Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:58
Onderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
|
|
|
Jammer dat men de medische wetenschap niet als Gods geschenk ziet. er zijn wel door die wetenschap digen gedan di egrens overschrijdend waren, maar dat men vaccins ontdekt en zo de eigenlijke ziekte grotendeels uit kan bannen is men wat mij betreft dat aan je kinderen verplicht om te laten doen.
Doet me denken aan het verhaal van een overstroming waar een man in zijn huis wordt bezocht door iemand in een boot waarop de man weigerde om in te stappen, want God zal hem wel helpen, toen het water hoger kwam en hij op het dak moest vluchten, kwam er een helicopter die hem op wilde pikken maar hij weigerde, God zou hem wel helpen. toen hij vedormnek was en bij God aan kwam vroeg hij aan God waarom hielp u niet, waarop God zei ik heb die mensen in boot en helicopter naar je toegestuurd maar jij wilde niet geholpen worden.
Dus mogen wij als ouders onze kinderen Gods hulp weigeren? Zelf ben ik door die vasthoudendheid haast een schoonzuster verloren, gelukkig had mijn broer toch het laatste woord en is ze na veel bloedverlies, bij een bevalling wel met speod naar ziekenhuis gebracht en geholpen.
Hopelijk ziet men toch eens in, dat God ook anders kan helpen door anderen heen en niet altijd rechtstreeks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 13:22
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
ANNA415 schreef: | Pan met voer buiten zetten, als ze erin zitten, vuur aan steken |
Ze moeten wel eerst geplukt worden of gestroopt, anders hapt het niet zo heerlijk weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 13:04
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
Mooi stront, of moet ik shit zeggen, hopeloos dat je elke keer opnieuw okkoord moet gaan met accepteren van de regels, wil je mee doen op het forum.
Heb netjes melding gemaakt dat ik al akkoord was gegaan, maar dus niets aan gedaan dus voor de zoveelste keer maar opnieuw akkoord, je begint zo haast ballorig te worden zo en dat wekt juist het tegenovergestelde en de gedachte om eens flink van leer te trekken.
Echter houd ik me bij deze nog even in en wacht af of er verbeteringen komen, geduld is een schone zaak zegt men, gelukkig heb ik dat nog wel ergens liggen hoop ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 20:11
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Zie de reactie in het topic Forumregels (subforum Over ChristianMatch). Dit lied kan blijven staan. |
We zijn geen kleine kinderen meer, misschien is het wel geschreven dat we te veel betutteld worden momenteel. dat er orde en regel is , geen problemen mee, maar soms is het net even te veel bemoeienis.
Het is nu of we een kleuterclubje zijn, die niet mogen reageren op welke wijze dan ook.
Even een bij wijze van spreken, als iemand als reactie ergens op wat wel tot de topic behoort maar het in een gedicht brengt, moet er niet gelijk, door jullie, geschreven worden dat het officieel thuis bij de topic gedichten. Ook een clip kan soms een bemoediging in zitten en in die topic geplaatst worden , dan behoort hij als reactie wel in die topic thuis en niet in de topic leuk en bijzonder lied.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:58
Onderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik vraag me dat af. Nynke zingt - in wat mij betreft de mooiste taal - een prachtige, diepe tekst en ik vind Halleluja in dit geval zeker niet ongepast. Daarmee dien je geen twee heren in mijn opvatting. Geloof is verweven met ons handelen en zou er niet los van moeten staan. Sta midden in het leven als christen, dan kun je wat betekenen.
http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM
Nynke Laverman - Hallelujah
Ik hearde fan ‘t geheim akkoard dat David brocht ta Gods gehoar Mar psalmgesang hat dy nea ynteressearre It wûnder fan trep fjouwer, trep fiif de fal yn mineur, as majeur ferriist Ferbjustere skoep hy it Hallelujah
Hallelujah
Dyn leauwe moast bewizen ha Doe seachst har baaien op it dak Sok moais yn ’t moanneljocht, do koest wol stjerre Sy naam dy nei har keamer mei sûchde alle krêften út dy wei en twong dy ta in nuodlik Hallelujah
Hallelujah
Leafste, ik ha hjir earder sjoan dit bêd besliept, de flier berûn Allinnich wie der earder as tegearre Ik seach de flagge op dyn kastiel mar leafde is gjin oerwinningsmiel ’t Is in kâld en brutsen Hallelujah
Hallelujah
Der wie in tiid datst by my wiest en my dyn wêzen fiele liests Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre Mar ferjit net wa’sto wiest yn my hoe’t wy ús mei de himel frijden elke azemstjit wie Hallelujah
Hallelujah
Miskien dat der in god bestiet Mar al wat ik fan leafde wit is hoe te slaan nei hwa ’t myn lok skansearret ’t Is gjin geskriem, jins rie tenein en ek gjin fromme psalm op snein ’t Is in kâld en brutsen Hallelujah
Hallelujah
Thomas, die het voorlaatste couplet van grote klasse vindt, zeker qua taal. |
De taal op zich niets mis mee en dat men halleluja zingt zonder de werkelijke betekenis is ook niets mis mee. Gelijk andere teksten wel kwalijke invloeden kunne uitoefenen , zal Halleluja hopelijk juist dan een positief effect te weeg brengen.
Hoort eigenlijjk in andere topic maar toch ook een mooi fries lied https://www.youtube.com/watch?v=ESQcZjN0j5o vertaling staat onder de clip, voor hen die het fries niet machtig zijn
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 18 juni 2013, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:00
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Het topic klaagmuur in het subforum Christelijk leven is gesloten, omdat het niet meer zozeer met de betekenis van het begrip klagen te maken had. In dat geval zou het er namelijk goed bij blijven passen.
Aangezien het topic steeds meer als doel kreeg om te klagen over allerlei zaken, is het voor de leesbaarheid beter om het in dit subforum te plaatsen. Op die manier is het voor iedereen duidelijk dat je hier over alles kunt klagen.
Mocht iemand zich alsnog geroepen voelen om van gedachten te wisselen over de betekenis van de klaagmuur in Israël of over het begrip klagen, ga je gang. Maar dan wel in het juiste subforum. En leg dan even uit wat je vraag of bedoeling is met dat topic. Een gedicht (vijfje) over de klaagmuur is mooi, maar hoorde eigenlijk thuis in het subforum Gedichten.
Redactie CM |
waar zijn de vijfjes die men in gedichtvorm geschreven heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 15:15
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Daar heb ik me nog nooit zorgen over gemaakt, of muziek wel goed is. Wat maakt het uit als je ergens in een liedje de woorden Hare Krisna hoort of zelfs meezingt. Daar krijg je echt geen hoorntjes van hoor! Ik ken massa's niet-christelijke liedjes die mij diep in mijn hart raken en die me meer zeggen dan 'loof-de Heer'liedjes. Die niet-christelijke liedjes waar ik het over heb gaan over liefde en raken de essentie van diep geloven vaak beter! |
nogmaals wat een ieder wil horen is zijn/haar eigen keus, maar heeft het pas dat men eerst God looft door bijvoorbeeld halleluja te zingen en daarna toch de nadruk op een afgod te leggen en dient men dan 2 heren of 1 heer gelijk Jezus zelf zegt dat dat niet kan.
Maar er neem nu Cat Stevens met "Morning has broken"wat een pracht lied, heb ik geen moeite mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 09:02
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Hoe weet je of muziek gemaakt is om ons de verkeerde kant op te zetten? Ik begrijp daar niets van, kom het nooit tegen. Ik ken alleen verschil in wat ik mooi, goed of gevoelig vind, en in wat ik niet mooi vind en zelfs ronduit lelijk. Maar om daar nu griezelige invloeden aan op te hangen gaat mij te ver. |
Wat een ieder wil horen is zijn/haar zaak, maar het is wel interessant soms te weten hoe de muziek van een bepaald iemand of groep is ontstaan. Nu een liedje van de Beatles men zingt leuk me met halaluja en dan gaat het over in Hare krisjna, ik denk dat halleluja beter is om zo God te prijzen dan Hare krisjna
Zou haast we een nieuwe topic openen waarom geen christelijke muziek (waar voor elke wat wils is) en ook goed, hoeft men zich geen zorgen te maken of het wel "goed"is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:32
Onderwerp: Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
|
|
|
PIETER649 schreef: | Weet je wat??
ik geef 100.000 euro aan jou als jij aan kunt tonen dat ik in mijn bijdragen op dit onderwerp Shanita beschuldig, oftewel verwijt, dat zij doordat ze een uitkering heeft, op mijn zak teert of schuldig zou zijn aan welke economische crisis dan ook!
In mijn betoog geef ik aan dat die wanbestuurders in de politiek er voor zorgen dat de gemiddelde inwoner van Nederland er financieel heel hard op achteruit zal gaan.
Daarbij vind ik 2x per jaar op vacantie al zat, want 3x bevalt me niet. Ook al kan ik het inderdaad makkelijk betalen. Tevens onderhoud ik niemand in Nederland want ik betaal belasting in Duitsland. Enne Shanita.... ik heb helemaal geen 1 mercedes. Mercedes is een woonwagenmerk waar oudijzerboeren enzo in rijden. Er staan hier wel n paar BMW´s voor de deur, daar zal ik het mee moeten doen, tis nie anders |
Niet beweerd maar wel haast zo gesuggereerd met de volgende zin: "Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor".
Er zijn mensen die absoluut niets kunnen doen aan hun omstandigheden.
Het lijkt er haast op dat het verhaal van de rijke jongeling op jou van toepassing zou kunnen zijn zo te zien.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 16 juni 2013, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor. Die belastingbetalers krijgen het zelf steeds krapper en gaan dus ook minder belasting betalen. Van datgene dat de staat binnenkrijgt, moeten steeds meer monden gevoed worden, het aantal werklozen stijgt met de dag!! De zuidelijke landen blijven een gigantisch risico, ministers De Jager, Rutte en Dijsselbloem hebben zich voor tientallen miljarden garant gesteld.... Er komt een moment dat de pot leeg is.... Dat moment duurt niet meer zo lang En ja.... dan krijg jij opeens ook veel minder en is het nog maar de vraag of jij zelfstandig kunt blijven wonen. Het zal wel beginnen met gaarkeukens waar je je prakkie op kan komen halen.
Maar Willem de Overbodige en zn vrouwtje met schattige kindjes zullen daar geen last van hebben hoor, vreest niet |
Vind het eigenlijk niet gepast dat jij Shanita hier beschuldigd dat zij ondanks wat haar is overkomen, haar d eschuld geeft dat jij (als belasting betaler) haar mede moet verzorgen en zo niet 3x maar sechts 2 x op vakantie kan in het jaar. Jamme rdat ook jou opgepotte centen daar deel van moeten uitm aken mv bepaalde belastingen uitmaken.
"Heb uw naaste lief" en gunnen we iedereen een goed leven, zonder extra's maar een goed leven dus, of is het toch ikke ike. Bedenk dta het een zegen is dat jij het zo goed hebt, maar het kan tot last zijn als je er verkeerd mee omgaat.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 16 juni 2013, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:59
|
|
|
[ Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:07 quote=SHANITA130]
HEAR HEAR, gelijk de Engelsen zeggen als iemand een goed verhaal heeft. Fantatastisch dta de Heer je nabij is en blijft, dat het beter gaat momenteel. Ik hoop en bid dat je nog meer zegennigen mag ontvangen, dat ondanks de geboekte vooruitgang, het leven nog dragelijker mag worden voor jou.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 16 juni 2013, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:12
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs Andersom kan ook. Wie wat en hoe "wereldse" muziek is en of het verkeerd is, weten we soms niet. Er is veel rotzooi gemaakt , die toch bedoeld is om ons ongemerkt de verkeerde kant op te sturen. Echter wij hebben een machtig wapen hier tegen en dat is gewoon dicht bij Onze Heer en Heiland te blijven een aan Zijn hand te blijven lopen en zo onder Zijn bescherming te blijven.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 16 juni 2013, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 13:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hoe ik over het kreuningshuis denk, is ondertussen wel bekend, denk ik. Een illegaal zooitje ongeregeld dat parasiteert op de nederlandse samenleving. Een jochie dat toevallig als eerste uit het geboortekanaal van zn ma gekropen is, dat is zijn enige kwalificatie, op intelligentie had hij het nooit gered. Het trouwen met een geblondeerde argentijnse dochter van een medeplichtige aan massamoord en daarmee een paar vertederende dochtertjes krijgen, is ook geen kwalificatie, dacht ik?
Maar goed... even over dhr. Rutte en dhr. Samsom.... Leg mij nu eens uit waarom ik respect zou moeten hebben voor mensen die Nederland al schaterlachend verkwanselen, failliet laten gaan en leegroven ten behoeve van een dictatoriaal bewind in Brussel. Voor miljarden staat de overheid garant voor zuidelijke landen... een gigantische gok met ONS PENSIOENPOTJE voor ONZE oude dag!! Ze gooien alles wat in Nederland is opgebouwd op de roulettetafel!! Hebben ze u daar toestemming voor gevraagd? Hebben ze sowieso weleens uw mening gevraagd over hun overdracht van souvereiniteit en vermogen naar "europa"? Ja ooit 1 keer in 2005 .... de uitslag daarvan is gebruikt als popla wc-papier! koning, minister, staten generaal, schijt aan de bevolking hebben ze allemaal. |
Ik ben het volledig met je eens dat er maar ÉÉN grote Koning behoort te zijn, en het gaat ook gebeuren, wat een geluk dat dan geen mens persoon meer baas zal zijn maar Iemand die werkelijk het goede met ons voor heeft gaat regeren.
Leve onze zekerheden , moeten we eigenlijk Lukas 12 de versen 22 t/m 34 maar uit de Bijbel halen, en hen die het moeilijk hebben en ver onder armoede grens leven, bijv hen uit Moldavië maar leren dat ze "christelijk" moeten worden? Ik denk dat de tekst "Wat u hun hebt gedaan, heeft u aan Mij gedaan, dan wel ter sprake kan komen, of niet dan?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 16 juni 2013, 17:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 18:27
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik neem mijn echte (niet professionele) BBQ ook wel mee. (en m'n goeie humeur, al da dan nog niet op is) |
Ach je kan altijd nog een zakje goed humeur halen bij de apotheker of supermakrt (weet zo gauw niet meer waar ik het vandaan haalde) , Misschien ook wel te vinden op het wereldwijde web. Het gebeuren heeft voor wel een nadeel, de zooi is zo gauw aangebrand, niet ik hoor maar die BBQ dinges zijn/haar roosters, heb bijv totaal 4 uren schoonmaken gehad na onze fam. BBQ.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 02:57
Onderwerp: God, onze Vader
|
|
|
Bidden is op een legio manieren contact zoeken met God. Jezus hoefde niet in Zijn naam naar de Vader te bidden omdat zelf ook God is. Wij Zijn door Jezus ahw verheven tot Gods kinderen, want ik denk dat er voordat Hij het "Onze Vader " leerde, niemand tot God bad met de aanroep van Vader.
Er is veel van het Onze vader te leren, bijvoorbeeld de opbouw van hoe een gebed er uit kan zien, te beginnen met verering, dan mag men vragen om wat werkelijk nodig is en eindigen met hem de eer te geven die Hij verdient.
Gebed is een ondergewaardeerd iets en ook de manier van bidden kan zo veel meer en anders zijn. Een bidstond of gebedsuur kan men daar alleen al aanwezig te zijn, mee bidden door een amen op een gebed van een ander te zeggen en het zo ook jou bede laten worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:02
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
[quote=SHANITA130] aardifgheidje nog aangaande dat doktoren genezen een leus van Visjeposters, "God geneest maar de doktoren strijken het honorarium op", dit is zeker van toepassing geweest op een baby die met leukemie naar Groningen werd gebracht en waar de vader in "paniek" de dominee belde omdat de doktoren het niet meer wisten en men zich op het ergste moest voorbereiden. Onze dominee zetten een verzoek om gebed voor die baby op de mail en de volgende dag stonden de doktoren voor een raadsel omdat zij aan de opknappende kant was, zo is dat tot 3 x toe gebeurd en haar ouders gaven dan ook een fantastische getuigenis hoe God hun heeft geholpen en genezing heeft geschonken. God was er toen Hij werd gevraagd, maar hoe God precies werkt is Hij niet aan ons verantwoording schuldig.
Zo is dat ook gebeurd met een neefje van mij die de dag na zijn geboorte, met zijn moeder in d eauot en de kraamverzorgster op de achterbank met de baby tot 2 x toe reanimeren moest, ook doktoren geen raad meer wisten en mijn zus en zwager zich op het ergste moesten voor bereiden, na afkondiging in de kerk en men gebed vroeg voor hen, zondags middags zich dermate positieve ontwikkelingen zich voor deden dat ook hier doktoren voor raadsels stonden. Dus God geneest en de doktoren strijken het honorarium op.
Laten we God de eer geven die hem toe komt, want Hij werkt nog steeds ook vandaag de dag nog op heel vel verschillende manieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 20:13
|
|
|
Wat een moeilijkheden allemaal, wellus nietus , zo voorbij gaand aan wat Jezus deed op het laatst toen hij het Zendingsbevel uitsprak, "Gaar heen en maak alle volken tot mijn discipelen. Hij Gaf hierbij ook een belofte en dat was dat er een Helper zou komen die op meerdere plaatsen gellijk kon helpen, wat Hij niet kon omdat Hij plaats gebonden was, en dus deze Helper niet.
Die Helper is de Heilige Geest en wat die kan wordt vaak zwaar onderschat omdat men een beetje van zichzelf en een beetje van Hem wil hebben. Er zijn door de loop der jaren heen vele misvattingen omtrent de Heilige Geest ontstaan en mede omdat een zonde tegen de Geest niet wordt vergeven, is men (den ik) ook bang geworden om vrij uit over Hem te spreken en Hij zal zich niet en nooit opdringen als men dat niet wil.
Ga eens na of de volgende vragen nog van toepassing zijn wat de Geest aangaat, of was dat alleen voor Zijn discipelen weggelegd volgende vragen: 1. Werkt de Heilige Geest nog door Zijn gaven heen in mensen? 2. Waren de gaven van de Geest, alleen wegelegd voor Zijn discipelen of wil de Geest die ons ook naar behoren toe bedelen als wij ons daarvoor openstellen? 3. Is het eigenlijk niet zo dat wij de Geest te kort doen, doordat wij toch een beetje van onze zeggenschap zelf willen behouden ipv totale overgave aan Hem.
Wat mij betreft, ik wil wel maar, totale overgave aan Hem is een beetje beanstigend gevoel en dat weerhoud mij er van omdat te doen. Ik weet dat het de Geest is geweest die mij deed beseffen dat ik een bewust belijdend christen moest worden en Hem komt daarom ook alle eer toe dat ik dat geworden ben. Laten we nu eerst eens op zoek gaan wat de Geest wil ipv elkaar hier vanalles te doen laten zien in linken of wat dan ook. Ga eens op zoek naar getuigenissen van wat de Geest heeft gedaan gelijk al eerder aangegeven door anderen. Bijvoorbeeld, genezing kan alleen door God gedaan worden maar de manier waarop kan geheel verschillend zijn, meestal door gebed, het zij rechtstreeks of na een tijdje.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 13 juni 2013, 02:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45
|
|
|
Er zijn een stuk of wat gaven van de Geest die men kan krijgen als de Geest dat wil. eentje is dus spreken in tongen, dat kan op tweérlei manier, namelijk de engelen taal of dat een buitenlander en ander in zijn taal hoort spreken terwijl die sprekerbijvoorbeeld alleen in het engels bezig is. wat sommige pastors aangaat gelijk Benny Hinn of Tod Bentley of wie dan ook, zij heben ins gebed heel heel hard nodig, d ekan si sheel groot dat sl d eHee rterug komt Hij hun zegen zla ik heb u niet gekend, ondanks wat ze nu in Jezu snaam mee bezig zijn.
De meesten zullen weten wat ik bedoel. Men is hoogstwaarschijnlijk wel goed begonnen maar hebben de mammon meester laten worden, ondanks wat ze nog in Jezus naam doen, vandaar dat men door God alleen weer op het rechte pad kan worden gezet. Er wordt veel gedaan in Jezus naam wat door de Geest wel gehonnoreerd wordt, maar nie talles kan op conto gescreven worden van een pastor of dominee of wie dan ook, terwijl men wel de vruchten er van plukt.
Is Jezus hun voorbeeld nog? Leeft men volgens de regels die Hij stelde en dat men puur op vertrouwen op pad moest gaan? Volgens mij (bedenk ik mij nu) was dat ook om hen, bij de zendings opdracht, totale overgave te geven naar Jezus toe en zo lerend dat God hen niet in de steek zou laten.
Men zal misschien nog wel met goedebedoelingne bezig zijn, maar de essentie van hoe het behoort te gaan uit het ood gverloren zijn. Juist omdat God wil dat een ieder straks bij Zijn Koninkrijk moet horen, is gebed voor de "afvalligen "zo hard nodig. Dathet weer moge worden "alle ere voor de Here"en soms/vaak niet meer voor een persoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:04
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Petra, vanharte gefeliciteerd, ook namens mij zelf Voor hen die ik "vergeten" ben, alsnog vanharte gefeliciteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:37
|
|
|
JOL252 schreef: | Klein vraagje: houd jij je aan alle Joodse wetten? Dus kleding, hygiène, besnijdenis, voeding, omgaan met de buren, jouw en andermans eigendommen, offers, feestdagen, straffen zoals steniging en uitbanning etc.? |
Dan zou ik een heilig boontje zijn en dat ben ik verre van dat. Ik probeer om ten eerste vanuit het Grote Gebod welke door Jezus zelf is gegeven te leven. Maar omdat Hij zelf aangaf dat Hij niet kwam om de weet aan de kant te zetten, maar om hem alleen maar in vervulling te doen gaan (de straf te dragen) wil dat niet zeggen dat we alles in één keer aan de kant moeten gaan zetten of zie ik dat verkeerd?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 11 juni 2013, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:39
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | goed voor de schaduw ook |
We zien wel onde de bomen is ook schaduw. Als de BBQmachinedingesapparaat niet voor hun verhuur beschikbaar hoeft te zijn, komt die ook weer mee, mag haast wel een bestelbus aanschaffen, voor al het materiaal. echter daar kan ik pas op het laatst wat meer zekerheid over geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:34
|
|
|
JOL252 schreef: |
Okay ik begrijp dat je het niet begrijpt. Voor veel mensen is hier het woord seks niet hoe jij het uitlegt en de wereld laat binnenkomen. Ja seks wordt misbruikt zoals zoveel zaken die van God zijn worden verpest en verziekt. Seks kan kapotmaken, evenzo kan dat verbinden en de relatie laten bloeien zoals God dat bedoelt. Jij ziet seks als duisternis/zwart/vies/werelds en dat is dus jouw invulling/beleving hiervan. Voor mij, tevens kind van God.. aangenaam kennis te maken... is seks geen vies woord maar een concept van God, door Hem bedacht en bedoeld en in die context plaats ik het graag terug. Seks is het hebben van intimiteit, liefde delen en samen één worden en hoort thuis binnen de context van veiligheid, verlangen, verbonden zijn, liefde bedrijven. Ik ben het met je eens dat het door de media en door heel veel mensen op een verkeerde manier wordt gebruikt maar dat wil niet zeggen dat het dus ook verkeerd ís.
Je noemen dat er in de bijbel niet veel overspelige mannen zijn snap ik weer even niet en zeker niet als ik kijk naar de loop van de geschiedenis en de tijd waarin wij leven. Daarbij is de bijbel o.a. vertaald door niet vrouwvriendelijke vertalers en zal de grondtekst en vanuit joodse benadering het ook heel anders te begrijpen zijn.
Er staat nog iets in de bijbel. Het "oordeelt niet". Mogen wij bepalen of iemand Gods woord aan de kant zet? En welk bewijs heb je daarvoor? |
Uiteraard mag men zelf zaken benoemen, maar (om het even simpel te stellen) de gedachte daarbij, gezien vandaag de dag. Zo jij en anderen, seks kan combineren met liefde en tederheid en dat dan voor jullie seks is en blijft, heb ik absoluut geen moeite mee. Gelukkig mag iedereen een kind van God zijn, lerend uit Zijn Woord, waar we dus een leidraad hebben om hoe te leven.
Christen zijn is geen straf , maar juist het tegenovergestelde, mede daarom kon ik genieten op pinkstermaandag bij Opwekking.
Wat ik bedoelde met geen overspelige mannen, daar wordt te weinig aandacht aan geschonken aan de gevolgen daarvan eigenlijk alle manne die bijvrouwen hadden waren fout bezig, of niet dan? Dat God toestond om bij vrouwen te hebben was geen idee van Hem zelf, anders had Hij gelijk meerdere "Eva's" gemaakt of niet dan? Voor mij staat daarom wel vast dat God de relatie man-vrouw heilig heeft gemaakt. Ook Jezus getuigd daarvan getuigd toen Hij hier op aarde was. "man en vrouw zullen één zijn". In 1 Korintiërs 7 staat in het begin mooi omschreven hoe een realtie man-vrouw behoort te zijn, mede daarom verbind ik het woord seks niet aan zo'n realatie.
Als men meent dat alle beschreven Joodse wetten niet op ons van toepassing zijn en eigenlijk we alleen maar vanuit de tien geboden hoeven te leven, leg je wel een gedeelte van Gods Woord aan de kant of niet dan? Hopelijk mag de Geest ons allen leiden in wat we moeten leren uit Zijn Woord. Het Grote Gebod is moeilijk om na te leven, maar hopelijk lukt het wel met Zijn hulp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 01:54
|
|
|
[quote=JOL252]Dus als ik het goed versta is seks nog steeds een vies woord. Ja daar zie ik duidelijk verschil in, zoals ik al heb uitgelegd, liefde bedrijven is puur en het verlangen om het je partner naar de zin temaken, komt bijv ,romantiek om de hoek kijken. Seks is meer beverdiging van behoeften, welek men bijv op zich af laat komen door hedendagse media en zo soms behoeften doet ontstaan die niet bedoeld zijn om de ander t elaten genieten maar wel ee neigen behoeft kweektEven ingaand op jouw stelling dat het woord seks in de bijbel niet voorkomt: - vreemd gaan wordt ook niet genoemd. Biblija.net, dan bij woord zoeken man vrouw neer zetten, helaas komt men niet veel over overspelige mannen tegen - incest ook niet om maar es een dwarsstraat te noemen. Biblija.net Leviticus? - overwerken ook niet. Snap ik even niet
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo wat je probleem is met het woord seks. Blijkbaar heb jij hier associaties mee die gelijk staan met : orgieën, grenzeloos, onbeschaafd, losbandigheid... en dat is jammer. [color=#0000FF]Ik probeer een verschil aan te tonen aangaande hoe met elkaar om te gaan als man en vrouw. welek keuze zou men moet maken als het om een relatie gaat, eentje van eerbied en in leifde samen één te worden of het door mensen bedachte gebeuren wat er allemaal met seks kan samengaan, dus lekker ruim houdend ahw. Jol, vindt excuus aan Thomas ook wel op zijn plek. Mag men regels Gods naast men neerleggen omdat het OT is en nu niet meer geldig is? IsGods Woord dan maar beperkt geldig nog? Ik vind dus van niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:38
|
|
|
Dat men geslachtgemeenschap met elkaar heeft is op zich niets mis mee, maar wel op de manier van hoe men die bedrijft. Is het in Liefde met 1 persoon, het samen smelten van 2 lichamen zo God het bedoelt heeft en wordt het zo een daad uit liefde, of kan men gewoon van eigen gerak uitgaan?
Waar in de Bijbel staat dat men seks of sex ('t is maar hoe je het schrijft) het woord sex geschreven. Seks is wat wij er van maken met soms zaken toevoegend uit wat ons op het netvlies wordt gebracht door wat dan ook.
God heeft de relatie man vrouw zo gemaakt dat Hij dacht dat het goed was, mogen wij dan er van afwijken als Hij bepaalde regels geeft om elkaar goed blijven te verstaan? In een relatie draai thet om d eander t edienen, hoevaak wordt er misbruik gemaakt van een bepaalde machts positie in een relatie omdat eigen gerak voorop komt te staan?
Dient men elkaar in de liefde, geeft men de ander dat wta hij /zij nodig heeft respect en eerbied. Wil men er sex van maken doet het (mijn mening) afbreuk aan de echte Liefde zo Jezus beveelt.
Vandaag de dag wordt men geïndoctrineerd met soaps waar scheiden scherring en inslag is en seks met wisselende partners, geld staat voorop en meer van dat soort bagger gelijk de reclames na een bepaald uur, zelfs de datingsite voor als men een vreemd wil gaan is al gewoon en wordt daarmee al druk geadverteerd. Sex is daarom (alweer wat mij betreft) de tegenhanger van het in een relatie met elkaat tot een eenwording komen van 2 lichamen.
Ja we moeten de wet gehoorzaam blijven welke regels God ons beveelt, Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om te vervullen. Laten we gewoon gehoorzaam zijn aan wat Hij wil en beveelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 13:09
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Sex is een bron van geluk en heel goed voor je gevoel van eigenwaarde, naast het gegeven dat het goed is voor je lichaam en geest, Die zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Iedereen streeft naar dit geluk.
Christenen moeten eens loskomen van de verbinding van sex en zonde. De Bijbel wijst sex niet af, wel een promiscue levensstijl en dus zeker risicovol gedrag. Het leidde in Bijbelse tijden en ook lang daarna tot ongeneeslijke ziekten. dit verklaart ook de in onze ogen idiote Bijbeltekst dat een verkracht meisje met haar verkracher moest trouwen. Welnu dat doen we natuurlijk niet, ook al staat het er. Bedenk dat het een wereld was zonder antibiotica en wat de gevolgen daarvan zijnkunnen we als we een beetje zijn voorgelicht allemaal wel invullen. Wat nu met een antibioticakuurtje is op te lossen werd in die tijd een levenslange lijdensweg. De consequent doorgevoerde een op een verhouding was de enige manier om dat te voorkomen. De Joodse wet was fundamentalistoch: je moet je aan de wet houden en anders straft God. Je moet echter wel zien wat achter de Joodse wetten zat: goed voedsel nemen zodat je ziekten voorkomt, veel hygiene en wassingen omdat je met hygiene veel ziektes voorkomt en ook in de (seksuele) omgang tussen mensen moesten ziekten voorkomen worden. In een maatschappij als de hunne was dat heel effectief en ook nu geldt nog dat preventie op alle terrein ziektes voorkomt. In die zin waren de Joodse wetten heel modern. Christenen zijn geen fundamentalistische Joden maar hanteren de wet van de Liefde. Grieken en heidenen als wij hoefden dus niet eerst Jood te worden en hun gewoonten over te nemen. De gedachte van preventie blijft echter ook in onze tijd steil overeind. Lees naar de Geest en vertaal dat naar vandaag toe. Voor iedereen beter, zeker voor Christenen.
Thomas |
Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.
Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.
Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?
Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 01:53
|
|
|
BAPPI605 schreef: | of andere prioriteiten stellen... seks is niet heiligmakend! |
seks is dus verkeerd, helemaal mee eens, want God heeft de relatie man en vrouw wel heilig gemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:38
|
|
|
Men kan hier allerlei straattaal gaan gebruiken en zo dat wat God bedoelt heeft als iets teers, moois en liefdevol gebeuren, zo "normaal" gaan vinden, het doet doet afbreuk, zelfs zwaar afbreuk aan wat Hij er mee heeft, namelijk het samenzijn van man en vrouw in Liefde samen één te worden. Liefde is genieten zo heeft Hij het bedoeld, niet als lust bevrediging, zo kan het samen zijn wel een lang waar genoegen worden met respect voor elkaar.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 9 juni 2013, 18:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:06
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
mochtvandaag genieten van de oudste en jongste zoon om me heen. zo meteeen weer ff naar Zwijndrecht oudste thuis brengen
Beide nu aan het genieten van jongste zijn gitaar spel. gelijk ik er ook van kan genieten alhoewel het hardcore of heavy metall is, wel christelijk zegt hij altijd nu doet hij een stukje wat hij zelf bedacht heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|