ChristianMatch

Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 21:00
BerichtOnderwerp: chantage???

lisa met alle respect (echt) het word een beetje een herhaling van zetten nu. Ik snap wat je bedoeld met beleving, en het verschil tussen je jeugd en de kerk waar je nu heen gaat.

En het is ook secundair al die doctrines, zolang de basis van het evangelie maar blijft, dat Jezus voor onze zonden is gestorven, en geloof in Hem de enige weg naar God is en redding. We moeten een zijn zoals in joh 17 word gebeden. MAAAAAAAAR, ook 1 in de juiste leer.(de basis dan , hoe men tot heil komt, niet de bijzaakjes)
ik denk echt dat je te snel de kerkgeschiedenis aan de kant zet. waar wij als amateurs over van gedachten wisselen hier is echt al zo veel over nagedacht door broeders en zusters door de tijd heen. Er is zo diep gegaan.je kan er best van leren, ipv hier het wiel opnieuw uit te vinden. Ook is het naief om te denken dat die vooronderstelingen, de verschillen in leer niks met leer en leven te maken hebben. En zeker het Godsbeeld.

Om maar een simpel voorbeeld te geven in je bijdrage ga je er steeds vanuit dat het de mens is die kiest, hoe wat waar en wanneer hij gered word door God, ik denk dat je de vrije wil van de mens zwaar onderschat.
romeinen 9 en johannes 6 zijn van die hoofdstukken die behoorlijk duidelijk zijn, dat God het eerste en laatste woord heeft in die zaken.
Maar goed is maar een simpel voorbeeld dat je dingen voor lief neemt die niet zo vanzelfsprekend zijn. niet dat we offtopic gaan over die leer, dan moeten we er een apart topic van maken.

je schreef ook:
Quote:
alle kerken zijn een filiaal van één grote gemeente van Jezus Christus

klopt gedeeltelijk. in elke kerk, zowel de evangelische als calvinistische kerken zitten naam-christenen. die niet wedergeboren zijn. Paulus legt in zijn lichaamsdelen etafoor goed uit dat Jezus lichaam de wedergeboren christenen zijn, waar de Geest in woont, zo werkt Hij door hen. daarom zei Hij ook tegen paulus ''saul , saul, waarom vervolgt u MIJ''
Zo ook de christenen met de Heilige Geest buiten de kerk. DAT is Zijn lichaam, dat is de 'gemeente van Jezus'. tegen de andere zal hij zeggen, ga weg, ik heb ken je niet' (mat7)

rom 8:

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 17 maart 2011, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 16:21

@ leonard en lisa over jullie discussie, ik vond het stukje van leonard eigenlijk PERFECT. zat niks onBijbels tussen.
Het kruis is niet alleen een teken van hoe zondig en gevallen we als mens zijn dat zulke gruwlijke maatregelen nodig waren, het ''gewicht der zonde'' zoals anselmus zegt zullen we nooit kunnen bevatten, maar zo ook God zelf gevende en op offerende liefde ook niet, want die is even goed te zien in wat er op golgotha gebeurde.

Verder zie ik ook precies waarom vele discussies langs elkaar heen lopen, dat komt door sommige vooronderstellingen die ons Gods Beeld bepalen. De calvinistische/gereformeerde en de evangelische/pinkster leer, dus augustus versus pelagius, luther versus erasmus en Gomerus/calvijn tegen Arminius. De over de verschillen en ruimte tussen god en de vrije wil van de mens. zie ook leren die eruit voortvloeien als de predestinatie. daar is waar hier de schoen wringt.
En dat zijn onderwerpen waar al eeuwen over is gepraat en boekenkasten van vol geschreven zijn.
Ben er zelf ook niet uit, zelfs niet naar lange studie over die onderwerp, maar neig toch op vele onderwerpen naar de calvinistische kant. Bewust, niet soor de paplepel of opvoeding/traditie, maar door eigen studie, net als de christenen in berea.

Had er ooit een topic over, met de conclusie van mijn persoonlijke studie, maar kan dat topic niet meer vinden en omhoog bumpen.

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 17 maart 2011, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 16:09

@Lisa

Je zoekt goed de bijbelse balans, en ben het met je eens.
God werkt bij een ieder anders, maar uit eindelijk is er het he;e evangelie....voor een ieder.

je schreef:

Quote:
David vroeg: “Wat betreft de Bijbelse concepten als de ellendige zondige, gevallen staat van de mens? De noodzaak van berouw en bekering? Termen als zonde, hel, kruis en het bloed?”

Ik denk dat als je daarover begint tegen iemand die God nog niet kent, dat het alleen aversie zal oproepen.''

Dat denk ik niet, in een gesprek of situatie opent God deuren. Niet als een olifant in een porseleine kast gaan donder-preken, maar bruggen bouwen en dan wel het Hele evangelie vertellen, zonde en het kruis zijn dan onmisbaar, als het al niet de essentie is.

Neem een paulus, die was in boeien, en hoe verleidelijk was het voor hem niet om te zeggen wat de hoorder wou horen in de onderstaande tekst? Die had zijn lot in handen. maar.....

hand 24:

22 Maar Felix, die zeer goed van de weg op de hoogte was, verdaagde hun zaak en zeide: Zodra de overste Lysias komt, zal ik in uw zaak een beslissing nemen; 23 en hij beval de hoofdman hem in bewaring te houden, maar minder streng, en niemand van de zijnen te beletten hem van dienst te zijn.
24 En na enige dagen kwam Felix daar met Drusilla, zijn vrouw, die een Jodin was, en hij liet Paulus roepen en hoorde hem over het geloof in Christus Jezus. 25 Maar toen hij sprak over rechtvaardigheid en ingetogenheid en het toekomstig oordeel, werd Felix bevreesd en antwoordde: Ga voor heden heen; wanneer ik nog eens gelegenheid heb, zal ik u wel weder ontbieden.

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 17 maart 2011, 16:09
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:46

ja willemijn, empathie is niet mijn sterkste kant, en als ik denk gelijk te hebben en het Bijbels kan onderbouwen kan ik nog al eens lomp en doordrammerig overkomen. zal ik aan werken.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:16

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb me altijd verbaasd waarom jij deze omslag in je denken gemaakt hebt. Je bent wedergeboren, ervaart de liefde van de Heer en opeens ga je heet OT-isch redeneren. Wat is er gebeurd dat je die omslag gemaakt hebt? Veel mensen gaan nl. de andere kant op, die kunnen niet omgaan met een wrede oordelende God. Een God die willekeurig kiest...toch schijn jij dat op een of andere manier belangrijk te vinden? Juist het Nieuwe Testament legt de nadruk op de verlossing en bevrijding door de doop....

Dan ga ik erg offopic en is een lang verhaal. wil best prive je antwoorden, of als je rest het niet eng vind mag je dat hier wel kopieren, ga mijn bed nu opzoeken, maar in het kort. heeel kort, lol:

niet gelovig opgevoed, tot bekering gekomen op 19de door de bijbel te lezen in moeilijke tijd. Wedergeboren. eerste kerk was charismatisch. door ervaring en Bijbelstudie er weg gegaan, omdat er veel onBijbels was.
toen baptistenkerk, en Bijbelschool, door persoonljke vragen en studie neigte ik meer en meer naar het calvinisme.

als de andere het goed vinden, en het niet te veel oftopci is mag je de prive en langere versie van het antwoord wat ik je stuurde hiet kopieren.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:39

Jij bent degene met de agressieve houding steeds mieke..
je bent gigantisch aan het steigeren over toon en vorm, maar heb geen Bijbelse weerlegging of argumenten gehoord.

Quote:
Hijzelf oordeelt en scheldt en hoont mensen

oordelen is het recht in eigen hand nemen, dat doe ik niet dat laat ik aan God. En ik ben geen oudste of leidinggevende in je kerk/gemeenschap (1cor 5 , 9-13) dus geef alleen een onderbouwde, Bijbelse mening.
reageer dan ook inhoudelijk en niet op de man.

@chat, dank je!

ontopic!

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

Praktische tip, als je vlak onder me reageert hoef je niet die hele lap te kopieren.

Verder; we worden geroepen alles te toetsen en te vermanen.
En de Bijbel is toch de maatstaaf?
En wat vind je van die Bijbelse voorbeelden die ik gaf?

p.s wettisch gaat over jezelf rechtvaardigen door goede werken, dat zal je me nooit horen zeggen. En dat heeft ook niet veel te maken met dit onderwerp.

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

@imke, goede reactie, er is idd onderscheid. al blijf ik erbij dat Gods reactie op Job duidelijk is, job mocht klagen, maar God gaf geen reden en verontschuldigde zich ook niet. zie ook romeinen 9..
moet ook altijd lachen om een Jona, haha..
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

Wou er een luchtig verhaal van maken, vol van ironie en mezelf niet zo serieus nemen, maar toen ik bezig was realiseerde me dat helemaal niet om mij gaat of een ander. Althans niet in eerste instantie. God zou het vertrekpunt EN het doel moeten zijn als we het hebben over deze zaken. Natuurlijk is een beetje zelfspot ok, relativeren en in de spiegel kijken en God heeft ook zeker humor

Maar aangezien ik merk en zie dat christelijk nederland en ook globaal de duivel zoveel voet krijgt en er zoveel sneaky valse leren zijn, kan ik me niet stil houden, het brandt letterlijk in me. Zou het van de daken willen schreeuwen, uit liefde!

Toch moet ik na introspectie en wat soulsearching een onderscheid maken.
Sommige mensen denken een mate van autoriteit te kunnen afdwingen door hun bijbelkennis. Beetje gewichtig doen, en anderen veroordelen en door het slijk halen, helaas heb ik dat wel eens gezien op sommige sites. Ook op christelijke waakhond-site`s waar ze nieuwe leren en valse leraren toetsen en afbranden, maar vaak het kind met het badwater weggooien.

Zo Zijn er aan de andere kant ook christenen die figuurlijk de vingers in de oren stoppen en niks willen weten van vermaning in liefde, goed bedoelde en constructieve kritiek.
Ze houden nog te veel van de wereld en hun oude ik, en het volgen van hun (arglistige ) hart en gevoel. Dan merk ik ook vaak het anti-intellectualisme onder die groep in de christelijke gemeente. Geen inhoudelijke reactie, geen Bijbelse argumenten, maar gevoel en emotie. Erg frustrenend.

We moeten ons ook geen gezag aanmeten zoals die de echte geroepen profeten in de Bijbel die hadden, of de de leiders en oudsten van een kerk hebben. Maar vermaning en waarschuwingen uit liefde moeten zeker kunnen, daar roept de bijbel ook toe op.(zie ook 1 cor 5)

vermanen, hmm klinkt zo negatief, maar valt wel mee in de grondtekst:

nouthesia
noo-thes-ee'-ah
From G3563 and a derivative of G5087; calling attention to, that is, (by implication) mild rebuke or warning: - admonition.

Het is zo listig...elk mens wilt geliefd zijn en geaccepteerd worden door zijn medemens, maar als christen, als je op dingen wijst die de mensen/christenen niet willen horen dan ben je niet zo geliefd, paar voorbeelden:

Heel 2kronieken 18.

jer 20:

Gij hebt mij overreed, HERE, en ik heb mij laten overreden; Gij zijt mij te sterk geweest en hebt overmocht. Ik ben tot een bespotting geworden de ganse dag, allen honen zij mij. 8 Want telkens wanneer ik spreek, moet ik het uitschreeuwen, van geweld en onderdrukking roepen; want het woord des HEREN is mij geworden tot smaad en spot de ganse dag. 9 Maar zeide ik: Ik wil aan Hem niet denken en in zijn naam niet meer spreken, dan werd het in mijn hart als brandend vuur, opgesloten in mijn gebeente; wel matte ik mij af om het in te houden, maar ik kon het niet.

Luc 6,26
Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld

*

De niet wedergeboren, natuurlijke mens wil de dingen van God niet horen. En de zelfs de echte christen die nog veel moet groeien, zonde uit zijn of haar leven moet doen en de wereld en oude natuur afleggen die wil het vaak niet horen. Kan me nog herinneren dat ik toen ik net begon met de bijbel te lezen na mijn bekering ik soms wou stoppen met lezen omdat de Heilige Geest me bij sommige teksten liet zien wat ik moest doen of juist moest laten en dat het ging regelrecht tegen mijn (oude) natuur en vlees in .

Dit is ook vaak een houding die ik dan herken, zeker bij die kerken waar het voornamelijk gaat om de mens, en wat God voor hun kan doen (rijkdom gezondheid , liefde en zegeningen etc etc), waar God een middel is en geen doel.
Daar merk ik vaak deze mind-set:

2 tim 4:

3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.

*

Wel moet ik toegeven dat ik zelf dingen heb ondekt en bij andere christenen die vermanen en waarschuwen, dat hun/ik ook wel eens goed in de spiegel moeten kijken; speel ik de niet begrepen profeet? gebruik ik de Bijbel niet om te buikspreken? Hoeveel van mijn eigen frustratie/zonde/projectie zit er in? Zelf ben ik via een lange weg van vallen en opstaan gekomen waar ik ben, door de genade van de Heer, nu vermaan en waarschuw ik tegen zonde of leren die ik zelf ook deed of aanhing. ''Farizeer!'' zeg je, maar ik weet juist door waar ik was, hoe ik nu goed bedoeld advies kan geven! En de zonde van een ander wassen die van jouw niet weg...

Toch kan dat kan zeer hypocriet overkomen, waardoor mensen (terecht?) niet meer daar de inhoudelijke boodschap luisteren. Soms word het ook zo bot en lomp gebracht, zonder liefde, dat mensen snel afhaken. Nu gaat het natuurlijk niet om de vorm maar de inhoud, niet de manier WAAROP maar WAT er word gezegd. Men moet het zelf toetsen aan de Bijbel en hun leven.
Dont shoot the messenger! P.S De Bijbel is via Jezus, de profeten en apostelen soms echt recht voor zn raap. tough love! niet alles bedekken onder de mantel der liefde.

De vermaner, de christen die waarschuwt, krijgt vaak de drogreden en non-argumenten te horen dat ze niet mogen oordelen en zelf ook maar mens zijn. Dat zal niemand ontkennen. Het oordeel is aan God, je zal me/ons ook niet iemand zien stenigen of recht in eigen hand nemen. wel mogen we waarschuwen en op de Bijbel wijzen. Zie ook 1 cor 5, het laatste stukje. Het is aan hun wat ze er mee doen.

Zelf wil ik toch mijn excuses aanbieden, en geen aanstoot zijn. Want ik weet dat ik sommige vervelende karaktertrekken en eigenschappen heb, en merkte ook dat ik soms mijn eigen strijd en zonde projecteerde op mensen, en me erna een farizeer voelde (al veranderd het niks aan het feit dat de Bijbel de waarheid is, ook voor mij!).
Ik mag mijn eigen frustratie en niet verschuilen achter de bijbelse autoriteit.
Het zou niet om de vorm moeten gaan hoe iemand dingen brengt, dat is ook weer het mindere van deze cultuur, maar als als je gewoon lomp, ongevoelig en niet pastoraal bezig bent, moet je het niet gek vinden als mensen je blogs en reacties al niet lezen bij het zien van je naam; OW... daar is die azijn-plasser weer, die party-pooper, raining on our parade all the time...

Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Love you all.

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:24

Beste mieke ik ben geen farizeer, ook niet wettisch en ik laat het oordeel aan de Heer. 3 strikes your out...

zie zelf hoe je op de man speelt?

Verder gaf ik al meerdere keren aan Dat ik de Gave van de Geest er goed ken, en een wedergeboren christen ben. sorry dat ik niet alles met de mantel der liefde bedek, en het zeg zoals de westerse postmoderne mens het wilt horen, maar toon en vorm zouden niks aan de inhoud af moeten doen.

laten we weer inhoudelijk ONTOPIC gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 20:54

Mieke, jammer van de ad hominem reactie.
en dat ik soms enthousiast te snel typ en de spelling niet check doet niks af aan de INHOUD, ook de toon niet. wat een zwaktebod en non-argument (wie het beste spelt heeft gelijk)

en thomas nam ook een behoorlijk persoonlijk schot op de calvinistische denominatie, of in ieder geval een bepaalde groep/doctrine.
.
Weer geen Bijbelse weerlegging of steekhoudend argument van jullie kant. Jammer!

@maria

zoals ik al aangaf is mijn reactie in de context van de discussie. Zelf ben ik een wedergeboren christen, en ken de liefde en vreugde van de Geest erg goed, maar wil wat tegengewicht geven aan de nadruk op alleen maar die eigenschappen van de Heer. God is al Zijn eigenschappen tegelijk, en liefde EN Heilig EN rechtvaardig.

Ik ken getuigenissen van mensen die vol van berouw en zondebesef tot bekering kwamen (bijv luther in de storm)
en mensen die door God zo uit de wereld worden geplukt door Zijn liefde of getuigenis van een ander christen. maar beiden groepen leren ook de andere kanten en eigenschappen van de Heer kennen. Het gaat om een Bijbelse balans, zonder dat is er een eenzijdig en verkeerd GodsBeeld.

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:52

thomas, door een hyperbool/overdrijving maak je een karikatuur van het calvinisme en wat sommige mensen hier zeiden en ook Bijbels onderbouwen.

Mensen zonder de Heer in hun zondige gevallen staat, hebben alle recht om de Heer en Zijn Heilige Toorn te vrezen.

De christenen Zijn dan wel gered, en er is alle reden tot vreugde, maar met god valt niet te spotten, en kan je Bijbel vele plaatsen aanwijzen waar HIJ zijn kinder pittig tuchtigd, voor hun eigen bestwil.

mooi stukje emotie en gevoel, maar nu nog argumenten en bijbelse onderbouwing.

succes! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:16

Quote:
en vind wat er in Japan is gebeurd een natuurramp en niet een ingrijpen van God.

wat inpliceer je?

Dus het was voor Hem ook een verassing?
en stond er verbaasd en hulpeloos bij? Smiley die vol vragen zit

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:28
BerichtOnderwerp: Japan

annete ik denk dat er iets fout ging met je quote1 haha, lol, geeft niet, ik snap wat je bedoeld. en ja! je hebt gelijk, nederland is net zo zondig als het al niet het sodom en gomorra is vaneuropa, amsterdam zeker!

daarom ook:

luc 13:

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’

*

en God kan zeker wel via natuurgeweld straffen, Bijbelse voorbeelden genoeg! en zie ook openbaringen.
of:

Am 3,6
Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:24

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat hier niet om wat de ware kerk is, Herman. Het gaat erom wat de Bijbel zegt...

+1, eens dus.
verder beste chat, broeder, schreef je:

Quote:
Laat ze dan maar eens beginnen dit te verkondigen aan ongelovigen...

wie is ze? de kerk waar ik ga, zeker wel! heb ook nog vele preken op mijn i-pod die ik best met je wil delen, of links.

mijn defenitie van liefde is niet zo zeer mijn liefde voor god, maar Gods liefde voor mij. is ook verbonden hoe ik over de predestinatie leer denk, maar vergis je niet, ik heb de geest, ben wedergeboren, en ken ook de rust, vrede en liefde van de Heer. nogmaals wou alleen tegen gewicht geven aan de excessen en eenzijdigheid de andere kant op.

bedankt voor je goede inhoudelijke reacties chat!
ipv op de man spelen en emo-reacties die ik voorbij zag komen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:16

vervelend om te horen van je dochter. sterkte!

maar ik had het over algemene principes.

nog 1:

:

1 Petrus 4,17
Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:05

THOMAS968 schreef:
Als je de Bijbelteksten niet goed interpreteert, heb je geen argument, en ook geen onderbouwing.

Thomas.

kom met concrete voorbeelden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:00

beste mariska,het was maar een tip, voor het leesgemak, pragmatisch dus.

ontopic!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:32

argumenten graag? Bijbelse onderbouwing graag?

en verder als je mijn hele stuk kopieerd zie ik ook graag een reactie op meer dan 1 zin. tip:schrijf er anders gewoon onder als ik,zonder het hele stuk te kopieren, anders moet iedereen zo omlaag scrollen.

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 14:33
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:29

anette en mariska:

Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat.
en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien.
Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.

en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:24

CHATULIEM619 schreef:
Dus in jouw ogen geldt het kruis van Christus niet meer? Als je in vergeving leeft, straft God je toch niet meer?

hebr 12

4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.
7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid.
12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:15

Ben het helemaal met Marian eens.

Vaak worden mensen vandaag de dag naar het altaar gelokt, of voor naar de kerk in om een keuze te maken door middel van een vals Godsbeeld en gebruik van manipulatie en massa-psychologie. De Jezus de je vriend is, je altijd wilt zegenen, alleen liefde is. Die je leven verijkt, Die je rijkdom en gezondheid geeft.
Waar God/Jezus succes of troost vezekerd, helpt bij het torsen van onze drukke, vermoeide en luxe leven, bij wie men geestelijk op schoot kan kruipen, en dus meer lijkt op een hemelse psychotherapeut die niet wilt teleurstellen. Over welke God hebben jullie het dan?
geen wonder als de beloofde testen en verdrukking komt voor die christenen dat ze er zo van afstappen of boos op God worden door hun verkeerde-incomplete Godsbeeld.

Waar blijven onmisbare Bijbelse concepten als de ellendige zondige, gevallen staat van de mens? de NOODZAAK van berouw en bekering?
termen als zonde, hel, kruis en het bloed?
geen wonder dat het bewezen is dat er 2 op de 10 die tijdens zulke diensten naar voren komt ooit terug komt, en de rest niet.

Net zoals we mensen niet moeten bang maken en eenzijdig over de zonde en hel moet praten, zo ook niet de andere kant. liever deze dan de andere... maar het gaat om Bijbels balans, het HELE evangelie!

We houden van God omdat hij osn eerst heeft lief gehad. en uit dankbaarheid en liefde volgen we Hem en willen we de Geest niet bedroeven en gehoorzamen. niet wettisisme of angst.

en zoals marian al goed zei; er is een verschil tussen angst en ontzag voor Gods Heiligheid.

En laten we eerlijk zijn, het is een gezonde angst/ontzag. zie de reactie van Mozes:

hebr 12:

20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving.

*

kijk eens naar japan of wat er in openbaringen staat te gebeuren, de niet christenen zouden moeten beven! terecht! zoals de demonen doen!

PRIJS DE HEER!!!!!!!!!!!!!!!!
HEILIG HEILIG HEILIG IS DE HEER!

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:39

ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic.
nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:07

Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan.
mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.

'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'

laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.

luc 13:

En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

*

Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.

Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:03
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.

voorbeeld: als men gelooft dat lichamelijke genezing een recht is bij ziekte.
of dat natuurrampen van satan komen (zie japan, en mijn blog daar over)
en nog meer voorbeelden zijn er te noemen.

een boek als job lezen of romeinen 9 is dan goed.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:24
BerichtOnderwerp: bepaald worden door het Woord

jammer dat jullie dat zo opvatten die manier van brengen, misschien moet ik toch beter nadenken hoe ik dingen breng.

(al is dat geen excuus voor de ander om de inhoud te negeren)

en niet om mezelf die autoriteit aan te meten, maar wisten jullie dat de profeten, Jezus en apostelen, soms ook echt recht voor zn raap waren?
in deze westerse cultuur moet alles bedekt worden onder de mantel der liefde, en word je afgerekend op de vorm, terwijl de inhoud best relevant is.

Maar goed, ik wil geen aanstoot geven, zal er op letten, dank je voor de vermaning.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:18
BerichtOnderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !

beste lisa, jammer dat je de ad hominem weg kiest, terwijl mijn antwoord over algemene principes ging.

Quote:
dan is die angst voor de duivel en het gebrek aan vertrouwen in Gods macht en kracht compleet misplaatst.

nu trek je een eigen conclusie en leg je het in mijn mond, dat is of heel vals, maar ga daar niet van uit, dat het moedwillig was, of je hebt mijn bijdrage niet goed gelezen of geinterpreteert. De wedergeboren christen hoeft niet bang te zijn, maar ik wou wat tegen gewicht geven tegen de overmoedigheid of juist passiviteit bij christenen. echt ik daag je uit dat boek te lezen. dan kom je er juist sterker uit! maar minder passief en naief. (niet jij , maar een ieder, algemeen dus)

zeg niet dat jij er zo een bent, maar in mijn eerste(pinkster) kerk, schoten ze echt door met excessen; zongen uitdagende liederen (satan kom onder mijn voeten ) en was er de houding dat we als christenen al waren, en satan niks meer kon doen, en geen enkele invloed had, jij weet wel anders las ik net, maar had het ook niet over jou lisa.
soms merk ik dat er zelfs ronduit gespot word met satan, maar klopt dat met:

judas:

Desgelijks bezoedelen ook deze dromenzieners hun vlees, verwerpen wat heerschappij heet en lasteren de heerlijkheden.
9 Maar Michaël, de aartsengel, durfde, toen hij met de duivel in twist gewikkeld was over het lichaam van Mozes, geen smadelijk oordeel uitbrengen, doch hij zeide: De Here straffe u! 10 Zij echter lasteren al wat zij niet kennen en in hetgeen zij, gelijk de redeloze wezens, van nature weten, ligt hun verderf.

Ja door zonde en slechte gewoontes uit ons leven te halen (vuiligheid via tv en internet) enin Gods Woord blijven en gebed kunnen we de duivel weerstaan, en zou hij juist bang voor ons moeten zijn. en ja we kunnen in Jezus naam en door te beroepen op de kracht van het bloed van Jezus, boze machten weg sturen. helemaal mee eens. maar nogmaals ik had het niet over die dingen, maar meer het naief zijn en passief van de christen.
je kan door schieten naar angst en achter elke boom een demoon zien, of door schieten naar passief en naief; ow saten heeft geen macht, en kan me niet verleiden, ik kan doen wat ik wil. levensgevaarlijk.
ook denk ik, vooral in de charismatische kerken en pinksterkerken dat er door die passiviteit zelfs occulte invloed is en nep-vuur op het gebied van tongentaal, doop in de Geest en vallen in de Geest en die zaken.

(zeg niet dat het niet bijbels is of niet kan, maar er is veel suggestie en soms demonische invloed)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:00

@marylien jammer dat je het zo opvat, was een goed bedoelde vraag.
misschien zou je IPV zo te stijgeren eens moeten afvragen of ik geen goede vraag stel?

@lisa

mooie tekst, die onderbouwt mijn punt/vraag perfect.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 09:56

LISA610 schreef:
De link in je bericht plakken.. selecteren en dan op URL klikken bedoel je.... Knipoog smiley

ja tnx
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 09:54
BerichtOnderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !

LISA610 schreef:
Altijd blijven onthouden dat God vele malen sterker is Martin.. de duivel kan je proberen te verzoeken, hij kan je laten twijfelen.. maar je kunt hem hem ijskoud wegsturen door in je autoriteit te gaan staan.. dan heeft hij geen macht over je, want daar is hij niet tegen opgewassen. Knipoog smiley

Dit is juist een van zijn grote trucs tegen de christenen, doen of hij er niet is of geen invloed kan hebben. en je hebt gelijk als je bedoeld dat satan een wedergeboren christen niet meer van zijn redding af kan halen, maar zeker nog wel verleiden, aanvallen, en delen van het leven in beslag nemen als de christen er voet/ruimte voor geeft. dus in dat licht is je reactie naief.

weersta de duivel en hij zal van je vluchten, maar wat is weerstaan? een one-liner en zinnetje opzeggen en thats it?
of is het je levenstijl? je houding in gebed?
ik bedoel als je aan zonde vasthoud die hem een voet geven, of in het geestelijk leven passief bent, geef je hem meer ruimte dan je denkt.
(dat boek wat ik in ander topic als tip gaf legt dat perfect uit via de Bijbel en real life voorbeelden)

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 12 maart 2011, 09:55
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 22 Volgende
Pagina 11 van 22