Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 19:56
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij? |
ik begrijp wat je bedoeld. Idd is het zo dat het katholicisme van de babylonische afkomst is. Zonnegod aanbidding!! De kerken die we kennen zijn verbonden en afkomstig uit de RKK. Ook nu. De RKK noemt voor niks zichzelf als de "moeder van alle kerken". Waar de Paus als een hogepriester voor de religie gezien wordt, ook binnen de jodendom. Begrijp wat je bedoeldt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:43
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
JANS221 schreef: | Voor God is inderdaad niets onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij iedereen opeens een nieuw huis, nieuwe meubels etc. geeft! En dan? |
Wat wil je hiermee zeggen??
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Mat 13:44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.
Tevens geeft God ons een hoopvolle toekomst. En dan toch maar blijven vast houden aan ons aardse/vleselijke dingen en beredeneringen. Waar is het werkelijke vertrouwen in God?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 21 december 2012, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 18:18
|
|
|
INGE721 schreef: | Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons. |
Absoluut, behalve, voor God is niks onmogelijk. Geloof, hoop en liefde. Dat is hetgeen hij ons geeft in deze tijd, ook al lijkt het moeilijk vanuit ons vleselijk denken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:09
|
|
|
Voor mij is het een principe kwestie tussen mezelf en God. Mijn kinderen zijn groot gebracht met de waarden en normen van Het geloof. En dan zou ik nu zelf dat alles loslaten??? Mijn dochter zou zeggen "papa je bent ziek".
Zelf hecht ik veel waarde aan sexuele gemeenschap. Ook geloof ik, dat de "bijzaken"welke hier genoemd worden om te latten, voor God geen reden is.... Tevens een christen geloofd toch dat de Heer hun daarin leidt?
Er wordt toch in de kerk gezongen de Here leidt mij? Of is dat alleen op zondag.
Ik vind het zo jammer dat alles maar geaccepteerd wordt en goed gepraat wordt. Ik vindt het veel belangrijker hoe kijkt God er tegenaan. Het eerste gebod is immer "Heb God lief boven alles." ook op sexueel gebied in relatie's.
Verkerings tijd is normaal dat er vooraf gaat. Latten is "living apart together". Dat is een keuze wanneer je niet je zelfstanigheid wil opgeven.
Maar het blijft een peroonlijke keuze. Ook naar God toe.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 21 december 2012, 00:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:56
|
|
|
Ik geloof niet in een lat relatie. Lat relatie is bij mij ook een uitgesloten relatie dat ik nooit zou willen.
Liefde brengt juist samen, en als man zou ik niks anders willen om er te zijn voor mjn vrouw en haar kinderen. Dan ervaar ik weer de verborgen dingen van het huwelijk....zoals ik het gekent heb....
Tja ik ben een van de weinige weduwnaren welke daar anders over denkt en hier op het forum reageer.
Maar de Heer heeft mij geleerdt om dit soort dingen tijdens contacten en of zien van iemand, te herkennen. Komt juist doordat mijn vrouw een voorbeeld daarin is geweest (een kracht in mijn leven).
Vindt nu maar eens iemand welke de warmte en de liefde in haar/hem heeft in een relatie. Ook voor de mannen!!
Ben zelf ook 50 maar weet nog steeds om ware liefde te herkennen zoals op mijn 20e jaar.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 20 december 2012, 01:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 00:10
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
TINK100 schreef: | dus: mannen en vrouwen zijn gelijk......gelijkwaardig, de één is niet meer waard dan de ander? niks onderdrukking, de man is de baas in huis???
hmmmm......ik weet het niet maar nu klinkt het wel heel gemakkelijk...... |
Waar zeg ik dat de man de baas is in huis??? een hond heeft een baas.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 19 december 2012, 00:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:42
|
|
|
TINK100 schreef: | dan zijn we 17 pagina's en een hele hoop stress verder om tot de conclusie te komen dat je min of meer het zelfde zegt als iedereen die op dit topic gereageerd heeft??? |
idd, min of meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:09
Onderwerp: Humor
|
|
|
vrouw vraagt aan man: "Wanneer je geen voeten zou hebben, zou je dan schoenen dragen?" "Natuurlijk niet" antwoordt man. Waarop vrouw vervolgt..."En, waarom draag je dan geen bh?..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:00
|
|
|
TINK100 schreef: | je hebt gelijk dat het woord van God wat toen zo hard nodig was, ter bescherming van Zijn volk, nu niet meer toe te passen is. Wat niet weg neemt dat er heel veel elementen in zittten die vandaag de dag nog actueel zijn. Wat ik dan echter niet begrijp, je spreekt liefdevol over je vrouw...ik neem aan dat het een volwaardige relatie was/ is en toch...... zoals je nu spreekt over de vrouwen in het algemeen......is niet netjes te noemen....... Het lijkt op macht en onderdrukking....iets waar we( vrouwen) door Jezus komst op aarde en Zijn vervulling van de wet, niet meer hoeven te zijn......Ik kan het iig niet rijmen..... Ik ben vrij gekocht door het bloed van Jezus...zou ik me nu dan wéér onder het juk van de man moeten scharen??? dacht het niet..... |
Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is. Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:05
Onderwerp: Humor
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mop:
Komt een hele arme minumumuitkeringstrekker in de bijstand die ook een hoop schulden heeft, bij de dokter.
Zegt die dokter, nou meneer ik heb slecht nieuws voor u, u heeft nog maar een maand te leven...
Zegt die uitkeringstrekker: 'Wáárvan???'. |
Van de mop welke de dokter hem verteldt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 20:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:58
|
|
|
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn. Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden? Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.
Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.
Als men vast houdt aan de emansipatie: het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?
of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.
Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los....... De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....
Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:42
|
|
|
LYDIA448 schreef: | @ Maritiem,
Als je werkelijk zo'n relatie had met je overleden vrouw, dan heb je iets heel moois gehad. Zo hoort in mijn ogen een relatie te zijn, je partner je allerbeste vriend(in) en niet je vijand. Dienend maar ook ontvangend in de vorm van aanwezigheid, invoelen van elkaar. Samen, naast elkaar ipv tegenover elkaar of achter elkaar.
Jij bent je lief verloren, maar kan gelukkig terug kijken op een vervulde periode met haar! Ondanks alles toch gezegend.
Mooi! |
Dank je Lydia, het was een kleine deel van haar, dat ik heb weer gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 17:04
|
|
|
Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.
Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.
Een klein deel wil ik daarmee door geven van haar:
Jij bent mijn voorbeeld. Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven zouden moeten staan. Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn: dat zijn de pilaren van onze vriendschap.
Het heeft iets moois als je de diepste gedachten in elkaar vindt.
Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus, maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen, zonder pretentie of list.
Je bent mijn hoogste geluk! Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.
Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is. Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 18 december 2012, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 14:00
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
PIETER619 schreef: | Er zijn dus veel meer vrouwen waar de man misbruik heeft gemaakt van zijn "ik ben de baas", "ik ben het hoofd van het gezin", mede daardoor niet gehoor gevent aan wat Jezus ons met het grote gebod heeft geleerd, handelen vanuit liefde en nog beter Zijn bevolen Liefde.
Wat de hiërarchie aangaat er is maar ÉÉN DE BAAS en dat is God, Hem diene wij te gehoorzamen, dus is er op Bijbelse grond per definitie geen enkel recht van de man om zijn vrouw te "misbruiken"in welke vorm dan ook. Meestal is de psychische schade groter nog dan de fysieke. Dus heel logisch dat als je een levenslang onderdrukt bent geweest dat je de haren overeind gaan staan als iemand aankomt met "de man is het hoofd" enzovoort.
Een goed christelijk huwelijk kan alleen bestaansrecht hebben als men elkaar respecteert en daarin door de liefde aan elkaar gelijk word. Gezien de reacties is een ieder het er mee eens, maar de start is anders en daar loopt de zaak klem . Als ik bijv Martieme zijn verhaal lees, kom ik tot de conclusie, dat hij zijn vrouw heeft lief gehad en dat hij dus heel veel verdriet heeft, en er alles aan gedaan heeft en alles voorover zou hebben gehad, als hij haar hier had mogen houden. Hij vond dus dat zijn relatie als man-vrouw heilig was, en gelijk God beveelt zich dienstbaar ten opzichte van zijn vrouw heeft gesteld. Is die dienstbaarheid dan ook baas willen zijn?
Misschien is het soms even beter eert eens uitleg via mail te vragen ipv hier van er direct "de wapens te pakken" en de strijd maar aan te gaan.
Liefde tussen man-vrouw behoort eentje te zijn van geven en krijgen (dus beslist niet nemen) want dan gaat het fout. Al wil men iets nog zo graag dat een partner zou moeten geven, moet je accepteren dat hij/zij dat soms niet kan. Verwacht men het wel ,dan is de liefde zoek en viert egoïsme hoogtij.
Nogmaals, ik zie bij beide partijen in deze discussie dat die liefde het meest belangrijkste is, en men omdat men liefde wil geven aan elkaar, zich ten opzichte van de partner gelijk gaat stellen, met Jezus als voorbeeld, in die fantastische dienende liefde. Dienende liefde groeit vanzelf maar is ook een automatisch proces. |
Klopt Pieter. De liefde overwint alles, ook in het huwelijk en daarna. Het is pijnlijk om dat te verliezen. Dan wordt je als man/vader de grondt in getrapt door hetgeen dat men niet kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Daar heeft een mens aan voorafgaand eerst (zelf)inzicht bij nodig.. en dan nog kan het verschil in inzicht blijven.
De mens heeft jarenlang, eeuwenlang de bijbel zo ingegoten gekregen die veelal in perioden vertaald is waar vrouwen in de samenleving met vijandelijke- en argusogen bekeken werden en onderdrukking leden. Binnen deze culturen ontstonden vertalingen en interpretaties. Ook onder toezicht van een vrouw-vijandelijk gezinde keizer, Constantijn die een grote vinger in de pap had bij het verspreiden van deze vertaling. In die vertalingen en interpretaties stond de vrouw ergens in het rijtje van goederen en vee. Sommige omschrijvingen van hoe men de vrouw ervoer spreken hun eigen taal.
Hoe dan ook, ik geloof dat het anders bedoeld is dan de visie zoals hier in dit topic meermalen neergezet. Hoe anders kan er ooit een liefdesrelatie ontstaan in alle vrijheid en zonder wantrouwen aan de basis jegens je partner?
En ja aan de ene kant zijn vrouwen ... maar ook mannen ... slachtoffer van dergelijke overtuigingen. Aan de andere kant hebben we ons eigen verstand, onderscheidingsvermogen én verantwoordelijkheid om te onderzoeken wat God bedoelde en te strijden tegen de leugens (bolwerken) in ons leven.
Persoonlijk doet het me ongelooflijk zeer dat ik jaren en jaren geloofd heb in de hiërarchie zoals hier uit de doeken gedaan... Maar ik geloofde er in met heel mijn hart. Dus in dienstbaarheid aan God vocht ik om die vrouw te zijn en te blijven door die "liefde" waarover hier gesproken wordt na te streven, uit verlangen naar gehoorzaamheid. Wat kom je dan bedrogen uit als je wakker bent en ontdekt hoe het je als mens, als vrouw heeft ondermijnd. |
Een eerlijke oprechte reactie. Dat waardeer ik. Dat de vrouw onderdrukt wordt door "hierachie", is nooit Gods bedoeling geweest en nog niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 21:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Dus hier refereer jij impliciet aan het hoge gezag van de man... en je gaat met dit korte antwoord gemakshalve voorbij aan voorgaande reactie van Thomas?
|
hier wordt ik zo moe van.... "Herachie" in een negatief fundatie te zien.
Kijk eens om je heen..... Hoe God de dingen bedoeldt heeft.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 21:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Aangezien God of de Drieëenheid de hoogste is of zijn spreekt men al van hierarchie...
Als God de Vader is en wij de kinderen, dan spreekt men van hierarchie.
Er is is niets mis met een hierarchie, dat moet er eenmaal zijn. Het is alleen maar hoe men met dat hoge gezag, de hierarchie, omgaat. Thomas. |
Nee hoor, helemaal niet! Niets is zeker in het leven, jij denkt dat het zo is, prima toch? En het is onzin te schrijven dat je dan beter in niks kan geloven als je toevallig die absolute zekerheid niet hebt, dat is pas arrogant!
en dan het volgende bagger:
Dat is theoretisch ook zo maar vergeet niet hoe je beschadigd kan worden door die kleine groep mensen..de bagger die over je heen gegooid wordt is hier niet mis hoor.....mensen waar je voorheen leuk mee omging veranderen dan in een soort haatwezens en denken dat ze van alles over je mogen schrijven en vinden en dat allemaal in de naam van God.......
Hier wordt over herarchie gesproken, waarop gereageerd wordt en zijn gevolgen heeft.
Dat zij vere van mij......
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 20:49
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
PIETER619 schreef: | heeeeeeee Hannah , ook weer op het lijntje van CM Nee de brúnebeanesop is nog niet klaar, ik eb maar in totaal een dag nodig geen week |
Nou ben benieuwd hoe deze smaakt zaterdag! Dat gaat goed komen.
zonder ijsklotjes hoop ik
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 20:43
|
|
|
JANS221 schreef: | Hannah, ik ben het met je eens dat niet iedereen zijn gedachten even goed in woorden kan vangen en dat een ieder dat op zijn eigen manier doet. Maar dat het een heel vertekend beeld geeft, kan ik niet geloven. Dat het iets anders is dan je je voorgesteld had wel. Maar ik mag toch hopen dat hetgeen hier op het forum gezegd wordt, ook datgene is wat men zegt als men elkaar ontmoet. Het is hier toch vooral de toon die de muziek maakt. En als de toon hier vals is, kan ik me niet voorstellen dat ik daar niets van zal merken bij een ontmoeting. |
Er hoeft maar een opzettelijk (valse)woordt gezegt te worden door iemand hier op het Forum, en het hele meute gaat daarin mee. Met als gevolg waar hebben we het nu over?
Verder laat ik deze topic voor hetgeen dat het is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 19:55
|
|
|
JOL252 schreef: | Er is duidelijk het een en ander neergezet over visie en beeld van vrouwen en wat voor grote schuld er nog steeds ten grondslag ligt aan haar bestaan en waarom mannen daarom van alles zouden zijn etcetera. Ik heb dat, meen ik, samen met anderen niet verkeerd verstaan of begrepen, ook nagevraagd of ik het zo goed begreep en ik kreeg bevestigende antwoorden dat het inderdaad zo verstaan moest worden. |
ach ja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 19:53
|
|
|
JANS221 schreef: | Dan is de vraag waarom mensen op het forum anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn! Ik meen toch dat ik wel enigszins kan weten hoe iemand is, door wat hij/zij schrijft op het forum! |
Is dat zo??????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:14
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, en te volgen is het toch al niet! |
Arabisch??? links rechts.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:09
|
|
|
JOL252 schreef: | tja dan houd het op. Maar doe dan alles in het Gronings, dan past het. |
haha, wordt wel vaker er op geantendeerd met die,dat, het en een. Taal is altijd mijn slechtste kant geweest.
Maar er zijn vrouwen welke daardoor heen prikken.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 18:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:05
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is
De vrouwen hier willen niet het slaafje van de man zijn en denken dat bijvoorbeeld Maritieme en Roady dat wel willen. Volgens mij juist het tegendeel als ik hun zo begrijp. Ik begrijp uit maritieme zijn verhaal dat Hij in liefde zijn vrouw eerder beschermde dan dat ze als ondergeschikte hem gehoorzaam moest zijn. Dat hij en Roady dus wel volgesn God de man als hoofd zien maar in liefde hun vrouw als naaste(gelijke) erkennen. Dus een maatje, steun en hulp in alles, dus alles met elkaar delend lief en leed, gewoon als eenheid.
De dames vooral, denken dat de beide heren juist het tegendeel beweren en dat de man boven de vrouw staat en daarmee de kous af is, Dat zij niet zoals Jezus het Hoofd is en was, zich dienend opstelde. De Liefde voorleefde, Jezus is gekomen om Zijn Bruid te dragen, Dus zal een ieder zich toch een moeten neerleggen bij hoe Jezus in Liefde aan ons gelij kwerd en du szo ook man en vrouw aan alkaar gelijk worden.
Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze |
amen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:04
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is nogmaals niet een vrouw DAT zegt maar een vrouw DIE zegt. "Dat" is een ding, klinkt zo vervelend voor een vrouw. |
"DAT" is een Groningse uitspraak van mij kant. Het is hetzelfde als ""DIE" zegt.
Dat het voor jou vervelend klinkt kan ik niks aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Daar heb je nou bretels voor in de aanbieding. Meer dan dat denk ik niet dat iets je hierin helpt. Heb je zelfreflectie voor nodig. |
Dat is theorie Jol. In een relatie gaat het om het hart van iemand. Waardigheid en liefde is geen theorie.
Een vrouw dat kan zeggen: "Je bent mijn steunpilaar mijn klankborrd voor beiden ben ik je zo dankbaar" is blijkbaar vere zoek!!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:33
|
|
|
JANS221 schreef: | Enig idee hoe dat komt Maritime, dat mensen jou niet meer begrijpen? Jij roept hier van alles, niemand begrijpt het en als je een vraag stelt, krijg je geen antwoord. Daar ga ik niet op in, zeg je dan! Komt op mij behoorlijke dom over. Dat `haha` komt nog dommer over! |
Dat begrijp ik heel goed. Er hoeft maar een persoon te zijn dat mij betiteld als een oud testamentisch persoon dan volgt de rest en ziet het dan ook zo op het forum.
Daardoor wordt ik en/of anderen niet begrepen. Laat staan hetgeen in de bijbel voor ons als lering is geschreven.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou.......ik denk dat ik de verdeling heel anders zie dan jij,ik kijk nl. liever naar de kwaliteiten van de persoon ik maak niet eerst het onderscheid of het een man of een vrouw is..........
23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. 24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. 27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. 28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. (Galaten 3) |
Welke verdeling? Ik heb het niet over verdeling welover de waardigheid van de vrouw.
Het zijn de vrouwen zelf dat over de verdeling hebben.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:18
|
|
|
En maar denken dat ik oud-testamentisch ben. hahaha Wat een lol.
Mijn broek zakt ervan af. haha
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 13 december 2012, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|