ChristianMatch

Forum

Berichten van ANGELBOY999
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van ANGELBOY999
Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

MVV749 schreef:
Ondanks wat tegenstrijdigheden die je vast niet zo bedoeld hebt, vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Je hebt het mooi uitgelegd en je mening is ook onderbouwd met je eigen ervaring.

Hoe moeilijk het ook is, in principe moeten kinderen altijd met deze gedachte worden opgevoed. En juist in deze tijd van losbandigheid is het belangrijk dat we bidden om ons hierin te sterken. Ik geloof idd dat we allen veel beter in een relatie kunnen standhouden als we ons aan dit principe zouden kunnen houden. Al geloof ik ook dat je heel sterk in je schoenen moet staan om dat te kunnen bereiken. Maar ook daarvoor zou je kunnen bidden.

Hey MVV. Ik wil je bedanken dat je mijn goede bedoelingen ziet, merci! Op het eerste zicht "lijken" er tegenstrijdigheden in mijn verhaal te zitten, maar als je dieper gaat kijken naar wat ik wekelijk heb gezegd, dan ga je ook zien wat ik pas echt bedoel. Ik denk dus dat die Marian niet in staat is om dergelijke waarheden te doorgronden, en dat zij reageert vanuit eigen onmacht de zaken te zien zoals zij werkelijk bedoeld zijn. Blijkbaar heeft zij niet verder gekeken dan haar neus lang is. Maar goed, ik haar mijn mening gegeven en tegelijk ook vergeven voor haar dwaasheid, want ik vind dat het dit wel is. Groetjes Angelboy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 20:42

MARIAN519 schreef:
Beste medegelovige..
Klopt jouw verhaal wel?
Eerst heb je het over minder ontwikkelde kanten? en dan zeg je dat je toch eerst voor de liefde gaat?..terwijl je even daarvoor aangeeft dat het een diepe scheuring geeft als je eerst trouwt en dan seks hebt?
En dan heb je het ook nog over een ongelukje?
terwijl je geen seks voor het huwelijk wil? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hey Marian. Ik ben geschokt en verbaasd dat jij je zo negatief uitlaat tegenover me, moet je me eens uitleggen waarom? Als ik het heb over minder ontwikkelde kanten dan bedoel ik hiermee dat niemand God is, dat dus niemand perfect is, dat wij allen tekort komen aan Gods wil. Ik herken hiermee dus dat ik een zondaar ben die Gods liefde nodig heeft om heilig te worden, om met andere woorden een kind van Hem te kunnen worden. En als ik zeg dat ik voor de liefde ga dan betekent dit dat ik ondanks mijn zonden toch probeer om in liefde tot mijn medemens te staan, dat ik alles wat in mijn mogelijkheden ligt zal doen om Gods wil te volgen. Als zondaar kun je perfect voor de liefde gaan. Het zou erg zijn van niet want dan komt er niemand in de hemel. En met dat ongelukje bedoel ik alleen maar dat ik ook maar een mens ben van vlees en bloed, en dat ik ook wel eens laat leiden door lichamelijke begeerten, dat het mij soms ook ontbreekt aan kracht om Gods wil te eerbiedigen. Weet je, ik besef te minste dat ik geen heilige ben, dat ik Gods liefde nodig heb om heilig te worden. En met heilig bedoel ik kind van God.

Ben jij dan zo heilig dat je nooit zondigt? Ben jij dan zo volmaakt dat je nooit eens Gods wil laat liggen? Weet je, ik ben een goedgelovige jongen man die zijn best doet om te leven naar Gods wil. Hij weet als geen ander beter dat ik alles doe om zo goed mogelijk aan Zijn wil te voldoen, en wat ik niet kan daarvoor is Jezus voor me gestorven en schenkt Hij mij Zijn Geest om steeds meer Zijn wil te kunnen volbrengen. En wie heeft jou aangesteld om rechter te zijn over mij? Laat God maar oordelen want je hebt niet alleen mij geoordeeld maar tegelijk ook Zijn Zoon die voor mij de kruisdood is gestorven. En jij stelt mij in vraag inzake eerlijkheid? Ben jij wel eerlijk om zo te oordelen over mij? Wat er ook van zij, het is je vergeven, in Jezus Naam. Ps: Ik hou van je
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:28

merci Henk
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 20:59

Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

Dank je Maureen en Lisa voor jullie compliment. Het is de Heer in mijn hart die mij de waarheid doet belijden. Alleen hij of zij die in de waarheid= Christus staat, kunnen werkelijk getuigen vanuit die waarheid. Zo simpel is dat. De Heer aanbidden met geheel ons hart, geheel onze ziel en geheel ons verstand houd in dat wij in doen en laten, door wat wij zeggen getuigen van de waarheid die alleen God totaal omvat. Buiten mijn Heer en God is geen waarheid te vinden, aangezien Hij de waarheid in Persona is. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:24
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.

De Heer is mijn herder, mij ontbreekt het niets. Gij zult de Heer uw God aanbidden, en Hem alleen!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.

Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:15

Ik masturbeer alleen wanneer ik er niet in slaag om die seksuele gevoelens op een positieve manier te kanaliseren. Maar ik werk er wel aan om in mijn waardigheid gaan te staan, en van daaruit te reageren. En dat is niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet wanneer je een sterk libido hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:11

Is het dan een kwestie van mogen of niet? De Heer heeft ons een vrije wil gegeven, een vrije keuze, een eigen verantwoordelijkheid dus, Het gaat eerder om ik wil en niet zozeer om ik moet dit of dat doen van de Heer. Hij nodigt ons altijd uit, en laat ons in onze vrijheid (waardigheid) om zelf te beslissen of te kiezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:08

ik vind van niet, maar dit betekent niet dat ik dit niet zou doen. Ik voel altijd een diepe schaamte als ik masturbeer. Dat wil niet zeggen dat je je seksualiteit moet gaan onderdrukken! Je kunt die gevoelens ook toelaten zonder te moeten masturberen. Net zoals met verdriet. Als je dit toelaat geef je er een positieve uiting aan.

Ik geloof dat masturbatie ingaat tegen onze menselijke waardigheid.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANGELBOY999
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2