ChristianMatch

Forum

Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 15:47
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

HEIDE115 schreef:
BID VOOR HUN,WANNEER JE VOELT VOOR HUN TE WILLEN BIDDEN.

Wij kunnen het niet bevatten wat in deze mensen omgaat.
Laat staan iets zinnigs erover te zeggen.

En hebt je er zelf strijd mee,mensen zijn vaak slechte vertroosters

Samen bidden. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 15:18
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

JOSINA022 schreef:
Joh, je weet niet half hoe spannend het huishoudelijkwerk kan zijn Clown smiley

Verweesde man, Josine, wat wil je J Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 14:38

HEIDE115 schreef:
Je leert snel;)
Ik ga jou niet van alles toespelen
Maar soms denk ik wel is,ga nu is echt fietsen..zoals op je prachtige foto!;)

[i]Dank je wel Heide. 'k Mag jou smaakvolle voorzetjes wel!. Knipoog smiley
[/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 17 juni 2012, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 14:24
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

STEENTJE178 schreef:
Maar stel nou...........dat ze een Hond-a heeft??? Clown smileyMag die ook niet op een Hond'uitlaatplek?
[color=#0000FF][i]
De AA kennen we hier, maar een Hond-a? Vooraleer je bij de eerste gaat, kun je al heelwat bekeuringen gehad hebbe. Tot dusver klopt het item
[/i][/color]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 14:16

HEIDE115 schreef:
zo lekker gewoon topickje tussen door toch?

zoals ik al eerder zei..ik heb meerdere kanten
sommige herkennen dat direct vanuit hun eigen leven.
dat zijn ook de mensen die ik hier wil raken.
geen meelopers of zo

in het dagelijkse leven gaat het vaak niet anders.
daarom laat ik een klein beetje ook hier zien wie ik ben
serieus..maar toch ook lekker simpel kunnen doen

ik wil ook niet in contact komen met iemand die me niet volgen kan
logisch toch..andersom denk ik niet anders..

En snap je dit topic niet..hou je er ff buiten aub?

Een vreeweelvorum moe kunne Heide. Vind ik ook Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 17 juni 2012, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 14:08

[quote=HANNAH810]
zelf ben ik helemaal verknocht aan de mesjes van het merk zwilling-henkels (de twingrip) die ik van mijn ouders voor mijn verjaardag kreeg.
ze hebben ze voor me bij de MACRO gehaald.

[i]De gouden raad van tante kaat. Een eerste technisch obstakel op cm van de kaart
Slapende smiley [/i]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 13:16

HENK393 schreef:
gewoon 1 pad gebruiken en toch op de 2kops knop drukken

Heb soms moeite om het pad van dit vorum te volgen, wat zou de oorzaak zijn ?Mijn computer of mijn senseo ?

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 17 juni 2012, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 00:54
BerichtOnderwerp: Say as you think and speak it from your soul

QSKE schreef:
maar in deze outfit neemt niemand mij meer serieus natuurlijk

Klopt je outfit is opmerkelijk Verliefde smiley . But back to the topic.

Ik zeg :"Zo goed als mogelijk al naargelang de omstandigheden." Bij anderen kan zulke vraag een snaar raken, en dan zijn we uren samen onderweg. Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 17 juni 2012, 05:35
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 00:33
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?

ZEELAND736 schreef:
Wie laat er hier even weten hoe de picknick in Ede was???

Volgens mij hebben jullie in ieder geval mooi weer gehad!!!

Het was er beregezellig Zeeland toen ik toekwam mét zonneschijn en motovriend, en dit pas rond 16 u.15 door oponthoud allerlei. Ik was met mijn niet-christen vriend gekomen (Cois, 52 jaar) en wij konden gewoon bij 't vuurtje van Jan (en alleman) aanschuiven, onder zijn "luifel". Al vlug snelde Nicky me tegemoet voor haar bestek van vorige BBQ. Verder kwam Flowerful én vriendin aandraven met gebraden kippebil "au point" (doorbakke). Vooraleer we 't wisten was ik voldaan (om niet te zeggen dik) want van her en der werd er iets goeds gepresenteerd, ook kwam Mariach rond met appelflapdinges. Xabia en Qske deden ook hun best om het overaanbod af te slaan. En terecht kunnen we zeggen dat het afsluiten in de kring (lijkt traditioneel gebruik, is reeds 2 op 2) leuk was samen met Harald, Klaas (en zijn woefje), Pieter, blond Annalieseke (die altijd maar paardje bij Hanna op de schoot, en wonderwel zelfs met mij), Marcel, Willem ... en al de anderen wier naam ik vergete ben Gefrustreerde smiley .
De opruim verliep ook gesmeerd én als laatste hadden we de eer om de mooie "Tuin van Ede" te mogen ontruimen. Wat waren er deze keer veel deelnemers jo. En de kinderen hebben zich doodmoe geamuseerd o.a. zie boven én in die grote klimboom.
Blijkbaar is dit BBQ-evenement aan't uitgroeien tot hét succesnummer van CM. Er zijn zelfs duootjes geweest die gingen wandelen, of er afspraakjes gemaakt Knipoog smiley Lachende smiley zijn ? Zelfs dat hoorde ik in de wandelgangen!

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 17 juni 2012, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 07:51
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers

HARALD940 schreef:
Yes, ik snap je punt volledig.

En ik zit met mijn posting ook niet alleen maar af te geven op alle asielzoekers.
Alleen vind ik het zo schrijnend dat wij groepen mensen niet gaan helpen die onze hulp in Christus juist wel zo hard nodig hebben, maar hen onze rug toekeren omdat onze regelgeving zo door ons is aangepast dat wij ze niet willen helpen, maar terugsturen.

De onmacht dat dit gebeurd Harald geef ik over aan de Heer, wetende dat Hij alles in Zijn handen heeft. Maar toch is het een plicht van een Christen om naast onze plicht om te helpen ook taboes te doorbreken én aan de kaak te stellen. Dat leert me dan weer te staan in de vrijmoedigheid en de kracht van mijn Heer. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 16 juni 2012, 07:55
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 22:51

YES356 schreef:
Iedereen kan denk ik wel wat doen.
Ik had ook zo mijn vooroordelen in het verleden. Ik had een stacaravan “over” ( die stond bij het huis dat ik gebouwd had)
Er was “toevallig” een gezin dat uitgeprocedeerd was )wat inhield uit het azc op straat gezet zonde iets!!!. Die hebben een jaar “illegaal” in de caravan gewoond de man/vader heeft mij veel geholpen met de afwerking van het huis.
Had zodoende en dagbesteding. En zag ik hem opleven hadden we Goede gesprekken.
Het gezin ging naar de internationale dienst en hoorde Gods woord. Vrijwilligerswerk doen op een azc of bij een buurthuis ed. voetbal en volleybal tornooien van de kerk ook deze mensen uitnodigen. En daar gesprekken hebben.
Zo kunnen veel mensen dingen verzinnen en doen denk ik. En daarnaast praktisch en/of financieel helpen als ze gezond zijn daar het geld voor hebben

Ik haal mijn Smiley met dichtgeplakte mond eraf Yes. Je blijft verantwoordelijk voor hetgeen je schrijft. Kom op deze wel op terug en vraag me af of dit de hulp is die God bedoeld te geven als Christen. Ben creatief bezig om een ander voorbeeld er tegenover te stellen. Als men computer nu nog meewil Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 20 juni 2012, 07:36
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 22:21

YES356 schreef:
[color=#0000FF][i]
Mooi stukje Yes. Heb jij contacten met asielzoekers en heeft jou kerk al mensen geholpen. Op welke manier ? Hiervan kunnen we dan leren. De realiteit is hard, soms keihard neem dat maar van de mensen aan die er dagdagelijks mee geconfronteerd worden. Hoe geef je die liefde van God concreet vorm in je leven? Meer dan een opdracht. Gelukkig is er onze almachtige God die ons er doorheen helpt. Het geloof doet bergen verzetten, jo. Vrome dingen schrijven is één, maar je uitleven als Christen in daadkracht da's een ander paar mouwen. Het geeft wel gezag aan het Woord, anders blijft het bij bla bla. Geen geloof zonder daden, zegt Jackobus. Knipoog smiley
http://youtu.be/2ySwmsa5nyo zie o.m. dit filmke maar eens. [/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: Over kerk zijn

CARMEN073 schreef:
Nieuwe documentairefilm:

http://www.youtube.com/watch?v=2ySwmsa5nyo&feature=em-share_video_user

Erg blij met dit filmke. Da's een getuigenis. Prachtig om elkaar zo te mogen opbouwen om tot DIE liefde te komen. Gods liefde samen als kerk uitbouwen, mooie opdracht. Dat is discipelschap!

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 15:01
BerichtOnderwerp: Het weer

STEENTJE178 schreef:
Brrrrrrrrr..... maar gewoon even vergeten dat het nu eigenlijk zomer hoort te zijn......
(Regen-)Stralend weer buiten! Coole smiley met zonnebril

'k Geniet al van de 21 ° die het morgen in Ede zal zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 10:52
BerichtOnderwerp: Incest

SHANITA130 schreef:
.

Omring je met mensen die het goed met je voorhebben Shanita, waarvan je liefde kan ontvangen, én die naar je kunnen luisteren. Je accepteren in je gebrokenheid. Trouwens de meeste van ons hebben wel iets in zijn of haar leven om mee bij God te komen voor uitredding. Omring je met mensen die de liefde van Jezus niet alleen met de mond belijden maar ook uitleven. Zie naar de vruchten !
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:49
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Gaan over grenzen met de hulp van God !

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 07:58
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:30
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...

[quote=SHANITA130]Hallooo,

Nou zit ik met het volgende probleem. Ik draag best veel verdriet met me mee. Of ik heb best veel verdriet. Nou denk ik daar natuurlijk niet altijd aan. Nou is het zo, als ik fijne afleiding heb, bijvoorbeeld schilderen, lekker buiten ofzoiets, dan kan ik dat redelijk van me afzetten.

Maar ja, nu heb ik paar dagen vrij en kan ik die dingen niet doen, want er moeten hier dingen gebeuren in mijn huis.

Ik wou vragen of jullie voor mij willen bidden, dat het me lukt, me spullen naar de schuur te brengen, en op te ruimen enzo, de komende dagen zodat 'ze' donderdag mijn spullen kunnen leveren.
Én niet geheel onbelangrijk, ook bidden voor het samenwerken met een vriend van mij in me huis.

Here God
Almachtige Vader
dank dat ik voorbede kan doen voor Shanita
U kent haar
doorgrond haar
beter dan dat ze zichzelf kent
haar levensverdriet.
Wilt U bij haar zijn
haar dragen in deze moeilijke periode
bedek haar met Uw mantel van liefde
sterk haar
en geef haar de kracht
om zichzelf te organiseren deze dagen
zij heeft een hoop praktisch werk te doen
wilt U ook de samenwerking met haar vriend zegenen
opdat alles in Uw vrede kan gebeuren.
Here,
dank dat U een luisterend God bent
waar we steeds terecht mogen
hou haar dicht bij Uw vaderhart.
Amen

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:02
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

SHANITA130 schreef:
Ik verleng nooit, ben er soms eventjes paar weekies niet, anders gaat 't me te veel tijd kosten. en na een tijdje weer eventjes paar weekjes wel.

Dus ik heb niet van nu is mijn abo voorbij, snel verlengen, nee hoor, laat maar ff paar weekjes....en als ik het voel, kom ik weer...

Scheelt ook, je kan meelezen via Google.

Oppassen Shanita, gevoel misleid dikwijls. We gaan je missen. Blijf dicht bij Hem, en kom gauw terug.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:57

SHANITA130 schreef:
Ik heb het gevoel dat die meneer expres loopt te z#$%^, had ik al eerder, maar nu weet ik het zeker.

Sorry Shanita, ben nu nogal bezig met hoe ik het item in goeie woorden te brengen. De make up is voor mij niet zo belangrijk.
Design mag maar is de buitenkant. Laat je hier niet te erg door meeslepen jo. 't Zal ooit weleens beteren. Toch ! Back to topic, fijne dag nog ! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 08:01
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:01

[quote=HARALD940]Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.

Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod.
Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.

Wijze woorden die je spreekt Harald. Getuigd voor mij van vastigheid niet zomaar de goegemeente naar de mond te praten, jo. En of het vroom gepraat van de zieleknijpers, yes!.

[color=0000FF][i]Ffe een Belgisch verhaal.
"Ik vroeg God wat moeten we toch met al dat profitariaat (ik schat tussen de 20 en 40 % Geschokte, onthutste smiley ) dat naar België toe komt want zij nemen de plaats in van een goeie". Hele tijd lang worstelde ik met deze vraag, bad "help me, want ik wordt hierin opstandig". Gelukkig kreeg ik antwoord van Hem (God geeft altijd antwoord Lachende smiley ): "Herman, met die mensen is in hun land ook geen WEG te bezeilen. Hier in België is er een een rechtssysteem -geschoeid op Mijn wetten- waarin zij zich moete inpassen, willens nillens. Het thuisland wordt hierdoor ontlast, dat is de hulp die jullie Westen kunnen leveren". Zij kunnen dus beter in België zijn dan in hun land want daar bouwen ze ook niet op, integendeel. Dus mijn vraag beantwoord, ik kan in Zijn vrede dankbaar en krachtig verder leven Lachende smiley .

Natuurlijk -zegt mijn gezond verstand- moeten we ook selectief blijven jo, anders importeer je problemen én ondergraaf je je eigen samenleving.

Zelfs als het een asielzoeker is met een zwak dossier (en zo zijn er heelwat, 15 % worden maar erkend) en is hij/zij op zoek naar beter leven -Westers confort- dan nog heb ik er geen problemen mee dat men komt als ze "opbouwen" voor zichzelf en/of voor onze samenleving. "Iedereen mag in Mijn huis wonen". Denk je dat de asielzoekers gelukkig zijn met die profiteurs, sommige groepen (o.a. Afghanen) intimideren zelfs hun landgenoten als ze zich niet houden aan hun levenswijze.

Heelwat asielzoekers lachen ook met onze goegemeente als ze zien hoe wij ermee omgaan en hoe weinigen verantwoordelijkheid durven nemen wegens politiek motief en/of eigenbelang. Anderen buiten dit uit.

Lees ook mijn volgende boodschap: blijf verder helpen met de kerken, evangeliseer, geef hen de boodschap van Christus die bevrijd, blijf in contact met uitgeprocedeerde christenen die terug naar hun thuisland moeten en weten dat ze vervolgd worden. Coole smiley met zonnebril
Help ook de getraumatiseerde wat het ook kosten mag, het is zo mooi dat we dit kunnen doen. Wees solidiair, maar niet naief. Laten we onze gastvrijheid niet afpakken door die profiteur. Want ik wil hen de kost niet geven die fingeren psychische problemen te hebben.

"Ziet het hart aan vooraleer je iemand definitief binnenlaat zou ik zeggen"
[/i][/color] Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 06:53
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:45

CARMEN073 schreef:
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".

GrZ

Je hebt gelijk Carmen, had niet in dit forum mogen stappen aangezien ik vanuit belgische regelgeving denk. Ben eigenlijk niet bevoegd om mee te praten. Verlegen lachende smiley
Trek me dan ook terug. Mogelijk kunnen we wel chatten en 't een en 't ander uitwisselen. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:28

SHANITA130 schreef:
Herman, ten eerste, je zit hierovoor ín iemands quote te schrijven, ten tweede, je stukjes beginnen vaak met color en i en zo.

Zou je daar op willen letten?

Als je nog van die opmerkingen hebt Shanita wil je die dan overmaken met een mail. Bijzondere dank. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:21

CARMEN073 schreef:
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".

Sorry, dat ik het forum misvatte. Zal beter oplette. Verlegen lachende smiley

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:49

YES356 schreef:
De omstandigheden van deze mensen zijn vaak vreselijk,
mensonterend en leven ze in een vreselijke onzekerheid
die vaak psychische klachten met zich mee brengt.
Boven op de onvoorstelbare dingen die ze al hebben gezien/ meegemaakt.
Het “minste”wat we als christenen kunnen doen is deze mensen niet vergeten in ons gebed.
In ons persoonlijk gebed in gebedsgroepen ed (Misschien ook een idee als aandachtspunt voor “de gebedsroom” ?)
[i]
Mooi Yes, de aandacht die je wil geven aan deze ontheemde mensen. Regelmatig hebben we concrete mensen waarvoor we bidden. Zo was er Didier (Congolees), Zariba (Afghaan), Moses (Guinea), David (Kameroen), ... Ook baden we voor een chirsten die uitgezet werd door de Nederlandse regering. Was toen een oproep van een medecmmer. God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:29

HANNAH810 schreef:
ik ben niet geroepen voor jou te beslissen wat je al dan niet mag, herman,
maar je ontwijkende antwoord is me opnieuw onduidelijk;
wat bedoel je nu uiteindelijk te zeggen?

ik zie het verband niet zo tussen misbruik van een asiel-beleid en een "opengetrokken forum". (hoe ik dat dan ook mag intepreteren)

ik begreep carmen toch goed, dat ze JOU om verduideliijking van je bericht vroeg, of vroeg ze het in het algemeen aan ALLE forum-schrijvers?
de vraag was aan jou gericht en het is voor anderen misschien een klein beetje ál te ingewikkeld om jouw woorden te verduidelijken, snap je?

We denken nu allemaal over dit hot item na. Zeker Christenen moet het nauw aan het hart liggen, want zij worden nog het meest vervolgt over gans de wereld. Dus denk tank. Mijn antwoord komt nog wel. Trouwens ik heb al een zetje gegeven, toch ! Dat dit onvoldoende is voor Caren mag gerust. Zij zal wel voor zz spreken denk ik Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:14

HANNAH810 schreef:
hoe is het nu mogelijk een discussie te voeren, wanneer je ontwijkende antwoorden inbrengt, herman?

ik kan me niet voorstellen dat je niet weet waar je voor staat als je het over misbruiken hebt, of wel?

(als ik het mis heb zouden we je immers niet serieus kunnen nemen? je dumpt dan even snel een stelling op het forum die heftig klinkt, maar zou zelf niet eens weten waarover je het over hebt.)
[color=#0000FF][i]
Mag ik het forum niet opentrekken naar anderen toe, Hanna ? Alles heeft zijn tijd zeg Prediker.
[/i][/color] Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:02

CARMEN073 schreef:
Wat versta je onder misbruiken Herman?

Dat wil ik even aan onze lezers overlaten, Carmen ?
Hoe scheiden we het kaf van het koren ?
Tip: lees de Bijbel.
Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 17:54
BerichtOnderwerp: gebedroom op donderdag 14 juni

[quote=RODJER101]we gaan weer bidden Vurig en eensgezind daar voor gaan welke week op donderdagavond er voor bij ons Hemelse Vader
Om 20 u. is iedereen welkom in de gebedsroom. U vindt deze
als je eerst naar de chatbox gaat (venster bovenlinks). Vanuit de chatbox is er keuzemogelijk (rechtsonderaan) om naar verschillende kamers/rooms te gaan. Mocht het zijn dat het niet lukt, aarzal niet om contact op te nemen. Ook nieuwelingen zijn welkom. Mooi om met elkaar hartspunten voor de troon van God te brengen. En nog mooier de vrede en rust die we nadien mogen ontvangen.

Vanavond wil ik graag gebed vragen voor een cm-medezuster. Lea is haar fictieve naam en zij heeft het niet breed. Zij leeft al sedert jaren onder zware druk. Het is echter ook een getuigenis hoe zij met de Heer nabij de situatie aanpakt!. Lea verzorgt namelijk haar broer én zus. De broer is autistisch terwijl de zus psychopatisch is (slaat en dreigd bij crisissen, wenst geen psychiatrische hulp te aanvaarden). Het is prachtig hoe Lea het steeds weer opneemt voor de broer. We bidden vanavond dat de Heer kracht geeft om verder te doen, en dat Hij Lea uitred uit haar situatie. Heer help dat Lea en leidt haar uit deze situatie, laat haar genieten van Leven in overvloed.
God grijp in !. Amen.

Mocht Uzelf een gebed op het hart hebben, of gewoon nieusgierig zijn hoe zo'n gebedsdienst per chat werkt, aarzel niet om mee te doen.

Martha, Herman, Rodjers en medebidders Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 16:31
BerichtOnderwerp: Mijn weg ,of Gods weg?

[quote=HEIDE115]Mijn weg,of GODS weg.

De gebrokenheid begon ik al meer te voelen van het leven.
Ja,wat zijn we na het paradijs veel..heel veel kwijt geraakt.
weetje wat ik al meer moet leren..te leren inzien..dat het alles door mijn zonde komt.
Mijn eigen zonde ja...nee niet door die van die ander!
Ik..ja wij moeten met alles steeds weer naar God toe.
HIJ kan ten diepste alleen maar schenken wat goed voor mij en jou is.

Mooi Heide, getuigenis van je gebrokenheid. Groot geloof helpt ons hieruit: Bijbelt, bidt en richt je oog verder op Jezus. Ook Daniël had die gebrokenheid, maar hij was de "geliefde Gods" omdat hij steeds terugkeerde én belijdde. Moedig jo hoe je hier belijdt. Een mooie getuigenis ! Dank je wel.
Engeltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:41

CARMEN073 schreef:
Bij mijn weten stromen er geen asielzoekers door naar betere opvanglanden: iedere asielzoeker wordt juist teruggebracht naar het land waar hij het eerste voet aan land zet!

Weet niet hoe je aan deze 'informatie' komt?

Nogmaals; Nederland heeft zijn grenzen gesloten, neemt GEEN asielzoekers op van andere europese landen en sluit centrum na centrum.

Klopt, sedert Schengen is de situatie gewijzigd. Doch ik wil ermaar op wijzen dat misbruiken ertoe leiden dat de gehele opvang rigied wordt.

Iemand die in gevaar is, dient te worden geholpen. Dit zal niemand tegenspreken. En het beleid dient ervoor te ijveren dat de juiste mensen hierblijven, niet zomaar blindelings werken zoals veelal het geval is. Zo is het ongehoord dat er christenen naar Iran worden gerepateriëerd.

Maar nogmaals je met asielzoekers zelf werkt, zie je heel veel.
O.a. advocaten en de medische wereld zijn ook belanghebbenden.
Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 13:42
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 26 Volgende
Pagina 11 van 26