ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MADED321
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van MADED321
Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:42
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
Voor mensen die niet zonder boer zoekt vrouw kunnen kijk dan even op: Dorp zoekt vrouw.

Dit gaat over het plaatsje Westeremden waar ze op zoek zijn naar vrouwen voor 6 vrijgezellen in dat dorp.

Lijkt het je iets kijk dan op: www.deviskenij.nl voor de profielen van de vrijgezellen.

Of kijk op YouTube onder: Dorp zoekt vrouw voor het filmpje met een plaatselijke dame in de rol van Yvonne Jaspers.

http://www.youtube.com/watch?v=x8WFWTWC1vE


Laatst aangepast door
MADED321
op donderdag 3 maart 2011, 14:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: Adam en Eva en het nageslacht
 
LISA610 schreef:
Je hebt mij nergens horen ontkennen dat Adam geschapen is uit het stof en dat Eva is geschapen uit een rib van Adam. Evenmin heb ik ontkend dat Adam en Eva meer kinderen hebben gekregen. Sterker nog: ook dat staat in de Bijbel: NBV Genesis 5:3-5
Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij.

Dus fijn dat we het in ieder geval daarover eens kunnen zijn. Knipoog smiley
[color=#FF0000]Het is zeker goed om te zien dat wij het in deze met elkaar eens zijn

Wat betreft de schepping van meerdere mensen: NBV Genesis 1: 26-28:
God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt. ’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen. ’

En: NBV Genesis 5: 1-2
Toen God Adam schiep, de mens, maakte hij hem zo dat hij leek op God. 2 Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.

Staat er toch echt in meervoud hoor, tot twee keer toe zelfs (met een Knipoog smiley aan Cross, want die heeft dat ook al eerder op het forum gezet). En inderdaad dat kun je tweeledig opvatten, één man en één vrouw zijn ook twee mensen. Het is maar net welke uitleg je eraan wilt geven. Maar waarom zou je niet gewoon aannemen dat God meerdere mensen heeft geschapen.
[color=#FF0000]Ik heb inderdaad de NBV gelezen nu om te zien wat jij leest, ik ben het met jou eens dat er daar een meervoud staat.
Maar als ik het vergelijk met bijv. de Statenvertaling of de NBG 1951 dan zie ik daar geen meervoud.
(SV man en vrouw schiep Hij ze.) (NBG man en vrouw schiep Hij hen.)
Ik blijf er dus bij dat God Adam schiep en dat Adam alleen op de aarde was.
[/color]NBV Genesis 2:20
De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste.
Hij zag dus allerlei dieren, mannetjes en vrouwtjes, maar hij vond geen soortgenoot.

Het klopt er ten tijde van Leviticus 18 al meer mensen waren die de aarde bevolkten. Ik vraag me af wat je met die opmerking wilt zeggen. Denk jij nu echt dat God eerst incest zou toelaten en zich daar later overduidelijk tegen zou uitspreken. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Dat zou erg wispelturig van God zijn en sorry… Volgens mij is God alles behalve wispelturig, maar juist wel bij machte om meerdere mensen te scheppen.

Ik neem trouwens aan dat je met Ezau Kaïn bedoeld Knipoog smiley.
[color=#FF0000]Sorry natuurlijk bedoelde ik hier Kaïn mee![/color]Er staat niet in de Bijbel dat Kaïn zijn zuster tot vrouw heeft genomen. Op het moment dat jij dat geloofd geloof je dus iets wat niet in de Bijbel staat.
Dit is voor mij een logische gevolgtrekking van het feit dat God 2 mensen geschapen heeft nl. Adam en Eva.Gefrustreerde smiley Zoals gezegd staat er wel in de Bijbel dat Kaïn is vertrokken uit het land waar Adam en Eva woonden, nadat hij Abel had doodgeslagen en door God werd weg gestuurd.
Genesis 4: 14-16:
U verjaagt mij nu van deze plek en ik mag u niet meer onder ogen komen, en als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden. ’ 15 Maar de HEER beloofde hem: ‘Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken. ’ En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. 16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.


Pas daarna wordt gesproken over het feit dat Kaïn gemeenschap had met zijn vrouw en kinderen kreeg. Er staat niet in de Bijbel waar die vrouw vandaan komt, maar er staat zeker niet dat zij zijn zuster was.

Wat Sara en Abraham betreft, Genesis 20: 12
Bovendien, ze is werkelijk mijn zuster: ze is de dochter van mijn vader. Ze is alleen niet de dochter van mijn moeder, en zo kon ze mijn vrouw worden.

Met andere woorden: als Sara en Abraham volle broer en zus waren geweest hadden ze niet kunnen trouwen. Dat staaft de stelling dat Kaïn niet getrouwd kan zijn met een dochter van Adam en Eva dus alleen maar met een vrouw die hooguit zijn halfzuster is geweest. In dat geval moeten er dus meer mensen zijn geweest, want waar komt anders die halfzuster vandaan
Dus in dit geval ben ik het ook niet met jou eens dat het hooguit zij halfzuster zou zijn, simpel om het feit dat die er niet was.
Zodra jij zegt dat incest volgens jou in het begin geen zonde is, neem jij opnieuw iets aan wat niet in de Bijbel staat.
Ik neem dit aan omdat er geen andere mensen waren dus er wel sprake moest zijn van “incest” , maar is er dan in het geval van Abraham met zijn halfzuster geen sprake van “incest”?Gefrustreerde smiley Juist daarom even dit: Prima dat je de Bijbel van het begin tot het eind gelooft, dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar lees dan wel gewoon wat er daadwerkelijk in de Bijbel staat en inderdaad neem dat aan. Knipoog smiley[/color]
Ik heb me in dit vraagstuk een beetje verder verdiept en las bijvoorbeeld dat de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus schreef dat volgens overlevering het aantal kinderen van Adam en Eva, 33 zonen en 23 dochters waren.

Door het feit dat er vele verschillende Bijbelvertalingen zijn zullen er altijd tegenstellingen blijven bestaan wat betreft Bijbelteksten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: Adam en Eva en het nageslacht
 
Volgens mij staat er in de Bijbel dat Adam geschapen is uit het stof en Eva uit een rib van Adam.
Dit is wat ik geloof en ik geloof ook dat Adam en Eva meer kinderen gekregen hebben dan Kain, Abel en Seth.
De tekst in Leviticus 18 daar blijkt inderdaad dat God tegen incest is maar dat is wel al in de tijd dat er vele mensen de aarde bevolkten.
Ik geloof zeker dat Ezau bang was dat men hem doden zou aangezien er dus nog meer kinderen van Adam en Eva moeten zijn geweest.
Kain moet dus wel zijn zuster tot vrouw hebben genomen, een andere mogelijkheid was er in mijn ogen niet.
Incest is volgens mij in het begin van Genesis ook geen zonde want in Genesis 20:11 en 12 staat dat Abraham getrouwd is met zijn halfzuster.
Ik geloof de Bijbel van het begin tot het eind en dat is het mooie van geloof ik hoef het niet te verklaren, ik hoef het alleen maar aan te nemen.

'Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.'

Augustinus


Laatst aangepast door
MADED321
op zaterdag 26 februari 2011, 00:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:42
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Ik ben momenteel bezig in het boek: Werelden in botsing van Immanuel Velikovsky.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:32
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Als je blijft staren naar de zonsondergang. Dan zal je hem nooit meer op zien gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 19:23
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:31
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Geluk is het enige dat vermenigvuldigd als je het deelt!

Laatst aangepast door
MADED321
op woensdag 9 februari 2011, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 17:56
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Wie heeft geroepen dat liefde blind is?
Liefde ziet juist heel scherp.
Liefde ontdekt schoonheden,
die anderen niet waarnemen!


Laatst aangepast door
MADED321
op woensdag 9 februari 2011, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321 (59)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 22:17
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Hoe lang een minuut duurt, hangt er van af aan welke kant van de wc-deur je je bevindt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MADED321
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2