ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:00
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

5 huizen verderop inbraak op klaarlichte dag... of ik iets heb gezien of gehoord... nee ik was aan het werk... Zieke smiley
Ik zal alvast een plekkie voor ze zoeken via mijn werk en een trekbom vervaardigen voor binnenkomst. Maar sllllik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:57

ERIKA129 schreef:
Kom op damens gun die mannen nu niet het plezier dat wij vrouwen watjes zijn he Boze smiley
Een spin ga ik lekker zelf te lijf al zijn ze groot en brrrrrrrr
ik plet ze lekker met een schoen Duiveltje smiley moet tie maar buiten blijven heel simpel Knipoog smiley

Wel nee, voor ik dat gevaarte met een schoen plet heeft ie me al aangevallen.. mij niet gezien. Op 5 meter afstand met stofzuigerslang beest griezelend naar binnen zuigen... ik doe het tegenwoordig al binnen 5 minuten, vroeger werd ik eerst gehypnotiseerd (ja ik ben beïnvloedbaar) door die monsters en nu heb ik geleerd ze niet in de ogen te kijken. Engeltje smiley Sorry fantasie slaat (weer) op hol.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 9 oktober 2012, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:50

PETRA944 schreef:
deze spin was echt super groot en dik en eng en grootte poten, geloof me vraag niet gauw een man van de straat of hij effe wil helpen me spin dood te slaan... mar ja was dat of uren met dat beest in huis tot me zoon terug kwam van school

Die bij mij hebben altijd hoorntjes ... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:14
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai

CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?

Weet je.... Je grijpt naar mijn idee mensen bij de strot, hier en daar zie ik ook een onderhuidse? beschuldiging/insinuatie dat er hier mensen (kunnen) zijn die anti semitisch denken en het ook wel goed hadden gekeurd... er hoeft maar iets gezegd te worden wat jij zo zou kunnen opvatten en ik vermoed dat mensen uit voorzorg daarom hun mond al houden, ik zelf tenminste wel door de felheid en zelfs vijandigheid die ik achter jouw bijdragen lees ...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 9 oktober 2012, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 12:33
BerichtOnderwerp: wonderen

SHANITA130 schreef:
En voor de mensen die toch ziek blijven, na jaren, is dat dan reeel om tegen hun te zeggen God wil en kan genezen? Christenen die ziek zijn momenteel en meelezen, ja ik noem maar wat....? Smiley die vol vragen zit
Ik vind het zelf namelijk nogal gemeen: 'van ik ben genezen en God wil en kan iedereen genezen'. Om dat te zeggen. Want als God dat wou waren er niet zoveel zieke christenen.
Of ligt dat aan die christenen, dat ze niet genezen doen hun iets fout?

Is de genezing van het hart niet veel belangrijker, ik bedoel we hebben eeuwig leven, dat zijn miljarden jaren, is het dan echt zo belangrijk dat je in dit leven wat zoo kort is, genezen wordt, en het is niet fair tegenover zieken die niet genezen en ook christen zijn.

Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 06:47

JEFFREY984 schreef:
Jammer dat er mensen zijn die meteen gaan steigeren bij 'diepe' topics. Wees waakzaam en toets alles, gooi niet met modder en vermaan elkaar in liefde (Bijbelse geboden en opdrachten). Mischien wijs om een apart topic te openen aangaande de diverse denominaties?

Specifieke topics zijn er al ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:37

Engeltje smiley wiswerk

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 8 oktober 2012, 23:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:36

VISSER278 schreef:
Ja hoor , ik geef het toe . Ik heb een leesbril .
En het grote wonder? Ik heb em niet eens nodig. Lachende smiley

Het grote wonder bestaat volgens mij niet uit genezingen ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:33

gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 8 oktober 2012, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:22

PETRA944 schreef:
laten we er geen ruzie om maken , shanita is teleurgesteld door bepaalde cristenen, scheert ze allemaal over 1 kam. haar bedoelingen zijn goed, voor mezelf ben ik ook kritisch dus maak je geen zorgen, shanita. ik kanz e hier gaan verdedigen, maar das praten tegen een muur Gefrustreerde smiley leugens moeten aan horen en daar trek ik me gewoon van terug. laten we na de dingen kijken die we gemeen hebben, jezus. Dus ik kom niet meer op dit topic en laat het over aan de topic startster.

LOL Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:20

Ik weet niet hoor, maar Rolf was benieuwd naar wie er wel eens een wonder had meegemaakt. Misschien kunnen we al die bull shit die er zeker wel is hier en daar en overal in alle vormen van kerken en vormen van geloof even hier stoppen en de ruimte geven aan het Echte Werk van God?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:09

VISSER278 schreef:
En dit valt bij jou ook nog onder de noemer "waarschuwen"? BAH!!! Boze smiley

Ja, het wordt wat grover allemaal in de bewoordingen zo hier en daar...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:07

ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

Een wonder vind ik een vriendin die jaren leed onder de ziekte van Crohn... ruim 30 operaties later is ze toch overleden. Wat een voorbeeld in haar niet stuk te krijgen vertrouwen op God, ondanks al dat lijden. Ja dat vind ik net zo goed een wonder.

Een wonder vond ik het toen een vrouw voor wie ik bad voor herstel van emoties de volgende dag voor het eerst sinds jaren zonder pijn naar me toe kwam. Ze leed al heel lang aan zware reuma en was dito zwaar vanwege de medicatie. Ze wilde gelijk de medicatie stoppen maar heb ik afgeraden: eerst naar je huisarts. Paar maanden later zag ik haar terug, een jonge slanke den, vrij van de reuma, wel grappig want niet echt benoemd tijdens het bidden.

En wat mij opvalt was de rust in dit alles, geen sensatie en geen spektakel, gewoon in alle rust gaat God Zijn gang.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai

HARALD940 schreef:
Cortazar, je reacties worden steeds erger, Concilie van Nicea gaan vergelijken met het Wannsee Konferenz.....
Misschien is het tijd dat je eerst eens een stap terug zet, en eens gaat lezen wat andere zeggen hier, en dan eens ECHT! begrijpend lezen. Want dat doe je duidelijk niet.

Je zit zo in het Joodse denken, en dat de Joden niets fout kunnen doen, dat je verblind word door wat Joden/Sanhedrin/wetsgeleerden enz. fout deden.

1 Cor 1:23a
maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend

Laat dat nou zijn wat verschillende Joden deden, ze namen aanstoot aan Jezus en zijn volgelingen.
Tegenwoordig doen Joden dat niet gelukkig meer, en wij (Christenen) zien ze nog steeds als God's eerste aangenomen zoon, met het eerste geboorte recht wat daarbij hoort.
Maar de meeste Christenen zijn niet blind voor wat er in het begin door Joden tegen de Christenen werd gedaan, maar we geven daar de huidige Joden niet de schuld van zoals jij beweerd.

Zoals zo vaak weer heldere en nuchtere reactie! Mooi.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: Raadsels

PIETER649 schreef:
omdat jij een koffiejunkie bent en Petra jouw model koffiezetapparaat.

next

Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 17:53
BerichtOnderwerp: wilmer liendo

CORTAZAR588 schreef:
ik had dez bijgrage ook niet neergezet voor de mensen , die zonder zich in de materie te verdiepen , een oordeel gaan vormen.
Dat is mij nu wel bekend dat je en niet teveel met het ......etc etc etc etc .

en de andere kletsopmerking bangmakerij of doemdenken is ook uit de oude doos.

kunnen jullie niets anders en originelers bedenken ?
of zijn jullie daar te oud voor ?

voor de mensen , die en de moeite nemen om deze man aan te horen of iig over allerlei bekrompen nederlandse voel goed evangelie gedachten heen te stappen en niet meteen het in hun broek doen omdat er wellicht iets anders wordt gezegd dan ze verwachten .............

en ik ben Zwaan niet , ik laat me niet overbluffen en door allerlei geitenwollen muesli vreters op mn nummer zetten.
wellicht een raad om eerst eens te horen wat mensen zeggen en dan pas je bek open te scheuren ?

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/0yYikshdLcw

Muziek om te doorleven, je verdrietig bij te voelen of te huilen.....of om intens naar te luisteren nadat je zaterdag bij een begrafenis was van iemand die in het verzet gezeten had........

ja.. heftig en intens...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst

In één woord indrukwekkend... gastspreker dr. Lemmer du Plessis die de bijbel niet nodig had, zijn tolk wel, om de teksten voor te lezen... ik heb hem op geen enkele verspreking of hiaat kunnen betrappen... het één na het ander linkte hij aan elkaar en legde hij uit ... zoals eindelijk ook een logische uitleg over de tekst "op deze petra bouw ik Mijn gemeente"...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: Discussiëren

ERIKA129 schreef:
Engel of bengel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wat jíj wilt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Pompoensoep .. bijna klaar en dan nog even kaaswafeltjes prutsen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:40
BerichtOnderwerp: Het weer

ANNA415 schreef:
Paraplu kan helpen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

... sprak zij vanuit haar warme bed, luisterend naar de regen ... Slapende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:15
BerichtOnderwerp: Het weer

ANNA415 schreef:
Als het geen weer is ben je off-topic Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
pfff wat ben jij wakker zeg, op deze winterslaapdag...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 22:48

PETRA944 schreef:
ja he jol. zie je hoe groot jezus liefde en genade is, ondanks dat ik hem los liet, liet hij me niet los, en geloof me, ik ben maar gewoon ik, en jezus houd van ons met onvoorwaardelijke liefde, heb zijn liefde niet verdient. krijg je gratis Knipoog smiley

Ja en die liefde.... daar denken wij vaak/soms nog steeds zo klein over, zelfs als we dit al kennen ... die liefde is nóg groter... voor een eeuwigheid lang. YEP!!! en jij... bent een echte oorlogstrofee ... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 5 oktober 2012, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 22:07

PETRA944 schreef:
...

Wauw Petra... diep respect.. en ook ontzag voor Jezus liefde in en om je heen ... dankjewel voor wat je vertelde ..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 20:39
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ter boetedoening omdat ik al over kerstengelen praat ver voor de Sint...
sorry Sint...

Deel 1
http://youtu.be/OvIR892bius

Deel 2
http://youtu.be/24bns__rN1g
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 20:37

INGE721 schreef:
Hoho Jol, voor Sinterklaas is het ten strengste verboden om over kerstballen te praten Boze smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zal het goed maken, over een minuut of wat bij bijzonder lied.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 19:33

ERIKA129 schreef:
ja ik wil er ook zoéén hebben leuk voor de kerstdagen Clown smiley
jullie kennen me te goed Verraste, verbaasde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

en dan auditie voor kerstengel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:46

WILLEMIJN232 schreef:
Je bent wel een beetje jaloers Erika, ik hoor het wel..... Knipoog smiley

tuurlijk is Erika jaloers, die heeft wel zin in een glitterkapsel- en outfit ..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 09:55
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Wauw, ik ben blij met uitzending gemist... wat een vent...

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1290178
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:35

PIETER649 schreef:
Als ik mij niet vergis, ben jij de nieuwe "vriend" waar Zwaan over sprak.
Hartstikke leuk, ik hoop oprecht dat jullie samen geluk mogen vinden in en bij elkaar.

Dat jij niet blij bent met de manier waarop Zwaan de laatste paar dagen is aangesproken, dat snap ik.
Als je echter alles objectief bekijkt, zul je toch moeten toegeven dat dit ten dele aan haarzelf te wijten was.
Op een forum discussier je.
Dat betekend dat je je er van bewust moet zijn dat je tegengas krijgt.
Zwaan discussierde niet, ze zette wat feiten op n rijtje en wie het niet met haar eens is, die had het mis.
Het is inderdaad zo dat haar bijdragen een puur bijbelse grondslag hadden en ik ben de eerste om toe te geven dat daar waarheid in zit.

Echter, de manier waarop ze geen antwoord gaf op vragen en opmerkingen wekte irritatie op. Schattig hoor, die plaatjes, maar dat is geen antwoord geven. Lange lappen tekst die gekopieerd werden, zonder persoonlijk commentaar, daar kan men over t algemeen ook niet veel mee.
Wat mij persoonlijk irriteerde waren opmerkingen die niet eerlijk waren, zoals dat iedere homo alleen maar kortstondige relaties heeft omdat ze niet tot langdurige relaties in staat waren.

Al met al vind ik Zwaan een schat, ik heb haar ook ontmoet en gesproken, maar voor een serieus forum mist ze helaas wat empathie.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaar te kunnen respecteren.

Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.

Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 5 oktober 2012, 09:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 ... 136 Volgende
Pagina 100 van 136