dat ze thuis kunnen vertellen dat ze een fantastische vakantie hebben gehad in Zeeland. Daar vrees ik nu voor. Regent het hier altijd zo?vroeg een man aan me bij de parkeerautomaat. Nee, het waait hier ook wel eens, antwoorde ik. Tja, wat moest ik zeggen. Ik ben geen weerman en durfde de man niet blij te maken met zonnige berichten, terwijl ik helemaal niet wist of ik ze waar kon maken. Hij bleef optimistisch: we maken er het beste van, riep hij me nog na.
In huize Harte is het weer ook niet echt met gejuich ontvangen. Hoewel ik nog geen vakantie heb, is mijn vrouw ingegaan op een uitnodiging van vrienden om met de kids langs te komen op Camping Groede. Na één nacht belde ze al of ik haar kon ophalen. Ik hoefde op de camping niet eens door de slagbomen . Ze kwam al aangedreven op een luchtbed.
colum Pzc door Maikel Harte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 00:21
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mijn vriendin komt dit weekend niet, want ze heeft griep |
Da's vervelend Herman, maar wel een goeie reden. Maar ja, auto kapot .....is wel duurder als een doosje paracetamol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 00:17
Onderwerp: wie gaat wel eens naar de wellness ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dat is wel een goeie tip van je, Peet Maar eeeeh, moet ik dan een lange reis maken |
3 trappen op . De eerste gang rechts , na 200 meter de 4e deur. Voor speciale gasten wordt de lift beschikbaar gesteld tegen een vergoeding van 5 euro per verdieping.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 19:58
|
|
|
THIRZA120 schreef: | nou als het een plaatselijk buitje was duurt het wel heel lang... het regent nu nog steeds.... en niet zo'n klein beetje ook |
Ook daar heeft visser een oplossing voor...........Binnen gaan zitten, niet naar buiten kijken, dan zie je niks van de regen. En om dan toch een beetje in de zomerse sferen te komen speciaal voor Thirza:
http://www.youtube.com/?v=_pbxEF9Wu4g
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zaterdag 16 juli 2011, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 19:15
Onderwerp: Het verhaal van?
|
|
|
IESJE369 schreef: | Het was zijn moeder!!! Waar kwam die nu in eens vandaan? |
Wat is er met jou aan de hand joh, zo vroeg al , en met dit weer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 16:35
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan is het goed..... Ik hou je in de gaten dat merk je wel he? |
En wanneer mag ik weer gaan werken van je? Van m'n werk hebben ze nu al 2 x gebeld wanneer ik weer kom. Maar ik gezegd dat ik dat eerst met W-tje moet overleggen. De volgende klus wordt behangen. Ook zo'n mooi werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 16:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moest jij niet rustig aan doen? |
Heb ik gedaaaaaan W-tje.!!!!!! Heb er 3 dagen over gedaan om heeel het trapgat te schilderen. Is dat niet op het gemakje???????? Heb tussendoor best wel koffie gedronken ook hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 16:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oeps in het veen alleen wat miezer, arme meid was maar thuisgebleven Maar hoop voor je dat het weeer snel weer opknapt |
Nee joh. De zeeuwse cultuur opsnuiven noemen ze dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 16:18
|
|
|
THIRZA120 schreef: | zit hier in mijn tentje, maar de regen komt met bakken uit de hemel |
Plaatselijke buitjes? Hier vált het nog mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:45
|
|
|
Mn schilderwerk , zowel buiten als binnen, afgerond. Wat zullen we nu weer eens uit ons .... gaan krauwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 13:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik moet je eerlijk zeggen: ook al had ik een setje bandenplakspullen in mijn tas(welke vrouw heeft dat nu in haar tas?) dan zou ik nog wachten op een man die dat even voor mij kon fiksen........want ik heb geen idee hoe dat moet......volgens mij heb ik ook anti lek banden...... |
W-tje.....je kan altijd mij bellen. Dat weet je he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 11:53
Onderwerp: Het verhaal van?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Gefrustreerd gooide hij de peuk weg, en draaide zich om. Een touw zoeken maar waar? Hoe gooi ik die lasso helemaal naar de overkant ... Ik moet iets anders bedenken ... |
Wacht....ik zal mn buurman eens vragen. Die vist veel en ik weet dat ie wel ruim 100 meter kan gooien met een stuk lood. Misschien heeft hij een idee. Het zou ieder geval net genoeg zijn om aan de overkant te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 22:35
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Visser Dit is perfect uit gelegt Ook bij ons is dit niet van toepassing maar ik heb het in Arnhem wel mee gemaakt. Sjalom. Martin |
Ik zelf, persoonlijk, vind het ideaal. Gewoon contant geld gaar er steeds verder uit. Hoe vaak maak je het niet mee, dat als je in de winkel komt, dat ze ook bij kleine bedragen, dat ze vragen of je wilt pinnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 17:02
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik maak maandelijks een vast bedrag over (rond de 10% van mijn netto inkomen), en wat ik zondags in de collecte zak doe is afhankelijk van hoeveel contant geld ik in mijn portemonnee heb ...
Wat zijn trouwens collecte bonnen ?? |
Collectebonnen.....daar kan ik je een antwoord op geven. Wij gebruiken ze nl. ook in de gemeente. dat zijn bonnetjes die je vooraf koopt. Meestal koop je die voor een paar maanden tegelijk. Bij ons zijn het bonnetjes van € o,60 op vellen van 30 stuks. Het voordeel voor de kerk is dat ze het geld eerder binnen hebben , wat de mensen er mee doen is hun een zorg. Tevens zit er een kwitantie bij zodat het aftrekbaar is van de belasting . Valt nl. onder de giften. Bij de kerk is het er om te doen dat de mensen dus iets meer geven ( teruggave van de belasting) zonder dat het de mensen meer kost. En ze hoeven niet iedere week het collectegeld te gaan storten bij de bank , wat tegenwoordig ook nog geld kost. Voordeel voor de mensen , vooral ook voor gezinnen met kinderen.....je hoeft de week ervoor niet eerst klein geld op te sparen voor de collecte. Collectegeld altijd bij de hand. Voor degenen die er niet voor zijn , gewoon contant geld wordt ook geaccepteerd.
Even heel beknopt .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 13:35
|
|
|
THIRZA120 schreef: | nou ehhh.... volgens Visser hoef ik geen badkleding mee te nemen dus dan maar naaktzwemmen.... (nav andere topics )
en ik blijf een Veense dame hoor... |
Hoho, visser had het wel over Zeeland he, ik weet niet hoe het in het midden van het land is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 13:21
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
U kunt wel een luxe privé kleedruimte huren, klik hier voor meer informatie.
Klikkerdeklikklikklik. He Herman na al dat geklik is er nog geen klik tussen de beide kliks. Mag ik je bril ff gebruiken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | ff offtopic vraagje tuusendoor, mag dat? smaken die witte tompoucen met rooie bolletjes nou lekker?? |
Dat mag je vragen van mij( of dat hier van Judith ook mag daar kom je vanzelf achter) Mijn antwoord: ze smaken heerlijk, netals alle andere tompoucen. Het prikkelt je tong
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:59
|
|
|
Het weer in Zeeland: Al heel de dag droog( tenminste hier, weet niet hoe het bij mevr. Zeeland is). Wel veel wind, het zonnetje doet zelfs zijn best om door te komen.
Wat ze voor morgen , vrijdag enz. afgeven , daar zullen we het nog maar niet over hebben. Eén ding weet ik wel........ vakantiegangers die naar Zeeland hopen te komen kunnen hun badkleding wel thuis laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:48
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Maria 576
Vanuit Zeeland : Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:28
Onderwerp: Ramp
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven??? Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan.. |
Nog even en dan is Amerika ook aan de beurt. Las vanavond in de krant dat ze met 14,3 biljoen dollar schuld zitten. op 2 aug. dreigen ze failliet te gaan. In Minnesota zijn de overheidsinstanties daarom al 2 weken dicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:09
|
|
|
MARIO216 schreef: | Kun je je vinger er niet in stoppen |
Ik kit dat ding wel dicht, ben toch bezig, gaat in één moeite mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:55
|
|
|
Op verzoek van Thomas dan
Mijn mooiste moment: Vanochtend wakker worden en nou eens een keer NIET door die krijsende kraaien.
Thomas, het was wel even zoeken hoor naar dit topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hier nu (15 km verderop) komt er water uit de lucht voor de plantjes!!!!!
(Ook Zeeland dus) |
Hier 15 mm. Zeeland. Nu is het gestopt met regenen. Het kán wat meer zijn, dat weet ik niet want die regenmeter stopt altijd bij 15. Eens goed bekeken en ja hoor .....ook last van lekkage. Het lijkkt wel één of ander virus, al die lekkages.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:39
|
|
|
THIRZA120 schreef: | nou wat??
moet ik haar soms ff bellen? |
Nee, doe maar niet , ze zit nu toch in Zeeland. Maar volgerns mij.....................regent het in Veenendaal. Of jij kent Veenendaal op je duimpje......ik nie weet nie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oei moet ik dr even gaan waarschuwen??
Geef haar adres maar zal ik haar even zeggenhoe handig dr broer is maar vind het toch wel zielig voor je |
Regen......oh nee he , ik kan het niet eens opschrijven. Gelijk al dat woord regen......sorry, ik kom écht niet verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:17
|
|
|
THIRZA120 schreef: | oeps....
ach ja, aldoende leert men |
Had ik, had ik maar ............voor schilder geleerd.
En nu komt mn zus zo, helemaal uit Veenendaal ........neee......ik schaam me kapot.
|
|
Naar boven |
|
|