ChristianMatch

Forum

Berichten van ANITA324
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 31 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANITA324
Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:45
BerichtOnderwerp: Psychiatrische stoornis(sen) zonde of vloek?

MIENTJE168 schreef:
Beste mede CM leden

Lang heb ik geaarzeld en getwijfeld voordat ik de moed vond om dit bericht te posten. De reden daarvan is dat ik in het verleden erg ben gekwetst door sektarische mensen, die me vertelden dat ik vervloekt was Huilende smiley, smiley in tranen Dit heeft me erg gevormd, in negatieve zin, zoals te verwachten viel.

Nu zit ik dus met een moeilijke kwestie: ik heb last van psychische problemen, waaronder ADHD, Asperger (lichte vorm van autisme) en borderline trekjes.
Ook heb ik 15 jaar lang een levensbedreigende eetstoornis gehad, die ik (dank U wel, lieve God!) sinds een half jaar onder controle heb. Maar dat neemt niet weg dat al die andere stoornissen blijven bestaan (geloof me, ik heb talloze demoon-uitdrijfrituelen meegemaakt, maar het heeft me enkel maar meer emotionele schade toegebracht).

Zijn mijn stoornissen een straf van God, zoals me is gezegd in Pinkstergemeenten? Daar zeiden ze me dat er meerdere oorzaken waren:
1) Te weinig gebed
2) te weinig geloof
3) onbeleden zonden
4) vloek op het voorgeslacht

Deze dingen hebben me geestelijk bijna de afgrond in doen belanden. Ik worstel er nog dagelijks mee en heb een laag zelfbeeld. Dat had ik al voor mijn bekering 12½ jaar geleden, maar sinds mijn bekering voel ik me eigenlijk nog rotter dan daarvoor. Althans, in het contact met medegelovigen. Want niet-christenen laten me wel in mijn waarde.

Jammer hoe gemeente`s je bij vooroordelen kijk als je een beperking hebt wat chronisch is dat je ermee leeft en kan je daar verder ook niks aan doen.
Dit ben jij in hoe wie jij bent ook jij mag er zijn. Lachende smiley
Weet dat de Vader jou hart kent en hoe jou band met Hem is.
Weetje je moet nooit echt op mensen leunen maar leun meer op God.
Mensen kennen je beperking niet kunnen dan ook niet inleven.
Men zeggen gauw o dat komt van satan of het zijn demonen ofzo.
In de mediciwereld kun je daar medicijnen voor krijgen en verder mag je voor bidden om de Wapenrusting door Jezus Christus heen Hij jou mag beschermen.
Jij bent uniek in Gods ogen zuster. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 15:59
BerichtOnderwerp: Geestelijk Blind

Geestelijk Blind

http://www.antonbosch.org/

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling en voetnoten door M.V.

Waarom kunnen sommige mensen het niet snappen? Waarom kunnen zij de dingen niet zien die zo duidelijk zijn als de neus op hun gelaat? Omdat zij geestelijk blind zijn.

Alhoewel sommige mensen reeds lang christen kunnen zijn, zijn zij blind en kunnen zij de dingen niet zien die vanzelfsprekend en duidelijk zijn voor andere gelovigen rondom hen. Ik ben er zeker van dat u zulke mensen al eens tegengekomen bent en dat u zich heeft afgevraagd hoe iemand zo blind kon worden, en wat wij zouden moeten doen om deze ziekte van ons af te houden, opdat ze ons niet zou overmeesteren en ons in een verschrikkelijke duisternis zou brengen.

Het ergste aan geestelijke blindheid is dat de persoon die ze heeft, niet kan inzien dat hij of zij niet ziet! Mensen die fysisch blind zijn, zijn zich bewust van het feit dat zij blind zijn en dat alles rond hen heen donker is. Maar de geestelijk blinde denkt eigenlijk dat hij ziet, en denkt in feite dikwijls dat hij beter kan zien dan ieder ander. Is dit niet wat Jezus bedoelde toen Hij sprak over de man met de balk in zijn oog en die de splinter uit het oog van een ander wilde halen (Matth. 7:5). Jezus sprak ook de kerk in Laodicea toe: “maar u weet niet, dat juist u … blind … bent” (Openbaring 3:17).

Dikwijls behoren religieuze leiders tot degenen die geestelijk blind zijn. Dikwijls beschuldigde Jezus de Farizeeën ervan dat zij blinde geleiders van blinden waren (Matt. 15:14; 23:24; 23:26 enz.). Religieus zijn zal er dus niemand van weerhouden immuun te zijn voor deze kwaal. Het is zelfs mogelijk dat religieuze mensen vatbaarder zijn voor deze ziekte dan andere mensen, en hoe geestelijker wij denken te zijn, hoe waarschijnlijker het lijkt dat wij deze ziekte zullen oplopen.

In een recente gebedssamenkomst hoorde ik iemand lange, vrome gebeden opzeggen voor iemand anders opdat deze het licht zou zien. Dit zou een heel goed gebed geweest zijn ware het niet dat zijn gebed eigenlijk op hemzelf moest toegepast worden, en dat juist hij het was wiens ogen geopend
moesten worden en die zich zou moeten omkeren. (Maak u niet ongerust dat hij zich zal realiseren dat dit stuk over hem gaat, want geestelijke blindheid is zo destructief dat mensen die het hebben gewoon geen vermoeden hebben, zelfs al zou je het hen onder de neus smeren!). Jezus zei tot de Farizeeën dat het feit dat zij zeiden te zien, een bewijs was dat zij blind waren! (Johannes 9:40-41).

Trots

Er zijn enkele dingen die blindheid veroorzaken. De eerste is trots. Herinner u: “Alle wegen van de man zijn zuiver in zijn eigen ogen” (Spreuken 16:2). Nadat Saul het gebod van de Heer ongehoorzaam was, richtte hij een standbeeld op voor zichzelf, en met het geblaat van de vervloekte schapen
in de achtergrond, groette hij Samuël met de woorden: “Gezegend zijt gij de HEERE! Ik heb des HEEREN woord bevestigd” (1 Sam. 15:13). Zijn arrogantie had hem zo blind gemaakt dat hij werkelijk dacht dat het verkeerde goed was. Zelfs nadat Samuël aan Saul had uitgelegd hoe hij ongehoorzaam was geweest, toch snapte hij het nog steeds niet. Het verhaal van de eerste koning van
Israël is een droevige sage van een man die zo blind was door zijn arrogantie dat hij nooit iets verstond van wat de profeet tot hem zei. Zelfs toen David gezalfd was in zijn plaats en duidelijk Gods zegen wegdroeg, dacht Saul nog steeds dat hij de zalving kon grijpen door David te doden. Hoe droevig is dit.

Het antidotum voor blindheid die door trots komt, is klaarblijkelijk nederigheid. Neem elke berisping persoonlijk op en ontvang elke boodschap die u hoort als voor uzelf. Lees elk woord in de Bijbel als een persoonlijke boodschap voor u, in het bijzonder deze die aanmaning, waarschuwing en berisping bevatten. Vraag anderen eerlijk te zijn met u en te zeggen hoe zij u zien en wees nederig
genoeg om te luisteren naar hun advies. Vraag boven alles de Heer dagelijks uw ogen te openen opdat u écht mag zien. Als u anderen ziet struikelen in de duisternis, zie dan nooit op hen neer, maar sta toe dat dit een waarschuwing is voor u, en vlucht onmiddellijk naar de Heer en vraag Hem u te helpen zien en u te vrijwaren van duistere plekken.

Ik heb ondervonden dat het prediken in sommige kerken gemakkelijker gaat dan in andere. Een van de dingen die het makkelijker maken in sommige kerken is dat ongeacht hoe direct de boodschap gegeven wordt, iedereen daar weggaat in vreugde … omdat de boodschap voor iemand anders was die zij kennen. Uiteraard is het gemakkelijker wanneer niemand ontsteld wordt door uw prediking, maar dat is een totale verspilling van tijd want niemand heeft de boodschap gesnapt.

Gebrek aan waarheidszin

De tweede oorzaak van geestelijke blindheid is weigeren open te staan voor de waarheid. De menselijke geest bezit de wonderlijke capaciteit om te selecteren wat ze wenst te zien, horen en onthouden. Televisie en de toename van beelden met bloed, geweld, lijden en trauma’s maken de mensen ongevoelig zodat zij deze dingen niet eens meer opmerken. Wij kijken naar de verwoestingen van aardbevingen, tornado’s, branden en hongersnoden, maar we zijn blind voor het echte en persoonlijke lijden van hen die afgebeeld worden op het scherm.

Door gebrek aan waarheidszin, door graag te zien wat wij willen zien, ontwikkelen wij ook de droevige bekwaamheid om de splinters in andermans ogen te zien zonder de balk te zien in ons eigen oog. We zien de verslaving van anderen aan drugs maar we kunnen onze eigen verslaving niet zien aan shoppen, eten, televisie, enz. Maar het gaat veel verder. Wanneer we de Bijbelboodschap horen of lezen, zien we alle positieve dingen (beloften, zegeningen, enz.) toegepast op ons eigen, en hoe alle negatieve dingen (berisping, correctie, vermaning) op anderen toepasselijk zijn.

Dit soort van selectieve visie is erg gevaarlijk, want heel snel wordt dit permanent, zodat wij niet langer in staat zijn de realiteiten te zien, zelf als zouden wij dat willen. Denk aan de theoloog of geleerde die gewoon niet de simpelste concepten van de Bijbel kunnen begrijpen, omdat zij hun geesten en ogen hebben getraind om te zien wat zij willen zien. Zij zien de dingen niet zoals ze zijn, maar zoals zij willen dat ze zijn. Mij werd gezegd dat als een persoon een speciale bril draagt die alles op zijn kop zet, het voor de geest slechts enkele dagen duurt om het beeld weer om te keren zodat alles weer recht staat. De menselijke geest is krachtig en kan ervoor zorgen dat we na korte tijd het verkeerde als juist zien, en het zwarte als wit.

Er bestaan veel optische illusies maar ook geestelijke illusies. Hier in Californië zijn er een aantal “mysterieuze” plekken en huizen van waaruit het lijkt alsof het water bergop loopt. Voor het oog lijkt dat echt zo te zijn, totdat u er een waterpas bij haalt of uit het huis stapt en de dingen vanuit een duidelijker perspectief bekijkt. Het antidotum voor geestelijke illusies is daarom 1. blote eerlijkheid en 2. hetgeen we zien vergelijken met het absolute. Als u zich gewoon vergelijkt met anderen om u heen, kan u gemakkelijk overtuigd raken dat u correct loopt, maar wanneer u het schietlood van Gods Woord naast u plaatst, wordt het erg duidelijk dat de dingen niet zijn zoals ze lijken te zijn.

“Daarom raad Ik u aan … zalf uw ogen met ogenzalf, opdat u zult kunnen zien” (Openbaring 3:18).

Onder Gods oordeel geplaatst

Veel mensen zijn geestelijk blind, wegens hun trots of omdat zij ervoor kiezen enkel dat te zien wat zij willen zien. Maar de bangelijkste reden waarom mensen niet kunnen zien is … omdat zij onder Gods oordeel staan! Dat is zo - de reden waarom zij niet kunnen zien is een duidelijk teken van het ergste soort van oordeel dat een mens kan oplopen: een door God opgelegde blindheid.

Toen de discipelen aan Jezus vroegen waarom Hij in gelijkenissen (parabels) sprak, antwoordde Hij met een citaat uit Jesaja 6:9-10 (Matt. 13:14; Mark. 4:12; Luk. 8:10; Joh. 12:39). Dit moet wel een erg belangrijk citaat zijn, vermits het in elk van de Evangeliën verschijnt, en ook in enkele andere
boeken. Hier het citaat in Johannes :

“Hij heeft hun ogen verblind en hun hart verhard, opdat zij niet met de ogen zien en met het hart verstaan en zich bekeren en Ik hen zou genezen” (Joh. 12:40).

Voor het geval dat u dit moeilijk begrijpt, zal ik het even parafraseren: “God verblindde hen zozeer dat zij niet meer konden zien of verstaan”. Maar waarom doet God dit, en is dit fair? God verblind de Israël omdat zij continu Gods Woord hadden verworpen, zodanig dat de Heer het opgaf om Zich te openbaren aan hen, en dat bracht mee dat zij blind gemaakt werden. Geestelijke blindheid is
Gods oordeel over een opstandig en ongehoorzaam volk.

We weten allen dat God Israël heeft afgewezen en Zich tot de heidenen richtte (voor een tijd). Hij deed dat omdat Israël Hem afwees. Maar nu waarschuwt hij de heidenen (wij) dat zij voorzichtig moeten zijn, want indien God zo ernstig met Zijn eigen volk handelde, waar zullen wij dan eindigen, wij die van oorsprong geen recht op zijn beloften hadden (Romeinen 11:21-22)1. (Het citaat van Jesaja 6 verschijnt ook in Romeinen 11). De waarschuwing tot ons is dat als God Israël kon verblinden, hij dan zeker ook de heidenen kan en wil verblinden, indien zij Zijn Woord niet aannemen en gehoorzamen.

Dit is exact de reden waarom sommige mensen, zelfs christenen, de boodschap niet verstaan, ongeacht hoezeer u die boodschap uitlegt of hen tracht te overtuigen dat zij moeten veranderen. Zij werden verblind en staan onder Gods oordeel. Dat is een verschrikkelijke toestand om in te verblijven. Er zijn twee belangrijke vormen van Gods oordeel: 1. Zijn tuchtiging en 2. Zijn oordeel. Wij kunnen dit in werking zien in Israël, maar ook in het Nieuwe Testament. Zolang God iemand tuchtigt, is er hoop, want Hij tracht hen tot berouw en omkering te bewegen. Maar er is geen hoop wanneer Hij het opgeeft bij iemand en Hij niet langer kastijdt, en niet meer tot hun binnenste spreekt.

Er bestaat geen hoop meer voor zulke mensen, omdat God eens ophield met tot hen te spreken, en de Heilige Geest overtuigt en veroordeelt hen niet langer, zodat er geen weg meer is voor berouw en ommekeer. Zij kunnen geen berouw hebben want zij zien geen noodzaak voor berouw en verandering - zij zijn goed bezig in hun eigen ogen. Jezus sprak in raadsels en parabels, precies omdat Hij niet wilde dat de Farizeeën Hem zouden verstaan, en wanneer hij de verklaring ervan gaf, was dit enkel bestemd voor Zijn discipelen (Mattheüs 13:13-17).

Juist zoals de Farizeeën onder het oordeel van Jezus stonden, omdat zij alles veroordeelden wat Hij zei en deed, zo ook staan moderne Farizeeën onder Gods oordeel, omdat zij de gelovigen veroordelen die de Heer en Zijn Woord gehoorzaam zijn, en omdat zij denken dat zij degenen zijn die het “licht” hebben. Droevig is het, niets kan hun ogen nog openen. Zelfs Jezus’ sterven en opstaan uit de doden was niet genoeg om de Farizeeën hun ogen te openen, en niets wat u zegt of doet zal ooit de ogen openen van hen die God heeft verblind!

Hen trachten te overtuigen dat zij in duisternis zijn, is een verspilling van tijd, vermits zij zullen denken dat u helemaal gek bent. Bovendien, alles wat u doet om te trachten hun ogen te openen werkt tégen God en het zal niet lukken. Het enige wat wij kunnen doen voor zulke mensen is bidden dat God hen genade mocht schenken om hun ogen te openen. Alleen God kan het effect van deze verschrikkelijke vorm van oordeel omkeren.

Waarschuwing en maatregelen

Laat me waarschuwen om zorgvuldig te zijn met hoe u oordeelt. Het is gemakkelijk de splinter te zien in andermans oog, en met het oordeel dat wij oordelen zullen wij geoordeeld worden (Matt. 7:2-5). Tezelfdertijd komen wij allen mensen tegen die duidelijk dwalen in het duister, en die denken dat zij kunnen zien, terwijl dat duidelijk niet zo is. Dit moet een waarschuwing zijn voor ieder van ons zijn opdat wij niet in dit soort van duisternis en oordeel zouden komen. Er zijn enkele dingen die u kunt doen opdat u dit niet persoonlijk overkomt.

Ten eerste: we moeten gevoelig zijn voor de Heilige Geest. Want elke keer dat wij de overtuigende stem van de Heilige Geest weerstaan worden wij een beetje minder gevoelig voor Hem en een beetje meer blind. De Geest vertrok van Samson niet de eerste keer dat hij speelde met de zonde, maar gradueel werd hij minder gevoelig voor het verschil tussen goed en kwaad, en een beetje meer arrogant en zelfvoldaan, tot hij niet langer de verleidingen en strikken kon zien zoals ze waren.

1 Rom. 11:21-22: “Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart. Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden”.

Ten tweede: wij moeten gehoorzaam zijn aan elke aansporing van het Woord en de Geest. Ongehoorzaamheid leidt tot een verharding van onze harten en tot een afnemende bekwaamheid om geestelijke zaken te zien zoals ze werkelijk zijn. Misschien hebt u die Tv-programma’s gezien over mensen wier huizen erg smerig zijn en hebt u zich afgevraagd hoe dat ooit kon gebeuren. Die mensen hun huizen werden een smerige boel omdat zij telkens een oog toeknepen voor de kleine vervuilingen. Uiteindelijk leren ze dat niet meer te zien en ook niet de grote vervuilingen die zich opstapelen rondom hen. Op dezelfde wijze leren mensen hun oog toe te knijpen voor de kleine zonden in hun levens en wanneer deze zich opstapelen en grotere zonden worden, zijn zij het gewoon om geen vuiligheid meer te zien in hun levens. Dit is soms een traag proces maar het resultaat ervan is rampzalig.

Ten derde: wij moeten gewillig zijn om te luisteren naar correctie en kritiek. Doe niet alsof kritiek niet op u van toepassing is, maar breng het voor de Heer en vraag Hem of er waarheid in zit, en bekeer u onmiddellijk daarvan. Wanneer wij de kleine waarschuwingssignalen negeren, wordt het gemakkelijker ook de grotere te negeren. Als wij een gewoonte cultiveren van schouderophalen voor elke correctie, zullen we ons spoedig onbekwaam vinden te luisteren naar de boodschappen die de Heer stuurt via onze broeders en zusters. Behandel elke kritiek als een potentiële waarschuwing van de Heer, en zie die enkel voorbij nadat u hebt gebeden en absoluut zeker geworden bent dat er geen waarheid in zit. Anders ontwikkelen we een reflex om alle kritiek af te wijzen zonder er naar geluisterd te hebben, of automatisch de boodschapper aan te vallen als de boodschap ons niet bevalt.

Tenslotte: bid voortdurend dat de Heer uw ogen mocht openen, opdat u ook die dingen mocht zien die u niet wenst te zien

“En Jezus stond stil, riep hen en zei: Wat wilt u dat Ik voor u doen zal? Zij zeiden tegen Hem: Heere, dat onze ogen geopend worden. En Jezus, Die innerlijk met barmhartigheid bewogen was, raakte hun ogen aan; en meteen konden hun ogen zien, en zij volgden Hem” (Mattheüs 20:32-34).
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 14:13
BerichtOnderwerp: Mag ik oordelen?

HAICO485 schreef:
wat een nutteloze lap tekst. met je verstand kun je eeuwig blijven lezen, en kom je geen stap verder. God laat Zich alleen door Liefde vinden.

je moet wedergeboren worden. en de HG ontvangen.

dan zul je daarna mensen veel minder kritisch beoordelen.

Arme Haico ik proef bij jou geen wijsheid.
Weetje Haico we zitten allemaal in de Leerschool en moeten we wel leren.
Zoals het liedje ook al luidt: Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag.

Zoals we leven hier op aarde moet je ook werken je komt niet gauw aan een baan dan als je papieren op zak hebt. Begin van je jonge jaren ga je dus naar de bassischool en vervolgens naar de middelbaar onderwijs en hebben we mooie cijfers en de keuze voor welke richting we maken hogerop van onderwijs.
Dan komen uiteindelijk met een mooi papiertje thuis onze werk en inzet van een mooie Diploma. De ene is misschien laag iq de ander hoog van iq allemaal mensen die keuze`s in hun leven maken. Ieder mens is uniek in Gods ogen. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 13:35
BerichtOnderwerp: Zullen alle mensen uiteindelijk gered worden? Of: is ...

HAICO485 schreef:
weer een hele nutteloze lap tekst.

je moet wedergeboren zijn. dan ga je niet meer verloren

zo zegt God het in een profetie.

Haico ik zou eens zeggen begin es eens te lezen zal je wel goed doen. Knipoog smiley
Op mijn 12e jaar heb ik mijn hartje aan Jezus Christus gegeven en nog steeds wandel ik met mijn hemelse Vader dus ik begrijp niet jou zegswijze dat ik mij wederom moet geboren worden. Smiley die vol vragen zit
Want nadat ik mijn hartje aan Jezus Christus heb gegeven is al dat ik wederom geboren ben geworden. Lachende smiley
Verder heb ik 4 mei 2005 dat op bevestigt met mijn doop in de Jordaan dit was voor mij een grootste wens en die is uitgekomen.
Ik zou zeggen kijk uit met je uitspraken als je de persoon in kwestie niet kent.

Shalom,

Anita

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 29 september 2010, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 11:02
BerichtOnderwerp: Zullen alle mensen uiteindelijk gered worden? Of: is ...

Zullen alle mensen uiteindelijk gered worden?
Of: is “Alverzoening” bijbels gegrond?

Excerpt uit The Bible Has the Answer, Henry Morris en Martin Clark
ChristianAnswers.net

Haast iedereen heeft de vage hoop of een vertrouwen dat alle dingen uiteindelijk wel goed zullen komen en dat hij/zij vroeg of laat in de hemel (of ‘ergens’ goed terecht) zal komen. Er zijn maar weinig begrafenisdiensten waarbij de christelijke bedienaar durft te suggereren dat de overledene in de andere richting kan vertrokken zijn!

Niettemin moeten mensen er zich van bewust worden dat de Heer Jezus Christus duidelijk waarschuwde dat het gemakkelijk is om in de hel te eindigen, de eeuwige straf!

“Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door deze ingaan; want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die deze vinden” (Mattheüs 7:13-14).

Deze zelfde Heer Jezus, die zo dikwijls en fervent over Gods liefde sprak, en die Zelf volmaakt Gods liefde manifesteerde, was tegelijk Degene die meer over de hel sprak dat iemand anders in de Bijbel. Zo waarschuwde Hij bijvoorbeeld dat de tijd zou komen dat Hij tot vele mensen zou moeten zeggen:

“Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, dat de duivel en zijn engelen bereid is” (Mattheüs 25:41).

Doorheen de hele Schrift komt men de leer van een “overblijfsel” tegen. In elk tijdperk was er slechts een klein aantal mensen die door God goedgekeurd of erkend werden. In de dagen vóór de wereldomvattende Zondvloed was Noach een “prediker van gerechtigheid”, vele jaren lang, maar hij won geen bekeerlingen behalve zijn familie. De Bijbel zegt:

“… in de dagen van Noach, toen de ark toebereid werd; waarin weinige (dat is acht) zielen behouden werden door het water” (1 Petrus 3:20).

Van de anderen schrijft Petrus verder:

“En de oude wereld niet heeft gespaard … toen Hij de zondvloed over de wereld der goddelozen heeft gebracht” (2 Petrus 2:5).

En Jezus Christus zei:

“Zij aten, zij dronken, zij namen ten huwelijk, zij werden ten huwelijk gegeven
, tot de dag, op welke Noach in de ark ging, en de zondvloed kwam, en verdierf ze allen(Lukas 17:27)

De dagen van de patriarchen geleken op die van Noach:

“Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende, maar hebben die van verre gezien, en geloofd, en omhelsd, en hebben beleden, dat zij gasten en vreemdelingen op de aarde waren” (Hebreeën 11:13).

Onder de vele naties werden de Joden geroepen en toebereid om Gods volk te zijn. Tot hen zei God:

“Want gij zijt de HEERE, uw God een heilig volk; u heeft de HEERE, uw God, verkoren, dat gij Hem tot een volk ten eigendom zoudt zijn uit alle volken, die op de aardbodem zijn. De HEERE heeft geen lust tot u gehad, noch u verkoren, om uw veelheid boven alle andere volken; want gij waart het kleinste van alle volken” (Deuteronomium 7:6-7).

Maar zelfs onder de Joden waren er maar weinigen die werkelijk om God gaven:

“Alsdan spreken, die de HEERE vrezen, een ieder tot zijn naaste: De HEERE merkt er toch op en hoort, en er is een gedenkboek voor Zijn aangezicht geschreven, voor hen, die de HEERE vrezen, en voor hen, die aan Zijn Naam gedenken” (Maleachi 3:16)1

Deze toestand werd niet noemenswaardig veranderd door de komst van Christus. Voor zover het de Joden betrof, geloofden sommigen in Hem als de Messias en Redder, maar de natie als geheel wees Hem af. Het Joodse “overblijfsel” werd daarna erkend voor hun aanneming van Jezus als hun langverwachte Redder. Paulus zei:

“God heeft Zijn volk niet verstoten, dat Hij te voren gekend heeft … Alzo is er dan ook in deze tegenwoordige tijd een overblijfsel geworden, naar de verkiezing der genade” (Rom. 11:2, 5).

Te beginnen met Jeruzalem werd het Evangelie van Christus door Hem verkondigd om gepredikt te worden tot alle naties. Maar er was nooit een belofte dat allen die het goede nieuws hoorden ook zouden geloven en zich tot Christus zouden keren. Integendeel, Paulus waarschuwde in zijn laatste brief:

“allen die godvruchtig willen leven in Christus Jezus, zullen vervolgd worden” (2 Tim. 3:12).

De precieze betekenis van het woord “Kerk” (Grieks: ekklesia, betekent: “zij die uitgeroepen zijn”) geeft aan dat de ware christelijke Kerk altijd zou bestaan uit een relatief kleine groep gelovigen die uitgeroepen werden uit de massa’s van de mensheid, om “afgescheiden voor God” te zijn. Met de nadruk hierop beloofde de Heer Jezus:

“Vreest niet, gij klein kuddeke, want het is uws Vaders welbehagen, u het Koninkrijk te geven” (Lukas 12:32).

Daarom, als christelijke predikers en evangelisten verkondigen dat de meeste mensen verloren zijn en wanneer zij waarschuwen om “de komende wraak te ontvluchten”, dan is dat niet omdat zij liefdeloos en zelfrechtvaardig zijn, maar omdat zij niet waarlijk christelijk kunnen zijn en anders handelen. Zij geloven eenvoudig de woorden van Christus en trachten zijn bevel te gehoorzamen.

Inderdaad, eens stelde iemand Jezus een directe vraag:

“Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? (Lukas 13:23).

En Jezus antwoordde daarop:

“Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen” (Lukas 13:24).

Nu is het merkwaardige aan dit alles dat, alhoewel de meeste mensen zullen sterven zonder ooit gered te worden, elk persoon kàn gered worden door eenvoudig te geloven in Christus als zijn Heer en Redder! De “enge poort” die tot eeuwig leven leidt is Jezus Christus Zelf! Hij zei:

“Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij” (Johannes 14:6).

Hij zei ook:

“Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet” Openbaring 22:17).

Maar tot de grote aantallen mensen, die sterven zullen in hun zonden, zegt Hij:

1 Kanttekeningen SV: 55) Alsdan: Te weten, als zij zulke woorden der goddelozen horen. 56) spreken, Te weten, de navolgende woorden, tot onderlinge vertroosting. 57) merkt er toch op en hoort, Te weten, op de redenen der godslasteraars, die God niet ongestraft zal laten, hetzij hier of hiernamaals. 58) daar is een gedenkboek, Dat is, de Heere vergeet die niet, die Hem vrezen. Zie Deut. 32:34; Ps. 139:16; Openb. 20:12. 59) voor Zijn aangezicht geschreven, Dit is menselijkerwijze van God gesproken. 60) die aan Zijn Naam gedenken. De zin is: Die den Heere steeds voor ogen hebben, Hem achten.

“En toch wilt u niet tot Mij komen opdat u het leven hebt” (Johannes 5:40).

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 29 september 2010, 11:10
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 10:23
BerichtOnderwerp: Mag ik oordelen?

Mag ik oordelen?

Is It Right to Judge? Franklin C. Huling, MA - Fundamental Evangelistic Association

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling 1977, tenzij anders vermeld. Vertaling en voetnoten door M.V.

Mag ik oordelen?

Deze vraag is er een die vele christenen in verlegenheid brengt. Een zorgvuldige en opengeestige studie van de Bijbel maakt het duidelijk dat over bepaalde vitale zaken het niet alleen juist is maar ook een positieve plicht is om te oordelen. Velen weten niet dat de Schrift ons beveelt te oordelen. De Heer Jezus Christus beval: "oordeelt een rechtvaardig oordeel" (Joh 7:24). Hij zei tot een man: "Gij hebt recht geoordeeld" (Luk 7:43). Aan anderen vroeg onze Heer: "En waarom oordeelt gij ook van uzelf niet, wat recht is?" (Luk 12:57).

De apostel Paulus schreef: "Als tot verstandigen spreek ik; oordeelt [krinate] gij, hetgeen ik zeg" (1Kor 10:15). En opnieuw: "Doch de geestelijke [mens] onderscheidt [anakrinei] wel alle dingen, maar hij zelf wordt door niemand onderscheiden [anakrinetai]" (1Kor 2:15)1. Het is onze positieve plicht om te oordelen.

Valse leraars en valse leer

"Maar wacht [u] van de valse profeten!" (Matt 7:15) is de waarschuwing en het bevel van onze Heer. Maar hoe kunnen wij ons voor hen "wachten" en hoe kunnen wij weten dat zij "valse profeten" zijn als wij niet oordelen? En wat is de van God gegeven maatstaf waarmee wij moeten oordelen? "Tot de wet en tot de getuigenis! zo zij niet spreken naar dit woord, het zal zijn, dat zij geen dageraad zullen hebben" (Jes 8:20). "Aan hun vruchten zult gij hen kennen" (Matt 7:16) zei Christus. En voor het beoordelen van de "vruchten" moeten wij oordelen door Gods Woord, niet op grond van menselijke redenatie. Vele dingen lijken goed onder menselijke beoordeling maar ze zijn vals in het licht van Gods Woord.

De apostel Paulus berispte gelovigen: "En ik bid u, broeders, neemt acht op hen, die tweedracht en ergernissen aanrichten tegen de leer, die gij [van ons] geleerd hebt; en wijkt af van hen. Want dezulken dienen onze Heere Jezus Christus niet, maar hun buik; en verleiden door schoonspreken en prijzen de harten der eenvoudigen" (Rom 16:17-18). Dit apostolisch bevel kan niet gehoorzaamd worden wanneer het niet juist is te oordelen. God wenst dat wij Zijn Woord kennen en dat wij daaraan alle leraars en hun leringen toetsen en beoordelen. Noteer ook dat het de valse leraars zijn die "tweedracht" aanrichten, en niet zij die protesteren tegen hun valse leringen. En deze bedriegers dienen Christus niet als zij profeteren "maar "hun buik", of met andere woorden: zij leven er goed van. Paulus zegt: "neemt acht op hen" (teken hen) en "wijkt af van hen" (mijd hen).

"Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan wat onrein is, en Ik zal u aannemen" (2Kor 6:17; lees de verzen 14-18). En "Heb ook een afkeer van dezen" (2Tim 3:5). "En wij bevelen u, broeders, in de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat gij u onttrekt van een iedere broeder, die ongeregeld wandelt, en niet naar de inzetting, die hij van ons ontvangen heeft" (2Thess 3:6). "En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer" (Ef 5:11). "Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan" (Rom 12:9). "Beproeft alle dingen; behoudt het goede" (1Thess 5:21). Het zou onmogelijk zijn deze dringende verzoeken in Gods Woord te gehoorzamen indien wij niet het recht hadden om te oordelen! En onthou: niets is "goed" in Gods ogen wat niet waar is in Zijn Woord.

De apostel Johannes schreef: "Geliefden, gelooft niet iedere geest, maar beproeft [= test, beoordeel] de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld" (1Joh 4:1). En opnieuw schreef hij: "Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. … Indien iemand tot u komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Wees gegroet. Want die tot hem zegt: Wees gegroet, die heeft gemeenschap aan zijn boze werken" (2Joh 7, 10-11). Deze Schriftplaats beveelt ons predikers te beoordelen of zij al dan niet de ware leer brengen over Christus.

Wanneer een kind van God bijdraagt aan een kerkelijk budget dat ondersteuning biedt aan modernistische (liberaal, geest van compromis) missionarissen of leraren, dan staat hij op grond van deze schriftplaats schuldig voor God, de schuld van hen te "ontvangen" en te zeggen: "wees gegroet", op de meest effectieve manier. Daardoor komt hij met hen in de "gemeenschap aan hun boze werken", namelijk het verbreiden van zielen-verdoemend vergif! Hoe verschrikkelijk maar waar! Wek u op, kinderen van God. Als u schuldig bent, vraag God u te vergeven en te helpen om nooit meer schuldig te zijn aan het bloed van zielen voor wie Christus stierf. Indien wij bereid zijn voor Christus te lijden, dan willen we gaarne de waarheid zien van Gods Woord over deze ontzettend belangrijke kwestie. "Indien wij verdragen, wij zullen ook met [Hem] heersen" (2Tim 2:12).

Misbegrepen en fout gebruik van de Schrift

Een van de best gekende, meest misbegrepen en verkeerd toegepaste Schriftplaatsen is Mattheüs 7:1: "Oordeelt niet". Laat ons deze passage eens onderzoeken:

"Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. 2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke maat gij meet, zal u wedergemeten worden. 3 En wat ziet gij de splinter, die in het oog van uw broeder is, maar de balk, die in uw oog is, merkt gij niet? 4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik de splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog? 5 Gij geveinsde! werp eerst de balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om de splinter uit het oog van uw broeder uit te doen" (Matt 7:1-5).

Lees deze tekst nog eens zorgvuldig door. Merk op dat deze woorden gericht zijn aan een hypocriet, niet aan hen die oprecht willen onderscheiden of een leraar of leer, waar is of vals volgens Gods Woord. En in plaats van een verbod tegen eerlijk oordelen is dit een ernstige waarschuwing tegen hypocriet oordelen. In feite beveelt het laatste deel van deze schriftplaats juist een oprecht oordeel aan: "dan zult gij bezien, om de splinter uit het oog van uw broeder uit te doen". Als wij een vers apart nemen, of een gedeelte daarvan, dan kunnen wij Gods Woord het tegenovergestelde doen zeggen van wat het in werkelijkheid leert. En zij die dit doen kunnen niet ontsnappen aan Gods oordeel over degenen die Zijn Woord verdraaien (2Petr 3:16). Laat dit voor ons een waarschuwing zijn om nooit nog een Schriftplaats uit zijn context te halen!

Velen die uit de context vroom citeren "oordeel niet" om dat wat Schriftuurlijk vals is te verdedigen, zien hun eigen tegenstrijdigheid niet, en ook niet dat zij daardoor anderen oordelen die Gods Woord wensen te gehoorzamen over het oordelen van wat vals is. Het is tragisch te zien hoeveel onbijbelse leringen werden toegelaten via het misbruik van deze Schriftplaats. De reden waarom de belijdende kerk van Christus vandaag zo ondermijnd is en verlamd door het satanisch modernisme is omdat christenen de geboden van Gods Woord niet gehoorzaamd hebben om te oordelen, weg te doen en zich af te scheiden van valse leraars en leringen, toen deze voor het eerst opdoken in hun midden. Uw fysische gezondheid wordt behouden door u af te schermen tegen ziektekiemen - uw geestelijke gezondheid wordt behouden door u af te scheiden van de kiemen van valse leringen. Het grootste gevaar in onze tijd is niet te veel oordelen, maar het te weinig oordelen van geestelijke valsheid.

God wil dat Zijn kinderen zijn zoals de nobele Bereeërs "die het woord ontvingen met alle toegenegenheid, onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren" (Hand 17:11).

Ook Romeinen 2:1-3 is gericht aan de religieuze hypocrieten die zelf de dingen deden die ze bij anderen veroordeelden. Jakobus 4:11-12 behandelt het kwaadspreken over broeders, niet het beoordelen of leraars en leringen al dan niet met Gods Woord in overeenstemming zijn. De Bijbel spreekt zichzelf nooit tegen. Om een deel van de Schrift te begrijpen moeten we het bekijken in het licht van de hele Schrift. "Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen [= geïsoleerde] uitlegging" (2Petr 1:20). "Geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende2" (1Kor 2:13).

De gelijkenis van det onkruid en de tarwe in Matt 13:24-30, 36-43 wordt dikwijls verkeerd begrepen. Eerst en vooral spreekt de Heer over de wereld, niet Zijn Kerk: "de akker is de wereld" (13:38). Hij zegt verder "het goede zaad zijn de kinderen van het Koninkrijk; en het onkruid zijn de kinderen van de boze" (13:38). Zij zijn de twee groepen in de wereld; kinderen van God - zij die Christus ontvangen hebben (Joh 1:12), en de kinderen van de boze - zij die Christus afwijzen (Joh 8:44). Wanneer echter iemand van de "kinderen van de boze" in de kerk van Christus komt, zoals zij altijd gedaan hebben, dan is er een besliste procedure in Gods Woord voor Gods kinderen: het is hun plicht om hen te zeggen dat zij "geen deel noch lot" hebben in Christus (zie Hand 8:21-23 en de context).

Indien de kinderen van de duivel niet vrijwillig vertrekken, zoals dit meestal het geval is, worden Gods kinderen geboden de ongelovigen als oud zuurdeeg weg te ruimen: "Zuivert3 dan de oude zuurdesem uit" (1Kor 5:7). Maar Gods volk is Zijn Woord hierover niet gehoorzaam geweest, en zodoende hebben ongelovigen (en ongehoorzame broeders - 2Thess 3:6, 14-15!) de teugels in handen, zoals dit nu het geval is in de meeste denominaties. Daarom, zij die eerlijk willen staan tegenover Christus en Zijn Woord, worden opgeroepen: "gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere" (2Kor 6:17), ongeacht wat de consequenties daarvan zijn.

Andere dingen die geoordeeld moeten worden

Het onzedelijk gedrag van praktiserende christenen moet geoordeeld worden. 1Kor 5 brengt een spijtig verhaal dat besluit met het volgende apostolische bevel: "Maar die buiten zijn oordeelt God. En doet gij deze boze uit u weg" (1Kor 5:13).

Disputen onder christenen over "de zaken, die dit leven aangaan" (1Kor 6:3) zouden beoordeeld moeten worden door een tribunaal van christenvrienden, in plaats van naar ongelovigen te gaan in burgerlijke rechtbanken. Het hele zesde hoofdstuk van 1 Korinthiërs maakt hierover Gods plan duidelijk voor Zijn volk. En enkele verrassende waarheden worden hier geopenbaard: 1. "Weet gij niet, dat de heiligen de wereld oordelen zullen?" en 2. "Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen?" Geliefden, staan wij God wel toe om ons voor die hoge plaats voor te bereiden?

Wij moeten onszelf oordelen. "Onderzoekt uzelf, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelf" (2Kor 13:5). "Want indien wij onszelf oordeelden, zo zouden wij niet geoordeeld worden. Maar als wij geoordeeld worden, zo worden wij van de Heere getuchtigd, opdat wij met de wereld niet zouden veroordeeld worden" (1Kor 11:31-32). Wat een verandering en wat een zegen zou het zijn indien wij onze eigen fouten even onbarmhartig zouden oordelen als die van anderen - en indien we de fouten bij anderen even onbarmhartig zouden oordelen als die van ons! En christenen zouden zichzelf veel tuchtiging van de Heer besparen indien zij hun ongehoorzaamheid zouden oordelen en bekennen zouden tegenover God. En, O, hoeveel oneer en onvruchtbaarheid zou onze gezegende Heer worden bespaard!

Beperkingen bij menselijk oordeel

Niet oordelen over dingen waarover de Bijbel niet direct spreekt. God verbiedt ons onze broeders te oordelen over het eten van bepaalde soorten voedsel, het houden van bepaalde dagen, enz. Schriftplaatsen als Rom 14, 1Kor 10:23-33 en Kol 2:16-17 handelen over dit onderwerp.

Geen beweegredenen oordelen. Zie 1Kor 4:1-5. Enkel God kan in de harten kijken en Hij alleen kent de motieven die achter handelingen staan.

Niet oordelen over wie gered is of niet. "De Heere kent degenen, die de Zijnen zijn" (2Tim 2:19). Wij kunnen niet in iemands hart kijken en zeggen dat iemand al dan niet de Heer Jezus heeft aangenomen als zijn persoonlijke Redder, indien zij beweren dat zij dat gedaan hebben. Maar we kunnen beter collectief onszelf toetsen aan 2Kor 5:17: "Zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden". Als deze verandering niet heeft plaatsgehad, dan is onze belijdenis ijdel.

Twee elementen in "oordeel"

Het nieuwtestamentische Griekse woord dat het meest wordt vertaald met "oordeel" is "krinoo". Van de ene kant betekent dit: onderscheiden, (be)oordelen, onderzoeken, in vraag stellen. Dat is wat God vraagt Zijn kinderen te doen, om uit te maken of de leer van predikers en leraars al dan niet overeenkomt met Gods Woord. De apostel Paulus schrijft: "En dit bid ik [God], dat uw liefde nog meer en meer overvloedig worde in erkentenis en alle gevoelen [Gr. aisthèsei: waarneming; KJV: judgment]; Opdat gij beproeft de dingen, die [daarvan] verschillen, opdat gij oprecht zijt, en zonder aanstoot te geven, tot de dag van Christus" (Fil 1:9-10). Een fout idee over liefde en een gebrek aan kennis en oordeelsvermogen maakt dat Gods volk vaak akkoord gaat met dingen die alles behalve goed zijn in Gods ogen. De brief aan de Hebreeën zegt ons dat volwassen gelovigen, de "volmaakten4", degenen zijn "die door de gewenning de zinnen geoefend hebben, tot onderscheiding beide van het goede en van het kwade" (zie Hebr 5:11-14).

Van de andere kant betekent het Griekse woord "krinoo" ook "veroordelen" tot een vonnis en straf. Dit is niet voor de mens maar het voorrecht van God, want Hij zegt: "Mij [komt] de wraak [toe]; Ik zal het vergelden" (Rom 12:19).

Hoed u voor een foute attitude

Christenen moeten zich hoeden tegen de neiging van het vlees om een kritische en bedillerige houding aan te nemen tegen hen die onze meningen niet delen overe andere materies dan de Bijbelse leer en moreel gedrag. Eerder dan onze broeders in Christus "af te kammen" op fouten, is het ons voorrecht en onze plicht om alles te doen wat we kunnen om elkaars geestelijke opbouw te stimuleren. Wij horen lief te hebben, voor elkaar te bidden en daarbij toe te zien dat wij niet zelf verzocht worden (Gal 6:1).

Een slotwoord

Beste lezer, indien u gered bent, laat ons dan het volgende niet vergeten: "Want wij allen moeten geopenbaard worden voor de rechterstoel van Christus, opdat een ieder wegdrage, hetgeen door het lichaam [geschiedt], naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad" (2Kor 5:10). Het zal goed gaan met hen die Gods Woord bestuderen en wandelen in het licht daarvan, en die leven voor Christus en de redding van zielen. Het zal slecht gaan voor degenen die Christus hebben aangenomen maar die leven voor de dingen van deze wereld. Indien u louter een belijder bent van Christus, of helemaal niets belijdt, mag ik er u dan liefdevol aan herinneren dat het de tijd is "dat het oordeel begint van het huis Gods; en indien het eerst van ons [begint], welk zal het einde zijn van hen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?" (1Petr 4:17).

Stel het geen ogenblik meer uit om God, ter wille van Christus, uw zonden te vergeven. Geef uw hart en wil over aan de liefhebbende Redder die voor u stierf en weer opstond. Maak Hem de Heer van uw leven. Gelukkig en gezegend zult u zijn, nu en voor eeuwig.

- door Franklin C. Buling, MA

"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".
HORATIUS BONAR (1808-1889
)

http://www.fundamentalbiblechurch.org/Tracts/fbcjudge.htm

Eindnoten

1. Het Griekse grondwoord is overal krinoo: onderscheiden, (be)(ver)oordelen. De KJV en NBG geven "oordelen".
2. Gr. sugkrinoo: verbinden, vergelijken, verklaren, beoordelen. KJV: comparing. NBG: vergelijken.
3. Gr. ekkathairoo: wegruimen.
4. Gr. teleión: voltooiden; KJV: full age; Hebr 5:14.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 10:05
BerichtOnderwerp: Wat met de Liefde ?

Wat met de Liefde?

David W. Cloud

Wanneer bijbelgelovige christenen het Woord van God gebruiken om leiders, kerken, denominaties en bewegingen daaraan te toetsen, beschuldigen oecumenisten hen onwillekeurig van liefdeloosheid.
Een vrouw schreef me recent en zei:

“U predikt separatisme. Wat dan met de eenheid? U predikt over ketterij. WAT MET DE LIEFDE? … Van wat ik zag op uw website beschouwt u uw zienswijzen als gelijk aan de Bijbel zelf. Wat u “ijver voor de Bijbel” noemt, dat noem ik arrogantie en trots. Als u de Bijbel zo goed zou kennen als wat u beweert, dan geloof ik dat u hem zou geleefd hebben. De verlorenen zullen nooit bereikt worden met zulke haat” (Brief van een lezeres).

Deze vrouw was geschokt over onze prediking, maar in plaats van onze zogenaamde dwaling netjes aan te tonen vanuit de Bijbel, beschuldigt zij ons met een gebrek aan liefde, en dit niettegenstaande haar eigen hooghartige en ongelooflijk oordelende houding jegens mij! Voor deze gehersenspoelde
generatie zijn de negatieve aspecten van bijbels Christendom liefdeloosheid. De dingen zorgvuldig aan de Bijbel toetsen is liefdeloos. Tegen valse evangelies waarschuwen is liefdeloos. Valse leraren tekenen en mijden is enggeestig en liefdeloos. Het prediken van hoge en heilige standaarden van christelijk leven is liefdeloos legalisme1. Het tuchtigen van kettersen is liefdeloos.

Enkele jaren geleden verwierp de bekende evangelist Jack Van Impe het bijbelse separatisme en wendde hij zich tot de oecumenische filosofie. Hij zei: “Laat ons onze etiketten vergeten en samenkomen in liefde, en de paus heeft daartoe opgeroepen. Ik had 400 verzen over liefde. Totdat ik sterf
zal ik niets anders verkondigen dan liefde voor al mijn broeders en zusters in Christus, mijn katholieke broeders en zusters, protestantse broeders en zusters, christelijke gereformeerden, Lutheranen, het maakt me niet uit wat voor etiket u draagt. Hiermee zullen alle mensen weten dat gij mijn discipelen
zijt en liefde hebt voor elkander”.

Dit vertegenwoordigt de populaire zienswijze op liefde, maar ze is vals en gevaarlijk.

OECUMENISTEN ZIJN VERWARD OVER DE DEFINITIE VAN LIEFDE

Liefde is cruciaal. De Bijbel zegt dat zonder liefde “ik een klinkend metaal, of luidende schel”2 ben geworden. De Bijbel zegt ons dat God liefde is, en zij die God kennen Zijn liefde weerkaatsen. Wat is liefde nu? De oecumenische wereld is verward over de definitie van liefde. Wij moeten dat vanuit de bijbel definiëren. “Liefde”, naar menselijk denken, is een warm gevoel of een romantische, sensuele gedachte. Voor deze oecumenische generatie is liefde breeddenkendheid en de niet oordelende aanvaarding van iedereen die beweert de Heer Jezus Christus te kennen. Dit is echter niet wat de Bijbel leert over liefde. Beschouw de volgende verzen van de Heilige Schrift:

“Jezus antwoordde en zeide tot hem: ZO IEMAND MIJ LIEFHEEFT, DIE ZAL MIJN
WOORD BEWAREN; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken” (Joh 14:23).

“En dit bid ik, DAT UW LIEFDE NOG STEEDS OVERVLOEDIGER WORDT IN KENNIS
EN ALLE FIJNGEVOELIGHEID, om te kunnen onderscheiden wat wezenlijk is, opdat u oprecht bent en zonder aanstoot te geven tot de dag van Christus” (Fil 1:9-10; HSV).

1 Legalisme: wetticisme.
2 1 Kor. 13:1.
3 Gr. epignósei: volle kennis.

“WANT DIT IS DE LIEFDE GODS, DAT WIJ ZIJN GEBODEN BEWAREN; en Zijn geboden zijn niet zwaar” (1 Joh 5:3).

“En wij vertrouwen van u in de Heere, dat gij, hetgeen wij u bevelen, ook doet, en doen zult. Doch de Heere richte uw harten tot de liefde van God, en tot de lijdzaamheid van Christus. En wij bevelen u, broeders, in de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat gij u onttrekt van een iedere broeder, die ongeregeld wandelt, en niet naar de inzetting, die hij van ons ontvangen heeft” (2 Thess 3:4-6).

Bijbelse liefde is gehoorzaamheid aan God en Zijn Woord. In deze laatste passage zien we dat de liefde van God ingezet staat tussen twee verzen die de gehoorzaamheid benadrukken aan Gods geboden, inbegrepen afscheiding van ongehoorzame broeders!

Liefde is niet louter een gevoel of zalige romantiek. Voor een vrouw betekent het liefhebben van haar man, aan hem onderworpen te zijn en hem te dienen overeenkomstig wat de Bijbel leert. Voor een man betekent het liefhebben van zijn vrouw, evenzo haar te behandelen zoals de Bijbel oplegt. Liefde is onderworpenheid aan Gods Woord.

Bijbelse liefde is niet een emotie. Het is niet breeddenkendheid. Het is niet afwijzen van beoordeling. Het is niet het afwijzen van kritiek. Bijbelse liefde is zorgzaam. Ze is gebaseerd op de kennis en het oordeel van Gods Woord. De liefde stelt op de proef, en gaat slechts akkoord met de dingen die overeenstemmen met Gods wil. Was de Heer Jezus liefdeloos toen Hij Petrus “Satan” noemde (Matt 16:23) of wanneer Hij publiekelijk de Farizeeën veroordeelde (Matt 23)? Was de apostel Paulus liefdeloos toen hij Petrus publiekelijk berispte voor zijn compromis met de Judaïsten (Gal 1)? Was Paulus liefdeloos toen hij de namen noemde van valse leraars en compromiszoekers zoals Hymeneüs en Alexander, op tien verschillende plaatsen in de Brieven? Was Paulus liefdeloos toen hij de vrouw verbood om te spreken of om gezag over mannen te nemen (1 Tim 2)?

Bijbelse liefde voor mensen betekent niet dat ik de foute en schadelijke dingen negeer die zij doen. Dit is zowel waar met betrekking tot het fysische als het geestelijke terrein. Bijvoorbeeld, een moordenaar liefhebben, in bijbelse zin, betekent niet dat wij zijn misdaad negeren. Hij zal in de wereld terecht ter dood gebracht moeten worden (Genesis 9:5-6). Evenzo betekent het liefhebben van
een valse leraar niet dat ik blind moet worden voor zijn fouten en dat ik gemeenschap met hem zou hebben, ongeacht zijn leer. Het betekent dat ik de Bijbel gehoorzaam en hem zal tekenen en mijden (Rom 16:17), dat ik zijn fout publiek zal kenbaar maken, om hen te beschermen die verkeerd gelopen
zijn door zijn leer.

OECUMENISTEN ZIJN VERWARD OVER DE RICHTING VAN LIEFDE

Oecumenisten zijn verschrikkelijk verward over de definitie van liefde, maar zij zijn ook verward over de richting die liefde moet uitgaan. DE EERSTE RICHTING DIE DE LIEFDE MOET UITGAAN IS RICHTING GOD. Oecumenisten praten veel over de liefde van mensen, maar erg weinig over de liefde van God. Maar wat is volgens de Heer Jezus Christus het grootste gebod?

“En een uit hen, zijnde een Wetgeleerde, heeft gevraagd, Hem verzoekende, en zeggende: Meester! welk is het grote gebod in de wet? En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben de Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. Dit is het eerste en het grote gebod. En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten” (Matt 22:35-39).

Het eerste en grote gebod is niet het liefhebben van uw naaste - dat is het tweede gebod. Het eerste en grote gebod is God lief te hebben met geheel uw hart, ziel en geest.

Oecumenisten wijzen met hun vinger naar bijbelgelovige fundamentalisten en beschuldigen hen voor een gebrek aan liefde tot mensen, omdat bijbelgelovigen oordeel, tucht en afscheiding beoefenen. Maar wat met de liefde voor God?

De oecumenisten zeggen me dat ik alle denominaties moet liefhebben, ongeacht de leer die zij brengen. Ik antwoord hierop dat ik eerst God en Zijn Waarheid moet liefhebben, en dat betekent dat ik de Bijbel zal gehoorzamen, en dat betekent dat ik zal meten, kentekenen en mijden, al diegenen die in de fout lopen. Een ware liefde voor God vereist dat ik meer zorg draag voor Zijn Woord en Zijn wil dan voor mensen en hun gevoelens en opinies en programma’s.
En de richting van liefde moet niet enkel uitgaan naar God maar ze moet ook gericht zijn op hen die in gevaar verkeren. De oecumenische menigte zegt me dat ik de modernisten en romanisten moet liefhebben, enz., maar zij zijn praktisch stil over de kwestie van de liefde voor hen die door de modernisten en romanisten worden bedrogen. Wij worden beschuldigd van liefdeloosheid, bijvoorbeeld wanneer wij het feit onderstrepen dat Johannes Paulus II of Moeder Theresa een vals, sacramenteel evangelie prediken. Dat is nonsens. Het ware feit is dat wij de mensen genoeg liefhebben om hen te waarschuwen voor valse evangelies, opdat zij niet afdwalen naar de eeuwige hel. Een herder die de wolven meer liefheeft dan de schapen is een verwarde en ondeugende herder!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 09:28
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

ANITA324 schreef:

Hallo Iedereen,

In het mooie noorden waar veel rust heerst even er tussen uit van de stress ben je hier op de juiste plek. Lachende smiley

Wil je voor die tijd de stad van Groningen in met de reisgids Chat dan bij hem je aanmelden en ergens in de stad tussen 12.00 - 13.00 uur afspreken. Dan krijg je de kans van je dromen om het mooie stad te bezichtigen. Knipoog smiley

Het was de bedoeling om eens gezellig op 9 0kt. naar een Texas Amerikaans Grill Restaurant te gaan.

Mocht je zin hebben en lekker daar te eten geef je dan ervoor op.

http://www.ribhousetexas.nl/

Tijd: om te verzamelen bij de ingang van het restaurant om 17:30 uur.

Adres:

Ribhouse Texas Amerikaans Grill Restaurant
Hoofdweg 42
9483 PC Zeegse

Oja wat ook leuk zou zijn als je iets van een coboyhoed of sjaal of laarsen, kleding aantrok maar dat mag je helemaal zelf weten hoor. Daarin laat ik jullie helemaal vrij in. Coole smiley met zonnebril

Voor het avondje uit gaan mee:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Marianne129
Griffin748
Gauke185
Bert168
CHATULIEM619
BILLY701
Nathalie 12 jaar
Trijnie671
MAR907 o.v.
NAOMI695 o.v.
WATERDAIJ728

Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen.
Of je hierbij zit of ergens anders en als je vrienden hebt ook die zijn uitgenodigt.

!!!!! IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM !!!!!

Als de energie nog voor over is en je vind het leuk idee om bij mij thuis nog een kop koffie/thee, glas fris te drinken of om leuk spellentje te doen wees welkom.
Neem dan je leuke spel mee van koehandel, kolonisten of anders wat. Clown smiley
Oja wil je wat lekker erbij neem dan zelf een zak chips, snoep, enz mee. Kwijlende smiley

Groetjes,

Anita

Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 7 oktober 2010, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: hoedt u voor de wolven in schapendracht

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 28 september 2010, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 19:14

ANITA324 schreef:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168
CHATULIEM619
BILLY701
Nathalie 12 jaar
Trijnie671
MAR907 o.v.
NAOMI695 o.v.

Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen. Knipoog smiley
Of je hierbij zit of ergens anders en als je vrienden hebt ook die zijn uitgenodigt.

Shalom,

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 28 september 2010, 12:32
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 18:42

BILLY701 schreef:
Dan mag jij nu Trijnie, Nathalie en Billy weer op de lijst zetten

Hebben jullie zojuist weer op de lijst gezet Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 14:13

CHATULIEM619 schreef:
Lieve Anita.

Je organiseert een avondje uit eten. Niets meer en niets minder. Het is de bedoeling dat we het gezellig hebben en dat zal ook van mijn kant gebeuren. Wat je nu doet, gaat ver boven je eigen vermogen. En laat het niet de vreugde van de avond verpesten.

Lieve Chat,

Er is vreugde vreugde ja vreugde in mijn hart. Lachende smiley
Heb jij ook vreugde in je hart? Zoja dan word het een vreugde avond. Knipoog smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 13:16

SOFIE807 schreef:
Dus Anita , ik zou zeggen " nodig Billy uit " want die zei misschien wel alleen maar af , na je reactie dat " die twee " beter niet zouden gaan ....
Kleine stap voorwaarts dus .....
Is mijn mening maar hé ... ik zit er niet tussenin , maar vorm me af en toe een gedacht over iets ... ..

Iedereen is welkom dus Billy ook hij is mijn broeder in Christus het is alleen of hij nog wel wil dat kan ik niet voor hem antwoorden he.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 12:55

Daar aan het Kruis

http://www.youtube.com/watch?v=HA_fYiwMTWc&feature=related

In wie en hoe we ook zijn
Breng de dingen in gebed
Laat alles los bij het Kruis
Begin opnieuw met je leven

<><

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 12:28

http://www.youtube.com/watch?v=A7CoJTmg8AE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=K9L2Fj-psK8&feature=related

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 27 september 2010, 12:39
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 12:20

FLOSHKE872 schreef:
wat een toestand zeg. Ruzie maken op een christelijke site?

Daar zijn we mensen voor ondanks we op een christelijk site zitten.
Elk mens heeft zn tegenslagen zowel positive als negetieve kanten.
Het is alleen hoe gaan wij als mensen daarmee om he.

Soms vraag ik mij eens af is het nou zo moeilijk om rustig om de tafel te gaan en de dingen te spreken naar wat op je hart is . Want ik neem aan dat iedereen niet graag praat over hem of haar emotie`s en de begin van de problemen die zijn ontstaan.
Kun je als mens je verdriet en boosheid waarmee je rond loopt in alle rust vertellen, vaak zit er een bepaalde trots en hoogmoed of schaam je ervoor om daar over de dingen te spreken want dan moeten we ons buigen in wat we niet willen om klein te worden.
Zelf denk ik dat juist door over te praten dat er misschien een opluchting van hart komt is wel van belang hoe je daarmee om wil gaan.
We mogen graag partijen vormen maar of dat juiste is heb ik vaak genoeg mijn twijfels over. Het is wat tussen 2 personen voorvalt of meer als de begin ruzie onstaat dient dat gelijk opgelost te worden.
Volgens mij begint de ruzie ook door weinig geduld te hebben naar elkaar soms hebben we het idee ze denken wel net als mij terwijl dit niet zo is . We zijn als mensen met verschillende meningen en gedachte`s en dat maakt het als een kippenhok.
Verder mogen we als mensen ook graag erop in hakken of stoken of wat dan ook is dit wel de bedoeling hoe gaan we hiermee dagelijks met elkaar kom niet alleen in praktijk maar ook hier in de chatbox als op het forum zijn mensen hier gevoelig.
Je hoeft als mens ook niet altijd het juiste eind te hebben bespreek rustig de dingen en als je antwoord niet krijgt dwing de persoon daar ook niet naar toe blijf rustig en kalm denk na voor je bepaalde dingen en anders ga even een blokje om.
Van afdruk komt een herdruk en van een herdruk komt een afdruk!
Mensen die vaak aanvallen krijgt is snel kwetsbaar en voelt van beide kanten ook is dit met positive inslag kritiek ook die zien dit als aanvallen in die zin is de persoon gebroken van hart en draagt muren om heen en valt op die manier anderen weer aan. Met zulke mensen moet je juist met tactvol mee om gaan met veel geduld en liefde vooral voor deze mensen bidden dat het hart weer innerlijke rust en liefde ontvangt.
In wat je meemaakt in je leven kan dit vorm zijn van je tegen af zetten in wat jezelf niet wil maar toch doet is voor je als een stukje bescherming voor jezelf net als de vorm van een masker opzetten in wie je niet bent. Als we met vrijmoedigheid en nederigheid ermee om gaan zullen er harten herstellen en maskers hoeven dan ook niet op.
Zit je leven het even niet mee breng deze dingen in gebed en vertel je verhaal met wie je begin de ruzie had zodat het dan herstelt en je blij van harten met elkaar om kunt gaan, natuurlijk is dat misschien een drempel die je over heen moet het zal je als mens wel rustig worden in je hart en gedachten waar liefde, blijdschap, enz mag zijn. Zoals Gal.5:22 erover zegt.
Niet elke onderwerp hoef je aan te spreken je mag ermee praten maar krijg je het idee van het beginnen boos worden haak dan liever af voor je er anderen mee gaat kwetsen. Ben je afgekoelt bespreek dan rustig de dingen natuurlijk zijn we mens en snel boos hoe ga je daarmee om breng het dan in gebed.

God ziet ons hart aan en weten dat we als mens zijn niet zonder Hem kunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=BZMNxvcfNos

Filmpje voor iedereen.

Wie je ook bent jij mag er zijn
Je bent een parel in Gods hand

Lachende smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 10:57
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?

PIEKIE042 schreef:
dat is dan ook keuze maken...
en een goede keuze maken..

nou als ik mijn pa bedenk, en ik kan daar niet zo vaak heen, dan is er... telefoon/ msn/ sms/en andere communicatie zaken, en..als je weet dat de relatiew goed is....dan is er niets aan de hand..
zo denk ik ook aan mijn hemelse Vader..
als ik er een keer niet ben, zijn er andere mogelijkheden..
een cassettebandje/muziek via you tube/ een cd... de bijbel en ander leesvoer en de stilte zoeken,. door lekker het bos in te gaan ofzo..

Die momenten neem ik ook vaak mee door een dvd te bekijken van een predikant of via youtube genoeg om naar te luisteren. Zoals mijn ouders dit al meer dan 4 jaar doen die kerken ook niet en zijn als familie gewoon thuis.
Niet overal in diverse kerken is het woord meer zuiver en word gauw genoeg kerkje gespeeld waardoor snel ruzie ontstaat dat hebben mijn ouders genoeg van gezien en gehoort dus naar een kerk gaan staat hun echt tegen. Dat kan ik mijzelf ook wel voorstellen heb toen die tijd half jaar lang niet naar de kerk geweest maar nu naar 2 maanden wel een gemeente gevonden. Alleen ik zie dit niet als een verplichting dat je moet heen gaan we mogen juist heen gaan.
De keuze die wij als mensen zelf maken he. Immers God ziet je hart aan en hoe de relatie daarmee is tussen jou en Hem. Niet alleen zo zeer alleen als broeders en zusters het is mooi dat er is dat je een band mee mag opbouwen alleen hoevaak is dat juist daardoor meningen verschillen zijn en de band wantrouwt op die manier terwijl we alle antwoorden in de Bijbel hebben staan.
Leun nooit teveel op mensen maar leun des te meer op God de Vader.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:48

ANITA324 schreef:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168
CHATULIEM619
BILLY701
Nathalie 12 jaar
Trijnie671

Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen. Knipoog smiley

Shalom,

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 27 september 2010, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:47

CHATULIEM619 schreef:
Anita, ik heb me niet afgemeld hoor en was ook gewoon van plan te komen...

Door mijn verdriet en boosheid had ik je ervan afgehaald dacht die komt vast niet meer door de clince tussen 2 personen.

Hoe dan ook vergeven en vergeten welkom Chatlium ik heb je toegevoegt bij de lijst.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:43

MARIANNE129 schreef:
Dus als ik het goed begrijp komen Billy en Chatuliem niet. Ik dacht namelijk dat zij zich ook opgegeven hadden (Billy zelfs met dochter)?

Billy had doorgeven niet te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:26

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168
CHATULIEM619

Door omstandigheden zijn er mensen die zich hebben afgemeld helaas.
Zo hoop ik echter dat we allemaal een gezellige avond mogen hebben.

Shalom,

Laatst aangepast door
ANITA324
op zondag 26 september 2010, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:14

MARIANNE129 schreef:
Even een vraagje Anita,

Wie gaan er nu eigenlijk mee, er zijn wat afmeldingen, je hebt een aantal namen zelf weggehaald, en een aantal kennissen van je erbij geschreven. Misschien heel gezellig voor jou, maar ik vind het toch wel een beetje jammer. Ik wil graag mee om de mensen waarmee ik in de chatbox praat beter te leren kennen. Wanneer blijkt dat ik nu ruim 200 kilometer moet gaan rijden om vooral kennis te maken met jou kennissen weet ik niet of ik hier veel zin in heb.

Sorry maar ik vind het echt een beetje jammer.

Als organisator vind ik dat iedereen mag komen of je bij CM zit of een andere site ieder persoon is welkom groot of klein, dik of dun, jong of oud, hoog of laag iq wees jezelf als mens zijn. (zoals Jezus iedereen welkom heet) Knipoog smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 18:48

Lieve Broeders en Zusters,

Hoe of wie je ook bent
Welke gemeente je ook vandaan komt
Jullie zijn allemaal van harte welkom!

Mocht je 9 okt. niks hebben van activiteit
Meld je dan als nog bij mij aan. Lachende smiley

Een zuster in Christus,

Liefs,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 13:26
BerichtOnderwerp: Gebed voor Broeders en Zusters in Christus

Lieve Vader,

Waarom zoveel ruzie onder elkaar het doet mij verdriet.
Zo hoop en bid je dat het onderling goed mag verlopen.
We zijn als mensen met vele gebrekken ja ook ik vergeef mij.
Leg dit in alles in Uw hand Vader.

Liefs,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 13:01

MARIJAN072 schreef:
Dat lijkt mij ook veel beter. Het is goed om je te realiseren, dat minstens 2000 mensen dit kunnen lezen. Anita, wie zegt dat jij voor rechter moet spelen? Volgens mij kun je dit beter aan de betreffende personen overlaten. Jammer, dat dit nu bekend is geworden. Misschien kun je wat reacties verwijderen? Dat komt de sfeer tijdens dit uitje vast ten goede.

Het doet mij zoveel verdriet in hoe het zo toe moet gaan.
Zoals ruzie`s onderling kan ik slecht tegen en dit word in de chatbox ook besproken en heb ik stil meegelezen eens moet het ophouden vind ik.

Ja ik heb mijn 1e reactie`s verwijdert en met 1 gepraat alleen zo hoeft het voor diegene ook niet en diegene komt ook niet meer. Huilende smiley, smiley in tranen

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 00:53

JOSINA022 schreef:
Kun je dit niet beter per mail bespreken ipv open op het forum?

Chatlium heeft mij geblokt al voor tijdig ik hier al uitje had geplaats heeft niks met deze uitje te maken. Bepaalde vrees misschien ik weet het niet.
Toen hij eens in de put zat begin dit jaar wilde ik hem als broeder bemoedigen.

Verder open de dingen bespreken dat word hier toch genoeg gedaan op het forum of moet er nu alles opeens stil zwijgend de doofpot in zo werkt dat bij mij niet. Voor niemand kies ik geen partij ik wil gewoon eerlijkheid en zuiverheid.
Waarom kan dit niet omdat er een bepaalde stukje trots , hoogmoed tussen zit of dat de men de kop in het zand houdt enz. Ik vind dit gewoon te triest voor woorden en jullie mogen wel weten dat dit mij ontzettend pijn doet het geeft mij zoveel verdriet Huilende smiley, smiley in tranen dat er zoveel ruzie`s is op CM ik hou van vrede met elkaar als broeders en zusters in Christus. Hoe wil je het later doen als je in de hemel komt blijf je elkaar dan ook ontzien?

Zo blijf ik bidden voor heel CM dat we naar elkaar toe mogen gaan en de dingen weerleggen en door 1 deur kunnen gaan. Hoe zou Jezus dit hebben gedaan vraag ik mij soms af?

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 00:15

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
ANITA324
op zondag 26 september 2010, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:24

verwijdert door mezelf!!!

Laatst aangepast door
ANITA324
op zondag 26 september 2010, 00:18
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:23

Heb voor vanavond even gebeld is nu totaal voor 13 personen geserveert.

Mocht er nog meer mensen zich op willen geven dan kan dat voor alsnog. Lachende smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324 (41)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 12:46
BerichtOnderwerp: Corrigeer de Dwaas niet en: Wat is Wijsheid?

MARISKA601 schreef:
Ik blijf corrigeren op cm als iemand cm onwaardige taal uitslaat.

De taal van vloeken en spotten moet je natuurlijk altijd corrigeren want is de persoon in kwestie daarmee bezig dan is de persoon inwezen geen christen en zou die persoon wel weten dat op die manier zichzelf verdoemt door telkens te vragen God vernoem mij alsjeblieft ik wil niet meer leven.

Onwaardige taal hou ik ook niet ik zeg altijd zo denk eerst na voor je iets zegt en soms heb je als mens dat je min dag hebt en ergens boos om kunt worden dat je bepaalde dingen gewoon zegt waarop het staat. Alleen in deze tijd mag het niet door bepaalde mensen want men wil alles onder het vloerkleed vegen.
Hoe dan ook ieders persoon is eigen verantwoordelijkheid in hun doen en laten.
Want God is de camera van ons hele leven.

Shalom,
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANITA324
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 31 Volgende
Pagina 11 van 31