Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:59
Onderwerp: celibaat
|
|
|
In protestantse kringen is het celibaat ondergewaardeerd. Het zou beter zijn als mensen die niet in staat zijn een relatie te onderhouden omdat ze bijv. gewelddadig zijn, of niet in staat om kinderen op te voeden, gewoon lekker celibatair blijven, of gaan leven. Het huwelijk is geen hemel, dus hoeft niet opgehemeld te worden.
benieuwd naar de reacties...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:32
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
HENK600 schreef: | dat wordt iedereen, en ik vindt het ook niet normaal dat zo'n eigenwijs trutje dat zomaar doet. ze hoort op school te zitten. als ze dat wil moet ze wachten tot ze 18 is dan kan ze gan en staan war ze zelf wil. laat ze doen net als laats met die ene jongen. gewoon 3 maandne de bajes in en een week of 14 dagen in de isoleercel. afkoelen met zulke eigenwijze mormels. als je dat toelaat in nl, dan is toch het hek van de dam? |
typische reactie hoor steek je kop niet boven het maaiveld want dan gaat je kop er af. ik ben blij dat er nog jonge mensen met lef zijn!! goddank zit niet iedere 15 jarige met vierkante ogen achter zn pc met gameboy met een cola en zak chips. van dit soort types moet een land het wel hebben ik zeg: Laura for president!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:20
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
ARJAN007 schreef: | In de lange tijd dat ik vrijgezel was, werd ik niet (helemaal) voor vol aangezien. Toen ik verkering kreeg werd dat al wat beter en vanaf het moment dat ik getrouwd ben sta ik wat hoger in "aanzien" dan voorheen.....
Wel apart hoor.... want door te trouwen verander je als mens niet van karakter of kwaliteit........ 't Is meer het idee dat bij mensen tussen de oren zit, denk ik zo. |
Bij wie zat er iets tussen de oren Arjan? bij "al die mensen" of bij jou omdat je een minderwaardigheidscomplex had waarbij je ook nog es in de ontkenningsfase zat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:08
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Toch zegt het iets over onze samenleving. Laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen, beide van rond de 55, hebben de minste kansen. Tsja.
Thomas |
had je maar naar je moeder moeten luisteren en een vak moeten leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 11:21
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
GERT217 schreef: | Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau. Ik vraag me wel eens af waarom moet dit. Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.
Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen. Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in. Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.
Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap. Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus. |
Het is wel plezierig om een partner van min of meer gelijk niveau te hebben. Op deze site vulen velen bij de ideale match in dat ze absoluut een christen willen. Das op zich logisch want het gezinsleven tussen een moslim en een christen lijkt me onhoudbaar, zo niet heel lastig. Mijn 1e vrouw is rooms katholiek, ik kan uit ervaring zeggen dat de culturele verschillen best lastig waren op zn tijd. Zo ligt het ook met opleidingsniveau en sociale status. Er zullen best advocates getrouwd en gelukkig zijn met een stratemaker, maar de uitzondering bevestigd de regel.
Iedereen zoekt een partner die bij hem/haar past. Als dat op geloofsgebied is, schijn jij geen probleem mee te hebben. Waarom op opleidingsgebied dan wel???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 11:10
Onderwerp: zondag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als je op de VVD stemt, stem je dus ook voor koopzondagen. |
welnee joh, das simplisme
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:55
Onderwerp: naar Avatar
|
|
|
die film draait toch gewoon in iedere bios?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 19:34
Onderwerp: Lees eens wat.
|
|
|
welkom terug Shaloom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 19:31
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik ruil mijn mening graag in voor een betere. Mits de feiten kloppen.
En ik heb ook geleerd dat het niet erg is, om de minste in het Koninkrijk te zijn.
En tot slot ben ik me vaak erg bewust van de balk in mijn eigen oog.
Gelukkig zijn er altijd mensen bereid die te benoemen bij mij. |
jij is goed man!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:54
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een van de dingen waar refo's goed in zijn, is anderen veroordelen. Je bent wat dat betreft een trouw volgeling. |
de pot verwijt de ketel... ik heb jouw reactie gemeld met de niet-oke knop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:51
|
|
|
IMRE695 schreef: | Gelukkig heb jij daar geen last van, hè Pieter. Jij bent altijd bereid om te luisteren naar redelijke argumenten en je bent je bewust van je vooroordelen naar anderen toe en over de maatschappij. |
ikke wel... jij ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:49
Onderwerp: zoeken van
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Nooit daten,op een site.
Geloof mij Pieter,schrijftaal is geen spreektaal.
Zelf heb ik aangeleerd,door vele mensen te ontmoeten en te spreken ,de taal der ogen te herkennen.
Ik heb mij aangeleerd,dat ogen de waarheid spreken in waarheid en onwaarheid,en niet de fysieke lichaamstaal,en schrijfkunst.
Blijf altijd afstandelijk,op een datingsite. |
jammer hoor dat je het geluk nooit op een site hebt gevonden. wel gek dat je het schijnbaar alweer probeert hier. tis mij prima bevallen verder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:33
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | ik begrijp jullie stand punten wel, ook in het veroordelen. maar wie is instaat een judas te ontmaskeren,....
ik kom de begeerte van mijn hart hier niet tegen, soms denk je van wel, maar als je de profielen leest, dan denk ik nee, dit is het niet. ik ben en kom zelf ook uit refo-SGP kring, wat ik ook van harte uit draag maar je heb ook rode SGPers, daar moet je voor op passen. |
Die SGP en refobeweging is mij ook niet vreemd van huis uit. Ik heb ervoor bedankt en het in de pinksterrichting gezocht. Ook daar heb ik voor bedankt. Het barst overal van de idioten, huichelaars, waanzinnigen, dominantjes en criminelen.
Het barst overal dus van de mensen, in AL hun zwakheden! En tja, waar ik achter kwam: ik hou nou eenmaal van mensen... ik ben er zelf ook 1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 11:42
|
|
|
IMRE695 schreef: | Broeder Chatuliem,
Veel mensen lezen hier dagelijks uit de roman van W.F. Hermans: IK HEB ALTIJD GELIJK. Er zit, zoals bekend, een verschil tussen 'gelijk hebben' en 'gelijk krijgen'. En ongelijk toegeven, is voor veel mensen heel moeilijk, want dat betekent toch een soort gezichtsverlies. En misschien zijn er ook nog wel mensen die het gewoon leuk vinden, om anderen tot het uiterste te drijven.
Wat mij opvalt hier bij CM, is hoeveel vooroordelen er telkens gespuid worden over elkaar. De nuance is vaak kilometers ver te zoeken en het woord SORRY komt bijna niemand over de lippen. Althans niet op het forum. Verder een apert gebrek aan inlevingsvermogen èn basale kennis van elkaars kerkelijke en theologische achtergrond.
Positief is wel dat er vaak sprake is van voortschrijdend inzicht en dat de discussie soms een heel ander gezichtspunt oplevert, dan je zou verwachten. Maar verwacht niet dat jouw argumenten de ander altijd zullen overtuigen. Een mens is nu eenmaal een irrationeel wezen, die zijn of haar gevoel van gelijk met argumenten onderbouwt, maar het gevoel van IK HEB TOCH GELIJK moeilijk kan inwisselen tegen een ander gevoel of een betere mening.
Enfin, als het je echt te veel wordt, neem gerust een weekje vakantie van het forum. Wandel in de natuur, doe wat genealogisch onderzoek, bezoek gelijkgestemde vrienden en bedenk: ach, het is maar een forum, zoals er tientallen miljoenen zijn op internet. Veel succes! |
Ik ken er die dat boek veel fanatieker lezen dan chatuliem.... maar ja... wie oren heeft om te horen, doet dat meestal niet m.i.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:53
|
|
|
Zo had ik ooit eens een date in groningen. Afspraak gemaakt in een japans restaurant, was trouwens helemaal perfect!! Zij zou reserveren. Ik kwam als eerste, beweerde dat er een tafel geresveerd was... Niet op haar naam.. Ook niet op mijn naam..
Bleek naderhand dat ze nog belde als mevr. De B. Jawel... de naam van haar ex
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 15:45
|
|
|
3 jaar geleden: Joh, zit je nog bij die heks??? 2 jaar geleden: Gefeliciteerd dat je daar van af bent!!! 1 jaar geleden: Ben je dr nou alweer ingetrapt???
Het is ook nooooooooooooooooooooooit goed he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 15:39
Onderwerp: winter
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mary, als dat zo is dan scheld ik toch wel vaak op Hem hoor, wil je me een schuldgevoel aanpraten?
Thomas |
nee joh, dat zie jij heeeeeeelemaal verkeerd, dat moet je anders zien... je scheld niet op het weer, maar op de consequencies en neveneffecten van het weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:23
|
|
|
Ik mag toch hopen dat "echte" gemeentes, (jeweetwel, die in bakstenen gebouwen...) minder anoniem en vrijbijvend zijn dan dit samengeraapte zooitje dat vooral bijeen gebracht is door het verlangen een partner van het andere geslacht te vinden. Ondertussen ben ik hier 3 jaar lid en slechts de inbreng van een in wisselende samenstelling optredend stelletje mafketels houd mij hier. Mocht ik lid zijn van een gemeente met deze karakteristieke eigenschap, geloof ik nooit dat ik dat 3 jaar vol zou houden. Digitale malloten zijn te verdragen, want: te blokkeren dan wel te negeren, en zolang ze niet te irritant worden blijf ik mij graag verwonderen over de opstelling en de instelling... Best grappig hoor, cee-em
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 17:31
Onderwerp: de gesluierde vrouw
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een Arabische ambassadeur heeft zijn huwelijk afgeblazen toen bleek dat zijn gesluierde echtgenote veel gezichtshaar had en scheel was. Hij had haar slechts enkele malen ontmoet. De vrouw droeg toen telkens een nikab, een sluier die alleen de ogen onbedekt laat.
Nadat het huwelijkscontract was getekend, probeerde de ambassadeur de bruid te kussen. Toen deed hij de ontdekking, berichtte de krant Gulf News woensdag. De kersverse bruidegom stapte linea recta naar een islamitische rechtbank in de Verenigde Arabische Emiraten om het huwelijk te laten ontbinden. Hij verklaarde in het huwelijksbootje te zijn gelokt met foto's van de zus van de bruid.
De ambassadeur eiste dat zijn vrouw hem een half miljoen dirham (bijna 100.000 euro) terugbetaalt voor de kleding, juwelen en cadeaus die hij voor haar had gekocht. De rechter ontbond het huwelijk, maar verwierp de eis tot compensatie.
bron:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/433892/Lelijke-echtgenote-achter-sluier.html |
wel een oprechte christen dus... geen sex voor t huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 16:51
Onderwerp: de gesluierde vrouw
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een Arabische ambassadeur heeft zijn huwelijk afgeblazen toen bleek dat zijn gesluierde echtgenote veel gezichtshaar had en scheel was. Hij had haar slechts enkele malen ontmoet. De vrouw droeg toen telkens een nikab, een sluier die alleen de ogen onbedekt laat.
Nadat het huwelijkscontract was getekend, probeerde de ambassadeur de bruid te kussen. Toen deed hij de ontdekking, berichtte de krant Gulf News woensdag. De kersverse bruidegom stapte linea recta naar een islamitische rechtbank in de Verenigde Arabische Emiraten om het huwelijk te laten ontbinden. Hij verklaarde in het huwelijksbootje te zijn gelokt met foto's van de zus van de bruid.
De ambassadeur eiste dat zijn vrouw hem een half miljoen dirham (bijna 100.000 euro) terugbetaalt voor de kleding, juwelen en cadeaus die hij voor haar had gekocht. De rechter ontbond het huwelijk, maar verwierp de eis tot compensatie.
bron:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/433892/Lelijke-echtgenote-achter-sluier.html |
en ziet, het was Lea
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 16:42
Onderwerp: nieuw onderwerp
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ook deze kan je beter bij vanalles wat zetten... Dan blijft het een beetje overzichtelijk. |
ook de sneeuw hoort bij die eskimo's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 16:41
Onderwerp: winter
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik denk dit kan je beter bij van alles wat parkeren denk daar hoort het meer thuis |
dit weer hoort thuis op de noordpool bij een zooitje eskimo's die het gewend zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:30
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | sommige dingen mogen gezegd worden hoor. maar overal is het wel eens wat want vind u er van? |
ik stel voor om alle werkelozen die graag willen werken, een schop en kruiwagen te geven om heel zeeland los te steken van de rest van het land zodat het zachies de noordzee in kan drijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:28
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
|
|
|
HAAS141 schreef: | alweer sneeuw!!! |
ik word ook kotsmisselijk van die troep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:26
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | tot mijn grote spijt is het helaas wel zo heeft u gelijk broederlijke liefde is er soms niet maar ik weet ook dat dat gelukkig niet alleen bij de gereformeerden is is in alle kerken zo wel triest!!
maar uiteindelijk gaat het er over wat word er verkondigd in de gemeente?
de meningen zijn heel erg verdeeld over wat voor kerk is er goed?
maar echte broederlijke liefde is er in geen één gemeente of kerk hoor!!! |
als u nog 1x u tegen mij zegt, kom ik naar zeeland om je neus om te draaien en dat ik gelijk heb, is algemeen bekend, hoewel er nog weinigen dat actief belijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:08
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | zo kom een ieder er heel makkelijk vanaf !!
waarschuwingen naar mensen die het geloof verkeerd benutten is nooit verkeerd |
Nou kom ik ook uit de zeer behouden hoek... gereformeerde gemeente. Kun jij Pietervd, eens reageren op het volgende:
Hoe rijm jij de bijbelse evangelisatie-opdracht met het gedrag van de reformatorischen op zondag? Legio gereformeerden weigeren om passanten een goede dag te wensen, terwijl ze op maandag tm zaterdag dat wel vriendelijk doen. In veel kerken zijn vaste plaatsen, pas zeer kort voor tijd mogen niet-leden op onbezette plaatsen gaan zitten. Ik heb veel genante momenten meegemaakt waar bezoekers bijna bedreigd werden omdat ze in alle onschuld zomaar op een ander zn plekkie gingen zitten. Lekkere broederlijke liefde en t werkt ook heel erg evangeliserend...
Ik denk dat er belangrijker dingen zijn om aan te werken op zondag dan je druk te maken over iemand die op zondag zit te chatten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 08:15
Onderwerp: Aardbeving
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dit vind ik een beetje gevaarlijke stelling. Alsof er een verbinding is tussen eerst een ramp en er dan pas sprake kan zijn van opwekking tot geloof. Welke ramp hangt Nederland dan boven het hoofd om de kerken weer vol te krijgen? |
nog een keer balkenende als premier misschien wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 22:06
Onderwerp: Boodschappen
|
|
|
MARIO216 schreef: | Boodschappen gaan doen. Boodschappen uit schappen in de winkels laden. Vervolgens bij de kassa op de lopende band alles weer uitladen. Na de kassa gaat het weer in de kar geduldig op reis naar de auto. Daar inladen, thuis uitladen en op de plek brengen. Dan is dus hetzelfde zes keer door je handen gegaan.....
(en weer oppakken om het te nuttigen zeven keer ) |
wees blij dat het maar 1 x door je darmen gaat dan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 19:51
|
|